***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

Meillä kyllä luumu maistunut. Meillä taitaa olla semperin luumusosetta, en kyllä osaa sanoa onko maussa eroja.

Menkat ei ole alkaneet vielä eikä ole edes kiirettä.

Esikoinen meinas taas tehdä hankalaksi päiväunille käynnin, onneksi nukahti lopulta. Nyt tassuttelee jo pois.
 
MB Samassa muskarissahan sitä sitten tosiaan oltiin. En ois kyllä mitään tajunnu, jos sä et ois multa mitään kysynyt. Menihän mullakin siinä vähän pasmat sekaisin. :LOL: No, mut kiva että muskarissakin on joku "tuttu". Ensi viikkoon siis... :D

Ei uponnut bataatti yhtään perunaa paremmin meidän pojalle... kärsivällisyyttähän tässä vaan tarvitaan. Ei meillä onneksi mikään kiire kiinteiden aloittamisella ole.
 
Nopsaan kommentti anskuille: Meidän 4kk neuvolassa pojan mitat oli 65,5 cm ja 6520g. Sanottiin samaa, että pitäis alottaa kiinteät. Käytiin sitten lääkärissä muissa asioissa viime viikolla ja lääkäri sanoi, että ei ole kiirettä aloittaa kiinteitä, vaikka paino raahaa hieman jäljessä, se on kuitenkin normaalin rajoissa! Sama juttu varmaan teillä! Aloitin kuitenkin kiinteät, aika vähän sitä päivittäin menee, mutta hitaasti ollaan aloiteltu. Kun ei sitä kiirettä tosiaan taida sittenkään olla. Joten, älä ota stressiä terkan kommentista, aloita pikkuhiljaa omalla tahdilla. Kyllä se sitten siitä!

Nyt menox taas! =)
 
juuri kurja homma tuon kortin kanssa! Onneksi Luottokunta kantaa tappion.

Minähän valitin viime viikolla, että poju ei suostunutkaan syömään tuttipullosta kun lähdin illalla ulos. No, äitini tuumasi että "70-luvulla ei ollut tuollaisia ongelmia, kaikki vauvat söivät pullosta" ja ilmoittautui testaamaan asiaa tänään. Minä lähdin vaateostoksille ja kas kummaa, niin vain oli poika tyytyväisenä juonut pullollisen maitoa! Itsekin pääsin näkemään, kuinka poju veteli viimeisiä huikkia onnellinen hymy naamallaan... en sitten tosiaankaan tiedä, miksi minä tai mies emme tuossa onnistu. Mutta hyvä tietää, että mummin apuun voi turvautua jos pitää päästä yksin jonnekin =)

Viljaliina ja A-V 3,5kk
 
Onneksi se kortin väärinkäyttö pitäisi siis mennä joko luottokunnan tai pankin vakuutusten tappioksi. Mun pitää kyllä täytellä jotain lomakkeita, ja tehdä rikosilmoitus jos haluaa (mutta kuten sanottu, siitä ei varmaan paljon ole hyötyä rikoksen ratkaisemiseksi ja rosmojen kiinnisaamiseksi). Minä luulen, että nuo kortin kopioijat aloittaa ensin pikkusummalla (= mäkkäri 8 e) ja siirtyy sitten vähän isompiin summiin, jos kortti toimii. Minulta oli ehditty siis nyysiä yhteensä 1014 euroa ennen kuin homma huomattiin ja kortti suljettiin. Vähän siinä olisi itsekin saanut ihmetellä, jos olisi lähtenyt nostamaan rahaa ja kortti ei olisi toiminut. Onneksi minulla on toinenkin kortti niin ei nyt sitten ole ihan pulassa.

