***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Vishylle onnea tytöstä! :heart:

Hippoliina Mulla la on 21.4 ja vauva vielä tosi ylhäällä joten en varmasti ennen Toukokuuta jakaudu!! En tiedä kuinka äkkiä vauvan pitäs nyt olla alhaalla että syntyis suht ajoissa. Poikakin kun meni yliajalle ja oli kuitenkin alhaalla jo näillä viikoilla. Joten viimesen sakissa veikaan itseäni kasassa olevan :kieh:
No eipä mulla vielä ole kiire ollut synnyttämään. Mutta kyllä se sitten kun yli menee alkaa jo varmasti tuntumaan |O

Huomenna on neuvola.. Kiva juttu.
Nyt aamupalantekoon!
-Taika ja masukki-
 
Huomenta!

Vishylle paljon onnea prinsessasta :flower:

Tsemppiä kaikille synnytysehdokkaille :wave:

Itsellä takana muutaman tunnin unet, varmaan tuo polille meno jotenkin hirvittää. Onko muilla kutinoita? Mulla on nyt viikonloppuna kämmenet kutisseet ja jännäänkin nyt, et onko maksa-arvoissa häikkää. Lisäksi tuo Onnin koko tietysti kiinnostaa. Mut tämä tältä erää omasta navasta, palaan iltapäivällä uudestaan sen tiimoilta.

Aurinkoista päivää ja supistuksia itse kullekin nitä toivovalle :wave:

Laylah ja :heart: Onni 36+4
 
Huomenta kaikille;-)

Vishylle miljoonasti onnea pikkuisen prinsessan johdosta :flower: :hug:

Täällä ei edelleenkäään yhtään mitään pieniä supistuksia lukuun ottamatta... Keskiviikkona olisi taas lasketun ajan täyttymisen kunniaksi neuvola, pitäisiköhän tädille sanoa, ettei Väinö ole oikein liikkunut pariin päivään, josko pääsisi edes kontrolliin.. Tähän tuntemusten odotteluun alkaa pikku hiljaa kyllästymään.. Taidan ehkä koittaa :whistle:

Ihana aamu, yöllä oli ollut sen verran pakkasta, ettei aamulenkin jälkeen tarvinnut koiraa kiikuttaa suoraan suihkuun =)

Ihanaa aamua kaikille toivotellen

Dooris ja Väinö 39+5
 
Huomenta.
Lupaavan huono yö takana, menin maate 23 mutten saanut nukuttua ku alkoi eka mankkajuilinnat ja sit supistelu. 00 kattoin kelloa et sillon alkoi oleen säännöllisiä supistuksia ja ennen 01 aloin kellottaan niin tuli yli 30min ajan 5min välein kipeitä. Kuitenki oli siedettäviä ku mulla oli kuuma vehnätyyny alamahalla ja koitin vaan olla rentona. No, sit tulin niin kipeeks et piti nousta ylös niin eiköhän ne siinä sit yöllä wallanderia kovalevyltä katsoessa rauhoittunut.. Mutta mutta, heräsin mahakipuun, menkkasellaiseen ja supistuksiakin on hiljalleen tullut. Nyt ajattelin aamupalan jälkeen suunnata mun homeopaattiselle synnäripaketille ja ettiä aineen supistusten laantumiseen. Sit pyysin jo kaveria kävelylle, lähdetään puol 10. Voi että kun tää tästä nyt käynnistyisi kunnolla ja saatais vielä maaliskuulle vauva! (sopis niin hyvin ku mies "kielsi" mahavauvaa kuunvaihteessa syntymään, ku töissä on niin hektistä. )
:whistle: mä oon ihan fyysisesti kipee (reidet+alamaha) ja väsynyt, mutta voi mikä hymy kasvoilla ku kerranki on oikeasti oireita ja oloja että täshän voi oikeasti tulla vauvaki tälle viikkoa....

ai ni ja ne mun ässät jäi saunan asteelle eilen, näköjään ajatuskin seksistä ja siideristä auttoi!

