**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

merkkailen vaan taas.. Väsyttää niin vietävästi.. :eek:

Neuvola oli aamulla, kaikki ihan ok, paitsi.. HB taas laskenut ollen vain 107. Eli ilmankos taas väsyttää. Raivostuttavaa!!! :headwall:

Vauva vaihtoi eilen toiselle kyljelle, siis tähän asti pötkötellyt selkä vasemmassa kyljessä nyt selkä vasen mun oikeeta kylkeä. Eilen teki tosi kipeetä tonne kylkeen jossa nyt majailee, eli kaippa hän sitten venytteli sinne sopivan sopen itselleen.. :LOL:
Hetken jo illemmalla mietin soittaisinko polille että onko normaalia kipuilua, mutta kun levossa ei tuntunut ja vauva liikkui normisti en "kehdannut" soitella.. :D

Jotain piti kommentoida, mutten jaksa muistaa mitä.. :ashamed:

Haikee olokin on kun tajusin että masu on enää 4vkoa +/-2vkoa sitten ei enää (ikinä) vauvamasua... :'( :|
Ne hormoonit ne hormoonit...
 
Katyana-87 mua kans mietityttää synnytys jos vauva on vielä silloinkin perätilassa. Sektiota en haluaisi myöskään, mutta toisaalta en usko että meidän lapset voi olla alle 4kg syntyessään jotta perätilaa edes voisi harkita. Tosin jos vauva nyt päättäisi lähteä syntymään ja olis pt niin varmasti koittaisin alakautta, koska painoa varmasti alle 3kg. Edellyttäen tietenkin että vauvan asento on otollinen, ei esim. ole tulossa suoraan jalat edellä. Mutta juu, ymmärrän kyllä mietteesi :wave:

Feles joillakin limatulppaa tulee pitkin raskautta (sehän uusiutuu), osalla lähtee selkeä kanamunan kokoinen klöntti ja osa ei edes huomaa mitää tulpaa. Joillakin se lähtee viikkoja ennen synnytystä, joillakin samana päivänä kun vauva syntyy. Itsellä kyllä limakalvot ärtyy melko helposti seksin jälkeen ja voi tulla rusehtavaa vuotoa. Voihan myös olla että kohdunsuu on alkanut vähän avautumaan ja se vuoto on siitä.

Kerhoista ym. mä voin päivitellä meitä täälläl oppuun asti, kun aika varmasti olen kasassa vielä huhtikuun lopussakin/toukokuun alussa :kieh: . Tuonne avoimelle vauva puolelle kyllä varmasti vois myös perustaa meidän pinon kun ollaan kaikki jakauduttu, koska monelle se on kuitenkin helpoin tapa ja voi silloin tällöin käydä kertoilemassa kuulumisia.

stoppis mä oon alkanut viime aikoina myös epäilemään että onko tämä oikeasti poika. Varmaan mun muutamat unet on siihen vaikuttaneet. Rakenneultrassa mekin nähtiin selkeästi pojan vehkeet, mutta jotenkin sitä on vain alkanut epäilemään :whistle: .

Perjantaina on pelkopoli ja diabetes-hoitaja+lääkäri äippäpolilla. Kiva saada arvio tämän hetken koosta ja saada uusi päivitys kohdunsuun tilanteesta. Ajattelin kyllä myös kysyä tuota sukupuoliasiaa, kun on niin alkanut tulemaan epäröintiä :whistle: .

