***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

Minä muistelen että meillä esikoinen sai ensimmäisen flunssansa kun aloiteltiin soseet eli pysyi terveenä täysimetyksellä ollessaa. Saattoi kyllä johtua myös siitä että oli loppuvuosi ja alkoi flunssat yleensäkin kiertämään.

Meillä ei ollut esikoisella hyppykiikkua eikä meinata nytkään hankkia. Olen varmaan sen verran kummajainen etten halua meille hyppykiikkua enkä kävelytuolia.
 
Hauskaa huomenta;-)

Heili: Varmaan hauskaa katseltavaa :LOL: Meidän herra kun kierähtää vasta kyljelleen selältään, vähän eri tahtiin kehittyvät nämä vaavit :whistle:

Kiinteistä:
Meillä syöty soseita jo reilu kuukausi, ja kaikki uppoavat (paitsi luumu ja ruusunmarja :LOL: ) Mistään ei ole oireita tullut. Nyt ollaan viikon verran syöty myös aamu- ja iltapuurokin =) Ja; viime yö oli ensimmäinen, kun tuli vain yksi herätys syömään ! =) Taitaa olla poikkeus, mutta ihanaa kuitenkin :LOL: Tosin yhtä väsynyt olen silti, kun herra sitten piti keskustelupalavereita nallensa kanssa, eikä ihan hiljaiseen sävyyn :whistle:

Kohta pitäisi lähteä vähän kirppareille aikaa kuluttamaan, en ole käynytkään vielä Väinön kanssa laisinkaan =)

Ihanaa päivää kaikille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
Moikka! Meillä Arttu ei vieläkään oikein osaa syödä noita kiinteitä. Päärynä ja Bataatti on ollut ohjelmassa, eli maistatus 2 kertaa päivässä mut nyt eilen annoin vaan 2 kertaa päärynää ku se tuntuu maituvan paremmalta. Ja ja.. Arttu ehkä avas suuta lusikalle. Tai se ei pitänyt sitä koko aikaa supussa ja kun avas suuta niin ei varsinaisesti voi sanoa että olis lusikalle avannut mutta avas kuitenki, edistystä sekin. Sit jos sain lusikan siinä käsien huitoessa osumaan suuhun niin se ihan tyytyväisenä mussutti ja nieli sen. Nyt sain tällee meneen jopa huimat 2 teelusikallista (!!!). hehe, mitätön määrä ku on kaupan sose joka pääasiassa vettä sakeutettuna vaan.. No, mut edistystä kuitenki, jos tosta oppii sen suun aukomisen niin sit taas omatekoiset "suolaiset" kehiin. Siihen saakka mennään tolla päärynällä.

Nii ja sain sen eilen juomaan pullosta 50 milliä!! Mun serkun kihlattu neuvoi että heidän 6kuinen oli oppinut ku aina ruuan yhteydessä oli tarjottu niin et istui sitterissä. Äidin sylissä ei suostunut juomaan.. No mä sit tarjosin sitterissä ja laimentamattomana peruna-porkkanavelliä (aivoilin et jo korvike tai pumpattu ei siksi uppoa ku liittyy liikaa tisseihin, sama ku jos sylis syöttää ). No, sehän sit meni ja joi sitä. Ei mitenkään hanakasti mut imi kuitenki. Piti ite kiinni pullosta äidin apuna ja katsoi kaukaisuuteen ja imi. Välillä nosti käsillään pullon pois suusta ja sit ohjas itse pullon takaisin suuhunsa joka odotti ammollaan. Että pullolle hän sit päättikin aukaista suunsa. Mut jännä juttu, sitterissä joi vaan jos ei katsonut minuun. Jos pää kääntyi minuun päin ei pullo maistunut.

...tänään jatketaan harjoituksia toiveikkaana.

