Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Hei,
Taidan minäkin aina välillä nyt sitten piipahtaa täällä, kun minulle tämä kaikki tuntuu taas uudelta - edellisestä raskaudesta kohta 10 vuotta aikaa. Tämä rv 7+5 alku tuntuu vielä epätodelliselta. Lähti alkuun hormonikierukasta huolimatta! Lisäksi olen yli nelikymppinen, kolmen lapsen äiti! Kaksi viikkoa kärvistelin epätietoisuudessa, peläten hormonikierukan tuomia haittoja, keskenmenoa yms., kun ensimmäinen gynekologi ei löytänyt kierukkaa, vaan se jäi kohtuun. Silloin kuitenkin syke näkyi.
Eilen tutun gynekologin luona - maailmani kirkastui, vaikka olin jo varautunut pahimpaan, kun hänpä sen hemmetin vempeleen sai poistettua - nyt olisi siis paremmat edellytykset normaaliin raskauteen. Samalla taas maailma pimeni, kun sykettä ei näkynytkään enää.
Ensi viikolla menen taas ultraan ja katsotaan, josko kuitenkin löytyisi se syke. Taas viikko epätietoisuutta! Tämä vuoristorata on aika stressaavaa, mutta töissä kuitenkin täytyy olla ihan normaalina ja normaalisti. Eikä oikein tiedä, iloitako vai itkeä, täytynee ottaa vain päivä kerrallaan.

 
Taas piti vaan piipahtaa, mutta pakko lyhyesti kommentoida:

Elviira: onnea ja tervetuloa! :flower: Samoin Mimuli, tervetuloa ja toivotaan, että saat viikon kuluttua huojentavia uutisia. Tässä vaiheessa taitaa olla sykkeen löytymisen kanssa joskus ongelmia, vaikka se siellä olisikin. :hug: Voimia epätietoisuuden kanssa elämiseen.

Äitipeikko: selkäkipua oli mullakin eilen, pieniä menkkamaisia kipuja ollut vaihdellen useimpina päivinä. Mua helpotti kuulla, että ystävälläni on ollut esikoisesta mutta ei toisesta myös selkäkipuja. Tuota tätimäistä tunnetta taas oli itsellänikin esikoisesta.

Ruska, tarkoitin sitä, että sain pariinkin testiin haamun, mutta sitten muutaman päivän päästä näytti negaa ja sitten parin päivän päästä alkoikin vuoto. Siis kemiallinen raskaus ilmeisimmin, eli hedelmöittynyt munasolu on vain hipaissut jotain seinämää niin, että vähän hormonia on erittynyt, ja minä sitten varhaisena testaajana ehdin sen bongata ja iloita liian aikaisin. Oli aika kurjaa :( kun esikoisesta olin kanssa ensin tehnyt haamua ja olin siksi jo aika varma, että olisin ollut raskaana. Tän nykyisen kanssa testit lauloivatkin sitten päivittäin, kunnes viiva vahvistui kunnolla. :ashamed: :D

Ostin tänään inkiväärikapseleita ja nyt jo harmittelen rahanmenoa. Ei niin etteivät auttaisi huonoon oloon, voivat auttaakin (en vain vielä tiedä), mutta voishan sitä inkivääriä sellaisenaankin syödä, eikö? Pitipä taas innostua. :)

Vointeja, t. Kalenteri 6 + 5
 
Tervetuloa Elviira-76, muistan varsin hyvin samat ajatukset esikkoa odottaessa.

Mimuli, aikasmoinen seikkailu teidän alkutaipale on ollut. Toivottavasti kaikki on hyvin. Viikko on kyllä mahdottoman pitkä aika odottaa :hug:

Äitipeikko, ihan samanlaista menkkajomotusta minullakin ollut joka raskaudessa eli ihan normaalia ainaskin miusta.

Vuoto hiukka hellittänyt, mutta olo ei ole todellakaan mikään parhain :x
Yritän raahautua tuon villikon kanssa pyörällä kauppaan, mies illan töissä. Kaiken huipuks eessä kahen päivän työmatka, huoh!