Eilen tunsin hikan vasemmassa kyljessä, myöhemmin ihan alhaalla melko keskellä ja lopulta illalla oikealla puolella ihan kylkiluiden alla. Siis voiko tällä vauvelilla olla vielä tilaa niin paljon että pääsee ihan kevyesti kääntyilemään, koska mitään isompia tuntemuksia asennon vaihdoista ei kuitenkaan ollut?! :wave:

Loppuun pieni hehkutus: sain tänään viedä miehen gradun postiin viimeiseen tarkastukseen. Siis kerran enää tulee yliopistolta takaisin ja pienet korjaukset varmasti tulossa, mutta nyt voi kyllä sanoa että se alkaa olemaan valmis =)

Poppeliini ja poju 34+4 :heart:
 
siivousintoa joku oli laittanu kyllä meillepäin..ykskaks naksahti että nyt on alettava siivoamaan ja tein ns. ranskalaisen siivouksen ja pölyt sai kyytiä ja ikkunoita putsailin samalla sisältäpäin tosin vain...ihana fiilis kun saa jotain aikaseksi.

sairaalakassiakin olen saanu pakattua...shampoo, hammasharja ja tahna sekä suihkugeeli on jo valmiina sekä vauvan kotiintulovaatteet on kans laitettuna. neitin 3v kanssa laitettiin ja mikään ei kelvannu :LOL: vauvan lemppariväri ei kuulemma ole liila, valkoinen, ruskea tai musta ja niitä sattuu aika hyvin olemaan joka vaatteessa jotain..noh liilat saatiin sitten sovituksi ja kelpasi hänellekin :D
meillä tulee sitten ihan liila paketti kotiutumaan sairaalasta :LOL:

:hug: huonolla mielellä oleville!
Fiilikset tahtoo ainakin mulla vaihdella päivittäin tai noh, tunnin väleinkin :LOL: niinku ukko sanoo :whistle: ja pienestä pahoitan mieleni... :ashamed: :snotty:
hormoonit hormoonit juu... :headwall:

Katayana ihanat vaatteet vauvalle! :heart:

stoppis mulla oli alkuun "pakkomielteen" omanen fiilis et tää on pakko olla tyttö :ashamed: ja kuitenkin oli fiilis että toinen poika tulee..nyt kun selvis että tuleekin toinen tyttö niin jotenkin olo helpottui... meillä eka tyttö ja sit poika nyt siis taas typy. Pojan kanssa oli vaikeaa, leikkauksiakin oli kaksi 1v mennessä.. :'( niin siitä jäi jonkin näköinen pelko kuitenkin takaraivoon ..en tiiä..

Annabuuko se siitä selkäkivusta kirjoitteli...mulla on sama homma...tosin vasen puoli ja ihan törkeen kipeä..nytkin pakottaa niin sairaasti et meinaa pystyä olla .. seisoallaan parempi..

supistelut viimeyönä heräilin muutaman kerran melko koviin supistuksiin :x hyvin nukahdin onneks niitten jälkeen uudestaan eikä tarvinu peppuroida.
pissalla juoksut on alkanu täällä nyt..ainakin kerran saa yössä käydä ja aamulla heti noustava kun silmät saa auki..

nyt mennään jatkamaan operaatiota siivous ja puunaus :D
reipasta päivää kaikille!!!

nasum ja neiti 34+1 :heart:
 
Me käytiin pojan kanssa kylällä kävellen, matkaa tuli reuissulle varmaan joku 4-5 kilometriä ja ainoostaan pakaralihakset sain taas kipeäksi. |O

Meillä kanssa poika valitsi kun ostettiin uusia harsoja silloin jumbo reissulta niin vauvalle niistä yhden mopokuvioisen vauvan kotiintulo vaatteiden mukaan :) Oli tosi ylpee kun sen sai tehdä :saint:

Tuosta sukupuolesta Mä näin sellaista unta yks yö että päivitin facebook profiilia suoraan synnytys salista jotenkin näin että " Syntynyt TYTTÖ 3,8 kg " jne. kun meille on sanottu rakenneultrasta asti että poika tulee ja sen oon ite moneen kertaan itse myös tässä ylimääräisillä lääkäri reissuilla nähnyt :)

Hormonit :kieh: :kieh: pahantuulisuus, johtuen yleensä turhaantumisesta, huono yhdistelmä täällä myös :whistle:
 
JääKyynel Toi Eisbärchen pussi kuulostaa todella hyvältä. Kiitti vinkistä :)
Täytyy katsoo jos löytyis vaikka käytettynä jostain. Ja onhan siinä sekin hyvä, että se menee sit taas syksylläkin.

