**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Hemmi Ajattelepa, minkälaisen palkinnon siitä synnyttämisestä loppujenlopuksi saa. :heart: Kenties muakin alkaa vielä tuo synnytys jossain vaiheessa ahdistamaan, nyt fiilikset on positiiviset. Lähinnä mietityttää oma käytös, miten sitä sitten huutaa ja ähisee kun vauvaa puskee ulos. Kai ne estot katoaa siinä tilanteessa... Tsemppiä! :hug: Niin kuin kaikille muillekin.
 
JEI! Viimeinen työvuoro takana :D Niin ihanaa kyllä, että nyt meillä alkoi vauvan odotus-loma kuopuksen sanoin, hänelläkin viimeinen tarhapäivä takana. Sen kunniaksi meillä oli vielä aamullla keskustelu tarhatädin kanssa ja hän tuumas, että hienoa, kun teille tulee vauva, mutta harmi, että poika lopettaa hoidossa :) Kerhossa jatkaa kuopus 2x viikossa, että tuleepa tuota järjestettyä toimintaa siinä ja jumpassakin käy. Samoilla työvaatteilla vedin loppuun asti, mitä vähän ihmettelin, että ne meni, kun omasta mielestä vatsa olis isompi kuin viimeksi. Mutta ehkä aika kultaa muistoja :D Ja painoarvio oli kuitenkin keskimääräistä pienempi, parin viikon päästä se nyt vielä tarkastetaan siellä synn.suunnittelussa.

Synnytysjännityksestä sen verran, että synnytystä "kuuluukin" miettiä ja jännittää jonkin verran, kuuluu raskauden kulkuun. Mutta niinkuin jotkut jo ovatkin sanoneet, palkinto on mitä parhain :heart: jostain kummasta niitä voimia tulee, ehkä se on se äidin vaisto, minkä kanssa pystyy ihmeellisiin suorituksiin. Mulla on kaksi aika hankalaa synnytystä takana, ja siltikin sitä odottaa, että pääsee tositoimiin =)

Kaukalopussia en ole hankkinut, vaan ihan noilla haalareilla ajattelin pärjätä. Turvakaukaloon meilläkin on vauvat mahtuneet aika pitkään ja ihan normaalikokoisia ovat olleet. Ehkä se on juuri noin kuin Chiq kirjoitit kuulleesi, että vähän turhan aikaisin kaukalosta siirrytään seuraavaan istuimeen.

Me ostetaan pinnikseen patja, mutta samasta syystä kuin aika moni muukin, että tulee eri pinnis kuin viimeksi. Alkuun tulee sellainen rottinkisänky, mikä saadaan kummipojalta lainaan.

Synnytysajankohdasta mulla toiveena olis, että syntyis reilun viikon etuajassa, niinkuin molemmat sisaruksensakin. Mutta eipä tuohon kauheasti voi itse vaikuttaa. Ja aika useinhan terkkarit ym. helposti sanoo, että kohta on aika käsillä ja sitten oikeasti menee vielä pitkähkökin aika... Meillä kaikki kolme ässää olleet ihan normaalisti käytössä koko raskauden, että eipä ole niistä apukeinoja. Akupunktiota meinaan alkaa jossain vaiheessa kokeilemaan, jos ei 38+ viikkoon mennessä lähde käyntiin itsellään. Vähän riippuen synn.suunnittelukäynnistäkin, että mitä painoarvioksi siellä saadaan ym.

Nekkuselle ja miehelle ihanaa kahdenkeskistä aikaa :heart: On kyllä tärkeää järjestää välillä sellaista! Me oltiin siellä vknlp:n vietossa 10v.hääpäivänä ja tuli vähän mieleen, että useamminkin pitäisi järjestää aikaa kahden. No nytpä menee taas piiiitkä aika, että sellaista haluaa suunnitella :whistle: Mun vanhemmat just totes, että eihän he sit taas saa vauvaa pitkään aikaan hoitoon :D ihan jo imetyksenkin takia meidän lapset ei ole ekan vuoden aikana juuri hoidossa olleet edes päiväaikaan/iltaisin, saati yökylässä...

Nyt jos hipsisi sänkyyn päin. Huomenna ohjelmassa neuvolaa ja amm.yhdistyksen hallituksen kokousta (kuulun siis kahteen amm.yhd. hallitukseen, siksi näitä kokouksia on harva se vko). Meinaan kyllä jättäytyä tästä hallituksesta nyt huomisesta kokouksesta alkaen.

