hoitopöytä pakko ostaa???

  • Viestiketjun aloittaja ensimmäistä odottava
  • Ensimmäinen viesti
ensimmäistä odottava
Haluaisin kysellä seuraavaa: onko hoitopöytä pakko ostaa vai tuleeko toimeen ilmankin??? Asunto on niin pieni, etten millään haluaisi ostaa hoitopöytää... Onnistuuko vaipanvaihto yms. esimerkiksi sängyn päällä?
 
Snowflke
eihän sitä tietenkään ole pakko ostaa jotkut vaihtaa sylissäkin vaipat miksei sitten sängyllä.
minulle se hoitopöytä oli "pakollinen", se oli kyllä niin kätevä siinä kaikki voiteet, harsot, vaipat kaikki oli niin kätevästi saatavilla. ilmakylvyt hoitui siinä ja vauvahieronnat.
en olisi varmaankaan pärjännyt ilman hoitopöytää.
 
Hoitopöytä on kyllä kätevä, saman asian ajaa hoitotasokin, joka asennetaan pinnasängyn päälle. Ostin itse Brion tukevan ja helppokäyttöisen hoitotason, taisi hinta olla 65e luokkaa. Se on standardilevyinen, ja taitaa sopia kaikkiin pinnasänkyihin.Briolla on tasoihin sopivia pehmustepäällisiä myös saatavilla. Ostin myös sängyn reunaan kiinnitettävän kankaisen lokerikon, johon mahtuu hoitotavaraa, esim kynsisakset, voidepulloja ym. Hoitotason voi tarvittaessa helposti nostaa pois esim. yöunien ajaksi. Taso kyllä säästää vaipanvaihtajan selkää, eikä ole lian pehmeä, sänkyhän antaa vähän periksi vauvan painolle. Suosittelen!
 
no,eihän se hoitopöytä ole pakollinen.voithan ostaa vaikka hoitoalustan ja laittaa sen pesukoneen tai vaikka tietokonepöydälle,,,,,,se mikä on itelle paras vaihtoehto! selkä tietty kärsii,jos matalalla hääräät vauvan kanssa.
kannattee muistaa aina hyvät "työasennot" ettei tule jatkossa selkä yms vaivoja.

joulun odotusta kaikille!!
 
Meillä toimii loistavasti pyykikoneen päälle laitettu hoitoalusta hoitopöytänä. Siinä vieressä on vielä kaappi jonne olen laittanu vauvan pyyhkeet, vaipat ja muut tarvikkeet. Kaikkein parasta musta on että kylppäri on lämmin ja hana on ihan vieressä vauvan pesua varten.:) Suosittelen!
 
Meillä oli tytöllä eli esikoisella hoitopöytä, mutta jos joskus toinen tai enemmän lapsia saadaan, niin en hoitopöytää kotiini hanki.....vaipanhan nyt vaihtaa periaateessa missä vaan ja useesti paljon kätevämmin!
 
peppi28 harmaana
Minulla ei kahden aikaisemman aikana ole ollut hoitopöytää enkä aio tälle kolmosellekaan sitä hommata. Ekan aikana pakastin olohuoneessa toimi pari kk hoitopöytänä ja toisen aikana vessassa oleva taso hoitopöytänä. Oli näppärä kun lavuaari oli lähellä ja hoitotuotteet jo muutenkin vessanlaatikoissa :)
 
vvv
mä en ostanut...mulle tehtiin sellasen lipaston päälle isompi levy ja se toimii hyvin...on irrotettavissa kun tarvetta ei enään ole. on tosi kätevä...tilaa enemmän kuin hoitopöydällä.
 
kuu
Ei ole ollut hoitopöytää enkä ole osannut sellaista kaivatakaan. Saatiin sellainen vaipanvaihtopatja, mutta sekin jäi käyttämättömäksi.
Vaipanvaihdot ja muut luonnistuu ihan yhtä hyvin sylissä, sohvan päällä, sängyn päällä... Itse tykkään vaihtaa ihan sylissä vaan.
 
Jos olet huonoselkäinen, tai miehesi, suosittelen.
Ja siihen saa kaikki muut päivittäin tarvittavat käden ulottuville. Harsot, vaipat, puhdistustyynyt ja -liinat, vanupuikot, nenätipat, nenä-Fridat, hoitovoiteet, hiusharjan yms. Ja tulee päivittäin hoidettua nämä asiat juuri hoitopöydällä. Sairaalassa kun oltiin viikko, opittiin tähän systeemiin.
 
varsinkin talvivauvallle hoitopöytä on hyvä. On lämpönen paikka hoidella. tähän saakka oon käyttäny hoitopöytää aina n.5kk jonka jälkeen enempi sylihoitoo. myös katsekontakti hoitotilanteessa on läheisempi kun vauva on pöydällä korkeammalla lähempänä äidin kasvoja, kun seim. sängyllä tai sohvalla hoidellessa.

jos pienet tilat niin yksi vaihtoehto on pinniksen päälle laitettava hoitotaso, jota on esim. briolla. Hyvä ja tilava eikä varmasti vie tilaa asunnossa. Hyviä ratkaisuja myös pesukoneen, kirjoituspöydän tms, päällä. lähes mikä tahansa taso käy... kun heittää hoitoalustan alle.

jos selkävaivoja vielä on niin aika tuskaa ilman hoitopöytää..

