**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Jääkyynel kiitti tuosta toppapussivinkistä =)
Huomenna neuvola ja perjantaina ylimääräinen lääkäriaika.

Poppeliinikö se ihmetteli että miten vauva voi liikkua vielä noin paljon, no sama täällä. yleensä tuntuu oikeassa yläkulmassa, mutta välillä keskellä, välillä vasemmassa. Kaiken huippi kun tänään muljahteli alhaalla vasemmalla. Siis mitä se lapsi tekee tuolla, pelaa jalkapalloa vai ? :LOL:

-chiq ja taneli rv 34+4
 
Eilen oli vyöhyketerapiaa ja terapeutti oli kovin ihmeissään kun ei mitään saa aikaiseksi mun kropassa. Lupasi antaa ensi ma kerran ilmaiseksi jos vielä olen kasassa! Tällä naisella on vissiin aika hyvä track record mitä tulee synnytyksen käynnistämiseen mutta pitihän se arvata että meikäläisen kroppa ei oikein tajua lähteä käyntiin :eek:

KiiajaVillen kanssa käydään kilpaa vyöhyketerapiassa näköjään =) Eipä näytä sullakaan mitään selkeitä muutoksia saaneen aikaan. Ehkä tämä hoito sitten auttaa lyhentämään synnytyksen kestoa, tiedä sitä.

Menkkakipua ja sukkapuikkoja tuikkii alakerrassa, ei muuta raportoitavaa.

 
Omaa napaa:
SF-mitta 37 cm: huitelee yläkäyrän yläpuolella ja painoa on tullut viimeisen kolmen viikon aikana n. 2,5 kg / vko!! Turvotusta on, eli ehkä suuri osa painosta on mennyt siihen? Neuvolan terkkari soitti tänään, oli jutellut lääkärin kanssa ja laittoi minulle lähetteen äippäpolille. En tajunnut kysyä mitä siellä tutkitaan, osaako kukaan vinkata? Eli mahdetaanko vauvan kokoa katsoa vai tehdäänköhän mulle rd-testi? Ei pitäisi olla alttiutta sille mun ei alun perinkään lähdetty testaamaan (ekan vauvan syntymäpaino 2800g, ja oli täysiaikainen).

Heinekeeni + Pompa 37+5 (juuri näillä päivillä esikoinen syntyi, nyt ei taida käydä samoin)
 
Heinekeeni - rd-testihän tehdään sokeripaastosta joten kai ne sulle nyt sanoo etukäteen että ole 12h syömättä ja juomatta. Uskoakseni tuo on varmuuskeino koska raskausmyrkytystä pelätään varsinkin loppuraskaudessa. Se voi ilmaantua vuorokaudessa mutta ilmoittaa usein itsestään paineiden nousuna ja proteiinina pissassa. Turvotus ja nopea painonousu on yksi merkki myös. Eli luullakseni on ihan varotoimi vain.

Tuohon sf-mittaan kyttäys on ihan älytöntä täällä Suomessa. Ei se kerro lapsen koosta mitään ja siitä on puhuttu että koko mittaus voitaisiin poistaa kokonaan. Mullekin on aina paasattu suuresta sf-mitasta mutta lapset on olleet ihan normaalikokoisia.
 
mahaan sattuu ja jomottaa välillä nivusiin..
siis on ylämahalla outo tunne.. en tiiä onko vatsatauti tulossa vai mitä ihmettä tää on..
polttaa mahaa siis ja on ihan sekaisin.. :/

tulipas oudosti kirjoitettu teksti..
ja anteeksi valitus.. meen lepäämään kun on niin ikävä olo.. :(
tiitu ja nella rv 38+4
 
Kiitos Sapfo kommenteista. Ei tosiaan tullut mieleen että voisaivat epäillä myös raskauasmyrkytystä. Hyvä kun tutkivat, kun ei näillä viikoilla enää haittaa vaikka syntyisi samantien. Nyt siis sain vain lähetteen sinne äiuppäpolille, mutta aika pitää vielä varata erikseen. Puhelinaika sinne on klo 13-15, joten ehdin v ielä soittaa neuvolaan ja kysyä mitä aikaa sieltä oikein varailen.
 