Poppeliini No joo, siis kyllä mäkin EHKÄ voisin koittaa synnyttää alakautta perätilassa olevan, jos tietäisin et vauva on tarpeeks pieni ja mahtuu varmasti tuleen niin. Oon kuullu kauhujuttuja perätilasynnytyksistä ja sen takia vähän mietityttää, jotkut on revenneet aika pahasti tuolta alapäästä.. :/

 
Merkkaan.
:hug: kaikille sitä tarvitseville niin kipuilijoille, huonosti nukkuville tai muuten vain "pahan mielen" omaaville.

Katyana mie ostin Emman kaukalopussin. Se oli sekunda pussi kun toinen kiristysnauha oli kuulemma irti. Mut tarkemmin kun katsoin niin se naru oli ommeltu 1-1,5 cm matkalta siihen kujaan. Joten on nyt pienen purkamisen jälkeen ihan toimiva. Mie ajattelin et sillä pärjätään samoin kun villapuvulla et nyt kevääksi en muuta meinannut hommata. Katson sitten syksyllä josko vk-haalarin hankin.

Sukupuolesta miulle lupailtin silloin rakenneultrassa tyttöä tosin ei ollut ihan 100 varma asiasta ja koko ajan olen sitä mieltä ollut mut nyt ihan viime aikoina miule on tullut tunne et on kuitenkin poika. Sinällään ihan sama kumpi on mut jännä miten se mieli muuttuu loppua kohden.

Selkäkipu on iskenyt tännekin. Miulla tuo selkä on ennenkin ollut kipeä et ei ole pelkästään raskausajan vaivoja ja tosi pitkään olen selvinnytkin ilman selkäkipuja. Nyt ne on tullut. Selkä on sen tuntuinen et yks väärä liike niin jään siihen ja makaan sängyssä muutaman päivän. Toivottavasti en kuitenkaan.
Lauantaina käytiin kaupalla ja onneksi mies oli mukana. Oli ihan tuskaa kävellä cittari läpi. Kengät ei kyllä olleet parhaat mahdolliset mut muutkaan ei jalkaan mahtuneet. :/ Ennen on helpottanut oloa kun on saanut ostoskärreihin nojata mut nyt se aiheutti vaan lisää kipua. Eilen oli taas parempi mut nyt on taas tosi kipeä.

Miun sairaalakassin pakkaus on ottanut askeleen eteenpäin. Mie olen jo saanut hommatuksi kassin mihin ne tavarat pakkaan :whistle: :LOL: Vielä pitäs kattoa mitä sinne pakkaan ja toteuttaa se pakkaaminen. Samoin kun vauvan kotiintulo vaatteiden katsominen ja pakkaaminen... No kerkeehän sitä.

Voisikohan joku ystävällinen ihan oikeesti lähettää tännekin suunnalle sitä siivousinnostusta? Ei voi vähempää kiinnostaa vaikka pitäs tuo villakoirakarkotin esille kaivaakin ja mutakin pitäs tehhä...

Mut voikaa hyvin ja yrittäkää jaksaa vielä vähän aikaa.

Saimaanrannan äippä
 
Lauantaina kirjoittelin, että supparit on vähentynyt, niin eiköhän supistellut illalla 2,5 tuntia oikeen kunnolla. Sitten söin vähän suklaajäätelöä ja siihen loppuivat. Suklaa ja jäätelö auttaa kyllä kaikkeen =)

Mullakin taisi tulla launataina limatulppa ja sen jälkeen tuli sit illalla ne supparit. Mun limatulppa oli aika kirkas ja ruokalusikallisen verran sitä tuli. Esikoisesta ei tullut mitään tuollaista. Oon jostain lukenut, että limatulppan tulon jälkeen synnyt käynnistyy noin 1 -14 pv kuluttua. Onko kellään samanlaista tietoa?

