***HUHTIHIPUT 2008 Joulua odotellessa***

Kiitos Anuuu onnitteluista! Täytyy yrittää vast´edes imetellä istuallaan, jos sellainen tarve tulee. Ei onneks kuitenkaan näyttäis toi yks fiba tehneen hallaa unikoululle, ainakaan ton tokan yön perusteella, jos katsoo =) .
 
jeps, kiitos anuuu ja Lilja. esikoiselle me ei annettu öljyä enkä taida antaa Miskallekaan ainakaan ennen seuraavaa neuvolaa. kun poika on hoikka, ei laiha. ja se tosiaan liikkuu ihan älyttömästi. kiinteitä syö suht hyvin, varsinkin puuroa, sitä syö enemmän kuin siskonsa :LOL:
 
Anu-78
Hitto, en saa vieläkään lisättyä tonne profiiliin kuvaa :eek: mikähän kumma siinä nyt oikein on :| argh...monta monituista kertaa oon yrittänyt ja tulee vaan että sivua ei voi näyttää...
 
Huomenta.
Mä olen täällä pettyneissä fiiliksissä.
Mies täyttää viikonpäästä tiistaina 30, ja mä ens sunnuntaiks oon kutsunu salaa sen sukulaisia kahville. Mä kerroin miehelle jo etukäteen, että mulla joku yllätys on sunnuntaina. Mä jouduin sit sen yllätyksen kertomaan..
Meillä oli nyt miehen lapset viikonlopun. Tulevat aina jokatoinen viikonloppu. Mutta nyt mies meni mitään multa kysymättä sopimaan, että lapset tulevat ensi viikonloppuna myös. Mua niin ärsyttää.. Kun mä en jaksa. Niin hölmöä kun se on sanoa, niin mä en vaan jaksa, että ne lapset tulee...Tää viikonloppu meni taas itkiessä, kun oon niin väsyny. Miehen poika on autistinen ja tyttö taas kiukutteli kovasti, eikä usko mitään. Koko ajan pitäis olla vaan pelaamassa nintendoa.
Kaiken kukkuraks mies sano että hakee lapset perjantaina, kun pääsee viideltä töistä.. Vaikka tiesi että mä olen sopinut menoa, heti kun tulee töistä.. Mun pitäis nähdä mun kaveri, jota en oo nähny yli vuoteen. Piti lähteä puoli6 ajamaan kaverin vanhemmille, kun on siellä käymässä, muuten asuu kauempana.
Miks asioista ei voi yhdessä sopia!?
Lauantainakin mulla sitten menoa, kun mummo on viemässä mua kaupoille. Mä olen varma, että miehellä ei kestä hermot kaikkien lasten kanssa, se kun on vielä heikkohermosempi kun minä. Pitääkö mun nyt sit ottaa moneks tunniks Jumboon Nella sekä Anni mukaan. Voi että, mä en jaksais yhtään.

Mä nyt purin vähän... :/

Hippo + Nella 1v10kk ja Anni 6kk
 
Ilmoittaudun minäkin :wave:

Meillä ollaan jälleen vähän sairaana, räkätautia pukkaa molemmille lapsille. Olihan ne jo viikon terveinä :headwall:
Viikonlopun yöt oli ihan syvältä, ent iedä johtuiko tuosta taudista vai mistä. Jos sama jatkuu taudin mentyä niin sit on apkko ottaa itteensä niskasta kiinni ja alottaa unikoulu.
Aleksi on vähän kokeillut iltaisin että jos vaikka temppuilisi nukkumaan menon kanssa. Otin heti tiukan linjan, tai no yhtenä iltana tein virheen ja jäin silittelemään ja taputtelemaan yms yms. No tietty seuraavana iltana poika kokeili samaa. Sit päätin että tohon hommaan en ala ollenkaan ja pienellä huudatuksella "kouluteltiin". Tuotti heti tulosta ja seuraavina iltoina nukkumaan on menty ihan kunnolla.

