Huhtikuiset 2018

Tarjotaanko muissa kunnissa sitten tuo ensimmäinen neuvolakäynti/ alkuraskauden ultra (rv 5-8 tms.) ihan automaattisesti? Näissä on kai suuriakin alueellisia eroja. Meilläpäin eka käynti on rv 10-12. Voi kyllä johtua siitä, että ultraäänilaite on vuodelta keppi ja kirves, että sillä ei tee yhtään mitään ennen noita viikkoja...

Joo, alkaa jo vähän hävettämään tämä "Anteeksi että olen raskaana ja haluan tietää että olenko raskaana" -mantra tuonne neuvolan puolelle. Tänään puhuin toisen neuvolatädin kanssa, jonka mielestä ei ole kiirettä eikä tarvetta tulla käymään, vaikka vuotoja on. Painottavat paljon sitä kipua (mulla ei ole ollut edes sitä ensimmäistä nipistystäkään).

Tänään on tullut uusi oire. "Jokin mötikkä" (eli kohtu) muljahtelee tuossa häpyluun tienoilla jännästi. Ihan kuin ei mahtuisi olemaan sen häpyluun takana (onko tämä mahdollista?). Varsinkin kumartuessa tuntuu sellainen muljahteleva mötikkä. Sori nää mun selitykset.

Mitä kaikkea kivaa olette suunnitelleet / aloittaneet jo tekemään heti raskauden alussa? Mun oli aivan pakko ostaa pieni kalenteri, jonne kirjoitan päivittäin muutaman rivin fiiliksistä ja oireista.

Yhden masukuvan otin myös, mutta pitäisi ottaa ihan säännöllisesti joka viikko, varmaan aamulla ennen aamupalaa (ettei mene sitten turvotusten ja ruokien piikkiin pömpötykset).
Mulla tuntunut myös aiemmissa raskauksissa tuo kuvailemasi "mötikkä".:LOL: Siellä hyö kasvaa...;):love:
 
Varovaisesti hyppään mukaan nyt kun eka neuvola on takana. Viikkoja tällä hetkellä 5-7, joten laskettu aika osunee joka tapauksessa huhtikuulle vaikkei tarkempaa tietoa vielä olekaan. Sain keskenmenon tuossa heinäkuun alussa, ja siitä heti suoraan tämä raskaus, joten siksi haastavaa laskea viikkoja oikein.

Meille tämä on neljäs, ihan odotettu kaveri vaikkakin tämä raskautumisvauhti tuon keskenmenon jälkeen vähän pelottaa. Ikää on 29v, ja tämän neljännen olisi tarkoitus olla viimeinen. Aiemmin oli tarkoitus pysyä kolmessa, mutta viime vuonna tuli ehkäisystä huolimatta ylläriraskaus, joka tosin paljastui rypäleraskaudeksi. Neljännelle jäi kuitenkin paikka sydämeen, joten josko nyt onnistaisi.

Nuorin lapsista on nyt 5v, ja on kyllä jännä miten on taas ehtinyt unohtamaan tämän kestoväsymyksen ja -pahoinvoinnin, hyvä jos tuntuu sängystä pääsevän toisina päivinä ylös :unsure:
 
Noh, nyt on eka neuvola takana. Kuten arvasin, laski lasketun ajan sillä oletuskierrolla vaikka sanoin että mulla on ollut kiertopäiviä 30-31, joten nyt on neuvolan mukaan menossa rv 8+0 ja la 5.4.2018. Ei oikein mitään fiiliksiä jäänyt käynnistä, edelleen sama "no oonko muka oikeesti raskaana". Ei tullut oikein mitään uutta tietoa, eikä mulla ollut mitään kysyttävääkään. Np-ultra joskus syyskuun lopussa, siihen asti sitten vain odotellaan. Täällä saa ultraan kuulemma myös ilta-aikoja, se sentään helpotti kovasti mun työnvaihtostressiä.
 
@jokonyt Jostain vihkosesta luin että runsas valkoinen valkovuoto on normaali ilmiö tietyillä viikoilla. En nyt muista noita viikkoja mutta joku rv5-10 aikana tapahtuva juttu.

Hei, mä pääsen huomenna ultraan! Oma sairaanhoitaja/kätilö soitti aamulla (vastasi johonkin niistä 15 eri soittopyynnöstä mitä olen tässä viikon aikana jättänyt :whistle:). Hän vaikuttaa todella sympaattiselta ja ymmärtäväiseltä ammattilaiselta (tai sitten he ovat siellä tuumineet, että helpommin mut saa hiljaiseksi vähäksi aikaa kun antaa periksi ja järjestää sen ultran).