Sukupuoliasiat on täälläkin pyörineet mielessä. Ihan alussa oli tosi vahva tyttö olo, sitten se alkoi kääntymään poikaoloksi ja itse asiassa vielä viime viikollakin puhuttiin pojasta ja pojallehan meillä ois nimikin valmiina, tytölle ei. Mutta nyt olenkin kääntynyt taas vahvasti tytön puoleen. :LOL: Jotenkin "aina" olen ajatellut että haluan poikalapsen ja olen aina kuvitelmissa nähnyt itseni touhuamassa poikalapsen kanssa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö se tyttö olisi ihan yhtä rakas ja toivottu. Ihan varmasti on. :heart:
No muutama viikko, niin eiköhän tuokin selviä mikä sieltä tulee. :D

Lapsen liikkeet
täällä on myös möyritään vielä ihan täyttä päätä. En minä tiiä miten se ylipäänsä mahtuu noin touhuamaan ja kuulemma kun se pääkin olis jo kiinnittynyt että kai tuo vaan sitten käsiään ja jalkojaan jumppaa ja sitten heittelee välillä puolelta toiselle. Liikkeiden vähenemisestä ei ole ollut kyllä tietoakaan.

tiitu toivotaan ettei mahatautia vaan. :hug:

Mä pyöräytin tuossa aamunkoitteessa jo muutaman pellillisen korvapuusteja. Saapahan taas pakkaseen vierasvaroiksi. :)

Ja sitten menin ja tilasin jalkahoitoon ajan. En ole ennen käynyt, mutta ajattelin että käyttäisin joululahjaksi saaman lahjakortin nyt ja hemmottelisin itseäni. Saa vaan nähdä olenko yhtenä kappaleena vielä viikon päästä. :D

Tällä viikolla mulla ei olekaan neuvolaa. Sekin on vasta viikon päästä torstaina. Ens viikolla olis siis menoja jos ei vauva ole jo maailmassa.

Nyt taidan lähteä käymään vähän ulkona kun on aivan mahtava keli. :)

- Hapsiainen ja Herne 37+6
 
Pieni Tuittu ois sit niiku täysiaikanen. Vaa eipä sitä pelkoo ole, ett pihalle tulis. Ei merkkiäkään siihen suuntaan :LOL:

No on tietty välillä noita menkkamaisia kipuja, muitaki kipuja/vihlasuja välillä...niin ja noita sukkapuikkovihlasuja. Niin ja huomaa kyllä, ett Tuittu on jo paljon alempana kun vessassa saapi ravata tiuhempaa näin päivällä. Parina iltana on ollu jotenkin pahaolo/äklö olo. Veikkasin tässä jo toissa iltana, ett näinköhän mahatauti tulossa, mutt tiiä sit mistä johtuu kun vielä ainakaa oo tullu. Kai nää huonosti nukutut yötki vaikuttaa oloihin.

Tosta sf-mitasta. Mulle just eilen terkkari sano, ett turhaanpa sitäkään nyt mitataan kun ei sillä nyt sillai merkitystä ole, mutt mitataan nyt kuitenkin. Perään vaa lisäs jos nyt sattus mitta muuttumaan jotenkin, mutt eipä siis enää tässä vaiheessa pitäny sitä edes mitenkään tärkeänä, kun on painoarviot ja kaikki tehty. No onpaha ainaki muistona noi mitat neuvolakortissa jos ei muuten :)

Kaukalopussista. Siitähän oli täällä jo aiemminkin puhetta, joten nyt oli hyvä ite suositella sitä kun vihdoin ja viimein sai sen hommattuakin ja totesin, ett aika kätevä se on vaikkei nyt käytössä vielä olekaan ollu :LOL:

Sukupuolesta meillä ei oo koko aikana ollu hajuakaan. Oma olo on vaan koko ajan ollu poika olo. Nyt melkei kaikki hööpöttää tuota tyttömahaa mulle, nii on alkanu oma uskoki välillä horjua. Silti oon pitäny pääni ja pidän poikaoloni sanokoon muut mitä sanoo ;) Muutaman viikon päästähän se nähään onko tällä jalkovälissä jotai ylimääräst vai ei :p

Olipas kerrankin erilanen aamu. Kaveri piipahti kylässä pikaseen (oli menoa) ja sai vähän erilaisen aamupäivän. Sattuu olemaan vapailla töistä ja avokki lähti aamusella pilkille, nii ei ollu läheskää niin tylsää. Mulla kun ei muutenkaan näin uutena tulokkaana tällä nykysellä paikkakunnalla ole kavereita liikaa.