Meillä on nyt hittinä lasten yhdessä kylpeminen. Aleksi tykkää kovasti kun esikoinen, kohta 3-v tulee samaan kylpyyn. Siellä ne istuu ja leikkii pitkät tovit. Aleksi on istunut jo pidemmän aikaa tosi hyvin, pysyy lattialla pitkättovit ja leikkii siinä istualleen. Kylpyynkin voi laittaa istumaan ettei pidä kiinni ollenkaan. Esikoinen on samanlainen istuja, se muu liikkeelle lähtö onki sit hitampaa....

Jahas, itkuhälyttimestä kuuluu. Ekat päikkärit alkoi tänään klo 7.30 |O
 
Huomenta!

Tuli mieleen tuosta Liljan unikoulusta, että ei meilläkään oo hallaa tehty, vaikka oon välilllä imettäny esim. kuuden maissa ja välillä taas tyttö nukkuu puoli kasiin asti ilman syöttöä. Tuo kuuden syöttö on yleensä siitä hyvä, että nukkuu vielä sen jälkeen melkein ysiin. Meille parempi, kun muuten varmaan heräis jo seiskalta.
Nyt on pari yötä menty siten, että on käynyt nukkumaan jo klo 19 ja syötän n. 6:30 ja sitten nukkuu vielä melkein ysiin. Ja mitään ei kuulu klo 19-6:30 välillä huoneesta =) Tää sopii mulle, kun livahdan sitten töihin syötön jälkeen ja tyttö ja mies jää nukkumaan. Mutta ei tuollaiset 14 tunnin yöunet tietenkään ihan "ilmaiseksi" tule. Eilenkin nukuttiin vain yhdet päikkärit klo 13-15 ja loppupäivä oli enemmän ja vähemmän kitinää, jos ei sylissä pitänyt. Mutta ei vaan suostunu enää iltapäikkäreille enkä jaksa/halua huudattaa sängyssä.
Me pyritään siihen, että päikkäreille käynti olisi mukava tapahtuma ettei tarvitsisi itkien mennä. Tavoite on, että tyttö haluaa itse päikkäreille (pyytää pienellä "vikinällä" että nyt haluaa nukkumaan ja kun vie sänkyyn, hymyilee, ottaa tutin ja kääntyy kyljelleen ja nukahtaa). Eihän se tietysti aina niin suju, mutta useimmiten kyllä.

Mä yritin muuten myös muokata mun profiilin tietoja ja kun tallennan, herjaa "Nimimerkki on virheellinen tai sisältää kiellettyjä sanoja", vaikka en koskenutkaan nimimerkki-kenttään... pitäis varmaan laittaa palautetta kun vaan jaksais ;)

MB taas uuden työviikon alussa ja neiti varmaan aamupuurolla kotona tällä hetkellä
 
Hippoliinalle :hug: Luulis että vähintä mitä miehes voi tehdä on hoitaa kaikki lapset lauantaina että sä pääset meneen...

v.raaputin joo kannattaa neuvolassa puhua. Meillä vaan tää meidän terkka tossa Hallilan neuvolassa on suositellut öljyä vastaavissa tapauksissa. Kaupan soseissahan öljyä aina onkin, mut jos ite tekee niin ei siitä haittaa ole jos öljylisää saa, ennemmin liikaa ku liian vähän.

Meillä pyörii täällä titinalle ja mä en jaksais millään ryhdistäytyä. Olis kasa pyykkejä viikattavana kaappiin, pitäis laittaa uusi kone pyörimään, tiskikoneen tyhjäys ja täyttö, sit puistoon eli pukemiset.....

Anu
 
Hippoliinalle iso :hug: ja jaksuja, peesaan anuuun kommenttia!

:hug: myös Zeenalle toivottavasti ette pahemmin tule kipeäksi!

