***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

Heippa!
Tänne ehtiikin aina paljon tulla tekstiä :) Meillä oli Roopen 4kk neuvola eilen, ja mitat oli pituus 62,5cm, paino 6590g ja pipo 44cm. Ei ole mikään kovin järeä tuo meiänkään poitsu, mutta ei sitä kaikkien tarvi ollakaan :) Vaatekoko meillä on 62, mut pikkuhiljaa aletaan siirtymään 68 kokoisiin. Tänään Roope sai vähän tuoretta mansikka nuoltavaksi ja hyvää oli! Pitääpä alkaa lueskelemaan lisää kuulumisia!
Anbell ja Roope 4kk
 
Täältäkin vielä onnea, Laylah =)

Onpas meidän poika tosiaan melkoinen jötkäle, kun painoa oli 3 kk neuvolassa viime viikolla 7380gr... Käsivoimat ovat olleet koetuksella, mutta kyllä ne pikku hiljaa kasvavat! Onneksi viihtyy jo Manducassakin välillä hetken, ulos en ole tosin vielä sen kanssa uskaltautunut. Vaatekokona suunnilleen 68, mutta jotkut 62-kokoiset menevät myös vielä.

Huomenna olisi Helsingissäkin BabyBiossa Mamma Mia. Olin jo varannut lipunkin, mutta jätän kuitenkin väliin - meillä on ollut tällä viikolla niin vilkasta sosiaalista elämää, että poju on jo vähän hermona. Viikonloppunakin ollaan vielä menossa yhdeksi yöksi kavereiden mökille.

Viljaliina ja poju 3kk+2pv
 
Iltaa!

Tänään on ollut sitten ihan ..... päivä. Jätkä on kitissy koko päivän ja ainoastaan hiljaa ku on tissillä ja sen jälkeen ehkä noin 15min. Oon ihan poikki. Mies vielä työmatkalla ma-to niin et en kyllä yhtään kadehdi yh elämää... sori valitus.

mutta siis meillä oli tänään 4kk neuvola ja mitat:

paino 6465 (3580)
ptuus 63 (49)
pipo 40,2 (35)

ihan keskikäyrällä mennään. Tänään tarjosin sitten ekan kerran perunaa... ei ihan uponnu... täytyy yrittää taas huomenna uudestaan.

Mäkin ajattelin mennä sinne babybioon jos saan vaan lipun ku en oo varannu/ostanut vielä. Haluisin nähä just ton mammamian ja nyt olis hyvä... jos siitä nyt ehtii yhtään nauttimaan.. mä istun siellä tissi pojan suussa koko leffan ajan niin on varmaan hiljaa :LOL:

Muuten täällä on mennyt ihan mukavasti. yöt on nukkunut hyvin mitä nyt viime aikoina pieniä heräämisiä mut en nyt valita vois mennä huonomminki.

Nyt taidan rojahtaa hetkeksi sohvalle ja sitten nukkumaan. Toivottavasti huomenna on parempi päivä pojalla.

Hjördis+ poika 4kk 1pvä
 
puella me tullaan bussilla tuon naapurin äipän kanssa (sillä on 8kk poika) että en osaa tarkkaan sanoa, mihin aikaan tullaan sinne (kun on tuo lähtö aina niin kankeaa). Joten jos mua ei näy niin mene vain saliin, yritän bongailla sieltä. :LOL:

Mistähän minut tunnistaisi.. (kun ei tiedä ilmoista, niin ei osaa vaatteistakaan sanoa). No ainakin mulla on brion vihreä hoito-/olkalaukku.

Oiskohan sinne siis pitänyt liput varata?? Pitääpä käydä finnkinon sivulta tsekkaan.
 
Iltaa!

Onnittelut Laylah minunkin puolestani, huojentavaa varmasti tietää, että kaikki on kunnossa. =)

Meillä näkyykin olevan neuvola perjantaina, eli sitten pääsen vertailemaan mittoja teidän muiden lasten mittojen kanssa.