Nautitaan loppukesästä,
tyttimaaria ja niskassa kiipeilevä heinähippu
 
Taidan liittyä tänne joukkoon, kun tänään tuli 7 viikko täyteen ja innolla täällä odottelen tulevaa. Vaikka pahoinvointia on koko ajan niin kai tää tästä kuitenkin helpottuu jossain vaihees. Ensimmäinen siis tulossa. Pillerit jätin pois kolme kuukautta sitten ja tämä tuli niin kuin vähän yllätyksenä, siis käytettiin kondomia tilalla, mut ollaan jo avomiehen kanssa selvitty alkujärkytyksestä ja odotus vaan kasvaa.
=)
 
:wave: Tulin katselemaan josko minäkin jossain vaiheessa uskaltaisin kunnolla tänne liittyä. Vasta tänään tein haalean plussatestin kp 30/28-30. 13 kuukautta yritystä takana, siinä välissä kaksi keskenmenoa, joten nyt en uskalla kunnolla vielä iloita. Pelottaa niin kovasti mitä tuleman pitää. Viikot vasta 4+2..

Toivottavasti pääsen kuitenkin liittymään seuraanne kunnolla =) Laskettu aika olisi 23.4.2008 :heart:
 
Minäkin taidan uskaltautua tänne...sunnuntaina testasin plussan ja eilen soitin neuvola ajan, sain sen vasta kolmen viikon päähän.Tosin nyt ilmeisesti viikot 5+3 :heart: Laskettu aika näillänäkymin 13.4. Tää on niin ihana tunne :heart:
Mutta kuiteski pieni pelko että jos ei olekaan kaikki ok :/ Eka ultrakin on vielä niin kaukana.
 
Tervetuloa kaikille tasapuolisesti, ja Onnellista odotusta! :flower: :wave:

Kiirettä pitelee.. sinne tänne.. eskaria,kerhoa,kotitöitä..
Ei ehi enää koneella istuksimaan :LOL:
Viikonlopuksi mennään mökille, kauan sivistyksestä.
Joten palailen vasta ens vkolla.

Toivotaan parasta Mimulille :hug:
Hyvää loppu viikkoa kaikille!
 
Moikka taas,

meitä taitaa muuten olla täällä aika montakin -76 syntynyttä?

Tervetuloa ja onnea myös pikkumyylle, Nasuliinille ja aippa3:lle! :flower: Nasuliinilla on hyvä la, meitsin synttäripäivä! Kevään lapsia siis minäkin. :) Jotenkin ihana ajatella, että sitten keväällä saan varmaan synttäriaikaan lukea synnytystarinoita ja kuulla teidän ihanista palleroisista :heart: Ja toivottavasti ois silloin jo omakin sylissä esikoisen kateuden kohteena, heh. :saint:

Viikon päästä torstaina sinne varhaisultraan. Vaikka en tiedä, että ois jännättävää, toisin kuin Mimuli, silti voisi olla aiemminkin tuo ultra. :| Kyllähän sitä miettii, että jokin voi olla vinossa. Eipä auta kuin toivoa, ettei ole.

Jakselua ja vointeja yhä edelleen! =)
 
Kiitokset tervetulo toivotuksista =)

Mäkin oon miettinyt ajan varaamista ultraan, mut en nyt oikein osaa päättää et menisinkö vai en...

Mulla on ollut oireena vähän kaikenlaista... Ekaks oli vatsan nippailua. se kun alkoi loppua niin iski mieletön väsymys ja siinä samalla alkoi tulla pahoinvointia ja välillä huimausta... Yli viikon verran tuli tuhrua ja se alkoi melkein sitte jo rasittaakin... Nyt on menossa kolmas päivä ilman sitä ja olo on muutenkin suht ok kunhan vaan sopivin väliajoin jotain laittaa suuhunsa...

Toisaalta just ton tuhrun takia haluisinkin sinne ultraan et tietäisin että onko joku vielä kyydissä mukana vai ei...

Mies tuolla huhuilee jo, pitänee lopetella, ruoka on ilmeisesti valmis ...

Hyviä vointeja kaikille :)
 
Heippa taas, ja tervetuloa kaikille minuakin uudemmille, minä tosiaan ilmestyin tänne eilen :D

Mitenkäs teillä muilla, ovatko kuukautistyyliset mahakrampit vaivanneet? Mulla on tänä iltana ollut jonkin verran kramppeja ja heti pelottaa tietysti mahdollinen keskenmeno, vaikka kai nuo krampit ihan normaaleja ovat.

Töihin ei meinaisi jaksaa keskittyä yhtään... Tekisi vaan mieli surffailla vauvasivuilla päivät pitkät! Kaipa tämä tästä tasoittuu kun tottuu raskauteen - vai tasoittuuko...?
 
Tervetuloa minunkin puolestani kaikki uudet! Mimulin tilanne on aika jännä ja toivotaan, että jatkossakin saamme lukea kuulumisiasi =) .

