***HUHTIHIPUT 2008 - Vuoden avaus***

Meillä nukutaan myös kahdet päikkärit, ekat n. 11-13 välillä, toiset 16-18 välillä. Yhteensä keskimäärin 2,5h. Rytmit meni meilläkin vähän sekaisin taudin takia, mutta tänä aamuna päätin, että nyt saa neiti luvan palata vanhaan rytmiin, kun yritti kolmatta aamua kuudelta ylös. En antanu maitoa tms. ja nukahtikin sitten vähän aikaa huudeltuaan ja heräs vasta puoli 9. Toivottavasti päästäis taas normirytmiin eikä olis noita kuuden huuteluja.
Zeena kaikki myötätunto teidän aamuihin. Mä en ikinä pystyis nousemaan viideltä, en vaikka talo syttyis tuleen..
 
Huomenta täältäkin;-)

Meillä vähän sama rytmi heräilyn suhteen kuin Zeenalla, eli siinä ennen viittä herra alkaa pitämään palaveria pupun kanssa, ja sängystä haen sen siinä 5.30 - 6.00 välillä. Meillä mentiin hetken aikaa yksillä päikkäreillä, kun ei kerta kaikkiaan suostunut nukkumaan, nyt muutamana päivänä nukkunut onneksi kahdet päikkärit, ekat n. 9.30 ja tokat siinä kahden jälkeen, yleensä n. 1h/kerta, nyt vetänyt jo 1,5h poikkeuksellisesti;-)

Kohta voisi lähteä käymään ideaparkissa, pakko hakea edes joku paita tai jakku perjantaita varten, kaikki päälle mahtuvat ovat karmeita :whistle:

Ihanaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
Joanna meillä on myös puremisongelma. Poika testailee uusia hienoja hampaitaan ja valitettavasti ne ovat aika terävät... |O Joskus sattuu puraisu osumaan oikein herkkään paikkaan ja äiti tai isä sitten parkaisevat kivusta, poika vain nauraa, luulee, että tää on kiva leikki... :| Kovasti ollaan yritetty kieltää ja työntää pojan päätä pois, mutta vielä ei ainakaan ole auttanut. Ajan kanssa varmaan helpottaa, ainakin näin olen kuullut, mutta siihen saakka saa kyllä olla varovainen ja yrittää vain jaksaa kieltää...

Päiväunista, meillä nukutaan 2-3 päikkärit. Jos aamu-unet jäävät puoleen tuntiin, tai alle, mitä nyt viime viikon ajan on ollut, joudun nukuttamaan puolen päivän jälkeen uudelleen, silloin poika vetäisee taas noin 30 minsaa. Nämä päikkärit osuvat usein ulkoilun ajaksi, poika nukkuu vaunuissa ja herää, kun päästään lenkin jälkeen kotiovelle. Sitten lisäksi vielä noin tunnin ilta-unet noin klo 16-17. Päikkäreitä tulee yleensä yhteensä pari tuntia, joskus vähän yli.

Poika nousi eilen ekaa kertaa yksin sohvapöydän ääreen seisomaan. itse en ollut silloin kotona, mutta isukki kertoi. Oli ensin ihan innoissaan, jonka jälkeen tuli paniikki, kun ei parka pieni päässytkään alas! :saint: Herkästi nämä vaikuttaa öihin, poika heräsi neljältä ja harjoitteli kuuteen aamulla....Ja rupesi huutamaan kuin pistetty possu, jos yritin rauhoittaa takaisin uneen. :headwall: No, nyt sitten aamu-unet maistuu, pitäisköhän sitä itsekin vähän lepäillä.....

Poitsulla on nyt 8 hammasta ja nyt näyttää siltä, että tulee pieni paussi hampaiden tulossa. Vaikka eihän sitä varmana tiedä milloin sieltä taas alkaa pilkistämään.