Eipä tähän napaan oikein muuta. Jos lähtis ettiin syötävää :)

JääKyynel ja Tuittu
 
Mun piti tuosta sf-mitasta kanssa kommentoida, kun se on ihan hölmö homma siis. Tänään kun se terkkari mittas niin ihan vauvan asennosta oli kiinni että paljon sai... 31-33 cm sai mitattua kun siinä vauva liikkui. Korttiin merkkas sitte 31 ja ½, kun tuon 33cm sai niin vauva oikeen änki peppuaan ylöspäin... Käyrällä menee ihan miten sattuu ei kasva kyllä ollenkaan tasaisesti.

Hapsiainen on ollut reipas ja saanut leivottua :p *haaveilee herkuista* :LOL:

Tiitulle hali

Mä en saa illalla unta ja sitten aamulla herään ihan hirveän aikaisin... Nytkin yritin mennä päikkäreille niin en vaan saa itseäni rauhoitetuksi niin paljon että ehtisin nukahtaa. Mikään ei varsinaisesti pyöri päässä ja kaikkien hommien pitäisi olla sillä mallilla että vauva voi vaan tulla... No en ehkä ihan maailman kärsivällisin ihminen oo muutenkaan että johtuneeko siitä sitten :D

Heinekeeni Toivottavasti saan nopeasti poliajan ja selvyyden että mikä oli syy sinne menoon :)

Mun tekee mieli ihan hirveesti jotain hyvää... Kaupasta ostin kermaviiliä kun tuli tunne että haluun syödä sipsejä ja dippikastiketta, mutta en sitten ostanut niitä... Hyvä on muisti tai sitten ei vaan tehnyt tarpeeksi mieli :LOL: Tuntuuko muista että kaikki täytyy kirjoittaa ylös että muistaa ihan yksinkertaisimmankin asian?
 
Ei ne ässät tehoa!!! :headwall:

Päätettiin hankkia rintareppu. Oon ihan pihalla niistä.. Tuplia ei siis hankittu, joten esikoinen vaunuihin ja vauva reppuun :)

Esikoisen neuvola on iltapäivällä. Saa rokotuksen. Toivottavasti ei saa siitä oireita..

Mulla on vuorostaa tyhmä päivä, joten kommentointikin jää lyhyeen.

Greddy ja Piksu 36+6

Muoks.
Piti kertoa, että nyt on ruokahalu lähtenyt. Ei tee mitään ruokaa mieli.. Herkkuja vaan. Jos oikein muistan niin pariin päivään ennen esikoisen synnytyksen alkamista en syönyt ruokaa koska ei tehnyt mieli.
Turha toivo varmaan tällä kertaa..
 
Hauska kuulla että se vauvan sukupuoli "epäilyttää" muitakin :LOL: Ehkäpä mä nyt päättelen tästä, että se on ihan oikeesti poika, kun on vehkeetkin esitelty, ja tämä tyttö-fiilis on vaan jotain huuhaata :D

Liikkeet on täällä kyllä todella voimakkaita nyt! Tänäkin aamuna sängyssä kiristytti jo vähän hampaita, kun tunki peppuaan tuonne kylkiluiden alle ihan tosissaan - auts! :eek: Että mulla ei vissiin ainakaan ole maha laskeutunut, kun noita kylkiluita tosiaan kankeaa vähän väliä, milloin kantapäällä milloin koko himputin pepulla :kieh: No ei, ihanahan se on kun liikkuu, mutta ei se kyllä aina kovin ihanalta tunnu...

