***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

sh07 Mulle ei oo ainaka juteltu mitään mistään jatkoseurannasta, sitä oonki ihmetelly. Synnytyksen jälkeen ei oo kertaakaan mitattu verensokeria ja meilläkin sitä diabetestä suvussa on. Ja tuota ylipainoakin on ihan tarpeeksi :/

Tuima ja Tyllerö 2kk 3vk
 
Joanna, mulla ainakin lääkkeen poisjättäminen aiheutti kolmoishermosärkyä. Eli suomennettuna alkoi yllättäen särkeä todella lujaa päähän ja kipua kesti sen max. 10 sekuntia :/ Nää oireet hävisi kuitenkin 2-3 viikossa :)

Tuosta kakan väristä vielä...meillä se on kyllä ihan sinappia vaikka tyttö saa enimmäkseen korviketta, vihertävää ollut yhden ainoan kerran kun oltiin mummolassa. Nyt tuli mieleen kun luin juttujanne että ehkä johtui siitä ettei siellä hoitajat osannu röyhtäyttää tarpeeksi hyvin :)

Tyttö tuossa leikkii innoissaan lattialla isin tuomassa leikkikehässä :) http://www.tinylove.com/toy.aspx?toyId=46&state=toyTypeId=1@elementId=0@ageId=0 Mies haki sille tuollaisen eilen kaupasta kun ipana ei suostunut koko päivänä olemaan muualla kuin sylissä, en tiedä mikä sillä sit eilen oikein oli :/

Seksistä muuten vielä että ehkä ne on ne kumit jotka vähän hiljentää nykyistä tahtia. Ei paljoa kiinnosta sählätä niitten kanssa...Sain jo lääkäriltä Nuvaring-reseptin jonka otan käyttöön jahka imetys loppuu (ajattelin lopettaa kuukauden kuluttua kun tytölle saa ruveta antamaan kiinteitä kun tuo juo kuitenkin ihan nätisti korvikettakin).
 
Meillekin hommattiin pojalle jumppalelu, kun tuntui että hän kovasti kaipasi katseltavaa ja muutenkin virikettä. Hyvin viihtyy selällään pötkötellen matolla virkkuna ollessaan, vaikka muutoin mieluummin onkin mahallaan. Irtoaapa isot hymytkin heiluvalle kananpoikahelistimelle.

Tilasinpa minäkin sen kehutun manducan, katotaan saadaanko Lauri siinä viihtymään, jos edes sillä tavoin pääsisi hänen kanssaan ulkoilemaan, kun ei vaunuissa näin kuumalla viihdy yhtään.

Sitten kysymystä: Missä teillä vauvat nukkuvat päiväunina? Meillä Lauri nukkuu pääasiassa joko sohvalla tai olkkarin pöydällä, juu tiedän, on riskaabelia pitää pöydällä, mutta olemmekin opettelemassa siitä tuohon sohvalle. Omassa sängyssä nukkuu vain yöt ja tosiaan vaunuissa nukkumiseen teki lakon pari viikkoa sitten kun ilmat lämpeni.

Ai niin kommenttia aiempiin aiheisiin: seksistä, meillä ollaan palauduttu melkein samaan kuin ennenkin. Aloitettiin seksi 3 viikkoa synnytyksestä ja pakko sanoa että seksi maistuu taas mahtavalle, raskausajan fanttiolon jälkeen :LOL:
 
Joanna mulla myös oli ainakin aiemmin ongelmia saada niitä kuulia ulos. Kerran jo luulin, että tulee lääkärireissu :ashamed: mutta tulihan ne sitten sieltä lopulta.

Piti kysyä tuosta rotavirus-rokotteesta, kun tyttö sai eka annostuksen eilen, niin milloin niitä oireita ripulia, oksentelua jne on mahdollisesti odotettavissa, eli kuinka monta päivää menee rokotteen antamisesta?
 