Meillä yö meni hyvin. Illalla nukahti viiden minuutin tassuttelulla. Poika heräsi kaksi kertaa klo 24-1 välillä, mutta nukahti heti takaisin pikaisella tassutuksella. Meillä tuntuu menevän samalla tavalla noi aamut kuin MB:llä. Eli tänä aamuna annoin aamutissiä vähän ennen kuutta (tällä kertaa imetin istuallaan, havahdutin pojan sänkyyn laskiessa unesta ja tassutusta ei tarvittu) ja poika nukkui sen jälkeen melkein ysiin. Jos ei aamutissiä saa herää seiskaan mennessä. Mutta molempi parempi, mulle käy ihan kumpi vaan tapa, menkööt tämä nyt sitten pojan mukaan. Jotenkin ehkä kivempi tämän aamuinen, kun poika ei huuda naamapunaisena, kun laitan puuron valmiiksi.

Paljon teidän muksut syö puuroa? Meillä on pojan ruokahalu kasvanut huomattavasti, kun ei enää koko yötä lipitä maitoa (ylläri ylläri ;) :whistle: ). Mä teen puuron desiin vettä ja puoli desiä hiutaleita. Lisäks laitan puoli purkkia hedelmäsosetta. Poika vetelee kaiken aamuin illoin. Mitäs puuroja te vauvoille annatte? Meillä on toistaiseksi annettu vasta kaurapuuroa. Mitäs sitä seuraavaksi kannattaisi antaa? Tosin tässä pitäis monta muutakin uutta ruoka-ainetta ottaa ruokavalioon ennen kuin uuden viljan lisään. Seuraavaksi ois listalla naudanliha ja jotain uusia hedelmiä vois ottaa kanssa.

Ei nyt täytyy munkin ottaa itteeni niskasta kiinni vihdoin. Tää kämppä on kuin räjähdyksen jäljiltä, joten :wave: ja hyvää päivänjatkoa kaikille hipuille ja mammoille!

Lilja + poju (7kk+1pv)
 
Kalenteri mä kyllä auttaisin, mutta en muista nyt yhtään ketä on tullut uusina, itekkin oon taas vähän piristynyt palstailija, jonkun aikaan tässä taustailin vaan. Kun meillä on vasta hetken aikaa nukuttua kunnon päikkäreitä että ehtii nettiinkin paremmin B)

Meillä unikoulu on tuottanut tulosta. Täysiä öitä on ollut jo 3 :eek: :eek: eikä unikouluun mennyt kuin muutama yö, oliko ollut kolme yötä niin sitten nukkui jo läpi yön hienosti kokonaan. Mutta edelleen herätään viiden-kuuden välillä. Eikä ollenkaan pysty tassuttelee uneen, kuten anuuu, tai vaikka en mene edes pojan huoneeseen, niin ei se enää nukahda, leikkii hetken itsekseen ja jos kukaan ei mene hakemaan poikaa pois, niin alkaa itkeä. Mutta on sitten useina päivinä jaksanut valvoa puoli ysiin ja sitten vasta päikkäreille, joskus on taas ottanut puolen tunnin unet maidon jälkeen....vaihtelevasta, mutta pääasia että nukkuu 19.30-05.00 ainakin, saa siinä itekkin sitten nukkua jonkun verran, kun olen oppinut jo menemään ajoissa nukkumaankin :D

Jaaha, poika heräs päikyiltä, tulen paremmalla ajalla kommentoimaan muiden juttuja....
 
Hippoliina :hug: peesailen myös Anuun kommenttia.

Vuotaraaputin meidän pojalle on annettu rypsiöljyä lisänä jo pari kuukautta. 6kk neuvolassa mitat 7500g ja 70,5 cm. Öljyn antaminen sai painon ja pituuden hieman paremmin käyrille. Jatkan öljyn antamista, koska poika on niin kovin liikkuvainen, tarvitseekin varmaan lisäkaloreita, ei niistä haittaa ole missään nimessä, ainakaan minun mielestäni.