Heinekeeni onpas sulla hurjat turvotukset päällä! Eiköhän ne aina ota syyniin, jos on yhtäkkiä kovat turvotukset tai muutoin mikä vaan arvo yhtäkkiä pompsahtaa. Toivottavasti kaikki hyvin kuitenkin!

tiitu toivotaan että se on ennemmin vauvanhaku-kipuilua kuin mitään mahatautia! :wave:

Tännepä ei kummempia, vähän nuhaa meinaa pukata :snotty: Toivottavasti ei mitään kamalan pahaa tautia kehitä... Tytöllä oli parin päivän tukkoisuus, mulla on ollut jo useamman päivän ja pikkumiehellä alkoi illalla nenu vuotaa :(

Mutta täällä ollaan kanssa täysiaikaisia =) Onnea muillekin viikkoetappien täyttäjille :wave:

stoppis 37+0

muoks. Vielä Greddylle suosittelen kantoreppua rintarepun sijaan, on ergonomisempi ja pitkäikäisempi ja voi käyttää jo pienellä vauvalla. Esim. Manduca tai Ergo :wave:
 
Hepskukkuu! Nonih, nyt on soitettu aika uuteen neuvolaan. Se olis huhtikuun ensimmäinen päivä, sitä ennen vielä kaksi käyntiä nykyisessä neuvolassa ja pari perhevalmennuskertaa. =) Sain jopa pakattua yhden laatikollisen tavaraa muuttoa varten, tiskattu ja imuroitua, hyvä minä. B) Tänään pitäisi pyörähtää vielä Helsingissä vuokrasopimus allekirjoittamassa, mutta se on vasta neljän jälkeen.

Laiton Huuto.netissä huudon siististä turvakaukalosta. Jos kukaan muu ei sitä huuda, se lähtis meille vähän päälle 20 eurolla. Kyseessä Britaxin Römer-kaukalo. Kunhan päästään uuteen kotiin, käydään Ikeasta hakemassa tämmöinen hoitopöytä http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S29828090 Sitten olisi varmaan tärkeimmät hankinnat tehty.

tiitu Toivottavasti ei olisi vatsatautia tulossa. :hug:

Yhä useampi saavuttanut täysiaikaisuuden mahojensa kanssa, hieno homma. :flower: Vastahan oli elokuu, ja oltiin ihan alkuviikoilla. :) Onkohan tosiaan jo useampi kuin kaksi saanut vauvansa maailmaan. Miten on esim. Marylenen laita? :wave:

Mulla ei ainakaan ole pelkoa, että vauva hetkeen syntyisi (luulen niin). Kunhan ei toukokuulle menisi. :snotty:

 
Täällä sitten uinti kielto pöh, ei pääse enää hakemaan tohon selkään apua järvestä, täytyy siis vaan kestää. No onneksi eilinen apu on vielä päällä ettei mahottomasti särje tai oikeastaan juuri ollenkaan :) toukkis on hurjat 2,5 kiloa painava, hiukan jännittää kuin iso siitä kasvaa ennen ulos tuloa. Mut sillä oli kaikki hyvin ja taas oli fiksuna nuppi alaspäin :D Sanottiin et jos kovasti alkaa supistelemaan niin pitää ottaa pariviikkoa rauhassa ja sen jälkeen ei väliä. aika siis näyttää millon tää haluaa uloskunhan nyt vilä sen pari viikkoa pysyy. Ja selvis sitten et on mulla ollu supisteluita enemmänkin siis kun kerroin millasia noi mun maha kivut on ollu niin sano heti et niitä ne on ollu. Hui. Mut ilmeisesti kuitenkin harjoitusversioita.

Unico ja Toukka 33+4
 
Sf-mitta tuntuu minusta myös nykyään jotenkin hassulta jutulta. Minulla on nyt isompi vatsa kuin esikoisesta, painoa kuitenkin saman verran ja silti sf-mitta PIENEMPI!

Ahtaus mahassa alkaa vähitellen tuntua tuskastuttavalta. Liikkuahan tuo lapsonen kuitenkin yrittää, minun rajat vain tulevat vastaan nopeasti. Samaan aikaan on siis tunkemassa kylkiluista, kyljestä ja lonkkaluusta läpi...

