**HUHTIHIPUT 2008 toukokuu***

Heippa!

Josko minäkin tänne vauvapuolelle myös tulisin mukaan. Olin aiemmin tuolla odotuspuolella amalia77 nikillä, mutta jostain syystä en sillä enää päässyt kirjautumaan sisään niin nytten sitten vaihdoin toiseen. =)

Meidän tiedot: Adalmiina77 ja poika (37+2) 23.3. 3335g ja 49cm

Meillä poika jo kohta 6 viikkoa vanha, mutta ajattelin kuitenkin olla täällä teidän huhtikuisten mukana, kun tuntuu jotenkin kotoisammalta olla täällä. =)

Meillä on elämä ollut aikamoista hulabaloota tuon pojan kanssa, koska hän on ollut tosi itkuinen vauva. Itkenyt tosi paljon aamusta iltaan ja väliin osan yöstäkin. Vyöhyketerapiassa on käyty, mutta ei sanottavaa apua ole siitä ollut. :/ Mutta jotenkin ehkä nyt alkanut hieman helpottamaan, toivottavasti jatkuisi myös näin.

Suurin ongelma tuohon vatsavaivaitkuun on varmasti pitkät kakkavälit. Tänään on taas 7 päivä ilman kakkaa ja sitä ootetaan kuin kuutanousevaa. :kieh: Mutta josko se sieltä tulisi tänään. Meillä on myös nuo cuplatonit ja rela tipat käytössä ja ne varmaan vähän auttaa.

Pulttis kyseli noista ruuista, mitä on jättänyt imetysaikana pois. Minä oon jättänyt limsan, kahvin, tumman leivän, suklaan ja salmiakin. Vyöhyketerapeutin mukaan salmiakki on pahin vatsavaivojen aiheuttaja jos sitä paljon syö. Ja minä oon ollut salmiakin suursyöjä, ja nyt meinaa pukata vieroitusoireita pahemman kerran. :kieh: Enpä tiedä onko noi nyt niin suuresti auttaneet, mutta ehkä vähän.

Mutta nyt poika kutsuu...
 
Joanna en mä vielä mihinkään ole päässy, ja vielä tarvis kerran käydä Marketalla, vaikka viime keskiviikkona piti sen luona olla viimeinen käynti, niin se sijainen sano.. Käyhän lukemassa odotuspuolella, just sinne kirjoitin...
 
Meillä poika ei varsinaisesti huuda vatsavaivoja, se on muutenkin rauhallinen yksilö. Mutta selvästi näkee vatsan vaivaavan, poika on lähes koko valveilla olo ajan sellainen "nurrunen" ja hoidettava. Rela-tippoja on vain annettu, mutta täytynee käydä apteekista hakeen nuita muitakin apuja. Cuplaton ei ainakaan minun lähipiirissä ole auttanut... jos kokeilisi ensin niitä toisia. En ole jättänyt mitään ruokavaliosta pois, kahvin juontia vain rajoittanut... siihenhän tottu jo raskausaikana. Poikkeuksena vain, että silloin ei juurikaan mieli tehnyt... nyt menis ihan vanhaan malliin. Varmaan yövalvominenkin lisää kahvinhimoa. Laittakaa kaikki mahdolliset kikat vauvan vatsavaivoihin... tekee ihan pahaa katsoa kun pieni on kipeenä :'(

Mariaana ja poika

ps. Varasin tänään kirkkoherranvirastosta ristiäispäivän 25.5. Siihen mennessä pitäisi saada jotain laitetettua... hyvä kun nyt kerkeää tiskikoneen tyhjentään :headwall:
 
mussu81 no problem, mä mietinkin jo eilen et miten sulla muka noin pien vauva, mut en jaksanut lähtee tarkastamaan odotuspuolen pinosta.

Tilsu ehdotteli että laitettais sitten tytön/pojan kohdalle nimi, kunhan ristiäiset on pidetty...sopii mulle, joten kaikki ketkä nimen haluaa julkaista niin huudelkaa sitten vaan niin muuttelen sitten taas nimiä. Siinä saakin olla tarkkana että kestää mukana, ettei mee nimet vääriin kohtiin :LOL:

mitäs muuta piti kommentoida...apua en muista enää. Melkein menee tuon listan kanssa tuhertaessa aika ja sitten poju yleensä herääkin jo.

