Huhtikuiset 2024

Viimeksi muokattu:
Vielä en huhtikuisten keskustelua löytäntyt joten teinpä itse. Muokkaan ekaan viestiin muiden tiedot, niin on tiedot heti nähtävillä eikä tarvii myöhemmin kaivella viestien syövereistä :) Ja tarvittaessa voi muokata tietoja myöhemmin, kun esim laskettu aika tarkentuu!

Täällä hyvin epätodellinen olo. Esikoista "tehtiin" 1,5 vuotta ja nyt tärppäsi jo yk 2. En vaan usko tätä todeksi! Oireita ei vielä ole ollut, tosin onhan nyt vasta dpo 12/rv 3+5.
 
Heippa! Plussasin kans eilen ja tänään digillä varmistus 😊

la 8.4/ 37v / 3 lapsi / ulkomaat

Eli asun ulkomailla, mut nää suomalaiset vauvaryhmät on kivoja, niin mielelläni oon näissä mukana. Fb ryhmä kiinnostaa myös.

Vielä ei mitään suurempia oireita, mut aavistin ennen plussaa olevani raskaana, niin kuin kahdessa aikaisemmassakin raskaudessa. Pahoinvointi yleensä alkaa rv 6 että sitä odotellessa.
 
Voin liittyä listalle ja mielelläni jossain vaiheessa Facebook-ryhmäänkin. Tänään DPO13 ja vahva plussa Clearbluen testissä :) olo on aika vetämätön mutta se johtuu varmasti ainakin osittain päällä olevasta flunssasta, joka alkoi samana päivänä kun ekan kerran testasin ja sain plussan testiin.

7.4. / 37 v / 2. lapsi / HUS
 
Onko muilla alkuraskaudessa alavatsakipuja? Mulla nyt ollu kaks päivää tauotta ja pelottaa. Muutenki oli niin ihme ja täys yllätys tuo plussa testi. Itkun täyteiset pari päivää ollu, ku kaikki mietityttää. Mutta kyllä tätä on vuosia odotettukkin😍🤩
Äsken laitoin jonku tekstin mut tein vahingos uuden alotuksen, kun en osaa käyttää tätä😂
 
Onko muilla alkuraskaudessa alavatsakipuja? Mulla nyt ollu kaks päivää tauotta ja pelottaa. Muutenki oli niin ihme ja täys yllätys tuo plussa testi. Itkun täyteiset pari päivää ollu, ku kaikki mietityttää. Mutta kyllä tätä on vuosia odotettukkin
Äsken laitoin jonku tekstin mut tein vahingos uuden alotuksen, kun en osaa käyttää tätä
Alavatsan kivut kuuluu alkuraskauteen 😊 kohtu kasvaa niin aiheuttaa erilaisia kiputuntemuksia.. mulla itsellä on paljon niitä repäisykipuja, viimekin yönä heräilin kun käänsin kylkeä niin sattui ihan tosi kovasti alavatsaan 😖

Milloin plussasit ja mikä pv on laskettuaika? 😊
 
Onko muilla alkuraskaudessa alavatsakipuja? Mulla nyt ollu kaks päivää tauotta ja pelottaa. Muutenki oli niin ihme ja täys yllätys tuo plussa testi. Itkun täyteiset pari päivää ollu, ku kaikki mietityttää. Mutta kyllä tätä on vuosia odotettukkin
Äsken laitoin jonku tekstin mut tein vahingos uuden alotuksen, kun en osaa käyttää tätä
Mulla on ollut alavatsakipuja tässä ja ekassa raskaudessa jo ennen kuin menkat ollut myöhässä. Oli ihan normaaleita kipuja jotka johtui vaan kohdun kasvusta 😊
 
Onko muilla alkuraskaudessa alavatsakipuja? Mulla nyt ollu kaks päivää tauotta ja pelottaa. Muutenki oli niin ihme ja täys yllätys tuo plussa testi. Itkun täyteiset pari päivää ollu, ku kaikki mietityttää. Mutta kyllä tätä on vuosia odotettukkin
Äsken laitoin jonku tekstin mut tein vahingos uuden alotuksen, kun en osaa käyttää tätä
Mulla oli ovulaatiosta n. dpo 8 asti menkkakipuja, sen jälkeen muuttui repäisykivuiksi. Esikoista odottaessa oli ekat viikot menkkakipuilua, joten sanoisin kans normaaliksi :) Toki jos kovin voimakasta kipua on, niin sitten saattaisin huolestua. Mutta voimakkaatkaan kivut ei välttämättä ole pahasta, mutta asia kannattaa sillon selvittää.
 
