Huhti-toukokuun ivf/icsi/pas-hoitolaisia pinoon?

Onko muita, joilla hoitoa suunnitteilla huhti-toukokuulle? Meillä alkaisi neljäs (ja viimeinen) IVF huhtikuun lopulla. Tarkempia taustojani löytyy profiilista.
Olisi kiva pinoutua ja saada taas seuraa hoitotaipaleelle :)
 
Kiva, kun löytyy seuraa :) Aika monen kanssa taidettiin piinaillakin tuolla tammikuun vastaavassa pinossa.
Sinivatukka onkin päässyt jo hoidossa alkuun, sulla näköjään pitkän kaavan hoito menossa. Mullakin lääkäri arpo pitkään, et tehdäänkö pitkän vai lyhyen kaavan ivf, mut pääty lyhyeen, koska mun endo ei ole viime aikoina ollut kauheen aktiivinen. Mut Gonal-f vaihdettiin "huvin vuoksi" Puregoniin, samaa ainettahan se on, mutta ajateltiin, että mitään hävittäväähän tässä ei enää ole ja kokeillaan nyt tämäkin :)
 
Tää tulis tänne. :wave:
meillä alkaa IVF huhtikuun alussa pitkällä kaavalla eli jos menkat alkaa mun laskujen mukaan oikeeseen aikaan, laitan lopetuspiikin :LOL: 2. tai 3.4.
Kivaa että löytyy porukkaa samassa tilanteessa.
Tuulia-76: koska luulet että menkat alkaa? mulla pitäis alkaa 13. tai 14.3.


Palaillaan! :)
 
:wave: jos ette pahastu niin tulen mukaan. Kakkoskierrokselle lähdössä koska taustoja löytyy lapsettomuuteen 5 vuoden ajalta ja itse asiassa pidemmältäkin. Pco kulkee mukana. Hoidon kartoitus toukokuussa, tarkastetaan tilanne ja suunitellaan PAS ajankohta,6 alkiota pakastimessa. Muuten annan toivoa että 1.PAs toi meille pienokaisen ja pitkät hoidot takana. Tulin mukaan tsemppamaan teitä jotka jo pääsette hoitoon :wave:
 
Meilläkin eka ivf toivon mukaan huhtikuussa. eli menkkojen pitäisi alkaa ehkä 24.3., jonka jälkeen aloitetaan clomit ja sit vielä sen jälkeen muistaakseni Menopur. Eli lyhyt kaava, mutta extralääkitys. Mulla yritettiin viime kierrosta ivf:ää, mutta munasoluja kehittyi liian vähän, joten ei kannattanut tehdä. Nyt välikierto meneillään ja sitten toivotaan, että ensi kierron extralääkitys tuottaa paremman saldon. =)
 
NPG
Heippa kaikille!

Mulla takana 2 ICSIä=2miinusta, pakkaseen ei olla koskaan saatu mitään. Nyt on kolmas ICSI suunnitteilla, sumuttelut aloittelen joskus huhtikuun alussa, vähä riippuen menkoista. Ja sit sumutellaan&hikoillaan 4viikkoo mun endon takia. Kolmas kerta toden sanoo, toivon ja uskon niin! :)
 
Moi kaikille!

Minäkin tulisin mukaan :wave:
Meillä tulossa 2.ICSI:n 1. PAS. Oli jo suunnitteilla tälle viikolle, mutta tänään hoito keskeytettiin ja joudun odottamaan seuraavaa kiertoa. Hoito keskeytettiin koska siirto olisi pitänyt tehdä lauantaina tai sunnuntaina mutta klinikka on sillon suljettu joten voi-voi... Ottaa kyllä päähän kun limisultrassa kaikki näytti niin hyvältä niin tuon takia sitten joutuu odottamaan.. mutta tätä tää on niinkun kaikki täällä tietää.
Taustaa sen verran että mulla lievä pco. Ekasta IVF:stä ei päästy siirtoon ollenkaan koska munasolut eivät olleet kypsiä. Tokalla hoitokerralla tehtiin ICSI ja siitä päästiin siirtoon josta raskauduin, mutta pikkuisen sydän lakkasi lyömästä rv 10 ja minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Yksi blasto saatiin pakkaseen ja tällä siis PAS yritys.
 
Dreamer78: Mulla pitäis menkkojen alkaa 23.3 kl 17 (on nääs aika kellontarkat =) )
Toivottavasti pääsis sit jo sumuttelut alkaan huhtikuussa. Mulla nyt pidemmän kaavan mukaan, takana 1 pitkän ja 1 lyhyen kaavan mukainen ivf, ja puregonia oon molemmissa pistänyt mut nyt vaihdettiin menopuriin.
 
