Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Tervetuloa kaikki uudet! Lisäsin teidät tuonne listaan (toivottavasti oikein). Näyttää tuolta vauvakuumepuolelta "meidän" listalta tulevan aika paljon plussanneita tälle kuulle. Näytti tosi hyvältä se plussalista keväthaaveilijoissa :D Pitkältähän tuo meiän omakin lista jo näyttää! Tosi kiva et on näin paljon porukka mukana.

Kalenteri mäki olisin halunnu alunperin lyhyen ikäeron, mut nuo pätkätyöt rajotti aika lailla. Nyt muksuille tulee noin 4½ vuotta ikäeroa. Toisaalta Valtsu on nyt niin iso, et osaa olla mukana touhuissa, mut toisaalta mua jännittää aika tavalla mustasukkaisuus... Ite olin 10v kun sain pikkuveljen ja siinä oli aika sopeutuminen vaikka toisaalta vauva oli tosi suloinen ja minusta oli jo varmasti vähän apuakin :D

No mitään hyötyä ei kai odottamisesta ollu kun työt on kyllä pätkiä edelleen, mut nyt päätin ottaa riskillä :kieh: tänä syksynä on soitettu jo kolmeen paikkaan töihin, joten luotan siihen et jotain löytyy äippäloman jälkeen. Jos ei löydy, niin onhan meille tulossa neljä lastenhuonetta... :LOL: Tosiasiassa uskon et pääsen jatkamaan samaan paikkaan vielä muutamaksi vuodeksi.

Mulla oli tänään tosi tuskainen aamu. Hirveä kuvotus ruokailuun (11.15) asti ja piti vielä kemiaa opettaa... mukava olla siellä kaikkien hajujen keskellä kun koko ajan teki pahaa. No onneksi oppilaat ei huomanneet mitään - kai :x Sit ku sai syötyä niin helpotti onneksi. Huomenna on vaan kaks tuntia varsinaista opetusta, joten ei tartte stressata ihan niin paljoa!

Piti käydä testaamaassa tota tickeriä... Aika söpö veijari siellä pyörii. Toivottavasti pääsee pian ultraan kattelemaan oikeasti :D

http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Mussu&year=2008&month=3&day=31&babycount=1
 
tämäkään ultra ei tuonut vielä sykettä esiin, mutta kehitystä ja kasvua sikiössä oli viime viikosta tapahtunut eli pientä toivoa kai kuitenkin on. Gynekologini mukaan hänellä on ollut muutama vastaava tapaus, joten menen taas ultraa keskiviikkona. Raskausoireetkin jatkuvat, mutta kyllä tämä on väsyttävää.
 
mimuli toivottavasti seuraavassa ultrassa selviää ja saatte positiivisia uutisia. Tosi ikävää varmasti tuo odottaminen!

Mitähän meikä on syöny... Aivan hillitön kutina päällä. Ihan ku allerginen reaktio, joskaan ei näpyn näppyä hirvittävä kutina vain koko ajan. Toivottavasti ne meidän lauantain metsäsienet ei ollu mitään seitikkejä :LOL: Koko päivän on jossain määrin kutissut mut nyt alkaa olla aika hillitöntä. Mä olen kyllä koko ikäni reagoinu kaikkeen ihollani, joten ei sinällään mitään uutta :kieh:
 
heippa -MAHTUUKO JOUKKOON VIELA???
ja terveisia turkista. taalla ollaan viela 5 kokonaista paivaa ja tanaan tein testin joka oli kuin olikin plussa :heart:
joten huhtikuun loppuun menee laskettuaika. tarkemman saan laskurin mukaan kun tullaan suomeen lomalta takaisin.
ihan innoissaan ollaan miehen kanssa tasta salamatkustajasta :D
eli meilla jo 2 lasta ja keskenmenon jalkeen nyt nappasi joten kolmatta odotellaan. synnari tulee olemaan naistenklinikka helsingissa.

luen teidan kaikkien jutut kun kotiin palaamme. nyt oli vaan pakko pikaisesti tulla ilouutinen kertomaan.
samalla onnen keskella pelko edellisesta keskenmenosta joka tapahtui vasta rv 13 joten ei auta kun menna paiva kerrallaan ja toivoa parasta. sita< ennen me kuitenkin nautitaan +35 asteen helteesta hetki.

onnea kaikille huhtikuisille :flower: :flower: :heart:
 
Tervetuloa kaikille uusille!

Hämy71, täällä on ihan sama tilanne. Jaksuja ja toivotaan parasta :hug:

Vuoto, välillä aika reippaanlainenkin on jatkunut nyt viikon. Olo alkaa olla aika epätoivonen, mutta yritän pitää toivoa yllä. Huomenna neuvola ja toivottavasti saan ajan ultraan mahdollisimman pian. Ihan vähällä eivät kYSilläkään rupee ultraamaan.