anskui kirjoitti:
meillä 4kk mitat oli siis 7350g ja 68,7cm. Eli tosi pitkä poika minkä takia tuo paino laahaa jäljessä.
Meillä oli tänään 4kk neuvola ja neidin mitat oli 68cm ja 7120 g eikä meille ainakaan mitään valitettu laihuudesta eli imetyksellä jatketaan kuten tähänkin asti. Koitahan vielä saada jonkun muun (lääkärin tai terkan) kommentti asiasta, sillä tylsää, jos olisit vielä halunut imetyksellä mennä ja oikeasti ei olisikaan tarvetta aloittaa kiinteitä vielä. Eli ei kirvestä vielä kaivoon! :hug:

Tuossa tulikin nuo meidän neuvolamitat. Muutenkin kaikki oli ok. Meidät on varmaan laitettu johonkin tylsien tapausten listalle, kun ei meillä ikinä ole mitään valitettavaa ja vauva voi hyvin. Varmaan antaa meille jotain lyhyempiä aikojakin tuolla neuvolassa. :LOL: Mies aina lähtee neuvolaan mukaan ja sitten ihmettelee, että oliko nyt taas järkeä tulla mukana, kun eipä siellä mitään kummempaa tapahdu. =)
 
ihan pikaisesti. meillä on täällä ilmeisesti nuha tekemässä tuloaan. itteä paleltaa, oksettaa ja väsyttää, esikoisella on kuumetta. ja tänään piti mennä poliisilaitokselle tilaamaan uusi ajokortti :headwall:

no, ei muuta kuin sohvalle sitten kyttäämään BB 24/7.
 
känkkis jos lohduttaa niin ei mullakaan ole vielä uutta ajokorttia, naimisiin mentiin yli 5-vuotta sitten ja se on vaan jäänyt. passi mulla on kyllä oikealla nimellä ku ulkomailla on oltu nii on ollu pakko uusia passi.. mut vanha ajokortti on kelvannut aina ku on kassalla kysytty henkkareita, ne näkee siinä ekan ja tokan nimen niin sukunimellä ei niin väliä. ainoo missä on pitänyt 5-vuoden aikana näyttää passia on ikea.

ja paranemisia teille :hug: ja kaikille muillekin sairastaville. meillä ei onneksi ole ollut flunssaa vielä mut eiköhän ne taudit ala taas liikkumaan ku alkoi se vauvauinti ja kerhot. uintiinkaan ei saisi mennä nuhaisena, ku vedessä tarttuu herkästi taudit.. mutta aina löytyy niitä vanhempia ketä tuo lapsen harrastamaan vaikka vihreät rookut roikkuis. :headwall:

no joo... moi
 
Silmät ristissä pikaisesti... Poika tuli yöllä kipeäksi, nenä täynnä räkää ja yskii vähän. :( Piti sit perua tän aamun neuvola vaikka terkka kuulosti vähän siltä et kyllä te voisitte tulla. :eek: Sanoin suoraan et lapsi ei nyt ole siinä kunnossa että häntä voisi sinne tuoda. Toisaalta olis voinu samalla pyytää lääkäriä katsomaan korvat jne. mut saa niitä aikoja tk:een ku tarvii. Hänellä oli ilmeisesti jo eilen kurja olo kun kaupassa tuli niin paha mieli et jouduin kantamaan sylissä loppu kaupan. Eikä hän kyl normisti noin huuda. Nyt sit vaan odotellaan et kuka sairastuu seuraavaksi... Ja tietysti mies on huomenna koko päivän reissussa, mikä sekin on harvinaista... :headwall: Känkkikselle pikaisia paranemisia! :hug:
Jatketaan myöhemmin! :wave:

RouvaP ja Nuhainen Mies tasan 4kk
 
Onpa kiva aamu pitkästä aikaa! =) Poika on hymyillyt ja jokellellut kuin ennenkin, monen päivä tauon jälkeen. Miehenalulla oli niin maha kipeä vissiin, että oma iloinen itsensä katosi useiksi päiviksi. Nyt aloitin sitten tietysti heti d-vitamiinitipat, jotta päästään taas rytmiin, ihan yhden tipan vain annoin. Eilen annoin myös lusikallisen päärynäsosetta, mitä olisi varmasti mennyt enemmänkin. Ajattelin, että päärynä hieman pistäisi vatsan toimintaan vauhtia, kun kakkivälit ovat olleet nyt mahakipujen aikana sitä viittä päivää...