Niin joo ja!! Kun mä sain sen illalla syömään sen vellin (50milliä ) ja pari teelusikallista päärynää, tapahtui ihme. Menin imettään sängylle normaaliin tapaan, yleensä Arttu nukahtaa siihen ja nostan omaan petiin vasta ku menen itse maate.. MUTTA eilen tää joi tissin ja alkoi jutteleen niin nostin sen omaan sänkyyn ja jätin sinne pimeään huoneeseen ja sinne nukahti! Tunnin kuluttua heräs ja syötin sylissä istuen, nostin takas omaan sänkyyn ja taas jäi nukkumaan kiltisti. Ja mikä parasta, söi yöllä vaan joku 3-4 kertaa. Nyt meinaan on mennyt viikko niin et Arttu on syönyt ehkä jopa 10 kertaa yössä. (tuli muuten mieleen et jospa uudet taidot, kääntyminen ja lattialla rullaaminen, on tullut sotkemaan unia. isommilla vauvoilla ainaki uudet taidot tulee aina yöuniin)

no joo ny pitää esikoista pissattaan ettei ole pitkin vessaa

Anu ja Arttu 4kk ja reilu viikko
 
Jos kanssa yrittäisi raapustaa tähän muutaman rivin....Lukemassa mäkin käyn joka päivä mutta tää kirjottaminen jää.

Meillä on molemmat lapset nyt kipeenä. Ajattelinkin jo että miksei tuo esikko tuo päiväkodista mitään tautia. Nyt sitten toi. Esikko on 38.5 asten kuumeessa, oksentaa ja Aleksi on muuten vaan niin tukossa ja niin yskäinen. Onneks sille ei ainakaan vielä oo tullu kuumetta eikä mitään oksennusjuttuja.
Mutta on ollu tosi rankkaa kun molemmat on kipeenä ja mies ollu pois niin että tullu kotiin vasta klo 20 |O
Viime yönä herättiin klo 3 eikä juuri sen jälkeen saatu nukuttua. Miehellä olis ollu jotkut työpaikan kekkerit tänään mutta ei nyt jaksakaan mennä :kieh:
No hyi minua :saint:

Meillä on soseissa siis menossa bataatti, maissi, kesäkurpitsa, luumu ja nyt päärynä kokeilussa. Unet huonontu päivällä päärynän alottamisen jälkeen ja muutenkin tuo poika on ollu tosi pahalla tuulella. Pelkästään sylissä kelpaa olla. Voi olla tuosta flunssastakin, jos se oli tuloillaan. Täytyy seurata. Tässä on tuntosarvet vähän koholla kun esikoisella oli niitä allergioita ja päärynä oli yks niistä. Noissa kaupan hedelmäsoseissa ei vaan oikein oo paljoo vaihtoehtoja kun useimmissa purkeissa on montaa hedelmää sekotettuna. Sellasia en ala antaa vielä, kun/jos tulee jotain allergiaoiretta niin ei tiedä mistä tulee. Kokeilen ensin noita missä on vaan yhtä hedelmää.

Mä oon antanu soseita 2 kertaa päivässä, koskahan niitä voi antaa useammin? Ehkä sitten kun aloittaa puuron? Riisin kokeilen viljoista varmaan tuossa 5 kk:n ikäisenä.

Aleksi ei oo löytäny jalkojaan vielä. Eikä se viihdy lattialla muutenkaan. Eikä sitterissä. Eikä missään. Paitsi siis sylissä. Toivottavasti joku ohimenevä kausi.

Aleksi vierastaa mummia, ei muita B)
En tiedä tekeekö silmälasit sen, mutta alkaa aina huutaa kun näkee mummin. Muille vielä naureskellaan kovasti ja menee vieraiden syliinkin.

Mulla on talveksi 74 cm travallen haalari ja kaverilta saan vielä 80 cm reiman. Toi Travalle ei oo mikään pehmee, täytyy katsoo miten se toimii vaunuissa makaavalla. Töppöset ja tumput saan kans lainaksi, toppahatun taidan ostaa ihan omaksi. Ehkä.
Mulla on sen verran hyvä tuuri että kaverilla on huhtikuussa syntynyt poika kans, nyt jo yli 2-vuotias ja saan sitten niiltä vaatteita lainaksi. Mä taas annan omat tyttöjen vaatteet niille kun heille syntyy tyttö. Säästää edes vähän rahaa....(ja voi tuhlata sen johonkin omaan turhuuteen :LOL: )

Ja töihin meen sitten kun mies pakottaa :whistle:
Eli oon suunnitellu olevani kotona syksyyn 2010.

Nyt pitää mennä hoitamaan sairaita.
 
Miellä syödään soseita 2 kertaa päivässä. Pääasiassa vain kasviksia, mutta saanut myös luumua kun vatsa oli pari päivää toimimatta. Annoin sitten luumua kolmantena päivänä ja heti sen perään toimi, joten olisi varmaan toiminut ilmankin. Meillä poika on kovin ahnas syömään soseita. Ollaan annettu syödä sen verran kun syö. Ja hyvin on ottanut rintaa päälle ainakin vielä.

