Huhtikuiset 2018

En oikein tiedä, mitä pitäisi tästäkin ajatella.
(tulossa tarkasti selostettua asiaa, joten voi skipata tämän osion).

Mulla on nyt tasan kolme viikkoa ja yksi päivä tullut joka päivä sitä ruskeaa vuotoa. Lisäksi on tullut kahtena erillisenä päivänä (5 päivää väliä) niin paljon verta, ihan kuin megamenkat olisivat olleet. Ekalla kerralla oli vaan verta, tokalla kerralla oli verihyytymiä ynnä muuta. Kertaakaan tämän kolmen viikon aikana ei ole ollut alavatsa millään tavalla kipeä. Ja sitä verta tuli niin paljon parin tunnin ajan että oli helpompi vaan istua pöntöllä ja datailla kännykällä (sori mielikuvat).

Mitään raskausoireita ei ole pahemmin ollut. Ainoastaan rintoihin sattuu kun kääntää sängyssä kylkeä tai nousee liian nopeasti ylös. Ovat myös turvonneet hieman, mutta turvotus on vähentynyt. Jotkut ruuat eivät vaan maistu, mutta voi olla etteivät maistuisi muutenkaan. Ai niin ja pääsääntöisesti voisin syödä hevosen.
Kolme kertaa päivässä.

Nyt on 7+5 (kai) ja olen neuvolaan yrittänyt saada yhteyttä mutta :mad: miten siitäkin voidaan tehdä niin vaikea asia. Soittopyynnön soittopyynnön soittoaikaa. What. :poop:


Edit. Ja noiden vuotojen ja vähäisten oireiden takia en edes tiedä, olenko raskaana vai tapahtuiko keskenmeno ja että onko siellä ketään. Fiilis on sellainen, ettei siellä ketään ole. Käyn lottoamassa jos siellä onkin joku. Jos nyt edes pääsen kunnalliselle ultraan...
 
Viimeksi muokattu:
Me ainakin käytiin edellisestä ultrassa 7+ ja siellä näkyi syke ja pienen pieni:love:


Toivon et päästään tästäkin alkuraskauden ultraan. Soitin neuvolaan soittopyynnön, jos ottaisivat sinne kun en tiedä kuinka pitkällä tää on.
Ei mullakaan tarkkaa hajua tästä kestosta nyt oikein ole (ja senkin tänään soittaessa sanoin) kun ei tosiaan ehtinyt tulla kuin ne kahdet menkat vähän kummallisella kierrolla kierukan poiston jälkeen. Kyllä mulla se vahva fiilis on että siellä jotain on mutta uskon vasta kun itse nään...o_O;)
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu
En oikein tiedä, mitä pitäisi tästäkin ajatella.
(tulossa tarkasti selostettua asiaa, joten voi skipata tämän osion).

Mulla on nyt tasan kolme viikkoa ja yksi päivä tullut joka päivä sitä ruskeaa vuotoa. Lisäksi on tullut kahtena erillisenä päivänä (5 päivää väliä) niin paljon verta, ihan kuin megamenkat olisivat olleet. Ekalla kerralla oli vaan verta, tokalla kerralla oli verihyytymiä ynnä muuta. Kertaakaan tämän kolmen viikon aikana ei ole ollut alavatsa millään tavalla kipeä. Ja sitä verta tuli niin paljon parin tunnin ajan että oli helpompi vaan istua pöntöllä ja datailla kännykällä (sori mielikuvat).

Mitään raskausoireita ei ole pahemmin ollut. Ainoastaan rintoihin sattuu kun kääntää sängyssä kylkeä tai nousee liian nopeasti ylös. Ovat myös turvonneet hieman, mutta turvotus on vähentynyt. Jotkut ruuat eivät vaan maistu, mutta voi olla etteivät maistuisi muutenkaan. Ai niin ja pääsääntöisesti voisin syödä hevosen.
Kolme kertaa päivässä.

Nyt on 7+5 (kai) ja olen neuvolaan yrittänyt saada yhteyttä mutta :mad: miten siitäkin voidaan tehdä niin vaikea asia. Soittopyynnön soittopyynnön soittoaikaa. What. :poop:


Edit. Ja noiden vuotojen ja vähäisten oireiden takia en edes tiedä, olenko raskaana vai tapahtuiko keskenmeno ja että onko siellä ketään. Fiilis on sellainen, ettei siellä ketään ole. Käyn lottoamassa jos siellä onkin joku. Jos nyt edes pääsen kunnalliselle ultraan...
Ääh...toivotaan parasta noista vuodoista huolimatta!! Toivottavasti saat neuvolaan pian yhteyden!
 
