**Huhtihiput Helmikuussa 2008**

Moikka!

Sh07, inhottavaa tuo unettomuus. Mulla muuttunut nukkuminen katkonaisemmaksi, mutta vielä kuitenkin ihan hyvin nukuttaa. En ole tullut ajatelleeksikaan, mutta tuo Anun ehdottama päivärytmi kyllä kuulostaa järkeenkäyvältä idealta, itsekin tunnen helpommin saavani unen päästä kiinni, jos elämä on ollut edes suunnilleen säännöllistä.

Dacapo, tsempit sinne ja ymmärrän kyllä, miten ärsyttävä tilanne mahtoi olla ukkelin kanssa. Tuossa kiteytyi aika lailla se, mitä olen itselleni yrittänyt sanoiksi pukea: suututtaa, että miehelle tulee tuosta vaan mieleen edes ehdottaa, että hän nyt lähtisi sinne tai tänne, oisko ok? Kyllähän toki ei on myös sallittu vastaus, mutta mulla vaan tulee huono omatunto sanoa sillä tavalla - no, aikuiselle ihmiselle. Sitten yleensä nyrpistelen ja sanon eka ei mieluusti mutta perun kohta kuitenkin puheeni ja annan ukon mennä. Ollaan sitten molemmat huonolla mielellä, ei hyvä. Mies sanoo, että jos mä pyydän päästä jonnekin, hänelle on selvää, että se käy, ellei ole hyvää syytä miksi ei kävisi. Mutta enhän mä kovin usein pyydäkään. Kun haluan viettää aikaani hänen kanssaan ja toivon että hänkin mun kanssa, murrr. Mitenhän aina pääsenkin aiheeseen miehen parjaaminen? =) Kuitenkaan en omaani vaihtaisi pois, ja osaa hän olla ihanan huomioonottavainenkin, useimmissa asioissa enemmän kuin itse osaan...

Huh mikä kauppareissu, paitsi että oli nuijalla lyötyä niin tuli lisäksi aika kipeää supistusta ja paineentunnetta. :/ Kotona sitten huilasin hetken ja olo on taas ihan passeli, paitsi tuo jokapäiväinen lonkkien sijoiltaanolon tunne, joka etenkin pienen istumisen jälkeen iskee.

Mä näin viime yönä unta, että Paapau syntyi. Ei eletty vielä laskettua aikaa vaan reilua viikkoa ennen. Tämä varmaan johtuu siitä, että arvelen erään kaverini saaneen juuri toisen lapsensa, pari päivää sitten laittoi sähköpostia, että limatulppa on poistunut ja paikat auenneet, hänellä tuolloin jotain viikko tai vähän yli laskettuun. No unessa poika syntyi ja melkoisen kivuttomasti sittenkin, synnytykseen meni aikaa 3 tuntia 50 minuuttia. Kun kerroin äidille synnytyksen kivuttomuudesta, hän sanoi (oli jostain syystä ollut paikalla), että mähän karjuin minkä jaksoin ja menin tajuttomaksikin, kun teki niin kipeää. :LOL: Aattelin, että mitä väliä sitten, itselleni jäi kuitenkin tosi hyvä mieli. Lapsi oli kuin pienoiskokoinen Antto, vähän erilaiset kasvonpiirteet ja silmien väri kyllä. Oli vastasyntynyttä isompi tai ainakin vanhemman näköinen.

Sitten harkitsen kodin järjestelyn ja ompelutöiden välillä, poika nukkuu ja isi lukee sarjakuvaa.

T. Kalenteri ja Paapau 34 + 1
 
Kalenterilla kanssa synnytysunia :D mä kävin viime yönä taas synnyttämässä, sektiolla. mahtaakohan nuo loppua ennenkuin poika oikeastikin syntyy :whistle:

mulla unensaamista helpottaa kamomillatee. sitä terkkari ja kätilö suositteli viime raskaudessa ja siitä lähtien oon juonut joka ilta kupillisen. tiiä sitten onko se enemmän päänsisäistä että sitten nukuttaa paremmin. ei se toki aina auta ja makuun pitää totutella, mutta ei siitä haittaakaan ole.
 
Ai niin, kaupassa tänään Antto sai valita isoveljen lahjan pikkuveljelle. Vähän nihkeää oli valitsemisen kanssa, kun olisi antanut Tomi Traktorin :D No, lopulta päästiin yhteisymmärrykseen ja saatiin vauvanlelu kyytiin, sen sijaan selän takana ostettiin puhuva Tomi Traktori pikkuveljen lahjaksi isoveljelle :heart: Tulee olemaan mieluinen. :)
 
sh Samoilla linjoilla anun kanssa. Kannattaa ainakin kokeilla :hug: Puhu ihmeessä neuvolassa tuosta unettomuudesta.

Dacapo Kylläpä oli ajattelematonta mieheltäs :/ Tuskin kuitenkaan teki sitä sua loukatakseen. Miehet vaan on siinä suhteessa yksinkertaisia tai miten sen nyt sanoisi. Putkiaivoja ;) Meillä on monet riidat riidelty juuri siitä syystä, kun mies ei tajua vihjeitä. Niille pitää puhua suoraan asiat. Jos haluaa viettää yhteistä aikaa, niin se on sanottava. Miehet ei kykene lukemaan rivien välistä.