Unikoulut
näyttää tepsivän, onnittelut onnistujille! :flower: Meillä on unikoulutettu nyt viikon. Tosi hyvin poika oppi pois yösyötöistä, mutta yhäkin meillä heräillään usein. Johtuu siitä, että poika on niin liikkuvaista sorttia ja samalla herkkäuninen, että kun se joku SUUURI ääni alitajunnassa käskee poikaa kääntymään kesken unien, poikahan kääntyy ja herää.... :| Yhäkään poika ei osaa nukkua mahallaan, pari kertaa on tullut "vahinko" ja on nukahtanut kesken kääntymisen, mutta ei poikaa pysty tassuttelemaan mahalleen, tulee niin kova huuto! En tiiä, aika tähän auttaa, ei pahemmin muu. Tai sitten se, että poika oppii vain nukahtamaan mahalleen....Muuten kyllä kannatti tuo unikoulu, eipä tarvi enää ainakaan syöttää öisin! Rintaa annan vasta joskus 5-6 aikaan aamulla, joskus on mennyt myöhempäänkin. =) Kovasti on kyllä maidontulo vähentynyt, saa nähdä milloin loppuu kokonaan. Poika ei vieläkään ole innoissaan korvikkeesta, joten paras olis vielä vähän aikaa herua omaa maitoa....

Mukavaa päivää Hippusille!
Marika ja poika 7kk ja risat
 
Heissan :wave:

Hippoliina :hug:

Mä sain vaihdettua kyl profiiliin kuvan. Eli siellä on nyt uus kuva Topista =)

Isänpäivä juhlat vietetty ja lahja oli mieluinen. Ostin jussi pyjaman :D

Eilen ku oltiin miehen vanhemmilla ni Topilla oli kyl hauskaa :D ku mummolla on sellanen pieni koira (spinseri) ni se oli kyl sit pojasta hauska. Nauraa hekotti ääneen aina ku näki koiran tai ku pääs "silittämään" siis veti korvista :LOL:
Meidän koira ku ei laske poikaa lähelleen isommat lapset kyl laskee :/ ja toi mummon koira ei ees ole tottunut lapsiin ja on tosi vanhakin jo :/

Mut nyt pyykkien kimppuun |O

Mukavaa alkanutta viikkoa Hippusille :wave:
baby dream ja Topi 6kk ja 3vk
 
Anu-78
Hippoliinalle jaksuja! :hug:

Ja meillä noita puuroja syödään mitä kaupassa on myytävänä niissä tetroissa ja muitakin puuroja. Aamulla menee yks purkki samoten iltaisin. Tossa ajattelin et jos rupeis ihan oikeeta puuroa antamaan pojalla, tai ainakin kokeilla sitä et mitä Saku siitä tykkää:)

Ja hyvä homma teille joilla se unikoulu on tuottanut tulosta! :)

Tänään käydään ottamassa se influenssarokote illalla kunhan mies tulee töistä. Saas nähdä miten siinä käy että tuleeko sivuoireita, toivottavasti ei tuu....sen jälkeen mennään taas kauppaan ostoksille. Ja sit pitäs vielä illalla käydä toi meidän vaatehuone läpi ku siellä on hiiriä :x tänä aamuna yks jäi jo litskuun ku viritettiin semmoset eilen illalla. Nimittäin vanhin poika oli sillo lauantaina ku mä olin viihteellä ni herännyt siihen ku oli kuulema rotan nähnyt ja rapinaa kuullut. Oli sitten tullut isälleen sanomaan et siel on rotta, mies oli mennyt katsomaan niin ei siellä mitään näkynyt. Ja eilen sitten poika oli löytänyt hiiren jätöksiä lattialta ja minä menin katsomaan yläkertaan niin niitä jätöksiä oli sitten myös pojan koulupöydälläkin, joten päätettiin virittää litskut sinne. Ja hyvä että laitettiin, tulosta tuotti tänä aamuna ennen seittemää, siihen oli poika herännyt ku se litsku oli pamahtanut ja hiirihän se siellä oli. Ärsyttää vaan jos ne on meidän vaatteiden seassa siel, joutuu joko pesemään ne vaatteet tai heittämään pois, mut onneks ei tän nuorimmaisen vaatteet oo siellä, ku ne on tääl alakerrassa. Hitto et mä vihaan hiiriä! :x toivotaan et ne ei nyt valtaa meidän kämppää...

