***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

RouvaPannunen: en kyl tiiä, mitä eroa on hiivalla ja silsalla, kun molemmat on käsittääkseni sieniä. :) Ja se daktarin on sieni- ja hiivatulehdusten hoitoon. Saa nähdä nyt, jos se vaikka tehoaa.

Helmerille lämpimästi tervetuloa!

Mut on komennettu tänään lähtemään ulos. :LOL: Mennään siis kaverin kanssa iltakaljalle, mutta kotiin pitää tulla viimeistään ysiksi, että saa tyttären nukkumaan. Onko mitään käsitystä, että montako olutta uskaltaa ottaa? Korkeintaan kahta ajattelin, mutta onkohan sekin jo liikaa? Niin ja tämä olisi siis eka kerta, kun olen vaavista 30 min kauempaa aikaa erossa. Toistaiseksi olen käynyt vain saunavuorolla pois. :attn:

Tää lapsihan lähtee kohta konttamaan. :D Makoilee masullaan tuossa sängyllä ja nostelee keskivartaloa ylös. Huh, niin se aika vierähtää.

Niin ja työnsin sitten eilen muksulle maissinaksun käteen. Eli sai sillä harjoitella ruokailun aloittamista. Hyvin näytti pieniä paakkuja menevän alas, eli tuskin mitään sihtikurkkuongelmaa meillä tulee. Ei varmaan kyllä perinteisesti nuo maissinaksut ole ensimmäinen mitä annetaan. Mutta tuo olikin vähän niin kuin leikkiä samalla. Kovasti tuo tykkäisi syödä paperiakin. :LOL: Oli eilen naamassa jotain mustetta kun oli jystänyt mainoslehteä. Ei varmaan kovin terveellistä. Pitääkin seuraavalla kerralla sanoa neuvolantädille, että tytön ruokavalioon kuuluu maito, vesi, jekovit-tipat, maissinaksut ja paperi. :LOL: :LOL: :LOL:
 
Anuu juu, mä olen sekoittanut esim. kanaruokaan banaania ja silloin olen ehkä 2 lusikkaa saanut ahdettua :D Likalla menee hermo siinä vaiheessa jo kun näkee pilttipurkin :/ joskus menee makea, joskus ei sekään. tänään en ole maitoakaan saanut yhtään menemään, en pullosta enkä nokkamukista.

Juu, sovinto :hug: en todellakaan ole loukkaantunut, ja todellakin saa sanoa mitä sylki suuhun tuo =) Mutta ajattelinkin asian olevan niin että et ole asiaa itse hokannut. Mulla on samanikäiset muksut kun sulla ja tiän että tässä koneella tulee nopsaa käytyä kun hommia piisaa, eikä tule niin tarkasti mietittyä mitä kirjoittaa. Nyt molemmat nukkuu ja pian pitää mennä laittoon pyykkiä, ja lämmittämään isännälle sapuskaa kun tulee töistä.

Noniin nyt heräs Lumina :wave:
 
no hyvä mimmuli :hug: onks Luminalle kelvannut maito jääkaappikylmänä? Esikoiselle korvike meni kylmänä aina hyvin alas ku teki hampaita.

Mavi - tulehan kertomaan sit miten istuinten sovittamisen kanssa kävi! (mikä auto teillä muutes on?) Mä vaan pahoin pelkään että jos kaukalo on vienyt jo paljon tilaa ei mikään selkämenosuuntaan istuin ole ainakaa pienempi pituussuunnassa. Se Mobi olis kyllä hyvä istuin mut meillä sen osto tyssää siihen että sitä ei saa kasvot menosuuntaan ollenkaan. Voihan hankaluus noitten istuinten kanssa. Pitäis saada joskus esikoinen hoitoon jonnekin et pääsis miehen kanssa sovittamaan autoon penkkejä.. Ei ole helppo juttu. :/
 
Eikä, kirjoitin jo pitkät rimpsut ja sitten teksti katosi!!(&/%¤&//!!! |O

Siispä lyhyesti: kiitos Heili ja Zeena! Mieletön lista Heilillä ja muutama oire on samanlaista kuin meillä. Mutta ken sitä nyt tietää onko kyse allergiasta vai mistä...