Ei mullakaan tarkkaa hajua tästä kestosta nyt oikein ole (ja senkin tänään soittaessa sanoin) kun ei tosiaan ehtinyt tulla kuin ne kahdet menkat vähän kummallisella kierrolla kierukan poiston jälkeen. Kyllä mulla se vahva fiilis on että siellä jotain on mutta uskon vasta kun itse nään...o_O;)
Mulla eka kierto ehkäisyrenkaan pois jättämisen jälkeen. Tyhjennysvuoto siis tuli mut sen jälkeen ei oo vuotanut.
Ihan alussahan tää on, mut olis kiva tietää et missä vaiheessa menossa. Jospa huomenna sais aikaa johonkin päin kun neuvolasta soittavat.
 
En oikein tiedä, mitä pitäisi tästäkin ajatella.
(tulossa tarkasti selostettua asiaa, joten voi skipata tämän osion).

Mulla on nyt tasan kolme viikkoa ja yksi päivä tullut joka päivä sitä ruskeaa vuotoa. Lisäksi on tullut kahtena erillisenä päivänä (5 päivää väliä) niin paljon verta, ihan kuin megamenkat olisivat olleet. Ekalla kerralla oli vaan verta, tokalla kerralla oli verihyytymiä ynnä muuta. Kertaakaan tämän kolmen viikon aikana ei ole ollut alavatsa millään tavalla kipeä. Ja sitä verta tuli niin paljon parin tunnin ajan että oli helpompi vaan istua pöntöllä ja datailla kännykällä (sori mielikuvat).

Mitään raskausoireita ei ole pahemmin ollut. Ainoastaan rintoihin sattuu kun kääntää sängyssä kylkeä tai nousee liian nopeasti ylös. Ovat myös turvonneet hieman, mutta turvotus on vähentynyt. Jotkut ruuat eivät vaan maistu, mutta voi olla etteivät maistuisi muutenkaan. Ai niin ja pääsääntöisesti voisin syödä hevosen.
Kolme kertaa päivässä.

Nyt on 7+5 (kai) ja olen neuvolaan yrittänyt saada yhteyttä mutta :mad: miten siitäkin voidaan tehdä niin vaikea asia. Soittopyynnön soittopyynnön soittoaikaa. What. :poop:


Edit. Ja noiden vuotojen ja vähäisten oireiden takia en edes tiedä, olenko raskaana vai tapahtuiko keskenmeno ja että onko siellä ketään. Fiilis on sellainen, ettei siellä ketään ole. Käyn lottoamassa jos siellä onkin joku. Jos nyt edes pääsen kunnalliselle ultraan...
VOI EI!!!
Soita heti huomenna suoraan äitiyspolille sairaalaan. Varsinkin jos sieltä neuvolasta ei kuulu mitään. Toivotaan että pian kuuluu. :cry:
Mulle tänään sanoivat että heti soittoa suoraan äitiyspoliklinikalle sairaalalle jos runsaanpaa vuotoa. Mullakin ollut sitä rusehtavaa vuotoa mikä kuulemma normaalia alkuraskaudessa, mutta noi sun vuodot ei kuulosta oikein...
Pidän peukut pystyssä, että kaikki olisi kuitenkin hyvin.
 
Mä en nyt oikein tiedä kumpaan kuulun. Tänne vai toukokuisiin. Menkkojen mukaan olisi 24.4. laskettu aika, mutta sain plussan testiin vasta eilen, eli ovis ollut myöhässä. Viivojen vahvuudesta voisin veikata että la olisi vasta 1 tai 2.5.

Mut jos huolitte niin voisin tänne tulla myös :)
Testin viivojen vahvuudella ei taida olla mtn väliä.. Itellä oli menkkojen alkamis pv (lauantai) melko haalee, mut hyvin erotti.. maanantaiksi oli tummunu, muttei vieläkään yhtä tumma ku kontrolli.. ti soitin nlaan ja tahoin hailuroitten viivojeni takia hcg näytteen otattaa, ku viime vuonna tuli vahva viiva jo sillon menkkojen alkamispäivänä.. (toki kiertokin mulla ehken vielä nyt hakusessaan oli synnytyksen jäliltä, mutta silti huoletti hailurat viivat..)