Sitteristä meillä ei oikein viihdy...tosin lelukaari otettiin alkuun pois, kun ei toinen sitä nähnyt, nyt saattaisi jo vaikka nähdä. Poika on hirmuinen sylitakiainen, ja välillä tuntuu ettei hereillä ollessaan ole tyytyväinen mitenkään, tietysti nuo mahavaivat voivat vaikuttaa. Eli siitä päästääkin...

tippa-asiaan meillä käytössä sekä relatipat että disflatylit, vielä ei varmaan vaikutusta, koska kovasti välillä mahaa kipristää, öisin tosin ähisee jo itsekseen ja pierua tulee hirmuisesti, mutta ähinää on niin kovaa ettei siinä kunnolla saa nukuttua. Mies siirtyy aina toiseen huoneeseen, kun ähinä alkaa. Yleensä ensimmäisen syötön jälkeen. Tosin viime yönä alkoi jo 30 min nukkumaan menon jälkeen. Annan siis 3 kertaa päivässä noita disflatylejä ja kerran relatippoja, ja odottelen vaikutusta....

Ruuista, pulttisko se kyseli, mä olen vähäntänyt kahvin juontia, tai siis en ole palannut normaaliin rytmiin synnytyksen jälkeenkään, ennen siis vedin kahvia hullun lailla, raskaana ollessaan en niinkään.

Tuosta pumppaamisesta, vähän nolo kysymys.... :ashamed: mut jos pumppaa useemman kerran päivässä ihan pieniä määriä, niin voiko ne laittaa samaan pulloon? Vai pitääkö jotenkin erotella? Eilen kaadoin maidon pois, kun sitä oli niin vähän etten viittinyt alkaa säilömään...

jaaha, jäi taas torsoksi tämä tarina, poika huutaa, siellä on herätty päiväunilta... :wave:
 
onko muilla vauvoja jotka hereillä ollessaan vaan itkee?? alkaa voimat loppua, kun koskaan ei ole hyvä...aina vaan itkua. Hiljenee vaan tissillä....ja nyt ei ilmeisesti ole masu vaivaa...tai ehken edes erota mikä itku on mitäkin...sitterissä ei viihdy hetkeäkään..itkee vaan :'(
 
Moikka ihan pikaseen taas!

Hysteerinen, voi yhdistää useammalla kerralla pumpatut. Jäähdytä kuitenkin ensin jääkaapissa erikseen. Silloin kun mun piti pumpata sitä maitoa pois litratolkulla, kaadoin pumpun pullosta puolen litran mittaan ja jääkaappiin :p Sit aina uus erä ensin sen pumpun pullossa jääkaappiin viilenemään ja sinne mittaan joukon jatkoksi ennen uutta pumppaamista. Jos tämä nyt kuulosti ymmärrettävältä... :whistle: Ja voi teidän itkuja :hug: Jaksamista! Ootko kokeillut 1) röyhtäyttää ruoan jälkeen tai 2) pitää kantoliinassa? Meillä nuo tuntuvat lisäävän viihtyvyyttä, samoin esikoisen aikaan...

Muuten vielä Hysteerinen, jos listaan lisäilet taas niin mulla nyt kaksi lasta. :heart:

Terveisin Kalenteri ja Paapau, 2 vk 4 pvää
 
heips.
justiinsa ehtii ja jaksaa täällä nyt käydä... typy pitää kiireisenä :saint:

meidän tiedot: 3.4 syntyi tai leikattiin 3330g painava tyttö ja 47.5 pitkä rv39+3 ja paikkana oli Pori

meillä pientä ei saa laittaa lainkaan sitteriin yms ainoastaan syli sänky tai tyynynpäällä. käy siksi raskaaksi tuo hereillä olot kun sitte saa koko ajan raahata :heart:
vaikka on tää aika ihanaa... vaikkakin raskasta, nukuttua eioikeen saa ja silloinkin kuuntelee kähinöitä....
 
Hysteerinen :hug: Mä tiiän just miltä susta tuntuu, kun lapsi vaan huutaa. Meiän poika on ihan kauhean itkuinen myös. Aina hereillä ollessa pääasiassa huutaa tai syö tissiä. Ei ollenkaan oikeastaan muuta. Suosittelen kokeilemaan kantoliinaa, jos et vielä ole kokeillut. Siinä tuo poika on yleensä hiljaa ja saa itekin tehtyä edes jotain tuon esikoisen kanssa ja myös joitain kotihommia.

Meillä on ristiäispäivä huomenna. Kauheasti pitäis vielä tehdä kaikenlaista, mutta onneksi vielä on aikaa. :whistle: Meillä on ihan pienet ristiäiset, isovanhemmat ja kummit oikeastaan vaan. =) Mutta silti niissä on oma järkkäämisensä.

Kakka-asiaa Kuinka pitkiä välejä teillä vauvat on pitänyt kakkamisessa? Meillä on nyt 7 päivä ilman kakkaa ja sen kyllä huomaa. neuvolasta kyllä sanottiin, että viikon ajan voi ihan rauhassa ootella. Toivottavasti se nyt alkais sieltä tulemaan.

 
Heippa!!!

Minutkin voi lisätä listaan eli 9.4.08 syntyi tyttö 3500 g, 48 cm 40+6. Tämä on meidän toinen lapsi.