Kävin hakemassa pinon etusivulle =)
Täällä alkoi keskiviikkona pistelyt, Menopur ja Puregon 150iu:ta kumpaakin. Ei ehtinyt Synarelastakaan tulla "mummotaudin" oireita niinkuin viimeksi, tästä tulee ilmeisesti jonkin verran lyhempi hoito.
Tuleeko kaikki muut vasta perästä?!
Mukavaa viikonloppua :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia-76:
Dreamer78: Mulla pitäis menkkojen alkaa 23.3 kl 17 (on nääs aika kellontarkat =) )
Toivottavasti pääsis sit jo sumuttelut alkaan huhtikuussa. Mulla nyt pidemmän kaavan mukaan, takana 1 pitkän ja 1 lyhyen kaavan mukainen ivf, ja puregonia oon molemmissa pistänyt mut nyt vaihdettiin menopuriin.

heh - no, aika tarkkaa. Ollaan sit aika samassa aikataulussa, vaikka mun kierto alkoi jo. Mä en sumuttele, kun mä laitan kp21 lamauttavan piikin ja siitä sit parin viikon päästä pitäis olla munasarjat ku mummolla... ja sit alan laittaa Gonal-F:ää.
 
Zin
Heissan,

Minäkin ilmoittaudun mukaan. Ensimmäinen IVF-kierto on alkamaisillaan ja punkteeraus ja alkionsiirto ovat tod.näk. viikolla 14. Olemme yrittäneet vauvaa vajaat kaksi vuotta ja tulos on ollut yksi keskenmeno ja yksi kohdunulkoinen. Niiden jälkeen ei olekaan sitten tapahtunut mitään yli vuoteen ja minun ikäni (38) takia lääkäri lähetti meidät suoraan IVF:ään. Testien mukaan meistä ei kummastakaan ole löytynyt mitään vikaa joten tsänssit ovat kohtuulliset.

Asun ulkomailla joten ainoa vaihtoehto oli mennä täällä yksityiselle klinikalle. Sikäli hyvä ratkaisu että vaikuttavat ystävällisiltä ja asiantuntevilta ja ovat auki 7 pvää viikossa punkteerausta ja alkionsiirtoa varten. Tämä klinikka kasvattaa kaikkia alkioita viisipäiväisiksi. Minulla on kaiketi lyhyt kaava. Aloitin progesteronitableteilla kp 19 ja nyt lauantaina aloin piikittää Lucrinia mikä jatkuu sitten punktioon asti. Ensi viikon lopulla odotellaan menkkoja ja sitten aloitan joko Gonal-F:n tai Puregonin piikittämisen. Ja jos tulen raskaaksi niin sitten alankin piikittää hepariinia. Paljon neuloja tiedossa.

Tämä on kaikki kovin jännää. Pelkäsin noita Lucrin-piikkejä etukäteen kauheasti, mutta eihän se näköjään vatsaläskeihin edes satu! :) Pelkään myös sivuoireita jo etukäteen ja tietenkin jännään miten käy siirroissa ja jos raskaudun niin pysyisikö tämä raskaus loppuun asti. Kun voisi kääntää kelloa kuukauden eteenpäin...!

Onnea yritykseen teille kaikille!
 
**HUHTI-TOUKOKUUN 2009 IVF-ICSI-PAS-pino**


Kristiina76: 4.IVF, punktio/siirto vko 19?, testipäivä? lyhyt kaava, TAYS

emily81: 1.IVF:n 1.PAS, huhtikuussa

sinivatukka: 2.IVF, punktio/siirto huhtikuun alku, pitkä kaava

millis1981: 1.IVF:n 1.PAs, huhtikuussa

Tuulia-76: 3.IVF, huhti-toukokuussa, pitkä kaava

dreamer78: IVF, huhtikuussa, pitkä kaava

kaisa81: 4.ICSI, maalis-huhtikuussa,pitkä kaava

Veikka: PAS, toukokuulla?

Kenzo: 1.IVF,huhtikuussa, lyhyt kaava

NPG: 3.ICSI, huhtikuussa, pitkä kaava

Miimi78: 2.ICSI:n 1.PAs, huhtikuussa

Zin: 1.IVF, punktio/siirto vko 14?, pitkä kaava


Tein tollasen "muistilistan" meille, laitoin meidät nyt alkuun ihan siinä järjestyksessä, kun ollaan tänne ilmottauduttu, myöhemmin vois rukata järjestystä hoidon etenemisten mukaan. Ja lisäillä sit näitä tarkempia punktio-ja siirto- ja testipäiviä, hoitopaikkoja ym.
Ja jotain kivoja koristeita vois listaan lisätä, jos joku osaa :D
 
Iltaa!

