hox kaloreiden laskijat!!

Keittiönoita
Mä aloitan nyt ensin paaston ja sen jälkeen aluksi 1200 kcal:n dieetin.

- aamiainen 200 kcal
- aamupäivän välipala 100 kcal
- lounas 300 kcal
- iltapäivän välipala 100 kcal
- päivällinen 300 kcal
- iltapala 200 kcal
 
Riippuu siun koosta ja energiankulutuksesta. Kuntoplussan sivuilla on kiva laskuri. Itse laihduin useita kymmenia kiloja 1800 kcal ruokavaliolla. Syö säännöllisesti ja monipuolisesti, paljon kuituja ja riittävästi vettä, niin hyvä tulee.
 
Syön mitä tekee mieli, jos on runsaskalorista niin vähennän päivän muista ruoista. meriannan kannattaa varmaan harrastaa enemmän kuluttavaa liikuntaa niin voi syödä enemmän :) Suositeltu minimikalorimäärä olisi 1200. Tosin itsellänikin on hirveästi ongelmia saada se useina päivinä nousemaan edes 700:sta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja linnea75:
Riippuu siun koosta ja energiankulutuksesta. Kuntoplussan sivuilla on kiva laskuri. Itse laihduin useita kymmenia kiloja 1800 kcal ruokavaliolla. Syö säännöllisesti ja monipuolisesti, paljon kuituja ja riittävästi vettä, niin hyvä tulee.
mä oon 166cm ja painoa sellaset 85kg :ashamed:
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja ramallama:
Syön mitä tekee mieli, jos on runsaskalorista niin vähennän päivän muista ruoista. meriannan kannattaa varmaan harrastaa enemmän kuluttavaa liikuntaa niin voi syödä enemmän :) Suositeltu minimikalorimäärä olisi 1200. Tosin itsellänikin on hirveästi ongelmia saada se useina päivinä nousemaan edes 700:sta..
ootko kovasti sit alipainoinen??
 
Alkuperäinen kirjoittaja ramallama:
Syön mitä tekee mieli, jos on runsaskalorista niin vähennän päivän muista ruoista. meriannan kannattaa varmaan harrastaa enemmän kuluttavaa liikuntaa niin voi syödä enemmän :) Suositeltu minimikalorimäärä olisi 1200. Tosin itsellänikin on hirveästi ongelmia saada se useina päivinä nousemaan edes 700:sta..
hehe, ei auta liikunnan lisääminen, paino tuppaa nousemaan sitten, tosin mikään himoliikkuja en ole, hyötyliikuntaa, kävelylenkkejä ja kuntopyöräilyä, siinä on mun liikkumiseni...mä olen varmaan maailman ainoa ihminen joka lihoo jos syö vaikka 1500 kaloriakin päivässä... :/
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja emma-elinda:
keittis mitä sun päivälliseen kuuluu kun noin vähän kaloreita?
Paljon kasvispohjaisia ruokia, mutta vähän hiilihydraatteja. En mä osaa sanoa vielä, kun alan punnitsemaan ja laskemaan kaloreita vasta noin viikon päästä. Mutta olen joskus aikaisemminkin laihduttanut noin ja ihan hyvin sain pysyttyä noissa kalorimäärissä. Välipaloilla sitten hiilihydraatteja eli lähinnä hedelmiä ja marjoja.

Olen kyllä suunnitellut, että alkaisin päivittää kotisivujani vähäkalorisilla ruokaresepteillä. Mutta aloitan tosiaan vasta paaston jälkeen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ramallama:
Syön mitä tekee mieli, jos on runsaskalorista niin vähennän päivän muista ruoista. meriannan kannattaa varmaan harrastaa enemmän kuluttavaa liikuntaa niin voi syödä enemmän :) Suositeltu minimikalorimäärä olisi 1200. Tosin itsellänikin on hirveästi ongelmia saada se useina päivinä nousemaan edes 700:sta..
ootko kovasti sit alipainoinen??
En ole, liian vähän kalorit nimenomaan tekevät hallaa laihduttajalle, keho alkaa polttamaan ennemmin lihasta kuin rasvaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja emma-elinda:
linnea75 ei kun toi yks ateria vaan nuin paljon mut kattoin niin ruisleivistä menny jo 300 kaloria :eek: jaiks.
Miulla oli semmonen ruokavalio, jossa oli joka aterialla kaksi ruisleipää ja muuten lautasmalli, että puolet rehuja jne. Ihan toimiva hommeli, jonka päivän ateriamalli löytyy tuolta laihdutus - sokeriklubi II - eka sivu. Ei ollut nälkä muuten olenkaan ja olen saanut painon pysymään kutakuinkin (kirottu joulu!).