No heti sillon ti, eli 3pv menkkojen oletetusta "alkamispäivästä" , kävin labrassa ja hcg oli 303.. eli ilmeisesti vaan virtsaan ei tällä kertaa niin nopiaa erittyny hcg tjtn.. :D Saman vkon aikana kuitenki testissäki vahvistu samanpaksusiksi viivat.. (ihan ekahan sain roskishaamun edellisenä ke reilusti testiajan jälkeen.. juuu, ei malttanu olla vielä vilasematta, vaan siitä heti intouduin uutta tekee ja tuliki jo näkymään sit nopeemmin ja selvemmin :love:)
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Mua ärsyttää kun varasin neuvolaa, kun niiden laskujen mukaan mulla tänään 4+2 ja menkkojen mukaan mä oon laskenu et tänää on 4+6. Neuvolassa laskeevat 29 pvän kierron mukaan, kun mun kierto on ollu 25-26. Ihmetteli kyllä mun kierron lyhyyttä yms. Selitin kyllä että mä sain plussan tikkuun jo kp21 ja digi näytti omien laskujen mukaan rv 4+0 jo 2-3 viikkoo raskaana ni onhan mun pakko olla pidemmällä ku 4+2 tänään.. Tai sitte on erityisen paljon erittyny hormoonia jo et näyttää testit niin ajoissa plussaa. Veeituttaa ootella ultran varmistusta, joka täällä on joskus rv10-12. Eka neuvola on ku oon omien laskujen mukaan jo 8+0 ku joskus ne oli jo 6 viikon paikkeilla. Mun mielestä vähä liia myöhään.. Toki tuollon vois kuvitella et sydänäänet kuuluis jo.. Sori taas valivali mut ärsyttää!
 
Sano Pirkka ottaisin tänään tosiaan heti aamusta yhteyttä suoraan sairaalaan. Itse kahdesti km:n kokeneena tuo kuulostaa kyllä huolestuttavalta. :unsure: Tsemppiä!

Itsellä ahdistus sen kun kasvaa.. :confused: parin päivän päästä ollaan päivissä jolloin edelliset meni kesken. En voi mitään et ahdistun asiasta vaikka yritänkin olla ajattelematta asiaa. :cry: Onneksi huomenna pääsen juttelemaan ammattilaisen kanssa.

Oireina mulla edelleen rintojen repivät kivut ja turvotus, alavatsan tuntemus et siellä 'on jotain' ja jäätävä väsymys. Vuotoja ei ole. Pääkipua on ollu jonkun verran. Ja vanha polvikipu vaivannu nyt reilun viikon ajan vieden yöunet. :cautious: Normisti ottaisin siihen vahvoja kipulääkkeitä, nyt yritän pärjätä kylmägeelillä ja paracetamolilla. :censored:

Mulla kolme ystävää tietää, heille oon purkautunu aiemmistakin ilot ja surut. Onpahan joku jonka kanssa myötäelää kaikkia tunneskaalan ääripäitä. Yksi ymmärtää oman kokemuksensa kautta mun masennusta/ahdistusta, kahdella on itsellään just pienet vauvat. Lapsille kerrotaan ehkä parin viikon päästä jos saadaan hyviä uutisia. Isovanhemmille kerrotaan vasta nt ultran jälkeen.

Vielä kaksi pitkää viikkoa ultraan. En jaksais odottaa vaikka järki sanoo et siellä ei vielä nyt näkyiskään juuri mitään. Kyllä tää odottavan aika on pitkä....

Lellu ja jännät paikat 6+0 :love:
 
Mua ärsyttää kun varasin neuvolaa, kun niiden laskujen mukaan mulla tänään 4+2 ja menkkojen mukaan mä oon laskenu et tänää on 4+6. Neuvolassa laskeevat 29 pvän kierron mukaan, kun mun kierto on ollu 25-26. Ihmetteli kyllä mun kierron lyhyyttä yms. Selitin kyllä että mä sain plussan tikkuun jo kp21 ja digi näytti omien laskujen mukaan rv 4+0 jo 2-3 viikkoo raskaana ni onhan mun pakko olla pidemmällä ku 4+2 tänään.. Tai sitte on erityisen paljon erittyny hormoonia jo et näyttää testit niin ajoissa plussaa. Veeituttaa ootella ultran varmistusta, joka täällä on joskus rv10-12. Eka neuvola on ku oon omien laskujen mukaan jo 8+0 ku joskus ne oli jo 6 viikon paikkeilla. Mun mielestä vähä liia myöhään.. Toki tuollon vois kuvitella et sydänäänet kuuluis jo.. Sori taas valivali mut ärsyttää!
Mulla on kierto kans lyhyt, ollut n. 24 päivää ja sen mukaan mulla olis nyt 6+4, mut taivun kohtalooni ja lasken itsekin tuon 28 päivän mukaan eli nyt olis 6+0. Sithän se tarkentuu myöhemmin jos on tarve. Mulla eka uä 7+6 ja nla 8+6. Täällä minusta ihan normaalit ajat.
 