Supistuksia niitä toivoville toivottelen ja jaksamista kaikille!

siru 34+5
 
Huomenta!

AnnaBuulle Jos et jo saanut sitä salasanaa, niin multa saapi sen, joten laittele yv:tä. Jollen oo jo hyväksyny sinne, kun ei muista ketä kaikkia siellä jo on =)

Sain kerrankin nukuttua viime yönä niin, etten heränny lonkkiin ja niiden kipuiluihin, tosin oli illalla niin huono olo joten otin grammasen panadolin, joten liekö tuolla sitten jotain vaikutusta asiaan. Mutta tosiaan siinä pötkötellessä tuli kyllä kunnon supparikin x2, sen jälkeen niitä ei tullukkaan. Otti ihan selästäkin tuo supistus.
No, mua ei haittaa pätkääkään enää et noita tulis niin, että kypsyttelis paikkoja niin, että ois siellä 37 viikon äippäpolikäynnillä paikat jo valmiina...Vois sitten lääkäri tutkia vähän "rankemmalla kädellä" josko se sitten sais aikaansa jotain.
Taitaa olla eka kerta tän raskauden aikana että mä olen jo niiiiiiiiiin kypsä tähän odotukseen!!!!Vaikka viikkoja onkin "vähän", mut silti tää jotenki jo turhauttaa ihan hirveesti...Mut kai tää on vaa joku vaihe, uskoisin.

Nyt pitääkin lähtee laittaa poitsulle aamupalaa jotta ehtiipi sitten vielä tosta taksiin.

buam 34+0
 
Nyt ollaan täysaikaisia. Esikoisesta en päässytkään näin pitkälle.

Mua jännittää se että vauva kasvaa isoksi ja sit on vaikee synnyttää :/

kerhosta en nyt tajua; kun olen kirjautunut sisään ja menisin keskustekut-osioon, niin en pääse, koska sinne pääsee vain jäsenet. Kuitenkin jäsenyyttä hakevia oli äskenkin 0, joten mut on varmaan hyväksytty..

Mua pelotti eka synnytys mutta pelko katosi sairaalassa ihanien kätilöiden ansiosta. Nyt muutosta haluan vaan ponnistusvaiheen kivunlievitykseen (siitä ei enempää ettei tule pelotuksia ensikertalaisille)

Saikohan kukaan niitä supparilähetyksiä? Mä en ainakaan saanut :(
Alkais jo, tai sit menis vedet!

Lepäilen vielä tässä sängyssä ennen luin poika herää..

Moikka!

Greddy ja Piksu
 
huomenia, eilen illalla meni hyvin ku päästiin esikon kans yhessä nukkuun, mies ei ollu yötä kotona vaan vanhempiensa luona. tulee tänään kotiin. Noh joka tapaukses nukuin hyvin puol 5 asti sit ei uni tullu kävin ylhäällä taas puol 6 jälkeen juomassa sit takas petiin ei uni tullu joha alko tulee päänsärky ja huono olo no nousin 7.00 ylös ja puin ku paleli kamalasti koko ajan oli sellanen ällö olo noh puol 8 oksensin pari kertaa vihertävää nestettä. |O :ashamed: olen täs pari leipää syönyt silti on vähä epämukava olo yhä.

noh jospa laittais tulet uuniin et rupeais lämmittämään taloa ku mua palelee jotenki eilisestä asti. jospa tää olo paranis päivän mittaan ja koitetaan jaksaa jonkin voimin tässä.

arska äippä+ tyty 34+5 ja se ois äippäloman eka päivä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greddy:
kerhosta en nyt tajua; kun olen kirjautunut sisään ja menisin keskustekut-osioon, niin en pääse, koska sinne pääsee vain jäsenet. Kuitenkin jäsenyyttä hakevia oli äskenkin 0, joten mut on varmaan hyväksytty..
On sut hyväksytty, varmistin vielä sen just äsken. Tosin kyllä aamulla sut sinne hyväksyin, kun oli siellä se hakemus.
Kokeile jonkuajan päästä uudelleen?
 
nasumasunen eilku lapset vaan isovanhemmille ja nauttimaan kahdenkeskeisestä ajasta ;)
Meillä kans lapset eilen kyseli koska saa mennä mummilaan. Mies puheli että katsotaan nyt, jossain vaiheessa ehkä.
Mä vaan ajattelin että vaikka heti.
Isompi neiti vaan alkoi kyselemään koska he saisivat muuttaa kokonaan mummilaan.. siihen en sentään suostunut.. (taitaa mummilassa olla hivenen löysempi kuri kuin kotona)

stoppis kiitos viestistä, vähän paremmin mielin ajattelen mahdollista käynnistystä, taitaakin tosiaan olla kaikki kommentit siitä niitä jotka on käynnistetty lääkkein.

