Hormooni näpyt otsalla raskauden alussa..

Olisikin olleet vain otsalla, mutta kun mulle tuli heti plussatestin jälkeen kauhea akne käsivarsiin, selkään, rintoihin, rintakehään ja mahaan! Eikä ole vieläkään kaikkialta lähteneet :headwall: Naama sen sijään on onneksi puhdas glykolihapon ansiosta :D

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 17+4 :heart:
 
Mulla on ollut koko raskauajan naama kuin pahimmassa puberteetti-iässä :eek: Nyt olen jo tottunut näihin, mutta alkuun oli aika shokki, kun ihoni on aina ollut virheetön :/

Lentoemo mikä glykolihappo? Jotain Italian ihmeitäkö ;)

haavemamma ja nökerö 20+3
 
Haavemamma73: glykolihappo on yksi aha-hapoista, eli kasvihappo, jota löytyy luonnostaan ruumiista, eli siksi turvallinen myös raskausaikana. Kyllä sitä varmasti saa Suomestakin, jos vain etsii.

Minulle italialainen ihotautilääkäri määräsi reseptin, jonka mukaan alakerran apteekkari sitten valmistaa voiteen, 50g maksaa näin mulle 11?, kun valmiina esim. netistä tilattuna 10 % voide maksaa päälle 50 ?! Aiemmin käytin skinorenia, joka myös on turvallinen raskausaikana, mutta siitä ei ollut tehoa näitä näppyjä vastaan, toi glykolihappo taas on loistavaa. Sopii parhaiten iholle, jolla on taipumus muodostaa komedoita, joista rouva pikkumyykin taitaa puhua, eli sellaisia pieniä ihonalaisia finnejä. Glykolihappo nimittäin kuorii ihoa, ja sitten estää ihohuokosten tukkeutumisen ja finnit. Kovin syviin märkänäppyihin se ei tehoa, koska syvät näpyt ovat myös bakteeritulehduksen aiheuttamia, mutta sellaisia harvoin tulee raskausaikana. Lisäplussaa on, että glykolihappoa käytetään myös ryppyvoiteena tuon sen kuorismisvaikutuksen vuoksi ja ilmeisesti pitää yllä ihon kollageenejä. Käytän sitä myös rinnassa, kun aattelin, että voisi auttaa estämään rintojen levahtamisen. Imetysaikana en kyllä rintaan pistäisi.

Jos et löydä glykolihappoa järkevään hintaan, niin kokeile skinorenia. Sitä saa Suomessa tosin vain reseptillä, Italiassa on reseptivapaa. Muista, että kaikki retinoli- ja a-vitamiinipohjaiset voiteet on kiellettyjä raskausaikana.
 
B-7
Mulle on ainakin 3:lla viimeisellä kerralla ilmestynyt otsa täyteen sellaista hormooninäppyä,pientä"valkoista".Sitten lähempänä viikkoa 12 on iho taas "kaunistunut"ja näpyt haihtuneet.
 
Tein eilen illalla babyplussalla haamun ja yöllä myös clinic merkkisellä....että näpyt ilm johtuvat alkaneesta raskaudesta, nyt niitä näppyjä on myös rinnan alueella. :heart:

Mutta kp on vasta 26/32 ja tuulimuna raskaus takana 26vrk sitten..
 
Kiitos lentoemo ja red dragon, mutta varovaisuudella etenen...Ymmärrätte varmaan , taustani ajatellen! 2 x


No aika kuluu eteenpäin ja asiat varmistuvat tai sitten ei..nyt vaan malttia minullekkin hätähousulle!


Rva Pikkumyy :heart: :wave:

url=http://lilypie.com]
[/url]
 

Yhteistyössä