Tsemppiä @Lellu83 ja muutkin! Odotus on piinaavaa, mutta toivottavasti mahdollisimman moni meistä saa olla täällä mukana loppuun saakka.

Mulla on huomenna eka neuvolakäynti, 7+4. Sain viime viikolla postia neuvolasta, esitietolomakkeen ja tarkempia tietoja seulontatutkimuksista. Siinä oli mainittu kaikki puhelinnumerot ja ajanvarausajat ja raskausviikot, jolloin tutkimukset pitää tehdä, en tiedä oletetaanko, että olisin varannut nuo ajat jo nyt, ennen neuvolaa. En ole kyllä vielä uskaltanut, mutta jos sitten ensi viikolla. Olen ehkä vaihtamassa työtä tässä lähiaikoina ja stressaa jo valmiiksi se, että uuteen työhön kuuluu alussa vähän matkustelua. Mitä jos mun ultrat ja kaikki osuu just niille matkapäiville eikä niitä saa sumplittua mitenkään järkevästi, ja aiheutan ongelmia uudessa työpaikassa heti alussa. :( No, turha sitä kai on etukäteen murehtia.
 
Korallikala: Mulla oli viime raskaudessa ihan sama tilanne, että satuin saamaan juuri uuden työn. En voinut olla ottamatta vakituista paikkaa vastaan. Jännittihän se kertoa pomolle raskaudesta, kun olin vielä koeajalla. Kaikki meni kuitenkin suht hyvin. Mulla oli ja on edelleen työ, jossa matkustan paljon. Aika hyvin on neuvolasta ja sairaalasta saanut aikaa varatessa sanoa omia toiveita, joten vielä ei ole ollut ongelmia sen suhteen.

Mua ei stressaa tällä hetkelllä kun painonnousu. En ole mitenkään ylipainoinen, mutta juuri saanut pudotettua painoni ihannepainoon. Vielä paino ei ole lähtenyt nousemaan, mutta istumatyö ja jatkuva nälkä on kyllä huolestuttava yhdistelmä. Turvottaa niin, ettei vaatteet meinaa mahtua päälle. Oon yrittänyt lenkkeillä ja olla syömättä herkkuja, mutta toistaiseksi huonolla menestyksellä.

Mulla on "jo" 8+ jotain menossa. Seuraavaksi odottelen np-ultraa, joka on vasta kolmen viikon päästä.
 
Onpas täällä kivasti porukkaa ja keskustelua :)

Mullakin eka neuvola huomenna!
Ja oon kans taipunu kohtalooni ja lasken viikot neuvolan mukaan, vaikka kiertoni on pitkä ja siitä yritin reippaasti mainita. Voipi olla että la siirtyy eteenpäin jopa viikolla. Kyllä harmittaa kun viikot vähenee :D
Huomiselta neuvolalta en ihmeitä odota, kun nyt olen ymmärtänyt ettei siellä juuri muuta tehdä kuin jutella.

Mulla oli kans jäätävää pahoinvointia viime viikolla, nyt tilanne jo parempi, vaikka joka aamu pitää pöntön kaveeraamisella alottaa :sick:

Itse olen kertonut kahdelle parhaalle ystävälleni, sillä heitä en halua joutua huijaamaan ja kiva edes jonkun kanssa keskustella asiasta. Kaikille muille kerrotaan vasta nt ultran jälkeen! Poikaystävä tosin on ehtinyt jo kahdelle kaverilleen lipsauttaa, mutta sallin sen, kun olen itsekin kavereilleni kertonut.

