***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

jeps, tää nyt menee yksinjutteluksi. mutta annoin jätkälle iltasella vielä vähän puuroa ja toinen oli kuin linnunpoika, koko ajan suu auki. ja jos ei tullut sapuskaa heti alkoi pöydän takominen vaativasti sekä verbaalisesti vaatiminen. että eiköhän tuo saa huomennakin syödä vähän isompia satseja taas. tissiä syö entiseen tahtiin... muistaakseni esikoinenkin siirtyi tosi nopsaan maistelusta kunnon annoksiin.

muistaako kukaan myydäänkö Prismassa NUKin nokkamukeja? kun ei huvittaisi sen takia lähteä bussilla seikkailemaan Cittariin. on tää autottoman elo välillä kivaa :whistle: :whistle:
 
:wave:
Kiinteiden syömisestä sen verran meiltä et mä annan ensin tissiä ja sit vähän ajan kuluttua sosetta niin syö hyvin sekä tissin et soseen :D ja kun meidän neiti on vähän kranttu kaiken uuden suhteen ja sit jos ja kun suostuu ottamaan tissiä ruan päälle puklaa sit suurimman osan pois, mut kun syö tissiä ensin niin kaikki pysyy sisällä :D
Puuroa rupesin antamaan iltasella nyt neitille ja hyvin maistuu ja iahn kiitettävästi on nukkunut vaikka joskus syökin vielä kaksi kertaa yöllä :p
Meillä syödään nyt neljä kertaa päivässä soseita ja välissä tissiä tai korviketta pullosta, siis aamu ja ilta puuro sekä lounas ja noin päivällinen ;)
VUOTARAAPUTIN, meidän prismassa oli NUKIN nokkamukeja kun tässä yks päivä pällistelin ja taivastelin siel hyllyjen välis mitä on tarjolla, siis tääl knummen prismas ainaskii. Niin ja kyl meitinki tyllerö välillä haisee ihan karmeelle :p miten voikin noin pieni tyttö lapsi piereksiä noin karmeita paukkuja :LOL:

Kääks ajatus katkes....jotain piti mut mitä...... :headwall: lahopää mikä lahopää, mut jätän toiseen kertaan, taidan nauttia yhden olusen kun kaikki lapsukaisetkin nukkuu ja vahdata bb:ja painua sit nukkuun kun Kasandra herää kuteskin jo 6 jälkeen :p |O

hyvt yöt hippusille :hug:

vilijonka ja kasandra
 
Alkuperäinen kirjoittaja vilijonka08:
Kiinteiden syömisestä sen verran meiltä et mä annan ensin tissiä ja sit vähän ajan kuluttua sosetta niin syö hyvin sekä tissin et soseen :D ja kun meidän neiti on vähän kranttu kaiken uuden suhteen ja sit jos ja kun suostuu ottamaan tissiä ruan päälle puklaa sit suurimman osan pois, mut kun syö tissiä ensin niin kaikki pysyy sisällä :D
Tossa on muuten ideaa.. mä kun oon ihan kypsä noihin porkkanapukluihin mitkä ei lähde vaatteista oikein millään.. Huomenna otetaankin siis ensin tissiä.
 
Moikka!

Anteeksi, en yhtään tiedä, missä täällä mennään, sillä olen ollut reissussa ja muutenkin huonosti seurannut keskusteluja viime aikoina... Laitanpa tähän kuitenkin pikakuulumiset.

Neuvolassa toissapäivänä seuraavaa: Aaron sai rokotteen ja onkin sen jälkeen ollut vähän kärtty, pituus 66,6 cm ja paino 8,3 kiloa ja jotain päälle. Kovasti tuo meidän ihanainen möngertelee lattialla, ei huomaakaan niin on jo siirtynyt paikasta toiseen. Ei siis ryömi vielä mutta yrittää ja muuten ketkuilee eteenpäin. Vähän on jo jonkin aikaa vierastellut aina sille päälle sattuessaan, suupielet nykivät alas ja katse hakeutuu minuun. :heart: Hekottelee välillä onnessaan isoveikan jutuille, kivaa tuntuu olevan keskenään, vaikka itse jännittyneenä seuraankin, kuinka villiksi jutut menevät. Nuha on vaivannut parkaa, niin kyllä myös äitiä ja hiukan isoveikkaakin.