Uhhuh, mies oli tänään ulkohommissa, mä keittiössä Aaronin kanssa ja esikoinen tuli sisälle. Siinä se jotain touhus, kunnes yhtäkkiä meni nopeasti omaan huoneeseensa ja ovi kiinni. Mulla oli homma kesken eikä tullut mieleen se itsestäänselvyys, että tokihan jotain luvatonta oli tekeillä. Rupesin miettimään Anton puuhia vasta ehkä 10-15 minuutin kuluttua ja avasin oven: varsinainen hedelmäpurkkalöyhähdys tuli ovelle vastaan. Montakohan niitä oli paketissa ollut jäljellä, 15 ehkä? Kaikki nielty! Vaikka poika osaa olla nielemättäkin purkkaa, mutta tietysti nyt piti sitten kerralla hotkia loput ja saattaa mahaan saakka. Soitin terveysneuvontaan, sieltä kehotettiin seurailemaan pojan vointia ja kakan koostumusta, päivystykseen jos oksentelua tai mahakipua. Kuulemma yleensä ei mitään sen kummempaa pitäisi kuulemma tulla, mutta vähänkö nyt jännään, mitä tästä seuraa. Pitäisi aamusta viedä poika kerhoonkin taas, pitäisköhän siitä nyt sitten sanoa tädeillekin siellä, että seuraavat... :whistle: Kääk kun sattuu ja tapahtuu. Mies meinasi ryhtyä jälkiviisaaksi mutta sulki kerrankin viisaasti suunsa, kun äyskäisin vastaan, että näin nyt vain pääsi käymään. :| No katsellaan.

Siinä päällimmäiset pikaiseen, palataanpas taasen,
t. Kalenteri ja Aaron (huomenna 4 kk) ja Antto (2 v 9 kk) :heart: :heart:
 
puella vielä: :eek: minäkin varasin nyt liput leffaan ja mitähäh.. siellä on oikein kaksi salia varattu meille! Otin paikat plaza 4:sta, kummassa sulla on? Meille on kakkosrivin paikat 1 ja 2 muistaakseni. Liput pitäisi muka lunastaa tuntia ennen leffaa.. mahtaakohan onnistua. |O
 
Kyllä nuo lapset ennättää.

Meillä esikoinen oli kipsutellut meidän sänkyyn nukkumaan kun imetin pikkuveljeä olohuoneessa. Ei ollut vielä nukahtanut kun siirsin omaan huoneeseensa, mutta eipä enää noussut sieltä.

Pojan huoneessa oleva rullaverho temppuili tänään taas niin että taisi haljota. Meidän huoneessa on samanlainen paitsi että meillä on metalliset pidikkeet ja pojan houneessa olevassa muoviset. Kenenköhän älynväläys on ollut vaihtaa materiaalit. Pitää varmaan ostaa uusi ja tällä kertaa etsiä sellainen jossa metalliset pidikkeet. Jospa kaikki ei huonontaneet materiaaliaan.

Me ei vielä huomenna mennä avoimeen, kun pojan rotarixesta on vasta viikko ja sitä erittyy kuitenkin ulosteeseen. Välillä kun tuo vatsa toimii valtavasti. On varmaan liiallista varovaisuutta, mutta eipähän tule vahingossa tartutettua muiden lapsia. Ensi viikolla sitten aloitellaan kerhoilut.
 
iltaa!!!
Äkkii vaaan kommentoin kun lueskelin juttuja.
Joanna, meillä edelleen lapsukaiset samankokoisia,meillä neiti 4kk mitat 5860kg ja 62cm. Pienenlainen tyttö meil kans, mut ei toi häävi ollu syntyessäänkään.

Mut hyvät yöt painun pehkuihin minäkin :hug:

vilijonka ja kasandra
 
Huomenta

Neljäs ilta peräkkäin kun tyttö nukahti itsekseen omaan sänkyyn. Tosin kovasti oli puuhaillut jotain ennen nukahtamista, kun pehmolelut oli ympäri sänkyä ja tyttö nukkui poikittain sängyssä ja MAHALLAAN!!! Hauska kun sänky on 55cm leveä ja tyttö 62cm pitkä. Oli vähän ahtaan näköistä :LOL: Siirsin tytön sitten pitkittäin ja jätin mahalleen, tais olla hyvä nukkua kun heräs ekan kerran vasta vähän ennen viittä.
No nyt on mentävä...
 