Linn rv 8+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84
Ehkä mäkin uskaltauduin esittäytymään täällä. Eli eka raskaus kyseessä ja eilen kävin yksityisellä varhaisultrassa. Arvion mukaan eilen olisi ollut 6+5, mutta alkion koon mukaan 6+2. Papunen siis löytyi ja pieni läpättävä syke! Viikotkin kuulosti omaan korvaan ihan järjelliseltä, mulla kun on ollut aikasemmissa kierroissa suht myöhäinen ovis (vaikka en sitä tärppikierrossa testannut). Oireita on ollu epäilyttävän vähän, pientä väsymistä, hyvin pientä rintojen arkuutta. Muutaman päivän vaivasi jäätävä närästys, mutta uskon ja toivon, että nyt on helpottanut sen kanssa. Yhdelle läheisimmälle kaverille kerroin heti plussattua, muille ei olla vielä kerrottu. Ensi viikolla olisi eka neuvola, silloin siis 7+2. Varhaisultra oli helpotus, mutta toisaalta nyt toiveet on vielä korkeammalla kun tietää, että siellä on jotain. Aika raastavia nää riskiviikot! (n)
 
Tarjotaanko muissa kunnissa sitten tuo ensimmäinen neuvolakäynti/ alkuraskauden ultra (rv 5-8 tms.) ihan automaattisesti? Näissä on kai suuriakin alueellisia eroja. Meilläpäin eka käynti on rv 10-12. Voi kyllä johtua siitä, että ultraäänilaite on vuodelta keppi ja kirves, että sillä ei tee yhtään mitään ennen noita viikkoja...

Joo, alkaa jo vähän hävettämään tämä "Anteeksi että olen raskaana ja haluan tietää että olenko raskaana" -mantra tuonne neuvolan puolelle. Tänään puhuin toisen neuvolatädin kanssa, jonka mielestä ei ole kiirettä eikä tarvetta tulla käymään, vaikka vuotoja on. Painottavat paljon sitä kipua (mulla ei ole ollut edes sitä ensimmäistä nipistystäkään).

Tänään on tullut uusi oire. "Jokin mötikkä" (eli kohtu) muljahtelee tuossa häpyluun tienoilla jännästi. Ihan kuin ei mahtuisi olemaan sen häpyluun takana (onko tämä mahdollista?). Varsinkin kumartuessa tuntuu sellainen muljahteleva mötikkä. Sori nää mun selitykset.

Mitä kaikkea kivaa olette suunnitelleet / aloittaneet jo tekemään heti raskauden alussa? Mun oli aivan pakko ostaa pieni kalenteri, jonne kirjoitan päivittäin muutaman rivin fiiliksistä ja oireista.

Yhden masukuvan otin myös, mutta pitäisi ottaa ihan säännöllisesti joka viikko, varmaan aamulla ennen aamupalaa (ettei mene sitten turvotusten ja ruokien piikkiin pömpötykset).
 
Mitä kaikkea kivaa olette suunnitelleet / aloittaneet jo tekemään heti raskauden alussa? Mun oli aivan pakko ostaa pieni kalenteri, jonne kirjoitan päivittäin muutaman rivin fiiliksistä ja oireista.
Minä oon kans ostanut kalenterin! :D Kaipasin sellaista kyllä muutenkin, en jotenkin ole sinut pelkän puhelimen kalenterin kanssa. Olen myös vähäisiä oireitani sinne kirjaillut, ettei nyt ihan tyhjäksi jää . Tekisi myös mieli vähän remontoida kotona, meillä on aika synkkäsävyinen makuuhuone ja tahtoisin tapetoida sitä vähän kauniimmaksi. Se oli yksi ensimmäisistä ideoista, ei vauvaa voi siellä mustan seinän vierellä muka nukuttaa. :D
 
Josko minäkin esittäydyn. Viime viikolla plussasin kolmannesta raskaudesta. Tytöt syntyneet 11/10 ja 07/13. Tätä viimeisintä arvottiin pitkään jaksetaankl vielä, mutta haluttiin kuitenkin yrittää. Nyt muutaman kuukauden yrittämisen jälkeen tärppäsi ja olo aika hämmentynyt ja innostunut. Aion nauttia täysillä joka hetkestä kävi miten kävi. Mun viimeinen kerta raskaana. ❤ Nyt siis rv 5+3 ja LA 22.4.
 
Hei! Toivottavasti oireettomilla on vain helppo alkuraskaus ja kaikki hyvin! Kyllä itse ainakin olen ymmärtänyt, että monella on näin. Kateeksi melkein käy, kun täällä on nyt pahoinvointi alkanut oikein kunnolla. Kestää heräämisestä klo 17-18 saakka, eikä oksuiltakaan ole vältytty. Olen vielä kesälomalla, ihan kauhistuttaa kuinka pärjään kun pitää töihin..