Rakusnaksu 34+6
 
Mulle tuli tosta saimaanrannan äipän sairaalakassista mieleen että mun kassi on varmaan ottanut takapakkia :LOL: kun se on ollut mulla jollain saunareissuilla mukana ja yhtään en oo varma että oonko pannut sinne esim. uudet puhtaat sukat ja alushousut :whistle: Mäpä taidan käydä tarkistamassa kun saan ruoan aluille :)
 
Onko teillä muilla sellaista menkkamaista kipua?

Mulla on lähes jatkuvaa pientä kipua mahassa, samallain jomottelee ku ennen menkkoja. Lääkäri meinasi et voi johtua siitä ku vauva on viikkohin nähden todella alhaalla. Tää on kyllä sietämätön tilanne jos jatkuu loppuun asti, viisi viikkoa pitäis kestää.

Olisin ihan valmis jo synnyttämään. Olen ihan hajalla kaikkien kipujen ja kolotusten kans. Ulkoillakkaan ei enää voi ku vauva painaa ikävästi ja liitoskivut vaivaa! Pysyttelen siis sohvan läheisyydessä, syön ja LIHON!

vkoja 35+ 2
 
:hug: kaikille sitä tarvitseville!

Te, joilla jo ennestään lapsia, niin oletteko ostaneet tulevalle vauvalle uuden patjan? Meillä siis kaksi ennestään ja molemmat samaa patjaa käyttäneet, enkä nyttenkään meinannut uutta ostaa, mut nyt kun pesin patjan päällisen, niin aloinkin miettimään, että pitäiskö sittenkin ostaa... Patja siis muuten ihan kunnossa, mutta vähän värjääntynyt... Vaikuttaako mitenkään, kun kuitenkin vielä sijauspatja tulee päälle?
Toinen ongelma on pinnasänky... Kuvittelin, että vanhalla pärjätään, mutta nyt en ole varma siitäkään, kun pohjan alta on yksi poikkipuu haljennut... Pitäisikö siis ostaa uusi vai kestääkö vauvan painon? Toisaalta haluttaisi molemmat uusia, mutta toisaalta ei kuitenkaan raaskisi, kun tämä mahdollisesti on meidän viimeinen :whistle:

Kertokaahan sitten vielä, että riittääkö nämä vauvan kotiintulovaatteiksi? Olen nyt siis pakannut kassiin lyhythihaisen bodyn, puolipotkuhousut, collegepuvun, lapaset, sukat, tossut, kypärämyssyn ja lakin... Kaukalossa on Emman aika paksu kaukalopussi, joten ajattelin että nämä riittäisi, kun synnytys kuitenkin voi hyvin mennä toukokuun puolelle. Automatka on reilu puoli tuntia, niin ei ihan hirveästi liikaakaan viitsisi päälle pukea...

Katyana-87 Ihanat vaatteet olet vauvalle valinnut :) Niin ja meillä on siis Emman kaukalopussi, minkä siskoltani ostin. Alussa sille ei varmaan paljon käyttöä tule, mutta syksyllä ja talvella sitten enemmän.

Turvotusta on alkanut täälläkin nyt sitten esiintymään... Eilen illalla huomasin, että sukista on ihan kivat jäljet jäänyt. Muualla ei ainakaan vielä ole tai ainakin sormukset menee vielä ihan normaalisti.

Hehkutanpa vähän minäkin, että nyt on vauvan vaatteet kaapissa odottamassa ja muutenkin vähän kaappeja järjestelin. Pinnasänkykin on pyyhitty (jos siis sillä aiotaan pärjätä). Sairaalakassi on muuten valmis, mutta hygieniatarvikkeet sieltä vielä puuttuu, kun niitä varten haluan ostaa uuden laukun.

Mukavaa viikkoa ja hyviä vointeja kaikille!

