***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa***

v.raaputin, taitaa olla viivästyny ne avajaiset ku ei ne kutsuvierasavajaiset oo vielä ollu (tai sit mut on unohdettu kutsua, ei vaan en usko mut toki seki on mahdollista ku en mä paljo nykyään liiku missää missä tapahtuu) eikä mainoksiakaan ole näkynyt. mun pitäis siltä naiselta hakee sanko allergoa tällä viikolla nii kysäisen sit samalla miten se avataan - innolla odotan kans! http://www.vauvapop.fi/ ei tuollakaa mitää vielä lue
ja tosi hyvin meni hoitopäivä, huomenna sama uusiksi eli klo 10 mulle tuodaan toinen muksu.
sit ke on mun eka "vapaapäivä" tälle viikkoa mutta harmikseni kuulin, etten saa mieheltä autokyytiä neuvolaan, joten kävellen (rattaita työntäen) noin 4-5km ja jo aamu 08 jälkeen pitää lähtee mateleen ku aika on vähä yli 9. siinähän pitää herrajestas tasata pulssi ja käydä pissillä yms ennen ku voi mennä terkalle+lääkäriin.. niin ja sama matka sit kävellen kotiin. huoh.

.....nyt pitäis kyl suihkuun ja sit eilistä wallanderia kattoon. Dooris oliko muuten minkä merkkinen boksi ku hajos? meillä ollut joulusta-06 tollanen humax ja se on kyl toiminut loistavasti koko ajan. en vaihtais kyllä pois. enkä osaisi enää olla ilman tallentavaa ku harvemmin enää tulee mitää kattottua siihen aikaan ku se oikeasti tulee telkkarista.

ai nii ja joku kyseli millon lääkäri, mulla nyt ke eli rv 35+4
 
Kivasti tullu tekstiä.Ollaanpas sitä ahkeria. ;) Ei mulla mitään asiaa ole,tässä odottelen että täydelliset naiset alkaa.Yksin olen lasten kanssa kotona,mies on hesassa töissä.Tulee kyllä kai huomenna kotiin.Esikon pyysin viereen nukkumaan,ei sitä osaa yksin nukkua ollenkaan. :D
Supistellu on tässä illan aikana mutta ei mitenkään pahasti.Mä jännään sitä ke lääkäriä,miten päin vauva masussa on.Itse meinasin perätilaa mutta nyt se kova möykky rinnan alta on kadonnu.Liikkeet tuntuu navan kohdalla.Närästys on helpottanu,joten ajattelin että laskeutunutkin olisi..No sitten nähdään miten on.
Jospa menis ottamaan jotain iltapalaa ja ohjelman jälkeen ajoissa nukkumaankin.Huomenna on 5v pojan kerho heti aamusta.Onneks ei tarvii itse viedä,miehen isä lupasi viedä ja hakea pojan. :whistle:

Kaikille :hug: jotka sitä tarvii!

Vishy ja masukki 36+3
 
Iltaa kaikille ja voi mahdoton kun on taas tullut tekstiä! (ja pitäis vielä muistaa mitä piti kommentoida :eek: )

Perhehuoneesta oli ollut puhetta. Me saatiin Topilta olla kolme päivää perhehuoneessa. Eka yö oltiin normaalissa huoneessa ja sen jälkeen päästiin koko pieni perhe harjoitteleen yhdessä oloa. Itse tykkäsin kyllä tosi paljon ja on se varsinkin tuoreelle isälle kiva kun pääsee heti tutustuun uuteen tulokkaaseen.
Mielelläni luovutan nyt paikkani myös sellaiselle jotka saavat esikoisen =)

Niin näin tosiaan viime yönä eka kertaa unta tulevasta vauvasta. Synnytys oli mitä ilmeisemmin helppo eikä juurikaan vaikuttanut alapäähän sillä ennen kuin vauvaa edes näin niin harrastimme ukon kanssa seksiä salissa ja naureskelimme että on se makeaa kun ei oo maha enää edessä ja eikä närästäkään... :LOL: :LOL: Ja kun sitten näin vauvan eka kertaa (mies haki sen käytävästä :eek: ), oli hän tyttö jolla oli olkapäille ulottuvat vaaleat kiharaty hiukset ja todella iso pää :eek: Mitä sitten uni lie tarkoittaakin.... :whistle:

Tänään on kyllä ollut jotenkin outo olo. On närästänyt ihan hirveästi, mitään en ole alas saanut...pää on ollut kipeä ja alaselkää muilii menkkamaisesti. Nyt äsken sitten huomasin et mullahan puutuu vasen jalka ihan tuolta ylhäältä asti :eek: Ihan on jalka turrana...
Ihmeellistä!!