Edelleen tuhruttelee, muuten oireet jatkuneet. Muutosta sen verran, että tuo pahoinvointi on nyttemmin muuttunut melkeinpä pysyväksi...koko ajan etoo ja ei tekis mieli syödä, mutta kuiteskin seison vähän väliä ruokakaapilla miettimässä suuhunpantavaa. Mahtanee kiloja karttua oikein roppakaupalla tätä menoa...krääks!! :kieh:. No kilojen lähtö on sitten tulevaisuuden ongelma, kuhan tämä nyyttyrä nyt mukana pysyisi =) .

Nyt on töihin lähdettävä...vaikkei oikein jaksaisi... :wave: .
 
Viljaliina, ei se tasoitu :LOL: mä ainakin kävelin pumpulissa koko esikoisen raskauden :D tälle tulevalle ostin jo pienen setin :ashamed: oli niin söpöt pääkallopaita- ja sukat että oli otettava mukamas, niin kuin se auttaisi pitämään pienen mukana. ja vaippojen tekoa ole jo suunnitellut nb-koossa. jos vielä malttaisi odottaa edes sen ultran ja sitten vasta...

selkäkivut ei eilen hellittäneet, mutta sain sentään myös kipuja mahan puolelle. vähitellen alan kallistua siihen että kaikki on hyvin, koska kaverit joilla on ollut keskenmenoja, esim tuulimuna, ovat sanoneet että heillä ei ole ollut MITÄÄN oireita. toivossa siis eletään.

mies onneksi nyt pari päivää vapaalla (tosin tietty nukkuu krapulaansa pois) joten mulla ehkä olisi jopa mahdollisuus saada nukutta ne päiväunet.
 
Viljaliina: Mulla ainakin nippailee kokoajan masusta, ihan kun joku nipistelis. Aika hassu tunne, muita oireita vielä ei kyllä oo. Tosiaan töihin ei jaksa keskittyä yhtään ja lisäksi tekis mieli kertoo kaikille, että vaavi on tulossa :) Mutta ajattelin malttaa mieleni (vaikka vaikeeta se onkin) ja kertoo sit ekan ultran jälkeen, jos kaikki on ok. Tosin ultra on vasta kuukauden päästä... -Voi olla, että joutuu "lipsauttamaan" asiasta jollekin :)
 
Heippa!

Nyt se alkoi taas :| Just kun eilen pääsin sanomaan että tuhru on ollut kolme päivää pois, voi plääh... Yritin soittaa neuvolaan, mutta ilmeisesti olin hiukan myöhässä soittoajasta kun ei kukaan enää vastannut...
 
Moi!
Tulin juuri ekalta neuvolakäynniltä!
Viikkoja terkkarin mukaan 8+0, muiden laskureiden mukaan 7+0!
Saatan siis livetä tuonne maaliskuun odottajien puolelle..

Käynti oli mukava, sain valtavan paketin informaatiota mukaan.
Verikoe ja verenpaino ja paino otettiin, sekä täyteltiin kaikenmaailman kortteja. Verenpaine koholla, kotimittauksissa ei, paino aika paljon, pääsen sitten tulevaisuudessa sokerirasitukseen, hemoglobiini oli laskenut 128:aan!

Suurin uutinen on se, että normaaliultran (niskapoimu,vko 12) sain ajan jo tänään alkuraskauden ultraan, koska olen lähdössä sinne Kiinaan työmatkalle!
Eli halutaan varmistaa, että onhan mukana lapsi, eikä tuulimuna.
Menen sinne kahtakymmentä vaille kaksi.
Jännittää. Mies on työmatkalla.

Koko päivän ollut jo huono olo, en voi syödä mitään..
Maratoni olisi ylihuomenna, saanen lääkäriltä todistuksen, että voin siirtää osallistumista vuodella..

Nyt ei todellakaan kiinnosta työt!

Tosi jännää.

Palataan

Kellukka
 
Siellä se sydän sykki!
Ja ultra tehtiin vatsan päältä!

Ja lääkärimies laittoi kaiuttimen päälle ja kuulin sykkeen!!

Viikkoja kuulema 7 + 2 ja kaikki hyvin.
Sain kuvan mukaan ja lääkäri vielä merkkasi sikiön siihen, kun on niin pieni papu vielä!

Ja sain vielä luvan sekä maratonille että Kiinan reisuun, ei mitään estettä!
:) Kellukka iloisena =)
 
Kellukka, onnea! Ihanaa, kun sait varmuuden siitä, että joku on kyydissä jne., ennen kuin lähdet sinne kaukomaille. Oli huomaavaista neuvolan puolelta. Ai nyt jo voi sykkeen kuulla :eek: Entistä parempi niin, ja muutenkin oon ymmärtänyt, että jos tyyppi löytyy vatsan puolelta ultratessa, on oikein hyvin asiat. Onnistunutta, rentoa ja tipatonta ;) reissua sulle sekä tsemppiä maratoniin!