Omaa napaa sitten.. Takana on raskas viikko. Viime viikon keskiviikkona kuopukselle tuli silmätulehdus ja sitä lääkärissä tutkittaessa todettiin myös korvan tulehtuneen. Korva ei oireillut eikä kuumetta ollut, vaikka oli ärhäkkä tulehdus. Lääkekuuri loppui sitten maanantaina ja tyttö pääsi päiväkotiin. Esikolle nosti sunnuntaina kuumeen, joten hän jäi kotiin lepäämään. Keskiviikkona kuopukselle nousi uudestaan kuume ja päätettiin pitää esikkokin kotona loppuviikko, vaikka oli ollut kuumeeton päivä takana ja olisi voinut hoitoon mennä. No, onneks jäi kotiin, sillä perjantaina nousi hänelle taas kuume. Kuopuksen silmä punoitti taas ja nyt valitti korvaa koskevan. Käytiin lääkärissä ja molemmilla korvatulehdus ja kuopuksella silmätulehdus uusinut. Eikun uutta lääkekuuria päälle |O
Räkä valuu ja lapset on äkäisiä eikä ruokakaan heille oikein maistu.

Lisäksi kissat on tehneet pahojaan. Tänään aamulla löydettiin miehen yli 200e aurinkolasit lattialta sangat ja toinen linssin reuna pureskeltuina.. Siinä vaiheessa teki mieli tehdä rukkaset noista karvaisista kakaroista |O
Muutakin jäynää ovat keksineet, mutta tuo oli kyllä tähän asti pahin.

Lapset kinaavat koko ajan, mutta eivät osaa erilläänkään olla.
Ihmekös tuo, että mulla siinä verenpaine nousee ja supistelee niin pirusti taas :(

Tiistaina olis neuvola. Kuluneelta viikolta jouduin jo kahdesti perumaan lasten sairastelun takia. Nyt mies saa kyllä olla kotona sen aikaa aamusta, että pääsen käymään.

En nyt jaksa muuta tällä kertaa kirjoitella taikka kommentoida.



Faerie ja poitsu (huomenna jo 34 viikkoa täynnä!)
 
sh:nunettumoon kuulostaa kurjalta. Toivottavasti noista anuun vikenkeistä on hyötuä ja saat nukuttua. Se on todella tärkeää että jaksaa synnytyksen jälkeen eikä tule uupums.

Isekin olen mennyt nyt monena iltana nukkumaan lasten kanssa yhtä aikaa. Yhden ohjelman katsoin keskiviikkona kymmeneen kun en voi hereoesta jättää katsomatta kun on mun suosikki sarja ja meillä ei oo videoita että voisi nauhoittakaan.
Mutta uuten 8-9 aikaan meen sänkyyn odottamaan että eka lapset nukkuu ja äkkiä sitä saa itsekin nukahdettua.
Meillä on nyt lapset opeteltu nukkumaan omaan huoneseen/sänkyihinsä, mutta poikaa saa vielä 3-4 kertaa käydä peittelemässä ennekuin asettuu unille.
Mietin kuinka se vauvan anssa onnsituu jos koavasti iltasin itkeskelee. No se on sen mure sitten..

Mutta mukavaa iltaa kaikille
-Taika ja masukki 31+5-
 
Dooris ja Kalenteri: Kiitokset neuleohjeen tulkinnasta!
Kokeilin molempien ohjeilla, ja Dooriksen ohje vaikutti järkevämmältä lopputulokselta. Kumpa noi ohjeet olisivat selkokielisiä niin olisi paljon helpompaa.. Tai sitten pitäisi neuloa vähän useammin, niin olisi tulkintarutiini selkärangassa.
 
Faerie en tiedä mikä niissä lasien sangoissa oikee kiehtoo (haisee varmaan hyvältä kissan mielestä ) mut meillä meidän kissa kerran järsi mun veljen silmälasien sangan pilalle. Onneks meni vakuutusten piikkiin ettei jouduttu maksamaan. Kannattaa tarkistaa meniskö teilläki kotivakuutukseen.
 
tää nyt ei liity aiheeseen mitenkään mutta pakko purkaa jonnekin. että mua ärsyttää kun yksi ystävä on aina sellanen ettei kysy mitä MULLE kuuluu tai toivota vaikka että toivottavasti olo pian helpottaa, kun oksentelen taas. ei, aina se on vaan se oma napa eikä mikään muu. ärsyttää aivan sairaasti kun tuntuu ettei toista kiinnosta pätkääkään niin enpä sitten jaksa pitää yhteyttäkään :kieh: :headwall: mun käsittääkseni kun ystävyyteen kuuluisi jonkinsortin vuorovaikutus, ei pelkkä kuuntelijana ja pas.kasankona oleminen |O

kiitos ja anteeksi. eiköhän se tästä :saint: Minea lähti porukoille hoitoon iltapäivään asti, hain vähän herkkuja kun olo on syvältä taas kerran. päiväunet jos saisi nukuttua tai edes levättyä.

