Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Tännehän on tullut taas paljon tekstiä.. Ihanaa.

Kun lukee näitä, niin tulee kyllä ihan epätoivoinen olo. Kun ei ole mitään suuria oireita edelleenkään. Vähän iltaisin väsyttää, mutta ei tarvetta ylimääräisille unille. Pahoinvointi; ainoa mikä tökkii on aamukahvi; sen olen jättänyt väliin. Ei kuvotusta eikä pahaa oloa. Rinnat ovat vähän kasvaneet, se taitaakin olla ainoa konkreettinen oire kuten myös se, että saunan jälkeen pyörryttää; se johtunee matalasta verenpaineesta.

Epätoivoinen olo; tiedän olevani raskaana, mutta pelkään tippuvani kovaa ja korkealta, eli havaitaan tuulimuna tai sikiö on jo kuollut..
Sitä on jotenkin olettanut, että olisi koko ajan pahaolo tms, niin on outoa päästäkin helpolla. Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä muutenkin.. Vasta kolmen viikon päästä ensimmäinen neuvolakäyntikin.. Eiköhän se tästä pikku hiljaa päivä kerrallaan.. Menossa laskurin mukaan 7+1..
 
Kiva, kun joukkomme kasvaa!

Miten teillä muilla sujuu vanhojen rintsikoiden kanssa?
Jouduin jo vaihtamaan A-kupit B:hen ja nyt tuntuu siltä, että
kaupan kautta kotiin taas uusia hakemaan..

Rinnat tosi kipeät ja turvonneet/kasvaneet.

En millään jaksaisi odottaa torstaihin neuvolaan.
Pystytäänkö siellä kuulemaan jo sydänäänet?

Kellukka 6+6
 
Moikka ja tervetuloa uudet, Nessa ainakin on tullut joukkoomme. Onnea :flower:

Täällä etomus ja masun nippailu jatkuvat, on taas vaihteeksi selkääkin tänään juilinut. :/ Nälkä on mutta hyvä niin, koska syömisen jälkeen olokin yleensä paranee. Mielitekoja on ollut: eilen oli pakko saada omatekoisia lihapullia ja illalla kaupan kanaviillokkia. Ja tänään väsytti niin, että huomasin nukahtaneeni itsekin, kun esikoista nukutin päiväunille. :eek:

Selkäkipu sai ehkä valittelemaan tänään vähän liikaakin, kun puiston puskissa piti juosta pojan perässä, mutta oon sitä mieltä, että niin paljon kuin tätä toista onkin toivottu, mulla on oikeus myös tuntea huolta, väsymystä, rasittuneisuutta jne. ja vähän valitellakin... Onhan? Vai pitäiskö ihan joka välissä tuntea pakahduttavaa kiitollisuutta tästä olotilasta, joka kaikessa ihanuudessaan tuntuu vaihtelevasti ihanalta? :|

Hämy, oli helpottavaa kuulla, että siellä on tiputtelu vähentynyt. Toivottavasti pysyy nyt poissa, niin inhottavia tuollaiset. :hug:

Laitetaanpa sitten taas vanhat, väsyneet luut liikkeelle. Puhuttiin miehen kanssa, että tietokoneen käyttöä pitää vähentää. :/ Vaikea homma.
 
Kalenteri, miten kauan te kuumeilitte toista? me odotettiin kahdeksan pitkää kiertoa :ashamed: tai kuumehan mulla on ollut jo yli vuoden... mutta vaikka pitkään odotettiin, on mulla mielestäni oikeus välillä purnata. miesparka, mä olen kauhean kiukkuinen ja väsynyt. tänäänkin otettiin Minean kanssa päiväunet yhdessä ja silti meinasin nukahtaa pyörän selkään :eek:
 
Kellukka, mulla mahtuu onneksi vielä vanhat liivit. Vähän turvotusta havaittavissa. Esikoisesta on tallessa koon 75 G imetysliivejäkin, ja kaikkea sen ja nykyisen väliltä. Kaikeksi onneksi imetys on pienentänyt, nykyinen koko on 70 D/DD, kun se oli ennen esikoista noin 70-75 F. F niinku friikki, G niinku giant. :whistle: :LOL:

Kellukka vielä, uskoisin, ettei noita sydänääniä voi vielä kuulla dopplerilla. Ultralla vois juuri ja juuri havaita sykkeen. Korjatkaa, jos olen väärässä.
 