Anu ja mauno 38+2 :heart:
 
Vishylle onnittelut tytöstä!

Täällähän tapahtuu, ei tertte kun selkänsä kääntää, niin aina on joku synnyttänyt tai ainakin jo menossa. Oliko se Joanna kun kans eilen lähti. Onnea sinne myös!

Lohdutukseksi kaikille oireettomille, minulla kaikki synnytykset alkaneet yllättäen, ilman mitään ennakoivia oireita. Sukkapuikkoja en ole koskaan tuntenut, limatulppaa en ole bongannut, mitä nyt kuopukselta vähän, mutta silloin oli synnytys jo muutenkin käynnissä. Kipeitä, oikeita suppareita ei ole tullut ennenkuin tosi on ollut kyseessä, eikä vauva ole edes laskeutunut etukäteen. Kaikki synnytykset käynnistyneet suppareilla aamuyöstä. Ihan hyvä näin, paljon parempi olo kun ei ole kaiken maailman vaivoja. Varmasti tosi ikävää ja väsyttävää esim. suppareista kärsiä päivätolkulla ennen synnytystä. Mahan kovettumisia mulla sentään on ihan riittävästi.

Tsemppiä kaikille!

Oireeton Puella ja Kompiainen 36+6
 
Huomenet täältä!

"Aamulenkki" koiran kanssa heitetty. Jokohan nyt oppis ettei musta enää oo tonne käppäilemään :ashamed: Hyvä keli oli mut pirun liukasta, et liikkukaahan varovasti ulkona.

Mulla on tän aamun ollu aika inhottava olo :x Heräsin puol kasi ku mies teki lähtöä töihin. Nii ja pa.skalla käyny jo kaks kertaa tänä aamuna :ashamed: Sori valitus.

Mut mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:

Baby dream ja "Topi" tasan 37 jee :D
 
Vishylle onnea prinsessasta! :flower:

Mä lähden neuvolaan tästä pikkuhiljaa. Eilen oli kamala päivä. Iltapäivällä tuli paljon supistuksia ja kivuliaita olivatkin, tuskan hiki valui päästä. Mun mies oli ihan kauhuissaan kun ei oo koskaan nähny mua niin kipeenä. Se oli jo käynnistämässä autoa kun kolmatta tuntia vaikeroin mahani kanssa. Sit yhtäkkiä helpottivat. Täältä saa siis joku supistuksia kaipaileva viedä mun supistukset. Mä toivoisin että tää jaksais vielä pari viikkoa pysytellä kyydissä..
Perjantaina lääkäri oli kyllä sitä mieltä että lähtö voi tulla nyt koska vaan.. Saas nähdä!

sh07 rv 36+4
 
Huomenta! Mahtavat 4,5 h yöunet takana. Ei taas saanut unta ja tarkistin sitten vielä viimeisen kerran gradua. Huomenna printtaan ja vien painoon, tulee päivämääräksi 1.4. :LOL: :LOL:

Mutta sellaista mietin, että jos kenelläkään ei ole mitään sitä vastaan niin minä voisin päivittää tätä listaa ensi kuussa. Onpahan sitten ainakin jotain tekemistä, kun kaikki muut täältä kaikkoaa. :headwall: (sori, olen petturi ja pitää vähän käydä tuolla toukokuistenkin puolella roikkumassa, kun sinne se meidän peipi varmaan tähtää ). :attn: Vielä niin pitkä aika mulla noihin jänniin aikoihin. Ei ole vielä tarvinut mitään SSS-metodeja miettiä. Mutta jos tämä on teille ok, niin raapaisenpas uuden listan 'huhtihiput HUHTIKUUSSA' illalla/yöllä (kun valvon kuitenin) pystyyn. Mulla ei kyllä kokemusta hommasta ole, mutta katsotaan miten käy.
 