HJL: meillä on nuo Gesslein Future-Fi - yhdistelmävaunut ja oon ottanu sen vaunukopan jo aikoja sitten pois käytöstä. Tyttö nukkuu lenkillä siinä ratas-osassa tai sitten ihan omassa sängyssään. Meillä nuo vaunut mustavalkoiset (eniten mustaa väriä) mut silti tuntuu ilma kiertävän tosi hyvin kun ei muksu oo vaikuttanut olevan kuumissaan edes auringonpaisteessa :) Joskus jos päivällä nukahtaa meidän sänkyyn niin annan nukkua siinä.

Juuri: Meillä tyttö oksensi tosi rajusti samana iltana kun sai rokotteen. Oli mun sylissä juuri silloin ja oksennusta lensi mun rinnalle ja selälle + tytön päälle ja oli iso lammikko lattiallakin :( Mä säikähdin silloin melkoisesti, mutta kun tyttö oli ihan virkeän oloinen ja otti vielä rintaa oksentamisen jälkeen niin en lähtenyt soittamaan lääkärille. Nukkui muistaakseni jotain 8,5h putkeen silloin..
 
Heippa!

On ne kivoja noi +20 asteen säät :headwall: Poju ei nuku ulkona kun max. 45min. mutta onneksi suostuu nukkuun sisällä makkarissa...eilenkin nukkui peräti reilu kaksi tuntia!!
Tosin tänään kun on ollu himpun alle 15 astetta nukkui puolitoista tuntia vaunuissa tosin tuulikaapissa ovi raollaan, kun just kun olin viemässä ulos salama välähti ja ukkonen jyrisi oikein kunnolla vaikka ei nyt niin synkältä taivas näyttänyt..pilvinen oli kylläkin!Ja nyt on satanu koko aamupäivän!!
Juuri mulle sanoi terkka pari viikkoo sitten kun poju sai ekan rotarokotteen et se päivä/ilta jolloin sai sen + seuraava päivä olisi pahimmat mahdollisten oireitten suhteen.Mut meillä ei onneksi tullut mitään oireita ja poika jopa nukkui yönsä paremmin rokotteen jälkeen!!
Puella Meilläkin mies oli viikonloppuna Rovanimellä pelireissulla.Ja itseasiassa minä olin pojun kanssa turistina ja olisi tehny mieli kovasti pelata itekkin...mut ens kesänä sitten!!

Seksistä ollu puhetta..meillä sitä aloiteltiin eilen synnytyksen jälkeen ja kylläpä se tuntuikin ihan mukavalta :whistle: pitkästä aikaa!

Ja vielä kakka-kommenttia...meillä se on ollut muistaakseni koko ajan keltaista ei ole tainnut vihreää olla, vaikka masu/ilmavaivoja jonkin verran ollutkin.
D-vitamiinit vaihdoin tänään Dee-tippoihin jekoviteista kun tosiaan viime viikolla ennen reissuun lähtöä oli mahaitkuja pojulla ja jätin sitten vkolopun ajaksi vitamiinit antamatta eikä itkuja ollut.Itkut palasi maanantaina kun aloin antamaan taas jekovittia.Katotaan nyt auttaisko toi vaihto yhtään.
Onko teillä muilla vauvoilla karstaa päässä?Meillä on nyt reilun viikon ajan ollu aika paljon ja vähintäänkin joka toinen päivä pitää öljytä ja harjata sitä pois!Aamulla kysyin niksiä nlasta ja käski laittaa vielä myssyn päähän muutamaksi tunniksi että pehmiää karstat kunnolla.Täytyy koittaa sitäkin!On niin inhottavan näköistä kun pää on niin karstassa :|

Kalenteri noi on kyllä tosi upeita noi sun kakut!!Niinkuin moni on jo sanonu niin eikun bisnistä tekemään noilla!!Varmasti on menekkiä !

Niin ja Tervetuloa uusille :flower: Teitä on muutam tullut sitten edellisen mun käynnin jälkeen. Käyn kyllä päivittäin lukemassa mutta ei vaan saa aikaiseksi kirjoitella mitään.

Mut pitää lähteä puuhastelemaan kun poju nukkuu sisällä tällä kertaa :wave:

Aippa3 ja poju 2kk ja 6pvä

P.S. Kävin aamulla vaakalla pojua punnihtee niin oli jo 7.1kg!!
 
