**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Stoppis Hyvät kaupat sit teit rattaista, kun tuli vielä uudempi malli mitä piti :D

:wave: KiiajaVille Laitoin sulle yv:tä tosta FB:n ryhmästä =)
Ja kerroit tosta liman lisääntymisestä, niin mulla on kans lisääntyny ja on siis sellasta kirkasta. Oonkin ajatellut, et voisko olla merkki jostain, mut ei kai nyt vielä..?

Maitoa ei oo mulla tullut. Viimekskään ei tullut ja sit kun supparit ja synnytys alko niin sit alko tulemaan. Ja siitä sit päättelinkin, että kyllä se taitaa nyt olla synnytys edessä :D

Tinttarillalle Paljon paljon onnea pienestä rinsessasta! :flower: :heart:

:wave: Buamillekin laitoin yv:tä! =)

Poika kömpi yöllä meidän väliin nukkumaan ja jonkin ajan kuluttua mulla meni hermo kun se oli ihan mussa kiinni ja mulla oli ehkä joku 10cm tilaa siinä sängyn reunassa, joten siirryin sitten sohvalle! Eipä siinäkään kauheesti saanu nukuttua, ja en oo ihan varma tuliko pari kipeetä supparia vai oliko vaan jotain muuta..

Katyana & NaNNa <3 33+2
 
Katselin että kesäkuisissa oli syntynyt jo vauva helmikuun lopulla. 490g, iiks kuinka mini :heart:

Rintapumpuista - mulla on ollut tuo aventiksen pumppu. Eikä voi valittaa. Ostin sen ennen ekaa lasta ja tuli tarpeen sillä vauva ei jaksanut imeä aluksi ja maito oli saatava tisseistä pois. Eli itse kyllä ostaisin jo ennen vauvan syntymää. Pumpulla voi myös pitää maidontuotantoa myöhemmin käynnissä jos vauva jostain syystä kieltäytyy rinnasta hetkellisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
Nyt tuli "ongelma"....

Kävin hyväksymässä tuo fb:n kerhokutsun. Ja sit se "ongelma" Mistä mie sen nyt löydän?!? :ashamed: :whistle:
Pitäis näkyä myös etusivulla, vasemmassa laidassa kun on sun omat tiedot siinä, "näytä profiili" sun muut..
sen alla on ainakin mulla uutisia, tapahtumia, viestit ym.. ja vähän alempana vielä Ryhmät

Sitä klikkaamalla tulee lista niistä ryhmistä missä olen jäsenenä.

Jos tuossa Profiilisi kuvan alla ei "ryhmät" ole näkyvissä klikkaa kohtaa "Näytä lisää", jos sen alta tulisi nuo ryhmät sitten esille.

Rintapumppu on myös mulle tarpeellinen, tykkään tosi paljon Aventin pumpusta, mulla oli aikoinaan käsikäyttöinen, mutta se meni rikki. Tilalle ostin Ainun sähkökäyttöisen ja oli sekin ihan hyvä, mutta tuossa Aventin pumpussa kun on se pehmeä osa, mikä tulee rintaavasten tuntuu huomattavasti kivemmalta kuin Ainun kova muovi.
Nyt olen ostamassa Aventin sitä sähkökäyttöistä, olen siitä tarjouksen saanut ihan passeliin 75e hintaan, käytetty siis mutta on ostettu joulukuussa 2009 ja ollut vain kuukauden käytössä.
Ei paha hinta, jos jostain verkkokaupasta sen saisi 115e + toimituskulut.

Limaa tuli eilen illalla lisää, semmoinen sormenpään kokoinen klöntti. Ei veriviiruja.
Aikaisemmista on tullut noin vuorokautta ennen synnytystä limatulppaa, verisenä versiona joten en ainakaan omalla kohdalla usko että tässä vielä oltaisiin lähipäivinä synnyttämään menossa.

Vaikka nyt viikonloppuna olisi hyvät saumat saada anoppi lapsenvahdiksi.
Äitini on töissä ja isällä on hierontoja joten kerkeisivät hätä hätää vain hakemaan lapset mummilaan.
Mutta jotenkin tässätapauksessa en pidä sitä mitenkään hyvänä ideana. Noista lasten aivoituksista kun ei koskaan voi olla varma ja olenkin varma vain siitä että jos näin toimittaisiin lapset saattaisivat ajatella että heidät laitetaan pois kun uusi vauva tulee.
Vaikka kuinka vanhempani lupaisivat palauttaa lapset siinä vaiheessa kun itsekin sairaalasta kotiudun.

Vihlonta nivusissa jatkuu.. ärsyttävää. mutta yritän ajatella positiivisesti että se vaan availee paikkoja (toiveajattelua ehkä).