Ja vessaan...maha ilmeisesti toimii taas... (anteeksi :ashamed: )

Dacapo ja Aino 36+5
 
Huomenia tännekin :)
vessa reissulle heräsin ja täällä sitä taas ollaan,unta etsimässä :whistle:

Eilen oliki aika huono päivä enkä paljo muuta käynny ku välil aina jutut lukees ja takas sohvalle pötköttelee,oksetti pitkin päivää ja oli outo olo muutenkin,helpotti onneks iltaa kohden jo ja nyt ainakin olo tuntuu ihan hyvälle :)

Sähköhellaellalle :hug: ja paljon voimia lepäämiseen,se on rankkaa silloin,ku sitä täytyy pakolla levätä :hug:

Anuu miten sä selviit tost matkast hengissä???mä saattasin ehkä just ja just päästä toisee suuntaa kävellen,mut takas päin saiski olla sit varmaa amppari kuljetus :ashamed: käytii sunnuntai iltana ukon kans pienel kävelyl,ekaa kertaa tän vuoden aikana kävelin kolme kilsaa ja senkin kahes eri osas ja olin jo sen jälkee ihan rikki,ei tarvinu enää sohvalt ylös
nousta :kieh:

Perhehuoneesta meillä ei oo kokemusta,mut Hysteerinen kyl kotkas ainaki mun käsityksen mukaa oli sillo esikkoa synnyttäes perhehuoneit,mut en nyt sit enää tiiä,ku se on rempattu :/ harmi kyl sinällään jos sen ovat vieneet,mut eiköhän se sulle huomenna selviä,tuu sit kertomaa,niinku sil mulle ois jotai seksuaalist merkityst,mut pitäähän se tietää :ashamed:

Mitähän sitä nyt keksis et alkais viel nukuttaa :whistle:

Piitsi ja VilmaIisakki 37+3
 
Hauskaa huomenta täältäkin;-)

Anuuu: tuo hajonnut boxi oli Nokialainen. Mies kun tuli eilen töistä kotiin, sanoi pirulainen unohtaneensa hakea tuon uuden boxin tilalle, ja mie kun sitä koko päivän odottelin kun kuuta nousevaa :D No, siinä kun se söi tuota minun keittämääni soppaa :LOL: ja höpötteli jotain samalla, taisin olla vähän harvasanainen, kun se siitä pöydästä sitten nousi, puki vaatteet päälleen ja lähti kiltisti takaisin Tampereelle ja haki miulle sen boxin =) =) No, sain nauhalle eilisen harvoin tarjolla ja Damagen, on jotain tekemistä ainakin tälle päivälle :p Kyllä tuo nauhoittava on ihan ehdoton kapine, mie kun tosiaan menen nukkumaan siinä yhdeksän maissa, ja jää kaikki hyvät sarjat muuten näkemättä =)

Melkoinen kävelymatka anuuulla tosiaan on edessä :D Kyllä miekin nyt vielä jokusen kilsan tepastelen, mutta 9 km.... jäisi kävelemättä :whistle:

Dacabo: ihan samat oireet kun miulla oli eilen, paitsi tuo jalan puutuminen :/ Röyhäilin koko päivän kun sika tuossa soffalla, ei voinut mitään, tuntui, että kuolen varmaan kohta. Tänään onkin sitten taas jo ihan ok olo, sain jopa nukuttua viime yönä ihan ok. Ja luin tuon siun "synnytyskertomuksesi"; mie otan samanlaisena, kiitos :LOL:

Meilläkin viimeinen neuvolalääkäri huomenna, jolloin viikot ovat 37+0. Voi kun pääsisi tuohon synnytystapa- ja kokoarvioon, tuskin vain.. Tai kun toteaisi edes, että paikat ovat niin auki, että kohta tulee, mitä kanssa epäilen :LOL: Mie olen kyllä melko saletti, että ennen kun tämä sälli päivänvalon näkee, se on siinä 42+0 ja silloinkin väkisin :D