Tämä neiti on ollut todella hyvä uninen vauva verrattuna esikois poikaan. Neiti syö öisin kerran joskus harvoin 2. Päikkäreitä nukkuu 4-6 h kerrallaan. Ainoa miinus on että hereillä ollessaan on melko itkuinen ja sylissä pidettävä. No tämänkin olen antanut vielä mieluusti anteeksi, sillä nukkuu noin hyvin. Esikko kun veti puolen tunnin unia kerrallaan.

Mä en ole antanut mitään tippoja. Jekovitit kävin ostamassa, mutta ajattelin antaa vasta viikon päästä.

Masu ei täälläkään toimi ihan joka päivä ja sitäkin ehkä noi itkut on.

Kiirettä pitää, että pysyy tuon melkein 3 v. pojan perässä.

Ristiäiset meillä on 10.5.

Huvikummun vääpeli ja tyttö 3 vko
 
onkohan meidän likka vähän outo kun kakkaa 2-5 kertaa päivässä :eek:
ja kakka on aika juoksevaa :whistle:
ja kun nyt päästiin asiaan niin: millaista teidän vauvojen kakka on??? :D :xmas:

en tiedä oliko tytöllä tänään vähän ilmavaivoja päivällä. oli kärttynen. tai sitten kuumuus teki vauvankin sekopäiseksi- niin kuin äidinkin :LOL:
tuntui että tänään ekaa kertaa kämppä oli kuin sauna |O

meillä ristiäiset pidetään kirkolla 7.6 ja näillä näkymin kahvittelu kanssa siellä kun vieraita tulee kuitenkin ainakin 40 niin ei tänne meidän rivarikämppään oikein mahdu kun 2-tasossa vielä ollaan..
jos olisi isompi piha niin pitäisin ulkojuhlat säävarauksella B) mutta kun ei ole niin .. :whistle:

täällä pian alkaa iltapuuhat. pojat iltapalaa juuri söivät kun kummityttö perheineen lähti kotiin päin. kohta hammaspesulle ja maate.. *se odotetuin päivässä* :D

piti vielä kysyä että: suosiiko vauva teillä toista tissiä enemmän? tai onnistuuko toiselta puolelta paremmin imetys?
musta tuntuu että saan vauvan paremmin oikean puoleiselle rinnalle syömään. ja tuntuu että sieltä tulee paremmin maitoakin.. :whistle: tiedä sitten tuleeko :xmas:

t. pulttis ja tyttö 16 päivää :heart:
 
Ilmoittaudunpa minäkin tälle puolelle. Olenkin jo kovin odotellut huhtikuisia tänne. Itsellä kun synnytys olikin jo maaliskuun puolella, niin olen ajankulukseni lukenut maaliskuisten vauvapinoa. Eli Hysteeriselle tässä tiedot: Delfiini ja poika (39+1) 26.3.2008 3890 g ja 50 cm.

Meillä siis pojalla on ikää jo yli 5 viikkoa. Kahdesti olemme käyneet neuvolassa. Viimekerralla eli 5 vko käynnillä painoa oli jo yli 5 kg ja pituutta 56 cm. Onkos teillä muilla vauvoilla paljon hormooninäppylöitä? Meillä niitä on ihan valtavasti. Tuntuu ihan työltä hoidella niitä päivittäin. Meidän poika nukkuu yöt aika vaihtelevasti. Parhaimmillaan eka uniosuus on ollut 4 tuntia ja sen jälkeen tissille ja vaipanvaihtoon. Toinen uniosuus on sitten ollut noin 2,5 tuntia. Viime yö taas meni paljon repaleisemmin ja herätyksiä oli vähintään kanhden tunnin välein. Päivällä poika nukkuu ulkona noin 2,5 h ja sisällä torkahtelee yleensä vaan sylissä. Kakka meillä tulee ihan joka vaippaan.

Nyt kuuluu kutsu...

Delfiini ja poika
 
moi.
minäkin pikaisesti ilmoittaudun eli Joanna ja tyttö (39+6) 3650g ja 50cm.
Täällä on ilta mennyt taas huutokonserttia kuunnellessa :( Maanantaina mä otan luurin käteen ja varaan ajan vyöhyketerapiaan. Jotain on keksittävä, kun ihan sydäntä raastaa kun toinen vaan huutaa ja piereskelee. Enään ei oikein kunnolla auta edes kylpy jota tyttö on tähän asti rakastanut. Tulostin netistä hierontaohjeetkin ja kokeilin sitä, kyllä tyttö rauhottui mutta vaan 5minuutiks. No jos jotain positiivista pitää hakea niin nää masu huudot tapahtuu illalla, ei yöllä.