Palailenpa myöhemmin ottamaan kiinni missaamiani muiden kuulumisia... Viikonlopputoivotuksin
Kalenteri sekä Antto 2 v kohta 11 kk ja Aaron 5 kk ja muutama päivä :heart: :heart:
 
v.raaputin, meidän prismassa ei ollut viimeksi ku katsoin ja cittaristakin ne oli loppu ku oli se tarjouskampanja.. että turha turtolaankaan lähteä, mut toisaalta muita nuk tuotteita prismas oli et jos se olis sieltäkin vaan väliaikaisesti loppu.. kalevan prisma on kyllä 100 kertaa papempi ku turtolan cittari.
ja anna ihmeessä juu pojalle ruokaa nii paljo ku syö jos kerran tissikin maistuu! meillä kyllä edelleen tosi huono syömään vaikka on alkanut nyt virallisesti syömään ku aukaisee suunsa lusikalle joka ruokakerta.
...olin muute laiska (jäin taas kolmisin lasten kans ja ajattelin et mulla olis oikeus helpottaa elämääni) ja ostin kaupasta vadelma-kaurapuuroa, tetrassa siis. oon vähä noita vastaan, siis säännöllisesti syötynä.. mut silti esikoisellekin tuli ostettua ja nyt ostin taas ja kyllä maistui. Arttu söi varmaa 1/4 tetraa mikä oli tosi iso määrä sen normaali syömisiin verrattuna. toivottavasti nukkuu paremmin sit. eilen vaikka söi ihan ok määrän hiutalekaurapuuroa oli pisin unipätkä yöllä 2h. että repikää siitä sitte....

kiva kalenteristakin kuulla! missä muuten pulttis on? miten menee? entä kaikki muut ketä ei ole jaksanu hetkeen kirjoittaa, kertokaahan kuulumisia!

Anu "yksin kotona" ja pojat nukkumassa, onneksi mies tulee jo huomenna kotiin
 
Oli sit ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tilattiin kuvia extrafilmiltä ja huomenna sinne lähtee kiukkuinen s.postiviesti. Mies on mielestäni suhteellisen hyvä valokuvaaja (harrastaa hommaa ihan oikeasti), meillä on kunnon kamerat, kuvankäsittelyohjelmat, näytön kalibrointilaitteet yms. Mies teki töitä kuvien kanssa monta tuntia ennen kuin ne teetettäväks lähetettiin. Ja mitä me saatiin??? Kuvia joissa värit on ihan päin vittua!!! Tilattiin n.300kpl kymppikuvia joista ehkä 50 on hyviä, 100 ihan ok ja loput ihan perseestä. Otimme myös tytöstä kotona "studio"kuvia jotta saadaan itselle ja sukulaisille suurennetut kuvat seinille. Juu likka näyttää kuvissa siltä kuin olis ollut viikon kuolleena!!!
No kuvat lähtee huomenna uudestaan teetettäväks, tällä kertaa paikkaan johon ollaan oltu aina tosi tyytyväisiä. Tyhmät "juostiin" tarjouksen perässä :headwall:
 
jopa oli kiva Joanna :kieh: laitoitko sä palautetta sinne?

monelta teidän vauvat herää? meillä kun tuo jätkä herä joka aamu nakutettuna 6.30-7. se on ihan sama mihin aikaan herran laittaa nukkumaan, aina on tikkana tuohon aikaan pystyssä. nytkin herättiin kaksistaan, kattelin Big Brotherin uutiset ja jätkä söi puuroa ja hedelmäsosetta, joi ihan tavan mukista mukisematta ja nyt meni nukkumaan kun sisko heräsi (ja oli pitkästä aikaa pissinyt yöllä housuun). kohta siskolle murua rinnan alle ja sitten ulos.

mulle on iskenyt hiipivä vauvakuume, vaikka tiedän että Miska on meidän viimeinen vauva :ashamed: :snotty: voi miesraukkaa, miten mä sille sitten vingunkaan kun mun sisko saa kuukauden sisällä vauvansa. "mäkin haluun, kato nyt kun on ihana, eikö me voitaisi..."
 