Jotain piti kommentoida, mutta nyt en tietenkään muista, että mitä.

Mavi ja poika 5 kk:tta
 
just eilen kysyin neuvolassa lääkäriltä, että voidaanko tänään mennä vauvauintiin, vaikka tytsy on ollut nuhainen (ei kuumetta, mutta nenässä rohisee). Lääkäri sanoi, että ei mitään syytä jättää väliin. :eek: Pitäiskö kuitenkin olla menemättä, mitä luulette?
 
Joanna saa. auringonvalolla, sappisaippualla tai vaikka Vanishilla.

kiitos anuuu ja Pannunen, kyllä tää tästä. ja mulle just tuli uusi pankkikortti, jossa ei ole kuin etunimi + uusi sukunimi. virkailija kysyi että jätetäänkö loppulitania pois, kun se ei edes mahdu siihen korttiin mitenkään päin :LOL:
 
Jos vain nuhaa niin menisin kyllä. Tietysti jos lapsi vaikuttaa muutenkin väsyneemmältä ja sairaalta niin ei sitten. Siellä lämpimässä saunassa ainakin räkä lähtisi tulemaan.

Meillä poika on peuhannut lattialla ihan urakalla, nyt alkaa väsyä. Sain sentään päivänlehden luettua. Esikoinenkin nukahti viimein, meni melkein tunti taas vaihteeksi.

Viime yönä meillä syötiin taas 2 kertaa, aamusta nukkui sitten klo 8.30 asti, mutta itse piti nousta esikoisen kanssa jo ennen klo 8. Ulkoiltiin aamusta. Vähän alkaa käydä tylsäksi tuossa pihassa oleminen, pitäisi varmaan vaihteen vuoksi puistoon mennä.
 
Juuri, mäkin kattoisin vauvelin kunnon mukaan. Meillä ainakin nenä tuhisee vähän väliä, joten sais koko ajan olla ihmettelemässä mennäkö vai ei. Kipeenä meidän tyttö ei ole ollut vielä kertaakaan... ( kopkop ) ei vissiin olis pitänyt sanoa tota.

Meillä käännyttiin eilen mahalta selälleen ja tänään uudestaan. :heart:
Tais vielä olla vahinko. =)

Nyt typykkä heräs 40 min päikkäreiden jälkeen. Se siitä omasta "rauhasta".

KMaria ja ennuku-tytteli 4,5kk
 
juuri jos se räkä on vihreää/keltaista tai muuten semmosta sairaan lapsen räkää niin älkää viekö koska sit muut vauvat saa tartunnan helposti. mut jos on ihan vaan vähän rohinaa ja lima normaalia niin voi mennä (vauvoillahan rohisee usein jo pelkkä tissimaitokin nenässä ). mun mielestä on väärin ajatella että mennään ku muuten ei ikinä päästä.. pitää ajatella et miksi tieten tahtoen tartuttaa muitten vauvat ku ohjeissakin meillä ainaki on iso kielto että kukaan ei saa mennä sairaana altaaseen, ei aikuinen eikä vauva.

känkkis ei mullakaa kortissa ole ku eka ja sukunimi, mutta ne kassalla näkee koneelta sun koko nimen maksettaessa!
 
Heippa!

No voi hyvänen aika Juuri, enpä tiennyt, että tuollainen korttihommeli on mahdollinenkaan! Miten sellaisen edes voi kopioida, jostain Tiimarin kartongista askartelee vai? :eek: Eipä riitä mielikuvitus ymmärtämään, mutta varuillaan pitää näköjään olla...

Monilla täällä näkyy olevan jo soseet kehissä. Meillä mennään äidin antimilla vielä.