Mimulle peukkuja, kiva kuulla, että kasvua on tapahtunut. Hyvin kaikki varmasti sujuu :)

Mukavia syyspäiviä,
tyttimaaria
 
jennae vain osa siitä koodista joka on siinä ruudulla on osoitetta, eli eka kopioidaan vain toi http://... osa (mä ite tarkistin selaimessa eka et toimii) ja sit vain pastetat sen viestiin. Se ei näy omassa selaimessa linkkinä ennekuin lähettää viestin keskustelualueelle. Toivottavasti oli edes jotain apua. Hieman pahoinvoivana koitan tässä ajatella loogisesti :D

Niin ja ihottuman perhana vaan pahenee!!! Mä raavin kohta nahkani rikki ku ei voi ottaa mitään mun varastolääkkeistä (zyrtec, atarax) :kieh:
 
Heippa taas!

Ja uusia tulee joukkoon, kiva kiva... Tervetuloa kaikille :flower:
Mua alkoi tänään jännittää, kun tajusin että mulla on ens viikolla eka neuvola... Aikaa varatessa sanottiin että menee noin tunti aikaa... Eli mitäs siellä sitte ekalla kerralla oikein tapahtuu...

Kirjoittelin tossa kaikenlaista ylös kun ajattelin että jos täti siellä vaikka kyselee jotain sellaista ja tuo kalenteri on niin täynnä kaikkee etten siitä hetkessä mitään löydä, eli kirjoitin niitä sitte ihan toiseen niin ovat helposti luettavissa... Saas nähdä onko niillä mitään käyttöä edes =)

Tuolla kun olen kaikenlaista nyt lueskellut mm. valemenkoista jne. niin alkoi jo vähän itteekin epäilyttää et jos vaikka olenkin jo pidemmällä kuin luulen... Viimeiset menkat oli niin erilaiset ja vähän niitä silloin ihmettelin mutta mieleenkään ei silloin tullut et olisin raskaana... Sitte aloin miettii et mullahan oli silloin se iskias ja sain pari piikkiä kankkuun, kipulääkkeen ja rentouttavan ja sitte vielä lääkekuurin, et mitäs jos olenkin ollut jo silloin raskaana et mitä ne lääkkeet on voinu tehdä jne... Hmm hmm...

Ei vissiin sais niin paljon kaikkee lukee :whistle:

Mä oon nyt kesälomalla ja mietin että mites mahtaa olla et mahtuuko työvaatteet päälle kun menen takaisin, kun en kuitenkaan välttämättä silloin vielä haluais kertoa töissä kun lomalta palailen... Ja jos omat housut laitan niin siitä seuraa heti kyselyjä ja mun naamasta kyllä näkee heti jos jotain puuta heinää yritän sanoa :LOL:

Ja sitte vielä sekin että mun työkaverilla meni muutama viikko sitte kesken ja mä en tosiaan tiedä että miten sen hänelle kertoisin et mä oon raskaana... Voih...

Me ei olla vieläkään kerrottu kenellekään... Olen miettinyt et jos keksis jonkun kivan ja erilaisen jutun miten asiasta kertois...

Kuulumisiin =)
 
Elviira-76: Meil on kans tehty suunnitelmia, miten kerrotaan. Tähän asti paras on se, et teetetään esikoisesta isovanhemmille kuukauden sisällä ensi vuoden kalenteri ja huhtikuun kuvana ois sitten tän juniorin ultrakuva (josta otetaan tietty digikameralla siis kuva). Esikoisesta lähetettiin ultakuva sähköpostiin. Otsikkona oli, että käytiin katsomassa koirallemme kaveria. Luulivat varmaan et liitteenä koiranpentujen kuvia.

Tähtimerkeistä: onko joku niin valveutunut, että tietää miten huhtikuussa tähtimerkit menee. Vissiin jossain kohdin ainakin härkiä, enkä tule todellakaan härkien kanssa toimeen, niin toivoisin, et mikä muu tahansa jos mahdollista.
 
mahtuisko vielä mukaan huhti-hippuihin, ei meinannut löytyä mitään ketjua aluksi, mut täällähän kaikki on! Laskettu aika olis joskus huhtikuussa, ensimmäinen erittäin odotettu on toivon mukaan kyydissä. En paljon vielä tiedä, yx hätäinen päivystyskäynti kovien mahakipujen takia ja selvis että siellä onkin sikiöpussi + ruskuaispussi, mut ei vielä muuta. Ei joko vielä näy kun on niin aikasta tai sitten tuulimuna, viikon päästä selviää. Kauhea miettiä tota ja töissäkin pitäs jaksaa.
 
Terve taas!