koittakaahan te muut jaksaa! nauttikaa jos siellä on hyvä ilma, täällä tulee oikein myrskyämällä lunta (hyvä syy linnottautua sohvalle leffaa kattomaan).
 
anuu Meillä taitaa olla se omavastuu sen verran suuri, ettei kannata vakuutukseen laittaa :(


Synnytysunista Mä sitten viime yönä näin ekan kerran unta synnytyksestä. Tai oikeastaan painajaista.. *Mulla alkoi synnytys ja menin sairaalaan. Kätilö sanoi, ettei saa ponnistaa ja katsoi tilanteen. Tokaisi, että o-ou ja lähti hakemaan apua. Tunsin, että jotain sieltä oli jo tulossa ulos, muttei se ollut vauvan pää vaan ilmeisesti istukka. Odottelin kätilöä takaisin tunnin ajan eikä ketään tullut. Lähdin sitten verta vuotavana hakemaan apua ja huusin, että mun täytyy nyt päästä synnyttämään. * En muista miten jatkui. Taisin herätä vessassa käymään. Oon nukkunut tosi levottomasti jo usemman yön :/
 
FaerieMinäkin olen nukkunut levottomasti ja nähnyt sairaita unia. Omat unet on kanssa ollut synnytkseen liittyviä tai muuten outoja. Kai se näistä hormoneista johtuu nuo unet..

Huomenna neuvolaan. mulla ja tytöllä 5 on vuotis neuvola

-Taika ja masukki-
 
Heippatirallaa!

Taas on sunnuntai ja huomenna taas arki...äkkiä ne viikonloput vaan menee.
Perjantaihin vielä palaten...Ukollahan meni sitten neljään asti ennen kuin kotiutui reissusltaan. Tosin olin positiivisesti yllättynyt kun oli ihan ok kunnossa ja tuli sisään ihan hissukseen ettei vaan poitsu herää. Mua itseä meinas sängyssä naurattaa kun kuulin kuin se muka yritti hiippailla :D Aamulla sitten huomasin et oli ukko vähän liiankin varovasti yrittänyt laittaa ulko-oven kiinni kun se oli jäänyt raolleen auki. Ja kylmä otti jalkoihin sen mukaisesti.

sh Voimia sulle ja koitahan saada nukutuksi. Sitä kun menee yliväsyneeksi ja käy sitten ylikierroksilla niin unensaanti on entistä vaikeampaa. Mutta jospas se siitä helpottais pikku hiljaa kun totut uuteen elämäntilanteeseen. Nyt saa ottaa rennosti.... :D Hetken vielä..

Unista sen verran, että ihania unia ootte nähneet.Mä en oo vielä nähnyt, esikoiselta kyllä näin senkin edestä. Niin ne vaan tulee alitajunnasta kaikki uniin ja niitä käy siellä läpi. Hassua.. =)

Tänään taas supisteli päivällä kipeää ja vähemmän kipeää. LAitoin poitsua nukkumaan ja silloin alkoi. Olin jo ihan satasvarma et nyt tuli lähtö. Sen verran tiheään niitä tuli että piti jo alkaa ihan laskeen ja kaivaa varalta synnärin puh.numero esille. Laskin et olisko tunnin aikana tullut 4 kipeää ja pari ei niin hirveän kipeää supistusta. Mutta sitten ne rauhoittui...onneksi... :eek:

Mutta tulipas taas tekstiä..

Dacapo ja Aino 34+5
 
No ni. Turun reissu tehty ja täytyy sanoa ettei kyllä ollut herkkua istua autossa reilua kahta tuntia.. sinne ja sit saman aikaa tietenkin takaisin :( Mutta onpahan juhlittu miehen veljen pojan 7vee synttäreitä =)

Lyhyestä virsi kaunis tällä kertaa... nyt syömään iltapala pitsaa :p

Joanna ja tiltiäinen 34+2
 
Moikka!

Ollut vauhdikas päivä tänään -> mullakin tänään supisteluja ja kipuiluja masussa. Ihan eri maata kuitenkin kuin synnytyssupistelut, mutta hiukan toivo herää, että jos ei menis yli lasketun ajan - ja sit menee kuitenkin, plääh. Toki hyvä, ettei vielä synny, muutama viikko vielä on ihan lapsen takia tervetullut (itseäni kyllästyttää tosin).

Vuotaraaputin, tylsää kun ei ystävä osoita kiinnostusta sun asioita kohtaan. :( Ja pistää omantunnon kolkuttamaan, oon välillä aika huono pitämään yhteyttä ja tykkään lähinnä narista omista asioistani minäkin - ei silti, kyllä olen hyvin kiinnostunut ja utelias ystävien kuulumisten suhteen, mutta en ole aina kovin hyvä muistamaan kysellä tai ehkä joskus antamaan tilaakaan... Niinpä en yleensä ihan tuppisuiden ja "liian kohteliaiden keskustelijoiden" kanssa oikein osaakaan kommunikoida ilman että kuulostan aivan omanapaiselta.