Anu-78
Joanna, meillä joka ikinen yö tuo poika myllää tuol sängyssään et aamulla se on ihan toisessa päässä :D mut meillä onkin toi sänky kooltaan 70*140 et siinä mahtuu mylläämään ja kunnolla:) toi sänky on semmonen et sen saa sit juniorisängyks sitten kun sen aika tulee, eli ottaa vaan noi pinnat ja toiset laidat pois ni se on sit siinä=) ja tosiaan meillä Saku tykkää nukkua mahallaan enempi ku selällään:), eihän se enää selällään viihdy pätkääkään |O aina kampee melkein istuma-asentoon...

Anu&Saku
 
No heippa taasen täältäkin;-)

Tultiin kanssa justiin 4kk neuvolasta, ukkeli on kasvanut erinomaisesti:
8340g (3535g),
68,5 cm (52cm) ja pipo 42,8, eli järkyttävän kokoinen jätkä :LOL:

Saadaan kuulemma aloitella puuron syöntikin jo, kun maitoa menee edelleen yli litra päivässä...

Tässä olen hissukseen alkanut haalimaan huonekaluja Väinön huoneeseenkin, josko hissukseen alkaisi harkitsemaan herran siirtoa omaan huoneeseensa.

Nyt painuttava kauppaan, eli ihanaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö, 4kk+1pv
 
Meilläkin oli tänään 4 kk neuvola ja mitat oli

paino 7960g (4080g)
pituus 65,5 cm (53 cm)
py 43,9 cm

Ihan hyvin siis kasvaa, nyt tosin pituuskäyrä lähti laskuun mutta hakee varmaan omaa linjaansa. Pitkähän tuo poikanen on, tiedä mistä saanut pituusgeeninsä kun minäkin olen vain 158 cm eikä mieskään ole iso mieheksi. Mutta jospa se nyt siis tasaantuu ja päästään sille meidän perheen käyrälle eli jonnekin -2.... :$

Aleksi tykkää kovasti kiinteiden syömisestä. Tänään sai maissisosetta ekan kerran ja se upposi heti :) Eli meillä on nyt käytössä bataatti, luumu ja nyt kokeilussa maissi.

Opetin Aleksin nukkumaan vaunuissa selällään. Ajattelin näin hyvissä ajoin totuttaa kun toppapuku päällä on sitten vaikeampi nukkua mahallaan :whistle:
Pari päivää meni huonoilla unilla mutta nyt nukkuu jo tosi hyvin. Yöt nukkuu edelleen mahallaan ja ihmeen hyvin pysyy paikoillaan sängyssä, ei liiku niinkuin joillain teillä oli.

Meillä esikoinen meni päiväkotiin ja minä olen nauttinut päivistä vauvan kanssa. On ollutkin ihanaa vaihtelua ja vähän helppoakin :x Ehdinpä siis jo pestä ikkunat yms kun alkoi olla tekemisen puute. Ja esikoinen on tykännyt olla päiväkodissa, haluaisi mennä sinne joka päivä. Ja raukka kun pääsee vaan 2-3 kertaa viikossa.

Nyt siivoamaan ja kahville, pitää miettiä missä järjestyksessä :D
 
No joo, Arttu heräs ja esikoinen nukahti vasta.

Me siis eilen illalla päästiin takas Tampereelle ja junamatkakin meni ihan kivasti, mutta Artulla taitaa matkustelu ottaa pattiin ku illalla itkeskeli ja tänään sama homma. Tai ei se muuten itke mut ku laittaa nukkumaan niin herää pian lohduttomaan itkuun kunnes taas nukahtaa uudelleen. Tuli kyllä mieleen et jos se ei ole toi matkustusväsymys niin voihan ne pienet hippuset kiinteitä ottaa masulle. (Tai hampaat, mut ei niitä kyllä näy ku oon kattonu, huonosti tosin antaa kattoo..) Tänään annoin bataattia ku peruna kahtena päivänä tökki.. Nyt ei ollu enää niin yök-ilmeet mutta ei sitä vieläkään mennyt varmaan edes teelusikallista alas.