Mutta nyt soffalle telkkaria tuijottamaan =) Koirakin lenkitetty, eli olen sen ansainnut :LOL:

Dooris ja Väinö 36+6
 
Huomenta täältäkin :wave:

Takana taas hyvin nukuttu yö. Kiitos siitä nukkumatille :D Mies lähti äsken kohti Tamperetta, eli töihin ja heräsin sitten samalla. Oltiin tosiaan just miehen kanssa 6 viikkoa yhdessä kotona kun sekin oli saikulla ja eilen sillä oli sitten eka työpäivä. Musta oli jotenkin mukavaakin ajatella, et nyt saan olla kotona yksikseni muutaman viikon ennen vauvan syntymää. No mitä vielä!! Mies tuli eilen töistä kotiin ja sanoi et tän päivän on vielä toimistolla ja sit seuraavat kaks viikkoo tekee etähommia kotona. Se siitä yksinolosta :| No onhan se kiva ettei sen tarvitse ajaa päivässä 200km... riittää kun nousee sänhystä ja kävelee työhuoneeseen :LOL: Ja siellä se kuitenkin sen 8tuntia istuu, et enköhän mä saa itsekseni kuitenkin olla!

Eilen sitten siitä perhehuoneesta puhuttiin ja tultiin siihen tulokseen et ainakin yritetään se saada. Tällähetkellä ainakin synnärillä on niin ruuhka et taitais jäädä haaveeks, mut jos se siitä tasaantuisi huhtikuun alkuun mennessä. Olin viime viikolla käymässä sillä mun kätilö kaverilla ja se vaan totesi et töissä on aika kiirettä, niinkuin aina tähän aikaan vuodesta. Toinen kaverini siihen et "jännä juttu, mikäköhän siinäkin on" johon mä vastasin, et saattaa johtua siitä että juhannus oli n. 9kk sitten :LOL: Joten annetaan niiden juhannuslasten syntyä edestä pois, niin on meillä sitten synnärillä ja osastoilla väljempää :D

Anuu Hattua kyllä nostan sun kävelymatkalle, mä en pääsis varmaan edes puoleenväliin!!!

Dacapolla ollut hyvät unet :LOL: Kyllä tässä itsekin jo vähän haaveilee siitä seksistä sitten synnytyksen jälkeen, mut ihan noin pian ei varmaan tuu onnistumaan :LOL: vaikka se perhehuone saataisiinkin ;)

Piitsi Mä olin ihan varma kun näin tuolta etusivulta et olit aamuyöstä laittanut viestiä.. niin ajattelin siis et nyt olet tullut kertomaan et lähtö tuli!!! Mut ei sit kuitenkaan. Toivottavasti löysit kadonneet unet vielä :hug:

Jaahas.. mitäs sitten tekisi =)

Joanna ja tiltiäinen 36+4
 
Ruokavaliohoitoiset diabeetikot mites teillä sujuu? Itselläni on kolmatta viikkoa flunssa ja sokerit aivan sekaisin. Nyt on ollu paastosokeriarvoina 6,1, 6,3 ja 7,2 eli tosi korkeita arvoja (illalla olen syönyt kaksi ruisleipää + paprikaa + siipaleen juustoa/leipä ja teetä, joskus appelsiinin lisäksi).. Tosi kiva.. :headwall: Maanantaina äippäpolilla selvinnee, että mitäs nyt. Sinne asti mittailen 8 kertaa/pvä sokereita saamieni ohjeiden mukaan.

Heili 36+0
 
Naistenklinikalle menijät: Onko teille infottu, että perheosastolle pitäisi mennä tutustumaan erikseen, jos sinne haluaa? Olen siis jo aikoja sitten varannut tutustumisen synnärille, joka siis on perjantaina, no eilen sitten kaveri kysäisi, että milloin menette tutustumaan perheosastolle? En todellakaan tiennyt, että sinne mennään erikseen vielä. Yritin soittaa tänään ja kysyä, mutta "meillä on puhelintunti vasta iltapäivästä, joten soita silloin uudestaan"...
 