Onnea jo vauvan saaneille!! :flower:

Ja kovasti tsemppiä vauvanhakumatkalle lähtijöille!! =)

( . ) Täällä alkaa kanssa pikkuhiljaa riittämään tää raskaana olo, mitään ei voi tehdä ilman ettei tuu kauheeta puuskutusta ja alavatsan vihlontaa...sängystä nouseminen on oikeesti yhtä tuskaa! :ashamed: No, vielä pari viikkoa kun jaksais, niin sit vois Lissu tulla turvallisin mielin tähän maailmaan. :heart: Viimeisiä hankintoja aattelin kohta lähteä tekemään, sitten oisi kaikki valmiina ja voisi keskittyä todellakin vaan oottamiseen.
Synnytysunia nään melkein joka yö, mutta eivät ne oo onneksi vaikuttaneet pelkoa lisäävästi mun mieleeni, huh...Eilen illalla saunan jälkeen tuli jotain vuotoa, oli aika vetistä, mutta se loppui sitten tosi nopeesti. Epäilen kyllä ihan valkovuotoa, mutta seurataan tilannetta. Selkeitä supistuksia on havaittu tässä parin viikon aikana, mutta eivät oo olleet kivuliaita. Perjantaina neuvola, kuinkahan paljon on nyt tullut painoa, viimeksi ei ollut kuin 100g/2vkoa.

t.vemu76 ja Lissu 35+6
 
Huomenta jälleen

Juuri sopii oikein hyvin mulle varsinkin :D niin ei tarvii miettiä milloin tää syntyy ja ehdinkö päivittämään riittävästi.

Täällä ei mitään erikoista, muuta kuin TYMPII |O ja pelottaa loppuviikko jo valmiiksi, kun mies lähtee torstaina kertaamaan, on onneksi tuossa iha lähellä, mutta pitkät päivät tulee olemaan kun 5 päivää pitäis yksin olla ja lähtö voi kuitenkin tulla milloin vaan. Onneksi hän selvitti että sieltä kyllä pääsee lähtemään heti kun vaan soitan, mutta pelottaa ja jännittää jo etukäteen. Tietty jos pikkuinen päättää syntyä ennen torstaita niin, sitten jättää mies kertauksen kokonaan väliin... mutta mutta....en usko että tää nyt syntyy tässä alkuviikosta.

Hysteerinen rv 39 tasan :heart:

ps. Onko kellään tylsyyden tappo konsteja, mulla on tuossa kasa leffoja ja ikkunan pesua olen vähän suunnitellut, eilen jo järjestin kertaalleen pikkukaiffarin kaapinkin uudestaan....alkaa ideat loppua. Leiponutkin olen aika paljon...tietty pullaa ei koskaan ole liikaa.... :whistle:
 
Hippoliina : Mulle viime viikolla keskiviikkona lääkäri sanoi, että vauva ois laskeutunut ja jopa kiinnittynytkin hiukan jo paikoilleen..

Turvotusta taas on näköjään täällä liikkeellä... Yön aikana paino humpsahtanut koti puntarin mukaan reilun kilon.. Ja kyllähän sen heti huomaakin jaloista nyt varsinkin.. Mulla aina aamulla pahempi tuo turvotus, päiväksi se aina näyttää laskeutuvan ja iltaa kohden sitten taas tulee takaisin..

Juuri minun puolesta kyllä voit listaa päivitellä ensi kuussa..

Anulle tsemppiä ja supistuksia päivään..