Ja mitä, seuraavasta vauvastakin (tai siis vauvasuunnitelmista) jo jotkut maininneet! Kyllä mäkin vielä sen kolmannen haluaisin, mutta en edes haaveile (tai yritän olla haaveilematta) ennen kuin se kierto palaa ainakaan, ja siihenhän voi mennä vielä vuosikin tai lähemmäs, jos viime kertaa muistelee...

Muuten kuulumisia täältä: Aaron on ehkä viikon ollut nuhainen, ei onneksi muuta kuin räkäisyyttä. Kaipa tuo nyt tuossa taas kestää kauan, kun viimeksikin oli viikko- ellei kuukausitolkulla. :| Ja tänään kävi pieni haaveri: isoveikka nykäisi Aaronin sohvalta lattialle. :( Vähän pieni inahti, mutta aika pehmeä taisi olla lasku, koska hyvin pian oli taas reipas ja iloinen ilme naamalla :) Terveysneuvonnasta sanottiin, että tuskin tuli kummempaa mutta ehkä voi tänään vähän tarkemmin syynätä, että poika käyttäytyy normaalisti. Sattuu ja tapahtuu! Vielä kun tuo Antto onnistui kaatumaan lauantai-iltana niin, että korvaan tuli kunnon haava, joka piti sairaalan päivystyksessä liimauttaa... :|

No joo mutta keskitynpäs taas vaihteeksi hauskuuttamaan tuota Aaronia, meinasin soittaa Volare-karaokea tietokoneelta, se on uponnut molempiin poikiin :D

Palaillaan! :wave:
T. Kalenteri ja pojat
 
Heissan taas =)

Kävin tuossa odotus puolella lukemassa uusien huhtikuisten juttuja. Tuntuu niin hassulta, kun eihän siitä niin kauan ole kun itse niitä kirjoitteli... ja toisaalta siitä tuntuu olevan jo ikuisuus =) Mulla on hieman ikävä sitä odotuksen fiilistä ja harmittaa kun en täysiä uskaltanut nauttia raskaudesta vasta kuin loppumetreillä.

Minä ilmoitin tänään työnantajalle olevani ensi vuoden loppuun hoitovapaalla. Mites teillä?

Soseista sen verran, että me ollaan 2 viikkoa harjoiteltu makupaloina... eikä paljoa edistystä ole tapahtunut. Jimi pyörittelee sosetta suussa ja jemmaa sitä poskiin & kitalakeen, nielulle menee se mikä vahingossa menee :headwall: Oisko hyviä vinkkejä???

Meillä vauvamuskariin ei oteta alle 6 kk vanhoja, maksaa 50 e lukukausi. Vauvauinnista en ole vielä kysellyt, pitäisi ottaa itseä niskasta kiinni ja puhelin käteen. Hinta tais olla 5 e/kerta... ellen vallan väärin muista. En osaa sanoa, pitääkö vanhemmista maksaa erikseen.... vaan meneekö kaikki samaan hintaan.

Onko muuten nykyään enemmän vauvoihin tai äiteihin kohdistuneita ikäviä juttuja, vaan onko niihin vain herkempi reakoimaan. En kohta uskalla enää mennä iltalehtien sivuille, kun aina jotain ikävää. Mulla nuo eläinvauvojenkin kohtalot laittaa tipan silmään ( se emon hylkäämä valaanpoikanen ja eläintarhassa kuollut gorillavauva, jota emo kantoi eikä halunnut luovuttaa pois). Puhumattakaan ihmislapsista... :'(

Tulipas taas montaa juttua, kun nykyään niin harvakseltaan on tullut käytyä.

Mariaana
 
Maanantaina tultiin illalla takas Rovaniemelle Lappeenrannasta ja mukava reissu oli. Onneksi aurinko paistoi koko reissun ajan jotta pystyttiin kävellä ympäri Lappeenrannan keskustaa, Hiekkalinnassakin käytiin.. Hienosti oli hiekasta saatu tehtyä Villin Lännen juttuja..