[/b]Malttamaton Joo, kuulin tollasta huhua mutta en ole neuvolasta tai NKL:lta saanut tollasta käsitystä. Tutustumiskäynnillä ei sanottu tollasesta mitään mutta eipä sielä kyllä sitä perheosastoa esiteltykään. Vois tänään neuvolasta sitä kysästä mutta enpä kyllä ole vakuuttunut, että sielä tietäisivät. Laitatko infoa, jos / kun sieltä vastaavat?
KMaria
 
Malttamaton itse en ole menossa tonne synnyttään mut tiesin kyllä et sinne osastolle pitää käydä ensin tutustumassa jotta sinne voi sitten päästä! Olisinkohan lukenut joskus helmikuiten tai maaliskuisten pinosta. Mut hyvä juttu et toi asia selvisi nyt eikä sitten kun on jo matkalla synnyttämään. Luulis että sinne pääsee/ehtii vielä tutustumaan.
 
Piitsi ei mun tee kävellessä kipeetä, mä oon pipi aina vasta illalla ku pitäis sohvalle oikaista.. Ainoo vaan et en kovin nopea enää ole ja siksi mieski jättäis mut nykyään mieluusti kotiin ja menee ennemmin pojan kans kaksin kävelylle.
....viimeks 3 viikkoa sitten kävelin se toiseen suuntaan ja meni ihan ok. No, jos tuntuu etten jaksa kotiin kävellä niin tilaan taksin. mies uutta työntekijää kouluttamassa joten ei toivoakaan et sais kyytiä ja nää ketä mua muuten on auttanut on toinen keuhkokuumeessa ja toinen palas työelämään maaliskuun alussa.

Joanna taytyy masentaa, kyllä se ruuhka vielä huhtikuussakin on! Esikoinen syntyi 12.4 ja oltiin eka päivä käytävällä ja sit ku aloin kyseleen et koska pääsee kotiin niin päästiin ku poika oli 2vrk:n iässä eli harvinaisen ajoissa päästiin kotiin ku oli kuitenki esikoinen kyseessä.. Mutta ku siellä oli silloinki jopa päivähuone täynnä petejä ja äitejä käytävillä nii mielihyvin päästivät kotiin että saatiin mun huonepaikka jollekki uudelle.

Rupesin muuten miettimään tota mun matkaa et onko se todella niin pitkä (4-5km suuntaan) niin kyllä se vaan näyttäis olevan ainaki sen 8km yhteensä. Vaikea vaan arvioida tarkasti ku kävellen meen eri kautta ku mitä autot kulkee.. Ja bussillaki mennessä kävelymatkaa kertyis 3km (tarkistin reittioppaasta) ja siitä iso osa ylämäkiä joten siitä syystä menen ennemmin kävelyreittiä ilman mäkiä.

No joo nyt keittiön pikasiivous ja sit kymmeneltä pitäis olla ulkona vastaanottamassa meidän hoitolapsi! Meen niitten kanssa puistoon senki uhalla et voi olla liukas.. menee vaan kivemmin päivä lasten kanssa ku ulkoillaan eka, maistuu sit se unikin. (sain ne muuten eilen loistavasti samaan aikaan nukkumaan niin et sain iteki levättyä )

Anu ja mauno 35+3
 
Lima-asiaa B) Tää on varmasti oikea paikka missä voi kertoa limoistaan. Minullahan lähti iso klimppi limaa silloin kolmatta viikkoa sitten tuolta alakerrasta ja se mielestäni oli limatulppa.. Aiemmissakin raskauksissa olen sen bongannut hyvissä ajoin. Niin tänään lähti sit semmonen 25 senttinen lima suikale tuolta alakerrasta..Kiinteää limamassaa.. :x Piti vaan jollekin tulla heti kertomaan. :D

Heili 36+0
 
NKL:n perhehuoneesta Mullakin oli aluksi käsitys, että sinne pitää mennä kahteen kertaan tutustumaan, jos haluaa perhehuoneen. MUTTA, kun soitin NKL:lle varatakseni ihan normaalia tutustumiskäyntiä, kysyin asiasta ja sieltä sanottiin, että ei tarvitse tulla kahteen kertaan. Silti hieman ihmetyttää, koska neuvolasta sanottiin erilailla....kertokaahan malttamaton ja KMaria, jos saatte tietää jotain muuta, mä voin kanssa kysellä lisää neuvolassa ensi viikolla!

