***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

Heippa täältäkin!

MB, laitoin viestiä taas. Ja meilläkin syödään päivisin& öisin kolmen tunnin välein... toisinaan useamminkin.

Meillä on talven varalle 68 cm toppapuku (saa nähdä mahtuuko, on kyllä aika reilun näköinen) ja 80 cm toppis jonka löysin keväällä alesta muutamalla eurolla. Sitten on villapukua, lämpöpussia ja noita äitiyspakkauksen pussukoita on useampi. Eiköhän niillä pärjää täällä etelä- suomessa, ainakin jos talvi on samanlainen kuin viime talvi oli. Ne pari pakkaspäivää voidaan viettää vaikka kauppakeskuksissa =)
Ja joku vanha äitiyspakkauksen toppapukukin tuolla jemmassa on, en vaan muista mitä kokoa se mahtaa olla.

Tuli taas ostettua pikkumiehelle vaatetusta Henkkamaukasta. Löytyi aletanko ja paitoja muutamalla eurolla. Eihän niitä voinut sinne jättää... =)

Leppoisaa päivän jatkoa!

paddington ja minimies
 
Meille on tulossa varmaankin keittiö ja vessa remontti, kun alakerrassa on vesivahinko, eikä aiheuttajaa itedetä. Sanoivat, että remontti tulis, kun pitää kuvata viemärit. Ja sillon ei tietenkään asunnossa voi asua..Mihinhän meidät majotetaa, kun koirakin on..
Sitähän ei sitten tiedä, kauanko remontti kestää, kun jos joutuu uusimaan putkia ja kuivattamaankin. :|
Noh, perjantaina tulee taas selvittämään jotakin, kun eivät tosiaan tiedä aiheuttajaa. Perjantaita odotellaan, että selviää enemmän.

Meillä Anni kääntyy ja viihtyy hyvin mahallaan. Tänään tosin on kiukku päivä.
Joanna jos mä lähden sun kans sinne vauva kerhoon? Mä en halua yksin mennä :ashamed: . Kirkollako se on ja eikö sinne voi vanhempia lapsiakin ottaa mukaan? Mihin aikaan se on?
Hippo+ Nella 1v8kk ja Anni 3½kk
 
Hippo lähde ihmeessä, on ainakin joku tuttu kenen kanssa jutella =) Ja kyllä mä ainakin kuvittelisin että sinne voi vanhemmankin lapsen mukaan ottaa. Se on muuten se meidän neuvolan täti joka siellä on yhtenä ohjaajana. Näin sen ilmoituksen meinaan neuvolan seinällä ja siinä oli sen nimi. Muistaakseeni se oli 10-13. Eli just meidän päiväuni aikaan :kieh: No täytyy katsoo kuin tekis, jos menis vats 12 niin Pinja heräis just silloin ja vois siellä sit syödä. Juu ja kirkolla se on. Me oltiin tänään juoksemassa, oli ihan kivaa pitkästä aikaa =) Vielä ei sovittu koska mennään uudestaan, mut aikaisintaan ens viikolla. Onpas tosi kurja juttu toi vesivahinko... hö :( Toivottavasti selviäis perjantaina mistä se on tullut ja et ei tarvitsis teidän kämppää purkaa. Onko teillä muuten oma vai vuokra asunto?
 
:wave: taas

Vielä tuosta töihin menosta ootte puhuneet, mä olen näillä näkymin menossa tammikuussa takaisin töihin jossain varmaan puolessa välissä kuuta, kävin työpaikalla ja olis siellä tarvetta taas ihmisille, mä olen hoitoalalla ja ainaskin tuolla on ´huutava pula hoitajista :p

niin ja MB, taisi ihmetellä kun vaavi syö öisin tiuhaan, et ole ainut kyl meitin neiti välillä lussuttelee ihan omaksi ilokseen ja äidin kiusaks monta kertaa yössä jatkaa onneksi uniaan kun on vähän aikaa syönyt, enkä kyl tiedä haluaako nälkäänsä syödä kunhan haluaa äitin viereen ja tuttina välil käyttää, vaikka tuttia syökin :D
Vierastamisesta vielä et meillä on kanssa havaittavissa jonkun asteista vierastamista, vaikka hymyileekin äitin sylistä melekeestä kaikille,mut annappa olla kun joku ottaa syliin niin huuto tulee :$
Tässäpä taas juttua meiltä jos jotakuta sattuu kiinnostamaan :p

vilijonka ja Kasandra
 
Heippa täältäkin =)

