***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

Ah, tänään herättiin onneks vasta yhdeksältä. Muutenkin oli parempi yö ja äitikin sai vähän paremmin levätä. Ja kaikki tämä varmaan siksi, että nukkui taas mun vieressä... Ei sentään kainalossa, mutta näkee mut aina jos herää niin siksi varmaan nukkuu paremmin. No, ens yönä vois taas kokeilla omaa sänkyä, kun äiti on nyt levänneempi. Taidetaanpa aloittaa kiinteät aikaisemmin kuin 5kk, jos sillä nukkuis pidempiä pätkiä.. Mukava lukea, että täällä on jo monet aloitellut kiinteitä.

Laylah, joo kiva lukea aina samanikäisen touhuista. Mäkin aina luen sun ja Pulttiksen kirjoitukset mielenkiinnolla :) Musta tuntuu, että meillä noi ruokamäärät vähenee vaan per syöttö, mutta syöttökerrat senkun lisääntyy :( On tissillä ehkä 5min ja sitten muka täynnä.. Sutkuttaa ja kiljuu niin älyttömästi noi syöttöjen väliajat päivällä, että ei kai se nälkä maidolla pitkään poissa pysy. Haluaakin syödä välillä 1,5h välein. Oikein pyytää tissiä tietyllä hyy-äänteellä, josta ei todellakaan voi erehtyä :LOL:

MB ja neiti Hyy 3,5kk
 
Terve!

Pikainen kysymys kaikille Manducan käyttäjille: ootteko koittanu kantaa vauvaa lonkalla Manducassa? Sain äsken pojan viriteltyä lonkalle kauhealla työllä (ja kiroilulla...) eikä ollu kyl yhtään niin hyvä kantaa ku edessä. :/ Poika valui ja mulla se olkahihna painoi ilkeesti. Toi valuminen voi kyl johtua siitäki et ei vielä jaksa kannatella itteään niin hyvin mut jotenki kuvittelin et olis ollu tukevampi. Ja se laittaminen vasta oli operaatio! :eek: Sit vielä poju hermostui ja nukahti kauhealla huudolla kun vaihdoin hänet tuohon eteen... :headwall:

Onnea muuten Känkkikselle! :flower:

RouvaP ja Poika 3kk ja risat
 
Moikka!

Onnittelut naimisiinmenosta ja hienosta sormuksesta Känkkikselle!

Oltiin matkailuautoreissussa ja eilen tultiin, oli - mielenkiintoista. Kivaa, oikein kivaa mutta voi mitä lämmitys- ja muita säätöjä. Mies oli toiveikkaasti ottanut peitokseen lakanan ja heräsi siihen, että oli ihan jäässä. Seuraavaksi lämmitys sitten automaattitoiminnolle, koska ei toisenakaan yönä ollut tilanne paljon parempi: lämmitys oli sittenkin ollut taas liian pienellä.

Mulla on tässä yksi hymypoika syömässä, tai oikeastaan ei nyt syö mutta raapii rintaa ja katselee mua ovela hymy naamallaan :heart: =) Hassu. Ei ole vielä hampaita suussa, mutta kyllähän tämäkin kuolaa ja jäystää mitä milloinkin. Antto-esikoinen ei kauheasti niitä hampaita muhun kokeillut silloin pienenä eikä vieläkään (esikoisen imetys jatkuu noin 0-2 kertaa päivässä), mutta tokihan joskus piti napata vähän. :/

Kuntoilusta joku mainitsi, hyvää tekisi mullekin. Näin unta, että mulla oli mahtavan hyvät vatsalihakset :D Uni ei kyllä ihan todeksi muuttunut heräämällä, hyvä kun lattialta ylös pääsen enkä vatsalihaksilla pääsekään. Kilot ovat kyllä lähteneet, painan nyt noin 52 eli kilon alle sen mitä ennen Anttoa. Tosin ennen Aaronia painoin 48-49 tai jotain vähän alle 50 kuitenkin. Mutta siis kovin suuri osuus tuosta painosta ei ole lihaksia, valitettavasti!