Fantastic4 onneksi en ole ainut jolla on tuo pakkomielle jokaiselle oma kuukausi.
Tosin se meni vähän pieleen kun kuopus syntyi mun kuukautena. Olin oikeesti suunnitellut että meillä juhlittaisiin kerran kuukaudessa puolen vuoden ajan, 4 lasta + 2 aikuista. Mutta ei ihan mennyt nappiin. Nytkin jää loppuvuodesta se marraskuu väliin kun ei ole kenelläkään synttäreitä, just se pahin ja pimein kuukausi, mutta ehkä sinne pitää joku juhla keksiä (muukin kuin ystävän lasten synttärit)

Nekkunen ihanaa iltaa teille kahdelle, kannattaa kyllä tosiaan nauttia niistä hetkistä todella paljon.

Arskan äippä :hug: kuulostaapa kovin inhottavalta ololta, toivotaan että paranee mahdollisimman pian!

Ei tullut tänne suppareita, yhes koos edelleen eikä mitään uutta. Ei merkkiäkään lähestyvästä synnytyksestä. Illalla tosin peilinedessä yritin mutrustella huuliani, josko olisi edes vähän turvotusta havaittavissa, mutta ei sitäkään :D.

Mutta nyt taas puistoon, josko tänäänkin sais aikaiseksi jotain siivousta.
Oikeesti suunnittelen jo saunankin pesua, ihan muuten vaan jos sais jotain aikaiseksi, on tää vaan vähän hullua.

KiiajaVille 37+5


 
Alkuperäinen kirjoittaja Greddy:
kerhosta en nyt tajua; kun olen kirjautunut sisään ja menisin keskustekut-osioon, niin en pääse, koska sinne pääsee vain jäsenet. Kuitenkin jäsenyyttä hakevia oli äskenkin 0, joten mut on varmaan hyväksytty..
On sut hyväksytty, varmistin vielä sen just äsken. Tosin kyllä aamulla sut sinne hyväksyin, kun oli siellä se hakemus.
Kokeile jonkuajan päästä uudelleen?
Se tekee vielä samaa.. Pitää kokeilla tietokoneella. Jos sivu ei sit toimi oikein kännyllä.


 
KiiajaVille unohin eilen kirjottaa sulle tuosta käynnistyksestä.. eli mullahan yritettiin ekaa käynnistää ja 4 päivää makasin sairaalassa ja mitään ei tapahtunu ..cytotekin tabletin murusilla käynnisteltiin ja pah mitään vaikutusta.
kotio lähdin lauantaina sitte ku niin ärsytti ja maanantaina sovitiin kontrolliin tulo ja sitte olikin jo paikat auennu sen verran et puhkastiin kalvot ja oksitosiinilla jatkettiin ..neiti synty sitte samaisena iltana hiukan ennen kymmentä...rv:llä 42+1 :heart:

mulla kans eilen käväs mielessä tuo saunan pesu..jätin väliin sitte kun jalat oli niin turvoksissa että nilkkasukista jäi kunnon painaumat taas..

nyt hommeloihin..

nasum ja neiti 34+3 :heart:
 
Ei ala tuo oksutauti täällä hellittää.... :/ Nuorimmainen oli jo suht terve, söi jo eilen kunnon ruokaakin, niin eiköhän yöllä alkanu oksentamaan uudelleen :eek: Vanhempi on jo aika terve, ja muhun ja mieheen ei ole vielä koko tauti päässyt iskemään ( mut varmastihan se tulee....).

Mä en noihin kerhoihin varmaankaan lähe mukaan, ihan varmasti on kädet täynnä työtä sit kun vauva on talossa ja muutenkin istun jo tietokoneella ihan riittämiin :D

Synnytysjännityksestä, mua kyllä jännittää mut positiivisessa mielessä. Odotan jo että pääsis synnyttämään :whistle: Toisen lapsen synnytys oli kyllä yhtä kipua, mut ajattelen että ei ole kahta samanlaista synnytystä.....