Eipä täs nyt tämän kummemmpaa ole...hyvää päivän jatkoa kaikille!

Anu ja Saku
 
Hippoliina :hug:

mä nyt lisäsin vähän sitä auringonkukkaöljyä kun en kauppaan tänään pääse. jätkä kun on edelleen kipeänä :headwall: nyt ei kyllä ole kuumetta, lämpöä on 38. mutta on niin kiukkunen tapaus että hohhei. Mineakin taitaa olla tulossa kipeäksi |O ONNEKSI mies on nyt kotona, mitenkähän pississä mä olen sitten kun molemmat lapset on kunnolla kipeitä, hyvällä tuurilla itekin sairaana ja mies töissä :kieh:

mä oon antanut Miskalle puuroa reiluja annoksia. nyt se onkin ainoa mikä tissin ohella maistuu. kaurapuuroa ja riisipuuroa on saanut, vielä niitä vauvapuuroja. pari kertaa oon antanut ihan tavispuuroa mutta se ei kelpaa läheskään niin hyvin. joskus sekottelen miksejä vauvapuurosta ja tavallisesta kun teen muillekin puuroa. mä vaan keitän yleensä mun ja Minean puuron maitoon, eli sitä en sitten anna Miskalle.

lihaa Miska ei saa kuin kalaa ja kanaa. pojalla tuntuu menevän maha ihan kovaksi niin varovasti aloitellaan jossain vaiheessa muut lihat ja soija. me kun ei muutenkaan kauheasti syödä lihaa, lähinnä kalaa ja soijaa. terkkarikin sanoi että ei sen niin väliä, kunhan joskus lihaa syö ja tosiaan perheen ruokavalion mukaan.

jaha, potilas vinkuu tissiä ja nukkumaan :wave:
 
Heippa kaikille pitästä aikaa!
En oo kerennyt paljoa edes taustailemaan, vain sillon tällön teiän kuulumisia lueskellu...Kolmen lapsen kanssa aika mennyt niin vauhdilla!
Meillä Onni on kasvanut hyvin, 6kk:n neuvolassa oli painoa 8600g ja pituutta 68,5 cm!Nyt on reilun viikon kontannut ja tutkii asioita kovasti!Syö aika huonosti soseita ym,rintamaito vain kelpaisi, mut äiti alkaa olla väsy kun yöllä sit heräilis syömään vähän väliä ja konttailee yölläkin pitkin sänkyä... :)
Meiän pojulla välillä aika paha ihottuma, omasta ruokavaliosta oon maidon jättänyt pois ja epäilen että myös kananmuna aihettaa allergisia reaktioita .Tutteli ja maito pohjaset velliit aiheuttaa kovan ihottuman ja maha vaivoja!Välillä hankala kun ei tiedä mitä uskaltaa syöttää, onneksi reilun viikon päästä lääkäri-neuvola ja ajattelin ehottaa et jos ottaisivat allergia-testejä niin olisi helpompi kun tietäs mitä kaikkia pitäs välttää!Meille nämä allergiat on tuttuja, kun muillakin lapsilla ollut...
Onni on muuten ollut aika kiltti ja helppo vauva, mut nyt kun nämä allergiat pahentuneet niin itkeskelly enemmän!
Mut nyt täytyy taas mennä, yritän keretä käydä aina välillä lueskelemassa kuulumisianne!

 
Minä muistelisin että meillä esikoisen vauva-aikana neuvolassa suositteli öljyä ruokaan kun kasvu oli hidasta. Nyt ei ole ollut mitään puhettä, kasvaa samalla mallilla kuin veljensä. Olen lorauttanut rypsiöljyä ruoan sekaan, en tietenkään kaupan ruokiin. Meillä menee puuroa ja soseita ihan hyvät annokset, kaikki kyllä kuluu mikä menee. On niin liikkuvainen poika.

