***Huhti-Hiput 2008 Lokakuussa***

Mulla ei ainakaan tuo kiinalainen ennustus oo pitäny paikkaansa tyttöjen kohdalla. Heidän ois pitäny sen mukaan olla poikia ja tän kolmannen sit tyttö. Jospa tää oliskin sitten poika ;)

Tuota vanhan kansan juttua en tajunnu. Miten kummassa saan sen tuloksen?
Laskin ne siniset pisteet siten et jos väite piti paikkansa ja merkkasin siihen vasemman puoleiseen laatikkoon sivun alareunassa. Mut mitäs siihen toiseen pitäis laittaa? Vai pitäiskö siihen tulla joku prosentti?
Ei jymmärrä.. :ashamed:
 
Meille tuo kiinalainen testi näyttää että tyttö olisi tulossa... Ensimmäinen lapsi on joten ei voi verrata menneisiin... Jotenkin ihmetyttää vaan tuo tulos koska kun miettii ns perinnöllisesti sen tulisi kyllä olla poika, on nimittäin tuolla miehen puolella pelkkiä poikia vaan...

Mulle kyllä tyttökin kelpaa.. Tärkein seikkahan vaan on, että tulee terve lapsi... :D
 
Mie olen kyllä niin kovasti tyttöä toivonut, mutta jos on poika, niin sitten ehkä jätän ne kaikki vaaleanpunaiset ihanat rimpsuhameet hankkimatta :LOL: Kyllähän pojilekin onneksi nykyään on kaikkea kivaa vaatetta. Ja oli kumpi oli, niin rakas on varmasti :hug:
 
Heippa!

Mulla se kiinalainen juttu piti esikoisen suhteen paikkansa. Nyt olisi sen mukaan tyttö tulossa. Tyttö olisi kyllä erittäin tervetullut, vaikkakin mikä vaan käy, kunhan on elinkelpoinen - tietysti erittäin mieluusti terve kuitenkin.

Oloja on oikeastaan kumpaankin suuntaan, jos noita perinteisiä tyttö- ja poikaoloja tutkailee. Itsellä vaihtelee tuntemukset siitä, kumpi olisi tulossa, mutta koska jotenkin olen taas saanut itseni vähän toivomaan tyttöä, vaikka sillä ei tällä kertaa pitänyt olla väliä, ajattelen pessimistisesti, että poika tulee kuitenkin :p Vaikka ei kyllä lopulta haitannut viimeksikään, että niin kävi. Mutta joku kun täällä joskus mainitsi siitä, että haluaisi ainakin yhden tytön, mä oon myös aina ennen esikoista ajatellut, että olisin vähän pettynyt, jos en ikinä yhtään tyttöä saisi. Olkoon sitten kuinka tyhmää tahansa.

No mutta tällaisia mietteitä, eipä nyt oikein ajatus luista... Ollaan vähän flunssaisia koko perhe ja mieskin kotona nukkumassa. Onneksi nukkuu nyt poikakin, onpa hetki aikaa mammalla olla ja antaa ajatuksen olla luistamatta. =)

Päivälle jatkoja, toivottelevat Kalenteri ja pikkurääpäle 15 + 5
 
Mulla sekä vanhankansan, että kiinalaisen mukaan tulisi poika... ja hieman sellaiset on myös omat arvelut.

Ihan sama kumpi sitten tulee, tervettä lasta toivotaan =)

Mulla alkaa pikkuhiljaa vatsa kasvaa sen verran, että housut hieman ahdistaa... tosin vaatteet päällä ei vieläkään hyvin näy... helppo piilotella ;)
 
olisi molemman taulukon mukaan tulossa tyttölapsi :) Se sopisi erittäin hyvin molemmille vanhemmille, poika kun entuudestaan on. toisaalta ajatus kahdesta pojan vesselistäkin tuntuu ihanalta.

meikäläisellä naama kukkii myös aika nätisti. viimeraskaudessakin niitä tuli about puoleenväliin asti, kunnes sitten naama parantui ja iho olikin tosi kauniina. lopetin tupakanpolton vähän ennen kun tulin raskaaksi, uskon senkin lisäävän kukintaa.