Taas on kuitenkin omaa napaa urakalla tulossa, ensinnäkin osoitin taas pehmeäpäisyyteni itkemällä naurettavaa asiaa: säilötäänkö papereita lokerikkoon vai muovitaskuun. Ystäväni ja joskus minäkin olemme seuranneet erästä kodin laittoon liittyvää blogia, jossa oli hyvä vinkki paperien järjestämisestä. Postista tulleet tai muuten kertyneet paperit kunkin perheenjäsenen henkilökohtaiseen muovitaskuun viikoksi ja siitä sitten siirto viikon lopuksi kunkin omaan kansioon. Mielestäni hyvä idea, ei mahdu paljon rompetta sinne muovitaskuun, joten ei pitäisi kerralla kertymän liian isoa kakkua. Vaan mitä tähän sanoo mies: ei muovitaskuun mahdu tarpeeksi, vaikea säilyttää ja näyttää rumalta, hankitaan sen sijaan joku nätti lokerikko. Mihin rääyin kurkku suorana itkun säestämänä ja hmm useamman kerran toistaen: "Mä en haluu mitään lokerikkoa!" Sitten syytin miestä ideani torpedoimisesta ja kysyin, enkö mä saa täällä vastata järjestyksestä. Mies vastasi lyhyesti: "Et." :LOL:

Sitten piti kertoa, miten oli liikuttavaa, kun eilen katsottiin saunassa äidin masua ja puhuttiin Paapausta. Antto sanoi: "Antto antaa Paapaulle ankkalelun." :heart: Se oli siis se kaupasta ostettu vauvanlelu.

Huomenna on taas neuvola ja 1) hirvittää jälleen kertynyt paino ja 2) saa nähdä, miten sen proteiiniasian kanssa tällä kertaa on. No katsotaan, ei muuta voi. :/

Mukavaa alkavaa viikkoa,
toivottelevat Kalenteri ja Paapau 34 + 2 esikoisen kovaäänisen nukuttelun lomasta :/
 
Huomenta, olipas täällä hiljaista hetken.. Tai no, kello on vasta 08, yleensä tekstiä on tullut pilvin pimein sillä aikaa ku me ulkoillaan eli 10-12 tai siinä main.
...mä täs mietin et kehtaisko kysyä saako mennä kylään ku naapurit muutti tähän kävelymatkan päähän uuteen omakotitaloonsa torstaina.. Onko vähä liian aikaista tuppautua kylään? hmm.. Tekstiviestin vois laittaa niin kai sitä aikuinen ihminen osaa kieltäytyä jos ei sovi. Mulla olis eilen itse tekemäni kääretorttu vietävänä, nam nam.

En oo muuten eläissäni muuten leiponut makeita, mutta nyt ja poikaa aikanaan odottaessa tulee ihme innostuksia. Eilenki keittokirjaa aikani selasin ja tein eka mustikkapiirakan, ei pullapohjaisen vaan tein puolukkapiirakan (sokerimurupäällysteinen) reseptillä ja sit kääretorttuakaan en oo ikinä ennen tehnyt mut nyt innostuin ku huomasin et oli kaikki värkit kaapissa. Eikä se hankalaa ollut, onnistui jopa multa!

Että joo jos on kotona tylsää niin voi alkaa tekeen vaikka sämpylöitä pakkaseen, luulis et kaikilta onnistuu ja kaikille maistuu!

Anu ja mauno 33+2

http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Anu&year=2008&month=4&day=12&babycount=1
 
Taidan olla hieman väsyksissä,repesin anuuu noist sun värkeistä kaapista :LOL: pitäs lailla kieltää aamuherätykset ennen seiskaa |O myö leivottiin eilen pullia esikoisen kans ku se alotti jo lauantai aamuna kinuamisen et haluu leipoo jotai,eilen sit saatii aikaseks.Sämpylät ois kyl hyviä,täytyy varmaa joku päivä keskittyä niihin :p
Ainahan sitä kysyä sopii voiko mennä kylään,se vois olla väliin ihan kivaa vaihtelua niihin laatikoitten purkamiseen verrattuna,ku tuskin kuitenkaan siel koko päivää ootte.

Vuotaraaputin tiedän kyllä milt sust tuntuu,mulla on ja sellanen ystävä joka kertoo vaan omist asioistaan,kysyy kyl et mitäs teille,mut hyvä et ehin alottaa ni hän kertoo kuin paljo huonommin heil ja ...harvoin siltä ennen suunvuoroa sai vaik saatettii tuntikin puhua puhelimessa :whistle: mut mä aloin ihan tietoisesti harjoitella jotain mitä vastaan mua oli opetettu,eli et toisen päälle ei sais puhua,mut nyt saan kyl asiani sanottua jos mulla sitä on :ashamed: se kyl tuntuu vieläkin kamalalle,mut toisaalta saanpahan asiani sanottua eikä jää vaivaamaan mieltä ;)

Se ois kirjasto keikka tänään edessä,jos sitä kattelis tunteet ja tuoksut ensin ja sitte menox

Piitsi & VilmaIisakki 35+2
 
Hyvää alkanutta viikkoa täältäkin :)

Olipa hiljainen viikonloppu palstalla, noh, ehkä kaikilla on muutakin tekemistä kuin palstailla.