Leipoa tekisi mieli jälleen, mutta tässä tulevia projekteja odotellessa linkitänpä jälleen kakkukuvan, nimittäin vanhempieni kesäkekkereiltä. Sää ei ollut mikään mahtava kakun kannalta, sillä helteessä suli moussetäyte, kääks, ja kerrokset lähtivät liirtoon toistensa päällä :p
http://www.aijaa.com/v.php?i=2462097.jpg

Kauniita kelejä,
t. Kalenteri, Antto (2 v 9 kk) ja Aaron (3 kk 3 vk)
 
Kalenteri sulla taas aivan syötävän ihanan näköinen kakku! Ootko saanut selvitettyä onnistuisko sulla bisnes noitten kakkujen suhteen kotoa käsin?

Meillä Arttu on tänään taas nukkunut huonommin vaikka sää kylmeni joten luulis et menis päinvastoin. Nukkui aamupäivällä 30min sit yhdeltä 30min ja nyt neljän hujakoilla 40min. Tällästä täällä... Tosin ei tuo valita, hyväntuulinen oma itsensä on ja nytkin on lattialla maannut leluilla (semmonen teline mistä roikkuu lelut, saa joko maahan tai sitterin eteen) ja omilla käsillään leikkien tunnin ajan. Tosi pitkään siis pysyy tyytyväisenä eikä ole ollut tarvetta kantaa liinassa tätäkään vauvaa ku on kuin veljensä vauvana eli lattia kelpaa ja sen sylihetken ehtii antaa sit ihan sylissä pitäen, imettäen tms, liina koettu turhaksi meille.

Jaa-a. Mä kai "joudun" alkaa kiinteät sittenki 4kk:n iässä eli viikon kuluttua. Meillä nimittäin alkaa esikoisen kanssa se uinti lauantaisin klo 11.00 (16.8.) eli ollaan pois kotoa aina lauantaisin 10.30-12.00 tai ylikin jos juututaan saunaan naisten kanssa juoruamaan ja Arttu kun ei pulloa huoli niin on sit isillä ees pottusose antaa kun herra on kuitenki tuolla välillä väkisinki nälkäinen. Ja eikös ne sano että ennemmin kiinteät ku korvike? Sanokaahan joku imetystietäjä muistanko mä oikein? Meillä neuvola vasta pari päivää synttäreitten jälkeen ja ajattelin aloittaa maistelut kun herra on tasan sen 4kk että ehtii lauantaiksi vähän ees oppia tota nielemistä.

Ja ainiin siitä uuden vauvan tekemisestä joku kyseli, mä just pähkäilen että josko aloittais yrittään jo jouluna (ikäeroa tulis ehkä 1,5v.)? tai sit vasta reilusti myöhemmin eli vaikka niin et ikäeroa tulis joku 2,5v. En osaa päättää. Tai sit kattotaan niin meitin kolmas lapsi syntyy myös 12.4. niinku kaksi veljeään. Mies olis valmis vaikka heti mutta mä tässä omia voimavaroja pohdin..
Lyhyt ikäero olis siitä hyvä et menis samoilla vaipanvaihdoilla ja samaan väsyyn yms, ei ehtisi tottua helppoon elämään ison lapsen kanssa.. pitempi, noin 1,9-2.5v olis taas siitä hyvä et isompi olis jo ainaki hyvällä säkällä päiväkuiva ja puhuisi.

Anu ja Arttu viikkoa vajaa 4kk ja isoveli saman verran vajaa 2v4kk
 
anuuu: Meillä poika tullut muutaman kerran olohuoneeseen tai keittiöön, mutta mennyt heti takaisin kun ei huomatakaan. Kerran jopa tökki isäänsä, mutta kun ei ollut huomaavinaankaan meni takaisin vuoteeseen eikä tullut. Leluilla yritti joitakin kertoja leikkiä päikkäreille mennessä, haettiin vain lelut pois.
 