Tultiin just lekurilta, eikä mitään kovin valaisevaa sanottu. Ruoka-aineita on pakko lisäillä kuitenkin, koska samalla ruokavaliolla ei saa montaa viikkoa lasta pitää. Varsinkaan kun meidän poika on liian pitkä ja laiha. Sanovat käyrät joo. Pitää ottaa korvike käyttöön. Ja mä kun luulin, ettei koskaan tarvis, ku tähän ikään ollaan jo päästy ilman...No, paino on kuulemma pakko saada nousuun. Allergiaa ei vielä lähdetä tutkimaan, sen verran pienet on oireet. Kyse on jostain muusta, todennäköisesti. Herkästä vatsasta, hampaista, nälästä...Joo, ei auta muuta kuin kestää. Sääli poikaa kyllä, kyllä huomaa, että on väsynyt hänkin huonoista yöunista! Mutta, nyt on pakko rientää, sen verran aikaa meni jo tuon hyperavaruuteen kadonneen tekstin kirjoittamiseen!!! |O

Kivaa, että palstan eka pieni kiista on ohi ja kaikki on taas kavereita! :flower:
 
Meillä esikoinen oli vasta 2 vuotiaana sen kokoinen mikä piti olla käyrän mukaan, siihen asti mentiin miinuskäyrällä. Nyt neuvolassa ei pahemmin ole huolissaan nuoremman kasvusta, on ainakin tähän asti kasvanut samalla tavalla kuin veljensä.

Meillä on esikoisella britaxin two way elite ja pidetään selkämenosuuntaan. Hyvin toiminut meillä, en ole kyllä pahemmin tutustunut mihinkään testeihin. Nyt siis mietitään jos istuin siirretään aikanaan pikkuveljelle ja esikoiselle ostettaisiin turvavyöistuin. Mutta siihen on vielä aikaa. Hankittiin tuo istuin aikanaan sillä kriteerillä että saa molempiin päin asentaa.
 
Anu-78
Edellisiltä muksuilta ei oo jäänyt istuimia, tai noh, onhan tuol semmone todella vanha ja hirveen näköinen mut en todellakaan sitä sakulle enää pistä joten tilasin sieltä netanttilasta tämmösen istuimen, tossa linkki:
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=170856&shopId=10009&findPath=true&compartmentId=3139413&categoryId=10093&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay#
Ja autona meillä on Peugeot 406 farmari ja hyvin mahtuu toi istuin siihen autoon:)
 
Moro :wave:

Tervetuloa HELMERI munki puolesta :wave:

Neuvolassa oltiin Kasandran kanssa tänää, lauantaina tulee 6kk ja mitat olis tälläsii 6940kg (6400) 66cm (64) ja pipo 43 (42,3) suluissa 5kk mitat. Neiti jutteli pa pa pa pa ja ta ta ta terkkarille ja täti kirjotti korttiin iloinen ja tyytyväinen tyttö, kasvaa omanlaisesti :p tiä sit mitä toi "omanlaisesti" tarkottaa.

Oli keskustelua neuvojen kyselystä ja antamisesta, mä olen kyllä saanut ihan hyviä vinkkejä ja neuvoja täältä ja on tosi kiva lueskella ja kirjoitella omia hyväksi koettuja juttuja (en tiä onko mun neuvoista ollu kelleen hyötyä, mut kiva kirjootella) ja mäki kyselen täältä vinkkejä ja hyviä on tullu vaiks 5 tenavaa itellä onkin niin aina jotain uutta ja erilaista kivaa on löytyny :D Että kiitos hyvät palstalaiset hippuset ja äidit juttu seurasta :hug:

Vastaan vielä istuin galluppiin, siis mulla nyt kasandralla recaron kaukalo young profil plus ja ongelmana ollut istuimen kiinnitys autoon kun mulla vanha mersu ja turvavyöt lyhyet edessä ja takana eikä telakalle ole tarvittavaa kiinnitys mahdollisuutta, muuten todella hyvä kaukalo tykkään kovasti ja ajattelin et osta recagon jatkossakin mut vanhassa auton rämässäni tämä kiinitys ongelma joten olen nyt ihan hukassa minkäs ostan :headwall:
Isommilla lapsilla 3v ja kohta 6v on recaron start istuimet ja niille on hyvät en vaihtaisi. Tämä 3v on istunut startissa jo 1,5 vuotiaasta asti ja tiedän kyllä et olisi voinut istua pidempään selkä menosuuntaan mut autoon ei mahdu eikä kiinnitys salli. :eek: hui ku sekava sepostus (tyttö kiekuu täs sylissä) Kysykää jos ette ymmärtäneet :p

Taitaa neiti haluta sapuskaa niin palailen myöhemmin

Vilijonka ja Kasandra
 
Tervehdys meiltäkin!