tein justiinsa mustikka-vadelma rahkaa ja voi että kun on hyvää. ehkäpä joku tästä saakin himot itselleen :p on hyvää ja kevyttä

ai niin mä olen paljastunut jo tokan kerran tästä raskaudesta. kaverin kanssa oltiin tossa kiertelemässä kirppiksillä ja sitten sama tyyppi soitti mulle sinä iltana ja kysy multa, että kuule ootkos raskaana :) eka kerralla töissä yks asiakas kysäisi pokkana multa että: millon sulla on laskettu aika ja tästä on aikaa kumminki jo pari viikkoo. että kyllähän tän masun jo huomaa :D

Pinaatti vko *13*
 
Hei kaikille piiitkästä aikaa! :wave:

En kertakaikkisesti ole jaksanut kirjotella, en edes käydä lukemassa..
vakavaa :/ :eek:

Nyt päätin ryhdistäytyä ja pyöritellä vähän omaa napaa tässä.

Olin tänään ekassa lääkäri neuvolassa.
Kaikki kuulosti olevan kunnossa. Sydän pumputti ja kohdunkaula oli 3cm. Mulla oli paino tippunut -4kg ekasta neuvolasta.
On toki mistä lähteäkkin,mutta lääkäri nyt vähän toppuutteli.
Olen ehkä liikaakin karsinut rasvoja ja sokruja sitte.
Arvoissa ei ollut mitään vikaa ja pissakin oli -/-.
Noudatan siis raskausdiabetes ruokavaliota varmuuden vuoksi, koska
nuorin lapsi oli sen verran suurempi sälli.
Painon ei tarttis kuitenkaan tippua ku max -500g/vko. Tasaantuu varmaan kun kohtu ja vauva alkaa todenteolla kasvamaan.
HB oli 130 ja verenpaineet 132/70.
Nyt sit ootellaan seuraavaan th käyntiä uä on varattuna.

Nöpönen 14+2
 
Meille olis kiinalaisen taulukon mukaan tulossa poika niinku viimeksikin (viimeksi se kiinalainen piti paikkansa). Mut vanhankansan uskomusten mukaan tulis tyttö, viimeksi sekin sanoi poika.

Kalenterilla samanlaisia ajatuksia kun mulla sen tytön suhteen.. Ja kyllä se minä taisin ollakin ketä avautui tästä tytön kaipuusta. Kai se on joku alkukantainen juttu ku et kaipaa tyttöä samoin ku moni mies kaipaa poikaa.

Jaa, mitäköhän muuta olis asiaa... Me lähetään ens viikolla keskiviikkona pojan kanssa junalla Pohjanmaalle edellä, mies tulee perjantaina autolla perässä. Olis ne mumman hautajaiset. Ainoo kiva asia tässä hautajaisasiassa on se et mun sisko tulee Briteistä jo keskiviikkona kans meidän porukoille, muuten olis nähty sitä vasta jouluna seuraavan kerran.

Anu ja rv 14+4
 
Mulle tuo laskuri piti vain toisen kanssa paikkaa!
Nyt vähän vaikeeta sano kumpi tuon taulukun mukaan tulee kun toinen laskuri näyttää hedelmöityspäivää 31.7 ja toinen 2.8 et kumassakin eri sukupuoli. Et mysteerio taitaa olla lopuun asti :LOL:

Onko joku tehnyt sormus testin? Itse olen joskus tehnyt mutta en muista mitä se sanoi lapsen sukupuolesta. Vois senkin huvikseen testata. kauheen vakavastihan noihin ei kannata uskoa :D