-Niiskuneiti ja Julle 33+6-
 
Katyana Ostettiin meidän vauvalle Lindexiltä kans tuommoinen ohut vanupuku (vai mikä onkaan), se on kyllä söpö. :)

Poppeliinin tavoin minua on alkanut "pelottamaan", että jos tää ei olekaan poika. :eek: Onhan se voinut joulukuun alusta muuttua tytöksi, vaikka ihan selkeesti vehkeet nähtiinkin. *Muoks* Nyt kun luin kaikki jutut, niin näköjään monesta muustakin tuntuu siltä, että vauva ei olekaan sitä sukupouolta mitä on kerrottu. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Onko teillä muilla sellaista menkkamaista kipua?
:wave: Ollut about 2kk nyt. Mitään ei saa aikaiseksi alaosastolla mikä ketuttaa kun joutuu kuitenkin kärsimään kivuista. Olisi kiva että siitä olisi jotain hyötyäkin. Joillekin se merkkaa synnytystä eli suppareita, joillekin kohdun kasvamista, joillekin taas muuta. Tästä on niin monta koulukuntaa =)
 
Katyana Mua kans hirvittää et onko tää vauva perätilas vai ei...liikkeet tuntuu tosi paljo alhaalla mut saa nähä nyt on viikkoja 34+4.. mulla on 36 viikolla ultra et siinä sitte katotaan et onko pr.. toivottavasti ei mä en halua sektiota :/ mulla eka lapsi otettiin sektiolla pr takia..silloin kuvattiin lantio ja olis mahtunu mt en uskaltanu synnyyttää alakautta... mut onneks on vielä aikaa. ihanat vaatteet...pitäis mennä lindexille oi että ku on suloset.
 
ihanaa kun tulee paljon tekstiä!kerkeis vaan lukemaan joskus ihan ajatuksen kanssa :ashamed:
AnnaBuu: paljonko sulla sit on hb ku joudut tankkaukseen?
Niiskuneiti82 : me kyl oltas menty tolla vanhalla mut ostettiin sit käytettynä pinnasänky kun tämänhetkinen kuopus tarttee vielä pinnasänkyä.
selkäkipu kerhoon ilmoittautuu myös tämä :kieh: oon koittanu "savustaa" tätä vauvaa ulos lenkkeilemällä,mut muuta en oo saanu aikseks kun liitoskivut ja selkäsäryn :ashamed:
tunteet heittelee myös täällä :wave: ,mies varmaan odottaakin innolla millon en oo enää hormoonihirmu :D
öö-öö olikohan muuta?
tsemppiä kaikille,ajatellaan positiivisesti: varmaan jouluun mennessä jokainen on poksahtanut :LOL:

Angelia rv 36+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja raksunaksu:
Lauantaina kirjoittelin, että supparit on vähentynyt, niin eiköhän supistellut illalla 2,5 tuntia oikeen kunnolla. Sitten söin vähän suklaajäätelöä ja siihen loppuivat. Suklaa ja jäätelö auttaa kyllä kaikkeen =)

Mullakin taisi tulla launataina limatulppa ja sen jälkeen tuli sit illalla ne supparit. Mun limatulppa oli aika kirkas ja ruokalusikallisen verran sitä tuli. Esikoisesta ei tullut mitään tuollaista. Oon jostain lukenut, että limatulppan tulon jälkeen synnyt käynnistyy noin 1 -14 pv kuluttua. Onko kellään samanlaista tietoa?

Rakusnaksu 34+6
Joo,samaa sanoi kätilö kerran mulle!Mulla käynnistyi seuraavana yönä kun limatulppa lähti. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja angelia:
ihanaa kun tulee paljon tekstiä!kerkeis vaan lukemaan joskus ihan ajatuksen kanssa :ashamed:
AnnaBuu: paljonko sulla sit on hb ku joudut tankkaukseen?
Niiskuneiti82 : me kyl oltas menty tolla vanhalla mut ostettiin sit käytettynä pinnasänky kun tämänhetkinen kuopus tarttee vielä pinnasänkyä.
selkäkipu kerhoon ilmoittautuu myös tämä :kieh: oon koittanu "savustaa" tätä vauvaa ulos lenkkeilemällä,mut muuta en oo saanu aikseks kun liitoskivut ja selkäsäryn :ashamed:
tunteet heittelee myös täällä :wave: ,mies varmaan odottaakin innolla millon en oo enää hormoonihirmu :D
öö-öö olikohan muuta?
tsemppiä kaikille,ajatellaan positiivisesti: varmaan jouluun mennessä jokainen on poksahtanut :LOL:

Angelia rv 36+5
Mulla sen ei tarvi mennä kun 97 niin nyt tankataan ennen synnytystä kun se ei nouse millään raudoilla paljon sadan päälle ja oon sit niin huonossa kunnossa synnytyksen jälkeen muuten.

Kun synnytin mun enkeli vauvani,vuodin niin paljon että hb tippui 56 niin en ollut enä tajuissaan.Helppas kyllä taas verensiirron jälkeen mutta se tosiaan tipahtaa mulla helposti tosi alas kun on kai taipumusta verenvuotoihin. :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskuneiti82:
:hug: kaikille sitä tarvitseville!

Te, joilla jo ennestään lapsia, niin oletteko ostaneet tulevalle vauvalle uuden patjan? Meillä siis kaksi ennestään ja molemmat samaa patjaa käyttäneet, enkä nyttenkään meinannut uutta ostaa, mut nyt kun pesin patjan päällisen, niin aloinkin miettimään, että pitäiskö sittenkin ostaa... Patja siis muuten ihan kunnossa, mutta vähän värjääntynyt... Vaikuttaako mitenkään, kun kuitenkin vielä sijauspatja tulee päälle?
Toinen ongelma on pinnasänky... Kuvittelin, että vanhalla pärjätään, mutta nyt en ole varma siitäkään, kun pohjan alta on yksi poikkipuu haljennut... Pitäisikö siis ostaa uusi vai kestääkö vauvan painon? Toisaalta haluttaisi molemmat uusia, mutta toisaalta ei kuitenkaan raaskisi, kun tämä mahdollisesti on meidän viimeinen :whistle:

Kertokaahan sitten vielä, että riittääkö nämä vauvan kotiintulovaatteiksi? Olen nyt siis pakannut kassiin lyhythihaisen bodyn, puolipotkuhousut, collegepuvun, lapaset, sukat, tossut, kypärämyssyn ja lakin... Kaukalossa on Emman aika paksu kaukalopussi, joten ajattelin että nämä riittäisi, kun synnytys kuitenkin voi hyvin mennä toukokuun puolelle. Automatka on reilu puoli tuntia, niin ei ihan hirveästi liikaakaan viitsisi päälle pukea...

Katyana-87 Ihanat vaatteet olet vauvalle valinnut :) Niin ja meillä on siis Emman kaukalopussi, minkä siskoltani ostin. Alussa sille ei varmaan paljon käyttöä tule, mutta syksyllä ja talvella sitten enemmän.

Turvotusta on alkanut täälläkin nyt sitten esiintymään... Eilen illalla huomasin, että sukista on ihan kivat jäljet jäänyt. Muualla ei ainakaan vielä ole tai ainakin sormukset menee vielä ihan normaalisti.

Hehkutanpa vähän minäkin, että nyt on vauvan vaatteet kaapissa odottamassa ja muutenkin vähän kaappeja järjestelin. Pinnasänkykin on pyyhitty (jos siis sillä aiotaan pärjätä). Sairaalakassi on muuten valmis, mutta hygieniatarvikkeet sieltä vielä puuttuu, kun niitä varten haluan ostaa uuden laukun.

Mukavaa viikkoa ja hyviä vointeja kaikille!

-Niiskuneiti ja Julle 33+6-
Mä oon aina ostanu uuden patjan joka vauvalle.Jotenkin kun se on muka tutkimuksisa yhdistetty kätkyt kuolemiin niin oon sitten sen patjan aina uusinu.