Tänään sitten hokasin, että Iidalla alhaalla takana pilkistää pieni valkoinen hampaan pää.. Nyt Iida onkin ollut hiukan räkäinen ja kuola valunut enemmän kuin ennen. Pukluliinaakin syö ihan antaumuksella jos vaan antaa.. Suuttuu ihan niin että itkemään rupeaa jos kesken kaiken vaihtaa liinan tuttiin.. Näin ne hampaat vaan alkaa tekemään tuloaan.. Huoh, aika vaan kuluu liian nopeasti..

Kauhea juttu oli kyllä Iltasanomissa siitä äidistä joka oli vauvaa ravistellut ja muutenkin pahoinpidellyt niin paljon, että jo pelkkä vaate päällä sai vauvan itkemään kivusta.. Kyynel tuli silmään ja raivo kuohahti sisällä.. Miten kukaan voi noin tehdä pienelle viattomalle ressukalle ? !?! Aivan hirveää.. :kieh:

Hauska lukea kuinka jotkut ovat saaneet tuttuja täältä kautta.. Mukavaa..

Mulla oli vielä jotakin mitä piti sanoa, mutta.. Pätkii. Palailen asiaan myöhemmin..

Sofku ja kaksi päivää yli 4 kk vanha Iida

Mariaanan kysymykseen tuossa tulikin jo vastausta eli paljon herkempi olen kaikkiin uutisiin joissa on puhetta lapsista tai äideistä.. Sekä tv sarjoissa jos käsitellään jotenkin surullisesti tai väärin lapsia/äitejä niin itku meinaa aina tulla..

 
Niin joo.. Me ei olla menossa minnekkään kerhoon, vauvauintiin jne.. Miehellä vuorotyö ja todella vaihtelevat aikataulut, joten ei viitsi sitoutua mihinkään kun tulisi pian niin harvakseen mahdollisuus osallistua.. Ja muutenkin en jotenkin vaan välitä tuollaisesta touhusta..

Ja mehän mennään vielä täysin imetyksen voimalla.. Näin olisi tarkoitus jatkaa sinne 6 kuukauteen asti.. :D

Todella ikävä oli Juurin kortti varkaus.. Kaikkea ne kehittää jotta voi huijata toisia.. :/

Tuossahan tuota taas.. Miten niin PÄTKII.. ?!?! :eek:

Itelläkin on nuhaa nyt ollut ja jotenkin se vaan väsyttää...

Mutta nyt oikeasti iltapalalle..

Sofku ja Iida, jälleen..
 
Minä en olekaan kuullut tuosta iltalehden jutusta. En kyllä ole lukenut muuta kuin päivänlehden enkä käynyt edes kaupoilla. Kamalalta kyllä kuulostaa.

Me käydään avoimessa esikoisen vuoksi ja tuonne muskariinkin oltaisiin menty siksi. Mutta saa nähdä päästäänkö kun ollaan varasijalla.

Minun pitäisi soitella esimiehelle ja kysellä paljonko on lomaa ja sitten hakea tuota hoitovapaata. En kyllä voi olla pitkään kotona, mutta olisin sitten osittaisella hoitovapaalla kun palailen. Ainakin nyt ollaan niin mietitty.
 
No voi apua, en olisi kuullut tuosta kamalasta Iltalsanomien jutusta ellen olisi lukenut sitä tästä - olen lakannut kokonaan käymästä iltalehtien sivuilla juuri tästä syystä :'( Ihan liian paljon kamalia uutisia vauvoihin ja lapsiin liittyen. Varmaan valvon taas yöllä tuotakin miettien. :(

Täällä vauskilla on ollut vähän itkuisempi päivä jostain syystä, mutta nyt tuntuu nukahtaneen yöunille muutaman yrityksen jälkeen. Sain sentään illalla siivottua vaatelipaston ja siirettyä pieniksi käyneet vaatteet syrjään - nyt käytössä 68cm ja osittain jo 74cm.
 

Yhteistyössä