Mutta ilmankin pärjää, vaikka mun mielestä se on epäkäytännöllistä...
 
Jos haluat saada miehesi vaihtamaan vaippoja, suosittelen! =)
no ei, se riippuu tietty miehestä mutta ainakin omastani olen huomannut että sillä ei oikein onnistu muuta kuin hoitopöydän päällä. Vaihtaa vielä isompanakin siinä vaikka itse jo aikaa sitten siirtynyt vaihtamaan niin että lapsi vain seisoo lattialla.

Ja onhan se kätevä. Minusta ei ole oikein hygieenistä missä sattuu vaihtaa kuten esim. sängyllä, pakastimen päällä. Koska ainakin meidän vaavit osas ihan pienenä sopivasti aina pissata juuri silloin kun oli vaipan ottanut jo pois, eikä ne kaikki pissat suinkaan aina jää siihen hoitoalustalle. varsinkin jos on poika kyseessä ne tulee kaarella.

Jos tilat vain antaa myöten niin miksi ette laittais hoitopöytää? Sen saa kumminkin myytyä helposti vauva-ajan jälkeen pois jos ei jatkossa aio enää tarvia.
 
meillä tuo pyykkikoneen päällä oleva alusta pehmukkeilla on ajanu asiansa vallan loistavasti, korkeuskin on juuri sopiva... itse ennen himoitsin hoitopöytää mut meillää kanssa tuo tilan vähyys muutti mielen eikä ole ollenkaan huono ratkasu, säästypä rahat.... :D
 
Meillekin ostettiin kirpparilta pehmustettu hoitoalusta, jonka voi pistää pyykkikoneen päälle. On todella näppärä; kuten joku sanoikin, kylppärissä on lämmin ja vesihana on aivan vieressä. Eikä maksanut siis montaa euroa, tuskin uutenakaan kovin kallis. Suosittelen!
 

Ei ole.

Itse tulin toimeen hoitoalustalla pesukoneen päällä. Hoidat vain vaipat ja muut oheistarvikkeet lähistölle. Pienen vauvan kanssa tämä on helppoa sillä se ei hirveästi liikul. Sitten isomman kanssa onkin tarkempaa, älä koskaan jätä HETKEKSIKÄÄN vauvaa ilman vahtimista putoamisvaaran vuoksi.

Tsekkaa siis kotis ympäristö. Jos on joku taso, jonne voit "perustaa" pallerollesi oman stationin, niin älä turhaan siihen rahojasi haaskaa. Halvalla hoitoalustalla (jota voit siiirtää), säästät monasti epäkäytännöllisesen (ison, kohlon, ruman ja tarpeettoman) hoitopöydän tarpeen.
 
Mä olen pitäny hoitopöytää kätevänä. Meillä on semmonen joka muuntuu lipastoksi, kun hoitotasoa ei enää tarvita. Meillä pyykkikone on sellasessa kulmassa et siihen ei kätevästi ois saanu mitään tarvikkeita käden ulottuville ja vessan/kylppärin tasot niin kapeita ettei siihen hoitoalusta mahtunu, joten päädyttiin hoitopöytään ja ollaan tykätty, mut eihän se mikään pakollinen kapistus ole.

Itse en olis alkuun osannu vaihtaa sylissä vaippaa ja mulla selkä rasittuu jos usein sängyllä vaihtaa. Meidän tyttö oli myös pienempänä tosi taitava pissimään ja kakkimaankin just kun oli saanu vaipan pyllyn alta pois :D oli ihan kätevää et oli hoitopöydällä ei esim sängyllä :whistle:
 
Hei!

Hoitopöytä ei ole pakollinen ostos. Itse vaihdon vaipat vauvan ollessa pieni pöydällä tai keittiön työtasolla pyyhkeen päällä. Nämä tasot olivat minulle sopivalla korkeudella, koska en ole pituudella pilattu. Tyttö syntyi keisarinleikkauksella, joten kumartelu oli mahdotonta ensimmäisen kahden kuukauden aikana. siitä lähtien, kun tyttö täytti kaksi kuukautta olen vaihtanut vaipan sängyn päällä.
 
no höh
Meillä on aina toiminut äitiyspakkauksen alusta joko sängyllä (muutama eka viikko) tai lattialla... Turhaa rahan haaskausta ostaa kallis hoitopöytä muutamaksi hassuksi kuukaudeksi, eri asia tietenkin jos on huono selkä niin sitten katsoo mikä on itselle paras ratkaisu...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 13:44 vieras kirjoitti:
Meillä toimii loistavasti pyykikoneen päälle laitettu hoitoalusta hoitopöytänä. Siinä vieressä on vielä kaappi jonne olen laittanu vauvan pyyhkeet, vaipat ja muut tarvikkeet. Kaikkein parasta musta on että kylppäri on lämmin ja hana on ihan vieressä vauvan pesua varten.:) Suosittelen!
Näin meilläkin. :)
 

Yhteistyössä