Ja enää viikko täysiaikaisuuteen :wave:

:heart: Lanfear 36+0 :heart:
 
Arskan äippä :hug: ei vaikuta lainkaan mukavalta.

Lanfear toivottavasti teilläkin hellittää tauti jo, ettei sun tarvitse saada sitä lainkaan. Mun mahatauti oli taas viimeksi se vuorokauden kestävä vain, josta pari tuntia oksentamista. Ihan kuin pari viikkoa aikaisemmin, taisi olla sama pöpö varmaan. Helpolla onneksi pääsin.

Eilen käytiin uudestaan siellä Ikeassa ja sain vihdoin sen lipastoni! Vitsi olen onnellinen ja huojentunut. Puolivälissä on kasaaminen vasta, kun ei viitsitty puoli kymmeneltä ruveta naulaamaan kerrostalossa, mieli olisi kyllä tehnyt :whistle: Mieskin selvästi nautti koko projektista, katselin touhujaan siinä ja näytti ihan kuin pikkupoika olisi ollut legojen kimpussa :D
Eli ihan kohta saan huushollini järjestykseen! Nyt vain puuttuu ne vaunut. Huuto.netiä oon seurannut, mutta kyllästyttää jo ja harkitsen nyt vaunujen ostamista nettikaupasta, kun siellä saisi Ora Jovit hintaan 330 euroa, eli alennus on varsin hyvä kun yleensä maksavat vajaa 500. Ei oikein ole tuon kalliimpiin varaa, enkä tiedä onko mulla tarvettakaan kalliimmille loppujen lopuksi. En ole muutenkaan niin merkkitietoinen tai trendikäs...

Kohta lähdenkin kaupunkiin niitä hahtuvalankoja shoppailemaan, aurinko paistaa ja mieli on kirkas :saint:

35+4 (17.päivä eli tasan kuukausi laskettuun... )
 
Onnea poksujille!!!

Greddy, kokeile kirjauua tunnuksillas ulos ja sit takas, mulla takkus eilen kanssa ja tolla alko toimimaan, oli ollu liian kauan auki nää omat tunnukset. En tiedä mut villi veikkaus ja autto eilen mun kohilla.

Onko kellaan ollu keppejä loppuvaiheessa apuna liikkumiseen? Tää miettii pitäskö hakea ei tällä hetkellä niinkään ton selän takia vaan toi nivunen kipuaa siihen malliin et välillä on vaikea päästä liikkeelle kun jalka ei kanna, mut kuitenkin sit hetkn päästä kantaa vähän ja hissuksiin pääsee. Nyt taas pikkasen parempi mut illalla oli pahempi. Mietityttää vaan.

Unico ja Toukka 33+5
 
Mä meinaan nyt päästä synnyttämään!! :LOL:

Mulla on tänään neuvola,aion valittaa kaikki kolotukset samalla ja se hb:kin taitaa olla niin alhaalla että pitää veri tankkaukseen muutenkin joten teen kaikkeni että pääsen tänään äitipolille ja pyydän samalla irrotteleen kalvot.Mulla on aina alkanu synnytys muutaman tunnin kuluessa tuosta toimenpiteestä.


Jos musta ei iltaan mennessä kuulu mitään niin tiedätte et oon synnyttelemäs. :wave:

38+0 :heart:
 
POKS 37+0

tulin tänne vähän päivittämään tietoo..limatulppa tais täälläkin irrota eilen illalla.tänään taas sappikokeissa käyty,kyllä pikkuhiljaa alkaa nyppimään nuo kokeet,ens keskiviikkona taas uudet :kieh:
synnärillä taas käyty,lääkäri sanoi että ens keskiviikkona käynnistetään jos ei oo ruuhkaa synnärillä..saas nähdä..sanoi myös että näyttäs syntyvän jo aiemmin JEAH SURE! sanon minä,eiköhän tämä käynnistykseen asti pysy mahassa,ja minun tuurilla pysyy mahassa vaikka käynnistäävätkin :LOL:
siinäpä mun kuulumiset,pakko jonnekkii kirjotella kun tuntuu ettei sukulaiset jaksa/kerkee kuulla :)