Minäkin voisin liittyä tähän ketjuun. Meillä 1.IVF 1.PAS suunnitteilla ja jos laskut pitää paikkaansa niin siirto olisi toukokuun alkupäivinä. Tuoresiirto elokuussa 2008 oli puhdas nega ja silloin oli puhe että PAS tehdään luonnolliseen kiertoon sillä minulla yleensä kellontarkka kierto.
Ennen PAS:ia on vielä yksi leikkaus edessä joka on jo tämän viikon torstaina, lääkärien neuvo oli että yhdet kuukautiset välissä ja sitä seuraavaan kiertoon voi siirron tehdä. Rupeaa pikku hiljaa jännittämään tuo leikkaus vaikka mulle on jo kolme leikkausta tehty ja paljon isompia kuin tämä tuleva, niin pelkään että jokin menee vielä pieleen ja PAS siirtyy taas... Mutta mukava päästä piinaamaan muiden kanssa, sillä tuoresiirto meni aivan "ohi suun" sillä meillä oli häät juuri samaan aikaan siirron kanssa ja jotenkin jäi olo ettei siitä kerennyt "nauttia" ollenkaan... Nyt panostan tuohon siirtoon enempi, aloitan foolihapon syömisen heti leikkauksen jälkeen. Sen olisi voinut aloittaa jo nyt mutta tuo leikkaus tehdään suoliston alueelle niin katsoin parhaaksi aloittaa vasta sen leikkauksen jälkeen...
Niin ja meillä syynä mun erittäin ärhäkkä endo, miehen siittiöt priimaa. Kuusi alkiota on pakkasessa joista kaksi top, ja muutkin kuulemma hyviä. Toivottavasti joku niistä edes haluaisi selvitä sulatuksesta ja jäädä yksiöön yhdeksäksi kuukaudeksi...
 
Olen ihan untuvikko näissä asioissa vielä, mutta ensimmäinen IVF alkamassa ja PAS suunnitteilla siis toukokuun ekalla viikolla. Onko täällä muita, joilla on ollut korkeita FSH-arvoja? Mulla on ollut 15 paikkeilla arvot, nyt mitattiin uusin 1/2 vuoden jälkeen ja jännittää, onko se noussut edellisestä. Kyllä välillä ihmetyttää julkisella kun soittoajoilla saa puhelimessa roikkua pääsemättä läpi. Meillä ei ole edes mitään jonotusääntä vaan tänäänkin yli tunnin soitin numeroon ja samantein kun piippasi varattua valitsin numeron uudestaan. Päätin kuitenkin, etten periksi anna ja sain puhelun läpi vähän soittoajan jälkeen. Onneksi nykyään on hoitotakuut, että pääsee sentään 1/2 vuoden sisään aloittamaan, kyllä tätä on odotettu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristiina76:
**HUHTI-TOUKOKUUN 2009 IVF-ICSI-PAS-pino**


Kristiina76: 4.IVF, punktio/siirto vko 19?, testipäivä? lyhyt kaava, TAYS

emily81: 1.IVF:n 1.PAS, huhtikuussa

sinivatukka: 2.IVF, punktio/siirto huhtikuun alku, pitkä kaava

millis1981: 1.IVF:n 1.PAs, huhtikuussa

Tuulia-76: 3.IVF, huhti-toukokuussa, pitkä kaava

dreamer78: IVF, huhtikuussa, pitkä kaava

kaisa81: 4.ICSI, maalis-huhtikuussa,pitkä kaava

Veikka: PAS, toukokuulla?

Kenzo: 1.IVF,huhtikuussa, lyhyt kaava

NPG: 3.ICSI, huhtikuussa, pitkä kaava

Miimi78: 2.ICSI:n 1.PAs, huhtikuussa

Zin: 1.IVF, punktio/siirto vko 14?, pitkä kaava

Sharlin: 1.IVF, pitkä kaava, PAS vk 19, HYKS


Tein tollasen "muistilistan" meille, laitoin meidät nyt alkuun ihan siinä järjestyksessä, kun ollaan tänne ilmottauduttu, myöhemmin vois rukata järjestystä hoidon etenemisten mukaan. Ja lisäillä sit näitä tarkempia punktio-ja siirto- ja testipäiviä, hoitopaikkoja ym.
Ja jotain kivoja koristeita vois listaan lisätä, jos joku osaa :D
 
sen siitä saa kun menee ultrassa lääkärille mainostamaan että minun menkat tulee aina ajallaan :headwall:

ni sitpä ei tule..nyt jo kierronpäivä 32 ja lääkäri ilmoitti että jos ei huomiseen mennessä ala ni pistokset alkaa myöhemmin ja siirto siirtyy pääsiäisviikolle,ja sehän se kivaa on ku tampereen väestöliitossa on vain kaksi lääkäriä sillon töissä ja vissiin sillä viikolla o jommalla kummalla loma.. hiton hiton hitto!!! tässä o sormet ja varpaat ristissä että jospa ne alkaisivat ny ees yöllä tai jotain..