Hyvä että se on huomenna, nimittäin (ÄLLÖVAROITUS):

Tuossa iltapäivällä kun nousin sohvalta istumaan, tunsin että Nyt Tulee Taas Ja Paljon ja kipitin vessaan ja ajattelin että verta sieltä vaan roiskuu ja kiskaisin housut alas niin siellä olikin puolen kämmenen kokoinen hyytymä siteen päällä ja siitä se sitten luiskahti vauhdilla housunpunttiin asti. Joo.
Tällasta.
 
@Korallikala mulla jäi ekasta neuvolasta täysin sama fiilis - ollaanko sitä nyt oikeesti raskaana. Ystävällisesti neuvolatäti yritti kyllä sydänääniä kuunnella, mutta eihän niitä löytynyt. Piina se jatkuu vaan..

Tietysti kun pääsin sanomasta, että viime viikolla oli tosi huono olo, kaks viimestä päivää on ollu aivan kamalia. Mikään ei pysy sisällä! Tänään olo vaikuttaa paremmalta, mutta katsotaan :D

Linn rv 8+3
 
Huomenta kaikille! Ihanaa kun on viikonloppu, saa huilata ihan luvan kanssa.....tai sitten ei.;)

Täällä menee oireet todella vuoristorataa; välillä ei mitään, sitten korkeintaan väsyttää ja vielä vähän väsyttää. Kuvotusta hieman... ja vuotoja ei ole ollut minkäänlaisia. Mutta ei särje rintoja, ei oo metallin makua suussa, mielentilakin suht normaali.:LOL: Kai tästä pitäisi iloita ja varmaan tässä ehtii kaikki mahdolliset vaivat vielä alkaa mutta muistelisin että edellisissä (poika)raskauksissa olin tässä vaiheessa jo joka aamu pää pöntössä.:p Neuvolaan reilu viikko...tuskin tulen minäkään siellä yhtään vakuuttuneemmaksi tästä hommasta.

Vanha kunnon iskiassärky on palannut ja yritän olla yhdistämättä sitä tähän raskauteen mutta kai sekin on mahdollista että vanhat selkävaivat palaa kun paikat muuttuu tuolla alhaalla...?(n) Keskenmeno oireilisi kai muutenkin kuin tuolla oikean puolen säryllä...:unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu
Huomenta! :) täällä tuntuu että oireita tullu vaikka millä mitalla nyt parina päivänä.. tosin voihan olla vaa sitä et tutkiskelen jatkuvasti oireita :whistle: rintojen aristus on koko aikasta, möykky tuntuu etenki seistessä, pahoinvointia ja hajuaisti herkkyyttä..
Varmasti ihan mahdollista et tulee takas mut toivotaan ettei tulis! Kai keskenmeno tuntuis sitte koko masussa tai selässä..
 
Huomenta! :) täällä tuntuu että oireita tullu vaikka millä mitalla nyt parina päivänä.. tosin voihan olla vaa sitä et tutkiskelen jatkuvasti oireita :whistle: rintojen aristus on koko aikasta, möykky tuntuu etenki seistessä, pahoinvointia ja hajuaisti herkkyyttä..
Varmasti ihan mahdollista et tulee takas mut toivotaan ettei tulis! Kai keskenmeno tuntuis sitte koko masussa tai selässä..
No niin minäkin ajattelen...ja kai se rupeaisi vuotamaan jossain vaihessa jos kesken menee. Pitää yrittää vaan luottaa että kaikki on hyvin.(y) Melko lamauttava vaan tää pistäminen kun ei meinaa missään asennossa olla hyvä...:confused:
 
Omanapainen keskusteluni jatkuu taas. Mulla ei ole oikein ketään muuta, kenelle näistä puhuisin. Mies on varovaisen innokas, mutta ei se oikein osaa näitä juttuja.

Ultrassa käyty ja siellä se tyyppi köllötteli! Kaikki oli niin hyvin kuin voi näille viikoille (8+) odottaakin. Sydämensyke löytyi ja tyyppi teki pari keikaustakin siinä ultratessa. Siinä aluksi riisuessani kerroin kätilölle tuosta kämmenenkokoisesta klöntistä ja vähän hän kauhistui että ei voi olla mitenkään hyvä asia sellainen.
Vuoto on *KopKop* loppunut!