Meillä on nyt kiinteiden aloittamisen myötä yöt taas menny päin p****ttä. Heräilee vähintään 2 tunnin välein ellei useammin. |O Eli varmaan puuroistakaan ei oo mitään hyötyä, saas nähdä. Tekis mieli alottaa kaikki 5 ateriaa samantien =)

Mitäs mun piti muuta...en muista ku toi neiti kitisee tuolla...pakko mennä.

MB ja neiti valvottaja 5kk+
 
Moro kaikille! Täällä meikäläinenkin taustailee, en ole vain yksinkertaisesti saanut itseäni kirjoittamaan jostain syystä.

MB sama juttu meilläkin, kiinteiden aloitus vei entistäkin huonot yöunet huonommiksi. 2 tuntia on meilläkin se normaali heräämisten väli. Joskus menee jopa 3 tuntia, mutta ei läheskään joka yö. Meillä syödään jo aamu- ja iltapuurotkin, ei ole auttanut, ainakaan vielä. Mutta, sinnikkäästi vain mennään eteenpäin, aina iltaisin toivotaan, että jospa tämä yö olisi parempi. Joskus se onkin! =)

Kovin täällä on liikkuvaisia vauvoja! =) Meillä mennään hieman eteenpäin, mutta helpoiten poika saa lelut luokseen vetämällä vilttiä kurttuun, että yltää leluihin. :heart: Peppu nousee kuitenkin siihen malliin ylös, että ei tässä kauaa mene, kun tuo meidän vilpertti ähisee eteenpäin! :D

Nyt tulee marinaa, mutta nyt ahdistaa...Kuulin eilen, että vanha koulukaverini on joutunut synnyttämään kuolleen lapsen. Yliaikaisen. Lapsi oli hengissä vielä, kun vedet menivät, mutta sitten on jotain tapahtunut....Ihan sanaton ahdistus tuli tuosta uutisesta, itkuhan tässä on tullut. Paha olo...Ei voi muuta sanoa, kuin että pitää olla kiitollinen tuosta ihanasta ja terveestä lapsesta, minkä olen saanut synnyttää. Ja pitää olla marisematta niin paljoa huonoista öistä ym, se on niin pientä verrattuna........ :'(

Sitten meni hölmöyksissäni lukemaan näistä lööppilehdistä jutun siitä insuliinimurhaajasta, joka meinasi murhata sen pienen vauvan insuliinilla. Pisti sekin sitten itkettämään! Kylmät väreet menee..... :'(

Menin muuten sitten liittymään Vau'kirjaan. Tutustumispaketti oli ihan ok, mutta nyt tämä eka maksullinen oli ihan peestä. Pari kirjaa, joiden kuvat oli ihan sopimattomia tämän ikäiselle, ja lisäksi jopa niin pelottavan rumia, että itseänikin alkoi hirvittämään. Että semmoinen kirjakerho. Jäi lyhyeksi tämän mamman jäsenyys. |O

Maanantaina sitten neuvola, vähän myöhässä, mutta on kuitenkin. Saakohan sitten illalla mennä vauvauintiin, jos päivällä on saanut rokotteen..? Pitänee tiedustella neuvolasta...

Joanna toivottavasti saatte jotain kompensaatiota huonoista kuvista! Tai kokonaan uudet kuvat olisi paras korvaus!!
 
Marika75 minä kuulin juuri myös hiljattain vanhasta työkaverista, jonka lapsi kuoli vuorokauden sisällä hätäsektiosta hapenpuutteen takia... ei voi edes kuvitella, miten hirveältä se tuntuu. Todellakin pistää miettimään, että yöheräilykin on oikeastaan melko ihana asia.

Iloisempiin asioihin: meidän poju on nyt 3 kertaa kääntynyt mahalta selälleen! Tekee siis ilmeisesti asiat vähän väärässä järjestyksessä, yleensä kai pitäisi aloittaa kääntymällä selältä mahalleen :) On se jo niin iso poika, kohta varmaan kieriskelee ympäri asuntoa... tarkoittaa varmaan sitä, että pitää alkaa siivota vähän enemmän!

