***HUHTIHIPUT 2008 Joulua odotellessa***



Tässä Huhtihipuille pino joulun odotukseen!
Myös uudet huhtihiput ovat tervetulleita, laittakaa viestiä jos haluatte "listalle".

19.3
anri82 ja poika (38+3) 3290g ja 51cm 4.lapsi

23.3
Adalmiina77 ja Akseli (37+2) 3335g ja 49cm

24.3
mavi ja poika(37+5), 3740g ja 49 cm

26.3
Delfiini ja poika (39+1) 3890 g ja 50 cm

27.3
Heili Karjalasta ja Irvin Olavi (38+0) 3780g ja 49cm 3.lapsi


30.3
mussu81 ja Vertti Johannes (40+0) 3120g ja 49cm 2.lapsi

3.4
Hysteerinen ja poika (39+3) 3690g ja 53cm, 1.lapsi
veera80 ja Pihla (39+3) 3330g ja 47.5 cm
Joanna ja tyttö (39+6) 3650g ja 50cm
Minerva81 ja Emma Miranda (39+4) 3304kg ja 50cm 2.lapsi,

4.4
vilijonka08 ja Kasandra (37) 2786g ja 48cm

5.4
Faerie ja Veeti (39+6) 5110g ja 54cm 3. lapsi

6.4.
Känkkäränkkä ja Miska Sinuhe (38+6) 3720g ja 51cm 2.lapsi

7.4
Tilsu ja poika (39+3) 3755g ja 50cm
Marika75 ja poika (???) 3836g ja 50,5cm
Haikara ja poika (???)
Jo-hanna ja Leevi (???) 2985g ja 49cm 3. lapsi

8.4
Tuima ja tyttö (38+3) 3000g ja 50cm
bambi-80 tyttö ,(38+2), 3945g ja 52cm 3.lapsi
rakastava äiti ja poika (40+6) 3910g 52cm

9.4
Lilja-76 ja poika (41+0) 3660g ja 51cm
Huvikummun vääpeli ja Vilma Rebekka (40+6)3500g ja 48cm 2.lapsi
juu ja tyttö (37+6) 2970g ja 45 cm 2.lapsi.
Sanmar ja poika (41+0) 2680g ja 49cm 2.lapsi
vinku-iita ja tyttö(38+4) 2420g ja 45cm


10.4
Liinos ja tyttö (39) 3300g ja 50cm
anviisu ja poika (???)3790g ja 51cm

11.4
Piitsi ja Vilma (41+6) 4488g 53cm

12.4
anuuu ja poika (40+0) 3605g ja 50cm 2.lapsi
Mariaana ja Jimi Jesperi (39+3) 2830g ja 47cm
angel08 ja Nella Saretta (41+6) 4010g ja 52cm
Hjördis ja poika (41+1) ??? ja ???
Tanja72 + tyttö (40+1) 3530g ja 51cm 7. lapsi
Zeena ja poika (40+6) 4080 g ja 53 cm 2.lapsi

13.4
Dooris-71 ja poika (41+1) 3535g ja 52cm 1. lapsi
Kmaria ja tyttö (41+2) 3065g ja 48cm
Katariina-81 ja tyttö (???) 3295g ja 49cm
helmeri ja Helmeri (???) 3510g ja 50cm

14.4
Kalenteri ja Aaron Eelis (41+3) 4110g ja 53 cm 2.lapsi
pian6 ja poika (39+1) 3760g ja 52cm

16.4
MasterBlaster ja tyttö (40+4) 3080g ja 49cm
PulttiBois ja tyttö (38+4) 3665g ja 52cm 3.lapsi
Laylah ja poika (38+6) 3980g ja 52cm

17.4
Tantuu ja tyttö (39+6) 3320g ja 51cm

18.4
Baby dream ja Topi (39+2) 4040g ja 52cm 3.lapsi
Anu-78 ja Saku (38+5) 2925g ja 47.5cm 3.lapsi

25.4
Sofku ja Iida Sofia (40+2) 4120 g ja 52 cm
HJL ja Lauri Markus (38+0)


26.4
aippa3 ja poika (41+6) 4380g ja 56,5cm 4. lapsi

27.4
RouvaPannunen ja poika (41+4) 4330g ja 54cm
KAnna ja Ilona (42+1) 3225g ja 50cm

30.4
taika-79 ja poika (41+2) 4310g ja55cm
juuri ja tyttö (40+2) 3465g ja 52cm
Essi ja poika (41+2) 52cm ja 4000g
Lyy ja Jonne Jaakko Tapani (41+0) 4070g ja 53 cm

5.5
puella ja poika (41+6) 3720g ja 52 cm.