Delfiini Meillä viimeviikonloppuna sairaalassa ilmestyi otsaan hormooninäppylöitä, mut lähtivät sitten itsellään pois. En edes tiennyt että niitä pitää hoitaa jotenkin?

Pulttis Mä huomasin yhdessä vaiheessa että vauva "suosi" toista rintaa. Imi sitä aina tehokkaammin kuin toista ja ainakin oletin että sieltä tulisi paremmin maitoa. Nyt on tainnut tilanne tasaantua, kun en ole enään tuota huomannut. Hyvin syö molemmista. Ja aikaisempaan keskusteluun, että mä kyllä tarjoan aina molempia rintoja yhdellä syöttö kerralla ja molemmat neiti aina syökin.

Adalmiina Meillä kakataan joka päivä ja joka vaipassa on ainakin pieruviiru eli pelkkiä pissavaippoja meillä on nähty varmaan kahdesti.

Ja nytkun en pääse/ voi tonne edelliselle sivulle mennä katsomaan niin en muista kenelle muille piti kommentoida :/

Jaksuja kaikille, sitä meinaan tarvitaan, koska en usko että olen ainut univelasta kärsivä :/

Joanna ja Tiltsu huomenna 1kk
 
Heippa!

Huh, täällä taas nukutuksen lomassa ykskätisesti kirjoittelen. Meillä ollut jonkin verran iltakitinää, onneksi aika vähän ja siihen yleensä auttaa imetys ja kiireetön asenne... :whistle: Mutta saas nähdä taas, kauanko menee, ennen kuin saan pojan kehtoon unessa. Janne tuolla nukuttelee isoveikkaa, mikä onni että ovat sen saaneet sujumaan kahden kesken.

"Isosta asiasta" oli puhetta: Paapau tekee yleensä noin kerran päivässä "tortut" tai oikeastaan löysät sinapit, ei ehkä niinkään usein. Yleensä ei tule paljon kerralla. Sen sijaan puklaa tolkuttomasti. Menee siis täsmälleen päinvastoin kuin Antolla! :eek:

Niin ja neuvolassakin käytiin. Tänään 18 päivän iässä pikkuveli painoi 4495 g ja oli 54,5 cm pitkä, päänympärys 38,3 cm. Sammas vähenemään päin, vaikka vähän laiskasti oon suuta huuhtonut. Siis viikossa tullut vajaat 300 g ja muutenkin kaikki ok. :heart:

Jaa-a, laitoin pojan kehtoon ja saa nähdä, alkaako piankin ähinä vai pääsenkö todella jo kohta nukkumaan :whistle: Siirrynpä siis varuulta tässä välissä omiin iltatoimiini :wave:

Viikonloppua! =)
 
kakasta meillä jätkä kakkaa välillä kymmenenkin kertaa päivässä! että se on ihan normaalia. Minea taasen kakkasi välillä kahden viikon välein, sekin on normaalia, jos se ei vauvan mahaan satu.

ja meidän jätkän nimi on Miska Sinuhe, sen saa kyllä laittaa listaan :D

nyt taas tisuttelemaan ja tekemään ruokaa :wave:
 
Hitsi,äsken pitkään ehdin kirjottaa ja kone tilttas...huh...kokeillas uudestaan.

Elikkäs täällä ilmottautus yksi äiti lisää joukkoonne,olin aiemmin lumikki -80 tuolla odotuspuolella ja peräti yhden viesti sain aikaseksi sillon kirjottaa :ashamed:
mut jospa sitä nyt kokeilis uudestaan paremmalla menestyksellä :)

Perheeseemme syntyi kolmas tyttö ,rv 38+2, ti 8.4. klo 12.58 pituutta 52 cm ja painoa 3945 g.ja tämä siis oli toinen raskaus.isosiskot täyttävät elokuussa 5 v.

Olisin halunnut kysäistä teltä muilta kuinka tiheään teillä vauvat syövät vuorokaudessa,noin?
Jokainen lapsihan on erilainen mutta meillä ekat 2 viikoa mennyt kutakuinkin näin et aamusta ja aamupäivästä pisimmät unet noin 3 tuntia ja syöty noin 10 kertaa vuorokaudessa,iltasin sit enemmän "tankattu" yötä vasten ja parillä yösyötöllä menty.
Mut eilinen päivä oli kyllä ihan muuta,pisimmät unet oli aamusta noin 1,5 tuntia sen jälkeen tunti nukuttu ja noustu syömään ja seurustelemaan hieman,nukahdettu 45 min ja taas ähinän jälkeen ylös syömään...jatku iltaan saakka ja ajattelin et kyllä tällä tankkaamisella yö oltas nukuttu "hyvin"edes muutama tunti olis ollu väliä niin varmaan taas tunnin välein huhuili sängyssä,ite kun silmät sai kiinni niin neiti ylhäällä,tiiä onko sitä nukkunu ollenkaan :attn: oli kyllä ihan tutti-olo eilen päivällä ;)
oiskohan nyt joku tehoimupäivät menossa kun sama linja näyttäs jatkuvan tänään vai saakohan neiti sit tarpeeksi apetta kun maitoa kyllä on tullut?hieman ihmeissäni/peloissani olen et joko tämä oli tässä ja et korvikkeisiin pitää siirtyä.... :( vielä en haluaisi lopettaa imettämistä...