Viljaliina ja poju 4kk+9pv
 
Anu-78
Terppa!

Joanna, kylmän viileesti vaan palautetta niistä kuvista sinne missä oottekaan teettänyt ne ja toivotaan että saatte parempia tuloksia!

Marika75, tosi surullista oli lukea tosta vauvasta :'( kiitollinen tosiaan pitää olla et saanut terveet lapset itse hankittua!

Ja tosta vau'kirjasta, mä liityin siihen aikoja sitten ja olen ollut kyllä tyytyväinen:) nytkin tuli semmonen pehmeä kirja jossa on mukana semmonen jänis ja siinä kirjassa lusikka ja sil lusikalla voi syöttää sitä jänistä leikisti ja siin on myös silleen et sen saa laitettua syöttötuoliin, kylpyyn ja nukkumaan:) meillä ainakin Saku siitä tykkää kovasti =) ja muutama kirja tullut kans mistä Saku tykkää =)

Sit meillä poitsu herää yleensä siinä 6-7 välillä aamulla mut joskus jopa viidenkin aikaan, mutta aika harvoin noin, menee illalla nukkumaan siinä 21 maissa ja nukkuu sinne aamuun asti heräämättä ainakaan syömään :)

En nyt muista oliko vielä jotain mistä piti kirjoittaa...tulempa sitten uudestaan kirjoittamaan jos mieleen tulee viel jotain :) ...

Anu&Saku
 
Marikalle halaus.

MB
mä luulen (meillä heräillään kans usein, 2h on jo "hyvä" pätkä ) että kiinteät on uusi taito siinä missä kieriminen ja liikkuminen eli voipi olla että häiriintyy uni niistä aluksi ja viiveellä vasta jää heräämiset. Esikoisella meni 2 viikkoa ennen ku se tajus ettei sen kannata enää herätä yöllä niin usein ku ei ole nälkäkään. Että en mä ainakaa ole odottanut että kiinteät auttais tosta noin, mut siinä toivossa olen että 2-4 viikon kuluttua näkyis unissa. Jos ei kk:n kuluttua ole pieni tajunnut et voisi nukkuakin niin me pistetään lempeä unikoulu pystyyn kun on ikääkin se maaginen 6kk.
 
Olipas Marikalla surullista kerrottavaa. En oikeen uskalla edes ajatella asiaa pidemmalle, kun tulee jo vilunvareita. Mulla on nykyaan tosi vaikee kattoa telkkarista pienia vauvoja liikuttumatta. Ennen tyton sytntymaa se ei niin kolahtanu, vaikka vauvoista tykkasinkin.

Kurjaa, kun monilla valvotaan, eika uniin ole tullut parannusta kiinteiden myota. Laiha lohtu mutta kylla se pikkuhiljaa helpottaa.

Hyvaa loppuviikonloppua kaikille!

KMaria ja Sentti 5kk 1vko
 
meillä herätään kans yöllä edelleen ainakin se 2 kertaa syömään, pari yötä sitten heräiltiin 5 kertaa |O
Ja sit olikin tissit täynnä maitoo seuraavana päivänä, kun poika ei jaksa päivällä kiinteiden ohella mammuttaa niin paljoo....
Ettei auta meilläkään vaikka menee 4 ateriaa jo.

Ja aamuisin herätään melkeinpä 15 minuutin tarkkuudella samaan aikaan, eli klo 6. Ihan liian aikasin, mutta minkäs teet! Sit kun Aleksi ei jaksa kuitenkaan valvoo sillon aamulla kun jonkun tunnin. Että ekat päiväunet on jo sit klo 7 jälkeen....ja nehän nukutaan ulkona, joten tosi kivaa aina kärrytellä jo siihen aikaan tuolla pihalla :whistle:
 
anuuu mitä tarkoitat lempeällä unikoululla? Syötöt poistetaan yksi kerrallaan ettei kaikkia kerralla? Entäs jos vaan huutaa? Sit rauhotellaan ja tassutellaan ja taas huudetaan ja taas alusta vai? Jouduitteko esikoiselle pitämään unikoulua ja jos niin kuinka nopeasti tehosi?
 