7.5
elzibelzi ja Nooa Eemil Viljami (42+1) 3520g ja 50cm

8.5
Hippoliina ja Anni Matilda (41+5) 3675g ja 51cm 2. lapsi

9.5
safariina ja tyttö (41+2) 3950g ja 53cm

11.5
Viljaliina ja poika (42+3) 3912g ja 52cm


Ja täältä löytyvät edelliset ketjut:

1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1035935
2. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1086726
3. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1154096
 
Iltaa kaikille!

Meille ei kuulu mitään ihmeempiä, elämä rullaa oikein leppoisasti tytön kasvaessa. Meillä on jäänyt se viimeinenkin yösyöttö pois ihan omalla painollaa, eli mitään radikaalia unikoulua ei tarvittu. Tyttö nukkuu sen about 12h, meinas vaan toi kellojen siirtäminen vähän sotkea rytmiä mutta nopeesti onneks kurottiin sekin kiinni. Vaikka aamuvirkku oonkin, niin ennen kuutta toivon, ettei tarvis herätä. Zemppiä kaikille unikoululaisille ja jaksuja äideille!

Rintaruokinnasta oli joku aika sitten puhetta. Meillä se on vähentynyt kahteen kertaan päivässä. Syötän aamulla kun herätään ja sit iltapäivällä päikkärien jälkeen. Mistä tuli mieleen, että meidän typy on alkanu nukkumaan ihan hurjia päiväunia! Ap, yleensä 40-60min, ip 2-3h ja sit vielä alkuillasta about 30 min. Mikäköhän siihenkin sitten on vaikuttanut...

MB, unipussukoista. Meillä on sellanen Mamas&Papas unipussukka ( eikös se just ollu Stokkalla tarjouksessa? ). Niitä on eri lämpöisiä, meillä tog 2 tai jotain, eli lämpöinen. Mä luovuin tossa pari vkoa sen käytöstä, kun huomasin, että tyttö on ihan hiessä siellä sisällä. Kummasti yöunet parani. Eli en tiedä kannattaneeko ottaa sitä ihan lämpöisintä vaihtoehtoa? Sillon kun tyttö oli ihan pikkuinen, niin pussukka oli oikein hyvä, piti pienen lämpimänä.

Mä olen taas tän viikon yksinhuoltajana, kun mies on reissussa. Ihan leppoisasti tää aika menee mutta voi kun mä olen iloinen, kun voi taas jakaa vanhemmuuden.

*muoks* Niin, ja meinas unohtua, kiitos rouva Pannuselle uudesta pinosta!

Rauhaisaa iltaa ja hyviä yöunia hipuille toivotellen!
KMaria ja pikkumuru kohta 7kk :flower:
 
Anu-78
Iltoja!
Merkkiä vaan että ollaan uudessa pinossa :) ja kiitokset rouva Pannuselle uudesta pinosta:)
Nyt mul ei oo kyl mitään kirjoitettavaa mut sit seuraavalla kerralla ehkä ois:)
Kauniita unia kaikille!

Anu ja Saku

 
Huomenta!!!

Kiitos ROUVA PANNUNEN uudesta pinosta :D

Näin aamuvirkkuna ilmottaudun uuteen pinoon |O meillä meni viime yö ihan hulinaksi, neiti ei oikein nukkunut kunnon pätkää ollenkaan vaan kähisi ja naureskeli ja välillä kiljui kun äiti ei jaksanut seurustella 3 yöllä :eek: mikseiköhän jaksanut??? Nukahti jo illalla 19 ja nuukkui 24 oikein hyvin mut sit se alko |O ihan mahdotonta pörräämistä huh huh sit viideltä neiti päätti et nyt ylös ja aloitti kamalan metelin et pakkohan se sit oli ja varmuuden vuoksi piti vääntää kakat et äiskä varmasti nousee :LOL: ja siinä sitä seurusteltiin melkein kaks tuntii ja nyt neiti simahti :p on sit jo ekoilla päikkäreillä tähän aikaan :D et näin meillä tänään.