Jos ekaks meidän omia juttuja. Me käytiin tänään taas muskarissa ja tyttö oli vähintään yhtä innostunut kun aikaisemminkin (siis sen yhden kerran).

Meillä ollaan vissiin tekemässä hampaita. Ikenet pullottaa ja punottaa. Viimeset pari yötä Sentti on ollu vähän kränä ja oon joutunu tuttia nostaa muutaman kerran enempi kun tavalliesti. Oli muuten melkein jo oppinu suurimman osan yöstä nukkuu ilman tuttia, niin nyt mussuttaa oikein tosissaan. Rintaa syöny ihan normaalisti kerran. Sit se on alottanu sellasen ihme kutsu-ulinan, joka ei oo itkua mutta vaativuudelta tehoo ainakin äitiin. ;) Tyttö on tässä viime päivien aikana myös kakannu monta kertaa päivässä suhteellisen löysästi. Muistaakseni sekin voi olla hammasoire?

Tänään nukuttiinkin pitkät päikyt, 2,5h ja mä sain luettua lauantaina olevaan tenttiin. Notkuin kyllä about tunnin facebookissa, eli ei nyt ihan maksimaalista hyötyä saatu tosta ajasta. Nytkin taas hieroskelee silmiään...

No sitten muita juttuja. Tervetuloa Helmeri! Meidän tyttö on syntynyt samana päivänä.

=)

Jaksuja Vuotikselle! Ja allergioiden kanssa painiville Heilille ja Zeenalle! Niin ja tietty Marikalle! Tosi kurjaa, että on menny pahemmaks.

Juuri, mä olen ollut useahkohti ulkona ja olen ottanu 2-4 annosta, jonka jälkeen olen aamuyöstä imettänyt. Tämä tietty niin, että en ole tunnissa kiskonut neljää annosta, jonka jäkeen olisin tunkenut rintaa typykälle vaan aika monen tunnin ja monen vesilasin kera. Eli en uskalla sanoa sinänsä mitä kannattaa tehdä mutta jos kyseessä olisin minä 2 kuulostais hyvältä. Hauskaa iltaa sulle!

Sit ns. mielipide-eroista. Oon käyny lukemassa helmikuisten pinoa välillä ja siellä oli pari viikkoa sitten saatu aikaseks oikein kunnon vääntö. On hienoa, että molemmat otti toistensa kirjoitukset asiallisesti. Samaa ei voi sanoa siellä toisessa pinossa...

Mutta nyt meen pelastaa meidän jalkalampun tytön kynsistä!

Kmaria ja Sentti 6kk about 10 pvän päästä
 
Niin ja siihen turvakaukalogalluppiin en voi vielä oikein osallistua. Sentti mahtuu vielä tänhetkiseen ainakin hetken. :)

Ja ihan samaa sanoisin kun monet muutkin; mä oon saanu täältä paljon vinkkejä ja apuja miten toimia. Loppupeleissä teen tietty päätökset ihan ite tai yhdessä miehen kanssa. Että kiitosta kaikille vastanneille vaan! :flower:
 
Tuohon alkoholin ottamiseen. Olen jostain kuullut niin että jos voi lähteä ajamaan autoa voi imettää. Itse jostain syystä en ole ottanut imetysaikana kuin kerran pari ja silloinkin omissa häissäni. Joten olen huono neuvomaan asiasta.

Meillä viime yönä herättiin kerran ja tutilla rauhoittui viereen nukkumaan helposti. Söi vasta klo 6, joten nyt on itselläkin levännyt olo.
 
:attn: Kaikki hävisi, mitä kirjoitin!!!

Noh, kuitenkin kaikille paljon kiitoksia kun tervetuliais toivotuksista!! Ja RouvaPannunen voit lisätä meidät listaan nimen kera.

