Hormoonikierukasta

sissi30
Heips Odette!Minulla oli 5v.hormonikierukka,4v,ajan ei ollut kuukautisia ollenkaan,että aivan normaalia hormonikierukan aikana et kuukautiset jää pois tai on niukemmat tai harvemmin.Tosin valkovuoto pikkusen runsaampaa.Minulla oli runsaisiin kuukautisiin määrätty hoidoksi hormonikierukka ja hyvin auttoi.
 
Mulla on kanssa ollu nyt muutaman kuukauden ja menkat on ollu tosi-tosi niukkoja.kaks kertaa on ylipäätään ollu.Ekalla kertaa vuosi vähän enemmän (joutu käyttää pikkuhousunsuojaa).
Tokalla kertaa tuli parilla vessareissulla vaaleenpunasta paperiin... siinä kaikki... :D
 
Pesäpuu
Ihana kuulla että vihdoin pääsis näistä vuotoviikoista eroon! Onko kellään ollut mitään negatiivisia kokemuksia hormonikierukasta, esim.pillereihin verrattuna?
 
Haituli
Minulle laitettiin Levonova noin 2 ja ½ vuotta sitten, poistettiin viime marraskuussa. Vuodottomia päiviä oli vähän, kunnollista rytmiä vuodoissa ei ollut, reiluja vuotoja ei kyllä lainkaan. Mutta oikeastaan kokoajan sai olla valmiuksissa vähintään pikkuhousunsuojan kanssa, kesät talvet. Muutenhan se on helppo, ei tarvii muistaa ottaa pilleriä, ei tunnu miltään, mutta kyllä olen nyt muutaman kk:n nauttinut siitä kun elämässä on rytmiä ja ennustettavuutta! Vaikka toivon tulevani raskaaksi, silti menkat tuntuvat hyviltä kun se kolme viikkoa välillä saa elää ilman rättejä!
Mutta tämä on vain mun kokemus, toisillehan se sopii mainiosti.
 
Mulla oli Levonova 4 vuotta. Ekan vuoden aikana tuli kuukautiset suht normaalisti ja sit ne jäi vähemmälle. Siis vältämättä ei joka kuukausi tullu mitään ja jos tuli niin pikkuhousunsuojalla pärjäs. Enkä mä ollu aina "valmiustilassa" pikkuhousunsuojan kans, kun mulla ainaki jos alkoi niin tuli niin vähä ettei ois edes housusta läpi tullu. Ihan ok siis. Ainut mikä oli niin mies sillon valitti että kierukan langat "tökkii", siis kuulema ihan sattui. Ne leikattiin sit niin lyhyiks ku mahdollista. Ite en kyl tuntenu ollenkaan kierukkaa tai lankoja. Onko muilla tällaisia kokemuksia? =)
 
33vee
Apua, voiko tätä tiputtelua jatkua koko 5 v??? Olen vasta vajaa 2 kk saanut "nauttia" hormonikierukasta ja vuodottomia päiviä on ollut 2 kpl. Ohjekirjasessa tosin lukee, että ensimmäiset 3 kk saattaa esiintyä vähäistä tiputtelua, mutta mä olen jo ihan kypsä ottamaan koko (kalliin) vehkeen pois jos tää ei kohta lopu...
 
Haituli
Siihen tiputteluunkin tottuu...mutta on ihanaa kun elämässä on selkeä rytmi kuukautisten muodossa! Minäkin odottelin yli 2 vuotta että tilanne ois normalisoitunut, ja en uskaltanut poistattaa kierukkaa kun pelkäsin että se on kivuliasta. Sitten kun se poistettiin, en oikeastaan edes tiennyt sitä... Se lääkäri sanoi että kierukka oli aika lähellä kohdunsuuta? ja ehkä siitä tiputtelu johtui? No, en aio laittaa uudestaan enää ikinä. Mutta tiedän monia joille se ehkäisymuoto on ollut ihan paras ja vaivaton! Varmaan yksilöllistä kuten kaikki muukin tällä saralla =)
 

Yhteistyössä