-taika ja masukki 13+2-
 
Moikka kaikki uudet ja "vanhat"!!
Nyt äkkiä kirjottelen,kun toi ruoka meinaa palaa pohjaan.Innostuin tekemään noita testejä.Eli meillä toi kiinalainen pitää kyllä paikkaansa ekan muksun osalta, joka on siis tyttö.Nyt olis sitte poika tulossa sen mukaan.On kyllä aika samanlainen olo kun edellisellä kerralla.
Paitsi,että nyt jo on alkanut ihan hillitön närästys :kieh:
Ja kun muutenkin pahaolo edelleen vaan jatkuu,niin taitaa painonlaskukin vaan jatkua.
Palaan paremmalla ajalla taas =)
 
Joko tunnette, että pikkunen liikkuu masussa??
Minä olen tänään tuntenut sellaisia, pehmeitä hipaisuja (tai ainakin niin luulen) ja innostuin tuossa tönäisemään useamman kerran kaveria niin useamman otteeseen tunsin samanlaisia tuntemuksia. Voisikohan nuo olla liikkeitä?? *ihan ihmeissään täällä olen*
 
Aina-Ilona, mulla oli poikaa odottaessa hirvee närästys alusta (siis ihan jo ennen ku viikkoja ees 10) loppuun saakka. Ja poika tuli.
Nyt taas ei ole kertaakaan närästänyt... ja voi mä "epätoivoisesti" ajattelen et kyllä kaikki viittaa tyttöön.. :LOL:

Moona, mulla kans liiketuntemuksia mut aina ku pysähdyn sit oikee kuunteleen niin ei mitään. Tönimistä en ole vielä testannut, mut kai sitä vois vähän hellästi masua tökkiä jos vaikka joku vastaisi!

äitipeikko, jaksuja sairaan lapsen hoitoon. Mä kans jännään et onko poika huomenna kuumeessa ku tulee viikko mpr-rokotteesta täyteen.
 
hiiop ylöspäin!


näin muuten yöllä unta rakenneultrasta. siinä sanottiin että on tyttö tulossa. sit mä siihen että en nyt kuitenkaan uskalla vaaleanpunaista ostaa kun usein kuulee et tytöksi veikattu onkin sit poika.. no tähän kätilö joka ultrasi sanoi oikein ponnekkaasti että hän ei erehdy, et hän on tätä ultralaitetta käyttänyt niin kauan ja osaa asiansa et kyllä rouvan on nyt vaan uskottava että tyttö on tulossa. :heart: voi ku olis enneuni. *haaveilee*
 
Huomenta!

No niin, nyt muistankin, että oli joo Anu sinä, jolla oli kanssa tuo ajatus, että saisipa ainakin yhden tytön. =) Luulin, että oisin esikoisesta jo tullut siihen tulokseen, että lapsi mikä lapsi, mutta tosiaan nyt huomaan kyllä taas haaveilevani tytöstä. Katsotaan sitten rakenneultrassa, valaisisiko asiaa. Syntymän jälkeen taitaa kyllä sukupuoli menettää merkityksensä, kun saa syliin rakkaan tulokkaan.

Mäkin näin pari yötä sitten unta, että tyttö tuli, tosin olin ollut synnytyksen ajan nukutuksessa tai muuten tillin tallin ja vasta hiljalleen rupesin tajuamaan saaneeni lapsen, kun Janne häntä mulle esitteli. Olikin äkkiä kulunut vuorokausi ja jotenkin appivanhemmat ja käly paikalla mutta omille vanhemmilleni en ollut saanut edes infottua tapahtuneesta. Viime yönä olin jälleen synnyttämässä, siellä joku oudon näköinen nainen tutki ja sanoi: Joo, ainakin kolmeksi päiväksi kotiin vielä. Yhtäkkiä olinkin sitten nykyajassa ja sanoin, että toivottavasti nyt huomattavasti kauemmin vielä menee, kun la on huhtikuussa. :)

Meillä podetaan tänään. Mun nokka tuhisee ja poika on herätellyt aamuyöstä alkaen, kun on masu ollut sekaisin ja kipeä ja kuraa vaipassa. :( Tylsää, kun ei kehtaa kerhoilemaankaan lähteä, olis niin hyvä pojan nähdä kavereita. Ei auta kuin viettää kotipäivää taas, niin kuin eilenkin.