Töihin menosta ollut juttua;
Miulla olisi tarkoitus olla kotona vielä syksyyn 2009, mutta katsotaan nyt vielä lähempänä. Noin pientä ei huvittaisi tarhaan viedä, ja kun tämä on isolla todennäköisyydellä meidän ainoa lapsemme, olisi siksikin kiva olla kotona vähän pidempään :)

Ilmoitin meidät kanssa vauvamuskariin. Täällä Viialassa kun moinen harraste on ilmainen, ja kun Väinö kovasti tykkää hytkytellä ja kuuntelee musiikkia mielellään, jopa miun nuotin vierestä lauleskeluani :LOL:

Hippoliinalle :hug: , pidän peukkuja, että saatte sitten edes jotain extraa vaivan palkaksi, jos noin huono tuuri kerran käy; putkirempat on karseita :hug:

Meillä ei vielä ole kun tuo äippäpakkauksen toppahaalari (tai on yksi lahjaksi saatu, mutten tykkää siitä yhtään :whistle: ) Toinen täytyy varmaan ostaa, sekä kutoa pari villahaalaria, tai hommata tuo ruskovillan haalari.. Kutoakin olisi kiva, mutta... miun täytyisi sitä ennen leikata kynteni, enkä millään raaskisi, kun kerrankin on omat kynnet pitkät... Turhamaisuus kunniaan B) :LOL:

Mutta nyt voisi lähteä koiraa lenkittämään =)

Eka päivä (1/13) sairaaladietistä kohta takana, ja hengissä edelleen :LOL:

Dooris ja Väinö
 
Töihin menosta: Mulla olis tarkoitus olla kanssa syksyyn 2009 asti kotona. Sit vois mennä hetkeks töihin. Vähän ollut puhetta et jos talous sallii niin mies jäisi vielä hetkeks hoitovapaalle sen jälkeen, mut katsotaan nyt.

Meillä on äippäpakkauksen toppapuku ja sit saatiin jo viime jouluna miehen siskolta lahjaksi toppapuku kokoo 74. Sen oli kuulemma pakko ostaa se kun oli niin söpö ja onhan se. Noilla varmaan kyllä pärjätään ens talvi. Mä ostin juhannuksen jälkeisestä alesta reiman välikausipuvun kokoa 86, mut luulenpa et se on meille ens keväänä vielä jättisuuri. No menee sitten ensi syksynä.

Mä olen nyt tehnyt kasvissoseita pakkaseen ja ajattelin vielä tehdä vähän hedelmäsoseitakin. Ainakin omenaa ja päärynää. Mut mietin et pitääks mun keittää niitä eka pehmeäksi vai kuin mä teen?? Oon vähän käsi näissä hommissa!!!

joanna ja Pinja reilu 4,5kk
 
juu
Moikka, taas sain luettua kaikki jutut, huh kun te ootte ahkeria kirjottajia...

Soseiden aloituksesta, kuinka monella on vauvalle tullu masuvaivoja? Meillä neiti on nyt jo useamman viikon totutellut soseisiin, mutta ihan harvakseltaan, sillä neiti on ollut jo pari kuukautta sellainen harvakseltaan kakkailija ja nyt sitten soseita maistellessa on masu tullut ihan kipeäksi. Aloittelin marjasoseilla, ja viimeviikolla mustikkasose aiheutti tosi kovat vatsakivut ja sitten tuli ihan löysät kakat. Sen jälkeen pidin viikon tauon, ja nyt eilen ja tänään olen antanut perunaa mihin sekaan tisumaitoa - hyvin maistui ja tänään tuli viikon tauon jälkeen megakakka, ilman mitään kiukuttelua! Eli meidän neiti saa nyt jatkaa pottulinjalla kun se tuntuis olevan vatsaystävällisempää.

Molemmat pimut nukkuu ja pitsa kuumenee uunissa,eikun telkkarin ääreen ja mässyttämään....

terkuin Juu ja tytöt 4kk ja 2v5kk
 
Meillä ollaan syöty vasta perunaa, maissia, kesäkurpitsaa ja tänään vähän luumua. Mistään ei ole tullut mitään mahavaivoja. Meillä kyllä ei olla kärsitty mahavaivoista missään vaiheessa.

Minä varmaan lähden töihin keväällä (touko-kesäkuu?) ja sitten olisin osittaisella hoitovapaalla. Mutta vielä ei ole mitään varmaksi päätetty.
 