MB ei me esikoiselle olla pahemmin jouduttu tekeen unikouluja.. alkoi itsekseen nukkumaan yöt. tai no 8-9kk:n iässä ku se sairasteli ja tuli taas pitkän tauon jälkeen yömaito (silloin oli jo pullolla) kehiin niin jäi päälle heräily sairastelun jälkeenkin. sillon vaan kylmästi ei annettu pulloa ja siliteltiin ja annettiin tuttia kunnes hiljeni, jätettiin yksin ja jos itki niin heti takaisin rauhallisesti tassutteleen. meni vissii 2 yötä ja poika nukkui 12-13h putkeen. :) ja niin se tekee vieläkin, tosin 12-13h on lyhentynyt 10-11 tuntiin.

nii ja lähinnä sillee lempeää tarkoitan, että ei jätetä yksin itkemään ku korkeintaan hetkeksi, pyritään siis näyttämään vauvalle ettei tämä ole yksin surunsa kanssa. (ku jotkut vieläki pitää sitä sellaista unikoulua jossa jätetään itkemään yksin pitkiksikin ajoiksi) en usko että täysin itkutonta unikoulua onkaan, eikä toki vauvan itkua tarvi pelätä. sehän on vaan sen tapa kapinoida ja tottahan ne kapinoi jos meinataan yötissi/pullo ottaa pois. ja tarkoitan ihan kaikki syötöt kerralla pois. eihän vauva voi tajuta et miksi esim klo 05 saa tissiä mut klo 03 ei. mun maalaisjärki sanoo että kerrasta poikki.

tutuilla kaikilla on johdonmukaisesti tehty unikoulu tuottanut tulosta viikossa. mut siinä pitää olla itse kovana ja tehdä se vasta kun oikeasti jaksaa henkisesti sen rääkin. myös miehen olis hyvä olla mukana jutussa. kerranki annat periksi ja otat tissille niin se on aina vaikeampaa siitä jatkaa.
 
meillä käytettiin esikoisella Pantleyn huudattamatonta unikoulua jonkun verran. tosin meillä esikoinen oli suht hyvä nukkuja pienestä pitäen.

suosittelen Elizabeth Pantleyn kirjaa Pehmeä matka höyhensaarille - Hellä tapa saada vauva nukkumaan läpi yön, monilla kavereilla on kirjan metodit olleet käytössä ihan pienestä lähtien vauvoillaan, olikohan että jo 4kk ikäiselle voi tuota huudattamatonta unikoulua pitää. aika tarkkaa se kyllä on, laitetaan alkuun ylös yön heräämisiä kellon tarkkuudella jne. mutta moni kaveripiirissä on tuosta tosiaan avun saanut.

 
Mun piti juuri tulla sellaista kyselemäänkin, että minkäikäisenä vauva on tavallaan "valmis" nukkumaan täydet yöunet?
Meillä Nella siis nyt 5kk 1vko ja syö öisin 2-3 kertaa. Kiinteitä saa jo aamupuuro, päivällinen, välipala ja iltapuuro +tissittely väliin.
Tiedän että monien vauvat alkaa jo alle 6kk ikäisenä nukkumaan yöt itsestään, mutt
kannattaako tätä jäädä tavallaan odottelemaan ja sitten huomaa et 10kk ikäisenä ei nuku vieläkään?...
Itsellä olis jo ihana ajatus ruveta nukkuu yöt... mut mikään kiire ei tietenkään ole. Tyttö kun ei ole ainuttakaan yötä valvottanut, herää vaan syömään ja nukahtaa saman tien.

Itse olen täysin sitä mieltä imettäjänä että kun yösyötöt meinaa lopettaa niin ei tule mitään "maitoa pullosta" vaihetta vaan kerrasta poikki? Korjatkaa jos oon väärässä, tai on eriäviä mielipiteitä!! Eikös se vauva opi sitten vaan siihen pulloonkin ja vierottaminen siitä ihan yhellä lailla hankalaa?