Neiti on kyllä ihana pakkaus,kovasti alkanu seurailemaan ympärille katselemaan kasvonpiirteitä,kuuntelee kovasti :heart:

jahas,neiti alkoi ähisemään siihen malliin että ruoka-aika alkas olemaan :D

pitää palailla myöhemmin asiaan.....

bambi-80 ja neiti 3 vkoa ja 4 pv
 
Hysteerinen, meilläkin on sama juttu. Neiti viihtyisi vain sylissä ja silloinkin pitää heiluttaa ja pompottaa koko ajan. Heti jos laskee pois sylistä, alkaa kitinä. Kitisee selvästi aamupäivällä huomiota ja illalla usein vatsaa. Miehen täti väitti, että ei noin pieni osaa vielä huomiota kerjätä, mutta kyllä osaa! Meillä sen tietää siitä, että itku loppuu ku seinään kun tarpeeksi pompottelee kun taas masuitkua ei saa lakkaamaan noin vaan. Mutta joo, missään ei viihdy itsekseen kuin max 5 min ja mulla on jo hauikset kipeenä jatkuvasta pompottelusta. Huh. Mutta pitää kai olla tyytyväinen, kun yöt toi nukkuu hyvin. Johtuen tietysti siitä kun päivällä on pitempiä jaksoja hereillä ja koko ajan viihdytettävänä. Tosin olen joutunut välillä tekemään niin, että annan sen vaan huutaa, niin on kummasti itku loppunu jonkun ajan päästä. Tosin alkaa usein uudelleen vähän ajan päästä.. mutta kuitenkin rauhoittuu siinä välissä. Tissillä taas on kuin enkeli..
Juttelin just yhden tutun kanssa, joka sanoi, että hän tietää parikin samanlaista tapausta, jotka päivällä vaativat koko ajan seuraa, mutta yöt nukkuvat hyvin. Aluksi hän oli siitä kauhuissaan, mutta sitten myöhemmin totesi, että ehkä se oliskin ollu helpompaa hänenkin vauvan kohdalla, kun hän taas joutui yöllä valvomaan..

Kantoliinasta on ollu meille paljon apua. Siinä rauhoittuu nopeasti ja nukkuu yleensä tosi hyvin. Mietin tässä jo jotain hilavitkuttimen ostoa, joka heiluttaisi tota, että säästyisi äidiltä kädet.. :) nyt kun mieskin on jo töissä, niin tulee olemaan aika raskasta. Tosin ei pitäisi valittaa, voisi olla pahemminkin. Jotenkin vaan tulee masentunu olo, kun niin monien vauvat viihtyy itsekseen. No, saapahan neiti ainakin tarpeeksi vuorovaikutusta, eikös se ole tärkeää ;)

Tutista sen verran, että oletteko antaneet missä iässä tuttia tai onko täällä sellaisia, jotka ei ole antanut/aio antaakaan? Me ei vielä olla annettu, mutta joutuu varmasti jossain vaiheessa turvautumaan siihen. En vaan haluaisi siitä mitään "huvituttia", että on aina suussa vaan ainoastaan erikoistilanteissa kuten esim. nukkumaan käydessä tai tosi pahan mielen iskiessä. Meidän neidillä vaan tuntuu se kitinä olevan niin päällimmäisenä, että pitäiskö sitä sit tarjota sille koko ajan, ei hitossa..

MasterBlaster ja Sutkutin 2 vkoa 3 pvää
 
MB me tuskin tuttia pojalle annetaan. ei ollut esikoisellakaan, kun ei sitä huolinut ja nyt mä vähän epäilen että esikoinen veisi veljen tutin ja lutkuttaisi sitä kun äidin silmä välttää :whistle: jos ilman pärjätään niin ei anneta. miehen työporukoilta saatiinkin pääkalloaiheisia tuotteita: body, tutti ja tuttipullo :D tosin ainakin tuo tutti lähtee varmaan kiertoon ja tuttipullostakaan en ole varma kannattaako sitä "jättää" käyttöön kun näyttäisi tuttiosa olevan sellainen joka ei käy ihan pienelle ja tarkoitus ois päästä päivittäisestä korvikeannoksesta eroon mahd.pian. mutta katotaan nyt, en edes tiedä kelle noita voisin eteenpäin antaa :LOL:
 
Meille syntyi POIKA keskviikkona 30.4 klo 11.12 rv 41+2
Potralla pojalla oli painoa 4310g ja pituutta 55cm.
Eilen päästiin kotiin ja olo on kyllä mitä mainioin!!