Käytiin lauantaina Tampereella juhlimassa yhdet 30-vuotispäivät ja ihmeen kauan minäkin jaksoin menossa mukana.Lähdin nukkumaan vasta kun muut suuntasivat baariin, mutta mikäs siellä, sohvan nurkassa oli istuessa,ei tehnyt yhtään pahaa. Toisin kuin automatka, kuten Joannakin sanoi, ei herkkua istua reilua kahta tuntia autossa. Päätinkin, että tämä sai olla viimeinen pitkä reissu tämän mahan kanssa. Jatkuvasti piti pysähtyä pissille, mies oli ihan ihmeissään että "ei voi taas pissittää" Kylläpäs vaan voi =) Oli muuten ihanaa viettää miehen kanssa yö hotellissa, hotelli aamiainen ja pitkään oleilua sängyssä ja..... ;) Yleensä mieheni nimittäin rientää aamulla kiiruusti ulos koiran kanssa ja sitten alkaa kahvin keittoon ja hesarin selauksee, nyt oli mahtavaa kun sellaisia juttuja ei aamusta ollut.. :D

Unista mä nään kyllä aivan ihmeellisiä uni, mutta vauvaunia ei ole ollut hetkeen, ehkä nekin taas kohta tulevat, alkuuhan näin mitä kummallisempia unia Alien vauvasta ja siitä että vauvalla oli hampaat se neuvoi mua :eek: Mutta nyt unet ovat olleet taas hetken seksi painotteisia :whistle:

Anuu mun tekis myös mieli leipoa, mutta siinä on yks iso pulma, mä nimittäin syön kaikki mitä teen. Ei auta vaikka laittaisin pakkaseen, otan niitä sitten sieltä ja sulattelen, tämä on kokeiltu moneen kertaa. Mulla on tosi heikko itsekuri :( Joskus olen miettinyt että olisi hieno kun pakkasessa olisi pullaa tms, mitä voisi vieraille tarjota jos sattuu yllätyksenä joku kylään. Mutta eihän herkut siellä niin kauaa säily :whistle: Nyt mun on tehnyt monta päivää mieli lettuja, mutta ehkä maltan odottaa lauantaihin asti kun kaveri pariskunta tulee kahville, niin tarjoan heille ehkä kahvin kanssa lettuja...ja ehkäpä voisin leipoa jotain muuta myös.

Sh07 miten sun jaksaminen?? Oletko yhtään yötä saanut nukuttua? Mulla edelleen vaihtelee tuo unen saanti, välillä menee hyvin ja kuten viime yö...todella huonosti, pyörin ja pyörin...enkä saanut kunnolla unta.

Tosiaan, kukahan meistä jakaantuu ensimmäisenä? Alkaa jo jännittää, että milloin saadaan ensimmäiset vauvauutiset :heart: Muutama päivä enää ja sitten on jo maaliskuu...iik. Aika menee nopeasti ja toisaalta taas mahdottoman hitaasti. Välillä alkaa pelottaa tuleva äitiys, sen kokonaisvaltaisuus ja sitovuus. Olenkohan hyvä äiti ollenkaan? Mitä jos en kestä ja jaksa..... Välillä hirveä huoli täyttää mielen. Ja vauvan vaatteita laittaessa pillahdin ihan hurjaan itkuun, kun tuli yhtäkkiä pelko että mitä jos joudun palaamaan sairaalasta ilman vauvaa, että jos sille tapahtuu jotain. En käsitä mistä aina kehittelen näitä ajatuksia ja pelkotiloja.

Tulipahan jorinat....

Hysteerinen tasan 34
 
Tietääkö teistä kukaan mistä saisi sellaisen vauvan "riippukeinun", joka siis tulee lattialle puuosien varaan?! Oltiin viikonloppuna katsomassa sitä veljen viikon vanhaa poikaa ja heillä oli sellainen ja vaikutti tosi kätevältä. Siinä vauva torkkui päivät pitkät, kun me touhuiltiin. Meillä on sitteri, mutta kun se on enemmän istuvassa asennossa ja lattialle ei kauheasti voi vauvaa jättää torkkumaan, kun koirat käy sitten luultavasti pusuttelemassa tämän tästä ja muutenkin hieman vaarallista. Sellainen on ollut vanhoissa odotus-lehdessä, mutta kun en jaksaisi ruveta penkomaan niitä läpi ja veli ei muistanut mistä ovat hankkineet.
 