Viljaliina, älä stressaa niistä krampeista, mulla niitä on ollut tähän asti ja esikoisesta myös oli useamman viikon.

Elviira, toivottavasti se tuhrutus nyt loppuu pian. :/ Se on kyllä hermojaraastavaa. :hug:

Täällä taas kärsitty huonoa oloa ja nälkää, tosin syöminen auttaa molempiin. :) Mulla oli esikoisesta huonovointisuutta ihan reilusti jälkeen koulukirjaviikkojenkin eli ei todellakaan jäänyt viikolle 12 vaan jatkui siitä monen viikon päähän. Mutta nyt tuntuu, että on ehkä helpompi osata elää tämän kanssa, kun tunnistan jo närästyksenkin ja osaan siihen ottaa sitä mikä auttaa. Joskus nuo paha olo ja närästys tuntuvat sekoittuvan. Ja sitten on tänään ollut semmoista lorahtelua, että pitää käydä tarkistelemassa, ettei vaan mitään väärän väristä vuoda. :ashamed: Tänään en nukahtanut lasta päiväunille laittaessa, mutta haukottelua on kyllä havaittavissa.
 
Tuli se väsymys sit meillekkin kylään, nukuin tänään melki parin tunnin päikkärit!! On se kiva ku on toi esikoinen siinä iässä jo että nukkuu yhdet kunnon unet päivällä niin saa äitikin levätä siinä samaan aikaan...

Nyt mulla on tosi positiivinen olo koko raskauden suhteen, tulee samanlainen olo ku ekaa odottaessa että "ei meille voi käydä huonosti- kaikki menee hyvin!" (Itsesuojeluvaisto varmaan, kai se vauva voi paremmin ku äiti ei turhia ressaile! =) )
 
Ilmottaudun varovaisesti mukaan, ke sain haamun ja tänään apteekin omaan ja siihen testikasettiin molempiin kaksi viivaa :heart:
Voi että kun olo voi olla niin onneasta soikeena. Meillä siis tämä toinen saanut alkunsa clomifenillä, tuolla lapsettomuus puolella ennen pörrännyt.
Esikoinen on kohta 3wee. Minä 22 ja mies 25 ja turussa asustellaan. Tänään soittelen tonne polille, kun ne todennäköisesti ultraavat alkuviikoilla jotta nähdään, että kaikki ok! Ja montako alkua siellä kasvaa =)

La olis siis 19. huhtikuuta ja toista odotan. Viikkoja 4+jotain, (miten ne päivät lasketaan!) Luulen kyllä, että la siirtyy eteenpäin (esikoisestakin oli niin) koska ovis oli vasta kp20

Oireita: Mahaa nippailee/vihloo aika tavalla, esikoisesta en muista ollenkaan. Kohtu kyllä taakseppäin jos se siitä johtuis. Tissit myös kipeet. Koko ajan kuuma. Ja lievää huonoa oloa vielä tytöstä halailin vessanpönttöä vasta viikosta 7+ eteenpäin. Niin ja maha ihan turvoksissa, kauheeta kun ei mahdu tavalliset housut jalkaan :eek: ja väsymys!!!
 
onnea Elisha :flower:

mulla tuli yöllä yökkö kun yhtäkkiä pamahti mieleen kananmuna :LOL:
aamulla sain nukkua pitkään, aivan ihanaa. kepeästi olisin nukkunut varmaan iltaan asti. yököttää kun en tänään ole ottanut vielä inkivääritabletteja :headwall:

mä en tiiä miten maltan odottaa ultraa.huoh. tuolla ois kasa sitä bambulankaa ja ohjekin valmiin vauvan haalariin, mutta ei, en aloita ennen ultraa. yritän nyt väsätä Minealle kevääksi villahaalaria sitten, siinä onkin mukavasti työnsarkaa pariksi viikkoa.
 
Moi taas pitkästä aikaa. Onnittelut ja tervetuloa uusille. Tarkistakaa muuten listasta, että muistin päivittää kaikki mukaan ja osalta puuttui tieto monettako odottaa, joten lisäilen jahka kerrotte.