Tiedä sitten onko siinä perää mutta on nyt tullu uusittua kun tuollasen tutkimuksen kerran menin lukemaan. :wave:
 
En ole edes ajatellutkaan uutta patjaa vauvalle :ashamed:

väsymys on tännekin tullut aurinkoisesta säästä huolimatta.
Johtuiskohan hb:sta? Keskiviikkona selviää on rautakuurilla noussut..

Olen niin malttamaton. Haluun jo synnyttää ja tän vauvan syliini!!!

Siivottu on tänään, sauna juuri laitettu päälle ja sitten myöhemmin vielä se kolmas ässä :D
Kävelylenkki myös jokapäiväiseen malliin tehty. Tukalasti suppaa koko kävelyn ajan mutten tehoa kuten toivoisi..

Mitähän poti kommentoida?? Ei muista.

Greddy ja Piksu 36+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskuneiti82:
AnnaBuu Hui, pitäiskö sitä uutta patjaa sit tosiaan harkita, jos ihan tuollainen tutkimus on tehty :whistle: Mihinköhän sekin sitten perustuu...?
Mä en kyllä tarkkaan muista mutta siinä sanottiin että jos patjaan on päässy joskus vaippa esim.falskaamaan tai oksua joskus tullut tms niin sinne patjan sisälle voipi tulla home pölyä ja sitten jos on kovin vanha patja niin patjan sisään joka tapauksessa kerääntyy pölyjä jotka sitten vois aiheuttaa vauvalle kätkyt kuoleman.Harmi kun en muista mistä sen luin,olisin voinu koittaa ettiä googlella tietoa. :)

Omaa napaa samalla tähän;Musta tuntuu et nyt mun synnytys ei oo kaukana,supistaa ja särkee joka paikkaa niin etten pääse oikeen kävelemään kun seinistä tukea pitäen.

En käsitä millä ihmeellä mä huomenna pystyn laittaa muksu laumani kuntoon ku mulla on se neuvola aamulla.Mä en oikeasti pääse käveleen,saatika et pystyisin edes nostaa/kantaa tuota nuorinta poikaa 1,6v.

No,ei se auta ku kärsiä.Toivon mukaan en enää kauaa...

AnnaBuu 37+5 :heart:

 
Katyanalla suloiset vaatteet pikkuiselle.. Itse en ole vielä kotiintulo vaatteita päässyt ostamaan, mutta ehkä pian..

Niiskuneiti82 niinhän se suositus on että uudelle vauvalle uusi patja, mutta kyllä meillä vielä neljäskin nukkuu samalla patjalla kuin esikoinenkin. Eihän tuo ole mennyt miksikään. Ja muistaakseni vain esikoiselta meni jotain eritettä patjalle kertaalleen. Eli ei pitäisi olla mikään bakteeripesä.
Ainakin nämä edellisetkin ovat olleet ja ovat edelleen ihan terveitä.

Mun mielestä kotiintulovaatteet kuulostaa riittäviltä.

Eilen taas vyöhyketerapiassa tuli käytyä. Epäili että nähtäisiin vielä ainakin kaksi kertaa, en suostu uskomaan siihen en sitten millään!
Edelleen olen menossa huomenna synnyttämään, vaikka mitään ennusmerkkejä sen suhteen ei ole.. eikä varmaan tulekaan.
Täytyy varmaan suunnitella illaksi pientä lenkkiä... vaikka ei tuo kakkonenkaan lenkkeilyllä lähtenyt syntymään. Mutta ainakin voisi ajatella sitä että raitisilma tekee hyvää ja mieli on iloinen!

Illalla oli niitä sukkapuikkovihlailuja nivusissa, täytyy vaan toivoa että saavat jotain aikaiseksi.
Jumppapallolla lantiotani pyörittelin siinä samalla, välillä vihlaisi oikein kunnolla. Yö meni kuitenkin taas rauhallisesti ei tarvinnut edes vessassa käydä.

