** HUHTIKUISET 2010 **

Meillä aloitettiin vihdoin konttaus tänään:heart: Oli jo aikakin. Tyttö kävelee kun pidetään käsistä kiinni ja seisoo tukea vasten kun nostetaan. Mutta konttausasennosta ei olla kuukauteen liikuttu muualle kuin mahalleen alas. Jännittävä uusi vaihe myös tällä mammalle!
 
Kiitos eepekka neuvoista. Juurikin tuo on pyörinyt mielessä, kun 1 vuotias voisi jo samaa ruokaa meidän kanssa syödä. Eihän siihen ole enään kuin muutama kuukausi :O Meilläkin mausteita ja suolaa käytetään aika paljon. Ehkäpä sitä sitten aletaan pikku hiljaa jotain mausteita ja yrttejä neidin sapuskaan lisäilemään. Varmaan neuvolastakin vois kysellä vinkkejä seuraavan käynnin yhteydessä.

Onnea sapfo konttaustaidosta! Meillä edelleen mennään konttausasentoon, mutta eteenpäin ei lähde. Ehkäpä se sitten jää välistä, kun enemmän harjoittelee seisomaan nousemista.

Minullahan oli ajatus, että olisin ollut tytön kanssa kotona, kunnes hän on 2 vuotias. Nyt oli kuitenkin pakko aloittaa osapäivätyö, kun ei tuolla kotihoidontuella asuntolainaa lyhennellä. Harmittaa tosi paljon, mutta onneksi työvuorot tuossa työssä on sovittavissa aika hyvin minulle sopivaksi. Eli teen lähinnä iltatöitä ja mies voi olla sitten tytön kanssa. Päivisin sitten tarpeen mukaan tyttö on äidilläni. Se oli kuitenkin tärkein, ettei joudu vielä hoitoon laittamaan, kun tyttö kuitenkin niin pieni vielä.

Palaillaan taas :wave:
 
Toukokuisten puolelta pistäydyn...mulle 6 kk neuvolassa sanottiin et voi pistää mausteita jo...vissiin kaikkee muuta paitsi suolaa. Yrtit tietty parhaita kun eivät oo niin väkeviä. Ja jos katsot valmisruokapurkkeja niin ainakin alk 6 kk oli jo valkopippuria, basilikaa, oreganoa, rosmariinia jne... eli rohkeesti vaan. Itse oon jo laittanut sipulia ja purjoakin sekaan. Ja tietty esim pippureita pistin aluksi aika vähän.

minä + typsy pian 8 kk
 
Pistäydympäs minäkin täällä välillä. :) Harmillisen hiljaista niiden puolesta, jotka eivät Facebookissa ole.

Mausteita ja yrttejä voi ihan huoletta käyttää, kunhan ei tosiaan ole suolaa seassa. Poika syö vieläkin purkkiruokia, hyi meitä. No ei vaan, kyllä ne on mun mielestä ihan herkullisia ja tuntuu maistuvan myös pojalle.

Täällä alkoi taaperokärryily. :D On jonkin aikaa harjoiteltu niin, että minä/mies jarruttelee samalla, mutta nyt poika osaa mennä omin päin, pysyy kärry hallussa hienosti. :)

Mitäs muuta. Imetys jatkuu edelleen, myös öisin. Ei ole kiirettä lopettaa yösyöttöjä. Yksi syy on se, että mulla ei riitä jaksaminen eikä hermot mihinkään muuhun. Nukuttaminen tapahtuu myös tissi suuhun -tekniikalla, yleensä kaipaa myös sylittelyä jne.

Kohta tulee 9kk täyteen, ensi viikolla. Ensi kuussa lähdetään päivä Tukholmassa -risteilylle. Eipä olle käytykään MISSÄÄN. Jänskää, miten menee reissu vauvan kanssa!

E ja J pian 9kk
 
Minäkin eksyin pitkästä pitkästä aikaa tänne palstan puolelle.

Meillä tulee nyt sunnuntaina 11 kuukautta täyteen. Kovasti kävelyä harjoitellaan, tuen kanssa mennään jo kovaa, mutta ilman tukea arkaillaan vielä - onneksi. On melkoisen huteran oloista tuo liikkuminen kuitenkin.

Kyllä meilläkin syödään paljon purkkiruokia edelleenkin. Kun monesti teen niin mausteista ruokaa meille että se on vaan helpompi ottaa tytölle purkki. :ashamed: Omaa laiskuuttanihan tuo on. Mutta teen kuitenkin Julialle kasvissoseita pakkaseen, mutta usein sitten saa liha/kana/kala -aterian purkista. Pitäis pikkuhiljaa opetella enempi meidän ruokiin, kuukauden päästähän tuo on sen vuoden. :O
Maitotuotteita ollaan harjoiteltu, piimä ja raejuusto ovat suurinta herkkua.

Tänään on muuten ensimmäinen hammashoitajalla käynti. Sopivasti viime yö onkin valvottu tehden lisää hampaita.

Ja töihin palaan toukokuussa, tosin nyt vaan näillä näkymin sitten syyskuun puoleen väliin asti, mutta kuitenkin. Julia on tuon ajan ihan kokopäiväisesti hoidossa, eipähän tuo nyt niin pitkä aika ole että tuskin se jättää Juliaan kamalasti traumoja. ;) Pakko vaan mennä nyt kartuttamaan vähän rahapuolta, asunnon vaihto on väistämättä kesällä edessä ja tarkoituksenahan meillä oli ryhtyä rakentamaan, mutta voi olla että aluksi muutetaan vähän isompaan vuokralle ja sitten pikkuhiljaa ryhdytään rakennuspuuhiin jos ei valmista sopivaa taloa olisi tarjolla.

Mutta nyt neidin perään. Verhot heiluu siihen malliin että pahan teossa sitä ollaan vaihteeksi...

- Hapsiainen & Neipposka pian 11 kk
 

Yhteistyössä