***Huhti-Hiput 2008 Lokakuussa***

Meillä muuttui tuo laskettuaika 26.4. ja sit voi muuttaa sen Hämeenlinnan KHKS

Tänään oli ensimmäinen ultra ja kaikki oli hyvin. Vilkkaaksi vesseliksi nimesi lääkäri. Ei meinannut tuota niskaturvotusta saada mitattua kun oli niin kova vauhti päällä ja ei suostunut sellaiseen asentoon menemään että sen sais. Mutta kyllä se sit monen yrittämän jälkeen onnistui.

Seuraavaksi pitäis mennä lääkäriin, mulla ei ollu ennen ultraa lääkäriä kun ei ollu lääkärin aikoja vapaana. Viimeinen päivä on esikoisella 10kk neuvola sillon otetaan multa verikoe, kun viimeks ei onnistunu. Multa on vaikea saada verikoetta, kun ei ne ressut meinaa löytää koko suonia.. :D

Kyllä oli ihanaa kuulla ultrassa että kaikki on hyvin on niin monesti ollu todella kipeä pistävä kipu ala vatsassa, sitä jo pelkäsi että kaikki ei ole hyvin. Mutta olipas kuitenkin. Nyt saa hengähtää, ei tarvi stressata enää. :)
 
Osannottoni niille joita murhe on kohdannut :hug:

Miten saatan olla näin saamaton, etten saa tänne tekstiä aikaan?? Käyn monta kertaa päivässä kurkkimassa onko kukaan kirjottanut uusia kuulumisia ja turhaudun aina jos uusia juttuja ei ole :ashamed: mutta sitten itse en saa mitään kirjoitettua.

Ja nyt en sitten muista mitä kaikkea olette taas jutelleet :ashamed: Ainakin vauvan tavaroista, noh, meillä ei vielä ole mitään,koska pelkään aina vaan sitä että "ei tämä ole todellista, jotain pahaa tapahtuu", vaikka kuitenkin äippälomaa odotan jo innolla. Yksi ystävä soitti ja kertoi että häneltä saan pari laatikollista vaatteita, joten paljon ei tarvitsekkaan ostaa, paitsi jos masussa on poika, vaatteet ovat tytön. Vaikka saattaahan sieltä osa olla hyvinkin molemmille sopivia.

Heili sun masu on TOSI iso, ja laskettu aika kuitenkin päivää myöhemmin kun mun. Mutta nuohan on ihan yksilöllisiä juttuja. Ja mulla vasta eka, että kai se siitä johtuu. Mulla alkaa pikkuhiljaa "pallo" myös näkyä, mut iso osa on omaa läskiä, kai ne ensin nousee sieltä eestä pois :LOL:

Tuntuu että kaikilla muilla on jänniä ultrakuulumisia. Itse en edes muista koko np-ultrasta paljon mitään, en mitään kuvaa edes siitä oliko puhetta nenästä?? Sen muistan että selkäranka näkyi selvästi ja kädet ja jalat, mutta että niistä olisi pystynyt varpaita/sormia laskemaan niin :eek: ei kai sentään :( En edes osannut siellä mitään kysyä :(

No kai tämä tästä =)

Iloista viikkoa kaikille toivottele Hysteerinen ja rv 15 tasan
 
Laitoin sulle y-viestiä. Ihana kuulla, että ultrassa oli kaikki hyvin!! Samoin äippä -86, ihana kuulla että vauva voi loistavasti!

Päivitin tänään tuota meidän listaa ja huomasin, että tosi moni listalla olevista ei ole kirjoitellut enää ainakaan tämän uuden pinon aikana?!?! Pidänkö silti listalla vai pitäisikö meidän pitää nimenhuuto eli katsoa vaikka 2 viikon ajan ketkä kirjoittelee ja poistaa muut, mielipiteitä?
 