Piti tulla laittamaan tää osoite tänne kun tuli puhe noista horoskoopeista...
http://www.geocities.com/huuhaat/horoskooppikotisivu.html
Toi lapsi horoskooppi tuli jossain vastaan... Oinaita ja härkiä näyttää olevan huhtikuiset...
 
Tervehdys täältäkin pitkästä aikaa! oon käynyt lueskelemassa, mutta kirjoittelu on jäänyt vähälle. :ashamed:
Kiva kun meitä tulevia huhtikuun äitejä onkin jo aika monta täällä. :D

Täällä on alkanut nyt armoton väsymys ja kuvotus. Joka päivä tulee tuon esikoisen 1vee kanssa nukuttua päikkärit ja silti vaan väsyttää. |O Ja tuo pahoinvointi on kyllä jotain aivan kamalaa, ja etenkin jos päästää tosi nälkäiseksi olonsa niin siihen ei auta sitten mikään, mutta onneksi se ajan mittaan kuitenkin menee ohi.

Ja mulle on tullut kyllä niin tarkka nenä. Pitänee taas siirtyä väliaikaisesti hajuttomiin pesuaineisiin yms, kun kaikki hajut tekee tosi huonon olon.

mimuli: toivotaan että saatte mahdollisimman pian jotain varmuutta asiaan, varmasti aika kauheaa koko aika elää kauheassa epävarmuudessa. Ja kuitenkin pelätä sitä pahinta, mutta toivotaan, että uutiset muuttuvat hyviksi. :hug:

Meillä minä oon horoskoopilta oinas ja mies härkä. Elikkä toinen meistä saa seuraa. Mäkin oon aina siihen saakka ollut sitä mieltä, että en tule härkien kanssa toimeen, mutta mieheni myötä on ollut pakko pyörtää ajatusta. Ihan hyvin ollaan luovittu ettenpäin tässä elämässä yhdessä. :whistle: ;)

Jaksuja kaikille! =)
 
Vieläkö sopii mukaan? Lauantaina testasin vahvan plussan ja nyt jännäillään miten tällä kertaa käy. Neljäs lapsi olis tulossa. Vanhemmat jo isoja pojat-92 ja -94 ja tyttö -99. Keskenmenon sain toukokuussa rv 13+3, löytyi np-ultrassa eloton pikkuinen, menehtynyt 12+1. Nyt on kyllä pelko koko ajan mukana, mutta ei auta kuin toivoa parasta. Viikot on nyt varmaankin 5+0 ja la tuossa 23.4. tienoin. Varmistunee sitten neuvolassa. Esikoinen on syntynyt 17.4. ja hääpäivä meillä on 27.4., niin että ihan hyvään juhlaputkeen uusin tulokas tulee. Synnäri tulee olemaan OYS. Onnea kaikille odotukseen!
 
Huomenta ja tervetuloa sekä onnea uusille, joita onkin tänne tullut oikein runsaasti! Kivaa! =) :flower: Ihanaa, että Pulttiskin on tälle puolelle laskeutunut. Toivottavasti loppu Turkin-matka sujuu mukavasti. Niin se vain matkustaminen toi plussaonnea tälläkin kertaa ;)

Mulla lähestyy ylihuomisen ultra, ja alkaa jännittää. Näin viime yönä siitä niin paljon ahdistavia unia, että alkaa hirvittää koko homma. :/ Tästäkö alkaa taas jännääminen ja pelko, kun ehdin olla jo rauhallisemmin mielin? :| Tosin oli huvittaviakin unia osa noista: yhdessä niistä menin tutulle terveyskeskuslääkärille ultrattavaksi, mutta hänpä tekikin mulle vain pyytämättä uuden kampauksen eli pätki hiuksia sekä värjäsi ripset jollain könttiytyvällä värillä. Sitten valitin siitä, että tätä en tilannut enkä tästä tosiaankaan maksa, nyt se ultra kiitos. Hän ultrasi masun päältä, ja siellä oli papunen, jolla näytti alkuun olevan kaikki kunnossa, mutta kohtapa huomattiin, että istukassa on joku sähkövika, eikä "siitä mitään tule", niin kuin lääkäri sanoi. Olin vähän että jaaha, menen paremmalle lääkärille, laskua kiitos. Lasku oli 24 euroa. =)

Horoskoopeista, itsepä satun olemaan härkä. Tulokas olis kuitenkin oinas, ellei mene hyvin reilusti yli lasketun. Annan kylläkin horoskoopeille palttua, koska olen hankala härkä, :kieh: joten mulle ei tuolla merkillä ole väliä.