Vaivaisille voimia! :hug:

Donu ja "Pikkuinen" 35+0
 
Neuvolalääkärissä käyty. :)

Painoa tullu onneks vaan vähä alle 200g/vko! =) Viimeks oli tullu yli 500g. :ashamed: Yhteensä tullu 10-11kg.
Paineet: 129/78
Sf-mitta: 30,5cm
Sykkeet: heitteli 138 ja 160 välilä :eek:
Rt:ssa
Kohdunkaula 3cm, suu kiinni, vähän pehmentyny. Limaa jäi lääkärinkin sormiin. Taitaa tuo ässäily vaikuttaa paikkoihin. ;)

Päivän jatkoja. :)

Feles 36+3 <3

 
Hehkutukset heti alkuun -->> JEI! Meidän vauveli ei ollutkaan perätilassa vaan hienosti raivotarjonnassa tänään neuvolassa käydessä!! :D
Kaikki muutenkin hyvin. Seuraavan ajan sain 3 viikon päähän jolloin on lääkärineuvola ja tehdään painoarvio, jos en oo sit synnyttäny sitä ennen. Mutta toi lääkäripäivä on 7.4. ja mähän olin ajatellu synnyttäväni 8.4., joten se menis hyvin jos menis samanlailla kun pojan kohdalla. Sillon siis kun kävin lääkärillä painoarviossa, niin poika synty seuraavana päivänä :LOL:

Sf-mitta oli mulla nyt sama kun esikoisen syntyessä rv 37+3. :eek:
Mut terkka sano, että ei täältä mitään jättivauvaa tuu kun äitikin on niin pikkunen.. :whistle: Toivottavasti ei!!

Raksunaksu Mä oon joskus lukenut jostain, että kun limatulppa tulee, niin useimmiten synnytys käynnistyy viikon (7vrk) sisällä.
Mulla itsellä tuli esikoisesta limatulppa perjantaina ja poika synty lauantaina :D

Mulla on sairaalakassi edistynyt sen verran, että kassin sisältä löytyy lappu johon oon listannu mukaan otettavat tavarat, sekä pari vauva lehtee :D Taitaa ne kaikki muut tavarat jäädä pakattavaks sit kun lähtö tulee, niinkuin esikoisenkin kohdalla :D

Niiskuneiti Juu ollaan ostettu uus patja, mut ihan vaan sen takia, kun ostettiin uus pinnis ja vanhan patja ei käyny siihen. Muuten oisin kyllä pitäny vanhan patjan. En usko että toi patjan "värjääntyminen" mitenkään haittaa. Ja luulisin, että toi haljennut poikkipuu ei vauvan painosta rikki mee.
Ja mun mielestä noi sun vauvan kotiintulo vaatteet on ihan riittävät kun sulla kerta toi kaukalopussikin on.

Nyt aloinkin itse miettiin, et tarvinko sittenkään sitä kaukalopussia, kun mulla on toi vanuhaalari? Mitä ootte mieltä? Vaik kyllähän se sit syksyllä ja talvellakin menis vielä..

Empuuu Joo toi haalari on ihana =) Mulla oli jo valmiina toi body ja housut ja sit kun näin ton haalarin ja oli samaa sarjaa niin oli pakko ostaa. Ja pipokin vielä! Täytyyhän pienen nyt olla sävy sävyyn ja kaikkien sopia yhteen :LOL:

Nellustiina Mulla kans tuntunu liikkeet tuolla alhaalla ja sen takia epäilinkin että olis perätilassa, mutta eipä sit ollutkaan kun tänään neuvolassa kävin. Ja ihmettelinkin et miten vauvan jalat voi tuntu niin alhaalla.. :eek: Mut kai se on siellä sit jotenkin ihan solmussa :LOL:
Pidän peukkuja et sun vauva ei olis perätilassa! :hug:

Hilipatuinen Joo musta tuntuu välillä et vois kaikki kirjottaa ylös muistiin :D Eilen just miehelle kirosin, että kun enää muista mihin tavaroitani jättelen ja sit menee hermot kun en löydä niitä :LOL:

Tulipas pitkät tekstit.. :whistle:

Katyana & NaNNa <3 33+5
 
Sapfo niinpä.. yritän kuitenkin uskoa että vyöhyketerapialla on merkitystä.. Syntyihän edellinenkin "jo" 38+2 ja olin kerennyt sen neljä kertaa käymään hierottavana.
Niin ja olihan se synnytys myös helppo.