Angelia
 
Ihanaa Kiiajaville etten ole minäkään ainut tässä "kuukausihullutuksessani".. =)
Tosin meillä jää vielä kesäkuu "vapaaksi" kun tämä on se viimoinen (?!?!?!???).. Tarvii keksiä jotakin siihen.. Tosin onhan siinä juhannus.. :D

Käynnistyksestä sen verran minäkin sanon.. Mulla ei ole toiminut.. Siis molemmat jota on käynnistelty tavalla tai toisella on päätyneet sektioon. Eli mun kroppa ja lääkkeet ei siinä mielessä sovi yhteen. Tai siis supistukset ei ymmärrä kunnolla alkaa ja oksitosiini ei avaa kuin 8cm asti.
Kerran neuvolalääkärin kanssa juttelinkin tästä ja sanoi että voi hyvin olla ettei tosiaan vain kroppa "ymmärrä" kun kuitenkin synnytys on vieläkin niin hämäränpeitossa että millä oikeesti käynnistyy..

Omassa navassa.. Outoa limaa, nousin tuolista ja holahti paksua limaa ihan kunnolla.. Tosi outoa.. En muista että aiemmin olis missään näin ollut.. Enteilisköhän jotain, nimittäin samalla alkoi menkkamainen jomottelu alavatsalla..
Sopis kai hyvin sekin, onhan nyt jo 36+5.. ;)
Toisaalta meidän ainoat lapsenvahtikandidaatit on laskettelureissussa vielä tän viikonloppuun.. Mutta kuten jo ehkä aiemmin olen todennut, olen jo valmistautunut synnyttämään yksin.

Sairastelijoille perheineen :hug: ja pikaista paranemista. Meillä on ihme kyllä säästytty (koputtaa puuta.. )

No nyt täällä ei taas kukaan halua nukkua päiväunia... Hoh..
Palailemma siis taas.. :)

Kauniin aurinkoista päivää mammoille!
 
AnnaBuu tsemppiä!

Arskan äippä voimia!

Tuossa kun petasin sänkyä, huomasin lakanalla muutaman verijäljen. Minusta ilmeisesti tullut?

Kohta olisi neuvolaan meno. Näin muuten unta että terkka sanoi Piksun kääntyneen perätilaan.

Palaillaan taas..

Greddy ja Piksu 37+0
 
Kiitos mielipiteistä koskien tota kaukalopussia!
En kyllä vieläkään tiedä et hommaanko sellaisen vai en..
Mulla oli esikoisen aikaan lainassa sellanen fleecepussi kaukaloon ja käytettiin sitä varmaan kerran, joten tuliskohan sitä sit nytkään käytettyä? Hmm..

Niiskuneiti Mulla on yks paketti ostettu noita Liberon 2-4kg vaippoja. Poika oli syntyessään 2,7kg joten noi vaipat meni silloin hyvin ja luulen että nytkin saadaan kyllä ainakin toi yks paketti meneen =) Aika epätodennäköisenä pidän et meille tulis mitään 4kg vauvaa, tai ainakin toivon.. :D

Synnytyksen jännittämisestä tuli mieleen, että katsokos kukaan kerran tota Sairaalaa kun siinä se kätilö sano, että yleensä uudelleensynnyttäjät pelkää/jännittää ensikertalaisia enemmän, koska tietävät mitä on tulossa, kun taas ensikertalaiset ei tiedä..?
Mua itsee ei kyllä yhtään jännitä, ootan vaan innolla et pikkunen jo kohta sieltä tulis! :heart:

Buam oli kirjotellut että on hommannut pulloja vettä varten.. Mulle on sanottu, että vauvalle ei tarvis antaa vettä, että saa sitä kyllä ihan äidin maidostakin.. Itsekin kyllä yritin antaa pojalle, kun kesävauva kerran oli ja oli todella kuuma kesä, mutta eihän se sitä huolinut :LOL:
((vastasin tonne kerhoonkin;)))

Lainattiin eilen Ottolapsi-leffa, ja vitsi et oli jänni, huiiiii! Suosittelen siis teille jotka noista kauhuista tykkäs :D

Meillä myös menossa poika viikonloppuna miehen vanhemmille yökylään ja me päästään sit miehen kanssa vielä ennen "Nannan" syntymää syömään ulos ja viettään "omaa aikaa".. ;)

Katyana & NaNNa ? 33+6
 

Yhteistyössä