Hieno kakku kalenterilla!

Minä olen kuullut myös että suositeltaisiin tässä vaiheessa jo mieluummin kiinteitä kuin korviketta, jos maito ei riitä. Mutta en tiedä kumpi parempí vaihtoehto jos tarvitsee korviketta vain kerran viikossa.
Meillä saanut pullosta jos minä käymässä jossain, välillä korviketta ja välillä pakastettua maitoa. Viimeksi ei kyllä huolinut korviketta pullosta. Mies yritti sitten ruiskulla ja sai menemään sen verran että pärjäsi kun tulin.
 
Hei pitkästä aikaa!

Palattiin reissusta. Käytiin Tampereella ja yövyttiin Taulaniemen leirintäalueella. Kiva paikka oli. Tosi rauhallinen ja kohtuullisen ajomatkan päässä Tampereelta. Sunnuntai meni Särkänniemessä. Lapset viihtyivät. Otso oli vähän levoton. Ei oikein saanut meteliltä nukuttua, eikä oikein malttanut syödäkään, mutta ihmeen hyvin silti meni koko reissu. Paluumatkan poika nukkui melkein koko ajan, välillä valvoi vajaa kaksi tuntia. Saa nähdä miten sitten enää yöksi mahtaa unta riittää.

Nukkumisesta: Otso nukahtaa yleensä 22-23,30, herää syömään 2-3,30 ja uudelleen 5-6,30 jonka jälkeen otan viereen. Aamu meneekin sitten ähistessä ja imeskelee vähän väliä. Yleensä 7-8 vaihdan toiselle rinnalle missä sama meno jatkuu. Sitten vasta 9-10,30 herätään kunnolla. Sais kyllä vähän vaihtaa rytmiä aikaisemmaksi, kun muilla lapsilla alkaa koulut ensi viikolla niin joudun kuitenkin aikaisemmin itse heräämään, niin pääsis sitten vähän aikaisemmin nukkumaankin.

Hampaita Otsolla ei vielä ole. Meillä muillakin lapsilla hampaat on tullut vasta n.7kk iässä, joten ihan vielä en odottelekaan.

Meillä vielä mennään täysimetyksellä ja tarkoitus olisi vielä ainakin jonkin aikaa jatkaa. Jos ainakin tuohon 4kk asti, mahdollisesti pitempäänkin.

Viihteellä en ole vielä käynyt, ei ole kyllä ollut halujakaan. Otso kun ei oikein huoli pulloa, niin hankalaahan tuo olisikin. Mutta meillähän lapsiluku on nyt täynnä, niin nautin tästä nyt koko rahan eestä, viimeistä kertaa.

Ai niin Känkkistä piti vielä onnitella! :flower:

Olikohan vielä muuta? No huomenna meillä 3kk neuvola, palailen sen jälkeen!

Puella ja Otso huomenna 3kk
 
kiitokset vielä kaikille :D tuo sormus oli onneksi niin ihana että tykästyin ja sopi vielä pieneen budjettiinkin.

juu anu, mieluummin kiinteitä kuin korviketta tässä iässä. siis jos menee kuitenkin suurimmaksi osaksi rintamaidolla. hei jos sä et enää tartte sitä kantoliinaa niin pitäiskö nähdä ensi viikolla puistossa? siis että voisit palauttaa sen liinan, mulla ois jo seuraava lainaaja aika varmasti tiedossa...

Ansa ja Miska ylihuomenna 4kk :heart:
 
Känkkis juu en tarvi liinaa enää joten tottakai palautan! (ja onhan mulla ne kaksi vanhaa sit vielä tallessa jos innostun Artun kasvaessa uudestaan liinailusta)
Mitä jos nähtäis jo tällä viikolla? Keskiviikkona tai torstaina? Sorsapuistossa?