Tiistainahan tuo selviää kun on äitipoli käynti että onko alakerrassa mitään muutoksia.

Neuvolassakin tuli käytyä.
Paino tippunut 1,5kg joten paino noussut vajaa 6kg tähän mennessä.
RR 111/71
HB 110 menee vaan alaspäin, raudasta huolimatta joten nyt vaihdan merkkiä
SF 36, edelleen jatkaa nousuaan ja on yläkäyrällä.

Varmaankin tuota SF mittaa seurataan nykyään sen vuoksi ettei tule niitä heittoja. Muulla ei taida olla merkitystä. Tosin niitä heittoja saattaa tulla jos on esim eri mittaaja.

Saa nähä käykä tosiaan toiveeni totehen ja synnyttäisin huomenna. Jotenkin kyllä alkaa itellä usko siihen hiipumaan..

KiiajaVille 37+4
 
Käyn lähinnä merkkaileen että täällä ollaan edelleen.Samat kivut ja vaivat. :D

Iskias ihan hirvee toisella puolella että kävely on tosi hankalaa.Pieniä suppareita tulee nyt päivittäin.

Mä oon muuten päättäny synnyttää tän viikon sunnuntaihin mennessä. B)

Ihan sillä että laskettiin miehen kans että sit se ehtii just pitää isyysloman ennen seuraavaa päivystystä töissä.Jos sen päivystyksen menettää niin se on 500e vähemmän tiliä sille kuulle joten tekee hurjan paljon.Päätettiin sit yhdessä että tällä viikolla syntyy. :D

Onneks lähtökohdat on hyvät synnytykselle kun paikat auki ja täysin kypsät.Mut näin täällä tänään. :wave:

AnnaBuu 37+6 :heart:
 
heipsan, päivä taas hujahtanut.. aamulla mentiin 10:neksi kerhoon siel oltii 12 asti ja ulkoiltiinki sit sinne 13.15 asti nyt oon tääl kotona imuroinut, tiskarin pistänyt päälle ja nyt vielä ruoka laittaa nii hyvä ois. pitää ulos lähtee siin 16 maissa uudestaaan.

toissa yönä ku itkin nii mies oli kuullutkin sen muka ku eilen kysyi multa et mitä mä itkin yöllä. mä vältin sitä puheen aihetta heti, jotenki en kehannut sanoo mitään. mut mies sit kuitenki halas mua takaanpäin ja suukon antoi sekä sanoi kolme sanaa ja pyyteli anteeksi pahantuulisuuttaan kun häntä stressaa. Nyt viime yönä tuli mun viereen ihan tonne selkääni kii nukkuun ja nukku koko yön mun peiton alla.

mut oikein mukavaa aurinkoista loppupäivää kaikille!

arska äippä+ neiti 34+4

p.s huomenna mul on äippäloman eka päivä :D
 
Täällä taas :D

Katyana Kiitoksia vastauksista, noilla siis mennään :)
Mä ostin kaukalopussin just lähinnä syksyä ja talvea varten, kun pitäisi kuitenkin mahtua 1-vuotiaaksi asti.

Hilipatuinen Mun täytyy todellakin kirjoittaa kaikki ylös, jos meinaan kaupassa jotain muistaa ja usein on silti käynyt niinkin, että jotain on jäänyt ostamatta, vaikka se lapussa olisikin lukenut...mulla siis tajunnassakin jotakin vikaa ;)

tiitu Toivottavasti et olisi kipeäksi tulossa :hug:

Heinekeeni Toivottavasti ei olisi myrkytyksestä kyse tai mistään muustakaan ikävästä :hug:

Eipä taas muuta tällä kertaa :wave:
 