Jaahas täytyy laittaa isommille aamupalaa :p
palataan...

vilijonka ja kasandra 7kk villitys(kö)
 
Kiitos RouvaP uudesta pinosta, ihana kuva tuolla :heart:

MB kyseli siitä pussukasta, piti siihenkin sanoa, että mulla ei mitään hajua moisesta, kun ei itsellä ole...

Vilijonka mä lähden tästä laittamaan pojan kans ekoille päikkäreille, kun heräs 5.30 ja nyt on ihan väsy jo, yritin väkisin valvottaa, kun mietin että kehtaanko mennä vaunujen kanssa seittemän aikaan tonne pihalle,mut nyt on pakko, ei jaksa enää tutkia lelujaa....
joten menoksi...palaan kohta :wave:
 
KMaria kiitos vinkistä! Pitääkin kattoa minkä paksuisia ne pussukat siel Stockalla on. Meillä on nyt käytössä ihan ohut unipussi sellasta huopamaista matskua ja se on ollu tosi hyvä senkin takia, kun ei toi peitto oikein päällä pysy. Talvipakkasille kylläkin vähän liian ohut. Tyttö tykkää selvästi nukkua viileässä huoneessa lämpimällä peitolla, joten väännän patterin aina huoneesta kiinni illalla niin nukkuu paremmin kuin silloin jos on lämmin huone ja ohut peitto. Kuten viime yönä, joka olikin meillä historiallinen, kun en kertaakaan kuullu mitään neidin huoneesta koko yön aikana klo 20-07:30! Tämä korvaa kyllä kaikki menetetyt yöunet =)

MB ja neiti 6,5kk+ joka harjoitteli eilen iskän kanssa tuetta istumista ja hyvin onnistui kun äidille illalla esiteltiin uusi taito :heart:
 
MOI taas!!!! :wave:

No päivä puolessa ja meillä nukuttu jo kahdet päikkäri :p
HYSTEERINEN, tosiaan meillä herättiin 5 tänään et kovin on kivaa kun sit 7 jälkeen pitää jo laittaa uudestaan nukkumaan :headwall:
Neiti nukkuu ekat päikkärit sisällä onneksi, mut sillä seurauksella et noin tunnin nukkuu ja taas sit 10 aikaa on ihan poikki ja sit vetäsee ulkona pari tuntii :D luojan kiitos et edes päivällä nukkuu kohtalaisesti.

MB, meilläkin harjoitellaan istumista itse, syöttötuolissa istuu kyl hyvin, mut ei vielä uskalla lattialle jättää yksin istumaan :p siitä kellahtaa.

no nii kakka haisee taisi mennä äsken syöty ruoka perille :LOL: eikun vaihtamaan

vilijonka ja pahalta haiseva neiti :LOL:
 
Päivää kaikille ja RouvaP:lle kiitokset uudesta pinosta!


:hug: kaikille aamuvirkkujen äideille! Meillä taas asuu iltavirkku. Eilenkin uni tuli vasta vähän vaille 23.00 ja aamulla meillä oli neuvola 10.15 niin piti puol kymmenen maissa alkaa poikaa herätteleen että ehditään syödä ennen. Nyt on sitten eka päikyillä. No nyt sitten herättiin.

Neuvola meni ok Mittoja paino 9kg pituus 68,2cm. Molemmat vähän laskusuunnassa. Ensi viikolle saatiin lääkäriaika tuon "märehtimisen" vuoksi. Ei enää Gaviscon tunnu auttavan. Ja lääkäri sitten ilmeisesti (toivottavasti) laittaa lähetteen OYS:aan. Influenssarokotusta ei otettu.

Meilläkään ei vielä mihinkään liikuta. Kova on kyllä yritys ja tuntuu välillä turhautuvan kun ei onnistu. Mutta ei kiirettä, kyllä tuon perässä ehtii juoksemaan vielä ihan tarpeeksi.

Bataattia maisteltu nyt kolme päivää, eikä kyllä oikeen uponnut. Tänään annoin porkkanaa mikä olikin paljon suurempi menestys. oikohan vaikka kesäkurpitsa sitten seuraava.

