Hormonikierukka KOKEMUKSIA kaipaan

  • Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti
äitee
Nyt on sellainen tilanne, että voisin sitoutua n.5v. lapsettomaan elämään.

Lapsia on 3, ja lähiaikoina ei ole tarkoitus saada lisää.

Nyt kikkaillaan kortsujen ja "varmojenpäivien" kanssa... Joten olisi aika saada nyt varmempi ehkäisymuoto...

Hormonikierukka kiinnostaisi, mutta kauhistuttaa ajatella esim. 6kk tiputteluvuotoja ym. ym.

Mitä kokemuksia sulla on hormonikierukasta?
Millainen kuukautiskierto oli ennen, entä nyt?

kiitos
 
Anu-78
mulla oli toi hormonikierukka ja totesin todella hyväks:) vuodot katosi, mitä nyt tietty tiputtelua oli sillon tällön mut ei vuotoja,eikä ollut mitään muitakaan oireita, että suosittelen kelläkkä se vaan käy:)
 
Mä suosittelen kanssa! Vuodoista /tiputtelusta ei mulla tietoakaan.
Alussa oli turvotusta, mut sitä kesti reilun kuukauden vaan.



muoks. asennuksen jälkeen pientä vuotoa oli kahden viikon ajan. Tiputtelua lähinnä.
Siitä 1kk päästä tiputteli parin päivän ajan ja sen jälkeen ei mitään.
 
koo
Mulla on muístikuva, et just ton puol vuotta oli kaikenlaista vuotoa, välillä vähän välillä paljon ja senkin jälkeen miten sattui. Kunnes vuodot sitten tasaantu. Nytkin kuukautiset tulee ihan ajallaan, kierto 30 pv, mut niistä selvii pikkuhousunsuojilla. Toinen kierukka menossa.
 
Ritsanampuja
Mulla on hormonikierukka ja odottelen sen poistoa, ei sovi mulle. Ollut nyt melkeen vuoden, vuodot tulee koska sattuu ja polttaa ihan tajuttomasti pari viikkoa ennen vuodon alkua. Lisäksi maha on turvonnut kuin olis rantapallon nielassu. :)
 
Mulla oli hormonikierukka n.3vuotta. Ekat kolmisen kuukautta oli tiputteluvuotoa, sitten loppui kokonaan. Oli kyllä vaivaton ja hyvä kapistus siihen saakka kun alkoi vatsakivut ja kierukka oli jotenkin kääntynyt pois paikoiltaan hivenen. Otettiin sitten pois, vaikka 5v se aikaraja olisi tainnut muutoin olla minkä olisi voinut pitää.
 
nii
Minullakin toimi loistavasti. Kärsin endometrioosista ja runsaista vuodoista ja kivuista niin oli helpottavaa kokea normaalit kuukautiset. Kokonaan ne eivät jääneet pois mutta kestivät vain 2-3 päivää ja oli tihkuttelua. Tosin kierukka tuli minulla itsestään ulos viime helmikuussa ihan itsestään mutta uuden laitatan kunhan rahatilanne antaa myöten. tihkuttelu kesti minulla noin kaksi kuukautta ja sitten loppui.
 
Mulle asennettiin kierukka viime marraskuussa. Ekat 6 kk ei ollut mitään vuotoa ja olin ihan ihmeissäni että näinkö helppoa tän kanssa on??!! Sit alkoi vuoto mitä kesti noin 3 kk, välissä oli välillä n- 3-5 päivää ettei ollut vuotoa mutta silloin oli joka kerta hiiva :headwall: . Olikos niitä sitten kolme kesän aikana. Mutta nyt sitten ollut parisen viikkoa ilman vuotoa ja muutenkin ok. Suunnittelin jo poistatusta jos tilanne olisi jatkunut aina vaan että joko vuotoa tai hiivatulehdus . Mutta nyt ainakin hetkellisesti tilanne normalisoitunut. Tosin tää kesä ollut muutenkin mielettömän stressin täyteinen että voisko olla siinäkin syytä..
 
Mule ei sopinu. Oli kipuluja ja jatkuvaa tiputtelua muutamaan otteeseen, kun kierukka asettui vinosti. Jonkinaikaa pysyi paikoillaan, asettui ja vuodotkin oli poissa (maks. ½v)ja lopulta poistettiin vuotojen ja kipujen vuoksi. Ultralla siis tarkistettiin, ja oli aina vinossa kun kipuili. Tykkäsin kyllä sen hetken kun kaikki oli ok.

