Hormonikierukasta..

Jos on ollut asettamisesta asti ilman vuotoja, ja yli kaksi vuotta näin, niin mistä syystä yhtäkkiä voikin vuodot alkaa? Eihän se teho vaan ala hiipua?? 5v. pitäis kuitenkin olla, niin ei kait se nyt puolivälissä rupee pettämään? Kokemuksia?:snotty:
 
Khimaira
Mä en tiedä yhtään miten yleistä tuo on, mutta on mulla muutama tuttu kenellä hormonikierukka on menettänyt tehonsa/ on lähtenyt joskus puolivälin tienoilla pois.
Varmaan kannattaa soittaa ehkäisyneuvolaan ja kysyä/ käydä tarkastuksessa : /
 
:O Eijjeijjeijjei!!!!!! Kaksi hyvää syytä miksi kierukan laitatin, ehdottoman varmasti EN halua enää lasta, enkä halua kärsiä myöskään endosta päivääkään. Voi kökkö... :| Oudolta kyllä tuntuu, että nyt yhtäkkiä teho häviäis tai se tulis pois. Kaippa se on aikaa soiteltava.
 
JONSERED Karhunkantaja
Olen kuullut, että esim. painavammilla ihmisillä alkaisi teho kadota nopeammin, mutta oikeasti en tiedä. Kuinka kierukka muka osaisi mitata paljonko hormonia erittää kenellekin?
Ja vierasesinevaikutus kuitenkin säilyy (kuten kuparikierukassa), vaikka hormoni olisikin loppu. ei vain ole aivan yhtä varma.
 
"AiMi"
mutta neuvolassa sanottiin, että naisen hormonit ovat yksi mysteeri... tarkistivat että kierukka on hyvin paikoillaan ja siellä se oli. Mutta että johtuisi hormooneista, että yhtäkkiä alkoikin taas vuodot.
Minulla tästä nyt puolivuotta aikaa ja en ole raskaaksi tullut, eli ehköisy toimii edelleen.
 

Yhteistyössä