**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Kaukalopussi - en ostaisi. Kuten stoppiksella niin meilläkään ei kanneltu kaukalossa enää yli puolivuotiasta koska tytöllä alkoi jalat roikkua reunan yli jo. Ja huhtikuussa kun syntyi niin silloin ei mitään toppapusseja enää tarvitse ellei aio kaukalon kanssa kävellä sairaalasta kotiin =)

Vauva liikkuu taas tänään todella kivuliaasti. Potkaisi tuohon ylävatsaan niin että tuntui kuin puukolla olisi vedelly. Voiko se todella tuntua noin terävältä se kipu jostain potkusta? Salaa toivoin tietty että olisi vedet menneet noin komiasta potkusta mutta toiveuntahan tuo on.
 
Täälläkin on neuvolalääkärikäynti takana:

RV 36+5
paino + 525 g /vk (yhteensä 9,5 kg lähtöpainoon)
turvotus -
RR 118/92
pissa puhdas
sf 30
rt
syke 150
kohdunsuu pehmeä, auki 1 cm ja kanavaa jäljellä 0,5 cm.

Painonnoususta terkkari kommentoi "no... kohtuullinen" sellaisella äänensävyllä, että ei jäänyt epäselväksi, että vähempikin olisi riittänyt. :ashamed: Myönnetään, olen herkutellut liian paljon, mutta itse en osannut pitää tuota pahana?!

Alapaine oli korkeampi kuin koskaan, mutta siitä terkkari ei ollut huolestunut, kun ei ole turvotusta ja pissa oli puhdas. Itse arvelin, että kohdunsuulla ei ole tapahtunut yhtikäs mitään, mutta niinpä näköjään paikat kypsyvät vähitellen kohti synnytystä, vaikka ainuttakaan kipeää supistusta ei ole tullut.

Minäkin olen miettinyt, että jokohan Marylene on saanut kaksosensa maailmaan... samoin Cataliina ja Sonjasusanna taitavat ainakin olla sellaisia, joista ei ole kuulunut mitään vähään aikaan.

Flunssa on täällä yhä "kytemisvaiheessa" eli esim. eilen ei ollut mitään flunssan oireita, mutta tänään on taas kurkku karheana. Parempi ottaa nyt rauhallisesti, ettei pukkaisi kunnon tautia päälle.
 
Tulen taas tyhmine kysymyksineni, kun en näin kolmannen odottajana osaa itse päättää... :D Eli siis meinaatteko pärjätä 3-6-kiloisten vaipoilla, jos vauva syntyy ihan "normaalipainoisena" vai oletteko ostaneet 2-5-kiloistenkin? Ehkä varmaan kannattais ainakin pari pakettia varuiksi ostaa, vai kuinka? :whistle:

Tulis nyt se mies kotiin, niin pääsisi ostoksille ;)

En muuten tuota ajatellutkaan, et välttämättä vauva ei kaukaloon enää paljon puolivuotiasta vanhempana mahdukaan, kun tuohon kaukalopussiasiaan vastasin... Mutta en mä nyt kuitenkaan paljon menettänyt, vaikka sen hankinkin, kun siskolta halvalla sain ;) Ja eikös sitten ole sellaisiakin, minkä saa myös rattaisiin vai luulenko ihan väärin... :whistle:
 
Täytyy olla aika pitkä jos ei puolivuotiaana mahdu kaukaloon. Sehän ei siis haittaa jos jalat tulee yli, vaan kun pää tulee yli. Tästä keskustellut ihan paikallisen yrittäjän kanssa kun olin ostamassa istuinta kuopukselle, että ihmiset siirtää turhan aikaisin lapset kaukalosta istuimeen, kun kaukalot on kuiten niitä kaikista turvallisimpia noista.
Minusta tuollainen pussi on kätevä, jonka saa myös vaunuihin, meillä ei ainakaan tuplisten mukana tullut toppapussia. Tosin nyt jäin miettimään että olikohan toisissa emmaljungan vaunuissa se duo pussi :eek: No onneksi en ehtinyt tuota vielä tilaamaan.

Tuli käytettyä lapset hiihtämässä, hyvä minä =)

AnnaBuulle nyt lähetetään porukalla suppareita että pääsee tällä viikolla synnyttään *puuuuuh*

-Chiq ja Taneli (sukupuoliasiaa, mieki olen miettinyt että onkohan tämä sittenkin Taina )
 
Niiskuneiti samaa vaippa asiaa on tämäkin kolmannen odottaja miettiny :whistle:

rosahdus mulla on kans "pelko" kun meen seuraavaan neuvolaan että tulee noottia painosta :ashamed:
viimeks jo hiukan motkotti siitä...