Synnytyksestä.
Yöllä heräsin 1 aikoihin kun alkoi tuntumaan taas supistuksia. Ilalliset supistukset olivat laantuneet kymmenen aikaan ja olin taas nukahtanut. Päätin nousta ylös seuraamaan tilannetta, mieskin nousi ylös. kahden aikaan alkoi supituksia tulemaan 5-7 minuutin välein ja tuntuivat napakimmilta kuin illalla. Rupesin katselemaan kaikessa rauhassa loppuja kamoja kassiin, mies teki syötävää ja söin yhden leivän. Mitenkään kipeä olo ei ollut kuitenkaan vielä. Puoli neljän aikaan ajattelimme lähetä käymään äippäpolilla. Menimme kuitenkin vähän ajalellu että supistukset ei vaan loppuisi taas kesken kaiken. Autokin jätetiin vähän kauemmaksi ja käveltiin pikku hiljaa synnyksenvastaanottoa päin. Sisällä vastaanotossa olimme puoli viiden aikaan. Hoitaja laitto käyrälle ja meni hoitamaan muita asioita samalla. Supistuksia tuli edeleen mutta ne ei piirtynyt paperille oleenkaan. Koitimme vähän antureita siirää toiseen asentoon josko sitten oisi tuottanut tulosta. Kerroin kuitenkin mihin tahtiin supistukis tuli ja hoitaja teki sisätutkimuksen. Edelleen sama oli tilanne mikä edellisenä päivänä äippäpolilla. 2 cm auki. Pääsin kuitenkin osastolle noin 6 aikaan oltiin vaihdettu vaatteet alettiin odottamaan aamun hoitajia. 7 aikaan tuli kätilöt paikalle tekemään tutkimuksen. Kysyi saisiko kunnolla pyöritellä jos vaikka supistukset siitä napakoituisivat. Ja sehän auttoi heti. Kovemmat supistukset alkoi tuntumaan välittömästi. Vailla 8 tuli lääkäri puhkaisemaan kalvot, ja minut laitettiin taas käyrille. Välittömästi kun kaikki hoitajat oli lähteneet pois huoneesta alkoi todella kovat suoistukset. Oloni alkoi olla jo tosi kamala ja sanoin miehelle etten voi olla enää tässä asennossa kun teki niin pahaa. Mies oli menossa hakemaan hoitajaa mutta onneksi se tulikin paikalle. Oli nähnyt monitorista että nyt taitaa olla aika kovat supistukset päällä. Tehtiin taas sisätutkimus olin jo 5 cm auki. Pyysin jotain kivun lievitystä. Onneksi anestesia lääkäri oli paikalla ja tuli laittamaan spinaali puudutteen. Se auttoi heti. Laitettiin kuitenkin tipaan mukaan ainetta pitämään yllä omat supistukset ettei ne kesken kaiken laannut. Aika pian tulikin jo ponnituksen tunne ja olin täysin auki. Ponnitaminen oli vaikeaa ja teki kyllä kipeeä. Tuntui ettei se vauva tule ikinä sieltä pihalle. Viimein kun tunsin vauvan pulahtavan pihalle en voinut muuta kuin itkeä. Mieskin taisi vähän itkeä. Vauvalla oli napanuoa löysästi kaulan ympärillä mutta se löysättiin ja pian poika alkoikin kovasti parkumaan. Sain pojan rinnalle vähäksi aikaa, ja oli se niin isovelljensä näköinen että ihan itketti.
Kun vauva oli kapaloitu sain vauva rinalle ja se ruupesi heti imemään. Muutama tikki ommeltiin, muttei pahempia repeymiä tullut. Osastollekin pystyin omin jaloin kävelemään. Synnytykselle tuli kestoa 2h15min ja ponnitus 12 min.
Koko sairaalassa olon ajan oma oloni oli maino ja vauva koko ajan vierelläni.
Ja kotonakin on mennyt toistaseksi tosi hyvin. isosisko ja isoveli ovat innoissaan uudesta tulokkaasta =)

-Taika ja pikku mies 3 päivää-

 
Kakka-asiaan - meillä kakataan kans usein (melki joka vaipassa) ja tosi juoksevaa on kans täälläkin, mutta niinhän sen kuuluukin olla vielä kauan aikaa kun pelkkää rintaa saa.
Hormoninäpyt ilmestyi kans tällä viikolla pojalle, enkä ole niitä hoitanut. Ei niitä sen kummemmin kuulukaan hoitaa elleivät tulehdu. Perus pesut kyllä riittää.
Pulttis meillä ei vielä suosi kumpaakaan rintaa sen enempää, mutta tiedän että toisesta tulee enemmän maitoa ku esikoinen aikanaan suosi toista niin paljon että toisesta rinnasta loppui jossain 4kk:n paikkeilla maidontulo kokonaan ja sen toisen 4kk (imetin siis 8kk) imetin yksirintaisena. Mut esikoinen oli kyllä muutenki tarkka tissiruokinnan suhteen (ei lopuks syöny ku pimeessä huoneessa makuuasennossa- muuten häiriintyi liikaa muusta eikä syönyt), siksi me pikkuhiljaa siirryttiinki pulloon vaikka maitoa olis tullutkin.