Mukavaa päivää!
Marika ja poika 3 päivää vaille 10kk
 
Zeena ja Dooris meillä ihan sama juttu. eilen ja tänään herätty klo 4.30 :eek: ja voi että oon ollut väsy. MB en mäkään pysty herää, mut pakko se on, sit ihan puolivaloilla leikin pojan kanssa tuossa.
Sit meil nukutaan kahdet päikkärit, kun ei noin aikaseen heräämällä selvitä millään yksillä päiväunilla.

Meidän 10kk mitat 72,5cm 8895g, joten pieni on jätkä..mut ehtiihän sitä lihaa vielä kerätä myöhemminkin. Meillä seisottiin maanantaina itse ilman tukea ja tänä aamuna otti jo pari askelta, mutta vain ihan pari ilman tukea siis, vautsi, äitin pikku vauva :heart:
 
Meiltä kans nopeeta 10kk mittoja, pituutta vajaa 75cm painoa oli joku 9,9kg (tullut 2kk:ssa vain 200g ja itseasiassa jo 6kk neuvolassa painoi yli 9,1kg että aika pienenlaista on painonnousu meillä nyt mut ei mitää syytä huoleen kuulemma kun poika liikkuu niin paljon ja kasvaa sekä painon että pituuden suhteen 0-käyrää eli meillä asuu herra keskimittainen).

Täyttää kyl "vasta" 12.pvä mut eipä noi niin tarkkoja... tai siis tuskin viikossa paljoa ehtis kasvaa.
 
MB :hug:

Mä taas huomasin sen, ettei IKINÄ pitäis kehaista mitään...Eilen kehuin kaverilleni, kuinka ihanaa on ollut, kun poika on ollut niin terve koko talven, vain yksi korvatulehdus, eikä pahemmin muuta. Aamulla pojalla olikin sitten kuume yli 38 ja rööreissä rohisee.....KÄÄK, tää on pelottavaa, siis se, että kun pääsee kehaisemasta, niin.... |O
 
Meillä on nyt nukuttu muutama päivä vain yhdet päiväunet. Meillä alettiin yöllä valvomaan sellainen tunti kun nukkui päivällä vielä kahdet unet. Nyt onneksi ei enää valvoskella yöllä, jospa tuo yksiin uniin siirtyminen auttoi. Rattaisiin kyllä nukahtaa niin helposti että varmasti saattaa ulkoillessa nukkua, mutta sille ei sitten mahda mitään. Tänään oltiin pulkassa niin pysyi hereillä.

Meillä molemmilla pojilla vuotaa nenät. Ja nuoremmalla taitaa olla tulossa hampaita, kun yöllä kätisi ja ruoka maistuu huonommin.
 
No niin nyt on sitten Pinja kipee. Tai näin ainakin luulisin. Eilen oli jo vähän räkä valui ja yöllä yski, aivasteli ja kuulosti tukkoiselta. Nukkui kuitenkin koko yön itkemättä maidon perään, mikä on tosi harvinaista meillä. Ja nukkuu edelleen, joten saa nähdä kuin kipee on kun herää :( Meidän piti mennä tänään mamma kahveille, mut taitaa jäädä taas väliin. Viimeks kun piti mennä niin mä olin kipee :/

Pinja otti aikaisemmin viikolla 3 askelta ilman tukea. Meni niin et mä "lähetin" kävelemään ja iskä otti kiinni! Siitähän kehkeytyi sitten kiva leikki. Samoin siitä et mennään olohuoneen arkkupöydän ympärillä hippaa.(Pinja kävelee tukea pitkin ja äiti tai iskä konttaa) Se on Pinjasta ihan hirmu hauskaa, nauraa käkättää vaan kokoajan. Itsekin saa nauraa vedet silmissä kun toisella on niin hauskaa, mut polvet siinä tulee kipeeks =)

Jaahas nyt siellä herättiin.