Mutta nyt vaatii herra seurustelua. Hauskaa päivää kaikille!

Puella ja Otso tänään 6kk
 
Kiitos täältäkin Rouva Pannuselle uudesta pinosta :flower: =)

Sain vietyä hetki sitten vaatekuorman kirppikselle, kaamea homma moisessa, täytyy toivoa, että ainakin pöydän hinnan niistä saisi :LOL:

Ei meilläkään vielä mihinkään liikuta, pyöritään paikallaan, jokusen kerran ollaan kymmenen senttiä pitkän ähellyksen jälkeen edetty lattialla, ja takaperin vahingossa muutaman kerran pieni matka, mutta siinäpä ne.. Konttausasennosta olen kerran yllättänyt, eli sikäli vähän hitaan sorttinen herra meilläkin =) Eikä tavujakaan vielä tule, muuten on kyllä kovinkin kauhea keskustelemaan :LOL:

Mutta josko menisi laittamaan pesukoneen päälle. Mukavaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
Kiitos RouvaPannunen :flower:

Täällä peruna maistuu edelleen, huomenna tarkoitus ottaa porkkana mukaan ruokavalioon. Äitini on huomenna tulossa kylään ja haluaa kovasti nähdä, miten poika reagoi uuteen makuun :)

Tänään on suuri päivä, poju pääsee ensimmäistä kertaa saunaan! Saimme vihdoin aikaiseksi varata viikottaisen saunavuoron taloyhtiöltä. Tietysti käydään ihan vain alalauteilla kääntymässä ja sitten pesulla, ei löylytellä enempää vauvelin kanssa.

Poika yrittää kovasti nousta konttausasentoon ja ärisee turhautuneena, kun se ei mitenkään onnistu. Istuminenkin on vielä melko heikkoa. Minun puolestani saisi kyllä pysyäkin vielä hetken paikoillaan, kämppä on toistaiseksi kaukana lapsiturvallisesta... koskahan sitä saisi laitettua paikat kuntoon! Täytyy varmaan kaikki pistorasiat peittää yms.

Mukavaa iltaa kaikille,
Viljaliina ja poju (viikon päästä 6kk)
 
Kiitoksia RouvaPannuselle uudesta pinosta!

Meillä on käyty saunassa jo kesäkuusta lähtien. Pehmeät löylyt otetaan nykyisin keskilauteella istuen.

Meillä on ruskovillan unipussi. Esikoiselle se oli aikoinaan liian kuuma muulloin kuin talvella. Vielä ei olla kokeiltu mitenkä poika nukkuisi siinä, ehkä talvella menee.
 
Iltoja

Kiitos Rouva Pannunen uudesta pinosta :flower:

Meillä Topi on käynyt jo kuukauden päivät saunassa ja kovasti tuntuu tykkäävän :D Tänään olis kans kylpy päivä. Mä oon kylvettänyt keskiviikkoisin ja lauantaisn. Ite käydään saunassa joka toinen ilta :D

Meillä oli tänään kerho päivä ja mukavaa oli =)

Mä ajattelin tehdä isänpäiväks voileipäkakun :p Ja jotain kivaa pitäs iskälle ostaa kohan nyt eka keksis et mitä :/

Mut nyt salkkareita kattomaan illan jatkoja hipuille :wave:

baby dream ja Topi 6kk+
 
Todella pitkästä aikaa tervehdys!

Enkä voi sanoa edes taustailleeni, joten ihan pihalla olen kaikkien kuulumisista. Jotenkin se arki ja tutut päivittäin tavattavat mammat ovat niin pitäneet huolta vertaistuesta :heart: ettei ole ollut huutavaa tarvetta nettikeskusteluille, vaikkakin välillä käytte mielessä ja mietin, miten teillä menee jne. Sitten tulee aina rimakauhu, kun miettii, että luettavaa olisi kymmeniä sivuja. Mutta kuka tietää ehkä tässä taas kärryille päästään?