Supistelut taas eilen illalla yltyi...
hui, ihan jo ajatus harhaili kun oli tujuja supistuksia...menin siis nukkumaan kymmenen hujakkeilla ja ykskaks alko supistella ja muutamia tujuja tuli ja sit jatku menkkajomotuksena kunnes nukahdin..toissayönä taas oli yöaikaa melko tujuja.(ei nyt synnytyssuppareita kuitenkaan.. )

täysaikaseksi kun vauveli pääsee niin oon satavarma että kaikki oireet ja supistelut loppuu ku seinään ja sitten ootellaankin taas tuonne 42 viikoille :/

patja hommelista en oo kuullukaan..täytynee siis tampata oikein urakalla tuota patjaa ennen kun vauva tulee. Uutta kun en ala hommaamaan..

leivontakärpänen iski...leivoin tytön kans keksejä ja muffinseja. :p siinä mun dieetit :ashamed:

nasum ja napero 34+2 :heart: :heart:
 
Täällä olo parempi vaikkakin menkkajomotukset on jatkunut pitkin päivää.
enpä tiiä mitä oli aaamuinen mahakipu ja sekasuus.

olisin halunnut kysyä muiden mielipidettä.. kun ens viikolla kotiudutaan vauvan kanssa niin riittääköhän jos kotiin lähtiessä vauvalla on pody,puolipotkarit,fliis puku, sellainen ohut kypärämyssy ja siinä pipo, käsissä hanskat ja jaloissa sellaset töppöset.. +kaukalossa olis mun mummin tekemä paksuvillapeitto.

huomenna olis sitten vika neuvola kerta.. alkaa jännittämää tää kaikki...
 
Niiskuneiti mä ostan ainakin 2-3 pakettia myös noita pienempiä vaippoja. Ainakin tytölle ne istuivat alussa paljon paremmin kun eivät olleet niin suuria (vaikka tyttö oli siis 4580g/56cm).

Marylenen veikkaan saaneen jo pienokaisensa :wave:

Kaukalopussia ei ole ollut eikä varmaan hankitakaan. Mutta kukin tyylillään =) . Meillä pitkä tyttö (+2SD) mahtui Brion kaukaloon hyvin 1-vuotiaaksi asti. Jalat kyllä tuli pitkään yli reunan, mutta sehän ei haittaa niin kuin joku jo siitä mainitsikin.

tiitu meillä oli tytöllä helmikuussa-08 aika vastaavat päällä. Tosin fleecepuvun tilalla oli vähän paksumpi lindexin pöllö(vanu?)puku ja sitten vielä päällä ohut fleecepeitto. Ulkona oli ehkä noin -15astetta, mutta ei me kyllä kävelty kuin ehkä 10m ovelta-autolle-ovelle yhteensä. Ja auto oli.. no, puolilämmin (<--valitin asiasta miehelle :kieh: ) kun päästiin tytön kanssa sinne. Piti siis olla jo täysin lämmin, mutta ei ollut :kieh:

Heräsin tänä aamuna ensimmäiseen tosi kipeään supistukseen. Masu oli kyllä niin pinkeä noin minuutin ajan. Sukkapuikkovihlaisuja tullut myös pitkin päivää. Perjantaina on se äippäpoli niin silloin saa sitten tietää tuon kohdunsuun tilanteen.

Tänään ensimmäistä päivää äitiyslomalla oleva Poppeliini ja poju 34+5
 
Joo kieltämättä todella inhottavaa kun ei oikeesta ota selkoa siitä lääkäristä.. :(
Sen verran piti vielä lisätä että kohdunsuu ilmeisesti kiinni kun ei asiasta mitään sanonut, ainakaan muistaakseni :D Paikat hieman pehmenneet ja kohdunkaula lyhentynyt mutta kuitenkin yli 2cm jäljellä..
Juu on kyllä kiva päästä vielä ultraan! :) <3 Että on siinä hyvätkin puolensa.. Kyllä kovasti mietityttää että onkohan se vauva sit kovinkin iso ja et onko kuinka päin masussa :) Vaikka mä kyllä kovasti luulisin että pää alaspäin..
Tuli tossa kierreltyä pari tuntia kaupoilla ja nyt on olokin sen mukainen.. :/
 
Täälläkin on välillä ollut tuota menkkajomotusta, mutta kummasti sekin on hävinnyt johonkin.