Tällaisia hyviä uutisia. Samalla käynnillä tehtiin tuo alkuraskauden terveystarkistus ja mitä kaikkea siinä nyt oli. Sain kasan lehtisiä ja ohjekirjasia ym. Saanko näin raskaana ollessani olla tyytymätön tuohon neuvolakorttiin? Se näyttää enemmänkin postin mainospaperilta. Sana "Neuvolakortti" lukee siinä todella pienellä, postin logo taas on iso.

Mutta mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Onko kellään muulla oireena närästystä? Mulla ei oo koskaan oikein närästäny eikä esikoisenkaan kans sellaista ollu, mutta nyt välillä polttelee tosi ikävästi rintalastan päältä ja kaulalla..

Rapsu_ 8+0
 
Mua närästää! Se onkin melkein ainoa oire. Närästää aamulla, päivällä ja illalla. Ei onneksi superpahasti vielä, mutta sen verran, että välillä pitää ottaa lääkettä. Alkoi jo tosi varhaisessa vaiheessa. Toisinaan on myös tosi kova nälkä, ja luulen että sekin on vain omanlaistaan närästystä.
 
Heippa, täällä vasta omien laskujen mukaan viikkoja 5+5, mutta oireita löytyy koko kirjo. Jo ennen plussausta alkoivat älyttömän kipeät alavatsakrampit, ne ovat onneksi helpottaneet siitä 20 x vuorokaudessa muutamaan kertaan. Tissit ovat jäätävän kipeät ja kasvaneet jo nyt:( nälkä on jatkuvasti ja vessassa ravaan myös koko ajan :p viimeisimpänä alkoi pari päivää sitten kuvotus, joka yltyy koko ajan :sick: katsotaan milloin pääsen halailemaan pönttöä...o_O mites muilla, milloin oireet alkoivat?
 
Närästystä on ollut täälläkin :unsure: pahoinvointi ei ainakaan vielä ole helpottanut yhtään, viikkoja siis nyt 8+6. Oireet alkoivat n. 4+ viikolla, ensimmäisenä tuli hajuherkkyys ja aloin epäillä raskautta kun tyttären kuorima mandariini haisi todella voimakkaasti minun nenääni :LOL: alkuraskaudet ovat mulla olleet aina sitä aikaa kun kaikki vaan haisee. Pahoinvointia alkoi tulla viikolla 5+.

Vielä vähän päälle viikko ekaan neuvolaan, odottelua odottelua.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84
@Miala
Mulla on vielä aika lieviä oireilut. Väsymys on ollu kyllä ihan hirveetä!! Sitte välillä ihan hulluna kuivaa suuta et kokoajan pitää olla kivennäisvesipullon kaulassa kiinni -> pelkkä vesi ei oikeen maistu..
Alaselkää juilii aina sillontällön ja möykky tuntuu alamahalla. Lieviä vihlasuja ollu, mut ei vielä kunnon repimiskiputuntemuksia.
Rinnat edelleenki kipeet, varsinki nännit ja on turvonneet ja selkeesti nännikehän ympäryksen reunat tummentunu.
Etomistaki on alkanu tulee ja kuumia aaltoja!! Tai vilunväreitä! Ärsyttävää..
 
Nii oliks täällä tupakoitsijoita muitakii ku mä?? :geek: Mun on aina ollu helppo lopettaa öyhyyttäminen, kun oon positiivisen testin tehny. Silti idioottina alottanu uudestaan 2-3 vuoden savuttomuuden jälkeen.
Jospa nyt ei enää tarviis alottaa enää ikinä uuestaan
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84
Ihana kuulla @sanopirkka olit ajatuksissani mutta en viitsinyt udella jos olisikin ollut jotain vakavampaa. :( Mutta super ihana kuulla ja tsemppiä! :love: Sitä vartenhan tämä ketju on että saamme toisistamme tukea, kun ei nuo miehet aina vielä tässä vaiheessa ymmärrä.. (y)

Täällä 5+4. @Hantta81 minä oon tupakoitsija. Yhden päivässä poltin puolikkaan. Mutta nyt viikon verran etten yhtään. Aamulla on pahin. Täällä ei ole yhtään pahoinvointia eikä oikein mitään muutakaan oiretta, ehkä tuota valkovuotoa on reilummin ja nännejä iltaisin kihelmöi mutta vain iltaisin... o_O ei ole yhtään raskaana olo fiilis.. ensi sunnuntaina eka ultra! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84

Yhteistyössä