Puuroista meillä syödään kauraa, ohraa, ruista ja riisiä. Tehdään kaikki puurot hiutaleista. Ei olla käytetty ollenkaan valmiita vauvojen puuroja.
 
Hippoliinalle iso :hug: Ai että noi miehet on sitte välillä... |O

Leevi sai influenssa-rokotuksen viime keskiviikkona. Tasan vuorokausi siitä jäpikälle nousi kuumetta ja itki kovasti, vuorokauden kesti ja meni ohi. Paha mennä sanomaan, oliko siitä rokotuksesta vai hampaista vai jostain muusta. Mut ite luulen, että johtui siit rokotuksesta... Toinen rokotus on joulukuun alussa, samalla kun on neuvolassa 8kk tarkastus.

Jahuu! Meillä alettiin liikkumaan. Hitaasti, mutta eteenpäin mennään (ja välillä taaksepäinkin) Aika persoonallinen tuo Leevin tyyli, heiluttaa itteensä kyljeltä toiselle ja työntää jaloilla :kieh: Tänä aamuna tajusi, että pyörimälläkin pääsee aika pitkälle...

Yöt menee miten menee. Mutta miusta se on auttanut, etten mee taputtelemaan kuin silloin kun itkettää. Annan hänen haastella ittekseen siellä sängyssä. Viime yönä oltiin hereillä vaan kahdesti :) Mutta saas nähdä miten sit ens yönä... Kiitos vielä kaikille, jotka jaksoivat neuvoa/ottaa kantaa :flower:

Puuroista, meillä syödään niitä veteen sekoitettavia vauvojen puuroja ja välillä myös tetra-puuroja aamulla ja iltapalalla. Yleensä paan desin vettä ja siihen sopivasti sitä puurojauhetta. Tai jos on tetra-puuroa, niin sitä menee reilu puol purkkia.
 
Heippa kaikille! :wave: Olen ollut nettipimennossa jonkin aikaa, kun kone reistaili muutaman viikon. Nyt yritän kovasti päästän kärryille teidän jutuissa.

Hampaita täällä tehdään ja kovasti. Alhaalla napottaa jo kaksi hammasta ja nyt itketään ja kitistään 24/7 kahden ylähampaan vuoksi. Viime yönä nukuin varmaan kokonaista 2-3 tuntia, kun poika kitisi koko ajan, siis silmät oli kiinni, mutta sellaista kipuitkua tuhersi vaan. Ilman tuttia ei ollut hiljaa hetkeäkään, ja kun tutti tippui n. 15 min. välein, niin voitte arvata, miten zombie-olo oli äitylillä aamulla :whistle: Suppoja ollaan ahkerasti käytetty, varsinkin yötä myöten ollaan laitettu, mutta eipä ne tunnu kovin auttavan. Nuo hampaat pistää aivan elämän sekaisin, kun normaalisti nukkumaan mennään ysin aikaan ja uni tulee ihan yksinään, niin nyt uskalletaan nukahtaa joskus puolen yön aikaan ja pelkästään äidin syliin. Huh, kuinkahan kauan menee, että kaikki hampaat tulee - en uskalla ajatellakaan, miten monta unetonta yötä on vielä edessä...

Puuroistakin joku kyseli. Meillä syödään Aamun hyvä -kaurapuuroa aamuin illoin se puoli desiä + desi vettä. Sitten lisään vielä n. puoli desiä kylmää vettä ja sekoitan vauvapuurojauhetta mukaan. Meidän poika nimittäin teki stopin pelkän aikuisten kaurapuuron syömisen kanssa. Ei syönyt, vaikka hedelmäsoseen kanssa tarjottiin. Vauvapuuro kyllä kelpaa, joten lisätään sitä ihan vaan maun vuoksi, niin eipähän tartte soseita laittaa. Pojalle, kun tuntuu nuo makeammat eväät maistuvan muutoinkin, niin hyvä, jos on pari ruokakertaa, jolloin niitä ei anneta. Ohrapuuroa ajattelin seuraavaksi antaa. Kuukausi sitten pojan maha meni siitä aivan kovalle, mutta jospa se nyt kestäisi paremmin.