Täytyis vissiin taas miettiä mitä ruokaa laittaisi perheelle.. ehkä kaupassakin pitäisi käydä jos ei muuta niin lapsille aurinkolasit hakemassa kun joku on taas laittanut ne viimesyksynä niin hyvään paikkaan ettei kukaan löydä.

KiiajaVille

 
Tinttarillalle oon unohtan laittaa onittelut :flower: :flower: :flower:

pakko avautua eräästä asiasta joka mua tässä kaupungissa pännii niin hirveesti!!! Ihmiset ei todellakaan osaa parkeerata täällä :headwall: naapurissa on ilmeiseti jotku kissanristiäiset ja joka polella pursuaa autoja ...mies lähti juuri "töihin" ja joku oli parkkeeraamassa meidän pihan eteen |O :eek: ni oli ollu pakko siirtää se ja nyt toisen puolen naapuriin on tullu kaksi autoa vieraita niin toinen auto on ajettu meidän pihaan :headwall: mä en voi sietää tuommosta hommaa!!! :headwall: tekisivät helekkari niin isot pihat ettei tarvii toisten pihoihin tulla ...aargh!!!

selässä lukko tms varmaan tuossa vasemmalla puolella yläselässä ..ihan törkeen kipee...

oon nyt niin pahalla päällä noitten autojen takia et mä en viitti kommentoida muuta...ärsyttää tommonen vheliäisesti!!!
 
Tinttarilla, paljon onnea vauvasta! :flower:

Vauvan liikkeistä: Toisin kuin monella muulla, täällä vauvan liikkeet tuntuvat rauhoittuneet viime päivinä huomattavasti entisestä. Aiemmin vauva on ollut melkoinen myllääjä, mutta nyt tahti on rauhoittunut. Olisiko sitten tilaa liikkumiseen entistä vähemmän?

Emppuuu, minulle tuli ensimmäisessä raskaudessa ehkä suunnilleen tuon verran raskausarpia mahaan, kuin sinulla nyt. Minulla tosin ne kaikki tulivat navan alapuolelle (ja lisäksi rintoihin) ja kaikki arvet ilmestyivät ihan viimeisten viikkojen aikana. Joten nyt odotan jännityksellä, että mahtaako niitä tulla tämän raskauden loppumetreillä lisää...

AnnaBuun mahassa en minäkään nähnyt kyllä mitään rumaa?! Millä tavalla ruma mielestäsi?

Mahan laskeutumisesta: eipä ole masu mulla laskeutunut, mutta ei laskeutunut esikoisestakaan ollenkaan ennen synnytystä. Ja tunne on itselläni yhä edelleen vahva, että reilusti yli lasketun ajan tässäkin odotuksessa mennään, joten jospa vaikka kuukauden kuluttua alan seurailla mahdollisia merkkejä tulevasta synnytyksestä... itse asiassa toivonkin, ettei vauva syntyisi ennen laskettua aikaa, niin ennättäisin touhuta + toisaalta lepäillä kunnolla ennen vauva-arjen alkamista.

Kerhoasian jätän vielä mietintämyssyyn. Epäilen kovin, että vauva-arjen alettua minun ei tule kovin aktiivisesti kirjoiteltua, mutta jos täältä palstalta kirjoittelu hiljenee kokonaan, niin sitten seuraan teitä kerhoon, vaikka itse en sinne juuri saisi tekstiä tuotettuakaan. :ashamed:

Rosahdus 36+2
 
Buamille kiitokset kerhon perustamisesta =) :flower: Yksäriä laitettu :wave:

Me ollaan nyt pikkujätkän kanssa kahdestaan kotona, kun isommat on mummolassa ja mies on viihteellä. Vähänkö outoa olla näin pienellä porukalla :D Saas nähdä miten uni tulee... Täytskärin pohja tuoksuu uunissa, miehellä on huomenna synttärit, pientä iltapuhdetta mulle täyttää se sitten (lakua ja sitruunaa täytteeksi :p uskokaa vaan pois, on muuten hyvää!). Huomenna sitten kahvitellaan lähisukulaisia ja ystäväpariskunta tulee meille vielä syömäänkin, että on ohjelmaa sunnuntaille. Muuten myös ensi viikonloppuna on miehellä viihteellä käyntiä, mutta sitten loppuu :D Jännästi nyt sattunut tähän viime tinkaan näitä menoja - hän siis käy n. 5 kertaa vuodessa viihteellä, joten en siis pistä pahakseni =)

Nyt pitää tsekata kakkua :wave:

stoppis 36+4
 
buamille kiitos tuosta kerhon perustamisesta. :)