Vyöhyketerapeutti kertoi että oli muuten jostain lukenut että perätilassa olevan vauvan saa kääntymään siten että laittaa tulitikun pikkuvarpaan kynnenjuureen poikittain ja painaa kohtalaisen kovaa siitä ja pitää hetken, ja tämä pitäisi tehdä molempiin pikkuvarpaisiin samaan aikaan.
Onko sitten ihan sattumaa että tämmöisen jälkeen on vauvat kääntynyt vai onko siinä jotain perääkin.
Kokeilkoon kuka uskaltaa..

Tänään neuvola, tälle päivää en saanutkaan kodinhoitajaa joten mies joutuu taas uhrautumaan ja tulemaan katsomaan lapsia sillä aikaa. Tai olisin saanut mutta hänen olisi pitänyt lähteä klo 12 ja kun tuo neuvola on klo 12 niin ei oikein mennyt aikataulut yhteen.

Mutta, jospa menis raivaamaan olkkarin lattiaa niin pääsis imuroimaan sen kun tullaan takaisin puistosta.
Pakkasta oli taas aamulla sen -22 mutta eiköhän se ole lauhtunut jos sen verran että ainakin hetkeksi pääsee ulkoilemaan. Aurinkokin näyttää paistavan todellla kauniisti, tästä katsottuna pilvettömältä taivaalta.
Niin, ja ensviikon sunnuntainakin siirrytään jo kesäaikaan!

Mukavaa tiistaita kaikille!

KiiajaVille 37+4
 
Hei vaan ja paljon viime hetkien voimia kaikille :hug: :heart:

Jännä, miten miekin oon tuota sukupuolta välillä miettinyt, et entä jos... ilmeisesti kuuluu asiaan.

Eilen oli neuvolalääkäri ja kaikki oli ok. Kohdunsuu pehmee, mut kiinni. Kohdunkaulaa 2cm. Eli kuukausi varmasti vielä synnytykseen. Olisi hyvä juttu siinä mielessä, kun ei mitään ole vielä valmiina, mutta eilen oli myös eka kipupäivä, auts...

Muita kuulumisia 35+2 (34+2 )

paino 74,2 (73,6 ) +600g... pitäisi se herkuttelu lopettaa jo :ashamed:
rr 111/68 (102/78 )
hb ei mitattu - rv 31+6 oli 112
sf 31 (30 ) keskikäyrällä mennään
painoarvio 2800, iso poika jo :heart:
rt
syke 132 (130 )
liikkeet ++ (++ )

Mut tosiaan, eka kipupäivä. Voi johtua edellisyöstä, kun innostuttiin miehen kanssa juttuihin, mitä ei olla pitkään aikaan harrastettu. Sit lähdettiin vielä eilen kiertämään niitä kierrätyskeskuksia lipastoa etsimään, eikä edes löytynyt |O Supisteli koko ajan varsin kipiästi ja selkää sattui koko ajan.
Onneksi sain nukuttua tosi hyvin viime yön, taisin olla aika poikki. Toivottavasti siis helpompi päivä edessä.

Voikaa mahdollisimman hyvin!
 
Heipparallaa! :wave:

Ehkä me sit kuitenkin uskalletaan vielä vanhaa patjaa käyttää, kun ei ole koskaan päässyt tahriintumaan, on tampattu ja sellaisella suihkeella desinfioitu.

Täällä rauhallista, kun esikoinen kerhossa ja kuopus katsoo Junioria :) Ruoka pitäis kyllä valmistaa ennenkuin taas lähdetään esikoista hakemaan. Illalla pääsen yksin ostoksille, vois ostaa viimeiset hankinnat vauvaa varten eli ainakin vaippoja, mulle siteitä ja se kosmetiikkalaukku... Imetyspaitojakin pitäis vielä hankkia, mut eipä niillä vielä niin kiire ole.

KiiajaVille Kiitoksia vastauksesta noiden vaatteiden suhteen, ehkäpä vauva sit tosiaan niillä pärjää ja voihan mies sitten perässä tuoda jonkun haalarin, jos oikein kylmä on.

Ai niin, vois poksuakin samalla eli tänään 34+0! :heart:
-Niiskuneiti ja Julle-
 

Yhteistyössä