Mut tosiaan vielä tosta kiinteiden antamisesta, olisko järkevämpi oikeasti (siis ku mullahan on vain kerran viikossa tuo meno...) väkisin yrittää vaan sitä korviketta (vaikka ruiskulla niinku joku kertoi et oli tehty) vai antaa kiinteitä jo nyt? Ku siis tämä Arttuhan menee pelkällä tissillä kun ei oikein pulloa huoli.. Ja kun ei mulla muuten olis mitää pakkoa antaa kiinteitä, voisin hyvin mennä pelkällä tissillä vielä kuukauden. Voihan vaikeus ku ei osaa päättää mikä olis fiksuinta.
 
Onpas ollu taas kamalat pari päivää (tai siis lähinnä viime yö ja tää ilta ) Eero nukahtaa ja nukkuu ehkä 10 min ja sen jälkeen armoton huuto, ei kelpaa tissi, ja väsy selkeesti on, syliin rauhottuu hetken kuluttua ja nukahtaa ja taas uusiks sama. Kamalaa on se ettei tiä mistä johtuu, piereskelee kyllä hieman, josko siis vatsa vaivais, päivällä putsasin vähän räkää nenästä, (itellä siis flunssa) saattas siis olla tukkonen, ja kaluaa koko ajan käsiään, eli kolmas veikkaus hampaat ... kuumettakin oon mittaillu pitkin päivää ja sitä ei oo.
Saapa nähä mitä tästä yöstä tulee :|

Essi- ja Eero 3 kk ja 5 pvä
 
Heippa taasen

Varmaan tyhmä kysymys, mutta oletettavasti sitten kun aletaan antamaan kiinteitä niin pitää joka aterialla antaa sitten myös maitoa? Miehen pitää antaa sitten korviketta neidille päiväaterioilla, koska en voi antaa kuin aamu- ja iltatissiä 6kk jälkeen. Ellei sitten mies aja lounaalle mun työpaikalle ;) Pumppailemaan en kyllä jaksaisi alkaa... vai pitäisikö töissä pumpata päivällä yhdet satsit ja laittaa jääkaappiin. Joku voisi laittaa vahingossa kahviin :LOL:

anuuu mäkin pohdin ihan samaa, josko aloittais kakkosen yrittämisen joulun tienoilla.. Mä oon niin vanhakin, etten voi oikein odotella. Päättämisen vaikeus on niin ärsyttävää... ;) Mä pähkäilen kiinteiden aloittamista ja joka päivä oon eri mieltä milloin aloitan :D Eikös Arttu pärjäis ton sun menon ajan (oliko se nyt 1,5h?), jos syöttää lähtiessä? Mä käyn kerran viikossa bodypumpissa ja syöttöväliksi tulee melkein väkisin 2,5h. Hyvin on ainakin toistaiseksi pärjänny sen ajan.
 
Kiva, ku täällä täällä lähes kaikki vauvat syö öisin tuon 2-3kertaa. Lukeudun siis ihan normaaliin tuon pienokaisen kanssa! =)

Anuu: minusta jos, kerran Arttu kasvaa hyvin pelkällä rintamaidolla ei kannata aloittaa vielä kiinteiden antamista. Minusta perunaa kun ei voi syöttää ns. miten sattuu vaan sitä sit ruvetaan antamaan hiljalleen päivittäin...
Ootko ihan varma ettei pienokainen pulloa huoli? Tosi monilta oon kuullu, et vauva vieroksuu pulloo nimenomaan äidiltä, mut sitten kun äiti ei ole paikalla ja on kova nälkä niin varmasti uppoaa pullo. Voisin suositella Aventin pulloa. Siinä hyvin samanmallinen pää kuin nänni ja kun ostat siihen ihan 1 koon pään, niin maitoa tulee niuhasti, niin saa siitä imettyy rauhallisesti, kuten tissistä. Toinen mikä pullo vois toimii on tuo Ainu Mam Ultivent tuttipullo. Molemmat hirveän kehuttuja, tietty hiukan normaalia kalliimpia. Niissä myös tuo maidon valumisen esto, eli pullo ei vuoda suuhun ellei vauva ime.
Kannattaisi kyllä testata sillai että oottaa niin kauan et pikkasella tulee nälkä ja sit joku muu kuin sinä tarjoaa pulloa. Yks vinkki vois olla myös, se et tarjoat pulloa yöllä, kun vauva unissaan, niin ei välttämättä tajua ns. mitä tekee =)