Aurinkoista huomenta täältäkin;-)

Ihanan näköinen keli, tosin älyttömän liukasta oli, meinasin pari kertaa kaatua, kun koiran kanssa rämmin tuolla aamulenkin hetki sitten.. Eli olkaahan immeiset varovaisia :hug:

Tänne ei ihmeitä kuulu. Sain kuin sainkin ukon eilen tyhjentämään tuon ns. työhuoneensa, että pääsen vihdoin ja viimein maalaamaan seiniä;-) Kohta lähdettävä maalikauppaan, ja haettava pohjamaali sekä päätettävä, minkä värisen sitä pikku-ukon huoneesta tekisi =) Samalla reissulla käytävä kyllä hammaslääkärissäkin, eilen lohkesi pala hampaasta ja käyn korjauttamassa sen ennen kun alkaa mokoma särkemään :/

Anuuu;
Tuon kirjoituksen jälkeen miukin on ihan pakko hakea kyllä hiivaa ja porkkanoita, ja tehtävä pitkästä aikaa porkkanasämpylöitä :p Olen ollut lievästi sanoen laiska leipomaan yhtään mitään viime aikoina, josko nyt yllättäisi ukon ja repäisisi.. Sikäli mikäli niitä on vielä jäljellä, kun herra pääsee töistä kotiutumaan :LOL:

Mie oon taas niin nauttinut tästä vapaastani, ettei ole tehnyt mieli edes kylässäkään käydä missään... Viikonloppuna tosin sitä porukkaa sitten vastapainona ravasi meillä... Ihanaa, kun on saanut olla ihan omissa oloissaan, tehnyt hyvää pääkopallekin vastapainona työlle :hug:

Onko kukaan muuten käyttänyt noita höyrysteriloitsijoita? Mietin, tekisikö sillä mitään, mekin kun veneellä tai mökillä ollaan paljon kesällä, ja siellä tuo tiskaaminen on välillä vähän sitä sun tätä, eli olisikohan moisilla mitään käyttöä? Näyttää olevan myynnissä sekä mikroon laitettavia että suoraan sähköllä toimivia malleja tuttien, pullojen ja rintapumppujen pesua varten.. Kiva, kun ei tiedä mistään mitään =)

Dooris ja Väinö 34+5
 
malttamaton niitä keinuja on ollut ainakin Babyidealla, varmasti löytyy muistakin nettikaupoista.

kiitokset tajuamisesta piitsi ja Kalenteri :hug: alkaa vaan olla niin vitutuskäyrä huipussaan että parempi kun en ole yhteyksissä ko. tyyppiin hetkeen. ihan turha toivoakaan että SIELTÄ päin tulisi kyselyä että mitä meille kuuluu :LOL: :kieh: sinällään hassua kun ihminen on livenä sitten ihan erilainen, mutta kaikki mailit ja tekstiviestit on sitä omaa napaa ja kurjuutta eikä mikään ole ikinä hyvin. mä en nyt jaksa energiasyöppöjä :snotty:
ja kyllä tiiän että hormonit ja jatkuva väsymys tekee osansa :whistle: varsinkin kun pihalla on niin pirun liukasta etten uskalla kuin postiin ja kauppaan hipsiä.

noniin, nyt tuo apina roikkuu kädessä että kai se on äidin mentävä.
 
Hei vaan kaikille!!
Olen tässä jo lähes koko raskausajan seuraillut huhtihippujen vointeja, mutta enpäs ole saanut aikaiseksi aiemmin kirjoitella... Itse ole 33v nuori ;) odottelen tosin kuudetta lasta. Vanhin pääsee ripiltä tänävuonna, sit 13v, 11v ja 7v, kuopus on 2 vuotta. Nyt sitten tämän viimoisen (näin on ajateltu) la olis 20.4. Tietoa ei ole kumpaa sukupuolta tämä mönkijä nyt sitten edustaa... tähän mennessä järjestys ollut tyttö,poika,tyttö,poika,tyttö joten olen kovasti sillä kannalla että ei voi enää "sarja" jatkua ja tämä on tyttö :D Synnytyksistä on erilaisia kokemuksia on yksi ennenaikainen rv 32+6 ja yksi perätila (jääköönkin ainoaksi!! :p ) Ja sitten nämä aivan "tavalliset". Synnytys jännittää kovasti, tämä mönkijä on viihtynyt väärin päin lähes koko raskausajan... Kerran on pongattu raivotarjonnasta, mutta sen jälkeen liikkeet palas tuttuun paikkaan. Viime neuvolassa terkka sanoi että olis oikein päin, mutta minä en kyllä sitä allekirjoita, kun liikkeet on aivan samalla suunalla ja kova pää tuntuu tuossa kylkiluiden tuntumassa....
Tänään olis taas neuvola saas nähdä.. Mulla alkaa tämä kroppa turpoamaan ihan sairaasti.... painoa tullut vasta 22kg :attn: Kaks viikkoa sitten, nyt ollaan jo varmaa piankin 25 kg plussan puolella, voi kun tuolle suullensa sais jotain... Toisaalta lopetin tuo myrkkyrullan käryttelyn plussattua niin se varmaan osaltaan vaikuttaa tuohon itsekuriin :snotty:
Vointeja kaikille!!!!!! Loppusuora onneksi jo alkaa häämöttämään :D
 
Huomenta kaikille! Autossa istuminen vaikutti sitten viime yöhönkin, sattui meinaan ihan P"#"#"#"sti kyljen kääntäminen. Nivuset on ihan död!!!! Ja ovat edelleen. No kyllä ne parissa päivässä tasoittuu.
Mä ajattelin kanssa tänään leipoa. Mokkapaloja ja sämpylöitä :p Huomenna olis mun viimeinen työpäivä (jos en olis saikulla) ja ajattelin yllättää työkaverit käymällä kaupalla ja viemällä heille herkkuja =) Ja olen huomannut saman kuin Anuu!! Mä en oikeastaan ikinä leiponut mitään mut nyt näiden 6viikon s.loman aikana on tullut tehtyä vaikka mitä. Mut mulla on sama ongelma kuin hysteerisellä, eli syön kaiken itse. Siksi en pariin viikkoon ole tehnyt mitään, kun yrittänyt hillitä tuota painon nousua ja huomenna sitten neuvolassa nähdään onko se onnistunut.