Mä sain kutsun "puistoäitien" illanviettoon 30.8. ja aion mennä, nyt siis olis taas pari viikkoa aikaa yrittää pullolle opettaa. Saa nähdä miten käy. Juhlat alkaa klo 18 eli teen niin et tulen välissä kotiin nukuttaan Artun ja toivon että se nukkuis mahdollisimman pitkään.. Ne juhlat on tässä ihan lähellä yhden puistotutun vastavalmistuneella omakotitalolla. Kutsuttuja on toistakymmentä ja meillä on ennenki ollut näitä juhlia ja aina on ollut ihan teinimeiniki eli sikakivaa. On siisti nähdä noita mammoja ilman lapsiakin välillä. :)

Neuvolasta vielä, Arttu seistä tönötti niin suorassa että lääkäriä nauratti ja kun sanoin että on vaan toiselle puolelle kääntynyt niin herra päätti samantien näyttää äidin luulot vääräksi ja pyörähti toisenkin kyljen kautta mahalleen. Päätä kannattaa jo kunnolla ja ihoa lääkäri kehui loistavaksi, tosin meillä kyllä esikoisellakin oli aina ihan virheetön iho. Että ihan ylpeä olo tulee ku saa vaan kehuja, äitin sydäntä lämmittää. Niin ja kysyin hikoilusta niin lääkäri sanoi ettei syytä huoleen, toisilla on vaan jo pienenä hyvä pintaverenkierto.

On muuten jännä verrata vauvojen kasvua kun toiset isona syntyneet on nyt pienempiä ku meidän sälli vaikka syntymämitoissa on saattanut olla huimia eroja. Niin ne pienet vaan kirii kasvussa isommat kiinni.

Anu ja Arttu 4kk ja 2 pvää + uhmis isoveli 2v4kk
 
kuulumiset pikaisesti.

Pituutta pikkumiehellä on nyt 67.8cm (54cm), painoa 8100g (5110g) ja päänympärys 44.8cm (37.8cm). Suluissa siis syntymämitat.
Normaalisti kasvaa ja kehittyy. Täysimetyksellä jatketaan =)

Faerie ja Veeti 4kk1vko


Tässä vielä pojasta kuva :)


 
hyvä että anulla oli matka mennyt hyvin. ite en kyllä uskaltaisi vielä lähteä yksin kahden kanssa junalla... ens viikolla mennään kai mummilaan, junamatka on varmasti Mineasta huippujännä.

muuten voisin sanoa että kettu kun miehet jurppii |O |O :headwall: tai siis tuo yksi mies, kele :headwall: pitäisköhän laittaa se huutikseen postikulujen hinnalla.

Miska veteli eilen äidille olkapäät fritsuille. ai mikä imemisen tarve?
 
Tuntuu taas olevan neuvolabuumi päällä :) Meillä on maanantaina.

Viime viikon aikana meidän neiti on alkanut huutamaan lähestulkoon joka kerta, kun poistun näkyvistä. Ihan hetken on tyytyväinen itsekseen. Hitto, nytkö se jo alkaa?!

Tänään eka kertaa ei huutanu nenä-Friidalle. Onkin näköjään parasta tehdä tyhjennys heti syötön perään, kun on hyvällä tuulella. Ei tullu onneks kuumetta tässä taudissa, mutta pitkään tuota räkää tuntuu tulevan. Nyt jo neljäs päivä. Kiva vedellä nenästä sellasia pitkiä räkänaruja, äidin lempipuuhaa :LOL:

Huomenna ollaan menossa Jumboon shoppailee syysvaatteita. Pitää varmaan ostaa jo 74cm, vaikka käyttääkin vielä 62/68cm. Mä tykkään et vaatteet on pikkusen isoja ni ei tartte sulloa päälle.

Kaikilla tuntuu vauvat kääntyilevän ja vaikka mitä. Meillä ei käänny muuta kuin masulta selälleen ja senkin tekee varmaan vahingossa. Masullaan punkee hieman eteenpäin lattialla, mutta hyvin vähäistä on vielä tuo liikkuminen mihinkään suuntaan, paikallaan kyllä sätkyttää sitäkin enemmän ja haluaa koko ajan istumaan. Sitterissä ottaa kyllä kovat vauhdit Voicen tahdissa niin että meinaa ilmaan lentää :D Hemmetin hyvä toi Baby Björnin sitteri, ei tartte kyllä muitten keinuttaa ;)

Mä oon ihan kateellinen anuuu teidän puistoäititapaamisesta. Mä oon tullu siihen tulokseen, et oon ihan liian erakko ja mulla on ihan liian vähän ystäviä. Varsinkin "vauvaystäviä". Ehkä raahaudun johonkin perhekahvilaan... jotenkin en vaan saa mentyä :ashamed:

Niin ja kivoja kuvia ootte aina laittaneet, ei aina muista kehua!