Supistuksia kaikille niitä haluaville sekä toivottavasti kaikille olisi mukava ja kivuton päivä.. :D :flower:

Sofku 36+6
 
Vishylle paljon ONNEA prinsessasta :flower: :heart:

Joannalle tsemppiä vauvanhakureissulle ja anuuulle supistustuulia hyvältä jo vaikuttaa :hug:

Itellä ei edelleenkään kovin isoja oireita. Eilen supisteli vähän enemmän ja jomotteli alamahaan.Mutta illan tullen hävisi ja sain nukuttua yön kohtuu hyvin!
Vielä ei niin älyttömästi tympäise tää raskaana olo mut mielellään toki jo nyytin syliin ottaisin :heart:

Aippa3 ja poikanen 38+1
 
Onnea Vishylle tytöstä!! :flower: :flower:
Voisin ilmottautua |O |O pinoon!! :wave:
Tylsyyden huippu. Ei jaksa enää olla kotona ja seurata oireita. Pariin päivään ei ole taas ollut mitään muuta kuin alaselkäkipuja. Aika ei kulu ja päivät senkun täyttyy. Koko ajan joku kyselee, että "joko joko". :kieh: Ei tämä flunssakaan suostu lähtemään. Anteeksi, että olen näin pessimisti.. :ashamed:
Joanna pääsi sitten tosi toimiin. Onnea matkaan!! Tsemppiä myös muille, joilla jo raskaus on loppumetreillä. Olen täällä varmaan vielä vappunakin :LOL:
Siitä lapsivedestä: Minkä väristä tavaraa sinne housuihin pitäisi lorahdella? Mulla nimittäin jotain tuli, mutta veikkaan että ois vaan valkkaria. Tuli kyllä eilen vielä niitä liman rippeitä..
Lähdenpäs tästä aamiaiselle. Mies lähti töihin..

Haikara ja vesseli 39 + 2
 
Anuuu täällä peukut pystyssä,et sulla siellä synnytystä enteilis =)

Juuri ei varmaankaan kellään mitään päivitystä vastaan,kun Hysteerinenkin mielellään siitä hommasta luopumasta =) mulle ainakin passaa

Sh sullakin jo lupaavalta kuulostaa,vaikka sitä noilla viikoilla vielä toivookin toisen masussa pysyvän,nii on kuitenkin jo parin päivän päästä täysiaikainen,hyvin varmasti kaikki menee vaikka syntyiskin jo :hug:

Mies sit oksensi sen kerran eilen illalla ja se oli sillä siinä,läks aamulla töihin :eek: mut toi neiti herätti neljältä yöllä mut siihen ku oksensi sängyssään :x ja siinä sit menikin muutama tunti ku toinen oksensi,sai sit kuitenki vielä unen päästä kiinni ja nyt on hänkin kuin ei ois mitää ollutkaan :) onneks taitaa olla nopeeta tautia,mikään ku ei o kauheempaa ku kuunnella ku toinen oksentaa :x

Hysteerinen täälläkin ollaan vihjeitä vailla tylsyyden tappoon :whistle: siivotahan aina vois mut ku ei enää taivu siihenkään :ashamed: pitäisköhän kokeilla taas leipoa,ku toi neiti siitä niin kovin tykkää.Ikkunanpesu ois kyl aika tarpeellinen ja tänään näyttää tulevan oikein kaunis ilmakin,saas nähä saadaanko täällä mitään aikaseks :/

Piitsi 40+2
 
Vishylle onnea! =)

Mulla LA 24.4. ja vauva on jo monta viikkoa ollut tosi alhaalla, neuvolassa täti oikein ihmetteli miten syvälle lantioon vauveli on jo tunkenut päänsä :) Ei tuo silti kuulemma kerro mitään siitä, milloin voi odotella synnytystä.

Miten teillä on tylsää... musta tuntuu, että saan päivät kulumaan ihan liiankin nopeasti vaikka ihan pyykkiä pesemällä ja ruokaa laittelemalla. Tosin mullakin on ollut tuo graduprojekti niin kuin juurella, siihen saa tietysti aikaa kulumaan niin paljon kuin viitsii. Onnittelut juuri, itse ajattelin uskaltaa vielä odotella pari viikkoa ennen kuin palautan lopullisen version, mutta perässä tullaan siis!

Viljaliina 36+4
 
Huh huh ku tekstiä on tullut viikonlopun aikana paljon....