Meillä ei olla kokeiltu vielä kiinteitä, eikä kokeillakaan. Ollaan menossa syyskuun alkupuolella allergologille Helsinkiin ja ennen sitä ei voida kokeilla yhtikäs mitään. Sen jälkeen sit varovaisesti alotellaan. Täysin tissin varassa elellään ja ollaan sen kanssa "naimisissa".

Irvin muuten vierastaa joitain ihmisiä. Ei kaikkia, mutta joitain. Tulee ihan itku jos kunnon vierastukset iskee päälle. Ja aina pitää pälyillä isänkin sylissä, että näkyykö äitiä jossain ja kukas minua taas pitelikään. :D Äitin poika selkeesti. Edellinen vauveli meillä oli selkeesti isin poika aina.

Heili
 
juu eikös mustikka ole aikuisellekin ummetusta aiheuttavaa..? Ja peruna pikkuiselle huonosti sulavaa alussa? Kannattaisiko kokeilla porkkanaa, maissia, luumua? Siis mulla ei todellakaan ole kokemusta, olen vaan kuullut muilta :) Itse ajattelin aloitella noilla em. ja ehkä bataatilla.
 
Heippa! Minä lähdin eilen yllättäen käymään baarissa ensimmäistä kertaa, kun oli tilaisuus tavata yhtä vanhaa ystävää pitkästä aikaa. No, poika ei sitten tositilanteessa suostunutkaan syömään pullosta, vaan oli huutanut ja oksentanut ja itkenyt lopulta itsensä uneen... huh huh. Juuri viikko sitten kokeiltiin, ja pullosta syöminen onnistui silloin ihan ok. Täytyy ehkä hankkia pullo, josta tulee vähän hitaammin maitoa kuin tuosta perus-Ainusta. Nyt poju sai sitten oluella ja nikotiinilla maustetut yömaidot kun mamma kotiutui yhden maissa aamuyöllä... En taida lähteä heti uudestaan! Kaikesta huolimatta, oli hauskaa käydä vähän tuulettumassa. Ja ihan hyväntuuliselta poju taas tänään vaikuttaa. Äiti on tosin vähän väsynyt ;)
 
Heippa kaikille!

Olettepa te aikaisin liikenteessä talviasujen kanssa, sillä itse en ole moisia vielä miettinytkään. Kaapista löytyy siis ainoastaan se pakkauksen puku, joka ei välttämättä enää pakkasten aikaan mahdu. Eiköhän sitä jossain vaiheessa tule kauppaan pukuostoksille lähdettyä.

Kiinteitä ajattelin alkaa maistatuttamaan seuraavan neuvolan jälkeen, joka on reilun viikon päästä. Poika onkin jo sitten reilut 5 kk:tta, joten eiköhän se ole jo aikakin. Kovasti poika jo suutaan aukaisee, kun olen maistatuttanut sillä jo kurkkua tai leivän kannikkaa;) Siis ihan vain laittanut appeen suuhun ja katsonut hassuja ilmeitä! D-vitamiinitipat annan kanssa lusikalla ja silloinkin suu aukeaa todella hyvin. Varmaan aloittelen bataatilla ja maissilla, jos ne olisi vatsaystävällisempiä. Poika, kun on ollut erittäin mahavaivainen. Nytkin päikkyunille meno oli yhtä tappelua, kun äiti söi eilen kananmunaa ja saattoipa päivällisessä olla muutaman hernekin. Isoa k:ta ei ole myöskään kuulunut, nyt taitaa olla jo neljäs kakaton päivä menossa - enkka meillä. Mutta eiköhän sekin tavara sieltä joskus tule.

Muutamapa tänne ei ihmeempiä kuulukaan.

Kivaa päivää kaikille! :hug:

Mavi ja poika himpun vaille 5 kk:tta
 
juu meille tuli aikamoiset masuvaivat kiinteiden aloittamisesta! Poika huusi öisin täysillä kipuitkua, joka ei loppunut ennenkuin poika päästi mahtavat röyhtäykset. Alussa tosiaan tapahtui näin pari kertaa yössä ja ajattelin jo vaikka mitä kauhukuvia mielessäni. Aloiteltiin kiinteät perunalla ja nyt ole pitänyt perunan kokonaan pannassa ja antanut maissisosetta, banaania, hedelmäsoseita ja velliä iltaisin. Pari viime yötä on ollut ihan hyviä, eli ehkä masu vain reagoi uuteen. kopkop!

Töihin paluusta ei ole mitään hinkua takaisin töihin, menen vasta sitten kun on taloudellisesti ihan pakko...Aika hirmu nopeaan tämä äitiysloma kyllä hupenee, silloin alussa tuntui, että tämä kestää vaikka kuinka pitkään....!