MB ja räkänenä pari päivää vajaa 4kk
 
Tänään meillä esikoinen päätti sitten taas osoittaa mitä mieltä on kun äiti imettää toista vähän väliä, tuli oikein muksimaan :(
Tänään on tosiaan käyty tissillä suunnilleen tunnin välein, aamupäivällä yksi parin tunnin väli ja nyt toinen pitempi väli, kun nukkuu. Onneksi yöllä nukkuu yleensä yhdellä syötöllä.

Me ajateltiin aloitella ensi viikolla avoimessa käynti. Ja ajatuksena on että jos mentäisiin sisarusmuskariin, pitää vain kysäistä että pitääkö varata 2 paikkaa vai vain yksi. Saa nähdä mitä tuosta muskarista tulee kahden kanssa kun esikoista käytin alkuvuonna niin juoksenteli mahdottomasti.
 
känkkis joo tuntuu olevan imuhalut, huoliikos miska jo tuttia? etkös sä puhunu et tarjoat? meillä ton Artun imuhalut on kyllä minimaaliset, joskus väsyneenä syö sormiaan, muttei paljoa.. ja tuttia oon taas yrittänyt muttei sillä ole ilmeisesti tarvetta imeä niin paljoa sit..
MB ei mullakaan ollut ketään mammatuttua ennen ku esikoinen tuli 5kk ja alkoi syksyllä perhekerho, neuvolan vauvaryhmä ja vauvauinti. perhekerhossa parhaiten tuli tutuksi noi lähistöllä asuvat äidit joita nyt tapaa puistossa aina ku sinne (lähes takapihallamme) jaksaa raahautua eli melki joka päivä klo 10. Eli lohdutuksen sana, kyllä niitä tuttuja tulee viimeistään siinä vaiheessa ku muksu on hiekkalaatikko ikäinen, koska sillon on melki pakko joka päivä käydä ulkona ku hulluksihan sitä tulee jos sisällä vaan kökkii. ja kun siellä puistossa on samat naamat joka päivä niin tekemistä puistoilun ulkopuolellakin tulee keksittyä. ja tietenki kaikkein ihaninta on se että lapset saa ikäistään seuraa siinä äitien viihtymisen ohessa.

...meillä alkais kans täs lähellä avoin päiväkerho ensi keskiviikkona, mut en tiä aletaanko me siellä käymään. Tää oman alueen perhekerho joka alkaa syyskuussa on ollut jotenki enemmän mun mieleen. Avoimessa (täällä ainaki) porukka on jotenki hitaammin lämpeävää eikä tuttuja ole niin tullu vaikka ollaan viime vuonna käytykin suht usein.

Ai niin ja ihania kuvia.
Kertokaa nyt tyhmälle miten sen kuvan saa linkitettyä niin et kuva näkyy tossa suoraa eikä vaan linkkinä?

Anu
 
anuuuu mä lataan sen kuvan imageshackiin ja sieltä kopioin sen ekan osoiterivin mikä tulee kuvan ALLE, sen sitten siirrän tähän kirjoitusosioon ilman mitään image-nappuloita. käsittääkseni toimii samalla tavalla aijaan kanssa?
ja Miska kyllä syö tuttia. mä yritän sitä tarjota säästeliäästi, MUTTA niinpähän tuo lussuttaa sitä vaunuissa, kantoliinassa ja välillä hereilläkin jos sormet alkaa mennä suuhun. tosin nyt on onneksi tuo sormien syöminen vähentynyt, osin varmaan senkin takia kun alkaa kädet toimia tarttumisessakin.

ja MB mullakaan ei ollut mammatuttuja ennen esikoista oikeastaan kuin yksi. netin kautta, kerhoissa ja puistossa oon tutustunut kyllä hyvin. rohkeasti vaan mukaan :)
 

Yhteistyössä