Ollut tosi kurja päivä, kun on satanut koko ajan ettei ole päässyt ulkoilemaan Helmerin kans. Olemme puolitoista viikkoa kaksin kun mies on työmatkalla. Mut Helmeri ollut koko päivän tosi kiltti, niinkuin yleensäkin. Naureskelee ja juttelee vain koko ajan.

Työ ootte kovasti jutellu neuvoloista, ja voin kertoa etten ole itse saanut mitään neuvoja sieltä vaan olen tehnyt kaiken teidän avustuksella sekä mutu-tuntumalla. Ja hyvin olemmme pärjänneet. Helmeri on iloinen ja tyytyväinen. Nukkuu yöt tosi hyvin !9.00-07.00 syömättä laisinkaan....varsinkin kun puuro tuli kehiin.

Nyt unten maille! Anteeksi tämä oma napa!!!( paremmalla ajalla kommentoin teidän juttuja)

johanna ja helmeri kohta 6kk

 
Moi!

Joopajoo, aivan tietämätön oon viime aikojen kuulumisistanne, viime aikoina en ole oikein jaksanut edes taustailla. Käynpä nyt kuitenkin olemassaolostani ilmoittamassa. Tänäänkin monet asiat menneet pieleen omaa typeryyttäni, toki paljon hyvääkin mutta hohhoijaa silti. Olo siis aika p**** enkä nytkään jaksa sen suuremmin kommentoida tai ruotia mitään. :/

Aaron on nyt siis reilut 5 1/2 kk ja tuntuisi olevan lähdössä liikekannalle ihan milloin vaan. Peppu nousee korkealle, melkein konttausasentoa hakee vatsallaan ollessaan. Hymyilevä kaveri on edelleen ja ääntelee selvemmin kuin ennen, välillä tuntuu kuin yrittäisi tapailla sanojakin mutta ei nyt tietenkään vielä pitkään aikaan kuitenkaan, äiti vain malttamattomana odottelee tulevia kehitysaskelia. Täysimetys on päällä edelleen, mutta maissinaksut on jo osteltu, ja ehkä jo huomenna annetaan ensi maistiaisia ukkelin käteen... :)

Antto täyttää kuukauden kuluttua kolme vuotta ja on etukäteen kertonut haluavansa porkkanakakun, joka näyttää porkkanalta. :D Kivasti sujuu poikien yhteiselo nykyään, vaikka satunnaisia läpsimisiä ja sohvalta vetämisiä saa olla selvittelemässä ja ennaltaehkäisemässä. Isoveli saattaa huomauttaa mulle, ellen ajoissa reagoi pikkuveljen parkuun, ja häntä voi pyytääkin hauskuuttajaksi, jos on ruoka just hellalla tms. Usein haluaa halia veikkaa.

Kuva vielä meidän pikkuisesta

:heart:

Palataan, kauniita syyspäiviä,
t. Kalenteri
 
Tervehdys taas! Kiva kun listaatte noita turvaistuimia, kovasti hyödyllistä tietoa näin ensikertalaiselle.

Meillä on opittu kääntymään selältä mahalleen - poju on ihastunut ja yllättynyt uudesta taidostaan =) Voi miten nopeasti se kasvaa, vähän haikeaa...

Piti käydä lääkärilläkin toissapäivänä kun pojun silmät olivat niin punaiset. Ei löytynyt onneksi muuta vikaa kuin silmätulehdus, sitä hoidetaan nyt tipoilla. Vähän surkeanahan tuo ressukka on, kun äiti jostain syystä kiduttaa ja tiputtaa kylmää nestettä silmiin :| Onneksi ei enää monta päivää tarvitse tippoja!