Pitää vaan muistaa näiden uusien paikkojen olemassaolot. Tänään nimittäin huomasin että olin jo unohtanut sen FB-kerhon, mutta kävinkin sitten äsken siellä esittäytymässä. :) Tosin mun profiilikuvasta ei kamalasti kasvoja tälle nimimerkille saa. :D

Stoppiksen kakun täyte kuulostaa niiiiiiin hyvälle! Mulla on joku ihmeen lakuhimo päällä, tekisi mieli lakritsijäätelöä koko ajan, mutta kun ei sitä viittis ihan määräänsä enempää syödä. :D

Kipuilijoille isot halit!. :hug:

Täällä tosiaan usealla kuulostaa sille, että synnytys lähenee. Hyvillä viikoillahan tässä porukkaa alkaakin jo olemaan. :)
Itse olen tullut siihen tulokseen, että ylitte tää vielä menee. Se lääkärin "uhkaus" muutama viikko sitten synnytyksen alkamisesta on enää pelkkä muisto vain. :D Eipä ole mitään sen kummempaa merkkiä nytkään ilmassa. Noita kivuttomia, mutta äärimmäisen epämiellyttäviä, supistuksia tulee kyllä koko ajan, mutta siinäpä sitten kaikki. :D
Oman äidin kanssa keskustelin tänään ja minä olen syntynyt kuulemma rv 37+4, eli huomenna olis mulla nuo samaiset viikot...
No aina parempi kai tuo on mitä lähemmäs sitä laskettua aikaa pääsee, varsinkin nyt kun olokin on ollut ihan siedettävällä tasolla. :)

Nyt alan odotteleen miestä salilta niin pääsis sitten saunomaan. Oikein illan kohokohta. :D

Rauhaisaa viikonloppua kaikille!

- Hapsiainen ja Herne 37+3
 
Kaikille vastattu yksärinä nyt salasana tänne kaksplussan kerhoon.
Siis niille jotka sitä salasanaa on pyytäneet =)

Hyväksyn teitä sitä mukaa kun "hakemuksia" tulee kerhoon.
Ja ne kysymykset on sitten sellasia jotka tulee automaattisesti mut niihin ei tarvi vastata jos ei halua. :D

Ja tosiaan, ei kestä kiittää, opetteluahan tuo mullakin onpi tuon kerhon käyttö....
toivottavasti en kovin mokaa... =)
 
Mä en jaksa nyt mitään kommentoida kun masentaa vaan kaikki. Käyn kuitenki usein lukemassa teidän juttuja.
Tänään tuli 36 vko täyteen! :heart: Tuntuu, ettei elämässä oo nyt muuta hienoo kuin tää masukaveri joka "ihanasti" tunkee jalkaansa kylkiluiden alle. <3 Niin rakastan häntä! :)

Feles 36+0 <3
 
Heps! Mulla on tainnut hajuaisti parantua näin loppua kohden. Eilen haistoin energiajuoman; odoteltiin hissiä tuolla alhaalla, ja jollain ylemmästä kerroksesta hissiin tulevalla oli avattu energiajuoma kädessään. Poistuivat hissistä ja me mentiin niiden jälkeen ylös. Sen juoman haistoin siis paljon ennen kuin ne edes tuli hissistä pois. Nyt on illan mittaan tuoksunut nenään niin sämpylät kuin keitetyt kananmunat jääkaapissa, mies väittää että ei haista mitään.

Maha repee yhä enemmän ja enemmän, kirvelee. Jos tätä menoa jatkuu, niin mulla on kohta tissivakoon asti raskausarpia, mä vihaan niitä. :( Vauva liikkunut onneksi ihan normaalisti, ei ole pitänyt herätellä niin kuin tuossa viime viikolla. =) Iltapäivällä kävin jälleen lenkillä, hyvä minä. Oon nyt koittanut joka toinen päivä käydä 40-50min kävelylenkillä, sen lisäksi tulee melkeinpä joka päivä käytyä pienempiä aikoja ulkona, esim. kaupassa kävellen. Alaselkä tulee aika nopeasti kipeeksi, ja kun pääsee kotiin, alkaa semmoinen kankeus, hyvä että tuolilta pääsee ylös. :D Yöt menee vähän vaihtelevasti. Käden takia joutuu hakemaan hyvää asentoa monta kertaa yössä, toisinaan sitten taas sattuu mahaan. Korkeintaan kerran yössä nousen vessaan ja tankkaamaan lisää pissattavaa.

Illanjatkot, tai yöhän tässä alkaa olla. :wave:

rv34+3
 
Feles :hug: voi mikä sinua masentaa?
Täällä myös eilinen päivä oli niin valoisa ja ihana, tänään tuntuu että mieli on maassa eikä mitään halua tai jaksa tehdä. Synnytys lähenee ja pelko kasvaa.
Kerhon jäsenhakemus täytetty.