Parin viikon päästä meillä on 8-kuukautisneuvola ja ajattelin kysyä siellä influenssarokotteen kannattavuudesta. Tällä hetkellä olen sen ottamisen kannalla.

Liikkuminen ei tunnu olevan meidän pojan vahvin puoli; mahalleen mennään ja navan ympäri pyöritään, mutta siinä se. Kovasti tuntuu kyllä jo hermostuttavan, kun ei saa jotain leikkikalua, joka on kauempana. Kaikenmaailman huutoja, vinkaisuja ja örinöitä tuleekin sitten liikkumisen edestä, joten tuo puhepuoli on huomattavasti vahvempi.

Muuta nyt ei tule mieleen, mitä kommentoida. Edelleen siis pää yhtä laho kuin ennenkin...

Mavi ja poika 7,5 kuukautta
 
Iltaa.
Puuroista olitte puhuneet.
Meillä Arttu vetää aamuin illoin perus kaurahiutalepuuroa höystettynä milloin milläkin, useimmiten hedelmäsosetta mutta esimerkiksi tänään aamulla sai sitä kaupan maissisoseen kera ku jääkaapissa sattui oleen avattuna niin päätin testata miten menee alas ja hyvin meni (itseasiassa niin hyvin että pitää ostaa maissisosetta lisää ). Kaurahiutaleita laitan yleensä puoli desiä noin suurinpiirtein, en nimittäin mittaa vaan laitan tuntumalla. Sit hedelmä(tai muuta)sosetta menee puoli-kokonainen purkki sekaan. Muita ku kaura- ja riisipuuroa en ole antanut, mutta vehnä on tullut pastan muodossa maistettua eli enää olis ohra ja ruis. Ohrapuuroa oon tavannut tehdäkin, mutta ruiskokeilun vuoro saa olla sit ku keitetään ekat neljänviljanpuurot tai lyödään ruisleipä käteen.
En enää oo mitenkää suunnistelmallinen uusien makujen kanssa ku kaikki näyttää sopivan niinku isolle veljellekin aikanaan. Eli meillä saapi pienimies uusia miten sattuu soseita kaupasta kotiin tulemaan. Omatekemät kun on melki sitä samaa. Nyt oon lisännyt omiin vain hemapa-pussin ja pastaa. Mielikuvituksen puute alkaa vaivaamaan (niinku muistan että esikoisen ruokien kanssa kävi tässä vaiheessa kans) ja olenkin alkanut ostaan noita 8kk+ soseita joita Arttu saa melki joka päivä toisella aterialla. Ja ruokahalukin on kohdallaan, syö jo kokonaan tollasen ison 8kk purkin ja välipalalla saattaa vetää puoliskan riisikakun ja hedelmäsosepurkin päälle. Niin ja puurotkin menee..... (Katotaan ku mä tän ääneen sanon niin pian ei ruoka maistu - aina ku mä tänne julkisesti ilmoitan että meillä menee näin niin sit heittääki häränpyllyä ja menee ihan päinvastoin "kaikki" )

Mavi mä muistelen että eikös teillä mennyt riisistäkin maha kovalle? Ohra on aika lähellä riisiä ja kovettaa kans joten miksi suotta antaa jos kerran kaura maistuu? Tai sit anna neljänviljanpuuroa niin sit ei tuu niin tuhtia annosta sitä ohraa kerralla.
(ja sit täytyy masentaa aiheella hampaiden tulo, että harvalla lapsella on vielä 2-vuotis hammastarkastuksessa tullut kaikki viimeisetkin poskihampaat, eli niitä maitohampaita tehdään pitkään ja hartaasti - mutta onneksi niiden välillä tulee pitkiäkin taukoja, alkuun tulee enemmän sit saattaa mennä monta kuukautta ettei tule ainuttakaan - tai toistepäin)
 
Moikka!