Bambi-80 tervetuloa! niinku itsekin arvasit niin teillä kuule taitaa olla sama ku meillä eli 3viikkoisen tiheänimun kausi, ei siis hätää, vauva tilaa vaan lisää maitoa eikä se ole loppumassa - päinvastoin, kun vauva imee muutaman päivän enemmän niin sit sitä maitoa on taas enemmän ku koskaan ennen.
ihan esimerkkinä meidän eilinen illan imetys.. klo 17.00-23.30 mä imetin lähes kokoajan. olin jo ihan puhki ja kirosin imetykset ja manasin ku vauvalle ei tuttikaan kelpaa mutta sit tänään muistin että meidän vauvahan on 3 viikkoinen eli tiheenimunkausi menossa joten enköhän mä jaksa tätä hetken.
Ja normaalisti oon kyllä imettänyt joka välissä sen kummemmin kertoja laskematta, kai niitä tulee helposti se 10 vuorokauteen. Vauvojen kans pääsee vaan paljon vähemmällä stressillä ku ei laske mitää kertoja tai katso kelloon. Suosittelen unohtamaan kellot samantien jos meinaa pysyä järjissään.

Anu ja poika tasan 3 viikkoa
 
mitenkäs muuten suosittelisitte hoitamaan nuo iltaimetysmaratonit kun ollaan lasten kanssa kolmistaan? sillon kun poika hetkeksi päästää tissistä, oon pikapikaa laittanut esikoiselle iltapalan, yövaipan ja paidan. ja kun esikoinen on nukutettavaa mallia, ollaan menty sitten petiin koko konkkaronkka - toisessa kainalossa poika imemässä tissiä, toisessa esikoinen höpöttämässä iltajuttujaan...

kummasti muuten tänään tuntui "lomalta" kun mies vei esikoisen pihalle moneksi tunniksi ja sain olla "vaan" vauvan kanssa. eilen meinaan vedin itkukilarit kun tuntui että mun elämä ei nyt ole muuta kuin kotihommaa kotihomman perään. sitähän se kotiäitinä on, mutta meni vaan hermo... anu me muuten käytiin eilen Sorsapuistossa ja tyttö oli ihan onnesta sekaisin. kun siellä on ne linnut ja kolme eri puistoa lapsille. että pitäiskö ens kerralla nähdä siellä sitten?

niin ja kantoliinasta meillä se on kovassa käytössä, varsinkin ulkona. hyvä kun on ohut liina niin se ei hiosta pientä. meillä ei niitä kaksostenrattaita ole ja hissi on sairaan pieni niin ketuttaa raahata yhdistelmiä joka kerta kun puistoon lähdetään, eli kahdesti päivässä plus vielä siihen sitten mahdollisesti kauppareissut jne. joten kauppareissut tehdään niin että on joko vauva liinassa ja esikoinen ajaa pyörällä/on matkarattaissa (ikää 2v) tai sitten vauva on rattaissa ja esikoinen seisomalaudalla. lähikauppaan kävellään, vauva liinassa. ja tuo jätkä nukahtaa HETI kun pääsee liinaan. tosin on muutenkin todella rauhallinen vieläkin :heart: joskus kotihommia tehdessä sujautan pojan pikaliinaan, esim jos imuroin ja herra tarttis syliä. ulkoillessa on käytössä pitkä, kudottu liina.
 
v.raaputin joo se sorsapuisto olis hyvä! meiltä tulee siihen viereen bussikin 10min vaan joten helppo tulla.

tuttia mä aion tarjota niin kauan että kelpaa. en koe sitä mitenkää rasitteena, päinvastoin siitä oli esikoisen kans paljon apua eikä se meilläkään huvituttina ollut, joten siitä oli helppo päästä eroonkin sit aikanaa. mä otin jo laitokselle vauvalle tutin mukaan mut ei kelpaa ei. ajattelin mennä kauppaan ja ostaa kaiken mallisia ja sekä silikonisia että luonnonkumisia. kyllä joku kelpaa varmasti ku sitkeästi tarjoaa. ei meillä tuttipullokaan aluksi kelvannut, mutta sit keksin ostaa ainun luonnonkumisia tuttipäitä niin sit kelpaski! eilen annoin tokaa kertaa ja joi huimat 20millii mut ei mulla olekaa ideaa täyttää vauvan mahaa sillä vaan pitää vaan yllä tuttipullosta imemisen taitoa...