Täällä flunssan kourissa ja dedä on aivan dukosha...

Oletteko muuten kaikki ottaneet lapsellenne sen Rota-rokotteen? Me nimittäin ei otettu, kun neuvolasta terveydenhoitaja suositteli olla ottamatta, kun poika on ollut niin mahavaivainen vauva. Nyt sitten mietityttää, että tehtiinkö oikein.

Mutta nyt kone kiinni, sillä ukkonen jyrisee jo kovasti!

T. Mavi ja poika reippaat 3 kk:tta
 
Karstasta meillä on vähäsen, mutta en ole edes yrittänyt ottaa pois. Esikolla oli pienenä ihan kauheesti, eikä lähteny millään pois, vaa lähti sit itestään.

päiväunista Meillä tyttö nukkuu yleensä terassilla vaunuissa ja sitten sängyllä, joskus nukahtaa sitteriin.

rotavirus-rokotteesta meinaako kaikki sen ottaa?Mä en ole edes harkinnut sen ottamista :whistle:

3kk:n rokotteesta Mitäs sivuvaikutuksia sillä on? On noi rokotukset muuttunu sit neljässä vuodessa, kun keskimmäinen oli vauva.

Nyt on mentävä siivoomaan, kun Louna nukkuu ja isommat tytöt leikkii nätisti =)

vinku-iita ja Louna
 
Me otettiin rota-rokote. Poika sai jo ensimmäisen satsin eikä tullut mitään oireita.

Me asustellaan Lappeenrannassa. Imatralla on varmasti kaupoissa myös noita taxfree-kassoja, en tiedä onko siellä Lidliä.

Meillä nukutaan päiväunia vaunuissa, vuoteessa ja nyt jopa lattialla. Yöt nukkuu meidän sängyssä, mutta päivisin olen laittanut nyt veljeltä vapautuneeseen pinnasänkyyn.

Meillä on varmaan meneillään tiheän imun kausi, kun yölläkin syö pari kertaa, toinen on kyllä vasta klo 6 aikoihin niin taitaa olla oikeastaan jo aamua. Nukkuu onneksi vielä putkeen ainakin 6 tuntia niin saa itsekin nukuttua.

Meillä mies ehdotteli kävelyä satamaan jäätelölle kunhan esikoinen herää uniltaan. On kyllä hyvä ilma, pitää ottaa juomapullot matkaan. Oltiin jo aamusta pihalla ja siellä on kyllä mahtava ilma.

Hienoja kakkuja Kalenteri taas väsäillyt.
 
Moro!!!!
Pikaisesti nyt vaan ennen kuin tyttö herää, meillä nukkuu tyttö päiväunet vaunuissa parvekkeella ja muutenkin ulkona tosi hyvin nytkin on nukkunut siellä kohta 3tuntii, sisällä vain peiniä pätkiä korkeintaan tunnin, yöt nukkuu hyvin ensin omassa sängyssä ja ekan syötön jälkeen vieressä.
Rokotteesta sen verran et meillä ei ole neuvolassa puhuttu mistään muusta kuin noista normaaleista mitä annetaan, saa nähä huomenna mitä pistetään vai pistetäänkö mitään, meillä vähän ihme neuvolan täti :p
Ja tosta seksistä sen verran et ei ole hääviä meikäläisen seksi elämä viime aikoina ollut varsinkaan kun ukko ei asu enää samassa osotteessa ;)

Täytyy mennä isommat tappelee :headwall:
vilijonka ja kersat
 
Moi kaikille!

Tervetuloa uusille huhtikuisille! :)

Tänään oltiin pojan kanssa 2kk neuvolassa ja hyvin oli taas kasvanu. Pituus hieman tasaantunut edellisestä, nyt 62cm (synt. 54cm, 1kk 59cm), painoa taas tullut hyvin, nyt 7130g (synt. 4330g, 1kk 5770g) eli ruoka-aikoina ollaan kotona! :LOL: Maitomäärä on tuntunu lisääntyneen, kivistää tosi mukavasti syöttöväleillä. Puhuin lääkärin kanssa pojan lievästä toispuoleisuudesta, eli hän mielellään suosii vasenta puolta esim. nukkuessa. Selältä kääntyy vasemmalle kyljelle ja varsinkin väsyneenä pää on vasemmalle kääntynyt. Nyt tarkastuksessa poika oli väsynyt eikä suostunut lainkaan katsomaan oikealle vaikka kyllä senkin osaa :headwall: joten lääkäri laittoi lähetteen fysioterapiaan jumppailemaan. Onko muiden vauvoilla ollut samanlaista? Esikoinen suosi myös vasenta puolta enemmän mut silloin ei mitään lähetettä saanut.