Malttamaton Mä olen törmännyt niihin riippukeinuihin kanssa netissä surffatessa. Kokeilepa www.lastentarvike.com vai oliko se fi. Oliskohan siellä ollut??

Mä sain lauantaina silitettyä viimeiset vauvan vaatteet ja miten musta tuntuu et meidän tiltiäinen ei ikinä ehdi pitämään noita kaikkia... äiti on tainnut vähän hampstrata :ashamed: Vielä olisi pestävänä pinnasängyn verhoja ja pinnasuojuksia ja lakanoita. Sänky ja hoitopöytä ajateltiin laittaa paikalleen joskus parin viikon päästä. Sairaalakassiakin pitäisi varmaan alkaa ainakin miettimään. Jotenkin mun tajuntaan todellistui viikonlopun aikana et tässä ei todellakaan ole enään kauaa aikaa. Ja varsinkin jos syntyy kaks viikkoa ennen niin siihen ei ole enään ku reilu 3viikkoa.... APUA!!!!!

Mut nyt kauppaan ostamaan niitä värkkejä :LOL: :LOL:


Joanna ja tiltiäinen 34+3
 
Aurinkoista maanantaita kaikille huhtihipuille!! :wave:

Täällä ollaan leivottu kaikenlaista herkkua, nam! Mä en itse leivo koskaan mitään makeeta, meillä Jii tekee täytekakunkin...joskus tekis ihan älyttömästi mieli jotain hyvää piirakkaa tmv., mutta tuo Jii kun ei syö mitään makeita juttuja, niin ei viitsi itselleen tehdä! =)
Joanna se on silitellyt vauvan vaatteita, mä en oo vielä ees pessyt niitä, en oo vielä asennoitunut siihen hommaan, tuntuu tuohon huhtikuun loppuun olevan vielä niin pitkä aika. Huomenna oisi kasvukontrolli, siellä sitten selviää, että onko Lissu todellakin isompi viikkoihin nähden, eli pitääkö varautua synnyttämään aikaisemmin!! :eek: Mä kyllä edelleen epäilen...Jii lähti la.viikoksi Taivalkoskelle mäkihyppykisoihin ja mä pyörin nyt jo tuskastuneena täällä torpassa, että mitä sitä tekis. No, onneksi mun äiti tulee huomenna tänne ja loppuviikoksi on sovittu kaikenmaailman kahvitteluja, joten eiköhän se aika siinä kulu. I hope...
Perjantaina oli työhaastattelu ja tällä viikolla selviää saanko mä sen paikan vai en, kylläpäs jännittää! Istuminen alkaa olemaan hankalaa, häntäluuhun sattuu ja illalla varsinkin on selkä ihan sökö, mutta yritän ajatella positiivisesti; ei tää enää kauan kestä! ;)
Tulipas taas aikas lailla pelkkää ON... :ashamed:

Vointeja kaikille masukkaille!!! :hug:

t.vemu76 ja Lissu 30+6
 
Joanna ja muutkin, onko tietoa mistä nuo nivuskivut johtuvat/tulevat? Mulla on ollut pitkään jo aivan sairaan kipeet ja vähänkin jos tekee jotain, niin ei muuta kuin pahanee vain, niin että on tosiaan vaikea päästä liikkeelle ja yöllä kyljen kääntäminen sängyssä on ihan yhtä tuskaa. Silloin kun olin flunssassa enkä liikkunut mihinkään, niin silloin nivuset olivat hyvät. Tuohon nivuskipuihin vielä liitettynä kumma alamahakipu kävellessä, niin sen tietää ettei meikäläinen paljon liiku. Mahaa vaan alkaa koskea (supistuksia??) tuonne alas ja tulee sellainen tunne että joku yrittäisi pakottaa mua taivuttamaan itseäni eteenpäin, mahaa siis kiristää ja koskee hullunlailla, eikä kävellä pysty :(