No heippa kaikille, ja ihanaa lukea taas hienojakin uutisia teidän kuulumisistanne :hug:

Viime viikolla tehtiin pieni miniloma miehen kanssa, tosin käytiin vain autolla latviassa, eli tuollainen neljän päivän reissu, mutta teki hyvää parisuhteellekin tässä kaiken murehtimisen keskellä;-)

Hankituista tavaroista:
Itse hommasin tosiaan jo kehdon ja vaunut, käytettyinä molemmat, sekä jokunen vauvanvaate on jäänyt koriin, lähinnäkin kirpparilta, kun tuota sukupuolta ei vielä tiedä.. Jos/kun se selviää, sitten ostan kyllä jokusen uuden ihanan vaatteenkin varastoon :hug: Pari villapaitaa olen kutonut ja yhdet villahousut, siinäpä ne tähän mennessä hommatut sitten ovatkin, mitä nyt siskon lapset pakkasivat vaaville jo valmiiksi yhden muovikassiillisen lelujaan :LOL:

Ihanaa alkanutta viikkoa toivotellen

Dooris ja sintti 15+5
 
Joo, mäkin ryhdistäydyn ja ilmoitan, että täällä ollaan. :wave: En ole saanut aikaiseksi kirjoitella mitään, kun ei mulle kuulu mitään uutta. Hyvin menee ja masu kasvaa.
Kiva lukea hyviä ultrakuulumisia. =) Hieno juttu.

Jaaha, nyt tuolta sängystä huudellaan äitiä. Myöhemmin lisää.
 
Malttamaton älä muakaan pudota listoilta. Kyllä täällä mukana heilutaan, vaikka vähän hiljasempaa mennäänkin ;) Eipä mullekaan mitään ihmeempiä kuulu, masu kasvaa ja työkaverit on informoitu. Oli aika ihanaa kun kävin perjantaina ultrassa, niin vauveli siellä istuskeli ja ponnisti sitten itsensä suoraksi jaloilla =) Siinä sen tajusi että pieni ihminenhän siellä on :heart: Minkälaisia ohjeita teille on muuten annettu tavaroiden nostosta? Ite kun olen sellaisessa työssä, jossa joskus on pakostakin nostettava jotain enkä ole muistanut kysellä asiasta neuvolassa?

Myttö 14 + 5
 
mulla maha näyttää ihan hysteeriseltä, mutta se nyt johtuu entisistä kiloista. ja jotenkin oudosti maha pamahti esiin melkein heti plussasta. tai sitten näen omiani :xmas:



ei tuo meinaan näytä siltä kuin olisi neljännellä kuulla :LOL:

edelleen väsyttää, mutta oksentanut en ole kolmeen päivään! wau. eli kun nyt hehkutan, varmasti oksennan vielä tänään :D
 
Kuulumisia täältäkin pikaisesti..

Tiistaina käytiin siellä Lääkärineuvolassa. No miehän olin väärässä paikassa odottamassa ja ihmettelin kun ketään ei näkynyt ja kukaan ei tullut hakemaan. Lähdin sitten etsimään neuvolatätiä ja löytyhän se onneksi. Oli vaan siitä ravaamisesta verenpaine vähän koholla mutta ymmärtäähän sen.
Lääkäri eka kyseli vointeja ja teki sitten sisätutkimuksen. Kertoi että kohtu on ainakin kasvanut hyvin ja ainakin 12 viikkoa vastaa. Harjottelija kuunteli sydänäänet ja kuuluhan sieltä hieman jostain kaukaa mutta selvästi syke. Helpotti kyllä kovasti kun sai tietää että siellä todella on joku jonka sydän sykkii ja vauvakin kasvaa. Nyt on parina päivänä tuntunut jotain nyppäisyjä, oisikohan jo vauvan liikeitä. Aikasemmisssa raskauksissa olen tuntenut joskus 15 viikon paikkeilla. No eiköhän niitä potkuja tässä ala pian satelee ihan urakalla =)

Mutta tässä oli nämä tärkeimmät kuulumiset
 
Toista kertaa jo tälle päivälle oon täällä.. Pitää kiriä kiinni ku tuossa tuli muutama päivä tosiaan oltua poissa.. B)

Malttamaton : mulle voit lisätä tosiaan iäksi 23 vuotta ja synnytyspaikaksi LKS eli lapin keskussairaala. '

Pinaatti : kiitoksia tosi paljon tiedoista siitä mitä on odotettavissa parin viikon päästä sitten neuvolassa.