Meillä poika pyörii ja mönkii eteenpäin, varsinkin vuoteessa. Tänäkin aamuna jäi nukkumaan meidän sänkyyn kun noustiin, keskelle sänkyä ja tyynyt molemmille puolille. Kun mies meni katsomaan niin toinen oli mönkinyt sängyn laidalle, kiertänyt tyynyn. Kohta olisi pudonnut. Pitää varmaan ruveta yöllä syöttämisen jälkeen siirtämään takaisin omaan sänkyynsä. Sitä vain on niin helppo antaa jäädä viereen nukkumaan. Lattiallakin ryömi ja pyörähteli pieniä matkoja, oli jopa mennyt pöydän alle.

Soseiden annosta vielä että itse ainakin pähkäilin että antaa sitten useamman aterian kuin tuo kaksi kun ottaa puurot ja välipalan mukaan.

Viime yönä nukuttiin taas vaihteeksi 8 tuntia putkeen ja sitten syötiin ja nukuttiin vielä pari-kolme tuntia. Sain vielä jäädä vuoteeseen kun mies nousi esikoisen kanssa. Nukkumisesta ei kyllä tullut enää mitään kun alkoi kuulua kovaäänisesti "piipaa, piipaa". Esikoinen alkoi leikkiä :LOL:
 
Anu-78
Tervehdys!
Tää mamma lähtee tänään juhlimaan synttäreitään ;) :) !

Töihin paluusta on kovasti täällä keskusteltu, mulla on nyt semmonen tunne et en vielä lähde töihin tai siis sillon kun se ois mahdollista, kotona haluun olla vielä...

Ja talvivaatteista, joitain on jo hommattu ja on jo ennestään, ja onhan toi äippäpakkauksen puku ja tumput et niillä mennään eteen päin..

Anu 30v ja Saku 4kk 4pvä
 
Heippa täältäkin!!

Ei ole tullu taas kirjoiteltua.Joka päivä käyn kyllä lukemassa mut ei saa aikaiseksi kirjoittaa mitään!

Elikkäs eilen oli 4kk lääkärinla
Ja mitat olivat
Paino 8765g(4380g)
Pituus 68.2cm(54,5)
Pääny.45.3cm(39cm)

Taas oli kilon verran tullut painoa edellisestä ja kolme senttiä pituutta :heart:
Et hyvin kasvaa. Lääkäri oli siis myös ja meillähän poju raapii päätään kun on ollu karstaa ja kutissut. Ja öljyllä sitä hoidellut.Viime viikolla sain vinkin nlasta että laittaa sibicorttia ja aqualania ja näillä helpottikin yhden kerran jälkeen. vkoloppuna oli taas yöllä raapinu ja loitoin uudelleen sibicorttia.Nyt lääkäri antoi tuubin reseptillä ja viikon kuureina käski laittaa et häviää se kutina.Ja muutenkin meinas et on vähän atooppisen oloinen iho kun jaloissa ja käsissä kuivia länttejä.Nyt siis rasvaillaan miestä urakalla :) Sanoi et jos ei ala ihottuma häviämään niin herkästi sitten allergiatesteihin...toivottavasti häviäisi itekseen :/
Lisäksi meidän poju jännittää/jäykistää jalkansa aina välillä aivan jäykäksi.ja tätäkin ollu jo pitempään sanoi että jos ens nlassa vielä on niin sit lähete fysioterapiaan :(
Onko muilla tuollaista jalkojen jäykistelyä?
Siinähän tuota olikin yhdelle kertaa..muuten oli poika ihan hyvin kehittynyt!Ja viimeisen rotarokotteen sai myös ja kovin oli taas väsynyt illalla.

Meillä opittiin kääntymään mahalleen kaksviikkoo sitten :heart: Ja nyt ei kauan enää selälleen viihdytä.Mutta ongelma tulee kun ei jaksa hirmu kauaa olla mahallaankaan niin huuto tulee kovin pian ja saa olla kääntämässä vähän väliä!Mut eiköhän se siitä!

