hormoonitoiminta kohtukuoleman jälkeen

Miten olette toipuneet fyysisesti kohtukuolemasta? Meillä kohtukuolema tapahtui rv 27, siitä on nyt pari kuukautta. Jälkivuoto kesti kaikenkaikkiaan reilu 3 vko, tosin loppuajassa oli jo muutaman päivän vuodoton aika ja sitten vuosi vielä muutaman päivän. Taas oli muutama päivä vuodotonta ja sitten tasan kuukauden päästä alkoi menkat (Ensimmäinen päivä ruskeaa tuhrua), jotka kestivät runsaana ja verisenä 4 päivää, mutta jonkinlaista vuotoa oli yhteensä 10 päivää!!! Sitten seuraavat menkat tulikin jo 8 päivän päästä eli kierto oli vain 18 päivää (jos se alku-tuhru laskettiin niin 19 päivää). Nämä menkat oli sitten 3 päivää veristä vuotoa normaali määrä, sitten yksi täysin vuodoton päivä ja nytten vielä kolmatta päivää on tullut hieman verta tai verilimaa, varsinkin rasituksen yhteydessä.

Onkohan tää ihan normaalia ja kuinkahan nopeasti tää hormoonitoiminta tästä alkaa taas muuttua normaaliksi??? Miten yleistä tuo tuhruttelu on ja vaikuttaako se jotenkin raskaaksi tulemiseen?? Pitöisköhän varata lääkärille aika..

Kiitollinen kaikista kommenteista.. :attn:
 
enkeli prinsessa
Minun kohdallani oli taas toisin....heti viikon päästä jälkivuodon loputtua joka kesti 2 viikkoa niin alkoi menkat.
Sitten ne häipyivätkin useaksi kuukaudeksi.
Ja nyt kun ovat palanneet ovat olleet säännölliset ja kiertokin on onneksi vähän lyhyempi kuin ennen raskautta.
Nyt myös minulla aina silloin tällöin menkat alkavat sillä tuhrulla jota ei ennen ollutkaan. Todella rasittavaa kyllä sillä viime kierrossa tuhrua kesti viikon ja menkat vain kaksi päivää...

Nyt myös olen alkanut tuntemaan oviksen ja menkat ovat kivuliaat ja näin ei ennen ollut.
Lääkäri sanoi, että voi mennä aikansa ennen kuin kroppa tottuu uuteen tilanteeseen ja meidän Enkelityttömme syntymästä on puoli vuotta.
Eiköhän sinullakin vielä normalisoidu tuo kierto, mutta aikaahan se vie.




 
Mulla on ollut kaksi keskenmenoa. Ensimmäinen 16rv. ja toinen oli mennyt ihan alkuvaiheessa kesken, kaavittiin 11rv. Mulla tuli sen kaavinnan jälkeen pientä alavatsakipua, eikä kuukautiset olleet normaalit. Normaalia tai hiukan niukempaa vuotoa tuli 2-3 päivää ja sen jälkeen tuhrua. Ovisaikaan saattoi myös tulla tuhrua. Mulla todettiin kohtutulehdus, johon sain lääkkeen. Sain myös Teroluteja kierron normalisoimiseksi. Teroluteja syödessä tulin raskaaksi ja nyt tuossa vieressä touhuaa 7kk ikäinen poika.
Jaksamisia sinulle! :hug:
 

Yhteistyössä