Joanna ja Pinja 10kk
 
Huomenta :wave:

Meillä on sit Topilla parvorokko on jo paremmalla puolelle. Siitä johtui se kova nuha ja yskä sekä kuume. Ku eka luultiin et on atooppistaihottumaa,ku ovat ihan samallaisia läiskiä ku tossa ihottumassa,mut se olikin tota rokkoa. Ei ole onneks paha rokko muutakuin raskaana oleville,voi aiheuttaa keskenmenoa siis ihan raskauden alussa.
On kuulemma paljon nyt näitä tauteja liikkeellä :(

Me mennään miehen kanssa sunnuntaina ralli sprintti kisaan. Pääsee vähän "tuulettumaan"

Joanna :hug:

Mut mukavaa viikonloppua hippusille
toivottelee baby dream ja Topi 9,5kk :heart:
 
Anu-78
:wave:

Sairastupiin parenemisia! :hug:

Me lähetään huomenna sinne huhmariin :) kivaa :) että mua ei sitte näy täällä kun sunnuntai iltana viimestään...

Tänneppä ei mitään sen erikoisempaa kuulu, kaikki on ennallaan ja terveitä ollaan oltu.
Mut nyt taidan ruveta siivoilemaan...

Ja mukavaa viikonloppua kaikille! :flower:

Anu
 
:wave: Meillä on vihreän rään päivä :) Onneks viime yön sai jo nukkua ok. Nukuinkin yli 10 tuntia :)

Olikos täällä tänä talvena Thaimaassa reissanneita? Kertokaahan miten reissu meni ja miten ruokailupuoli sujui ym. Otitteko mitään ylimääräisiä rokotuksia lapselle? Itse tykkään tosi paljon ko. maasta, mutta ei nyt tänä talvena lähdetty minnekään.
 
Jaksamisia kaikille sairastaville!

Mun piti tulla hehkuttaan että meidän muru otti kans ensimmäiset haparoivat askeleet! Se täs aamun ja päivän aikana on todistettavasti jo ainaki kolmesti ottanut pari askelta.... Siitä se lähtee! Voi mun pientä.

Anu ja Arttu 9kk ja monta viikkoa, ensi viikolla ikää 10kk
 
onnea anuuuun pojalle :flower: tukea vastenko? vai ilman? meillä Miska menee ympäriinsä pitäen yhdellä kädellä taluttajan kädestä kiinni.

niin ja sitten 10kk-neuvolasta uutisia. jätkä on nyt 72,5cm ja 7510g. eli kahdessa kuukaudessa oli tullut hurjat 130g :eek: no, terkka ei ollut huolissaan ja pisti seuraavan kerran vasta vuoden ikään. pitäisi muistaa sitä ennen hakea ne vesirokkorokotteet apteekista, reikäpää varmaan muistaa. onhan tuo jätkä hoikka, mutta kyllä se touhottaakin älyttömästi. plus nyt ollaan oltu niin paljon kipeinä ettei ole ruoka maistunut kummallekaan lapselle. tänään Miska on taas syönyt ihan hyvin vaikka onkin vielä yskäinen ja räkäinen :)
 
niin ja höpötteleekö teidän vauvat paljon? meillä Miska on aika hiljainen, kun se on aina keskittynyt touhottamaan (tai karjuu jos äiti ei sylittele 24/7). sanoin vaan siitä neuvolassa ja meinasi että useimmat vauvat höpöttelee paljonkin. esikoinen saa meillä syksyllä lähetteen puheterapeutille jos ei puhe selkene, täyttää nyt 3v ja puhe on aika epäselvää vielä.
 
V.raaputin, ilman tukea otti askeleet - tuen kanssa mennyt jo aikaa..
Ja meillä kyllä höpötellään paljon kaikkee siansaksaa, sanan alkujakin jo tulee kuten lamppu=ppu, kukka=ugga.. Vähän äitiänki koittaa jo sanoa. mut ootkin tavannut meidän esikoisen joten jos siihen vähänkään tulee niin puhelias on (kuten vanhemmatkin). Esikoisen neuvolakorttia just katoin ja 1,5-vuotiaana puhui jo 3 sanaisia lauseita.