Neuvolalääkärissä käyty...
Painoa +467g/viikko yhteensä tullut 9kiloa.. En vain oikein ymmärtänyt enkä siinä tajunnut kysyä kun terkka sanoi että on tullut aika paljon painoa tms. että tarkoittikohan se koko raskausaikana vai nyt viime viikkoina.. Edellisellä kerralla painoa oli +600g/viikko..
Hb 122, viimeks oli 119
Pissa puhdas
sf mitta 33,5
sykkeet 150 tosin vaihteli kyllä tosi paljon ja oli vaikea lukemaa saadakaan mut tollasen luvun se lääkäri on nyt näköjään kirjannu..
Mutta mutta ultraan se lääkäri laitto lähetteen.. Ja niinkun ennenkin olen tätä venäläis lääkäriä kironnut että mä en oikein ihan tajunnut täysin että miksi.. no siitä se sano että kun mulla on maha sen verta iso ja hänen mielestään sit ilmeisesti toi sf mitta on kans vähä iso.. Ja vauvan asennosta ei varmuutta ollut.. Joten sitä aikaa nyt sitten odotellessa, ilmottavat sen ajan sieltä keskusäitiysneuvolasta sit kuulemma..


jastu ja vilperi 35+3
 
Hei vaan, en ookaan hetkeen kirjoitellut tänne puolelle. La lähestyy niin kuin muillakin, kyllä sitä ollaan jo aika pitkällä! :) Oon kyllä lueskelllut muitten juttuja tässä, nyt en vain jaksa oikein kommentoida :ashamed:

Sukupuoliasiaa: mulla on melkein alusta asti ollut tunne että tämä on poika mutta viime aikoina tyttöolo on ollut voitolla. Rakenneultrassa ei kerrottu meille sukupuolta. Vielä ensi viikolla on yksi ultra, siinä ehkä selviää. Vaikka musta kyllä tuntuu että möykkyliini on koko ajan perätilassa tai jotenkin poikittain :| ainakin viime viikolla neuvolassa tunnusteltiin että olis perätilassa..

Liikkeistä: liikkeitä tuntuu tasasesti päivän aikana, ei mitenkään kovin paljon.

Omena ja möykkyliini 33+4
 
Donu Niin on mullakin että sf-mitta on pienempi ja vatsa isompi. Mullla on kohtu selkeesti eteenpäin kun silloin kun poikaa ootin niin sanottiin että on vähän taakkepäin...

Olikos vielä joku joka oli varmasti perätilassa?? Kaikki tuntuvat kääntyneen itsekseen :)

Marylenen kuulumisia kanssa oottelen:)

Katyana Mulla ei ois kaukalopussia, jos en kaverilta ois saanut lainaan... Voihan sen hommata sitten syksymmällä jos vielä silloin siltä tuntuu :)

Arskan äippä Kyllä ne miehetkin joskus tajuu =)

Jastu Ärsyttävää kun ei saa selvää mitä ne lääkärit ajaa takaa :( Mutta kiva että pääsit kuitenkin vielä ultraan :)

Hyvä että on muitakin huono muistisia :D Mä sorruin ja kävin hamparilla :ashamed:

AnnaBuu Hyvä suunnitelma :) Mäkin päätin että synnytän viime viikolla, mutta tässä vielä ollaan :D
 
Jaa onkin jäänyt pari asiaa kommentoimatta :D

Pinniksen patja kelpaa kyllä sama mikä on kuopuksella ollut, meinasin sen kyllä koneeseen tunkea kuitenkin. Meillä näköjään mennyt aina kaksi lasta per pinnis ja patja -> se eka myytiin tuossa välissä.

Kaukalopussi olisi meillä tarpeeton yli puolivuotiaalla, kun ei me olla jaksettu kaukalossa kantaa paljon sen isompia -> eli ovat siirtyneet niitä aikoja turvaistuimeen, kuopus ei oikein pituudenkaan puolesta olisi kauempaa kaukalossa mahtunut olemaankaan. Mutta näähän on niin makuasioita - joillakin menee kaukalo vuodenkin iässä (en sitten tiedä miten jaksavat kantaa, ovat vissiin meitä vahvempia :D ). Nythän mulla on fleece turvelo eli Tintun turvakaukalopussi pienintä kokoa, menee tän kevään tässä mukavasti. Syksyllä sitten jotain fleece/vanupukua vauvelille.

Kotiintulovaatteita vauvalle en meinaa osata päättää :D On parikin ihanaa vaihtoehtoa. Mutta onhan tässä vielä pari? viikkoa... Katyanallakos sitä oli Lindexin vaatteita kotiintuloon? Mulla on sitä samaa sarjaa vauvalle velourtakki ja housut ehdolla osana kotiintulovaatteina :D
 

Yhteistyössä