Viljaliina ja A-V 4,5kk
 
No heippa taasen täältäkin;-)

Ei ole tullut taas kirjoiteltuakaan hetkeen aikaan, kaikki aika mukamas menee johonkin muuhun, kuulumisia käyn kyllä lukemassa säännöllisesti =)

Tuohon Anuuun ja mimmulin juttuun miekin sen verran, että monilta olen hyviä neuvoja täällä saanut ja eniten ehkä myöskin anuuulta, eli kiitos niistä vielä :hug: Ja kiva, että täällä voi väliin negatiivistakin kommenttia antaa ja silti tilanne jatkuu hyvässä hengessä, tänne on kasaantunut fiksua ja mukavaa väkeä :hug:

Turvaistuinkeskustelua olen kanssa lueskellut, täytyy mennä myöskin heti kohta ostamaan istuin, herra kun ei tosiaan meinaa enää mahtua nykyiseen, vyöt loppuvat kesken. En ymmärrä, miksi noiden vöiden täytyy ollakin noin älyttömän lyhyitä, onhan niissä kiristyssäätö, ei luulisi tuollaisen hihnan nyt niin kallista olevan, ettei sitä voisi viittä senttiä lisääkin uhrata :LOL: Joka lähtöön noita istuimia tuntuu kyllä olevan, en meinaa osata kanssa päättää, mikä olisi hyvä.. Mitään 350? istuinta en kyllä osta, mutten ihan rimpulaakaan halua, ja tosiaan toiveena olisi malli, minkä voi asentaa sekä selkä- että kasvot menosuuntaan päin... Vaikeeta :/

Ai niin, hermelillekin tervetuloa taasen joukkoon :hug:

Ihanaa, ensimmäinen "vapaailta" tiedossa; parin viikon päästä lähdetään akkaporukalla syömään ja juhlimaan, ja isi saa jäädä lapsenhoitajaksi =) Pieni tuuletus tekee tosiaan terää, ihana päästä vähän ihmisten ilmoille vaihteeksi :LOL:

Mutta mukavaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö, n. 5,5kk
 
Ai niin, piti vielä kommentoida tähän imetys ja alkoholi -keskusteluun: tietenkään ei ole suositeltavaa kenenkään vetää hirmuisia kännejä koskaan, ja lapsen käsittely humalassa ei varsinkaan ole hyvä idea, mutta ymmärtääkseni maidon alkoholipitoisuus sinänsä ei ole lapselle mikään ongelma. Jos äiti juo itsensä esim. 1 promillen humalaan (johon tarvitaan jo jokunen annos), niin maidossakin on 1 promille alkoholia, joka on aivan minimaalinen määrä. Tuollainen määrä ei ainakaan satunnaisesti otettuna tietääkseni ole lapselle mitenkään haitaksi. Mutta kuten todettu, parempihan se on tietysti miettiä runsaan alkoholinkäytön järkeä ylipäänsä :)
 
Heipparallaa vaan! Tuli sitten eilen noin 4 annosta otettua siellä baarissa. Hyi minua! :LOL: Mutta täällä kotona oli mennyt suht hyvin. Mies oli kyllä juuri meinannut laittaa mulle tekstaria että 'kotio', mutta huomasikin sitten kännyn jääneen töihin. :LOL: :LOL:

Mutta huomasin just, että täällä pukkaa hammasta. Vaavi ei ole koko päivänä suostunut päikkäreille ja nyt märisee tuolla lattialla. Pitää kokeilla lähteä kärrykävelylle, jos se vaikka tainnuttaisi tuon. :heart:
 
Tere, tere!

Monesti olen aloittanut kirjoittamaan, mutta aina on tuo pikkumies keskeyttänyt touhut.

Käytiin eilen 5kk neuvolassa ja äijä oli kasvanut joka suuntaan, pituutta 69cm ja painoa melkein 9 kiloa. Makkaroita löytyy sieltä täältä, mutta niin se pitääkin =)

Meillä on yöt parantuneet huomattavasti, taikasana on puuro! Jessus kun tuon olis aikaisemmin tajunut, olisin aloitanut kiinteät sillä :) Nyt nukutaan ilman syöttöä 8-10 tuntia, välistä kyllä heräillään, mutta heppu nukahtaa itsekseen aikansa juteltuaan. Hyvän näin :) Toivottavasti jatkuu...

Hampaitakin täällä tehdään, vielä ei ole näkyvillä mitään, mutta kovasti kiellellä jyystetään alaikeniä. ...ja kuola valuu...

Turvaistuimista olette puhuneet... Meillä on silleesti helppo tilanne että ostettiin Akta gracon duologic tuolle pikkumiehelle ja sitä ei siis tartte vaihtaa kuin joskus muutaman vuoden kulutta. Se on siis sellainen että meneen niin kauan kunnes vaihdetaan istumaan kasvot menosuuntaan. Ollaan oltu tosi tyytyväsiä siihen. Sekä vanhemmat että tuo käyttäjä. Poitsu on viihtyny siinä hyvin ja näppärä on ollut meidänkin mielestä. Mies halusi ehdottomasti isofix- kiinnitteisen istuimen ja päädytiin tuohon silloin aikoinaan.