Kiinteet meillä oloiteltiin viime viikolla.Tai eka kerran annoin pottua ehkä kolme viikkoo sitte mut kun ei ollu sitä kivaa syödä niin ootettiin vielä vähän!
Viimevkolla sitte annoin päärynää ja se maistui hyvin.Ja loppuviikolla aloin antaa peruna-porkkanaa ja alun ihmettelyn jälkeen sekin menee kohtalaisesti.vikon loppuna maisteltiin luumua kun oli vähän itkuinen kun ei pariin pvän kakka tullut niin johan helpotti ja luumukin maistui hyvälle!Meinaa välillä olla melkoista sotkemista tuo syöminen :whistle:
Minä kun en ole aiemmin tahny ite noita vauvan ruokia niin kysyn teiltä että kun maissi sosetta teette niin teettekö pakaste maissista vai mistä? Vähän oon minäkin näissä pihalla
:xmas:
Varpaita ei ole meilläkään vielä löytynyt.Kovasti jalkoja nostelee kattoa kohti ja kattelee ihmeissään et mitä noi on mut ei vielä tartu niihin.

Töihin mun on mentävä tammikuussa jos työpaikan saa kun ei taloudellisesti ole mahdollista jäädä kotiin vaikka tahtoiskin :(

Et tämmöisiä tällä kertaa..Mukavaa päivää kaikille!

Aippa3 ja poju 4pvä vaille 4kk
 
Onnea ja hauskaa juhlailtaa, Anu-78 =)

Täällä poika on edelleen yöunilla, uskomatonta! Meni nukkumaan eilen klo 22, söi klo 01 ja 05 ja sitten noustiin 08 niin kuin useimmiten. Alkoi kuitenkin haukotella ja hieroa silmiään ihan heti joten menimme takaisin nukkumaan, minäkin nukahdin heti onnellisena. Pari kertaa olen sen jälkeen laittanut tutin suuhun ja poju sen kuin posottaa unta kaaliin edelleen! Aika harvinaista, että minä olen hereillä vapaaehtoisesti ennen poikaa :) Onko muilla tällaisia unipäiviä välillä?

Meillä ei vielä olla mietitty talvivaatteita, mutta keskustaan ei ole pitkä matka joten niitä pääsee sitten nopeasti ostamaan sitä mukaa kuin tarvetta ilmenee. Kudoin kovasti ennen pojun syntymää, mutta nyt en taida ehtiä/viitsiä tehdä villahaalaria itse, pitää varmaan ostaa sellainen ainakin...

Viljaliina ja poju 3kk+11pv
 
Tervehdys :wave:

Anuu Meilläkin tuo kiinteitten aloitus on ollut haastavaa. Olen antanut niitä Onnille jo useamman viikon ja on syöty perunaa, porkkanaa, luumua, päärynää ja nyt viimeisimmäksi parsakaalia. Määrät on olleet koko ajan pieniä ja suu ei ole auennut itsekseen juuri koskaan. Mutta tänään tapahtui se ihme, Syötin peruna-parsakaalia ja suu aukeili mukavasti ja Onni söi siis yli puoli purkkia, nauroi vain välissä :heart: Joten uskoa vain, kyllä se pienen hoksaaminen sieltä tulee. Ja tosiaan meillä on semmoinen sihtikurkku, että kun annoin omaa pottua, niin jatkuvasti kakoi ja pärski, olisi saanut olla joku roiskesuojain. Olenkin nyt päätynyt antamaan noita kaupan soseita, kun ovat siloisempia. Eiköhän tuo aikanaan noille kotimuonillekin opi.

Kotona haluaisin olla ensi syksyyn, mutta se riippuu noista miehen työkuvioista. Mulla kun on tuo vuorotyö, niin ei oikein houkuta jättää noin pientä. Jos on ilta ja aamukin peräkkäin, niin menisi tosi kauan näkemättä. Toisesta lapsestakin varmaan jossain vaiheessa haaveillaan, mutta käyn varmaan töissä välillä. Ja tuo raskausaika täytyy unohtaa ennen seuraavaa. Ei tuo ajatus yhdeksän kuukauden krapulaisesta olosta vielä houkuta :LOL:

Talvivaatteet on täällä siinä mallissa, että on toi äippäpakkauksen puku. Lisäksi ostin tarjouksesta semmoisen Reiman vihreän välikausihaalarin. Mummi on meillä kova kutomaan ja on tehnyt Onnille tähän mennessä jo 4 villatakkia ja viides tulossa, joten se puoli on hoidossa. Luulen kyllä Onnin pärjäävän täällä susirajallakin aika pitkälle villaisilla ja tuolla välikausihaalarilla, kun laittaa rattaisiin lampaantaljan ja lämpöpussin. On nimittäin sen verran kuumaverinen poitsu.