Kiirettä siis pitää. Aaron on lähemmäs 7 kk ja etenee jo jotenkin hivuttamalla: ihan vasta oppinut kyynärpäillä etenemisen. Jaloilla antaa vauhtia. Konttausasennossa on tosi ryhdikkäästi mutta ei konttaa, heiluu vain. :heart: Muutama viikko on annettu erilaisia makuannoksia, muuten on vielä äidinmaidolla. Isolta pojalta tuntuu, siis olemukseltaan, mikä mielestäni ihanaa, en ollenkaan pikkuvauva-aikaa kaipaile.

Kolmatta lasta mietin kyllä silti välillä, mutta taitaa mennä monen vuoden päähän, koska itse odotus ei nappais nyt yhtään eikä luultavasti olisi mahdollistakaan, mulla kun esikoisestakin kierto palautui kovin myöhään. En tiedä mitä mieskään olisi mieltä. Voisin kyllä ajatella adoptoivani jossain vaiheessa kolmannen, sitten neljäs voisi olla itse synnytetty... :p No joo, aika näyttää ja mies pistäisi varmasti kapuloita rattaisiin.

Isoveli Antto täytti juuri kolme ja onkin täynnä kolmevuotiaan (?) uhmaa. Tottelevaisuus on kyllä hakusessa. Oppi myös kuivaksi kesällä mutta unohti taidon pitkälti tuossa pari viikkoa sitten. :/ Muuten on kyllä ihana ja ihan reipaskin poika, joka on kiinnostunut monista asioista ja puhua pälpättää ja kyselee äidin pään pyörälle.

Yritän taas palata asiaan... Jakselua syksyyn,
t. Kalenteri poikineen

 
Huomenta vaan kaikille!

Täällä on kymmenen unikouluyötä takana ja kymmenen valvottua yötä *huokaus* Tekis mieli luovuttaa.

Meillä ei kuitenkaan itketä öisin, vaan herra on sitä mieltä, että yöllä leikitään varpailla, tutilla, äidin taputtavalla kädellä jne. Herra myös pyörii mieluusti sängyssään ja juttelee itsekseen kovaan ääneen. Tossa 24-01 aikoihin kun tää alkaa, niin sitä jatkuu sitten loppuyö. Välillä ottaa pienet tirsat ja taas mennään |O

Joo ei tässä sitten muuta tälle päivälle :headwall:

Ai niin, Rouva Pannunen, lisäisitkö meidät listalle? Eli Leevi syntyi 7.4. painoi 2985g, 49cm pitkä ja on kolmas lapsi. Kiitos!

Jo-hanna ja Leevi päivää vaille 7 kk
 
Jo-hanna Paljonko teillä nukutaan päiväunia, ja moneltako viimeiset ja mikä on kesto? Monelta menee nukkumaan? Nukkuuko omassa huoneessa? Jos mahdollista auttaisiko se että siirtäisitte omaan huoneeseen ja kävisit huoneessa vain silloin kun huuto alkaa mahdottomaksi? Eli valvoskelkoot sitten sielä huoneessaan niin sais äippä nukkua. Auttaisko?

Muoks...tassutteletko silloinkin kun pölisee eikä huuda? Tuli vain mieleen kun sanoit että leikkii kädelläsi kun tassuttelet. Meillä ei ainakaan passaa mennä lähellekkään jos pölisee vain...ei varmasti ala enään nukkumaan. Todettu 100 kertaa...eli meen antamaan tutin vain siinä tapauksessa että alkaa kunnolla karjumaan...harvoin tuota enää ton unikoulun jälkeen sattuu...mutta yksi aamu erehdyin kun tulin yöllä vessasta ja likka oli sängys hereillä antamaan tutin niin voi voi...meni varmaan2h ennenkuin nukahti kun huomas että ahaa, äiteekin on hereillä...leikitään.

Mut voimia öihin...kyllä ton unikoulun pitäis tehota...koskaan en ole kuullut että ei tehoaisi... :( Toivotaan nyt että teilläkin lähtee jo yöt paranemaan. :hug:
 
Kiitoksia RouvaP uudesta pinosta!

aamukastetta puhui asiaa unikoulusta Jo-hannalle, meilläkin mennään silittään nopeeta vain jos huudetaan tosissaan. Pieneen kitinään ei mennä apuihin koska on todettu että silloin Arttu saattaa metelöidä vaan unta hakeakseen. Eli kuuntelen oven takana ja menen vasta ku meteli on semmosta et on hätä. Ja mistäs minä tiedän vaikka Arttu olis paljonki hereillä yöllä, ku nukutaan eri huoneessa.
:hug: ja voimia kaikille unikoululaisille.

