Huhtikuiset 2018

Hei! Olkaa onnellisia jos ei ole pahoinvointia. Nyt vaan nautit siitä kihelmöivästä js jännittävästä tunteesta, että kohdussasi kasvaa pieni ihme @Bluebelle :love::love:
Mulla kaksi edellistä raskautta lähes oireettomia (tyttöjä molemmat, joten ei ainakaan mun kohdalla se myytti pitänyt paikkaansa) :ROFLMAO::whistle: Mutta hauskoja noi tommoset raskausmyytit.
Tällä kertaa etovaa oloa ollut, mutta edelleenkään ei ole tarvinnut pönttöä halailla. Toisaalta eikös se pahoinvointi oli yleensä pahimmillaan viikoilla 7-11. En tiedä sitten, mutta niin sanotaan useastikin. En silti olisi yhtään huolissani pahoinvoinnin puuttumisesta.
Mulla nyt viikot 7+5 ja olo tällähetkellä hyvä. Kovasti odotan viikon päässä olevaa ekaa neuvolaa vko 8+6 ja sitten se ylimääräinen ultra jonka varasin vko 9+1 Iiiks!!! :love::love::love:
Ja mitä niihin tuntemuksiin tulee, mulla on ollut alusta asti tunne tuplaraskaudesta. Mutta katsotaan. :whistle::ROFLMAO::ROFLMAO:

Siihen fb-ryhmään hsluaisin myös liittyä, mutta en taida vielä uskaltaa jos liikkeeni pystyykin jäljittämään. Vielä kun en haluaisi ksikkien tietävän.

Mukavaa viikon jatkoa ihanaiset! :D
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu
Hei! Olkaa onnellisia jos ei ole pahoinvointia. Nyt vaan nautit siitä kihelmöivästä js jännittävästä tunteesta, että kohdussasi kasvaa pieni ihme @Bluebelle :love::love:
Mulla kaksi edellistä raskautta lähes oireettomia (tyttöjä molemmat, joten ei ainakaan mun kohdalla se myytti pitänyt paikkaansa) :ROFLMAO::whistle: Mutta hauskoja noi tommoset raskausmyytit.
Tällä kertaa etovaa oloa ollut, mutta edelleenkään ei ole tarvinnut pönttöä halailla. Toisaalta eikös se pahoinvointi oli yleensä pahimmillaan viikoilla 7-11. En tiedä sitten, mutta niin sanotaan useastikin. En silti olisi yhtään huolissani pahoinvoinnin puuttumisesta.
Mulla nyt viikot 7+5 ja olo tällähetkellä hyvä. Kovasti odotan viikon päässä olevaa ekaa neuvolaa vko 8+6 ja sitten se ylimääräinen ultra jonka varasin vko 9+1 Iiiks!!! :love::love::love:
Ja mitä niihin tuntemuksiin tulee, mulla on ollut alusta asti tunne tuplaraskaudesta. Mutta katsotaan. :whistle::ROFLMAO::ROFLMAO:

Siihen fb-ryhmään hsluaisin myös liittyä, mutta en taida vielä uskaltaa jos liikkeeni pystyykin jäljittämään. Vielä kun en haluaisi ksikkien tietävän.

Mukavaa viikon jatkoa ihanaiset! :D
Fb ryhmä on salainen, sitä ei siis löydy edes haulla. Näin ollen kukaan muu kun ryhmäläiset ei näe jäseniäkään. Täytyy hetkellisesti olla mun fb kaveri et saan lisättyä ryhmään. Eli mulle yksityisviestiä jos ryhmään haluat.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84
Ääh, varasin äsken seulontatutkimuksiin ajat. Verikoe on parin viikon päästä 10+6 mutta np-ultra vasta lokakuussa 13+5. :( Sinne saa ilta-aikoja vain yhtenä päivänä viikossa ja aiemmat oli kaikki jo menneet. Yksin kyllä pääsisin päivälläkin, mutta sitten mies ei mitenkään pääse mukaan. Viisi pitkää viikkoa olisi sitten vielä odotettavana, onpa mälsää.
 
Hiiih! :love: Eka nla takana, ja sitä myöten myös eka ultra.. ja siellähän se pikkunen loikoili ja sykekin löyty.. vastas rv 7+0, mut mennään menkkojen rv 7+3 mukaan ku ei tuon kummempaa heittoa ainakaa tässä vaiheessa.. :love::love: Nyt voi ees vähä huokasta..