AnnaBuulle suppareita täältäkin ja toivotaan että se lähtö sieltä nyt tulis. :)

tiitu, eiköhän tuo vaatetus riitä jos auto on lämmin ja matka ei ole kamalan pitkä, siis olettaen että ei ole mitkään kolmenkympin pakkaset. :)

Noista liikkeistä vielä, tänään kun niistä laitoin että ei ole vähentyneet yhtään niin jo on tämän päivän ollut sitten hiljaisempaa. Mutta toisaalta olen itse ollut enempi liikkeellä joten täytyy nyt katsoa mitä tapahtuu kun asetun itse aloilleni.

Mulla on nyt alkanut tuntumaan reisissä noi kivuttomat supistukset. Tai aina välillä tuntuu kun reisi tai reidet kramppaisi ja olen huomannut että samaan aikaan vatsa on kovettunut. Ja sitten niitä sukkapuikkovihlaisuja tulee heti kun rauhoittuu, tuntuvat kyllä välillä niin ikäville että kiljun tosiaankin täällä itsekseni. :D

- Hapsiainen
 
Piti nyt tulla tuohon kaukaloasiaan vielä sanomaan, että kuopuksella tosiaan alkoi pää olla aika tapissa jo siinä puolen vuoden paikkeilla, jalathan tosiaan saa mennä yli. Taisi olla 7 kk kun siirryttiin Britaxin Securaan, joka on tosi syvä ja turvallinen istuin ja sen saa ihan kaukalon asentoonkin. Kyllähän niissä kaukaloissa on paljon eroja ja lapsissa myös, että kuka mahtuu mihinkin ja miten pitkään ;) Ja kaukalon jälkeisissä turvaistuimissa on vielä paaaaaljon enemmän eroja, en minä noin pientä ihan mihin vaan istuimeen iskisi...
 
Jahas,se ois 37 viikoa taynna :heart: apua,en taho synnyttaa....paniikkia meinaa pukata,ei kyl silla,ei ole mitaan merkkeja et tama ihan heti just aikos ulostautua,mutta kai kuiten jossain vaiheessa pitas saada punnerrettua ulos ja sekøs pelottaa ensikertalaista,huih :/
Meilla laitetaan vauvalle sanky kasaan tanaan ja sangyn mukana tuli myøs patja,eli uudet on,kun siita oollu taalla puhetta,onko kaytettyja patjoja vai ei.
Kaukalopussi on hommattu,samanlainen kuin olikohan jaakyyneleella,ja taalla meilla pain varmasti kovinkin tarpeellinen nyt kevaalla viela pitkaan kun asutaan niin pohjoisessa ja samaten tarpeellinen myøs heti alkusyksysta,eli en usko etta meilla ollut turha ostos ainakaan.
Vaipoista olinkin miettinyt aivan samaa kysymysta kuin Niiskuneiti,etta kumpia noista nyt sitten pitais hommata??
Turvotuksesta sita on PALJON!Jalat edelleen kuin ilmapallot,painamalla tulee syva kuoppa,samoin sukista jaa aivan tajuttomat puristus jaljet...Seksikasta :D
Hemmi ja Masu-Ukko 37+0!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmi:
Jahas,se ois 37 viikoa taynna :heart: apua,en taho synnyttaa....paniikkia meinaa pukata,ei kyl silla,ei ole mitaan merkkeja et tama ihan heti just aikos ulostautua,mutta kai kuiten jossain vaiheessa pitas saada punnerrettua ulos ja sekøs pelottaa ensikertalaista,huih :/
Meilla laitetaan vauvalle sanky kasaan tanaan ja sangyn mukana tuli myøs patja,eli uudet on,kun siita oollu taalla puhetta,onko kaytettyja patjoja vai ei.
Kaukalopussi on hommattu,samanlainen kuin olikohan jaakyyneleella,ja taalla meilla pain varmasti kovinkin tarpeellinen nyt kevaalla viela pitkaan kun asutaan niin pohjoisessa ja samaten tarpeellinen myøs heti alkusyksysta,eli en usko etta meilla ollut turha ostos ainakaan.
Vaipoista olinkin miettinyt aivan samaa kysymysta kuin Niiskuneiti,etta kumpia noista nyt sitten pitais hommata??
Turvotuksesta sita on PALJON!Jalat edelleen kuin ilmapallot,painamalla tulee syva kuoppa,samoin sukista jaa aivan tajuttomat puristus jaljet...Seksikasta :D
Hemmi ja Masu-Ukko 37+0!!!
Älä jännitä tai pelkää synnytystä. :hug: Ei se ole ollenkaan niin kamalaa miltä se ehkä voi ensikertalaisesta kuulostaa.Varsinkin jos "kokeneet" äidit maalailee kauhu kuvia ja kertoilee omia synnytys kokemuksiaan.Monilla on tapa,saada asiat kuulostamaan ihan hirveiltä,just pelotellaakseen muita.