Anuu Sanoit et yösyötöt mielestäsi pitää jättää kerrasta poikki, ja varmasti perää siinä onkin jos meinaa tosiaan kokonaan päästä yösyötöistä eroon. Meillä neito söi tossa 1kk takaperin aina klo 01, 04 ja 07. tuo ensimmäinen syöttö oli sellainen että sillä ei edes ollu nälkä, mut ku olin tottunut viereen nostamaan niin sen tein. Huomasin kuitenkin että hän imee tissii vajaan minuutin ja nukahtaa.. Näin ollen tein kolmena perättäisenä yönä sillee et kävin vaan antamassa tutin kun heräs... Neljäntenä yönä ei sitten herännytkään vaa nukkui lähemmäs neljää putkeen ja siitä seur kerran heräs 07 niinku tavallisestikin.
Eli minusta imetyskertoja saa kyllä pienennettyä mikäli näyttää siltä että vauva herää ennemminkin tottumuksesta kun nälkäänsä.

Mut tosi mielelläni kuulisin kyllä lisää, tissiltä vierottamisesta ja milloin vauva olis ns. valmis siihen?

Yksi ystäväni imetti vain kerran päivässä + öisin 1v2kk asti. Heti kun lopetti imettämisen, loppui myös yösyöminen ilman mitään ongelmia.
Taas eräs toinen ystäväni imetti 7kk jonka jälkeen antoi pullosta maidon. Nyt 1v8kk lapsi, ei nuku vieläkään öitään vaan huutaa maitoa 1-3krt yössä =(
Taasen kolmas ystäväni lapsi ristiäispäivän jälkeen päätti et minusta tuli nyt iso poika kun kerran sai nimen ja rupes siis 2kk ikäisenä nukkumaan täydet 10h yöunet!

NÄIN MEITÄ ON SIIS MONEEN JUNAAN =)

nyt bb:tä kattoon, tulen myöhemmin uudestaan.

ps Marika, meillä taas on hulluna tykätty Vaukirjasta. en oo ottanu kaikkia paketteja mut ne mitä oon ottanu niin käytössä on paitsi kirjoista nyt ei niin vielä perusteta...
 
Kannattaako se unikoulu aloittaa eli lopettaa yösyötöt vasta sitten kun syö täyden satsin kiinteitä? Pitääkin tutustua tuohon vähän enemmän. Kiitti kirjavinkistä vuotis.

Täällä ollaan valvottu 4:30 alkaen, kun yritin tutilla siirtää yösyöttöä...heh. Ensin kitisi pikkuisen, mutta ajattelin, että kohta sen on pakko nukahtaa ni paskanmarjat! Kitinä loppui, mutta unipupun pesuohje oli sit niin mielenkiintoinen, että nukkumatti unohtui tyystin. Ja joka kerta jos ilmestyin näkyville, alko hymyily ja tissin pyytäminen. 1,5 tunnin jälkeen mulle riitti ja sai tissin naamaansa. Mutta eipä nukahtanu senkään jälkeen. Ollaan siis molemmat oltu ylhäällä kohta 2,5 tuntia...JIPII! Kiinteät on kiva asia |O |O |O

MB ja neiti täpinöissään 5kk+
 
Huomenta meiltäkin!!
Aikaisia on meidänkin aamut |O neiti herää tasan tarkkaan 6.10 melekein joka aamu ja ihme on jos menee lähemmäs 6.30 ja niin pirteenä et oikein itellä väsymys vaan lisääntyy kun kattelee neitiä joka on valmiina et ylös vaan äiskä ja äkkiä :D
Sit ekat unet otetaankin jo 8-8.30 |O
Näin sunnuntai aamuisin sitä olis kiva nukkuu sit neitin kanssa uudestaan vaan kun isommat lapset on sitten sitä mieltä et aamupalaa kiitos et kera haukotusten sitten vaan muiden kanssa ylös :p

Mä olen kans huomannut et ensimmäinen tissin kerjääminen yöllä on vaan tapa ei syö kunnolla vaan lutkuttaa vähän aikaa ja nukahtaa heti, olen yrittänyt laittaa tuttia tilalle, vaihtelevin tuloksin :$ välillä kelpaa ja saattaa jatkaa nukkumista ja välillä vain hetkeksi ja tissiä on saatava se pikku hörppy et unet jatkuu :/

Mun eilinen kuvan laitto yritys ei onnistunut, mut kuva on profiilissa jos joku on utelias ja haluaa nähdä meidänkin pikku neidin kuvan :D olen vähän tumpelo näissä "kone hommissa" :headwall:
jaahas jospas jois aamu kaffeet kun toi typy nyt sitten nukkuu |O ja äitiä kyl vähä nukkuttais kans.

