Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
...totean. Toivottavasti tämä on nyt kuitenkin jotain ihan asiaan kuuluvaa. Kohdussa on painon tunne ja munasarjojen kohdalta kiristää. Palelee ja ylävartalossa tuntuu d-kuppiselta :) Menen sattuneesta syystä yksityislääkärille ensi viikon perjantaina - jos vaikka ultra sanoisi jo jotain. Sitten olisi nimittäin kuusi viikkoa täynnä. Neljäs odotus on jos on, joten en oikein osaa hötkyillä mihinkään.

Kiitos teille kaikille, jotka niin lämpimästi otitte porukkaanne!

Lämmin rutistus teille, joiden toiveet vauvasta ovat särkyneet jo alkumetreillä. (Itselläni oli kaksi sellaista ennen kuin ensimmäinen lapsi sai alkunsa. Toinen näistä ainakin vuoti pois 8. viikolla.)

Keitä nelosen odottajia täällä pyörii?

Malttamaton, meillä taitaa olla aika samat viikot ja päivät?!
 
Pahoittelut ja voimia Matildalle ja muille, jotka ovat saaneet huonoja uutisia viimeisen viestini jälkeen :(

Täällä rinnat niin kipeät, että normaali kävelykin sattuu... mitäköhän näistä vielä tulee, kun kuppikoko on E jo normaalistikin :whistle:

Tänään myös kuukautistyylisiä mahakramppeja pitkästä aikaa ja vähän vähemmän kuvotusta kuin viime päivinä, ja heti on tietysti pelko puserossa. On tämä rankkaa aikaa! Varasin itselleni varhaisultran viikon päähän, silloin pitäisi olla viikkoja kasassa 7+0. En mitenkään jaksa odottaa sinne np-ultran asti.

Positiivisella puolella: kävin jo katselemassa vähän mammavaatteitakin, mutta en vielä uskaltautunut ostamaan mitään. Tämän vuoden tunikamuoti ainakin suosii raskaana olevia, ihan normaaliosastoltakin löytyy ainakin sopivia paitoja! =)
 
Ilmoittaudun varovasti joukkoon mukaan! Varovasti sen takia, että tässä vaiheessa pitää vielä olla kovin varovainen kaiken suhteen, mutta koska gyne antoi minulle tänään jo lasketun ajan, niin henkäisen syvään ja uskaltaudun mukaan! :D

Rv 7+4 ja LA 14.4. Nälkä jäytää jatkuvasti ja jos nälkä pääsee hitusenkin niskan päälle, alkaa kuvotus. Toivottavasti paino ei lähde kiitonousuun tämän takia...Ja väsy on koko ajan päällä...

Näyttää myös siltä, että pelko jäytää useimpien mieltä täällä...Se on kyllä itsellänikin jatkuvasti mielessä...ei oikein uskalla vielä iloitakaan, tämä koko homma tuntuu niin epätodelliselta ja pelkää, että jos tämä ei sitten olekaan totta, että jotain tapahtuu...Kuumeisesti minäkin odotan tämän ensimmäisen kolmanneksen loppumista, sitten saisi mielikin olla ainakin hieman enemmän rauhassa. =)

Tsemppiä kaikille! :flower:
 
oon nyt huomannu, että saunomisen jälkeen tullee ällö fiilis. ollaan kova perhe saunomaan, mutta parasta varmaan ottaa pikkusen iisimmin sen kanssa kun siitä tulee tämmönen äklötys..

onko muilla samoja tuntemuksia ton saunomisen suhteen? siis muuten mua ei oo tänää ällöttääny, paitsu nyt saunanjälkeen
 
Matilda2007 Suuren suuret halit ja jaksamisia koko perheelle!!

Aina-Ilona
Meillä lapsilla on ikäeroa 1v9kk ja on ollut ihan sopivasti.
Vaikka raskaskin on ollut mutta kovasti lapset keskenään nyt leikkii =)

Täällä tuo flunssa vaan jatkuu. kauheita yskä kohtauksia hyvä kun tukehtuu. Toivottavsti tää ei montaa viikkoa kestä tämä röhä. Onneksi lapset on säästyneet ja mieskin suht hyvin. Väsymys on edelleen aika kova. Olenkin laittanut laput silmille jos on kämppä sotkunen. Tuskin mulla on aikaa siivoilla kun vauva syntyy jatkuvalla syötöllä

Ootteko muuten kertonet vielä raskaudesta kelekkään?
Mie mun parhaalle ystävälle olen kertonut kun se tiesi että yritämme lasta.
Mies kertoi isälleen mun kielloista huolimatta mut onhan se hyvä et etes yksi suvusta tietää jos vauvalle jotain sattuu niin tietää syyn jos ollaan vähän poissa tolaltaan. Toivottavasti vauvalle ei satu mitään..