Mä oon menossa nyt kahdeksatta kertaa,toki aina vähän jännittää mutta se kuuluu asiaan,onhan se jännittävä tapahtuma. :D Siinä supistusten keskellä kannattaa muistaa että jokainen suppari tuo vauvan lähemmäs syliä,se on ainakin helpottanut aina mua kovasti.Ja se on positiivista kipua josta selviää kyllä ja palkka on ihaninta mitä saada koskaan voi. :heart:

Hyvillä mielin vaan synnyttämään! :hug: :heart:

 
Vaipoista tulin kommentoimaan. Mä ostin noita liberon 2-4 kg vaippoja, oli kuitenkin mun mielestä poitsunki aikana parempia noi pienemmät, jotenki istuvampia. En ostanu kylläkään ku yhden paketin, että sitten haetaan lisää, kun huomaa että ovatko sopivia vai ostetaanko jo seuraava koko.
Tutit ja pari tuttipulloa on jo varuiks ostettu. Tutille kokeilen, mutta pullot on lähinnä vettä varten jos maitoa riittää. Tuttinauha vielä uupuu. Se pitäis muistaa ostaa....

Vauvalle pitäis valita täälläkin kotiintulo vaatteet, mutta vielä en oo ees jaksanu ajatella koko asiaa. Enkä oo sairaalakassiakaan pakannut sen kummemmin. Pitäis vissiin sekin alkaa miettiin...

Mutta tosiaan, iloistakin asiaa, kun sillon aiemmin valitin siitä että mies ei ehkä pääse/ehdi synnytykseen jos on töissä, niin aloittaakin kesäloman (muru uhraa kesälomansakin tähän) huhtikuun puolesta välistä. Samaan syssyyn pitää sit isyyslomankin. Joten kivaa on se, että tietää et toinen on todennäköisesti kotona kun vauva tulee ja sitten on vielä kaverina kotona ja itse ehtii kuntoutua synnytyksestä kunnolla ennenku mies lähtee takaisin töihin.

Mun pitää tuolta kerhon puolelta kattoo yks juttu, joten kaikki jotka on jo siellä käykää lukemassa, on kysyttävää eräästä asiasta. (en halua tietystä syystä julkaista sitä täällä)

buam ja edelleen 33+6 (huomenna jo poksuu, mutta sais poksua jo huomattavasti enemmän noita viikkoja, turhauttaa!!!!!!)
 
Niiskuneiti meillä taitaa olla yksi paketti noita 2-5kg vaippoja, ja loput 3 tai 4 3-6kg.

nasumasunen täällä kävi niitten supistusten kanssa juuri niin.. ne on loppu. Sen sairaalareissun jälkeen ei ole tullut kuin muutamia satunnaisia, yksittäisiä. Sen vuoksi mulla onkin mennyt usko siihen että pian synnyttäisin.

Mutta yritän nyt miettiä sitä tiistain äitipolikäyntiä. Neuvolassa mainitsin tänään että lääkäri viimeviikolla sivulauseessaan mainitsi käynnistämisestä jotain. Totesi vaan että hyvät edellytykset sille ainakin on kun on jo kypsät paikat ja sen kahdelle auki.
Mutta koska olen kuullut pelkästään negatiivista käynnistämisestä se todellakin pistää miettimään olenko sen kannalla vai en.
Mutta mutta.. jos taas kovin suureksi vauva kasvaa niin mahtuuko hän?

Poksujille ja täysaikaisuuden saavuttanaille :flower:
 
Tervehdys!

Muistaakohan sitä taaskaan puoliakaan mitä piti kommentoida..