*muoks* Kaikkiaan oli mulla siis noi 1½vuotta.
 
äitee
Niin, hyvää ja huonoa.... Voi kun tietäisi minkä on itsellä kohtalo kierukan kanssa.

Mun ystävillä ei oo ku yhdellä ollut h.kierukka ja se meinas kuolla siihen vuotoon.. lääkärit vaan sanoi että kyllä se siitä lakkaa... hb mtattiin viikon välein ja se vaan nousi ja nousi...hyvä on lääkärit sanoivat... olo huononi niin että hyvä et pystyssä pysyi...sitten yks lääkäri tajus et "hei! sähän kuivut, siksi Hb vaan nousee.....

No täytyy harkita vielä. olishan se hienoa jos se toimis mulla niin ettei vuotojakaan tulisi..
Nyt kun on 1vko vuotoa, 2vko rauhaisaa ja 1 viikko ovulaatiovaivoja+hormonipäänsärkyä..
 
ei kiitti.
Varmasti on hyvä ratkaisu heille joille se sopii ja kokeilematta sitä ei voi tietää.

Mulla ollu mirena 8kk ja huomenna otatan sen pois.
Alkuun oli normi tiputtelut,joihin osasi asennoituakki. Olin ihan tyytyväinen.
Sit muuttui, tuli turvotus,akne,mielialanmuutokset,räjähtelyt,en jaksa enää edes siivota vaikka se on mulle "intohimo" ;) Ja menkat kestää 15pv/kk. Kuukautissuojalla pärjää mut ihme ettei ole tullut tulehduksia kun hiostaahan ne suojatkin kun jatkuvasti pitää käyttää.

Eipä voinu tietää etukäteen sopiko vai ei..

Huomenna vaihdan takaisin vanhoihin tuttuihin pillereihin:D
 
"pettynyt"
Hyvältä tuntui minustakin ensimmäiset puolitoistavuotta, ei tiputtelua, ei kipuja, mutta sitten alkoivatkin yllättäen kuukautiset. Kävin oman mielenrauhan vuoksi tarkistuttamassa kierukan sijainnin gynekologilla ja tulos olikin sitten melko yllättävä: kierukka oli työntänyt itsensä kohdun seinämän läpi vatsapeitteisiin. Edessä on nukutuksen vaativa leikkaus. Syyksi ei ole muuta osattu sanoa kuin, että tämä on melko tavallista ja onhan kyseessä vieras esine kehossa. Kumma kyllä asennusvaiheessa en kuullut luentoa vaaroista ja opettavaiseen sävyyn kerrottua tietoa, että vierasesineisiin liittyy aina komplikaatioriskit! No me naiset kärsitään ja kokeillaan eri ehkäisyvaihtoehdot...
 
[QUOTE="pettynyt";24279820]Hyvältä tuntui minustakin ensimmäiset puolitoistavuotta, ei tiputtelua, ei kipuja, mutta sitten alkoivatkin yllättäen kuukautiset. Kävin oman mielenrauhan vuoksi tarkistuttamassa kierukan sijainnin gynekologilla ja tulos olikin sitten melko yllättävä: kierukka oli työntänyt itsensä kohdun seinämän läpi vatsapeitteisiin. Edessä on nukutuksen vaativa leikkaus. Syyksi ei ole muuta osattu sanoa kuin, että tämä on melko tavallista ja onhan kyseessä vieras esine kehossa. Kumma kyllä asennusvaiheessa en kuullut luentoa vaaroista ja opettavaiseen sävyyn kerrottua tietoa, että vierasesineisiin liittyy aina komplikaatioriskit! No me naiset kärsitään ja kokeillaan eri ehkäisyvaihtoehdot...[/QUOTE]

ohhoh! :O tunsitko mitenkään erikoisemmin tuota "läpimenoa"? mulla on ollu kierukka kohta vuoden ja oudosti ruvennu näpsimään tuolta tavallaan navan alta.. ei pääse kunnolla edes suoraks seisomaan jos se kipu sattuu tulemaan..
 

Yhteistyössä