En ole hankkinut vielä mitään talvivaatteita, ajattelin pärjätä alkuun äippäpakkauksen toppapuvulla. Jos se enää mahtuu, pitääpä käydä katsomassa minkä kokoinen se on! :eek:

Oli mulla jotain muutakin, mutta ku just nyt en muista...palataan asiaan siis myöhemmin! :LOL:
 
Heips!

MB ostin viltin viime talvena Jyskistä. Samaa sarjaa meillä on hoitolaukku, hoitoalunen sekä fleecepeitto, joka on ihan älyttömän pehmoinen :)

Töihin olis mentävä tän vanhempainvapaan loputtua, eli tammikuussa jos vaan saan jonkun paikan. Tekisin mieluiten iltaa ja välillä viikonloppuja, ettei tartteis Veetiä laittaa päiväkotiin niin pienenä.


Poika on vierastanut jo kuukauden päivät.

Talvihaalarina on 68cm Reimatec. Ostin sen kaverilta muiden vaatteiden kanssa. Toivottavasti mahtuu koko talven.. On tuolla jotain 80cm haalareita tyttöjen jäljiltä, jos tarve tulee.

Tässä näin pikaisesti, täytyy mennä viihdyttämään pojua ja katsomaan mitä meiän neidit tuolla puuhailee :wave:



Faerie ja Veeti 4,5kk suunnilleen
 
Talvivaatteita on kovasti osteltu. Kaikille pojille ostin Reimatecit tänä vuonna, niin myös pienimmälle. Kokoa 74 olevan, koska syyshaalarikin on jo 74 ja ihan passeli. Poika on pitkä ja hoikka malliltansa.

Töihin olen näillänäkymin vuoden vaihteen jälk. palaamassa!
 
Talvivaatetta ei varmaan poitsulle tarvita. Ostin jo viime tammikuun alesta 74cm haalarin tosi halvalla ja lisäksi on isompien lasten vanhojakin tallessa. Eiköhän niillä ensi talvi pärjätä. Ainoa, minkä ehkä vois ostaa ois joku kiva neule/villapaita.

Töihin ei ole mikään hinku. Useemman vuoden aattelin olla kotona, josko tässä vielä se nelonenkin siunaantuisi jossain kohtaa. Onneks on vakkariduuni kuitenkin odottamassa, jos rahapula iskee.

Meillä on varpaat nykyään ihan hitti. Ei riitä et poitsu syö peukkua, nyt syödään myös isovarvasta :D . Onko muilla varpaat jo löytyneet?

Poitsu on nyt mahalla ollessaan ruvennut punkemaan peppua ylös ja jalkoja alleen, nassu on maassa ja sit kitistään.

Viime yö oli ihan tuskanen, kun poitsu tunnin välein harjotteli mahalle kääntymistaitoaan. Sit kun ei enää jaksanut pitää päätä pystyssä, niin huutohan siitä tuli. Onneks rauhottu tutilla takas nukkumaan, pari kertaa tietty söikin.

Poitsu hermostuu, palataan!

Lilja+poju (vähän reilu 4kk)
 
huh, eipä ole taas vähään aikaan ehtinyt täällä käydä. Mihin se kaikki aika oikein hupenee? :eek:

Meidän neidillä taitaa olla ensimmäinen flunssanpoikanen. Ei mitenkään supersairas ole, mutta nenässä krohisee inhottavasti ja välillä tulee kuivuneita räkäpaakkuja. :snotty: Ostin nenä-Friidan ja voi jösses tytön ilmettä, kun alan imeä. Naama on kuin olisi aivotkin tulossa siinä samalla. Mahtaa tuntua aika keljulta, pitää varmaan testata omaan nenään niin tietää miltä se tuntuu. :LOL:

Meillä oli eilen toinen kerta vauvauintia ja tuntui, että neitiä jännitti nyt jopa enemmän kuin ekalla kerralla. Tiesi ehkä jo, mitä odottaa. Mutta ihan tyytyväinen oli eikä itkenyt yhtään.

Kutsu käy makkarista, palaillaan. :wave:

(3kk3vk)
 
Moi pitkästä aikaa!