On pitänyt kiirettä tuon työn aloituksen kanssa ja illat ollaan hääritty raksalla, joten vaikka olen päivittäin käynyt lukemassa, niin en oli jaksanut kirjautua sisään, että olis voinu vastata teidän viesteihin :kieh:

Mulla on olo samanlainen ku aiemminkin, mut nyt on tullu aivan älyttömät mieliteot. Näyttävät pyörivän kellonaikojen mukaan - päivällä tekee mieli raikkaita ja hedelmällisiä makuja ja illalla alan kuolata kaiken rasvaisen perään. Makeaa ei saata syödä yhtään, mut suolasta menis niin paljo ku kehtais syödä. Olen kyllä tietoisesti rajoittanut syömistä aika tavalla, ku viimeksi lihoi 22kg!!! Nyt aion selvitä mieluiten kymmenen kiloa vähemmällä... :D

Mulla olis vielä viikko ekaan neuvolaan ja sit sais kuulla miten pääsis ultraan. No eipä tässä mikään kiire ole ja aika tuntuu menevän aivan valtavan nopeasti nyt kun työt alkoi. Lisäksi ku yritetään saada mökki muuttovalmiiksi ens kuun loppuun, niin ihan riittävästi on tekemistä :D

Pikkumyy, elviira, mimuli milloin teillä on la? Lisäilen listalle :D
 
hei taas, odottavan aika on kyllä pitkä. Maanantaina on sitten se h-hetki eli se ultra, jossa se syke pitäisi näkyä. Koko ajan minulla on ollut ruskeaa tuhrutteluvuotoa ja sekin vaivaa mieltä, mutta taisipa edellisessa raskaudessa kymmenen vuotta sitten kanssa hieman tiputella alussa. Ja nyt kun on ollut tuo kierukka siellä, sekin voi ehkä aiheutta pientä vuotoa vielä ja mulla oli lisäksi polyyppikin kohdun suulla, joka voi hieman vuotaa.
Laskettuaika on luultavasti 1.4.2008, (kun ei ollut kuukautisia, niin on vaikea laskea, ultran arvion mukaan mennään) ja siis tämä on jo neljäs lapsi.
Vaikka tuo maanantai toisi ikäviä uutisia, olemme nyt mieheni kanssa päättäneet tämän erikoisen prosessin läpikäyneenä, että alamme sitten yrittää uudelleen ja nyt ihan tarkoituksella ja ilman kierukkaa! Olen jo ehtinyt tottua ja ihastua ajatukseen, että meillä olisi vielä joskus vauva.
 
Täällä tuhrutteluvuoto jatkuu edelleen jo kuudetta päivää. Sen verran tartuin luuriin, että soitin Mehiläiseen, josko ultassa voitaisiin jotain nähdä, esim tuulimuna. Ei kuulemma vielä kannata (niinku ajattelinkin) kun mitään ei vielä kuitenkaan näkyisi. Tuumasi vain, että voisivat olla ne "raskaudenajan kuukautiset" vielä...hmmmm....ehkä. Mietin vain, että oikeiden kuukautisten olisi pitänyt alkaa jo 6.8. mennessä, lieneekö ne vasta nyt tulisivat...en tiedä, vaan enpä ole asiantuntija tässä jutussa. Elikkä nyt vain odotellaan ekaa neuvolaa sitten ensi viikon torstaina... :/ .

Mimulille taas peukkuja pystyyn, toivotaan, että se syke sieltä maanantaina löytyisi =) . Kaikille mukavavaa päivän jatkoa :wave: .

Tässä taas tää ihana linkki (jos saan vielä toimimaan):
http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Hamy71&year=2008&month=4&day=14&babycount=1
:wave: .
 
Heippa!

Laskettu aika ilmeisesti 1.4. Ilmoittelen sitte tarkempaa aikaa kun tiedän ja ensimmäistä siis odotellaan...

Pitäis tänään lähtee kaverin synttäreille, saas nähdä miten käy... Ostin itelleni alkoholitonta siideriä ja ajattelin koittaa jos en jäis kiinni... En haluu vielä kertoa ja siks oli pakko keksiä jotain... Mies haluu lähtee jenkillä liikkeelle kun sai sen tänään katsastettua ja minä en sitä aijo ajaa ja se ei varmaan oikein mene läpi kellään et ollaan molemmat selvinpäin... Eli mun pitää nyt jättää siiderini jonnekin hyvään piiloon ja käydä sitte aina täyttämässä lasi "kulman" takana... :LOL:

Joopa joo... Toivottavasti tää nyt onnistuu näin... Tosin kaikki tietää että mulle ei aina välttämättä maistu eli voin vedota siihenkin kun olen pari alkoholitonta juonut...

Mukavaa viikonloppua kaikille! =)
 

Yhteistyössä