Heili jospa tämä olisi nyt se "OIKEA" tulppa!!! tai rippeet siitä edellisestä. Saas nähdä milloin pääset kahdentumaan! =)

Mulla ei kyllä ole pahemmin mitään tuntemuksia missään. Taitaa loppuun asti, tai sen yli paremminkin, tämä heppu masussa viihtyä....toivottavasti ei silloin ole jo 5-kiloinen!! :eek:
 
Tulipa vielä noista sairaaloiden ruuhkista mieleen;
Eiväthän he voi kotiuttaa ensikertalaista, ennen kun on joku käsitys, miten sitä pientä pitää käsitellä, hoitaa ja että imetyskin sujuisi? Mie en nimittäin tosiaan voi väittää olevani mikään vauvanhoitovirtuoosi |O Iik, kohta iskee paniikki senkin suhteen :wave:
 
anu mä kyllä varmaan menisin jo taksilla tuon matkan :whistle: eilen talsin Prismaan ja takaisin, eli noin 2km. ja jeesus että otti koville :eek: huomenna ois se sokeripoli, saan kyydin TAYSiin aamulla (ja saisin takaisinkin) mutta katotaan jaksanko kävellä kotiin sen 4km.

kyllä se Heilillä tulpalta vaikutti :D jokohan kohta tapahtuisi. ja noista sokereista, mä olen siis insuliinihoitoinen (pitkävaikutteinen, kun ruokavalio EI nosta mulla sokereita) mutta kyllä mulla silti heittelee aamusokerit jos olen kipeänä. oksennustaudissa oli yhtenä aamuna 9,0 :eek: nuha vaikuttaa myös tosi helposti.

meillä on mies tänään kotona :heart: mä sille yritin ehdotella vähän vällyjen puistelua kun tyttö nukkuua päiväunet, mutta taitaa jäädä toiseen päivään. on nyt aamu siivottu tätä sairastupaa kun tyttö ei eilen oksentanut ja saatiin nyt sitten matot ekaa kertaa viikkoon lattialle. aateltiin että lähetään kohta syömään ravintolaan ja katotaan jäänkö siitä sitten kaupungille vähän hummailemaan vai miten. mies meinaa kävellä tytön kanssa kotio, siihen musta ei enää ole :ashamed:
 
Heips!!
Tää osallistuu kans lima keskusteluun... :D Mulla kanssa nyt tullut jotain kirkasta sitkos limaa... Eritoten supistelujen jälkeen/yhteydessä.. Eilen tuli oiken pieni möltti ruman väristä :$ :x Aiemmin ikuna en ole mitää tulppia nähnyt, lähinnä tuota kirkasta/jotain veriviiruista sitkos limaa... Höh, jos mä nyt vaan olen jotenkin mieltäny jotta sen pitäis olla joku tamppoonin näkönen tulppa.. :LOL: Voi hitsi mä olen niin totaalisen tyrttynyt tähän olotilaani |O Nyt on alkanu tämä supistelee ihan sikana aika ja otta nyt selvää jotta onko nämä nyt vaiko eikö :eek: Tyrttymyksestäni huolimatta saishan tuo hiirihamuli vielä vähäsen aikaa tuolla persustella ja kasvaa :heart:
Tuli aika äippäpolille tarjonnan seurantaan... Hitsi vieköön kun siihen mennessä keksis haluanko yrittää käännöstä,perätilasynnytystä,sektiota vai mitä.....Annanko niiden päättää mun puolesta huolestuttaa vaan kaikki.. :eek: Tosin voihan tämä vielä mut yllättää iloisesti ja kääntyä :p

Kaikille jaksuja!!!! :wave:

T: Pian 6 & hiirihamuli 34+2
 
Keskustellaas urakalla limoista hih.Mutta tyhmänä kysyn että erotanko limatulpan jos sellaisen bongaisin? :ashamed: Ennen en ole sellasta nähnytkään.Valkovuotoa mulla on ollu koko ajan,välillä paksumpaakin.Sit jos limaa tulee vähitellen,eikä koko klöntti,onko erilaista kuin valkovuoto?!Tunnenpa itteni tyhmäksi. :snotty:


Vishy ja masukki 36+4
 
NKL:n perheosastosta: yritin tässä pinossa muutama kuukausi sitten mainostella, että varatkaa erikseen tutustuminen perheosastolle, mutta se on varmaan hukkunut kaiken tekstin sekaan :) Neuvolassa ei tiedetty aiheesta mitään, mutta synnytysosaston tutustumiskäynnillä saatiin sellainen monistepino, jossa kerrotaan erillisestä tutustumiskäynnistä perheosastolle. Kuulemma ottavat sitten tositilanteessa osastolle ensisijaisesti sellaisia, jotka ovat käyneet siellä jo tutustumassa, eli sikäli kyllä kannattaa käydä.
Marika75: olen kuullut että muillekin on sanottu noin NKL:n synnytysosastolta, mutta kannattaa siis soittaa suoraan sinne perheosastolle, siellä tietävät ainakin...
 
Heissan kaikille!

Tällä rintamalla on ollut hiljaista, meillä kone tökkinyt, joten syystä en oo päässyt päivittämään kuulumisia... Mutta jos nyt jotain ees! Synnärillä käyty tutustumassa ja alkaa tuleva koitos pyöriä mielessä päivittäin enemmän ja enemmän, hui! Lisäksi ollut muutamia valmennuksia imetyksistä ja vauvan hoidoista, joten aikas lailla touhua ja menoa on ollut viime aikoina. Ikeassa kävin pe. ja sieltä tuli ostettua patja pinnikseen ja muutamia pyyhkeitä ja lakanoita ja säilytyskoreja vauvan tavaroille hoitopöytään. Nyt patistelen Jiitä laittamaan pinniksen kuntoon, niin alkaa sit kaikki olemaan valmiina Lissun tuloa varten. =) En tiiä oonko liian aikaisessa, mutta mulla kun ei täällä päivittäin oikeen tekemistä oon, niin näitä touhutessa kuluu jonkin verran aikaa. :whistle: Vaatteet ja lakanat ym. pesty ja nyt viimeiset oottavat tuolla silitystä.
Häpyliitos on alkanut vaivaamaan mua oikein kunnolla, joten vältän turhaa istumista, kyllä muuten voikin olla kipee, auts! :headwall:
Lissulla masussa kaikki ok, pe. oli nla ja ensi viikolla lääkäri ja sit nlat alkaa olemaan joka viikko, muistaakseni. Loppu se vaan lähenee täälläkin, hui!

t.vemu76 ja Lissu 33+0!!!
 
Moikka!

Jaa limatulpasta, kyllä Heilillä kuulostaa lupaavalta! Itse en kyllä mitään varsinaista tulppaa bongannut esikoisesta, iltana ennen synnytyksen käynnistymistä tuli vissiin vähän runsaammin jotain limaa.

Mulla jotenkin alavireinen päivä, tyhmästä syystä: bongasin tuolta alavatsalta sellaista, mikä raskausarpia muistuttaa. Kummasti näkyy vain jostain tietystä kulmasta. Mulle ei esikoisesta tullut sellaisia, joten aattelin nytkin välttyväni. :ashamed: Mua jotenkin nolottaa tuo, vaikka on niin tavallista, aattelin vaan ettei mulle kun ei äidille eikä mummallekaan... No mutta tulihan purettua jonnekin tämmöisetkin murheet.

Kunhan sais itsensä liikkeelle, pitäis kaupassa käydä. Äh kun oon aivan kertakaikkisen kypsä tähän odotukseen, tuntuu nyt että meni viimeinenkin mieli tästä hommasta. Ei muuta kuin sairaalapakkaus, isä- ja isovelipakkaus valmiiksi pikapikaa ja sitten laverille odottamaan synnytyksen käynnistymistä - meni sitten kolme tai viisi viikkoa |O :D

T. Täysin turhautunut Kalenteri ja rääpäle 36 + 4
 
Neuvolaterveisiä

Paino -140g/vko
Verenpaine 131/79
Hemppa 115
RT
Liikkeet ++
Syke 175

Pojan pää on hyvin alhaalla. Terkkari sanoi, ettei varmaan mene sinne laskettuun aikaan asti.
Köllöttää kohdussa niin, että selkä on oikealla ja jalat vasemmalla, siis kyljellään. Oli samalla tavalla viime kerrallakin. Kovasti punki pyllyä ylöspäin kun tutkittiin. Sf-mitaksi tuli huimat 38 tän pyllistelyn takia :D