Seukka nla vasta lokakuussa, mut ilmeisesti sitä ennen pääsen jo nt-ultraan.. :)

Mieki voisin faxeryhmään tahtoa, eli laitan viestiä..
 
Täällä olotila vaan jatkuu, hirveän sekavat fiilikset. Siirsin ultraa toisen päällekäisen menon takia ja se aikaistui jo ylihuomiselle! Ihanaa! :love: Yritän niin kovasti olla positiivinen mut pelottaa ja ahdistaa... (n)
Nyt odotan vaan perjantaita kuin kuuta nousevaa. Jospa tämä sitten helpottaisi..?

Närästys on muuten tullut tännekin. :confused: Varsinkin nukkumaan käydessä ihan kamala polte... Rennietä menee runsaasti. Todella inhottavaa mut toisaalta otan vastaan kaikki olotilat jos vaan tietäisin et "se on sen arvoista" eli siitä syntyy jotain hyvää. ❤ Mullahan edelliset onnistuneet raskaudet (joista siis lapset) olivat todella vaikeat kipujen ja oireiden kanssa. Taas synnytykset oli helpot. Aina olen sanonutkin että synnyttää voisin samalla tavalla vaikka kerran kuukaudessa muutaman tunnin jos joku muu kestäisi sen 9kk kivut. :LOL:


Lellu ja pieni 7+0
 
Mullakin eka neuvola käytynä, mutta todella vahva tunne, että kesken on mennyt. Kaikki mahdolliset oireet on kadonnu viime viikonloppuna. Neuvolassa asiaan ei oikeen sanottu juuta eikä jaata, tyyliin ei kannata miettiä. Vuotoja ei vielä ole tullut, mutta ei kai niitä itestään aina tulekaan. Ei kai tässä auta muu kuin odotella vuotoa tai viimeistään ultrassa todeta tilanne (n) Niin ja nyt rv 7+3.
 
Moikka kaikille! Täällä 31v. toista lasta odottava. LA 23.4. Oireita ei juuri vielä ole, mutta täytyy koittaa olla asiasta tyytyväinen vaikka vähän huolestuttaakin. Muakin kiinnostaa se salainen fb-ryhmä :) Laitan siis pillipöllö sulle viestiä :)
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu
Mullakin eka neuvola käytynä, mutta todella vahva tunne, että kesken on mennyt. Kaikki mahdolliset oireet on kadonnu viime viikonloppuna. Neuvolassa asiaan ei oikeen sanottu juuta eikä jaata, tyyliin ei kannata miettiä. Vuotoja ei vielä ole tullut, mutta ei kai niitä itestään aina tulekaan. Ei kai tässä auta muu kuin odotella vuotoa tai viimeistään ultrassa todeta tilanne (n) Niin ja nyt rv 7+3.
Samat fiilikset täällä. :( Ja vielä kun ultra-aika meni niin pirun kauas, niin on vielä viisi viikkoa odotettavana, nyt siis 8+6. Tulee kyllä todella pitkiä viikkoja.
 
Mähän kirjoitin aikaisemmin että tämä odotusaika ON pelkkää odottamista.
Nyt kun luin noita kalenterin merkintöjä, niin noita oireita tulee ja menee, et joskus on pari päivää ihan oireeton ja normaali olo ja sit taas yhtäkkiä tulee jotain uutta oiretta.

Eilen illalla alkoi epämääräisen huono olo. Vähän kun matkapahoinvointia. Ei oksettanut tms. Mutta tukala olo oli. Sama on jatkunut tänään, mutta ei koko aikaa. Ruokailu jotenkin vaikuttaa siihen.

Mies kielsi multa Rennien käytön. Sisältää kuulemma alumiinia. No, mä muutenkin mieluummin vähän kärsin ensin, kokeilen lääkkeettömiä keinoja ja vasta viimeisessä hädässä suostun ottamaan lääkettä (esim. särkylääke)

Ai niin, nyt on aikaa labraan, np-ultraan ja neuvolaan. Viikon välein kaikki.

Sano Pirkka 8+6

Ps. Oonko vähän liian aikaisessa kun mietin jo että koska jäisin ä-lomalle, koska palaisin takaisin töihin ja koska noista pitää ilmoitella ja kenelle...?
 