-Taika-
 
Tervetuloa mukaan Marika75 Kyllä se pelko tässä vaiheessa tuntu kaikilla mukana kulkevan... ja sitten tulee kovasti surullinen mieli, kun kuulee näistä epäonnistumisista :'( Mutta onhan niitä iloisia ultra-kuulumisiakin =)
 
Matilda, voimia ikävään tilanteeseen :hug:

pinaatti, mulla ollut aina ihan sama homma, saunominen tekee heti huonon, öllöttävän olon. Kesti ainakin koko esikon raskauden ajan, saas nähdä nyt.

Omaa napaa kahden viikon vuoto loppui eilen. Mulla on ollut kyllä välillä ihan rehellistä vertakin. Edellisessä raskaudessä syyski lääkäri löyti jonkun pullistuneen verisuonen kohdunduulla. Nyt on ollut vuotoa pitempään, mutta kun muut oireet on tallessa, niin yritän luottaa, että asiat on kunnossa. Viikonloppuna suunnilleen itkin onnesta joka kerta, kun oksetti. Tuntui niin helpottavalta, monen päivän huolen jälkeen :'(

Muutenkin on tunteet aika herkässä, eilen itkin Salkkareissa, kun Elinan vauva löytyi B)

Tiistain ultraa odotan kovasti. Ei olla uutisia kerrottu vielä kovinkaan monelle. Oon samaa mieltä, kun Heili, että on helpompi kertoo ikävätkin asiat, kun toiset jo tietää asiastA.

Mutta nyt pukemaan ja puistoon. Mukavaa päiv§ää mammoille ja masuille,
tyttimaaria
 
Ihana aurinkoinen raikas syyspäivä ulkona, tulee ihan mielettömät fiilikset :D

nyt lähden ulos pitkälle kävelylle nauttimaan syksystä. pitkästä aikaa on oikeesti tosi hyvä fiilis kaikesta. saatiin miehen kanssa eilen sovittua riita ja aamu meni ihanasti pojan kanssa. nyt on luottavainen olo masunkin suhteen, sopiva pikku ällötys ja pään kivistys vaan parantaa hekumaa, outoa mutta totta :p

kaikille tasapuolisesti ihanaa syyspäivää, nauttikaa naiset
 
Pahoittelut Matildalle :hug: . Oli tosi ikävä lukea viestisi, toivon sinulle voimia.

Aina-Ilona, meilläkin on 1,3v tyttö ja samat nukkumis systeemit kuin teillä. Ajattelin, että talven aikana täytyy ostaa jatkettava sänky ja opetella nukumaan omassa huoneessa. Saa nähdä miten onnistuu.

Eilen oli eka neuvola. Äänet ei vielä kuulunu, kun viikkoja oli 9+3. Olisin kyllä kovasti toivonu, mutta ei ne viimeksikään näin aikasin kuulunut. En siis menettäny yöuniani sen takia. Sitten tietysti kerrottiin uutinen appivanhemmille ja mun vanhemmille, kun mun mies ei malttanu olla kertomatta. =) Kovasti onnittelivat, paitsi että mun äiti hoki että "ootte te rohkeita". Tarkoitti siis sitä, että sen mielestä on turhan pieni ikäero. Mua kyllä ärsyttää tommonen, vaikka pieni juttu olikin. :kieh: Mulle olis ihan riittäny pelkät onnittelut ilman arvosteluja.

Onnea ja tervetuloa uusille! :flower:
 
ensiksi PÄIVITTÄJÄLLE Nimi oli Suppis ja 30v toinen lapsi LA 2.4.2008. Esikoinen on tuolloin 1v9kk

Ikäerosta.. en ymmärrä mitä ihmiset vouhottavat toisten elämästä! |O
myö asutaan periferiassa, siis maalla missä lähimpään omien lapsien ikäluokkaan kuuluvia lapsia asuu 7km.. joten minun mielestäni jos omat lapset on alle 2v välillä niin niistä on seuraa toisilleen.

myö tehtiin esikon kanssa muikkukukko uuniin tuossa aamulla, talossa on IHANA tuoksu :p

Eilinen ultra oli ihanan huojentava käynti.
eilen oli siis 9+0 ultrassa kädet ja jalat jo heiluivat ja sen mukaan viikot olisi olleet jo 9+3 :eek: eli edellisestä kerrasta eli tosi hyvin kasvanut vintiö =)
Ja myös eilinen oli sellainen etappi että olin päättänyt sisäisesti että jos tuolloin ultrassa on kaikki hyvin niin sen jälkeen USKALLAN OLLA ONNELLINEN ja alan nauttia raskaudestamme.
ja ostin odotus ja vauva kirjan =)

äitiys vaatteista oli puhetta.. tilasin kyllä jo pari viikkoa sitten itselleni nipun vaatetusta talvelle :ashamed: mutta kun ne masu vaatteen on NIIN ihania ja minä tykkään että masu näkyy kunnolla :D

Toivon että kaikki löydämme onnen näistä raskauksistamme :hug:

Suppis ja TyyneTaneli

tuo nimi tuli viime yönä.. näin unta että isäni kutsui tuolla nimellä lapsia :LOL: heräsin het ja ajattelin että no tuossa on hyvä tekonimi meille.
 
Heippa!

Enpä ole liiemmälti täällä kirjoitellut viime päivinä, oikein olen ylpeä itsestäni :) Pitää nimittäin vähentää tietokoneella olemista. Teidän kirjoituksianne olen kyllä käynyt silti lukemassa :ashamed:

Eilen neuvola, kaikki ok siis mulla, eihän pienestä voi tietää mitään kun sydänääniä ei edes yritetty kuunnella. Hb oli jopa 125, kun olin odottanut jotain järkyn alhaisia lukemia. Painoa tullut tosiaan ihan mukavasti, kolmisen kiloa tai jotain jo :ashamed: =) Multa ei saatu otettua virusvasta-ainetestejä, vaikka molemmista kyynärtaipeista yritettiin - jännitin kai, kun suonet kuulemma pakeni :LOL: Ja taipeissa sitten jonkinmoiset mustelmat tänään. Terveyskeskukseen ensi viikolla uuden yrityksen toivossa.

Sain eilen tietää, että serkku(puole)ni odottaa myös huhtivauvaa, la hyvin lähellä omaani =) Kuka tunnistaa itsensä? :wave: :D Tosi mahtavaa kuitenkin, esikoisillammekin on pieni ikäero.

Niin, tuosta sisarusten ikäerosta, että tosiaan on jokaisen oma asia. Itse ajattelin ennen esikoisen syntymää, että toinen saisi tulla saman tien. Ei sitten enää siinä vaiheessa tuntunut siltä, kun lapsi oli maailmassa, mutta kun hän oli siinä 9 kk, olisi toinen ollut tervetullut. Siis pientä ikäeroa toivoin, mutta kun ei onnistanut aikaisemmin, niin tulee nyt se 2 v 5 kk sitten. Jossain vaiheessa, oisko ollut, kun poika oli 1 v 6 kk tai niillä main, ajattelin (katkerana?), että hyvä ettei juuri nyt ole toista lasta kehissä, kun oli vähän vaikeampi kausi meidän jäpikällä. Ihan pienellä erolla en ehkä sitten mahdollista kolmatta toivoisi, en tiedä. Silti myönnän, että ilman muuta olisin toivonut toista jo kauan sitten ja varmaan olisin ollut innoissani, vaikka olisi täysin suunnittelematta saanut alkunsa jo esikoisen ollessa parin kuukauden ikäinen.

Täällä pahoinvointi jatkuu ja yllättää usein illalla, jos yritän käydä syömättä nukkumaan. Toissa yönä poika herätti joskus neljältä, ja sitten en tuntiin saanut unta, kun huono olo vaivasi. Pakko oli mennä syömään, sitten helpotti :)

Ai niin, tervetuloa uusille, ainakin Marika oli tänne laskeutunut ja oisko Kuunsillalla jäänyt myös toivottelematta tervetulleeksi. Onnea kaikille tasapuolisesti!
 
Poika päiväunilla, mullakin tilaisuus huilata - mutta kun närästää aivan julmetusti!!! |O On tää outoa, esikoisestakin oli läpi raskauden ja tästä toisesta jo päivää ennen plussatestiä (jonka tekemisen kanssa en tietenkään pihdannut vaan liottelin jo rv 3 + 6). Ja muuten mulla ei ole tätä koskaan, loppui esikoisesta samana aamuna kun lapsi syntyi. Tiedänpähän jatkossakin varmasti olevani raskaana, kun närästää. Sit vaan mua yököttää tuo Balancid, jota käytän. Rennie vielä enemmän. Mikä neuvoksi, auttaisko mineraalivesi oikeasti (olen näin kuullut mutta en oikein kokeillut)?

T. Hätää vaikka ei niin suurtakaan kärsivä Kalenteri ja Närästyttäjä 8 + 6
 
Päivittäjän kannalta on kaikkein inhottavinta tuo ihmisten poistaminen listalta. Mä haluaisin koko ajan vaan lisätä uusia :D Iso :hug: kaikille joille huhtikuu ei tuokaan pikkuista nyyttiä ja valtavasti onnea ja iloa tulevaan, sekä voimia murheeseen :'(

Nyt on lista taas päivitetty ja päivitin samalla itsenikin neuvolan antamaan laskettuun aikaan, eli muutamaa pivää aikaisemmin ku mitä nettilaskuri antoi. Hyppäsin siis Sarastaksen kaveriksi tuonne edellisen kuun puolelle, mut en aio silti vaihtaa listaa ku teidän kanssa on tullut jo niin hyvin tutuksi (jos vain annatte jäädä joukkoonne). Saa nyt nähdä muuttuuko sit viikolla 14 ultrassa takas huhtikuulle.

Kalenteri täällä on kohtalotoveri närästykseen. Mullakin närästi esikoisen aikana aivan mielettömästi ja nyt on tuttu vaiva palannut. Mä käytän tuota Rennietä (piparmintun makuista), mut olen myös kuullut kivennäisvedestä. En sit osaa sanoa onko sillä vaikutusta. Ite kyllä vedän pari-kolme rennietä päivän aikana :ashamed: No tuli taas uskomuksen mieleen... meidän esikoisella oli tosi pitkä musta tukka syntyessään (nyt on melkein blondi :D ).

Aina-Ilona mä kans odotan sitä et päästään jutteleen odotusajan iloisemmista puolista, kunhan tää alkujännitys on kaikilta ohi. Ainakin esikoista odottaessa oli tosi ihana porista kaikesta odottamiseen liittyvästä.

mussu ja muikkunen 9+3
 
Kalenteri, mulla ei kyllä kivennäisvesi ole ikinä närästykseen auttanut, mutta piimä kylläkin! tiiä mikä taika siinä sitten on.

ootteko muut huomanneet mitään eroa ihossa/hiuksissa. esikoisessa en huomannut mitään, tai ehkä ihossa oli vähän enemmän ongelmaa kuin normaalisti. nyt iho on loistava mutta tukka on heti pesun jälkeen rasvainen :eek:

viikko ultraan, huoh. tänään pohdin että pitäiskö ostaa b-vitamiinia ja testata auttaisko se paremmin oksetukseen. mutta sitten sain päähäni että ostan vasta ultran jälkeen, jos kaikki on ok. kun oksetus on ainoa oire niin haluan pitää sen. hulluako? jotenkin kaipaan niin kovasti varmistusta että kaikki on kunnossa :ashamed: ja valmiiksi jo pelottaa se että jos ultrassa onkin jokin vialla niin kivakiva, meille tulee sinä päivänä anoppi ja appi yökylään kolmeksi päivää. todella ihanaa jos itkettää sitten surut :| tosin anoppi on tainnut tottua meikäläisen skitsoiluihin, joka kerta kun on nähty, olen saanut itkukohtauksen joko oman taudin, lapsen taudin tai raskauden takia :LOL: :headwall:

onko muilla mitään ruokahimoja vielä tullut? itselle ei oikein mikään maistuisi (on se hyvä että elopainoa on ennestään reilusti :kieh: ) mutta omenat ja jugurtti uppoaa. omenat vaan pistää närästämään :/ kahvi ällöttää todella paljon.

voikaahan hyvin kaikki :hug:
 
Heippa vaan ja suuret :hug: ikäviä uutisia tuonneille!!!! :wave:

Mäkin nyt viidettä kun tässä odotan niin puutun tuohon ikäerojuttuun.
Meillä on vanhin lapsista 7v ja seuraavan kanssa ikäeroa on vajaa 1v3kk.
En kokenut sitä millään tavalla rankaksi,päin vastoin.
Lapset on syntyneet siis:
Poika 05/2000
Tyttö 08/2001
Poika 02/2003
Tyttö 12/2005

Ja nyt laskettuaika olisi 04-05/2008,minusta olisi voinut olla aikaisemmin mutta mies oli erimieltä.
Mustasukkaisuutta ei ole koskaan meillä vauvaa kohtaan ilmennyt.
Ja kuten
Suppis76 tuumi siitä maalla asumisesta niin komps-komps kovasti. Täällä näitä leikkikavereita kun ei ihan joka nurkan takaa löydy,autolla on aina vietävä leikkimään. Mutta en sillä sano,mieluummin maalla keskellä ei mitään kun betonikylässä kaikkien keskellä.. :ashamed:
 
NewMoon ole onnellinen "oireettomasta" olotilasta. uskon että olotila on jokaisella niin erilainen että.
mä taidan taas olla toisesta päästä kun etovaolo 24h päällä- ei sekään kivaa ja samalla mietin onko kaikki ihan ok..
tuon lisäksi pyörryttää, oksettaa, selkää särkee ja mahaa koskee aika-ajoin yms..
mutta kuten sanoin: yritän nauttia tästä kaikesta parhaani mukaan :snotty: ;)

matilda ihan sanattomaksi vetää. olen pahoillani :ashamed: :hug:

kuukatri täällä kanssa vihloo ja nipistää ja kaikkea siltä väliltä.. :whistle: toivottavasti pikkuinen antaa vaan äidille nyt osansa :saint:

viljaliina mulla myös kuvailemisia kramppeja välillä, ehkä asiaa kuuluvia.. *toivoo*

taika-79 meillä tietää naapurin ihana ystävä ja kampaajani raskaudesta. ei muut :D
salassa pidetään vielä.. tosin teki mieli taas tänään töissä 2 ihanalle työkaverille kertoa mutta maltoin mieleni *tää on saavutus mulle* :D

marika75 tervetuloa odottamaan pikkuista :wave:

kalenteri täällä kanssa närästää, yleensä aamulla ja päivällä.
*juuri tajusin että onkohan mulla kaikki vaivat* :kieh: :LOL:

äitipeikko mua himottaa omenalimu, se hartwallin mustan värinen-- sitä voisi litroittain juoda.. :whistle: tosin ei varmaan pidemmän päälle kauhean tervellistä kun sokeria kilokaupalla :whistle:
ihossa ei eroa vielä, yleensä jossain vaiheessa tukkaan tai ihoon tulee muutosta.


eilen töissä yksi asukas kysyi suoraan multa että odotanko vauvaa :eek: ei tiedä millään tasolla yrityksestä, keskenmenosta tai mistään muustakaan vauvaan liittyvästä..
kielisin kaiken ihan pokkana :D :whistle:
katsotaan milloin työkaverit käy kyselemään, olo vaan monesti niin kurja läpi työpäivän että kohta en jaksa olla "normaalisti" ja hymyillä vaan vaikka oksennus tekee nousuaan :x

SILTIKIN olen onnesta soikea :heart: :D :heart:
 
tuli mieleen että olisi mukava tietää missä päin kaikki aikovat synnyttää todennäköisesti ellei vessaan tai lentokentälle synny :whistle: ;)

monilla muissa tammi, helmi tms on nimen ja lapsiluvun perässä synnäri + mahdollinen äidin ikä.
musta henk.koht olisi kiva tietää (ei se tärkeä ole mutta..) :whistle:

olisiko mahdollista lisätä ekaan listaan nuo tiedot kaikilta halukkailta?

itse siis menossa naistenklinikalle (NKL) helsinkiin ja ikää 25v
:wave:
 
Iso :hug: kaikille, jotka ovat saaneet ikäviä uutisia.

Ei ole oikein jaksanut kirjoitella, on jotenkin ollut niin vetämätön olo. Hyvä kun töissä jaksaa käydä, loppuaika menee vaan lepäillessä... Kuvotus on tuttua, jopa yöllä jos herää... Vaan kiitollisena otan kaikki oireet vastaan

Vielä vastaus tuohon Pulttiksen kysymykseen. Jos kaikki menee hyvin, synnärini on EKKS. Ja omaa ikää on kertynyt 31 vuotta :)
 

Yhteistyössä