Viimeinen lääkärikäynti oli mulla 34+5

Vishy Kyllä sen limatulpan tunnistaa. Se on paksua limaa, vähän kuin hyytelöä, jossa usein näkyy veriviiruja.
Aina tuo tulppa ei kuitenkaan irtoa kotona, vaan vasta synnytyksessä.


Mulla ei ole vielä tullut tuskastumista tähän odotukseen. Hyvin joutaa tuo jätkä vielä kölliä masussa. Eihän tää mitään herkkua ole kaikkien vaivojen kanssa, mutta eipä tässä enää laskettuun aikaan ole kuin vajaat 4 viikkoa.
Kaipa sillä on vaikutusta, että tulossa on meiän viimeinen lapsi..



Faerie ja poju 36+2
 
Apua, mä haluan myös sinne perhehuoneeseen!
Vähän tyhmää, että naistenklinikalla ei sitten kerrota tästä käytännöstä.. mistäköhän varsinkaan tällaiset tietämättömät ensisynnyttäjät vois tietää näistä käytännöistä..?... :kieh:

Osaatteko sanoa, kuinka monta perhehuonetta siellä naistenklinikalla on? Onkohan ensisynnyttäjät oikeutettuja huoneisiin ennen muita..?
Mulla on tuo tutustumiskäynti vasta huhtikuun alussa. (Toivottavasti nöttönen pysyy mahassa siihen asti) :LOL:

elzibelzi ja nöttönen tasan 34
 
Joanna älä unta nää et mä täältä mihkää lähen,oon varmaa viel huhtikuun puoles välis täällä =) uni se oli karussa,mut sain onneks nukuttua viel aamul pikkukakkosen ajan,sanoin vaa tolle neitokaiselle et äitii ei saa tulla herättää :ashamed: tunnin se katteliki yksiksee niit :)

Käytii äsken puheterapeutilla,oli aika mielenkiintonen tapaus :D mut pääasia oli et hänen mielestään meidän neiti puhuu hyvin ikäisekseen =) nyt taas yks huoli vähemmän,viel ku ens viikol saatais silmälääkäriltä hyviä uutisia ni :D

anuuu niin ne toiset vaan urheilee loppuun asti mahansa kanssa,aika vähä mä oon kade :ashamed: ois niin ihanaa päästä kunnon lenkille.No mut ehkä sitä jo ens kuussa pääsee kevätauringon lämmittämänä heittää rallia ympäri kylää =)

Piitsi 37+3
 
Dooris ei ne sieltä yleensä kotiin väkisin lähetä. Mäkin olin esikon kanssa sairaalassa viisi päivää, koska maito jumittu aluks rintoihin tosi pahasti. Halusin, et imetys sujuu ennen kuin lähden. Siellä on kuitenkin niin helppo pyytää apua. Voihan ne yrittää sua kotiin laittaa, jos siellä on tunkua, mut sit laitat vaan hanttiin. Tietysti kannattaa muistaa, et harjotteluahan se on vauvan kanssa useampia viikkoja, kun ekasta on kysymys. Mut toi imetysjuttu oli mulle tärkeä saada rullaamaan jo siellä sairaalassa. Tokihan sinne saa kotiin lähdettyäkin vielä soittaa, jos imetyksen tai jonkun muun asian kanssa on jotain ongelmaa. Ei siis kannata ottaa stressiä :) !

Mulla tää väsymys ei mee ollenkaan ohi. Sillä ei tunnu olevan mitään rajaa, mitään ei jaksa tehdä ja kuitenkin tekemistä olis vaikka muille jakaa :( .

Kääks! Ei ollut äsken oikein hyvä idea syödä samalla ja lukea noita limajuttuja... :D
Tuli vähän huono olo :x

Lilja (36+6)

Ps. Huomenna ois taas neuvolapäivä, jänskittää kun se on nyt eka kertaa uudella terveysasemalla!
 

Yhteistyössä