Ja mukava oli kuulla Kalenterista

mut nyt painun nukutuspuuhiin, molemmat pojat vielä hereillä
 
Kiva Kalenteri kun kävit kääntymässä, onkin ollut ikävä.

Jo-hanna voi ei, voimia :hug: toivottavasti alkais tepsiä pian. Minä oon nimittäin täällä ihan puulla päähän koputettu :D Kolmas unikoulu yötakana, ja viime yönä poika nukahti tosi nopeasti takaisin, ensimmäinen yö, kun ei tarvinnut nostaa syliin. Kahtena ekana yönä se oli sellasta syliin-sänkyyn-syliin rempomista kun homma meni ihan hysteeriseksi itkuksi aika ajoin. Mut nyt sitten tuttuun tapaan tulin tähän sohvalle ite kuuntelee et nukahtaako poika, niin nukahtihan se, ja niin nukahti äippäkin. Pari tuntia olin vedellyt unta tässä sohvalla ja sit tajusin kömpiä omaan sänkyyn takas :LOL: Eli kävin vaan silittämässä poikaa kun se heräs, ja ihan ite nukahti takas, toivottavasti ei tuu hirveesti takapakkia, olis ihanaa jos alkais nukkua paremmin. Tosin tänään herättiin sitten taas klo 5.15, voi taivas, että nyt väsyttää tätä äitiä |O Ei muuta kun unille kun poikakakin on....
 
Hysteerinen onnittelut :hug: saat olla itsestäs tosi ylpeä!
Meillä Arttu meinas aluksi kans aina viiden aikoihin että on aamu mut kävin vaan miljoonasti silittelemässä ja nyt kun unikoulusta on 2 viikkoa se pääsääntöisesti nukkuu 07-07.30 saakka. Joskus vieläki ähisee itsekseen just siinä viiden aikaan mutta mä vaan kuuntelen omasta huoneesta pää tyynyssä (ja toivon ettei samassa huoneessa nukkuva esikoinen herää siihen - yleensä ei herää ja jos niin sekin jatkaa uniaan ku käyn peittelemässä ) että alkaako kunnon itku ja vissiin kerran on tällä viikolla enää pitänyt käydä tassutelemassa. Se viiden aika aamulla taitaa olla kaikkein pahin ku vauva on nukkunut jo monen monta tuntia ja alkais varmaan jo maitoakin tehdä mieli.. Mutta tsemppiä, kyllä sä sen saat vielä tassuttelemalla nukkumaan pidempään aamulla.
 
Kiitos vaan kaikille kiitoksista! :) Tossa kuvassa on meidän pojan jalat, oli vaan niin pimeetä ku otin kuvia niin ei oo niin hyvä ku toivoisin. Jo-hanna, laitan teidät listalle! :wave:

Poju on edelleen kipeä, nyt lähti ääni melki kokonaan. :( Itku on semmosta sorsapilliltä kuulostavaa pihinää ja meillä on ollut tänään kovin hiljaista ku hän ei oo höpötelly juuri ollenkaan. Katson vielä huomiseen jos ei oo parempi niin sit lekuriin. Korvia pelkään taas ku on ollu niin levoton yöllä. Eilinen nukkumaan laitto meni ihan penkin alle... Yleensä viedään sänkyyn ja sinne jää ihan rauhassa. Joskus täytyy käydä kääntämässä, muuten uni tulee aika nopeasti. Jostain syystä alkoi eilen huutamaan heti ku jäi sänkyyn ja sit lietsoi itsensä sellaseen raivoon et oksat pois. :eek: Meillä on periaatteena et ku on sänkyyn menty niin makkarista ei tulla pois, aivan sama kuinka huutaa niin makkarista ei poistuta. Mies yritti eka melki tunnin saada poikaa rauhottumaan, ei tulosta. Otti syliin, tassutteli, kapaloi, kaikkea mitä nyt tuli mieleen mut huuto sen ku yltyi... :/ Vaihdettiin vuoroa, mä yritin syöttää mut oli jo niin hysteerinen et ei pystyny syömään. Lopulta pistin kapaloon ja heiluttelin/tassuttelin samalla niin sit nukahti. Tuli mieleen niin ku olis leiponu isoa pullataikinaa... :LOL: Loppuyö meniki sit rauhotellessa poikaa ku vissiin muistui mieleen se huuto-episodi niin piti sit ruveta itkeen aivan sydäntä raastavasti. Aamulla oli ihan iloinen oma itsensä.
Soseet on menny vähän paremmin alas! Puurokin maistui ku tajusin olla antamatta tissiä just ennen puuroa... :headwall: Aivan ku ei olis koskaan aiemmin tätä tehny... :whistle: Päärynä on ehdoton herkku! Viikonloppuna ajattelin antaa kanaa, tänään otettiin porkkana mukaan.