Hippoliina, harmin paikka tuo viikonloppu! Toivottavasti saatte jonkin kompromissin aikaan. Mahtaa olla joskus sovittelemista noiden miehen lasten kanssa. :/ Totta puhuen en tiedä, miten väsymyksissäni suhtautuisin siihen, jos pitäisi vielä ottaa ei-omatkin lapset huomioon monessa asiassa, olisi aika sumplimista vaikka olisivat kuinka kivoja. :hug:

Hysteerinen, kiitokset, enköhän mä jossain vaiheessa tajua, jos joku nimimerkki on vaihtunut. Eipä noita voi suoralta kädeltä muistaakaan =) Meillä ei tosiaan sitä unikoulua vielä, sen verran vain että joskus yritän pojan laittaa takaisin unille syöttämättä, niin että nostan syliin, rauhoitan ja laitan petiin jos nukahtaa. Ei siis mitään unikoulua. Mutta meillä onkin melkein perhepeti, eli kehto on ihan mun sängynpuoliskon vieressä. Jossain vaiheessa varmaan kyhätään jotain sivuvaunua siihen, siis vielä vähän enemmän perhepedinomainen systeemi. Viereen olen siis ottanut Aaronin vasta aamummalla, ellei alkuyö ole aivan hulinaa ollut.

Lilja, tandemina mennään edelleen... Olin ajatellut, että kolme vuotta olisi ehdoton tisuttelun takaraja, mutta ei nyt sit kuitenkaan. Eikä oikeastaan nyt äkkiä tunnukaan siltä, että pitäisi lopettaa. :) Katsotaan joskus puolen vuoden kuluttua, joko poika itse haluaisi lopettaa vai pitääkö ruveta vieroittamaan.

Antto-esikoinen muuten heräsi viime yönä ja valitti korvia. No korvatulehdushan se, sanoi lääkäri tänään, olikin sitten ensimmäinen laatuaan. Rauhallisempaa yötä toivotaan, lääkkeen voimin jos ei muuta. Aaron on vain räkäinen.

Puurosta oli puhe, Aaron on kerran maistanut riisipuuroa sekoitettuna päärynäsoseeseen, ei muuta. Meillähän on muutenkin aika vähäistä vielä tuo kiinteiden syönti. Pojat olivat lauantaina hoidossa vanhempieni luona, kun ensimmäistä kertaa sitten Aaronin syntymän tuulettauduimme Jannen kanssa ja kävimme teatterissa ja syömässä. Silloin äiti sai jotenkin syötettyä lähes purkillisen maissi-perunaa, luultavasti siksi, että Aaron ei suostunut juomaan pullosta juuri ollenkaan :ashamed: kun ei ole siihen oppinut. Yleensä saan syötettyä muutaman teelusikallisen. No mutta siis se riisipuurokokeilu ei ollut kovin toivoa-antava sekään, sitkeämmin vain pitäisi tarjoilla kaikkea. Ihan tavallaan kiinteistä kiinnostunut tuo poika on, mutta tekniikka on hakusessa ja taidamme sitten molemmat ennen pitkää kyllästyä siihen sähläämiseen. Pikkuhiljaa... Aaron muuten juttelee hauskasti syötettäessä, kunnon pälpättäjä. :heart:

Katsotaanpa, miten tuo poika nukkuisi omassa pedissään, jos käyn viemässä sylistä kehtoon...

Palaillaan! :wave:
T. Kalenteri
 
outoa. ei vielä näy minkäänlaisia näppyjä jätkällä. eilen oli vähän kuumetta, lauantaina ja sunnuntaina oli korkeaa kuumetta.

voiko lapsella olla kuumetta ilman mitään muita oireita? kun meillä esikoinen sairastui vasta 2veenä ja silloinkin mahatautiin :whistle: pikkunuhia oli sitä ennen, ei näin kovaa kuumetta ikinä ole ollut tytöllä.

Ansa ja valtavat silmäpussit
 

Yhteistyössä