Kääntymisestä Joko teillä käännytään molempiin suuntiin mahalleen. Onni on kovasti kääntymässä vaan tuonne vasemmalle, pitää kovasti aktivoida, että tekisi mitään tuolta oikean puolen kautta. Alasti pääsee jo sitäkin kautta mahalleen, mutta vaatteet päällä menee vaan toista kautta.

Mut nyt lähden leipomaan, poitsu uinuu pihalla
Niin ja kiitos kaikille niistä kommenteista siihen hääasiaan. On nyt päädytty siihen, että jos Onnilla silloin kaikki ok, niin lähdetään sinne häihin miehen kanssa kahdestaan. Ihana ajatus nukkua aamulla pitkään. Oon minäkin matkailija ja todellinen parisuhteenhoitaja, kun se on reissun suurin haave :LOL:

Palataan

Laylah ja :heart: Onni 4kk 1vko (unilla)
 
Moi! :wave:

Meillä alettiin tänään maistelemaan kiinteitä. Olin pari päivää sitten pakastanut perunasörsseliä niihin jääpalamuotteihin, ja nyt sitten otin yhden palan, ja sekoitin korviketta joukkoon.
Eipä se kovin hyvin näyttänyt uppoovan, mutta ilmeet olivat kyllä sen arvoisia, että piti oikein kamera hakea ja napsasta muutama kuva. :LOL:

Meillä myös ollaan viime aikoina heräilty niin monta kertaa yössä, (5-7) että päätin aloittaa noi kiinteet. Kyllähän tuossa pieniä määriä maistellessa kuitenkin kuluu sen verran aikaa, että on Nooa varmaan n. 4kk, kun alkaa kunnolla kiinteitä syömään.

Mekin käytiin ilmoittautumassa keskiviikkona vauvamuskariin. :D Mua ei ole missään vaiheessa oikein tuo vauvauinti kiinnostanut, mutta aattelin jo ennen Nooan syntymää, että vauvamuskariin ois kiva mennä. No, se alkaa sitten ens tiistaina siellä MB:n kotikulmilla, elikkä hertsikassa. =)

Talvivaatteita mekään ei olla sen enempää vielä osteltu. Äitiyspakkauksen systeemit toki on, ja lampaantalja löytyy. Mun mielestä se äitiyspakkauksen toppahaalari ja myssy on ehkä hieman tyttömäisiä, joten voi olla, että käyn ostamassa jonkun toisen haalarin. Vielä ei mielestäni kuitenkaan ole mikään kiire.
Villatakin ja villahousut mummo neuloi jo keväällä, mutta se takki taitaa olla jo ainakin hieman kittana...

niin.. ja ONNEA ANU-78!! :flower: :hug:

elzibelzi ja Nooa 3,5 kk
 
Onnea Anu 78
meillä nukuttiin 21-09 kahdella syötöllä. melkoisen juhlaa kun on menty niin huonolla unilla viimeajat. itse toki heräsin kerran enemmän ku neiti alkoi juttelemeen. aattelin jo et perhana nyt se heräsi, mutta unissaan neiti jutteli :LOL:
mä kanssa aattelin pärjätä ilman hyppykiikkua ja kävelysysteemejä. tai vannomatta paras. meillä koira hoitaa neidin viihdyttämisen. koiran tarttee vain vieressä istua niin neiti on ihan haltioissaan. hännän heilutus on ihan huippu kivaa katseltavaa :D niin tietystikkään en jätä heitä kahden. hienosti muuten koira on erottanut omat lelut ja neidin lelut, eikä koske niihin vaikka jäisivät lojumaan. koiru on siis flatti eli noutaja joten aina joku lelu suussa kannettavana.
 
moi!