kantoliinaa mä en vielä oo käyttänyt ku 2 kertaa lyhyesti kotona. poika viihtyy siinä jos ollaan liikkeellä, muuten ei. aika näyttää tuleeko käytettyä enempää, esikoisella jäi käyttämättä. mul on sekä kudottu että trikoinen pitkä liina sekä sit vielä rintareppukin, mut en tykkää siitä rintarepusta ollenkaa. et jos jotenki pitää kantaa niin liinassa.
(kesällä liinalla olis kyl kätevä mennä niin et esikoinen on rattaissa, muuten meilläki liikutaan vaunut+seisomalauta-meiningillä )
 
No heippa täältäkin taas pitkästä aikaa,

ja hysteeriselle kiitokset uudesta pinosta :hug:


Meidätkin saisi lisätä listaan, eli
13.4.2008, 3535g, 52cm, rv41+4, 1. lapsi, poika

Hormoninäppylöistä ollut juttua. Meilläkin pojalla on niitä ja paljon, lisäksi tissit ovat kovasti turvoksissa, kuulemma näin käy useinkin poikavauvoilla. Nuo näpyt eivät mitään kovin kaunista katsottavaa ole, ja tissejä koitan varoa, ovat varmasti arat.

Ristiäisistä;
Me pidetään ristiäiset 18.5., nimi ja kummit valittu jo aikoja sitten. Vaikka kutsutaankin vain vanhemmat, sisarukset ja kummit, vieraita tulee kaikkinensa 31, joista onneksi kaksi on pikkuvauvoja; kaikilla kun lapsia useampiakin kappaleita. No, koitataan kuitenkin järjestää ristiäiset kotonamme, ans kahtoo nyt sitten miten hyvällä menestyksellä onnistuu...

Meillä on kanssa sama vaiva, eli vauva nukkuu yöt kyllä ihan ok, mutta päivisin on kaiken aikaa sylissä, hetkeksikään en saa sitä nukkumaan sänkyynsä, vaunuissa nukkuu kyllä niin kauan kun vaunut liikkuvat. Lievästi sanoen tekee elämästä hankalaa, mutta eipä tätä toivottavasti määränsä enempää kestä tätäkään vaihetta.

Miulle tosiaan iski tuo kohtutulehdus reilu viikko sitten. Sain siihen ensin viiden päivän antibioottikuurin. No, kuuri loppui ja lähdimme vappuna mökille, niin vappuyönä nousi sitten taas yhtäkkiä neljänkymmenen asteen kuume. Vappupäivänä taysiin, jossa vietinkin sitten pari päivää suonen sisäisiä antibiootteja saaden, ja perään vielä 10 päivän kuuri kotona. Tämäkin varmasti pistää Väinö-raasun mahan aivan sekaisin, mutta minkäs teet :(

Semmotteita. Mutta mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö 20 päivää vanha
 
Moikka!

Kunhan käyn ilmoittautumassa. Taika, onnea pojasta! =) :flower:

Meillä aikamoiset iltakäninät jälleen. Näyttää auttavan, kun pitelen poikaa pystyasennossa ja lykkäsin tutin suuhun. Tisullakin kiukuttelee, vaikkakin uskoisin ehtineen syödä jo tarpeeksi, kun puklia riittää. Kai tuota maitoa sitten tulee liian kovaa vauhtia tai jotain. Ilmaa menee masuun tms. Tai sitten vaan ei viihdy siinä niin kauhean pitkiä aikoja kerrallaan, nopeaksi syöjäksi olen tämän miekkosen havainnut muutenkin. Vähän tässä siis ihmettele ja toivon, että sammahdus tulee yhtä äkkiarvaamatta kuin eilenkin, jolloin myös sitä kitinää tuskailin.

Kokeilin tänään kantoliinaa, johon poika nukahti hyvin nopeasti. Meillähän on kengurupussi ollut kantovälineenä tähän asti, joskin tuota trikooliinaa kokeilin jo laitoksella. Silloin vaan oli tuo kehtoasento, joka ei tuntunut ihan luontevalta. Tänään oli pystyasento, jalat sykkyrällä, ja paljon paremmalta tuntui. Kunnon trikooliinan kun saa kahden olan yli, säästyy selkää, joka ollut vähän koetuksella kengurupussin (sinänsä kyllä loistohankinta!) kanssa.

Nyt taukosi kitinä, taas maratonimetys käynnissä :whistle: No mutta jatkellaanpa taas.
 

Yhteistyössä