Onnea kaikille jakautuneille!!! :flower: :flower: :flower:

Täällä jo odotellaan et jotain alkaisi tapahtua mutta mutta ei oikeen mitään kunnollista. Joskus vihlasee oikeen kunnolla alhaalta ja vatsa on aika kovana useastikin, mut muuten ei mitään... Kateellisena kuuntelen oireitanne ja odottelen omia :LOL:

Tänään on tosi hieno päivä täytyis varmaan yrittää mennä kävelee jos se sais vauvelin liikkeelle. Mäkin mietin et miten teillä voi olla tylsää kotona!!!! :D Mä ainakin nukun, luen kirjaa, katon telkkua, käyn ulkona, stadissa tai vaan makoilen sohvalla ja nautin vielä hetken omasta rauhasta....

Huomenna neuvolaan tarkistaa kohonnut verenpaine...

Aurinkoiset halaukset kaikille huhtihippusille!

Hjördis 39+3
 
Haikara: Kirkasta vettä tai seassa voi´olla veri viiruja. Jos tulee kirkasta verta tai vihreää lapsivettä niin sitten kiireesti sairaalaan. Vihreä väri kertoo mekoniumista lapsivedessä eli vauva on ehtinyt kakkia siihen ja voi aiheuttaa hapenpuutteen. Ja kirkas veri kertoo ongelmista istukan kanssa.

SähköhellaElla: Mulla alkoi eka synnytys vesien tihkunalla. Yöllä vessaan noustessa tuntu, että ihan kuin kuukautiset olis alkanut ja hieman tuli nestettä. Näin toistui aina noustessa. Ajattelin valkovuodoksi, kun sitä ei tosiaan tullut paljoa, mutta sen verran, että se tuntui aina ja oli vetistä. Ssairaalaan soitin aamulla ja pyysivät kontrollikäynnille, mutta kiirettä ei ollut. Se osoittautui lapsivedeksi ja sitä lorahteli sitten pitkin päivää samalla tavalla. Vasta melkein vuorokauden kuluttua käynnistystabletin jälkeen meni kunnolla vesiä.
Meillä esikoinen ehti kakata veteen ja ongelmia aiheutti streptokokki B-bakteeri. Vesi oli synnytyksen loppuvaiheessa vihreää ja lapsen perässä syntyi vihreää puuroa ja poika piti elvyttää, kun oli eloton ja kärsi hapenpuutteesta ( happiluku oli 7,1, kun pitäisi olla 9). Apgarpisteet oli 2 ja 7. Mutta poika selvisi ja sai antibioottikuurin ja vietti lastenosastolla vain yhden vuorokauden.

Jännäilen täällä taustalla teitä. Itsellä aika käy pitkäksi, kun jotenkin oletti, että tulee tämä toinenkin ajoissa, mutta nyt on 39+1 ja ei kyllä paljon tuntemuksia ole äkkilhdöstä. No onhan mull tuo 1-vuotias seurana, mutta jaksaminen alkaa olla rankkaa |O

Harriet81 rv 39+1
 
Nyt on sit sellainen juttu et koittakee pikkasen rajoittaa tuota synnyttämään lähtemistä et me maaliskuiset päästäis alta ensin pois !! Meitä on vielä 12 isoa yhtenäistä pakettia jäljellä, ja teemme kyllä kaikkemme että pääsisimme pian jakaantumaan !!!

Keväistä viikon alkua vaan kaikille :heart: :heart: :heart:

Kaikkien maaliskuulaisten puolesta

Voicen äiti 40+1
 
Se olis sitten 40+0 tänään!

Yritän muistuttaa itselleni, että saa olla onnellinen, kun on tässä vaiheessa ja pian saa vauvan syliinsä. Mutta voi vitsit kun en jaksais enää yhtään! Mielialat heittelee, välillä itkettää, v.ituttaa tai ärsyttää ja välillä on ihan hyvä olo. Keskittymiskykyä ei ole yhtään. En pystynyt kunnolla lukemaan teidän kirjoituksiakaan. Ehkä myöhemmin.
 

Yhteistyössä