Rota-rokotteesta puhuttiin neuvolassa mut me ei sitä oteta. Influenssa-rokote otettiin kaikille syksyllä.

Päiväunet nukkuu vaunuissa varjossa, pikkutirsan nukkuu Manducassa. Olikos se MasterBlaster joka mietti sitä Manducan hankkimista? Mulla on ollu jos jonkinlaista kantosysteemiä, trikooliinaa, kudottua,rengasliinaa, rintareppua jne. ja nyt oon tosi tyytyväinen et myin ne pois ja ostin tuon Manducan. Ilmankin pärjää varmasti, meillä kun on kaksi isompaa (4v ja 2v) niin esim. kaupassa on helpompi käydä kun vauvan saa reppuun nukkumaan.(Ostoskärryissä/kaukalossa nukkuu huonosti)

äippä3, meillä tuli mahakipuja noista Dee-tipoistakin joten taas ollaan oltu ilman. :/ No, luotan siihen et saa sen mitä tarvii maidosta ja valosta niin kauan kunnes masu kestää paremmin. Disflatylit menee vieläkin "varuiksi" 2x päivässä kun poika tuppaa olemaan aikamoinen ilmapallo. Mies hauskuuttaa vaippaa vaihtaessa aina pojan töräyttäessä kysymällä et arvaa oliko isä vai poika? :headwall:

Tähän onki hyvä lopettaa... :D

RouvaPannunen ja Töräyttelijä 2kk5pvä
 
Katarina tuo kyllä sitten selittäisi ne meidän kipu huudot. Hyvä tietää ettei pitäisi kestää sitä 2-3 viikkoa kauempaa. Ei tuolle nyt kai särkylääkettäkään voi antaa siltä varalta jos sattuu tulemaan noita "kohtauksia". Meille neurologi ei puhunut mitään mahdollisista sivuoireista, eikä kyllä tajuttu edes kysyä :eek:

Mä en oikein tiedä pitäisikö mun olla huolissani Pinjan kakasta, kun se on ollut jo lähes viikon aikasta vetistä. Kaikki imeytyy vaippaan, jää vaan väri läntti, joka on ihan vaalean vihreää. Korvikkeen jälkeen kakka on paljon kiinteämpää ja ryynistä. On saanut siis korviketta silloin tällöin öisin, ehkä kaks kolme kertaa viikossa.

Joanna ja Pinja 3kk
 
Heip

Onpas ulkona lämmin! 25 näyttää varjossa.. Käytiin vaunulenkillä ja unohdin sit hatun mummilaan joten ei voitu nostaa neitiä pois vaunuista. Ja kuuma sillä raukalla oli. Miten ihmeessä tollasen kanssa voi olla tällaisilla keleillä liikenteessä, kun ei voi auringossa olla ja kuitenkaan ei voi pitkähihaiseen pukea?? Aurinkorasvaahan kai näin pienille ei ole hyvä laittaa? Vaikka onhan niitä jotka ei imeydy ihoon, esim. Rocilla tais olla joku baby-aurinkovoide.

Kyllä mä taidan myös sen Manducan käydä ostamassa, kun niitä hiilenvärisiä tulee Bebesiin.

Täälläkin ollaan toispuoleisia, pää kääntyy aina vasemmalle. Olen nyt tukenut sitä kaikenmaailman räteillä ja tyynyillä. Pää kyllä kääntyy hyvin, että ei olla oltu huolissamme. Eikä kuulemma ole muuttanut muotoaan kuin ihan vähän ehkä littanampi vasemmalta.