Nyt kylvettämään 2vee, poika nukkuu ja 4vee on muskarissa. Onpa rauhallista ku on vaan yksi hereillä/kotona!

RouvaPannunen ja Sorsapilli 6kk :heart:
 
Moi!

Ilmoittaudun vaan paikalla olleeksi :wave: .

Kiitos RouvaPannuselle :flower:

Jaksuja valvojille ja tassuttelijoille :hug:

Nyt sohvalle, Onni nukkuu.


Laylah ja :heart: Onni 6,5kk (uusi kuva profiilissa)
 
Anu-78
Huomenta! :flower:

Merkkiä vaan taas laitan:)

Isot :hug: kaikille joilla unikoulu meneillään ja jaksamisia siihen hommaan! :flower: se vaatii pitkää pinnaa!
Itse ei ole tarvinnut vielä siihen ryhtyä kun Saku nukkuu hyvin yöt! :)

Mut mukavat päivän jatkeet hippusille!

Anu&Saku
 
Huomenia. :wave:
Meillä ei täällä mitään kummempaa. Tytöt on ollu kiltisti.
Tässä kuva meidän tytsyistä.


Missäs vaiheessa teillä isänpäivälahjat on? Mä sain just silitettyä painannat paitoihin kiinni. Nyt olis enää paketointi.


Nyt täytyy lähteä Nellan kans käymään kellarissa, lahjapaperit kun meni muuton yhteydessä sinne. Anni sopivasti nukkuu, niin pääsee kipaiseen hakemassa.

Mukavaa päivää. :wave: :wave:

Hippo + Nella 1v10kk & Anni huomenna 6kk
 
Täällä taas...

Kiitos kaikille vinkeistä tassuttelun suhteen! En mie aio kuitenkaan luovuttaa =)

Aamukastetta, tässä vähän vastauksia: Meillä ei oikeen oo mahdollisuutta siirtää poitsua omaan huoneeseen, kummankaan koululaisen huoneeseen kun ei viitsi laittaa ja muuten ei oikeen oo sellaista paikkaa, jossa hää vois nukkua. Alakerrassa ois viel pari huonetta, (jonne tuo meidän teini varmaan tulevaisuudessa siirtyykin) mut ne pitäs ensin rempata, ennen kuin kukaan voi siellä nukkua.

Ehkäpä oon tehnyt juuri sen virheen että tassuttelen liian herkästi...

Leevi nukkuu kahdet päikkärit, toiset tälleen aamupäivällä, toiset välipalan jälkeen. Niiden kesto vähän vaihtelee, mut yhteensä ne on yleensä noin 4 h. Illalla käy nukkumaan noin klo 20 aikoihin.

Viime yönä meni unikoulut ihan kuralle, kun Leeville nousi eilen illalla kuumetta. En tiiä, johtuuko siitä että sai keskiviikkona influenssa-rokotuksen tai onko hampaita tulossa (meil ei oo vielä yhtään) vai jostain muusta. Yö meni siis aika lailla pientä hoivatessa ja sylitellessä ja vieressä nukkuessa... Mut palataan ruotuun, kunhan toinen alkaa voimaan paremmin :)

Isänpäivälahjat on meillä valmiina. Ostin miehelle sellaisen Super Isi t-paidan ja tehtiin kortti, johon painettiin Leevin jalanjälki :)

Mut nyt meen pyöräyttää jonkun hyvän piirakan, niin saa sitten päiväkahvilla nautiskella =)

Jo-hanna ja Leevi tasan 7kk
 

Yhteistyössä