@Korallikala mä olen saanut jo erittäin pitkiä katseita kun olen kyläillessä joutunut kieltäytymään alkoholitarjoilusta, mitä en kyllä aikasemmin ole tehnyt :D

Muutenkin salaillu tuntuu todella hankalalta, kun olen saanut jo useamman kutsun mm. pallopelitreeneihin/peleihin, josta on ollut pakko kieltäytyä..

Päätin muuten nyt kuitenkin vielä olla tilaamatta sitä varhaisultra-aikaa. Ihmeellistä tää päättämättömyys! Olis kyllä kiva tietää heti onko kaikki hyvin, mutta yrirän nyt toistaiseksi ainakin malttaa mieleni. Kuunnellaanko muuten yleensä ensimmäisellä neuvolakäynnillä sydänääniä? Mulla eka neuvola rv 8+2. Varhaisultraa ei kunnan puolelta ole, sen tiedän. Sydänäänten kuuleminen raihoittais kyllä kummasti :)

Linnn rv 7+0
Meillä on niin aataminaikuiset vermeet neuvolassa, ettei ala alkuraskaudessa ettimään sydänääniä. Tympeää sellanen. Mäkin oon molemmissa aiemmissa raskauksissa ja nyt kans paininu varhaisultraan menemisen kanssa, mutta jättänyt sit kuitenkin käymättä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Linnn
Hei vaan tähänkin ketjuun.
34v. ensikertalainen teki tänään varmistusraskaustestin, joka kertoi että "raskaana 3+". Omien laskujen mukaan tänään on 5+4. Rintaliivit ovat saaneet hyvin täytettä viimeisen viikon aikana. Lisäksi on ollut monta muuta pientä oiretta (selkäsärkyä, rintojen turvotusta ja aristusta ym.). Viime maanantaina tein ekan plussatestin, kun menkat olivat pari päivää myöhässä. Samana iltana alkoi ruskea vuoto, jota on tullut nyt joka päivä ehkä alle teelusikallisen verran. Lienee ihan normaalia.

Neuvolaankin soitin ja soittopyyntö jätetty. Harmi etteivät ehtineet tänään soittaa takaisin.

Vertaistukea kaipailisin diagnosoidusta unettomuudesta kärsivien kanssa, koska kaikki apukeinot banaania ja lämmintä kaakaota lukuunottamatta on näköjään kielletty (melatoniini, unilääkkeet, yömyssy).

SanoPirkka 5+4
Mulla useampi kaveri vannoo eteeristen öljyjen nimeen. Laventeliöljyä kun hieroo illalla jalkapohjiin, tulee kuulema uni hyvin.
 
@Sano Pirkka lähinnä olen raahannut miestä katsomaan vauvanvaatteita kauppoihin, mutta mitään en ole saanut ostaa :D paljon on kuitenkin tullut listailtua, mitä kaikkea haluan vauvalle ostaa sitten kun raskaus on vähän pidemmällä :) ja raskautta seuraan Flo-sovelluksella! Minusta on kiva kun siitä näkee vauvan kehitysvaiheet edes suuntaa antavasti :)
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu
Meillä ovat vanhemmat säästäneet aivan_kaiken_ mitä kahden lapsen kasvattamisessa on saattanut edes tarvita. Älkää kysykö miksi.
Tavarat ovat lämpöisessä varastossa. Ja mitä siellä on:
- pinnasänky
- lastenvaunut (sellaiset 70-80 -luvun tyyliset)
- syöttötuoli
- parit äitiyspakkaukset täynnä vauvavaatteita
- hoitopöytä
- leluja
- ihana oranssinvärinen sitteri

Elättelen toiveita, että nämä saisi uusiokäyttöön.

Mä olen usein miettinyt, miten kerrottaisiin tästä. Tiedän että isäni odottaa kovasti lapsenlapsia. On aiheesta joskus udellutkin.
Ei nyt vielä ainakaan hetkeen aiota kertoa. Mutta sellainen yllätys olisi kiva. Että tulisi ihan puskista.

Syyslomamatka on tiedossa parin kk päästä. Jos reissun jälkeen tulisi kertomaan matkasta ja "näyttämään kuvia" ja viimeinen kuva olisi sitten ultrakuva. Hmm...
 

Yhteistyössä