Meidän vellinanto kerta jäi siihen yhteen. Nyt odotellaan torstain neuvolaa ja katotaan miten painoa tullu. ja mennään sen mukaan sit eteenpäin. Meillä korviketta Nella saa ainoastaan illalla, jolloin vetää ennen nukkumaan menoa n. 150ml maitoa. Näin tehty jo yli kk. Muuten rintamaito riittää mainiosti.

Meillä myös haaveissa pikkukakkonen aika piahkoin, kyllä viimeistään jouluna aletaan työstää, vaikkakaan eipä me ehkäisystä olla huolehdittu nyttekää ;)

Nyt unille...

Minä ja Nella 3.5kk
 
Anu-78
Huomenta!
Ootte puhuneet täällä et kuin moni haluu lisää lapsia, no meillä on nyt kolme poikaa ja oishan se tyttökin tietty kiva:) mut luulen et eiköhän nää tenavat meille nyt riitä:) mut eihän sitä ikinä tiedä:) mut haaveissa on ollut et sais sen kolme lasta ja nythän ne meillä on=) mut ei ainakaan yrittämällä yritetä neljättä saada:) mut jos vahinko käy tai ehkäsy pettää ni tulkoon sitten se neljäskin :)

Ja sit ku me ollaan noita soseita ruvettu syömään pikkuhiljaa niin olen antanut Sakulle sen jälkeen aika heti tissiä ja kyl sen näkeekin et se sitä tissiä on sillon myös vailla:) Nyt meillä onkin vellin vuoro meneillään:) tänään toista päivää ku annan Sakulle velliä ja hyvin maistuu:) pikku hiljaa oon lisännyt korvikkeen sekaan sitä velliä esim. eilen annoin näin että 40ml peruna-porkkanavelliä ja 100ml korviketta ja melkein kaikki uppos=)

Mut nyt poika kutsuu mamiaan :) :wave:

Anu ja poitsu
 
angel08 ei huoli pulloa ei minulta eikä mieheltä minun poissaollessa. Kesällä sillon ku olin Tammerfesteillä oli herännyt yöllä ja tunnin mies yritti syöttää tuloksetta (oli nukkunut tuota ennen 3,5h eli nälkä jo oli). Samoin on käynyt kun olen lyhyemmän ajan pois. Ja meillä on käytössä Avent, Mam ultivent, Ainu sekä silikonisella että luonnonkumisella. Mistään ei tahdo juoda. Pyörittelee vain suussaan ja jos maistaakin (osaa imeä muttei halua) niin alkaa hermostumaan vaan jos tyrkyttää. On sekä korvikkeella että pumpatulla testattu ja eri lämpöisinä. Ja me todella ollaan yritetty viikon ikäisestä vähintään kerran viikossa. Kesällä yksi viikko tarjottiin joka päivä ja viime viikollakin kolmena päivänä harjoiteltiin.

Ja joo tottakai jos kiinteät aloittaa niin ne aloitetaan kunnolla, ei mitää kerran viikossa maistelua. Nää jutut on kyllä tuttuja ku on tuo esikoinen 2-v. jonka kanssa on jo kertaalleen tehty kaikki.

MB poissaoloani tosiaan tulee vain 2h, mutta kun tuo aika on just semmonen että tarvii ruokaa.. Arttu on tosi nihkee syömään ennen aamupäikkäreitä joten ku se herää siinä 10.30-11.30 on jo tosi nälkäinen.