Olipas ihanaa eilen viettää aikaa vaan ihan miehen kanssa kaksin. Käytiin ikeassa ja sellossa, ja kaikkee kivaa tarttui matkaan =) Pinja oli ollut oikein kiltti tyttö mummille. Ei ollut yhtään itkenyt tai kitissyt ja kiltisti oli syönyt soseet ja maidot. Vähän nihkosesti oli päivällä nukkunut, kahdet reilu tunnin unet. Kun yleesä nukkuu kahdet kahden tunnin unet. Jaksoi silti illallakin olla reipas tyttö, eikä sitten kiukutellut äitille ja isällekään. Illalla simahti tuttuun tapaan ennen yhdeksää ja heräs ekan kerran vähän ennen kuutta :eek: Sit otti maitoo ja jatkoi unia puol yhdeksään :D Olis kyllä ihanaa et se yks yösyöttökin olis jäämässä pikkuhiljaa pois. Tai no on tämäkin ollut luxuxta kun on nyt pari viikkoa tosiaan syönyt öyllä sen yhden kerran, yleensä kolmen- viiden välissä.

Varpaat meilläkin löytyi jo pari viikkoa sitten. Nyt kun on aikansa treenannut, niin ne menee jo hienosti suuhun =) Kiskoo eka sukan pois ja sit imeskellään varpaita :LOL:

jaahas, nyt meillä herätään päivä unilta. Lähdetään mummin ja tädin synttäreille =)

Joanna ja Pinja reilu 4,5kk
 
aippa3: mä en oo maissisosetta tehny itte, se on aika vaikeeta saada niin sileeks että vauva pystyy syömään. Se valmis vauvojensose on hyvää. Muita soseita voikin itte tehdä, mutta aika moni jättää maissin väliin.

Syömisestä sen verran, että meillä poika on hoksannu sen, että päärynä- ja luumusose on makeeta. Eli alkaa armoton huuto ja kitinä kun yritän antaa kasviksia. Sitten kun antaa hedelmäsosetta niin suu aukee ja kuuluu tyytyväinen mumina syödessä.
Kiva, poika on 4 kk ja alkaa valita mitä syö. Ei ollu esikoisen kanssa tämmösiä ongelmia. Mutta se onkin tyttö ja paljon helpompi B) :p
 
Ihana Laylah kuulla että teillä vihdoin opittiin, antaa toivoa että meilläkin joskus suu aukeaa lusikalle. Tänään ennen unia tarjosin taas päärynää eikä mennyt niin hyvin ku eilen.. No, ehkä joskus.

Onnea Anu-78! Onko isotkin juhlat tiedossa?

Ja onnea Joannalle ja muillekin kenellä alkaa yöt sujua. Toi on kyllä yksi pulloruokinnan etuja, saa illalla masun kerralla niin täyteen että alkaa unille laitto helpottua (esikoisen sai itse nukahtamaan sänkyynsä tosta vaan ku aloin antaan illalla pullosta vellin 4kk iässä ) ja sit hyvällä säkällä unet pitenee.
...voi ku meillä alkais se pe-po-velli mennä niin olis edes jotain antaa illalla muutaki ku rintaa. siis täs ennenku alkaa kiinteät upota.

Jaahas, ajatus katkes. tyypillistä.
 
Anu-78
anuuu, muutama kaveri tulee meille ja tässä aloitetaan ja sitten siirrytään kaupunkiin:) et ei nyt niinkään isot mut jos vaikka yrittäs vähän rentoutua muuten :p ja kiitos anuuu onnitteluista!
 
Käytiin välillä kaupassa.

Me tehtiin itse myös maissisosetta. Ei tietystikään niin sileää kuin kaupan, mutta kyllähän tuokin meni alas. Annetaan kyllä myös kaupan soseita aina välillä jotta nekin menisivät tarpeen tullen.
 
voi kun täällä kaikki jo kovasti puhuu kiinteiden aloittamisesta. Me kun yritetään sinne 6kk imetykseen. Tai saa nyt nähdä mitä nvl-lääkäri sanoo ensi tiistaina tytsyn kasvuvauhdista. Onko muita 6kk imettäjiä?