Sukupuolesta samanlaista mietintää täälläkin ollut, ultraaja sanoi ihan varmaksi tytöksi ja sanoi että voitte huoletta ostaa tytön vaatteita, mutta silti olen nähnyt unia että poika syntyisi ja vähän mieltäkin välillä kaihertaa että mitä jos sieltä tuleekin poika. Noh sen näkee sitten :)

Sf mitasta esikoisesta se meni ihan pikkiriikkisen yläkäyrän yläpuolella ja poika oli syntyessään 3360g eli ei mikään iso mitasta huolimatta.

hilipatuinen Muisti on mennyt täälläkin, ihan ihme muistikatkoksia tulee ja en varmasti muistas mitään ylimäärästä jos ei johonki ylös kirjota.

Pinnasängyn patja uus ostetaan täälläkin, ihan vain sen takia kun mekin ostettiin uus pinnis ja vanha ei käy siihen kun on vähän liian pieni. Vanhan olisin varmaan muuten ottanut käyttöön.

Oon miettiny tässä että kannattaiskohan soittaa neuvolaan kun nyt aina iltaa kohden tullu jo useamman (4?) kerran pääkipeäksi niin että meinaa tulla jo paha olo. Panadol auttaa mutta ihan vain tunniksi tai pariksi. Yleensä minulla on tullut pääkipua siitä useinkin kun on ollut hartiat jumissa mutta nyt ne ei ole edes kipuilleet pitkään aikaan ja mies yrittänyt hieroa ja tuntuu että ei mitään vaikutusta.

Ihanaa päästään miehen kanssa pitkästä aikaa kahdestaan ulos syömään ja elokuviin kun äitini ja mummoni tulevat tänne loppuviikosta yökylään :heart: Ovat muutenkin harvinaisia vieraita kun tuota välimatkaa on. Viikonloppua siis täällä innolla odottelen.

Eipäs tässä tällä erää tän kummempia taas.

Nekkunen ja Iita 35+6
 
Täällähän on sutinaa näin illalla.

Nekkunen oih, nauttikaahan kahden keskisestä ajasta! Olen haaveillut sellaisesta jonkun aikas. Ei vaan taida ehtiä ennen Piksun syntymää.. Viime kerrasta on meillä aikaa, kesän alussa.. Sellanen pieni hengähdys tekee hyvää vanhemmille :)

Huomenna taas neuvolaan.

Öitä!
Ja suppareita niitä toivoville, kuten minulle =)

Greddy ja Piksu (muutaman tunnin päästä täysiaikainen)
 
nekkunen mulla on ihan samantyylistä päänsärkyä ollu ja sen takia kävinkin äpolilla.
mulla ei tehonnu enää 1g panadol ku hetkeks ja hieronnatkaan mitää jelppiny.. ei muuta kun seurailua seurailua ja verenpaineiden mittailua kotosalla annettiin ohjeeksi.
Kannattaahan sun vaikka soitella neuvolaan ja kysellä et mitä ne tuumaa :)
jaksuja :hug:

Hemmi :hug:

KiiajaVille juu, mulla ei loppunu sairaalakeikkaan nuo supparit vaan jatkuupi mut ei onneks niin rajuina..pitänee niistä mainita neuvolassa nyt kun käy kun tuntuu että niitä nyt on alkanu sateleen joka päivälle ja useastikin. Tänään kärsin kävellä vain pienen lenkin ulkona kun supisteli vähän väliä. Tyttöä vedin rattikelkalla ja arvaas meinasko hyytyä välille :ashamed: onneks neitokainen halusi juosta välillä...ja matkaa oli todella vähän...

seksi mitä se on? :| |O
meil on ihan täys selibaatti kun oon ollu niin kipeenä...minullahan himot jyllää ja pa*ettaa mut miestä hirvittää :whistle:
Ihanaa kun appivanhemmat oli ehotellu et ottasivat molemmat mukelot yökylään tässä joku päivä niin saadaan olla kaksin ennen vauvantuloa...jei! :heart: :heart: :heart:

nyt köllölleen...

nasum ja neiti 34+2 :heart:
 
Höh, kylläpäs oon täällä tänään hypännyt :xmas:

Mutta nyt piti vaan tulla sanomaan KiiajaVille, että jos sulla on paikat kypsät, kuten on, niin silloin käynnistykseksi riittää pelkkä kalvojen puhkaisu. Itselläni on hyvät kokemukset kalvojen puhkaisusta synnytyksen käynnistäjänä x 2. Supistukset ovat alkaneet kakkosesta puolen tunnin sisään ja kolmosesta kymmenen minuutin sisään, eikä lääkkeitä ole tarvittu. Siitä sitten edennyt ihan reippaasti, kakkonen syntyi n. 5 tuntia kalvojen puhkaisusta, kolmonen alle 2 tuntia siitä. Ja nää supistukset oli sillä lailla luonnollisia ja tuli kohtuullisin välein (paria minuuttia). Esikoisesta kun pistivät jonkun piikin lääkettä vauhdittamaan jostain syystä, niin supistukset oli kamalia ja alle minuutin välein eli jatkuvasti... :$
 
Mä muuten tein löydön Myyrmannin Citymarketista; sieltä sai pikkupöksyjä eurolla! :LOL: Ostin sitten neljät. Noi on ihan tavallisia puuvilla(?) pöksyjä, mutta oli siellä monenlaisia muitakin, useaa malliakin. En tiedä, onko tuo tarjous kaikissa Cittareissa, mutta jos joku tarvii raskauden loppuvaiheelle uusia, miellyttäviä pikkareita, niin kannattaa käydä katsomassa. :wave:

Synnytystä en malttaisi odottaa. Ei tässä kiire sinänsä ole, mutta haluaisin päästä pian kokemaan sen. :)

Voi kamala, mä en ole vielä edes miettynyt vauvanvaippoja eikä tuo sairaalakassikaan ole valmiina. Jos mä sitten muuton jälkeen otan itteeni niskasta kiinni. :saint:

Mulla hajoo selkä, niin ylä kuin ala. Ei tee hyvää tämä lisäpaino, varsinkaan mun pituudella. :kieh:

rv34+6
 
Iltaa täältäkin.. :)

Taas kovasti oli mielessä kommentoitavia, mutta.. Miten mun muisti on näin huono?!?!??!
Luntitaas tältä sivulta.. :D

Sf-mittaa.. Itse ihmettelin kun kokoajan on sama mittaaja ollut ja nyt oli ponkassut keskikäyrältä yläkäyrälle.. Ei terkka siitä mitään sanonut mutta itsekseni ihmettelin kotona..
Kai selviää ens to kun on se synnytystapa-arvio.. Josta aasinsiltana "suunniteltuun" synnytysaikaan.. Eli mä olen visioinut näin että kun olen siellä ronkittavana ei menis kuin päivä pari niin olis nyytti kainalossa.. :D
Eli 26.-29.3. olis aikahyvä aika.. =)
(ja sopis täydellisesti mun päähänpinttymään jokaisen lapsen "omasta" kuukaudestakin..)
Tai jos leikataan niin luultavasti pääsisin ennen pääsiäistä.. (joka sekin kai maaliskuuta vielä.. :D )Mutta tätä vaihtoehtoa en juurikaan siis haluaisi... :$

Hemmille ja muillekin ensikertalaisille lähetän tsemppiä kuten AnnaBuu, eli tosiaan ajattelee näin että jokainen rutistus tuo pienen lähemmäksi syliä. Vaikka itsellä synnytykset on olleet mitä on niin kovasti jo odottaisin sinne pääsyä.. (hullu minä.. :D)

Tänään saatiin haettua peti pienelle, meillekin tuli uuden patjan kanssa.. Tosin aiempia on kierrätetty, nyt vaan vielä siis käytössä molemmat pinnikset patjoineen.. :)
Muistin myös kaupoilla käydä apteekista hakemassa Bebanthenia, ihan ykköskamaa.. :) Niin äidille kuin lapsillekin.
Luumutkin muistin ostaa sairaalakassiin. Niistä ainakin itselle ollut hyötyä etenkin sektion jälkeen kun on vatsantoiminnan kanssa ollut "hitautta"..
Vaippoja meinasin ostaa sitä pientä kokoa, isompaa onkin kun tuplilta jäi yli.. Hamstrasin silloin jostain alesta ja niinhän niitä pari pikkupakettia jäi.... Mutta siis paketti ainakin alkuun pientä jos tarvii saahan sitä kaupasta lisää.. :)

Jottain muutakin kai oli.. En jaksa muistaa.... :ashamed:
Jaksamisia kaikille :hug: !!
 

Yhteistyössä