Oli tuo kuntoplussan sivu muuten vanhentunut. Ap:llä on jokunen kilo pakkasvaraa. Ite en oikein nälkäkuurilla lähtisi aloittamaan, mutta kukin tietysti hiihtää tavallaan. :)
 
Mun mielestä myös tuo 1600 kcal kuulostaa kohtuulliselta! 1200 on jo niin kidutusta (on siis lähes puolet normaalista), että sitä ei saa/jaksa ylläpitää kauan, eikä siitä ole loppupeleissä muuta kuin haittaa --> kroppa menee säästöliekille, eikä kuluta enää niin paljon kuin ennen = et laihdu.

Kaikki dieetit on mun mielestä aika hassuja ja kuten drPhilkin totesi, ihmiset jotka olivat alkuvuodesta dieetillä, olivat loppuvuonna jopa painavampia kuin ennen dieettiä.

Ap asenteesi on ihailtava ja kun jaksat mennä positiivisena eteenpäin, onnistut varmasti! Ja muista, että dieetit eivät sovi kaikille. Kiinnitä ennemminkin huomiota pysyviin elämäntavan muutoksiin, kuten kevyttä liikuntaa päivittäin (vaikkapa 30 min. hölkkälenkki) ja ruokavalion parantamiseen (esim. napostelu pois ja välipalat epäterveellisistä hedelmiin). Minä olen ollut samoissa mitoissa kuin sinä, usko pois ja ihan näillä ohjeilla, ilman mitään ihmedieettejä, laihtunut sen 25 kg. Vastailen mielelläni, jos sinulla on vielä kysyttävää! Ja muista säilyttää positiivisuutesi ja hyvä elämänasenteesi!
 
viiras
Alkuperäinen kirjoittaja emma-elinda:
Alkuperäinen kirjoittaja linnea75:
Riippuu siun koosta ja energiankulutuksesta. Kuntoplussan sivuilla on kiva laskuri. Itse laihduin useita kymmenia kiloja 1800 kcal ruokavaliolla. Syö säännöllisesti ja monipuolisesti, paljon kuituja ja riittävästi vettä, niin hyvä tulee.
mä oon 166cm ja painoa sellaset 85kg :ashamed:
mä oon pikkasen lyhyempi ja kevyempi kun alotin alkusyksyllä kiloklubissa ja oon laihtunu tuolla suositus 1600kcal päivässä noin 4 kg reilussa 2 kk. Eli tuo suosituskalorimäärä auttaa hitaaseen (ja toivottavasti myös pysyvään) laihtumiseen, jos haluat laihtua nopeammin niin syö vähemmän kaloreita.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:
Mun mielestä myös tuo 1600 kcal kuulostaa kohtuulliselta! 1200 on jo niin kidutusta (on siis lähes puolet normaalista), että sitä ei saa/jaksa ylläpitää kauan, eikä siitä ole loppupeleissä muuta kuin haittaa --> kroppa menee säästöliekille, eikä kuluta enää niin paljon kuin ennen = et laihdu.
Totta. Mun tarkoitukseni onkin lähteä liikkeelle tuolla 1200 kcal:lla ja nostaa sitä asteittain samaan aikaan, kun paino putoaa. Tavoitteena tilanne, että kun saavutan normaalipainon ylärajan, myös päivittäinen energiansaantini on sellainen, jolla en sen paremmin liho kuin laihdukaan. Paastoviikon jälkeen tuo 1200 kcal on ihan riittävä, itse asiassa tuntuu, kuin söisi norsun :D

 
viiras
ja niin mä en syö edelleenkään viittä ateriaa per päivä eli jos on yksi runsaampi ateria esim. lounas niin sitten mulla on useemman tunnin väli ja syön tosi kevyen päivällisen tai jätän kokonaan sen väliin ja sitten vaan iltapala.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ramallama:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ramallama:
Syön mitä tekee mieli, jos on runsaskalorista niin vähennän päivän muista ruoista. meriannan kannattaa varmaan harrastaa enemmän kuluttavaa liikuntaa niin voi syödä enemmän :) Suositeltu minimikalorimäärä olisi 1200. Tosin itsellänikin on hirveästi ongelmia saada se useina päivinä nousemaan edes 700:sta..
ootko kovasti sit alipainoinen??
En ole, liian vähän kalorit nimenomaan tekevät hallaa laihduttajalle, keho alkaa polttamaan ennemmin lihasta kuin rasvaa :)
Niih, eikö tommonen normaalin naiseläjän kalorinkulutus ole jotain 1800? Siis vähänkin vähemmän, niin paino alkaa laskea. Yksi kilo = 7000 kcal. Heiluta siinä sitten varvasta vähän, niin kulutat enemmän.

Voi olla, ja voin olla väärässäkin, mutta ruuan punnitseminen alkaa olla jo aika vakavaa touhua, jos ei ole sairaalloisen lihava tahi laiha.

Normaalit ateriat (lautasmalli) ja kunnon välipalat, silleen ajatuksella niitä kasviksia ja ruista painottaen, niin ei tarvihe nälkää nähä ja kitkuttaa. Kova nälkä ajaa, jos mikä, ahmimaan mitä sattuu.

Pidä verensokerisi tasaisena, sano mummo lumihangessa.
 

Yhteistyössä