Vilijonka ja kasandra 5kk ja risat
 
sitä saa pitää kun vauva on 6kk, just siksi että silloin on jo yleensä 5 ruokaa päivässä ja määrätkin on semmosia että vauva jaksaa nukkua yönsä ilman ruokaa.

Mä pidin esikolle unikoulun ja itki kaksi yötä. Se oli aivan järkyttävän rankkaa. Mulla oli apuna korvatulpat. Vaikka siis tassuttelulla meillä mentiin eikä "huudatusunikoulua" mutta kun ei neiti tissiä saanut ja sänkyyn vaan laitettiin nukkumaan niin sitä huutoa kesti muutamakin tunti putkeen ja si se alkas pian uudelleen. Seuraavana päivänä sai naapureilta pyydellä anteeksi. Mut kolmantena yönä heräsi vain pari kertaa eikä vaatinut tissiä. Riitti kun rauhoitti syliin ja laski sänkyyn niin nukahti. Siitä asti neiti on nukkunut yönsä. Ja meillä oli esikko tosiaan tissillä sillon ja heräsi yössä aivan yli usein, niin monta kertaa että en koskaan jaksanut laskea.
Unikoulun pitäminen on TODELLA RANKKAA joten varautukaa raskaisiin öihin. Tärkeintä ettei kaiva sitä tissiä sieltä liivistä tai hae pulloa kaapista vaikka kuinka rankkaa olisikin. Unikoulu kyllä tehoaa nopeaa. Kyllä se vauva hokaa pian et ei kannata enää herätä.

Meillä on annettu nyt puuroja ja lihaperunoita n. 4päivää ja kaikki 5 ruokaa on käytössä ja 1,5kk on mennyt yöt huonosti, niin heti alkas paranemaan kun sai kaikki ruoat kehiin ja nyt viimeyön Lumina nukkui 8.30-5.30. =) ( ei tarvinnut edes tuttia laittaa) Ihanaa kun sai yli pitkästä aikaa nukkua. Eikä nytkään herännyt syömään vaan leikki sängyssään 30min. eikä alkanut itkemään ollenkaan. No hain sit sitä maito että nukkuisi vielä eikä heräisi.....ei suostunut nukkumaan maidollakaa mut viereen nukahti ja herättiin 8.00 =)

Joten kyllä se pian helpottaa teilläkin. Viimeistään unikoululla sitten:)
Jaksuja yöllä heräileville :hug:

Kaikki jotka aijotte unikoulua pitää, pyytäkää neuvolasta TASSUTTELU- OHJEET, siellä on selitetty koko homma miten se hoidetaan.
 
kiitos vuotis kirjavinkistä, pitää tutustua.

Angel ja MB - Joo unikoulua tietenki vasta ku saa kunnolla ruokaa, tai no, päivän ruokamäärät usein kasvaa ku ei tankkaa koko yötä tissiä.. Meillä ainaki 6kk neuvolassa jaetaan unikouluohjeet ja annetaan siihen tietoa ja tukea. Ja siksi meillä tuli se pullo yöllä esikoisen kans kehiin ku oli kipeä ja kipeänä voi olla parempi antaa maitoa yölläkin jos on vaikka kuumetta. Ei muuten tietenkää anneta pullosta jos yöimetyksetki on jo historiaa. Mut sairastelut on aina vähä hankalia ja sotkee monesti jo hyvin menneitä öitä.

Ja toki tollee voi koittaa vähentää syöttöjä et antaa tuttia, toimi esikoisellakin. MUTTA kun kaikki vauvat ei ole samanlaisia.. Meidän Arttu ei syö tuttia ja jos oon kokeillut muulla tavoin rauhoitella niin ei siitä mitää tule - se vetää totaali pultit, helpompi antaa tissi suuhun ja alkaa "kouluttaan" sit kerralla kunnolla ku on se 6kk ikää ja äiti+isi jaksaa sen pari yötä..
 

Yhteistyössä