Lisäkysymys vielä pitääkö sitten nyt jo kun sinne menen niin olla pissaamatta se neljä tuntia vai pystyykö vaan mennä ?!? :/

Äitipeikolla onkin jo sitten kunnon kukoinen masu, ihan kateeksi käy, täälläkö tosiaan ei vielä yhtään mitään näy...

Hankituista tavaroista sen verran, että mitään en ole ostanut vielä. Haluaisin kyllä kovasti mutta tuo mies tuossa toputtelee kokoajan, että kyllä sitä kerkeää. Tottahan se onkin ja mistäs sitä tietää vaikka tulisikin jotain... :| Noinhan ei kyllä oikein hyvä ole miettiä asioita, mutta minkäs sitä itselleen voi... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hysteerinen:
malttamaton hui...mun täytyy alkaa sitten ryhdistäytyä, etten tipu joukosta :D kun olen ollut niin laiska kirjottelemaan..
sama täällä :eek: :whistle:

täällä voidaan hyvin. kk päästä muutto edessä ja se ahdistaa. siihen menee niin hel.vetin monta päivää koko muuttoon että :snotty:
mutta toisaalta on kiva muuton aikana päästä karsimaan kaikkea turhaa ja päästä jouluksi omaan kotiin :xmas:
aika vaan menee ihan käsiin, tuntuu että ovella on joulu jo kohta :whistle:
tosin mä olen jo pari lahjaa ostanut :LOL:
eli varauduttu on että lapset saa ainakin yhdet lahjat jos äiti ja isi ovat pennittömiä jumalattoman asuntolainan kanssa.. :LOL: :kieh:

töissä välillä vaikea olla kun väsyttää kamalasti. samoin olen huomannut että äkkinäiset liikkeet tuntuu pahalta.
onneksi työkaverit ymmärtää ja isommat nostelut/vetämiset multa kiletävät.
huippu ihmisiä kyllä :ashamed: :heart:

mulla murrosikä tullut takaisin, olen täynnä fnnejä. rinnoissa, kyljissä, selässä ja joka puolella. oikea noita-akka :$ :/
tää on kamalaa.
ei mulla aikaisemmin ole näin paha iho-ohgelma ollut odotusaikana, ei lähellekään :eek:
*onko muita finnien vallanneita mammoja linjoilla ????????????? :wave:

eipä meille muuta.
dietillekin jouduin.. ja ihan syystä :p
 
ja äitipeikolla ja heilillä on yhtä iso maha kun mulla :LOL:
eli kun olisi kuudennella menossa jo :D
työkaverit nauraakin että millainen valas mä olen oikeasti 4kk päästä :whistle: eivät taida aavistaakaan mikä ryhävalas musta tulee :LOL:
voisin kanssa kuvat joku päivä mahaa, joka ei kyllä missinmitoissa ole :snotty:
 
Hoi,

täällä minäkin edelleen luuraan, vaikka en ole pahemmin jaksanut/ehtinyt kirjoitella.

Mulla on vain pahentunut tämä kiva etominen. Ykää ei tule, mutta joka päivä saa yökkiä ja olo on kurja. Sitruunamehu hieman helpottaa, ja sitä onkin tullut litkittyä litratolkulla. Eipähän ainakaan C-vitamiinista tule vajetta. Hampaiden pesu on sitten ihan omaa luokkaansa. Ei onnistu yökkimättä. Helpottaako tämä jossain vaiheessa?

Mahtavia masuja teillä jo. Jos saisin jossain välissä oman masuni kuvattua ja ängettyä tänne. Siinä ei kyllä vielä paljon ole nähtävää. Illalla yleensä tuntuu kyllä isommalta kuin aamulla. Mutta on varmaan iltraruokakin siellä kasvattamassa pötsiä. :) Pitää ottaa useampi kuva päivän mittaan, jotta voi vertailla. :LOL:

En olekaan muistanut kertoa, mutta neuvolan täti ensimmäisellä käynnillä muutti LA:ksi 28.4, kun kaikki laskurit sun muut on mulle antaneet 29. tai 30. päivä. En tiedä, mistä se tuon päivämäärän repäisi, kun en huomannut kuin vasta kotona. Mutta ei tarvine muuttaa listaan, sillä voihan se olla missä vain parin viikon säteellä noista. Kunhan ei nyt ihan Vappuna. :whistle:

Ja hankinnoista vielä. Olen kolunnut paikallisia kirppareita lähinnä kartoittaakseni, että mistä parhaat tavarat sitten löytyy ja ostaakseni kestovaippoja. Niitä ei kyllä tunnu suuremmin kirppareilta löytyvän. Toistaiseki tulosksena kaksi äp-06 vaippaa, joita sitten eilen kuulin haukuttavan huonoiksi. :/ Mutta pakko jostain aloittaa. Ja bodeja olen ostanut kaksi, kun halvalla sai, oli ihania ja vähän käytettyjä. Mutta ennen muuttoa ei ainakaan aleta suuremmin hamstraamaan tavaraa.

Onko muuten kenelläkään tietoa, miten TEHY:läisten irtisanoutuminen mahdollisesti vaikuttaa neuvolakäynteihin? Eikös se alkanut 19.11 ja mulla on 27.11 rakenneultra. Saa nähdä onko sitten ollenkaan. Voi vattu! :attn:
 
Täällä kanssa yks jolla on jo toooosiiiii iso maha. Tuo äitipeikon masukin taitaa jäädä toiseksi :ashamed: nooo.. noita kiloja kun on ihan omastakin takaa ihan liikaa ja sit lääkäri jo 8viikolla sanoi et mun kohtu on ihan tossa "tyrkyllä" eli ei ole kallistunut mihinkään suuntaan niin sekin varmaan on vaikuttanut siihen. Mä olen jo toivonut joululahjaksi kottikärryjä et pääsen tän mahani kanssa ens vuoden puolella liikkumaan :LOL: Oikeesti kyllä vähän pelottaa mihin mittasuhteisiin tässä vielä päästään!!

Huomenna olis toinen neuvola, nyt jo pelottaa mitä sanoo mun painosta. Kun silloin ekalla kerralla oli puhetta et olis hyvä jos sitä ei tulis juurikaan lisää. No kuinkas on käynyt?? Ensimmäisen viikon aikana viime neuvolan jälkeen tuli kerta rysäyksellä 4kg, en oikein edes tajua miten se voi olla mahdollista... VIIKOSSA??? Ja sitten siitä 9viikon aikana on tullut vielä 3lisää.. eli se neuvolan täti tuskin ainakaan mun päätä taputtelee
:ashamed:

Että tällaista tänne =)

Joanna ja T-A 15+3
 
finneistä mulle niitä näyttää tulevan raskaana helpommin. ja iho kuivaakin tosi helposti. tukka on kanssa yksi ongelmapesä, kun on koko ajan rasvainen :headwall:

niin ja noita kiloja on tosiaan ennestään, mutta kai niistä osa ainakin pakeni sitten mahan kohdalle :LOL: esikoisesta odottaessa maha pullahti näkyviin joskus 6. kuulla. ja loppuviimein olinkin tosi muhkeassa kunnossa, voisin oikein kuvan etsiä mutta kun ei se edellinen raskaus tähän pinoon taida kuulua :D

Ansa ja Chimi 14+0
 
Juu täällä minäkin olen, kärsinyt jo piitkän aikaa kauheesta pahoinvoinnista ja väsy painaa, niin ettei jaksa kirjoitella. Lukemassa olen kyllä käynyt teidän juttuja. Nii tosta pahoivoinnista.. Kävinkin jo neuvolassa sen takia, kun oksu lentää kokoajan ja kaikki veto pois, mutta neuvolatäti (sijainen) sanoi vaan,että koita jaksaa... On kuulemma vielä normaalin rajoissa vaikka painokin pudonnut... Huoh.. :x :/

Ultrassa kaikki oli hyvin, la aikakin piti paikkaansa. vesseli nukkui koko ajan :heart:

PulttiBois: täälläkin myöskin ihmeellisesti posket ja kaula, sekä selkä tännä kaameita finnejä... et oo ainut joka tästäkin vaivasta kärsii. :p

Ja oli puhetta tavaroista mitä pitää hankkia, meille sänky ja vaunut, muut taitaa olla esikoisen jäljiltä... ja tietty jos on poika niin kaikki vaatteet (jotenkin on poika olo tiiä sitte)