No joo mut sit ulos :wave:

Anu ja Arttu viikko vajaa 4kk ja isoveli ihan just 2v4kk
 
anu meillä on tällä viikolla menoa lähes joka päivä... joten passaisko se ensi viikko? mä innolla odotan torstaita kun pitäisi lähteä bussilla yksin muksujen kanssa Lempäälään ja niihin busseihin ei pääse vaunujen kanssa ilmaiseksi.
meillä esikoinen sai lisämaitoa ruiskulla jonkun verran. ootko kokeillut hörpytysmukia?
 
aamuähinöistä: kun täällä on tuosta nukkumisesta ollut puhetta niin mistä mahtaa nuo aamuähinät oikein johtua? Siis alkuyön nukkuu tyttö tosi kiltisti ja rauhassa, mutta sitten joskus ehkä kuuden aikaan alkaa hirveä änkeäminen ja punkeaminen ja ähinä. Vaikka antaa tissiä niin hetken päästä jatkuu taas sama meno. Ja tyttö on koko ajan vielä unessa. Parina aamuna minun on ollut pakko jo herätellä se, kun tyttö meinaa työntää minut alas sängystä, kun punkee niin kovasti minua kohde (=etsii tissiä). Siis onko sillä nälkä, vai unimittari jo täynnä. Sitten kun herää, on ihan hyväntuulinen, eikä edes mitenkään kovin nälkäinen.

Pakko varmaan alkaa jossain vaiheessa muuttaa näitä unijärjestelyjä, kun minulla meinaa jäädä vähän vajetta. Tai jos tajuaisi itse mennä vähän aikaisemmin nukkumaan, eikä aina kukkua sinne kello 1-2 yöllä. |O

Niin jä vielä känkkikselle onnittelut ja :flower: . En ole pariin päivään käynyt näitä juttuja täällä lueskelemassa.

Hei ja niin, eilen ilmoittauduttiin vauvauintiin. Olin heti kello 8 aamulla kytiksellä ja sain just sen ajan, jota haluttiinkin. Paikat meni tosi nopeesti, neljän minuutin päästä oli jo yli puolet sen ryhmän paikoista mennyt ja tänään kaikki ryhmät oli täynnä. Eli onko muita oululaisia tulossa 17.50 ke-ryhmään?
 
Känkkis kyllä ensi viikko sopii, mut ei to ja pe. Muistaakseni muina päivinä meillä vapaata. Maanantai tosin on kans vähä niin ja näin ku meillä on pohjanmaalla sunnuntaina ristiäiset minne on pakko mennä joten voi olla et jos ei jaksa ajaa enää su-illalla takas nii menee paluu maanantaihin.
Ei olla kokeiltu hörppyyttää, onnistuiskohan se normaaleista mukeista? Nokkamukista ilman venttiiliä? Nii joo ja siis pitäis testata Aventi ja Nukin pehmeät nokkamukit, esikoinen oppi 4kk:n iässä Aventin nokkamukista juomaan. Tosin se nyt osas juoda pullostakin.... Mut jotain toivoa olis siinä et jos se huolis ees nokkamukin. Pitäis vaan käydä ostamassa niitä nokkapäitä uusia Stockalta ku muistaa. Mulla ei ole tallessa ku niitä kovia nokkia, ne pehmeet menee tosi nopeeta huonoksi joten meni roskiin ku esikoinen ei tarvinnu niitä enää.
 
juuri voi kun voiskin kukkua tollai yhteen tai kahteen yöllä...muistelen kaiholla niitä aikoja :) Meillä nuo aamuyöähinät johtuu kyllä melko varmasti ilmasta vatsassa. Kun vauva on koko yön paikallaan, niin ilmakin jumittuu suoleen :) tai jotain.. Nyt noita kiemurteluja kyllä on paljon vähemmän kuin aikaisemmin. Kai se ilma poistuu itsestään helpommin kun suolikin on kehittyneempi. Mutta jos olen noussut ylös ja vienyt vaipanvaihtoon niin on yhtä hymyä, vaikka hetki sitten olisi tuskaillut :)
 
Tervehdys kaikille!