Sellainen kyssäri, että olisko kenelläkään mitään vinkkiä millä ruusunmarjan saa pois vaatteista? On kyllä sitkeä väri... Ei ole auttanut sappisaippua eikä vänishöksyäksön... Olisko jollain jotain kikkaa???

Perjantai-illan jatkoja! :)
 
Me ollaan saatu tahrat pois vanishilla. Enpä kyllä osaa sanoa millä sitten lähtee jos ei sillä tai sappisaippualla.

Meillä on nyt pari yötä mennyt hyvin. Viime yönäkin otettiin yhdessä vaiheessa viereen ja tutti suuhun ja nukkui aamuun asti. Heräsi klo 6.30, mutta ei kelvannut tissi heti. Olenkin nyt antanut 5 ateriaa päivässä. Kova ruokahalu tuolla meidän pikku-ukolla. Maanantaina neuvola, saa nähdä onko mitenkä kasvanut.
 
Tervehdys pitkästä aikaa =)

Olipas tänne tullu tekstiä, joten kahlasin vain nopeaa läpi =(

me palattiin kokkolan reissulta torstaina tuliaisena 40 asteen kuume, vauvarokko ja enteilevä korvatulehdus. Eilen käytiin taas lääkärissä ja saatiin ab kuuri joka pitäis aloittaa huome ellei kuume ole lähtenyt laskuun...
Ihme sairastelija tuo meidän neiti kyllä on... Nukkuu tietenkin paljon kun on kipeä, mut valveilla jaksaa nauraa, höpöttää ja syö kaiken ruan niinkö normaalistikin. Minä ite ku olisin tuollaisessa kuumeessa, ne nousisi sängystä mihinkään =( eli monta kymmentä urheuspistettä lapsukaisellemme !

Eli vloppu menee nyt ihan tässä kotosalla rauhallisissa merkeissä...

Hienosti täällä jo jotku vauvat vetelee kokonaiset yöunet. Meillä olis tarkoitus aloittaa unikoulu tuossa 6kk- kun saan vaan toisen lämpimän ruan kehiin. Vielä en ole nähnyt tarpeelliseksi ku noiden neljän muunkin ruan syöttämisen ehtimisessä on välillä tekeminen =)

Onkos kukaan muu hurahtanut Polarn o. Pyretin vaatteisiin?
Mä oon täysin koukussa ja voisin ostaa sieltä kaikki. (meillä täällä Turun lähistöllä ei ole liikettä mut tuolla kokkolassa on mistä just tultiin -kyllä kukkaro köyhty)

No niin, mä meen nyt jatkamaan touhuilua!

Oikein ihanaa syksyistä vloppua teille!

Minä ja Nella 1vkoa vajaa puoli vuotta !!
 
Hello :wave:

Mä en kyllä saa mitään kirjoitettua ikinä :'( enkä oikein ehdi käydä lukemassakaan. Nyt jäppinen on nukkumassa niin kahlasin pari sivua läpi, ja yritän jotain saada kirjoitettua. Lisäksi mä yritän joskus kirjoittaa päiväkirjaa tuolla "muualla netissä" ;) niin tuntuu, etten ehdi sitäkään päivittää.

Anu-78 miten sä uskalsit tilata netistä istuimen? Kävitkö etukäteen jossain sovittamassa, että se käy autoon? Mä oon ihan hermona noista istuimista, kuten aiemminkin joskus kirjoitin. Ja Maviko se oli joka myös pähkäilee turvaistuinta vieläkin? Meidän pitäis mennä molemmilla autoilla yhtäaikaa kauppaan ja sovittaa sitten istuinta että se varmasti käy autoihin (Bemari ja Farkku Golffi) tuo farmari on sellanen |O |O |O siellä on niiiiiin vähän tilaa takana, että ei hyvää päivää. En tajua minkä sinne ostan. Ensin olin ihan varma että haluan sen uuden istuimen, heilihän sen tänne kerran jo linkitti, olikohan se nyt multitech vai mikä, mutta kun menin liikkeestä sit katsomaan, niin oli hurjan "selkäsuorassa malli" että en nyt sitten taas tiedä. Ja sitten vielä tuo että istuimen pitäisi käydä molempiin autoihin...MÄ EN JAKSA :kieh: :kieh:

Meillä täytyy vissiin luopua imetyksestä, kun jätkä pureskelee mua niin pahasti, olisko jollain siihen vinkkiä? Muutenkaan päivisin ei oikein tissi kiinnosta, yöllä/illalla/aamulla saattaa syödä hetken purematta. Kuitenkaan ei ole kyse siitä, etteikö maitoa tulisi, kun sitten joudun tyhjentämään tissit, niin kyllä niissä maitoa on. Tosin kohta voi olla että vähenee maito, kun annan korviketta jo. Jätkä vetelee ruokaakin aika huolella :heart:

Käytiin neuvolassakin ja jouduttiin menemään verta antamaan, kolme purkkia ottivat tuolta pieneltä raukalta, kun pituuskäyrä ei nyt sitten taas ole oikeanlainen, mun mielestä poika vaikuttaa ihan terveeltä kuitenkin. Onhan se toisaalta hyvä, että tarkkaan katsovat, mutta turhaa huolta tietty äidille :| Soittoajan sain sitten lääkärille vasta kahden viikon päähän :headwall: :headwall: hemmetti.

No nyt haluan hetken istahtaa ennen kuin tuo pikanukkuja herää taas :p

Ainiin ja ihana kuva kalenterin pojasta

ja Helmerikö se oli uusi, tervetuloa mukaan :flower:

Hysteerinen ja ukkeli 6kk ja 1pvä :heart: :heart:
 
Moikka moi vaan kaikille! :wave:

enpä ole minäkään pitkään aikaan käynyt kirjottamassa, vaikka lueskelen näitä juttuja useamman kerran päivässä.. :)

Mäkin hajoos noihin turvaistuin mietintöihin. Meillä myös tuo farmari golf, eikä tilaa näytä hirveesti olevan. :/ Olen ajatellut ehkä käydä jossain sovittamassa tuota anuuun mainitsemaa Bebe Confort iseos neo -istuinta, kun näytti aika kivalta. Meidän perheessäkään ei kyllä rahalla pröystäillä, kun olen opiskelija, joten en tiedä, että onko varaa ostaa tuollaista lähemmäs kolmensadan euron istuinta.. :ashamed:

Ostettiin Nooalle pari päivää sitten hyppykiikku, ja testattiin sitä eilen ekan kerran. Näytti pika viihtyvän siinä aika hyvin. Mua vaan hieman hirvittää se karmikiinnitys systeemi... onkohan se ihan turvallinen, kun pitää sellaista natisevaa ääntä. Pelkään, että koko systeemi rämähtää joku kerta pojan päälle. :/ Onko muilla sellaista Emman hyppykiikkua? Miten olette sen kiinnittäneet? sillä karmisysteemillä vai koukulla?

Kohta lähetään käymään itiksessä, kunha Nooa tuolta parvekkeelta heräilee... hyvää viikonloppua kaikille!

elzibelzi ja Nooa 3pv vajaa 5kk
 
Auttaisikohan tissin puremiseen sen että ottaa tissin pois kun puraisee ja yrittää uudelleen myöhemmin?

Meillä poika nukkui eilen aamupäivällä noin 3 tunnin päiväunet ja iltapäivällä noin 2,5 tunnin päivänunet, yönkin nukkui kokonaan, ei herännyt kertaakaan. Tänäänkin nukkui jo yli 3 tunnin päiväunet. Pitää laittaa parvekkeelle toisillekin unille jos vaikka tuo raitisilma vaikuttaaa noihin öihinkin.
 
Sanmar olen kokeillut tuota, toimii vaihtelevasti. Katsotaan nyt, tosiaan, mulle ei ole maailman loppu vaikka imetysloppuisikin, tosin haikealtahan se tuntuu :'( Mutta olihan tuo poika 5kk lähes täysimetyksellä ja viimoisen kuukaudenkin söi ihan kivasti, mutta nyt alkoi joku puolenvuoden pureskelu sitten kai :LOL:
 

Yhteistyössä