Nii ja pitäisi alkaa suunnitella tytön 3vuotis synttäreitä, jotka on parin viikon päästä!! taidan kyllä delekoida kaikki syömiset äidille, jos en jostain saa piristys ruisketta!!! :D

Nii ja ihanan isoja masuja teillä :heart: =)

Elisha ja dudu 12+4
 
Hysteerinen B) voihan tuo masun koko johtua siitä, että minulla on kuitenkin neljäs raskaus ja toivon mukaan kolmas elossa syntyvä lapsi tulossa.. Ja tää edellinen kun on 1v2kk vanha, niin ehkä en ole vielä siitäkään täysin "palautunut" eli vatsa helpommin pulpahtaa. B)
 
äitipeikko ja elisha en siis ole ainoa murkku täällä ;)
kokoajan löydän uusia finnejä ja ne on vielä tosi sitkeitä- eivät meinaa mitenkään hävitä ja ovat järkkyjä. |O
:x
eikös sitä sanota että tyttö vie äitinsä kauneuden vai miten se menikään..
ainakin äidiltäni irtosi tukka minua odottaessa eikä koskaan tullut ennalleen.
saahan sitä spekuloida aikansa kuluksi.. :D
 
Pulttibois, äitipeikko ja elisha täällä myös kärsitään ihan samasta finniongelmasta. Ei mulla tosin edes murrosikäsenä ollut tälläistä... :( Hiukset on myös koko ajan ihan rasvaisen näköiset ja tuntuiset, oikein ärsyttää... Asiakaspalvelu työssä pitäis muka pystyä käymään vielä... :D

Joanna: myös mulle neuvolatäti sanoi, että ei saisi painoa tulla lisää... Mutta minkäs sille voi jos nyt vahingossa niitä sattuisi tulemaan ... Onneks olen vielä pysynyt niistä erossa... ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sofku:
Pulttibois, äitipeikko ja elisha täällä myös kärsitään ihan samasta finniongelmasta. Ei mulla tosin edes murrosikäsenä ollut tälläistä... :( Hiukset on myös koko ajan ihan rasvaisen näköiset ja tuntuiset, oikein ärsyttää...
ihan sama. ei murkkuikäisenä ollut näin pahaa, nyt ihan riistäytynyt käsistä- ymmärrän jos söisin rasvaista että siitä tulisi mutta kun en ole syönyt..
taitaa noita-akkakin olla nätimpi kuin minä nyt :whistle: :eek:

ja kukas se kärsi painonnoususta, joanna?. täällä kanssa saisi tulla kuulemma n.7 kiloa painoa koko raskauden aikana, muuten hyvä mutta kun rv 12+ on tullut jo 2,5kg siitä :LOL: :kieh:
eikä ole edes vauvasta johtuvaa kasvua tms.. B)
 
Hei kaikille pitkästä aikaa :wave:

Aika on taas kadonnut jonnekin ja parin viikon nettipimennon jälkeen täällä on tapahtunut jo vaikka mitä..

Iso :hug: kaikille, jotka ovat joutuneet kokemaan menetyksen.

Oma vointi on kerrassaan mainio. Edelleen olen säästynyt pahoinvoinnilta, väsymykseltä, hajukuvotuksista, mielihaluilta, vihlontaa.. Np-ultran (24.9.) jälkeen raskaus paljastettiin sukulaisille, kavereille ja työkavereille ja lähes kaikki ovat suhtautuneet siihen tosi hyvin. Ainoastaan pari kaveria suhtautui hieman kylmästi, mutta sen oletan johtuvan siitä, että he ovat yrittäneet vauvaa jo reilun vuoden; joten osasin odottaakin hieman nihkeämpää suhtautumista.

On takana suurta suruakin, sillä isäni kuoli äkillisesti elokuun lopulla. Suurimmasta tuskasta olen päässyt jo yli, mutta menee aikaa ennenkuin asiaan tottuu. Jäi sitten isältä näkemättä ensimmäinen lapsenlapsikin.. Eikä ehtinyt tietää koko asiaa, sillä pantattiin tietoa ultraan asti. Olen varma, että kyllä isä tietää ja seuraa meitä koko ajan. Ilman masuasukkia olisi oma toipuminen ollut vielä vaikeampaa; nyt on ollut koko ajan syytä syödä säännöllisesti ja on ollut syytä ajatella muutakin.