No ni, koneen ääreen jumahdin taas :)

Äitipeikko, meillä toiselle lupa tulla noin vuosi sitten, elokuun alussa. Oli aika epätoivoinen alku tosin, kun "täti" vieraili meillä ekan kerran vasta uudenvuoden jälkeen. Senkin jälkeen kierto oli jonkin aikaa sekaisin. Neljäs yk antoi kemialliset haamut, kuudennella tuli nykyinen plussa.

Lisäys: varovasti pyörän selässä :LOL:
 
Onnea uusille plussaajille! =) Ja onnea myös ultrassa käyneille!

Minäkin olen täällä käynyt silloin tällöin lukemassa kuulumisia, mutta ei ole ollut hirveästi aikaa kirjoitella. Nyt on poju päiväunilla, joten jos tässä olisi hetki aikaa kirjoitella.

Minullakin oli muutaman päivän aikana epäileväinen olo, kun pahoinvointi hävisi useiksi päiviksi palaten tänä aamuna kaksinverroin kovempana. Aamupalaksi upposi kaksi meetwurstisiivua ja tuoremehua. Lisäksi oli jo herätessä kauhea päänsärky, kun tässä kämpässä ei varmaan ilma vaihdu ollenkaan. Lähdin kuitenkin maalaamaan taloamme ja paha olo häipyi puolen päivän aikaan.

Pupu76: Sinulla on ihan samat oireet (tai oireettomuus), kuin minullakin ensimmäisen raskauden aikana. Ainoastaan kahvinjuonti tökki, mutta muita oireita ei juuri alkuraskaudessa ollut. Kaikki on varmaan ihan ok!

Kellukka: Minulla ei ole kyllä rintavarustuksessa mitään havaittavissa. Harmi. Olisi kiva, jos jotain tapahtuisi, kun imetyksen jälkeen ovat vähän roikkuvampaa sorttia (vaikka pienet ovatkin).

Viikonloppuna kerrotaan raskaudesta varmaan miehen vanhemmille. Minun vanhemmat ja sisko tietävätkin jo asiasta. Ajattelin, että heille kertoisimme kuitenkin mahdollisista ongelmistakin.

Jaahas, nyt poitsu heräsi. Moi moi...
 
Kellukka yhdyn Kalenterin toteamukseen. Mulla on sellainen mielikuva et sydänäänet saavat neuvolassa kuulumaan siinä 10 viikon paikkeilla, joten useimmiten vasta tokalla käyntikerralla edes yrittävät kuunnella, ettei ala turhaa hätäillä jos ei mitään kuulukaan =)

Mä sain siirrettyä nlan viikon päästä torstaille. Harmi sinällään, et maanantaina mulla olis ollu ihan rajattomasti aikaa, mut nyt on aika kahdeksalta ja yhdeksältä pitää jo olla opettamassa mussukoille tietotekniikkaa. No eipä tällä kertaa ole niin paljoa kysymyksiä, et eiköhän siitä selvitä kohtuuajassa (eka kerralla meni jotain 1½ tuntia :LOL: )

Hepe80 yhdyn etuvarustukseen... ei mitään mainittavaa muutosta :kieh: Tilaa olis kyllä vähän turvotakin, kun olen aika pienirintainen ja esikoisen jälkeen ne pienetkin on hieman lurahtaneet :D

Mulla ei ollut tänä aamuna juuri ollenkaan pahoinvointia, ihan vähän kuvotusta vain!!! :D Mies on kyllä kiitettävästi kantanut mulle voileipää ja mehua kuuden aikaan aamulla ja se pitää olon siedettävänä. Mulla kyllä Valtsunkin aikaan aaltoili pahoinvointi et saattoi olla useampia päiviä pois ja sit taas viikon putkeen tosi surkea olo :x

No ei se mitään jos ei pahoinvointia niin sit jotain muuta. Meillä oli tänään seiskojen ryhmäyttämispäivä ja luokanvalvoja jouduin ravaamaan niiden kanssa tuolla helteessä koko kuus tuntia. Nyt on vihlonut ihan kivasti massua, mutta tällä kertaa oikealta puolelta joten olen melkeinpä tyytyväinen :LOL:
 