Mut miten siihen puheeseen sit muka voi vaikuttaa? Kaikki aikanaan.. Eiköhän se teidän esikoisenkin puhe selkene, muutos kun voi tapahtua viikossakin.
 
niin siis tyttö lähtee tarvittaessa sinne terapiaan leikin kautta oppimaan puhumaan selkeämmin, mutta sitä katotaan vasta puolen vuoden päästä. olipahan neuvolassa tyypit jo kaksivuotiaana sitä mieltä että terapiaan vaan kun ei puhunut pitkiä lauseita siinä iässä. nyt on neidillä puhe mennyt paljon eteenpäin lyhyessä ajassa kuitenkin :)
 
joo mä meinasinki lähinnä että mitä sitä itse kotona sille voisi tehdä? niinku miettii sitä Miskaakin että millä sen muka itse saisi höpöttään enempää..
ja tottakai siihen terapiaan kannattaa mennä jos vaan pääsee, ne osaa asiansa! :) eihän se mikään paha asia ole jos terapiassa käy! nehän vois samalla neuvoa jotain mitä Miskan kans vois tehdä et alkaa höpötteleen!
 
minä taas, v.raaputin tuli semmonen mieleen että yksi mitä itse voi tietty tehdä on se et varmistaa hyvien rasvojen saannin (omegat, eli rypsiöljy, kalaöljy) ku aivot tarvii paljon hyviä rasvoja ja niistä on ihan todistettua tutkimustulosta että auttaa oppimisessa. itse söin niitä molempien poikien odotusaikanakin ja imettäessä voi itse syödä omegoja niin maito on parempaa :D
 
kuulemma pitäisi tuolla kolmeveelle opettaa kirjaimia ja harjoitella hankalia sanoja MYÖS kirjoitettuna. joopa joo :whistle:
Miskalla tulee lähinnä jäijäijäi-tekstiä, muita tavutuksia ei ole kuulunut vielä. ja tosiaan jätkä on niin kiinnostunut touhottamisesta ettei se varmaan ehdikään pölistä :LOL:
kauhea on nyt puremaan, taitaa tehdä lisää hampaita. jos ei purra äitin tissiä niin varpaita, poskea, sormea, polvea, siskoa, kaikkea minkä vaan saa tungettua suuhun...
 
Vuotaraaputin meillä esikoinen on alkanut oikeastaan vasta nyt puhumaan selkeämmin eikä vieläkään kovin paljoa. Joskus syksyllä oli neuvolassa puhetta niin ei ollut huolissaan kun tulee jotain sanan tapaisia. Ja meillä esikoinen on nyt 2v7kk. Ja eihän 3 vuotiaan tarvite osata kirjoittaa. Kyllä maailma menee kummaksi jos sellaista vaaditaan. Eiköhän sen aika ole koulussa.
 
Voi veetu, mä oon taas kipee :headwall: Kurkku tulessa ja pää täynnä räkää!!! Ja Pinja on
kanssa räkäinen, mut tuntuu voivan paremmin kuitenkin kuin äitinsä. Mies lähti vielä työkaverilleen illan istujaisiin ja kotiutuu vasta huomenna. Toivottavasti yö menis paremmin kuin edellinen. Pinja heräs monen monta kertaa kitisemään. Ihmekö tuo kun nokka valuttaa räkää!!!

Meillä tuo neiti touhottaa kokoajan jotain ja samalla juttelee kovasti. Melkeinpä harvinaisempaa että on hiljaa. Mammammam... pappap..kakkakkak..pääpää..pyypyy..äkyy..häpyy.. hyvää...jne. Tässä yksi ilta kun mies avasi saunaoluen niin Pinja siihen vaan sanoi et hyvää häppää :D Meillä oli hauskaa :LOL:

Mutta nyt me naiset lähdetään saunaan avamaan röörejämme. Hyvää illan jatkoa kaikille

Joanna ja Pinja vähän päälle 10kk
 

Yhteistyössä