 
Heippa! Saanko minäkin liittyä mukaan??

Sillä nyt se on sitten päätetty ja lääkäriltä saatu siunaus IVF:LLE. Eli jos kaikki menee niinkuin pitää eikä täti tule ennen aikojaan, niin alkion siirto menisi viikolle 17.

Eli nyt on ongelmana tuo pääsiäinen. Jos täti tulee ens pe - ens viikon pe, niin joudun oottelemaan seuraavaan kiertoon, kun ultrat yms menisi just pääsiäisen päälle. Nyt mä täällä kädet ristissä toivon että tuo täti, joka ennenkään ei ole suvainnut ilmaantua, ei ilmaantuisi nytkään ilman primolutteja! Kyllä on kohtalon ivaa jos näin käy!

Onko muilla jännitystä miten hoito menee pääsiäisen ollessa mahdollisena esteenä?

Taustaa hiukan: Eli meillä yritystä takana semmonen 2 vuotta. Ensimmäinen raskaus alkoi heti pillereiden lopetettua, mutta päättyi keskenmenoon. Toinen alkanut raskaus oli tuulimuna. Sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Clomit on olleet mukana, mutta aina ei ole ovulaatiota ollut niidenkään kanssa.
Minulla on myös pco ja mies terve. Lääkäri epäilee keskenmenojen syyksi pco:ta. Meillä tulossa lyhyt kaava. Sain eilen pistosopetusta, minusta se ei tuntunut miltään.. oli kyllä vähän häröä pistää itseään ja kattoa ku neula menee omaan mahaan!!!! Mies katseli vähän valkoisena mut selvisi sitten huumorilla!!!

Nyt sitten jännittää ja jännittää.. koska täti tulee ja tulevat pistokset.. osaankohan käyttää sitä kynää enää eilisen jälkeen.. onneksi on ohjeet mukana. Samoin olen ihan pihalla noiden kaikkien reseptien kanssa. Onneksi klinikalta saa apua kaikkiin kysymyksiin.

Jännittää myös hoidon lopputulos, vaikka hoito ei ole edes alkanut.. alkion siirron jälkeen olemme taas omillanne, hoitohan ei sulje pois keskenmenoa, tuulimunaa tms... mutta onneksi raskas taakka kotona yrittämisestä on nyt poissa.

Kyselimme eilen myös sitten jatkosta ja tietenkin kaikesta mahdollisesta.. Mieleen jäi lääkärin kertomus Oululaisesta tutkimuksesta, jonka mukaan sulatetuista alkioista syntyvät lapset ovat tutkitusti terveempiä kuin muut. Selitys löytyy siitä että jos alkiot kestävät sulatuksen, ovat ne priimakuntoisia! Onko muut kuulleet tästä tutkimuksesta?

Mä oon ihan tulisilla hiilillä nyt.. rassaa kauheasti milloin täti tulee.. toivottavasti tämä stressi pitää menkat poissa. b=)d Tästä tulikin nyt kauhea romaani, joten lähden töihin ja annan muillekin palstatilaa! :saint:


Tsemppiä kaikille tuleviin hoitoihin! Ihanaa että on olemassa tällainen pino, vertaistuki on aina tarpeen!!!
 
[/url][color=Green3]
**HUHTI-TOUKOKUUN 2009 IVF-ICSI-PAS-pino**

Kristiina76: 4.IVF, punktio/siirto vko 19?, tp? lyhyt kaava, TAYS

emily81: 1.IVF:n 1.PAS, huhtikuussa

sinivatukka: 2.IVF, punktio/siirto huhtikuun alku, pitkä kaava

millis1981: 1.IVF:n 1.PAS, huhtikuussa

Tuulia-76: 3.IVF, huhti-toukokuussa, pitkä kaava

dreamer78: IVF, huhtikuussa, pitkä kaava

kaisa81: 4.ICSI, maalis-huhtikuussa, pitkä kaava

Veikka: PAS, toukokuulla?

Kenzo: 1.IVF, huhtikuussa, lyhyt kaava

NPG: 3.ICSI, huhtikuussa, pitkä kaava

Miimi78: 2.ICSI:n 1.PAS, huhtikuussa, AVA

Zin: 1.IVF, punktio/siirto vko 14?, pitkä kaava

Sharlin: 1.IVF, pitkä kaava, punktio/siirto vko 19, HYKS

Haave: 1.IVF:n 1.PAS toukokuussa

jenni-juulia: 1.IVF, punktio/siirto vko 17, lyhyt kaava

[color=Green3]Plussanneet:[/color]
 

Yhteistyössä