Ja nytkin ihan käymässä. Aaronin mitat maanantain neuvolasta: 65/7790. Eipä sen kummempia sieltä. Piti olla perjantaina neuvola, tai näin luulin, mutta olikin ollut jo keskiviikkona, olin vain unohtanut merkata muuttuneen ajan ylös :ashamed: Mutta mitäs soittivat sieltä neuvolasta ollessani juuri Kiteen Prismassa :D

Kiirettä pitää, meillä taas vuosittaiset naamiaiset edessä ja kauhea raivaaminen kotona :whistle: Palataanpa taas paremmalla ajalla! :wave:

T. Kalenteri poikineen (lähes 2 v 10 kk ja reilut 4 kk)
 
Meilläkin on nyt Manduca =)
Käytiin lauantaina ostamassa, mutta kotona huomattiin siinä valmistusvirhe. Yksi hihna oli jäänyt ompelematta olkaimeen. Sovittiin sitten myyjän kanssa, että korjautetaan se täällä suutarilla hänen laskuunsa. Muuten olis voinut vaihtaa toiseen reppuun, mutta kun tuota väriä ei enää ollut liikkeessä ja matkaakin täältä meiltä on sinne noin 50km. Katsottiin järkevämmäksi korjata tuo, kun ei isosta jutusta ollut kyse. Saadaan sit jotain alennusta, mikäli käydään uudelleen ostoksilla siellä.
No tänään saatiin reppu korjattuna ja ajateltiin viikonloppuna lähteä pienelle retkelle, testaamaan samalla millaista sillä on kantaa vähän pidempään.

Lilja: Veeti kans hyvin kiinnostunut omista jaloistaan. Laittaa varpaat suuhun ja imeskelee :D Nyrkkiä tungetaan myös suuhun oikein antaumuksella. Koko ajan pitää jotain sinne laittaa ja kuola vaan valuu..
Nostaa kans peppua ylös ja jalkoja alleen masulla olleessaan. Välillä sitä sit vahingossa mennään sentin verran eteenpäin. Nyt on alkanut jo ymmärtää, että masullaan voi myös huilia, eikä aina väsyessään ala kitistä, vaan laittaa pään viltille ja lepää, kunnes taas jaksaa katsella leluja tai toisten touhuja. Kissoista tuntuu olevan kovin kiinnostunut. Tunne ei ole molemmin puolinen ;)
Kauheasti potkii. Lelukaari sitterissä pitää aina saada jalkopäätyyn ja sitä sitten potkitaan ja huudellaan innoissaan.

 
Oltiin tänään avoimessa ja iltapäiväatä piti sitten ulkoilla.

Meillä soseet maistuvat hyvin, mistään ei ole tullut mahavaivoja. Tuntuu poika olevan pitempiä jaksoja tyytyväisenä. Ennen söi suunnilleen tunnin välein.

Uusia rattaita testailtu. Kevyet työntää.

Mutta nyt suihkuun esikoisen kanssa.
 
:D Meillä kierittiin tänään pitkin lattiaa, viisi kierähdystä peräjälkeen ja sit tuli isoveljien roippeet eteen ja matka pysähtyi! Kovasti poika on alkeisryöminyt jo jonkun aikaa, mut tuo pyöriminen useita kertoja peräjälkeen oli uusi juttu. Hauskaa. :D
 
Hello taas :wave:

Miten se onkin aina niin vaikea kirjautua ja kirjoittaa, lukemassa on helppo käydä vaikka poika roikkuisi sylissä, mutta kirjoittaminen sitten yhdellä kädellä on aika hankalaa. Eipä mulla kyllä mitään järkevää juttua irtoa, pitäis mennä nukkumaan, kun poikakin nukahti, mutta en millään malta, vaikka olin tänään taas ihan zombie. Yöt ei aina ole niin hyviä, ja poika usein herää jo kuudelta |O |O

Tuota hyppykiikusta olitte jutelleet, mäkin haluun sellasen. Huutonetissä niitä olis vaikka kuinka paljon myytävänä, pitäiskö huutaa sieltä. Tosin kauheen kallilla ei kannata kun siihen tulee sitten postikulut kuitenkin...hmmm, mut vähän säästäis jos käytetyn ostais. Tietty jostain kirppariltakin vois mennä kattomaan, mutta en tiedä edes missä täällä on kirppareita....vähänkö hyvin on kotiseutu hallinnassa :D

Meillä hittinä on kiljuminen, tänään taas jokusen tunnin kuunnellut, kun poika on jodlannut :p

Mutta nyt...aivot narikkaan ja unta palloon.

Uusille muuten tervetuloa , kukaan ei oo heittanyt yksärillä joten etusivun listaan ei hirveetä hinkua vissiin ole....

Hysteerinen ja poitsu 4,5kk
 

Yhteistyössä