Paljon on tullut juttua, puoliakaan en enää muista mitä luin :saint:
Aivot on vain muisto entisestään :LOL:

Känkkikselle onnittelut, ihana sormus!

Nukkumisesta: Aleksi menee illalla nukkumaan n. klo 20. Ja aika tarkasti joka ilta näihin aikoihin. Ekan kerran herää syömään vähän jälkeen 1 ja toisen kerran puoli 5. Ja nämäkin ajat on kuin kiveen hakatut. Ei voi käsittää miten jollain voikin olla niin tarkka sisäinen kello! Ja nukkuu kyllä hyvin, ei heräile muuta varten yöllä kuin syömään. Ja aamulla on nyt noustu siinä 7 maissa tai vähän ennemmin. Rytmi on meille ihan passeli, esikoinen menee huomenna ekaa päivää päiväkotiin ja se pitää viedä sinne heti 8 jälkeen.
Päivällä sitten nukutaan 4 unet, yhdet pidemmät ja sitten muut on 45 minsaa.

Aleksi on syönyt nyt viikon ajan luumua. Oli pakko alottaa kun oli jotain ummetuksen tapaista. Ja ne kakkavälit poika haisi aivan äärettömän pahalle. Luumu on helpottanut vähän asiaa, mutta silti kakkaa tulee tosi harvoin edelleen. Ei kai siellä sitten ole mitään mitä tulla ulos. Taitaa mennä kaikki tarpeeseen?!
Isohan tuo poikanen jo on, tänään punnitsin aamulla niin oli 7880g! Meillä on tosiaan vaaka lainassa neuvolasta kun pitää tuon esikoisen painoa tarkkailla, saa nyt sitten samalla punnittua tätä pienempääkin =)

Nyt meen päivälevolle kun kerrankin molemmat nukkuu yhtä aikaa :wave:


Zeena ja Aleksi 3 kk 3 viikkoo
 
:wave:
Essi, meillä neitillä ihan samaa ollut nyt muutamana iltana ja viime yö oli ihan kamala, illalla söi ihan hyvin maissivelliä pullosta ja nukahti 20.30, sit 24 alko kamala ähkiminen ja puhkiminen ja ajattelin et nälkä jo ja otin tissille vaan voi kauhistus mikä huuto ei kelvannut mikään kirku ihan hulluna puoli tuntii ja sit nukahti |O mut ähisi kähisi ja pyöri koko ajan, sit puoli kaks taas kauhee huuto eikä taaskaan kelvannut mikään :'( täs vaiheessa yritin jo pulloa vaan ei huolinut eikä tissi, sylissä keinutin ja sit nukahti ja taas ähelsi ja pyöriskeli silmät kiinni, siinä neljän aikaan sain neitin syömään vähän tissiä ja nukahti viereen, mut huonosti nukku |O ja vielä aamullakaan ei suostunut syömään tissiä eikä pullostakaan ku vähän, annoin pottua ja sekotin pumpatun maidon siihen söi ja nukku sit kolme tuntii :D ja nyt vasta söi vähän tissiä taas :ashamed: en tiä mikä neitiä riivaa, ei ole nuhaa eikä kuumetta enkä keksi oikein mitään ku ei noita hampaitakaan näy, toivottavasti ens yö menee paremmin :$
Väsyttää ihan sikana :p |O

uuvahtanu äiti ja kolme kersulia :p
 
juu
Moi pitkästä aikaa, mä en ikinä ehdi kirjottaa kun ehdin käydä lukemassa niin harvoin niin menee aina lukiessa se aika minkä ehtii täs koneella istua... Mutta nytpä kirjoitan väliin omia höpinöitä ja jatkan sitte lukemista!