Ostin tänään huuto.netistä meille matkarattaat. Älkää nyt vain kukaan sanoko, että emma on huono merkki. :LOL: Meinataan nimittäin lokakuussa lähteä Italiaan. Se on meidän häämatka, vaikka häät on vain maistraattimuodollisuus. Ja ei mahda kovin romanttista olla matkallakaan, kun on tuo kolmas pyörä mukana. :heart: :LOL:
 
juuri meilläkin yritetään olla pelkällä rintamaidolla 6kk jos vaan mahdollista, mutta nyt on tietysti vielä kovin aikaista tietää kun poika on vasta sen 3kk+11pv. Toivottavasti alkaa kuitenkin juoda pumpattua maitoa pullosta, että pääsen välillä johonkin käymään. Mutta jos ei ala niin sitten en käy, eihän tämä imetysvaihe nyt niin kauan kestä kuitenkaan =) Italianmatka kuulostaa ihanalta - meilläkin on puhuttu naimisiinmenosta, mutta juhlinnaksi taitaa riittää vaikka kana-ateria Hesellä B)
 
Onnea Anu-78 ! ja hauskaa iltaa =)

juuri meilläkin on aikomus mennä täysimetyksellä 6kk asti, jos vaan kasvu jatkuu hyvin rintamaidolla. Ainakin toistaiseksi kasvu on ollu tasaista ja maitoa riittää. Tuo meiän keskimmäinen muksu oli kans 6kk täysimetyksellä, eka vaan 4kk. Yks miinuspuoli tuossa myöhäisessä soseiden aloituksessa on, nimittäin se että vauvalla kestää pidempään tottua kiinteään. Usein on niin, että tuota kakomista esiintyy enemmän niillä, jotka on pitkään täysimetyksellä. Niin oli tuon meiän neidin kanssa. Mutta oppi kuitenkin syömään ajan kanssa. Pitkään piti antaa niitä ensimmäisiä ihan sileitä soseita, jotta sai syötyä. Vähänkin karkeampi sai yökkimään.

Meillä ei kelpaa tutti, tuttipullo eikä nokkamukit. Olis kiva, jos oppis jostain juomaan lypsettyä rintamaitoa, jotta voisin joskus lähteä kaupoille tai johonkin ilman, että tarvitsee kelloa kytätä seuraavan ruoka-ajan takia tai ottaa poikaa mukaan. Tahtoo hermostua, kun äiti jää ihastelemaan vaatteita tai muuta mielenkiintoista ;)
Yötkin nukkuu hyvin, joten senkään takia ei oo kiirus tarjota muuta kuin rintaa.
Viihteelle en oo kaivannu. Oon kotona viihtyvää sorttia :)


Oliko se angel, jolla oli ne matkarattaat uutta kotia vailla?
Mun tekis mieli hankkia meille "uudet", kun noissa vanhoissa on kankaat niin kulahtaneet. Mies ei oo kyl lämmennyt ajatukselle hankkia uusia rattaita, kun vanhatkin toimii vaikka rumat ovatkin.

 
heippa pitkästä aikaa.. :wave:
oltiin viime viikolla millan 4kk neuvolassa ja tämä tuhti neiti sai hyvät mitat korttiinsa :whistle:
painoa tällä "sirolla" rakkaus pakkauksella oli siis 4kk neuvolassa 8680g ja 67cm (syntymämitat 3665g ja 52cm) eli kasvanut on hurjasti. :heart:

soseita ollaan viikon verran syöty ja se onnistuu hyvin. tyttö vetäisisi purkin kerrallaan jos antaisin eli ruokahalu on mahtava :LOL: tullut ihan äitiinsä.

muuten meille kuuluu ihan hyvää. miehellä alkoi vihdoin loma joten ollaa yhdessä oltu aika paljon kun siihen on mahdollisuus nyt. kohta alkaa taas tylsä pitkä syksy ja talvi mulle lasten kanssa kun mies töissä..
täällä punnitaan ajatuksia neljännestä. aika hurjaa edes miettiä, mutta niin vaan tunteet on hulluja B)
onko täällä kukaan raskautunut huhtivauvan jälkeen jo??? :whistle: :wave:

töihin paluusta mä todennäköisesti menen ensi vuoden syyskuussa töihin eli milla täyttäisi heti pian sen jälkeen 1,5v. sitä aikaisemmin en mene vaikka rahat varmaan loppuu kesken tämän asuntolainan kanssa. pika laihdutus ei ole pahitteeks joten syksyyn saakka odotellaan- esikkokin aloittaa silloin jo eskarin joten olen pari viikkoa kotona eskarin aloituksen aikana..

talvipuku mulla -04 äp puku ja reiman 80cm puku, joten niillä pärjätään. äp puku vaunuissa nukkumiseen ja reiman ulkoiluun.

pulttis ja milla 4kk+ 1vko :heart:
 

Yhteistyössä