Oletteko muut olleet vielä neuvolaan yhteydessä? Mä soittelin tänään, sain soittoajan keskiviikolle jonka jälkeen vasta varataan varsinainen neuvola aika.

Entä oletteko varhaisultraan menossa? Meiltä jää kyllä hinnan takia välistä, vaikka kovasti haluisin mennä. Hinnat täällä yksityisellä n. 350€ o_O
 
Oletteko muut olleet vielä neuvolaan yhteydessä? Mä soittelin tänään, sain soittoajan keskiviikolle jonka jälkeen vasta varataan varsinainen neuvola aika.

Entä oletteko varhaisultraan menossa? Meiltä jää kyllä hinnan takia välistä, vaikka kovasti haluisin mennä. Hinnat täällä yksityisellä n. 350€
Varasin joo ekan neuvolan, meillä sen sai varattua sähköisesti Maisan kautta. Ei harmillisesti päästy samalle terkalle joka on meillä ollut esikoisen kanssa kun hänelle oli tarjolla vain yksi aika sopivilla viikoilla ja se taas ei mulle sopinut työmatkan vuoksi. Aion kuitenkin pyytää varaamaan seuraavan käynnin sitten taas tuolle meidän omalle terkalle.

Varhaisultraan varasin myös juuri ajan. Meillä on hoitoalkuinen raskaus yksityisellä lapsettomuuskiinikalla joten ultran hinta tuntuu suorastaan pieneltä kustannukselta muihin käynteihin verrattuna ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Haavejuttu
Varasin joo ekan neuvolan, meillä sen sai varattua sähköisesti Maisan kautta. Ei harmillisesti päästy samalle terkalle joka on meillä ollut esikoisen kanssa kun hänelle oli tarjolla vain yksi aika sopivilla viikoilla ja se taas ei mulle sopinut työmatkan vuoksi. Aion kuitenkin pyytää varaamaan seuraavan käynnin sitten taas tuolle meidän omalle terkalle.

Varhaisultraan varasin myös juuri ajan. Meillä on hoitoalkuinen raskaus yksityisellä lapsettomuuskiinikalla joten ultran hinta tuntuu suorastaan pieneltä kustannukselta muihin käynteihin verrattuna
JOo, ei enää ultrat ym.tunnu missään muiden lapsettomuushoitokustannusten jälkeen 😅😅😅 meillä klinikan puolesta eka vu jo varattu, sekä neuvola ja lääkäri. Neuvolaterkka puhui että ikäni puolesta saan niptin 😊 tätä toivoinkin 🤗
 
  • Tykkää
Reactions: Haavejuttu
Täällä meillä päin ei ole neuvolajärjestelmää, vaan aluksi varataan aika omalle (yleis)lääkärille ja sieltä saa sitten lähetteen ultriin ym. En ole vielä varannut mitään, mut luultavasti pyydän lähetteen myös varhaisultraan. Paikallinen ”kela” korvaa siitä jonkin verran eli maksettavaksi jää itselle ehkä noin 100e.
 
Varovasti liityn itsekin tänne mukaan. Plussasin tänään aamulla rv 4+1. Toivottavasti tyyppi pysyy mukana. Esikoinen on syntynyt 02/2019 ja monta vuotta mietittiin että halutaanko toista lasta. Nyt sitten päätettiin kokeilla, ja tässä ollaan.


La 9.4 (laskurin mukaan) /Naatuska90 / 33/2.lapsi /OYS
 
  • Tykkää
Reactions: Haavejuttu
Neuvola-aika varattu syyskuun alkuun. Varhaisultraan kovasti haluaisin, mutta tosiaan kun hinnat sen n.350€ niin taitaa jäädä välistä. Ehtiihän tässä vielä miettimään ja aikaa varaamaan. Nyt vasta rv 4+4.

Rinnat älyttömän kipeät, välillä pientä menkkajuilintaa ja öklö olo. Ei varsinaista pahoinvointia kuitenkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä