Hoitotyö ja kihla-/vihkisormus

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hoitotyössä sormus pitää ottaa pois hygieniasyistä.

Mihin asti toisen puolison pitää sietää sitä, ettei toinen puoliso 'muista' laittaa sormusta aina edes vapaa-ajalla?

Minua loukkaa ja ärsyttää kun hoitoalalla työskentelevä mies pitää sormustaan enää hyvin harvoin. Hän ei edes joka päivä ole potilaiden parissa, joten sormus olisi silloin sallittu. Välillä hänellä on kyllä sormi myös ihan todistettavasti turvonnut ja sormus ei mahdu silloin ilman väkisin survomista. Tämän turvotuksen ymmärrän syyksi sormuksen pitämättömyyteen.

Nyt pitkään sormuksen vain harvoin pitämistä seuranneena kumminkin ilmoitin miehelle, etten aijo yksin pitää sormusta, jos hänkään ei 'koskaan' nykyisin pidä sitä.

Varsinkin hoitoalalla työskentelevien kommentteja kaipaan!

MIten te itse toimitte?

Miksi näin?
 
Sisarhentovalkoinen?
Mä olen hoitoalalla eli en voi töissä käyttää sormuksia. Mies taas on tehtaalla töissä eikä pidä sormusta töissä turvallisuussyistä. Suurimman osan ajasta meidän sormukset ovat kaapissa kun ei niitä muista laittaa sormeen. Jos mennään juhliin tms., niin laitetaan sormukset sormeen. Jos muistetaan. :ROFLMAO: Naimisissa ja toisiimme sitoutuneita ollaan ihan ilman sormuksiakin.
 
vierailija
Ei ole provo ja luotan kyllä mieheeni. Hän ei ikinä pettäisi. Tässä ei ole siitä kyse.

Sormus on hankittu sitoutumisen merkiksi ja täten pidettäväksi. Itse olen ainakin ylpeänä onnesta pitänyt omaani ja se merkitsee muööe paljon.

ap
 
vierailija
Itse en pidä sormusta juurikaan kesäisin, koska sormet on ihan turvoksissa. Se on ihan ok miehelle, se kun tietää, että en ole pettävää sorttia. Vaikka eipä se sormus siihen vaikuta niin millään.
Mutta ehkä siinä on enemmän kiinni siitä yhteisestä jutusta, että ollaan kahdestaan maailmassa merkattuina.. Huono sana, mutta kuitenkin. Tehkää sormusillallisia, mihin kiillottte symboolinne ja lähdette kynttilän valossa nauttimaan hesen hamppareita? :)
 
vierailija
Miksi kukaan ei usko, että en epäile mitään pettämisiä?

Eikö sormus merkitse enää kellekään mitään?!

Kiitos kumminkin asiallisesti vastanneille.

ap
Niin, siis kyllä mä uskon... #12.

Merkitsee se symboolina yhteenkuuluvuutta. Mutta sen tärkeys ehkä harmaantuu, kun on pitkään naimisissa. Ei halua "kärsiä" jonkin korun takia.
Ymmärrän kyllä senkin, että jos toinen pitää sormusta ja toinen ei, varsinkin jos voisi, niin ihmeelliseltä se toisesta tuntuu. Vähän, niinkuin toinen yrittäisi kulkea yksin yhdessä? En tiedä.
Mutta jos ajattelet sormusta sormuksena ja mietit, että mikä siinä taustalla on se juttu, mikä ärsyttää, niin saat vastauksen. Näin minä uskon.
 
vierailija
Itse olen hoitaja. Pidän sormusta lähinnä kesälomalla ja juhlissa.

Se on julmettu stressi että missä säilyttää sormusta työpäivän ajan, kun kaappeja varastellaan ja koska sormusta pitää niin harvoin, niin se tuntuu aina sormessa.

No, hukkasi meillä mieskin oman sormuksensa pari vuotta sitten. Uutta ei ole hommannut.
 
vierailija
Sormus sormessa kesää talvea. Näin muutkin huomaa, että maatiaiskanalla on kukko kotona vartomassa. En ota pois kuin hätätapauksessa ja mieskin oli kerran sormensa menettää rinkula vuoksi, mutta pitää silti edelleen.

Ehkä kaikki eivät arvosta sormuksen merkitystä eivätkä ole vanhoillisia sen käytössä. Nykyään riittää, kun avioliitossa olevat itse tietää ja muistaa statuksensa mm. verotietoja tarkistaessaan.

Yritä ottaa asia rennommin ja keksikää joku muu yhdistävä tekijä esim. tatuointi jossain päin kumpuja ja kumpareita, paidan alla piilossa ja ollessanne kylkikyljessä kuvasta tulee eheä.
 
vierailija
Sormukseni on (kai) jossakin talossa, en tosin tiedä missä, ehkä vaimo tietää. Hän käyttää sormusta jatkuvasti. Pidin omaani viimeksi ennen lasten syntymää eli vuosia sitten.
No se olisikin aikamoinen tiedekunta ja sen aiheena oli ihan hyvä ja toimiva kokonaisuus ei voi mitään muuta kuin tsemiä sitten jonnekin toisaalle tai nimen mukaan mennään nukkumaan
 
No se olisikin aikamoinen tiedekunta ja sen aiheena oli ihan hyvä ja toimiva kokonaisuus ei voi mitään muuta kuin tsemiä sitten jonnekin toisaalle tai nimen mukaan mennään nukkumaan
Moi en tiedä uskonko vielä kerran viikossa sinua ja se on ihan HULLU ja sitten vielä vähän auki ja sen aiheena on ollut niin paljon lunta ja sinä et ole löytänyt
o_Oo_O
 

Yhteistyössä