Meidän tyttö on lauantaina 4kk ja vauva on ollut kyllä ihan ihana, suhteellisen aurinkoinen ja tyytyväinen. Mutta isosisko 2v5kk on sitten ollut ihan oma lukunsa, voi hyvää päivää... Että kun jossain juttelitte lapsimääristä niin kyllä meikäläisen saldo on nyt täynnä, semmosta haipakkaa on tuon temperamenttisen ja vilkkaan esikoisen kanssa, ja jos tämä pikkusisko on puolikskaan yhtä vilkas niin ei kiitos enempää. Ja asia on jo niin pitkälle päätetty että miehellä on menossa lähete vasektomiaan.

Olen jo pikkuhiljaa aloitellut pikkukakkosella soseita, ihan vaan sen takia että neiti saa sellaisia tissiraivareita välillä, ja siksikin että toisen kanssa imetys tuntuu paljon sitovammalta kuin esikolla. Välillä poden huonoa omaatuntoa mutta soseita annan vasta ihan pari lusikallista kerralla enkä edes joka päivä, koska neiti kakkailee vain muutaman päivän välein. Huomenna on meillä 4kk lääkärineuvola, taitoja on nyt uusia ääneen nauraminen ja kyljelleen kääntyily, ja selältä melkein mahalleen. Onneksi viihtyy lattialla temppumatolla pitkiäkin aikoja itsekseen ja isosiskoa seuraten, ja kun käyn välillä kurkkaamassa niin leveästi hymyilee. Tavaroita ei selvästi vielä tavoittele mutta jos joku osuu käteen niin sitä viedään suuhun.

Hei olisko täällä joku vailla Manducaa? Mä ostin sellaisen vaikka mulla on jo Ergo ennestään, ja ei niissä kovin paljon eroa ole, joten voisin tuon marjanvärisen Manducan myydä pois. Ei ole kuin muutaman kerran käytetty. Jos kiinnostaa niin yv:ä tulemaan - niin ja yritän kerran päivässä käydä täällä joten en ihan heti vastaa!

Mutta nyt jatkan teidän juttujen lukemista, pikkuinen nukkuu ja isä lähti esikon kanssa koiria ulkoiluttamaan - nautin siis nettirauhasta!
 
Meillä mies oli saanut tänään menemään maitoa nokkamukista, kun olin käymässä kaupungilla. Pullosta ei ollut huolinut niin oli kokeillut nukin pehmeänokkaista nokkamukia ja sillä oli mennyt hyvin.

Viime yö meni taas ihan hyvin. Poika nukkui 7,5 tuntia ja söi ja nukkui vielä muutaman tunnin. Eikä mönkinyt niin pahasti kun siirtyi meidän väliin. Olisikohan ilman viileneminen auttanut asiaan.

Huomenna olisi neuvola. Tarkoitus olisi käydä otattamassa vain rotarixin toisen annoksen. Saa nähdä mittaileeko nyt ja milloin antaa lääkärineuvolan ajan kun 4 kk tulee täyteen 9.päivä.

Meillä esikoinen ei aikanaan huolinut rintaa soseaterian jälkeen. Tarjosinkin sitten aina noin puolituntia ennen ateriaa rintaa ja jonkin verran aterian jälkeen uudelleen. Eli tuli aika usein lopulta tyrkytettyä. Lopulta hoksasin ettei kannata tyrkyttää rintaa niin usein, annoin vain ennen ateriaa ja illalla puuron jälkeen ennen nukkumaan menoa. Esikoinenhan ei syönyt öisin.
 
Anu-78
Tuolla aikaisemmin kerroin et Saku hylkii oikeaa rintaa, mut nyt se on ruvennut uudestaan sitä syömään:) hyvä juttu, niin ei tarvitse stressata siitä=) sillä vaan oli joku ihmeen vaihde sillon päällä et se tisu ei kelvannut:) nyt luputtaa sitä siinä missä tota toistakin ja maitoa kyllä sieltä tulee vaikka se tissi on tommonen luppana :whistle:
 

Yhteistyössä