Huomenna olisi edessä toinen käynti neuvolatädin luona, odotan jo innolla, että kuulisin pitkästä aikaa sydänäänet. (toivottavasti ne edelleen kuuluvat) Harvoin noita käyntejä on ensikertalaisella, sillä edellinen neuvolakäynti oli 3.9. ja neuvolalääkäri 6.9. Edellisestä käynnistä on aikaa jo puolitoista kuukautta..

Ihania vauvamasun kuvia. :) Mä vasta odottelen, että masu näkyisi selkeästi ja tuntisin liikkeitä. Edelleen omat vanhat farkut mahtuvat päälle, ja alle viikon verran on näkynyt pieni kumpu alavatsan kohdalla, mutta ulkopuolinen ei sitä vielä huomaa. Tai voi huomata, jos oikein tarkkaan sivusta päin tuijottaa. Liikkeitä en on vielä huomannut, kun en oikein edes tiedä millaista pitäisi tunteakaan. Mitä tuntemuksia pitäisi olla? Masuasukilla ikää jo 16+2.

Hankinnoista; mitään ei ole ostettu enkä oikein vielä ole innostunut hankkimaankaan mitään. Vasta joulun nurkilla annan itselleni luvan ostoksille. Kaveri on myymässä turvakaukaloa, luvattiin se ottaa, mutta meille sen saa tuoda vasta joulun jälkeen.. Jotenkin vielä pelottaa, että onko tämä totta ja voiko kaikki muka mennä hyvin.. Tosin tällä hetkellä en kestäisi sitä, että menettäisin masuasukin; isän menetys oli jo ihan riittävän vaikeata. Keskenmenon jälkeen saisikin lääkäri kirjoittaa suoraan muutaman viikon sairaslomaa toipumiseen.

Huominen jännittää ja ne sydänäänet; kuuluvatko vai ei.. Pää sanoo, että tottakai ne kuuluvat, mutta silti kokoajan pieni pelko on taustalla. Kai se johtuu siitäkin, ettei masu ole näkyvästi vielä kasvanut.. Kertokaas viisaammat, tuleeko masu pullahtaen näkyville noin vaan vai pikku hiljaa?

Taitaa olla viisainta lopetella tämä romaani, loistosuoritus jos jaksoitte lukea kokonaan... :saint:
 
Jospa minäkin pitkästä aikaa jotain kirjoittaisin. Meillä on ollut tässä useamman päivän nettikatkos niin on jäänyt vähiin tämä netissä luuraaminen. :whistle:

Iho-ongelmia tuntui olevan muillakin. Mulla on ihan järkyttäviä kunnon "patteja" tullut kaulan ja dekolteen alueelle. Ne on tosi kipeitä ja rumia, yäk!

Ja sitten joku mainitsi tuosta painon noususta. Sain jo viime neuvolakäynnillä vähän huomautusta kun oli silloin tullut 400g viikossa painoa. Mutta nyt pahaa pelkään että on tullut ainakin saman verran ellei enemmänkin. :ashamed: Pitäis varmaan kiinnittää asiaan enemmän huomiota, mutta kun ruoka maistuu vaan niin hyvälle... :whistle:

Mulla on kanssa maha tullut ihan selvästi näkyviin. On muutama sukulainen ja tuttu tullut ihan onnttelemaan astikin. Mutta johtuu varmaan siitä, että tuo esikoinen on kuitenlin vasta 1v2kk. ;)