Mehän otettiin myös se rota (Rotarix). Oireina oli seuraavana yönä hyvät unet :) ja ehkä vähän masuvaivoja, mutta ei mitään ihmeellistä. Niin joo yksi reilumpi puklu kyllä tuli seuraavana päivänä, ehkä se oli yksi oire myös. Seuraava satsi saadaan 3kk neuvolatarkastuksessa, jossa samalla myös saadaan se toinen rokote.

Päiväunia toi ei enää näköjään nuku juuri missään, on ollu monta päivää "ennukujuuriyhtään"-vauva :| En tiedä onko toi lämpö vai mikä mut auto on ainoa missä nukkuu max tunnin. Vaunuissa herää heti jos pysähtyy. Yöllä nukkuu sentään paremmin.

Jaahas mutsi on laittanu herkkuaterian, eiku syömään! Kivaa tää täyshoidossa oleminen ;)

MB ja ennukuneiti edelleen sen 2,5kk
 
Juuri Meillä ensimmäisestä rota-rokotuksesta Jimi oli parina iltana itkuisempi ja noin viikon päästä oli muutaman kerran vetelämpää kakkaa. Jimille annettiin rotateq niminen rokote.

aippa3 Meille suositeltiin karstaan vauvaöljyn sivelyä päähän pari tuntia ennen kylpyä. Laittaa vielä päälle lakin, niin "hautuu" hyvin. Kylvyssä pää pestään vauvashampoolla ja loppuun tietty harjaus. Ainakin Jimiltä saatiin näin karsta pois.

Soittivat tänään äippäneuvolasta. Lopputarkastuksessa otetussa papassa oli 2 asteen solumuutoksia :headwall: Mulla aina ollut papa puhdas, ja tietty aloin heti hätäilemään syöpää. Todennäköisesti kuitenkin raskaudesta johtuvaa, puolen vuoden päästä täytyy käydä terveyskeskuksen puolella uudelleen papassa. Harmittaa, kun täällä tapana, että papa otetaan aina raskauden ekassa lääkäritarkastuksessa eli äitipolilla np- ultrassa. Kuitenkin pari polin lääkäriä ei jostain syystä sitä ota. Nyt se sitten otettiin jälkitarkastuksessa, ja tämän takia täytyy käydä uudestaan. Minäkun olin jo tyytyväinen ettei vähään aikaan tarvi noissa gynejuttuissa käydä.

Mariaana & Jimi reilut 2 ½ kk
 
Katariina mulla on kanssa polvet kipeenä :/ en tiedä onko tästä hormooni jutuista vai onko muuten vaan ja niin loppu. mulla on ennenkin olleet polvet kipeenä ja söin silloin nokkos kalkki inkivääri vihersimpukka pillereitä, nythän ei oikeen saa syödä kun imettää. olis kyllä luksusta et jäis särky sitte pois ku imetyskin, sen huomaa että jos liikkuu niin ovat entistä kipeemmät.

Kalenteri taas tehnyt hienoja kakkuja.
Mun pitäs tänään kanssa väsätä jonkunmoinen kun on miehen synttärit, oli oikeen tyytyväinen lahjaansa sai rallipassin :) itse viimevuonna sanoi ettei tänävuonna mene kun on vauva mutta kun näkee että toinen haluu niin ajattelin ilahduttaa toista.

Seksistä sitä nyt välillä harrastetaan kun pystytään eli Pihla antaa mahdollisuuden ja ei ole yliväsynyt. mua kyllä haluttaa, ehkä enemmän kun miestä B) parempaa se on kun käyttää liukkaria vähän ei oo kyllä ennen tarvinnut.... ja kortsuilla mennään seuraaviin menkkoihin jolloin laitetaan kierukka

Raskausdiebeteksesta: mulle annettiin jo lähete että menee vuoden päästä rasituskokeeseen taas, miten ihmeessä seen muistais kun nyt jo sai lähetteen...