Mimuli ja Aniviisu, jaksamista teille epävarmuuden kanssa elämiseen. Toivottavasti aika nyt kuluu nopeasti ja saatte selvyyden tilanteeseen hyvien uutisten kera. :hug:

T. Kalenteri 7 + 4
 
Ai niin Elviira, ekalla neuvolakerralla täytetään tietokantaan/neuvolakorttiin perustiedot, mitataan hemoglobiini ja verenpaine ja käydään läpi muita raskauteen liittyviä perusasioita, kuten vältettäviä syötäviä jne. Otetaan verikokeita HIV- tai hepatiittitartuntojen poissulkemiseksi. Kartoitetaan alkoholinkäyttöä ym. Lykätään kirjastollinen esitteitä kouraan. :D Leppoisaa jutustelua mulla ainakin oli esikoisesta käydessäni.
 
Mä tein sen, mä tein sen !!! :wave:
Neuvola varattu 03.09

Huoh.. että väsyttää.. onnistui tämä alku raskaus osumaan
muutenkin rytmin muutokseen. Vanhimman lapsen esikouluun lähdön vuoksi on aikainen herätys (meille) klo 06.30-7.00 että ehditään koululle klo9.
Hyvin se sujuu kun laittaa illalla jo vaatteet kaikille valmiiksi, pakkaa repun,lataa kahvin keittimen jne.. 4 lapsen rytmin muutos ja lähtövalmiiksi saanti. Nimittäin viedään kävellen tyttö koululle.
mutta TÄÄ VÄSYMYS mulla.. hoihoijakkaa...
Toivottavasti tää loppuu, ainakin vähenee kuten ennenkin vkon 10 jälkeen.

Tuntuu muitakin väsytttävän, kuuluu asiaan.
Saas nähä kuinka mun hb on laskenu nyt alussa.
Tuppaa aina tippumaan.. alkuraskaudesta ei sais ennen vkoa 12
syödä rautaakaan. Olen napsinu paprikaa ja tummaa leipää jne joka pvä.
Ennen raskautta söin rautaa 1kk ennakkoon :D

Jaa..mutta nyt täytyy mennä laittamaan ruokaa...
Nöpönen 6+1
 
Vieläköhän huolisitte minutkin mukaan...?

Kolmatta odotetaan ja laskettu aika on 21.4.08. Tämä vain on hiukan poikkeuksellinen raskaus aiempiini verrattuna. Kuulumme siihen prosentin osaan, jolta ehkäisy pettää, ja yhtäkkiä huomaa että hitsi tässähän ollaan raskaana. Kolmatta on ajateltu ja suunniteltu, mutta ei aivan vielä, koska minulla on sellainen lääkitys, jonka aikana ei missään nimessä saisi tulla raskaaksi. Mutta raskaana nyt ollaan, ja stressikäyrä on tällä hetkellä aika korkealla. Kohta alkaa juokseminen TAYSin sisätauti- ja äitiyspolilla, jossa asiantilaa ihmetellään ja seurataan. Toivotaan, että mitään hälyttävää lääkärit eivät tule löytämään, ja ettei tarvetta keskeytykseen ilmene. Pikku kolmonen on kyllä erittäin tervetullut. Hiukan tietysti huolestuttaa omakin jaksaminen, kun lääkitys tottakai laitettiin poikki eikä oikein tiedä, mihin kuntoon itse päätyy.

Huh, olipas kiva kirjoittaa nämä asiat tänne, kun ei näitä murheita oikein viitsi vielä kenellekään muuten kertoa.

Terv. tao3 6+1
 
En ole joutanut kirjoittelemaan, kun on nuo puintihommat käynnissä, niin ei jouda tietsalle. Tervetuloa kaikille uusille ja tsemppiä kaikille vatoinkäymisiä kokeneille.

Miekii just sain tilattua tuon neuvolan, kun aattelin, että ois vissiin jo aika, sainkin ajan tuonne ensiviikon keskiviikolle. Silloin olis neuvolan mukaan 9+0.

No nyt täytyy taas rientää, tulen taas lueskelemaan kunhan kiireiltä joudan. Toivotan kaikille hyvää ja aurinkoista syyspäivää.
 
Onkohan syytä huoleen??? Mulla on eilen ja tänään tullut muutaman kerran valkovuodon joukossa kellertäviä "limamöykkyjä". Ne eivät haise miltään eikä muutenkaan ole kutinaa tai muita oireita, jotka viittaisivat tulehdukseen. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?
 
Heippa kaikki! Täällä odotetaan myös huhti-hippusta.Tulokas olisi toka,esikoinen 1,2 vee tyttönen.Olen hoitovapaalla,joten täällä kotosalla yritän kuvotuksen ja väsymyksen kanssa pyöriskellä :x
Laskureiden mukaan LA olisi 7.4.2007 ja viikon päästä eka neuvola =)
Tsemppiä kaikille väsymyksen ym. oireiden kourissa :flower:
Aina-Ilona rv 7+1 :heart:
 

Yhteistyössä