Me ei olla tehty oikeastaan mitään hankintoja uutta vauvaa ajatellen, kun on kaikki esikon vermeet tallella. Mutta jos poika syntyy niin varmasti joutuu uusimaan vaatevarastoa, kun on nyt niin vaaleanpuna voittoista se puoli. Tuplarattaat meinataan hommata. kun ikäeroa tulee olemaan lapsilla kuitenkin vain 1v8kk. Itseasiassa käytiin jo katsomassakin niitä, mutta saas nähdä mihinkä sitten päädytään. =)

amalia rv 14+3
 
Joanna onko sulla ylipainoa ennestään ja kuinka paljon? mulla on aivan ihana terkkari, se ei kertaakaan Mineaa odottaessa sanonut kiloista, joita tuli yli 20. eikä sano nytkään, toki mainitsi että hyvä olisi jos tulisi vain 5-6 kg, mutta jos tulee enemmän niin sitten tulee. aina kannustaa nautiskelemaan ja herkuttelemaan :LOL:
mutta mä olen sitä mieltä että raskaana kannattaa syödä sitä mitä huvittaa, tietty järjen rajoissa. kyllä ne kilot voi tiputella sitten raskauden ja imetyksen jälkeen hissukseen :D

niin joo ja, ensi sunnuntaina on Olet mitä syöt-ohjelmassa ylipainoinen nainen joka haaveili toisesta lapsesta ja ilmeisesti hällä tärppäsikin sitten. eli kai siinä on jotain raskausajan suositellusta ruokavaliosta meille punkeroille =)
joka tapauksessa, minä syön sitä mitä huvittaa. viimeksi oli neuvolakäynnille paino noussut viikossa 500g enkä yhtään ihmettele kun korjailin pahaa oloa pitsalla ja muilla herkuilla :whistle: mutta nyt jos olo vaan alkaa helpottamaan niin eiköhän nuo mässäykset vähene ainakin hiukan.

tulipa omaa napaa :ashamed:
 
Minäkin olen täällä, vaikken aina kirjoittelekkaan. Viime viikolla jouduin kolmeksi päiväksi osastolle tiputukseen, kun ei pysyny mikään sisällä, oksensin joka päivä, paino oli tippunu jo 2kg eikä lähteny nousemaan vaikka silloin mentiin jo 13.viikolla.
Pahoinvointi alkoi siis viikolla kuusi ja oksentelu sekä sairasloma rv6+5. Sairaslomalla olin siis 3.9.-14.10. eli jotakin kuutisen viikkoa tuli maattua sängyn pohjalla ja oltua huonovointinen. Osastolta pääsin kotiin viime viikon keskiviikkona ja nt-ultrassa käytiin viime torstaina, silloin oli 12+3 ja kokoa 60mm, syke 150. Siellä kaikki oli niinkuin pitikin, turvotusta ei paljon mitään ja vilkas kaveri riehui masussa, sekä sydänäänet oli terhakkaat ja kovat.
Minun maha elelee ihan omaa elämää, olen jo kuukauden päivän pitänyt äitiysfarkkuja, vaikka en tällähetkellä paina edes ihan sitä, mitä painoin ennen raskautta (yksi kilo ainakin puuttuu). Mutta koska minäkin olen vähän vähemmän pitkä (163cm) ja ilmeisesti kohtu hyvässä asennossa, niin maha kyllä (ainakin omasta mielestä näkyy) vaikkakin esikkoa odotellaan. Koitan laittaa vielä kuvan masuasukista ja itse masusta ja sitten siirryn katsomaan täydellisiä naisia.

Tikru + PikkuRUUinen 13+0 :heart:
 
äitipeikko: Onhan tuota ylipainoa ennestään tosiaan vaikka muille jakaa... useampi kymmenen kiloa :ashamed: Ja se terkkari tosiaan saa sanoa ihan mitä vaan.. pistän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.. jos siltä tuntuu. Mä laihdutin ennen raskautta vuoden aikana 24kg, uskoisin että sillä oli vaikutusta mun pikaiseen raskautumiseen, kun heti laakista tärppäsi =) Tosin enhän mä voi tietää kun ei olla edes aikaisemmin kokeiltu.

laitoin äsken huutiksessa huudon menemään yhdestä pinnasängystä johon ihastuin. Jos saadaan se niin laitan teille siitä sitten kuvan. Se sulkeutuu keskiviikkona. Samalla myyjällä oli sitterikin huudettavana, huusin sitäkin =) Meillä kun ei ole vielä mitään tarvikkeita niin jostain se on aloitettava. Vaatteita olen jo ostanut aika paljon :D
 

Yhteistyössä