Veera ja Pihla 3kk (ens ti on 3kk neuvola)
 
Veera80, mä hain apteekista Zon-geeliä polvikipuun ja hyvin on auttanut :) Saa kuulemma käyttää imetyksen aikana. Laitan sitä aina heti aamusta polviin ja yleensä ei tarvii lisätä päivän aikana (ellen tee jotain tosi pitkää kävelylenkkiä). Selkäkipuun syödään täällä kolmea eri lääkettä ja neljäs odottaa imetyksen loppumista :(

Täälläkin on ennukukuinpikkupäikkäreitä-neiti :( Vaihdoin sille jo tosi vilpoisen ja lyhythihaisen bodyn päälle mut silti kuuluu tuttua ai-jai-jai valitusta sängystä. Neiti kyllä nukahtelee mut ei pysy unessa kuin 30min kerrallaan, iltaisin kyl nukkuis vaikka 3h putkeen - olisko sit silloin viileämpää :/
 
Moikka ja kiitos vaan taas ihanista kakkukehuista! =) Kyllähän noita aina ehtii, pala kerrallaan kun väsää... :) Onko vähän tyhmää täällä noita levitellä? Mutta kun kiva päästä näyttämään jollekin ja kattokoon ken haluaa :D

Mariaana, eipä kai tuo muutos siinä papa-hommassa vielä mitään tarkoita. En tiennyt, että voi raskaudesta johtuvia muutoksia myös tulla. Mullahan meni papa ihan myttyyn, kun oli sitä "sekaflooraa", johon on nyt lääkekuuri päällä. Rupesi jännäämään vasta nyt, että mitä jos papassa onkin jotain, kun se joskus saadaan otettua uudelleen.

Niin ja verikoetulokset sain. Muissa arvoissa ei mitään, mutta terkkari ei osannut tulkita estrogeeniarvoani 0,06 nmol/l. Jos nyt nettitietojen perusteella oikein tuota arvoa tulkkasin, olen siis hormonihäiriöinen enkä pelkästään pimeä. :kieh:

Tänään saadaan uudet kärryt, Phil & Ted's Vibet. Jos näätte sellaiset punamustat jossain, saatetaan olla me (ainakin jos kaksi rääkyvää lasta ja ryytynyt ja mahdollisesti kolmantena huutava äiti :D ), koska noita ei Suomessa ole vielä myynnissä. Menikin oma aikansa tulla maailmalta.

Eipä sen kummempaa, Aaron tuossa nukkuu ja esikoinenkin nukahti huudatussession päätteeksi :/ Siivoilla pitäisi, joten :wave:

T. Kalenteri, Antto (2 v 8 kk) ja Aaron (reilut 11 vk)
 
Plääh, yllätin tytön hereillä sängyssään. Neiti oli niin hiljainen sen takia että oli löytänyt peukalon suuhunsa! :headwall: Hei sanokaa mitä mä nyt teen ton kanssa? Meillähän "ongelmana" on se että tyttö nukkuu mahallaan ja kannattelee jo hienosti päätään. Eli jos työnnän tutin suuhun, niin se lähtee pois suusta heti kun tyttö kääntää päätään (neiti katselee kovasti reunapehmusteitten kuvia).. Tähän asti mussutettu siis nyrkkiä ja oli eka kerta kun näin selkeästi peukalon suussa :( (otin tietysti kauhean määrän kuvia :D )

Pitäiskö suosiolla luovuttaa ja antaa sen imeä peukkuaan ja varautua sit siihen et tulevaisuudessa pidetään rautoja vinojen hampaiden takia? Mä olen kyllä yrittänyt tunkea sitä tuttia suuhun todella monta kertaa ja se pysy kerrallaan max. sen 30 sekuntia :/
 
heippa taas pitkästä aikaa!

kiva kun on tää uusi pino laitettu. :)

meillä oli lauantaina nimenantotilaisuus, ja pojan nimeksi tuli Nooa Eemil Viljami.
Nimen voi päivittää tuolle ekalle sivulle, jos hysteeriseltä liikenee ylimääräistä aikaa.. (sitähän meillä kaikilla varmaan onkin mielin määrin).. :D
 
Heips!