Vuotaraaputin piti kommentoida äsken sullekin, mutta unohdin :ashamed: Noista kavereista. Mäkään en ihan aina jaksa kaikkia...yksi ystävä on varsinkin todella rasittava. Voi olla että johtuu näistä hormooneista, mut mä en jaksa sellaista neuvomista yhtään. Varsinkaan ihmisiltä joilla ei edes ole lapsia, niin V****taa kun joku alkaa neuvoja jakamaan, tai muutenkin vaikka olisi lapsiakin. Miksi mä en itse saa kohdata tätä äitiyttä kuten haluan, miksi kokoajan jonkun täytyy sanoa että "odotas vaan ku sitä ja tätä ja plaa plaa plaa" HERMO MENEE :kieh: :kieh: Ja sitten toinen äärilaita on ne ystävät joille on myös tulossa vauva ja jotka tietävät kaikesta kaiken, vaikka esikkoa odottavat :LOL: sekin kyrpii. Ja sitten vielä tähän kaiken päälle ihmisiä tuntuu kiinnostavan helvetitisti se paljonko mun paino on noussut :headwall: jos totean vaan että "riittävästi" niin eikö se jo riitä kertomaan että itseänikin harmittaa asia ja en haluaisi sitä vatvoa??? Miksi pitää alkaa tivaaman että "no paljon on tullut" ja sitten on pakko sanoa ettei tule hirveää riitaa ja sitten alkaa se päivittely että "voi miten sinä saat sen pois ja lähteeköhän ikinä" V****U!! |O |O Ja neuvotaan liikkumaan ja säännöstelemään syömistä. Onko ihmisillä joku "kuullun ymmärtämisen ongelma??" Jos juuri olen kertonut, että on vaikea kävellä. Tidostan kyllä itse painonnousun, että miksi kiloja on tullut ja miten niitä voi välttää, mutta jos on vaikea liikkua ja olen ongelma syöjä (mulla on ollut kautta aikojen ongelmia syömisen kanssa, ahmin herkkuja mutta aiemmin olen saanut ne liikkumalla pois ja siihen päälle neurottiinen oman kehon tarkkailu ja vaa'alla hyppääminen ja välillä sairaalloinen laihduttaminen jollain pelkällä salaatilla ja ananaksella)......niin miksi ihmisten pitää viel olla niin ajattelemattomia??

Äh, anteeksi, tuli hieman tilitettyä, on hormoonit vissiin todella pinnassa kun pinnani kiristyy tästä samasta asiasta niin paljon jatkuvasti :ashamed:
 
Hysteerinen mulle lääkäri sanoi että kivut johtuu siitä kun lantioliitokset ja häpyliitos löystyy. Ja samalla paino jakautuu kehossa erilailla. Ja toden totta... mitä enemmän liikkuu niin sitä kipeämmät on. Ei välttämättä aina kävellessä tunnu mut kun istuu hetken ja jatkaa menoa niin silloin tuntuu.. ja paljon! Mulla on nyt parina yönä ollut niin että vessassa käynnin jälkeen aina tulee supistus.. ihan kivulias, mut menee sitten sillä yhdellä ohi. Hysteerinen tuo sun kipu ja kovetus kuulostaa just supistuksilta.
Mulla on lisääntynyt ne sukkapuikko pistokset tuolla kohdun suulla. Ja hitto et ne sattuu.. täytyy ihan ääneen sanoa AU!!!! Äsken kaupassa tuli taas niitä ja oli pakko jäädä niiden kärryjen kanssa vaan töllöttämään sinne hyllyjen väliin kun ei uskaltanut liikkua. Ja arvatkaas mitä? Unohdin ostaa yhden värkin... eli sokeria :kieh: Se on mentävä siis tänään vielä uudestaan kauppaan. huhuh!!!

Joanna
 
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Tervetuloa mukaan pian 6!

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä unettomuuden suhteen. Hysteerinen oli jo kyselly mun jaksamista :hug: . Uniongelma ratkes viime yönä. Heräsin ainoastaan yhden kerran koko yönä ja sain nukuttua varmaan 10 tuntia, että nyt on hyvinki levännyt olo.

Eilen sain siivottua vähän tätä asuntoa. Pesukone kiiltää, samoin pesuhuoneen lattia. Keittiössä sain pestyä kaikki kaapit ja hellan, pesin jopa seinät sen takaa. Vessan allas tuli puhdistettua kaikesta ylimääräsestä, nyt vetää allas taas hyvin. Oli kyllä eilen mahdottomasti energiaa. Tänään olis tarkotus leipoa pullaa pakkaseen ja käydä lenkillä. Illalla on perhevalmennusta taas.

Mua ärsyttää suunnattomasti mun anoppi. En oo nähny sitä tänä vuonna ollenkaan vaikka asuvat puolen tunnin matkan päässä. Omat vanhemmat asuvat 4 tunnin matkan päässä ja oon nähny niitä jo pari kertaa tälle vuotta. Mua ärsyttää se että ne tulee heti tänne kun vauva syntyy vaikka muuten eivät käy täällä ollenkaan. Mä oon toivonu että saisin synnytyksen jälkeen hetken rauhottua ja tutustua uuteen perheenjäseneen. Mut en usko että siitä tulee mitään. Musta tuntuu muutenki että oon menettäny hermoni kaikkiin ihmisiin, paitsi mieheen, se on ihana :heart: . Mua oikeen pelottaa minkälainen tiikeri musta tulee synnytyksen jälkeen, mä jo nyt suhtaudun niin omistavasti tähän tulokkaaseen. Mulla on noita hormooneita hiukka liikaa tällä hetkellä. Tavallisesti en menetä hermojani mihinkään asiaan. Nyt pienikin asia saa pinnan katkeamaan..

Tulipas pitkä sepostus. Mä lähden pullataikinan tekoon ja lenkille haukkaamaan raitista ilmaa..

sh07 rv 31+4
 

Yhteistyössä