Hei kaikki, kaipa sitä nyt voisi jo uskaltautua tänne - tänään menossa vko 4+0, ensimmäisen hailakan plussan sain testiin toissapäivänä =) Tuntuu niin kummalliselta ja epätodelliselta vielä! Olen kolmekymppinen ja ensimmäinen lapsi nyt tekeillä. Nyt sitten vaan neuvolaa varailemaan ja varhaisultraa pohtimaan... Ai niin, laskettu aika näillä näkymin 22.4.2008
 
Onnea ultrasta Minttu mamma, noita juttuja on aina ihana lukea =).
Nessalle tervetuloa klubiin jännäämään :)!!

Tisut on täälläkin kyllä "täydentyneet" ja pulskituneet. Masua turvottaa tosissaan. Tänään yks työkaveri huuteli perään, että "hei, onko sulla jotain täällä massussa?" ja naureskeli. Menin ihan paniikkiin...kait sitä niin turvonnut on! Tiputtelua on edelleen...mietin vain meneekö se milloin ohitse tai jos jatkuu niin kuinkahan pian on uudestaan taas alettava murehtimaan... :| .

Vaan nyt on mentävä pehkuihin, että jaksaa huomenna nauttia vapaapäivästä... Moikkelis!! :wave: .

Muokkasin vähän tätä viestiä, jotta näkisin toimiiko tämä ihana linkki:


http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Hamy71&year=2008&month=4&day=14&babycount=1

 
Huomenta!

Meniköhän nyt oikein. Kiitos, oli ihana linkki, Hämy, joten tässä omani, jos nyt sitten toimii:

http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Kalenteri&year=2008&month=4&day=4&babycount=1"

Kuvotusta ollut tänäänkin :/

Palaillaan,
t. Kalenteri
 
väsyttää pirusti. ei ollut esikoisesta tällästä uupumusta. mies lähtee kohta tytön kanssa ulos, mä painun suihkun kautta petiin.

sisko toi eilen vauvalle setin tuliaiseksi, on haalari, pipo, body, tumput jne. ja kasan bambusilkkilankaa että saan kutoa haalarin tvs.

ja toi se Mineallekin paljon tuliaisia :heart:

http://www.widgetbox.com/dash/subscription.jsp?id=2b699584-c39d-45b6-911c-c820aa3a09a9
 
Hih, huomasin äsken, että meiän tietsikkanörtti 1v. oli sitten omatoimisesti eilen illalla lähettänyt äidin kesken olleen viestin tänne peräti kolmeen kertaan :D

Eli siis eilen tosiaan alko vuotamaan. Toivoin niin, että tällä kertaa ois selvitty ilman huolta. Ilta menikin sitten huiliessa, kun mahaan sattu koko illan. Ei varmaan ton esikon kantelu paljon helpota asiaa.

Aamuyöllä täällä oli aivan mieletön ukkonen. Heräsin siihen 5 aikaan ja sen jälkeen ei oikeen uni tullukkaan. Nyt kieltämättä nuokututtaa, mut kohta koittaa autuaallinen päiväuniaika =)

Iloista päivää,
tyttimaaria
 
Täältä ilmoittautuu taas yksi lisää joukkoon... Näyttää olevan aika mukavasti porukkaa jo... Olen tässä käynyt kommenttejanne lukemassa ja ajattelin että nyt olis jo aika itsekin ilmoittautua joukkoon... Ollaan siis miehen kanssa molemmat 31v ja ensimmäistä odotellaan syntyväksi huhtikuun alkupäivinä... Jännittää... Välillä on jopa iskenyt ihan paniikki ja olen miettinyt että mitä oikein olen tekemässä että ei musta olekaan siihen...
Kenellekään ei ole vielä kerrottu, mutta kaipa se pian edessä sitten on...

Mukavaa päivää kaikille =)
 
Tervetuloa kaikki uudet!!! ja Elviira -76, täälläkin on ollut samanmoisia ajatuksi, kun kaikki tuntuu olevan niin uutta (myös esikoista odotellaan).
Myös me ei olla kenellekään vielä kerrottu ja ajattelin, että josko sitä sitten kertoo kun noita viikkoja olisi kertynyt hieman enempi.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!!! =)
 

Yhteistyössä