Tuolta toukokuisista tulin piipahtaan...täällä oli jotkut tilannut Manducan...onko ollut hintansa väärti? Meillä tyty 5 vkoa ja eilenkin kannoin sylissä ja liinassa tosi pitkät ajat...liinan sitominen vie aikaa ja siinä tää mamma hikoaa niin,et tulee nestehukka :kieh: ! Olen ajatellut tuota Manducaa...aika arvokas...mut varmaan olis käytössä tosi hyvä... =)
 
RouvaPannunen kirjoitteli toispuoleisuudesta. Meillä on havaittavissa samanmoisia 'oireita', mutta eripäin. Ts. poika katsoo aina mieluiten oikealle, aivan sama, vaikka kuinka siirrän sen mielenkiintoisen katselukohteen vasemmalle puolelle, niin kuitenkin oikelta löytyy aina uusi ja hauskempi asia, jota tuijotella. Poika on oppinut kääntymään nyt kyljelleen, ja yllättäen kääntyminen onnistuu oikealle puolelle. Ja kun poika nukkuu, niin pää on AINA kääntyneenä oikealle, vaikka kuinka yritän sitä toiseen suuntaan vängätä. Takaraivo on hieman lättänämpi tuolta oikealta puolelta, mutta terkkari sanoi, ettei kannata huolehtia, sillä pää kyllä kehittyy normaaliksi, kun vauva alkaa oleilla itsenäisesti mahallaan. Ei meillä siis ollut mitään puhetta fysioterapiasta, vaikka selvästi sanoin pojan toispuoleisuudesta. Terkka vain sanoi, että vauvaa kannattaa aktivoida kummallekin puolelle, vaikka esim. kääntyminen onnistuisikin itsenäisesti vain toiselle.

Meillä jyrsitään nyrkkiä aivan simona! :kieh: Olen jo kokeillut, onko jyrsiminen kenties tulevista hampaista johtuvaa, mutta pelkät ikenet vain pollottaa vielä suussa. Nyrkit, yleensä molemmat, ovat suurimmat osan valveillaoloajasta suussa, sillä imemisen tarve näyttäisi olevan aika suuri. Tuttiahan meidän poika ei suostu imemään... Onpa sillä muutaman kerran ollut peukkukin suussa, mutta vissiin vahingossa, sillä nyrkki on se normaalimpi imeskelyn kohde.

Ja sitten olisi kysymys rintamaidon väristä. Te, jotka olette pumpanneet maitoanne: onko teidän rintamaito aina valkoista? Itse nimittäin huolestuin, kun vertasin tässä yksi päivä pakastimessa olevia maitopusseja toisiinsa. Toinen oli kyllä valkoista, mutta toinen kuin tiskivettä! Tuossa vetisemmässä ei varmaan ole tarpeeksi ravintoaineita pojalle, vai olenko oikeassa..? Nyt aloinkin sitten miettimään, että kun on päiviä, jolloin ruoka ei maita, esim. nyt flunssassa, tai sitten ei tule vain syötyä kunnolla, napsittua vain, niin voiko maito olla todellakin riittämätöntä vauvalle? Pojan puklitkin ovat nimittäin todella vetisiä yleensä. Syöttövälit ovat kyllä tällä hetkellä n. 4 tuntia, öisin sen 6. Olenkin luottanut noihin, sillä eikös vauva huutaisi useammin nälkäänsä, jos maito olisi vetistä?
 
Tervetuloa uusille munkin puolesta!

Me ollaan päätetty, että ei oteta mitään ylimääräisiä rokotuksia, eli ei rotaa tai osallistuta siihen tutkimukseen, josta oli tänään hesarissakin juttu. Toinen testiryhmä vauvoja oli muistaakseni tsekeissä...

Meillä tyttö nukkuu päiväunensä yleensä omassa sängyssä ellei olla ulkona vaunuilemassa tai autoilemassa, jolloin nukkuu turvakaukalossa. Mun mielestä tyttö on jo oppinu, että sänkyyn meno tietää nukkumista ja jää yhä sinne ihan rauhassa odottamaan unta. Muutaman kerran saattaa joutua pistää tuttia suuhun. Vielä ei ole näyttäny lämpö vaikuttavan uniin.

