Homeopatia synnytyksessä

Nostelen ihan uudella nimellä ketjua homeopatiasta. Itselläni on synnytys edessä noin kk päästä ja en ole saanut sairaalan kivunlievityksestä apua esikoisen kohdalla. Toinen lapsi tulikin sitten maailmaan pelkosektion kautta. Nyt kolmannen kohdalla valitsin alatien. Pelottaa vietävästi sillä ainoassa alatiesynnytyksessä kroppa ei reagoinut supistuksiin, paikat eivät avautuneet, ponnistusvaihe pitkittyi jne.

Menen Sofianovaan juttelemaan http://www.sofianova.fi/index.php?pageid=1 mutta silti olisi kiva kuulla kokemuksia homeopatiasta. Onko auttanut paikkojen pehmittämisessä, avautumisvaiheen nopeutumisessa, ihan missä vaan =)
 
Mullakin on synnytys toivottavasti lähiaikoina edessä (nyt 37+5), käytän Caulophyllumia pehmittämiseen sekä supistusten tueksi ja Arnicaa palautumiseen..vielä on hieman avoinna, hankinko myös Belladonnaa kivunlievitykseen, sillä mulla ei ainakaan epiduraali toimi ja haloperidolia en haluaisi (ns. kipupiikki, on opiaattijohdannainen)..Ohjeet saan anoppini (luontaishoitaja) kautta myös homeopaatilta.

Muttamutta, mä yritän palailla asiaan synnytyksen jälkeen jos vain suinkin muistan!
En kyllä tiedä onko siitä sulle enää hyötyä siinä vaiheessa, kun saatat itse olla samaan aikaan synnärillä..mutta josko tästä ketjusta olisi edes jollekin tiedonetsijälle apua :wave:
 
Ekassa synnytyksessä kokemus homeopaatista (Tampereelta) ja homeopaattisista yleensä oli ei-niin-hyvä -mutta siihen vaikutti niin moni asia. Päällimmäiseksi jäi mieleeni kuitenkin väärän homeopaatin valinta, eli hän ei ollut koskaan hoitanut synnytyspuolen asioita..viiden minuutin haastattelulla ja yhden aineen määräämisellä ei ollut mitään tekemistä oikean haastattelun kanssa...

Nyt toinen lapsi on syntymässä parin vkon sisällä -ja kävin tällä kertaa Sofianovassa (sama homeopaatti ilmeisesti kuin sinullakin) ja sain kattavan ja hyvän ohjeistuksen. Kokeilen uudelleen homeopatiaa, sillä uskon, että hyvillä ohjeilla ja oikeilla aineilla on iso merkitys. Ja itseäni ei oikeastaan edes mietitytä onko homeopatia placeboa vai toimiiko se muuten -pääasia että se toimii. Ja uskon, että ihan jos se keskustelu valmisti minua synnytykseen ja antoi uutta tietoa muutenkin. Jotenkin on varmempi olo :)

Mitään valmistelevaa ja kypsyttelevää ainetta en tällä kertaa ota, sillä siihen tulokseen tulimme,että vasta kun synnytys on käynnissä niin sitten otetaan apuja oireiden mukaan sieltä "pakista". Jos synnytys ei itsellään lähde tässä lähiaikoina käyntiin, niin siihen on sitten toiset keinot varattuna :)

Onnea synnytykseen :)
 
Taitaa se homeopatia multa jäädä. Mies oli jyrkän negatiivinen, pitää huuhaana. Hän on muutenkin tuollainen skeptikko ja järki-ihminen. Katselin hänen etsimiään tietoja noista homeopatian "lääkkeistä" ja en pitää sanoa että en kyllä löytänyt hirveän vakuuttavaa tietoa.

Esimerkiksi synnytyksessä käytetty arnica montana (C30 tai C200). C30 tarkoittaa, että vaikuttavaa osaa on 1 per 100^30 eli 0,00000000000000000000...0000000001 (luvussa on 59 nollaa ennen ykköstä). Se tarkoittaa, että jos söisit maapallon kokoisen tabletin, niin et vieläkään saisi edes yhtä molekyyliä mitään vaikuttavaa ainetta :x

Mä jotenkin luulin että tässä on kyse jostain kasvinjuurista tm. konkreettisesta. En kuitenkaan tuomitse muita ja mietin kyllä vielä kovasti sellaisia asioita kuin että kaverini astma parantui homeopatialla (ei koululääketieteen tuotoksilla). Ja ohan noita esimerkkejä.
 
Olen käyttänyt kahdessa synnytyksessä homeopatiaa ja hyvin on mennyt. Ilmeisesti saman homeopaatin neuvoilla mutta ennen hän otti vastaaan muualla. ei ole kyllä mikään huu haa ihminen vaan ihan sellanen tavallisen oloinen asiallinen...olen homeopatialla saanut myös apua esikoisen ihottumaan ja korvatulehduksiin joita tuli joka kuukausi ja loppuivat kokonaan. Tärkeintä on kuitenkin että kysyt neuvot homeopaatilta joka osaa asiansa. Väärin käytettynä niistä aineista ei ole mitään apua vaan haittaa, sekin osoittaa että kyllä niissä tehoja on.

Nyt kolmannen kanssa menen jo vanhoilla neuvoilla ja raskauden ajan olen käynyt pari kertaa saamassa apua virtsatietulehdukseen ja pahoinvointiin.

En itsekään kyllä ymmärrä mikä niissä aineissa vaikuttaa mutta on tässä paljon muutakin mitä ei tajua maailmassa :) vaikka että miten niin kännykät muka toimii että voi puhua afrikkaan....mutta kyllä se homeopaatti joskus selitti että miten ne toimii mutta mulle ihan sama kunhan toimii !
 
Kannattaa kyllä mennä ihan koulutetulle homeopaatille. Usein "homeopaatti" onkin vain jonkun viikonlopun kurssin käynyt. Arnican vahvuuksissa on huomattava ero, d12 on käsittääkseni tosi mieto ja homeopaatti ainakin minulle sanoi että synnytys on niin intensiivinen tilanne että potenssien täytyy olla ainakin c200 että toimii mitenkään. Sofianova on kyllä hyvä paikka jos on PK -seudulla. Tietää ainakin että terapeutit ovat koulunsa käyneet. Yhdellä homeopaatilla siellä on kotisivut missä on synnytyksen aineista itsehoidossa. Siellä ainakin puhuttaan vaan C200 potenssista!
 

Yhteistyössä