Oloja toivottelevat Kalenteri ja Paapau 15 + 6
 
Pitipä oikein tarkistaa netistä... No meillä olis kyllä kerho normaalisti tänään, mutta täytyy jättää väliin. Huh kun oon pihalla noista yleisistä lomista, ei kyllä aavistusta, onko syysloma yleisesti ottaen tällä vai ensi viikolla vai joskus muulloin täällä Etelä-Suomessa.
 
3. Neuvola taas takana, viikot olivat 15+0, painoa tullut +290g/vko (ei paha?), verenpaineet ok, hemppa laskenu 16 yksikköä eli oli nyt 121. Sikiön sykkeet oli 150 ja yli ja hän liikkui hyvin vilkkaasti edelleen. Eli kaikki ookoo. Symfyysikipuilua on alkanut olla, mut vielä ihan siedettävissä määrin, onneksi.. :whistle: Seuraava neuvola-aika marraskuun puolivälissä, silloin viikot jotain 19.

Hankinnoista
oli täällä ollut puhetta, meillähän kuopus on 1v2kk, joten kaikkea löytyy. Ehkä ostetaan uudet rattaat (Teutonian jotku kivat) ja semmonen seisomalauta niihin, kun nuo Emmaljungat on jo aika vanhat, vaikka hyvät onkin. Voihan sitä sit kärräillä kuopusta toisilla kärreillä ja pienempää toisilla esim. jos koko perhe on ulkoilemassa. Niin ja uusi autohan me on laitettu tilaukseen, tulee vuoden vaihteessa (tila-auto). Sit tietysti, mikäli vauva sattuisi olemaan eri sukupuolta kuin edelliset, niin huone pitää maalata ja vaatetusasiat miettiä uudelleen.. Mutta se on sen ajan ongelma, rakenneultrassa aiotaan kysellä sukupuolta ja sit 4d:ssäkin.. Niin sit sen jälkeen voipi miettii noita.


Heili B) B)
 
meilläkin on teutonian rattaat vuosimallia -05. onko teillä teidän kärryihin koppaa? olen nimittäin miettinyt, että saako teutonian kärryihin ostettua erikseen niihin sopivia koppia, vai onkohan noi rattaat sellaiset mihin ei koppaa ollenkaan saa? oisko sulla mahdollisesti tietoa asiasta?
 
Hyvin se menee, puella :hug:

Pinaatti:
Ostin itsekin käytettynä Teutonian Mistralit, ilman kantokoppaa, ja pehmeän kantokopan sitten erikseen HuutoNetistä. Ensin ajattelin, etten hommaa koppaa laisinkaan, edelliselläkään ei ollut ollut, mutta tulin sitten toisiin ajatuksiin; onhan sitä vaavia kivempi kuljettaa kopassa, kun aina retuuttaa vaunuista sylissä joka paikkaan, eli eiköhän niihin kaikkiin koppia saa, kovia ja pehmeitä, kun viitsii metsästää;-) Liikkeistäkin varmaan saa, mutta silloin koppa olisi tod.näk. maksanut saman kuin nyt maksoin koko vaunuista;-)

Tänne ei ihmeempiä, tuota kotiDoppleria odottelen, kaamea epävarmuus vaivaa jälleen, mahaa kun nipistelee ja jomottelee, eikä rinnatkaan enää niin arat kuin vielä jokunen päivä sitten, eli toivottavasti kaikki on ok :'(

Dooris ja sintti 16+1
 
Pystyttekö suosittelemaan jotain vaunuja? Eilen illalla surffailin ja yritin etsiä eroavaisuuksia, mutta nyt olen vain entistä enemmän pihalla. Bugaboo:n vaunut kiinnostaisivat, olisiko kokemusta kellään?
Tiedän, että hieman aikasessa ollaan, mutta jos joutuu vaikka tilaamaan haluamansa värin niin joskus ensi kuussa ajateltiin mennä testailemaan eri vaihtoehtoja. Samoin turvaistuimet, ihan hepreaa... Mikä olisi hyvä?
 

Yhteistyössä