Meidän tyttö on kans ihan villinä omiin käsiinsä. Eilen nosteli jalkojaan ja katteli heiluvia varpaitaan. Katotaan millon rupee niitäkin tunkee suuhunsa. :)

Ens viikolla ollaankin tytön kanssa ihan kahdestaan, kun mies lähtee viikoks työmatkalle. Ehkä mä saisin Marikasta seuraa piknikille tms.?

Ihan lyhyesti nyt vaan näin. Aurinkoista loppuviikkoa!

KMaria ja tyttövauva about 2,5kk
 
Moi pitkästä aikaa! Meidän poika kasvaa kans hurjalla vauhdilla ja kehitystä tapahtuu miltei päivittäin. On ihanaa, kun poika jo vastaa hymyyn ja juttelee ja naureskelee ääneen...

Me päätettiin ottaa pojalle Rota-rokotus. Saa nähdä tuleeko oireita, toivottavasti ei. Vähän on huono omatunto siitä rokotetutkimuksesta, meidätkin pyydettiin siihen, mutta ei sitä millään halua omaa lastaan koekaniiniksi. Sinänsä tosi hankala juttu, jonkunhan ne rokotteet on pakko testata... :|

Meidän heppu on ollut tosi itkuinen tapaus, minuakin on monesti itkututtanut, kun väsy on ollut niin kova. Maanantaina tulee täyteen 3kk, jospa sitten meidänkin pojan masu- ja koliikkivaivat katoaisivat! :wave:

En ole ihan kaikkia teidän juttuja kerennyt lukemaan, joten sori, jos kyselen asioita, joita on jo puitu täällä. Eli, mistä olette tilanneet Manducoja? Nekö siis on loppu kaikista kaupoista? Meillä on Emman rintareppu, joka on ihan susi. Meni nekin rahat hukkaan. Kuka lie mies senkin suunnitellut... |O

Vähän on huolta meidän pojasta, ekaa kertaa oikein vakavampaa. Pojan korvan takaa löytyi patti, jota kävimme näyttämässä lääkärillä. Hän veikkasi, että kyseessä on joko imusolmuke tai talipatti, mutta ei uskalla sanoa mitään varmaa. Siispä saatiin lähete lastenklinikalle. Nyt siis odottelemme kutsua. Voivoi tätä, huolestuttaa ihan sairaasti... :'(

Joo, Kmaria, eiköhän se piknikki onnistu! :D Jos säät ei suosi, keksitään jotain muuta sitten.

Pojalla taitaa olla masu pipi, kovasti tuolla itkeskelee taas isän sylissä.....
 
mulla on raskausdiabeteksen jatkoseurantana sokerirasitut 6kk synnytyksestä. täytyy muistaa soittaa ja kysyä että mitenkäs sen paaston kanssa jos imettää, kun toooosi kivat 12h muuten tulossa jos ei saa yhtään juoda.

ja aurinkorasvaa, edes niitä fysikaalisen suojan sisältäviä, ei tosiaankaan saa laittaa vauvoille. meille on suositeltu että alle 2 veelle ei rasvoja, mutta joissakin purkeissa taitaa lukea että ikäraja on 6kk... no jokatapauksessa, meillä on vauvat kesäisin suojattu vaatteilla ja varjolla. esikoisella oli vaunuissaan sellainen aurinkovarjo mitä saa esim. Prismasta ja sen alla köllötteli sitten lyhythihaisessa bodyssa ja tarvittaessa imetin varjossa. nyt kuopus kulkee ohuissa vaatteissa kantoliinassa.
niin ja nythän on taas tullut hurjasti markkinoille erilaisia UV-suojan sisältäviä vaatteita ja muita suojavärkkejä pikkuisille. justiinsa jossakin näin sellaisen uv-suojan sisältävän peiton joka suojaa vauvaa vaunuissa... kunhan nyt muistaisin MISSÄ.

Ansa ja Miska kohta 3kk.

ps. googlelta löytyi tälläisiä

http://www.babycare.fi/cat/product_details.php?p=1074

http://www.sunblock.fi/index.php?cPath=27_49
 

Yhteistyössä