Mähän kirjoitin aikaisemmin että tämä odotusaika ON pelkkää odottamista.
Nyt kun luin noita kalenterin merkintöjä, niin noita oireita tulee ja menee, et joskus on pari päivää ihan oireeton ja normaali olo ja sit taas yhtäkkiä tulee jotain uutta oiretta.

Eilen illalla alkoi epämääräisen huono olo. Vähän kun matkapahoinvointia. Ei oksettanut tms. Mutta tukala olo oli. Sama on jatkunut tänään, mutta ei koko aikaa. Ruokailu jotenkin vaikuttaa siihen.

Mies kielsi multa Rennien käytön. Sisältää kuulemma alumiinia. No, mä muutenkin mieluummin vähän kärsin ensin, kokeilen lääkkeettömiä keinoja ja vasta viimeisessä hädässä suostun ottamaan lääkettä (esim. särkylääke)

Ai niin, nyt on aikaa labraan, np-ultraan ja neuvolaan. Viikon välein kaikki.

Sano Pirkka 8+6

Ps. Oonko vähän liian aikaisessa kun mietin jo että koska jäisin ä-lomalle, koska palaisin takaisin töihin ja koska noista pitää ilmoitella ja kenelle...?
Mihinköhän toi miehes tieto perustuu et sisältää alumiinia? :eek: Rennie on mun käsittääkseni ihan vaan kalkkia eikä edes sinänsä oo samanlainen lääke kuten esim särkylääke. Ja todella yleisesti raskausaikana käytetty. Hyvä toki, jos pärjäät ilman, ei siinä mitään. Itse en ois ekassa raskaudessa loppuvaiheessa kyllä mitenkään pärjänny ilman Rennietä :D

Ja mä ainakin oon jo hyvin vuoksi Kelan laskurilla katsonut koska alkais äitiysloma jne :whistle::LOL: Esimiehelle ilmoitan raskaudesta varmaan sit kun viikkoja on yli 12 ja jos kaikki on hyvin:)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84
Aletaanko mekin kerätä tietoja lokakuun kuukausiketjua varten? Minä voin vaikka hoitaa ketjun aloituksen ja tietojen keräämisen ensimmäisen viestiin, kunhan vain ilmoitatte ne. :)

Eli jospa jokainen ilmoittaisi nämä: "Laskettu aika / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala".

Uudet tiedot ja päivitykset punaisella (värin voi muuttaa muokkausvalikon pisarasta) omaan viestiin, niin kerään ne listaan. Lista pysyy jatkossa aina ketjun ekalla sivulla ja päivitän tiedot siihen.

Lista synnytyssairaaloista:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Aletaanko mekin kerätä tietoja lokakuun kuukausiketjua varten? Minä voin vaikka hoitaa ketjun aloituksen ja tietojen keräämisen ensimmäisen viestiin, kunhan vain ilmoitatte ne. :)

Eli jospa jokainen ilmoittaisi nämä: "Laskettu aika / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala".

Uudet tiedot ja päivitykset punaisella (värin voi muuttaa muokkausvalikon pisarasta) omaan viestiin, niin kerään ne listaan. Lista pysyy jatkossa aina ketjun ekalla sivulla ja päivitän tiedot siihen.

Lista synnytyssairaaloista:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
Tähän sen verran korjausta, ettei Savonlinnassa ole synnytetty enää pariin vuoteen. Täältä mennään Mikkeli/Kuopio/Lappeenranta/Joensuu :)
 
Tässä vaiheessa ei ehkä ole niin väliä värillä. :) Mutta sitten, kun ultrien myötä tulee korjauksia laskettuun aikaan ja niistä ilmoitetaan viestissä muun tekstin joukossa on hyvä korostaa eri värillä, että se varmasti huomataan. Nyt kyllä vielä lupaan huomata kaikki ja kopioida, etenkin kun noin näppärästi aloitte kasata yhtä listaa. :)
 
Mä en kestä tätä mun pääkoppaa! :mad: Muutamana päivänä on oksennus tullut ja tänään kun ei oo, niin heti taas huoli siitä onko masussa ketään.:( Miten sitä luokin itse itselleen niin paljon kauhukuvia, huoh. Nyt rv 6+1 ja ultra ja neuvola on kahden viikon päästä. Kai tää huolehtiminen ja murehtiminen on osa välittämistä, mutta kyllä tää pääkoppa saa välillä raivonpartaalle! :D
 

Yhteistyössä