-Chiq ja Taneli 34+2
 
Feles :hug: Tänne saa purkaa, se helpottaa edes vähän.


kerhoon olin menossa hakemaan jäsenyyttä mutta en tällä kännyllä saanut sivua auki.. Myöhemmin siis

Heräsin puoli 7 pariin selkäsuppariin. Ei ne sit enempää jatkuneet..
Herätin sit miehen spermakylpyyn (joku sanoi niin osuvasti yhtenä päivänä ) ;)


Empuuu Mäkin olen alkanut tekemään pitkähköjä kävelylenkkejä pulkkaa vetäen tai vaunuja työntäen. Ihanassa säässä se on niin piristävää! Paitsi kun palaa kotiin niin onkin ihan poikki..


nasumasunen onpas siellä outoja autoilijoita :/ Menis vähemmästäkin hermot.

Tämä päivä mennee taas oireiden odottelulla..

Esikoinen heräsi..

Greddy ja Piksu 36+4
 
Huomenta!

Sain kirjotettua pitkän viestin ja sitten tietokone kaatu...prkl! :kieh:

No, nyt vain pikaseen, eli kaikki jotka on hakenee jäsenyyttä, on hyväksytty nyt kerhoon. =)

Päivemmällä jos kirjotan sit paremmin

buam 33+4
 
Feles :hug:

ulkoilu me pyritään lasten kanssa olemaan ilmoista riippuen ulkona 1-2h per päivä ainakin ...lapset niin tykää touhuta lumessa ja sitä iloa on niin ihana katsella. itekin piristyy ja saa raitista ilmaa...kävelemässäkin käydään melkein joka kerta..nytkin lumitöitä olis tiedossa..

vauvoja alkaa tulla kohta ihan urakalla :eek: On sen verran limaista porukkaa jo :LOL: :D
On se vaan niin mahtavaa!!!
Mulla alkoi pojan synnytys niin että limatulppa tuli illalla ja sit seuraavana päivänä alkoi valua kirkasta limaa jossa veriviiruja jne mukana...sit se olikin menoa :)

buam minäkin voisin kerhoon tulla... :)

stoppis nam mikä kakun täyte :p

hapsiainen mä syön kovasti lakujädeä... :p se on mun herkkua :D paketti saattaa mennä välillä päivässä... :ashamed:

omaa napaa sen verran että seuraillu oon nyt verenpainita kotona päänsäryn ja turvotuksen takia mtta ihan ok ne on ollu. just mittasin niin oli 128/88.

taitaapi tulla ihana päivä...aurinko paistaa niin nätisti =)

nyt aamupalan laittoon...

nasum ja neiti 34+0 :heart: POKSUU!!!
 
Huomenta!

nasumasunen, onpas töykeää ja typerää porukkaa teillä ollut naapurissa |O Ihan ihmeellinen päähänpisto parkkeerata toisen pihaan tai sen eteen... Kysyisi luvan edes.

Täällä oloon ei kuulu mitään, mie vaan porskuttelen vielä ihan vaivattomana. Koulua olen käynyt perjantaina ja eilen. Eilen tapasin vielä vanhoja koulukavereita, ja oli niin ihanaa kun oli vanha porukka kasassa. Yksi oli tuonut 3 kk nuoren vauvankin mukaan ja sitä ihaillessa se mun aika oikeesti menikin :heart: Paljon synnytyksestä ja imetyksestä juteltiin :D

Eilen tuli kauhea mieliteko ruveta neulomaan niitä villapöksyjä hahtuvalangasta, mutta en ehtinyt kauppaan ostamaan. Tänäänkään sitä lankaa ei taida mistään saada. Tiedossa kuitenkin taas ilmaista taideterapiaa opiskelijan vetämänä. Lattialla istuen... Kohta käy hankalaksi.

Kerhoon haluan minäkin =)

35+1
 
Huomenta kaikille!

täälläki olo on ollu ihan ok. eilen olin kattovinani et oisko maha laskeutunut mut en tiedä hämääkö silmät. Mä en muista millä viikoilla esikosta laskeutui maha. seki varmaan vaihtelee?

keskiviikkona on sit mun äippäloman eka päivä :) siitä se sit alkaapi. Olen saanut vauvan vaatteet pestyä ja silitettyä sekä laitettua ihan laatikoihin asti. Pitää vielä sairaalakassi pakata et voisin tänää kattoo mitä mulla on sinne laittaa ja lista tehä mitä jää puuttumaan.

mut oikein ihanan aurinkoista sunnuntai päivää kaikille!

arska äippä+ neitonen 34+2
 

Yhteistyössä