**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Meillä ei oo vielä oikee mitää valmiina! :eek: En vaan saa mitään aikaiseks! :headwall:
Turvaistuin on tilauksessa (ostettii suoraa istuin joka sopii 0-18kg:lle lapselle niin onpahan pitkäkestoisempi, ei me kaukaloa muutenkaa kanniskeltais), pinnis odottaa kokoamista, vaatteet odottaa pesua ja lipastoa. Ja hoitoalustaa, vaippoja, pesusaavia eikä rattaita ole vielä hankittuna. Huh. Ja autokin on korjattavana ja miehen ajokortti uusimatta. En haluis joutuu lähteen taksilla synnärille! Rupee päivät hupeneen kyllä. :whistle:

Synnytys jännittää, muttei pelota. Jotenkin se tuntuu niin
epätodelliselta vielä.

Mulla on ollu parina päivänä hirveetä ylävatsakipua. Neuvolassa ei täti sitä kommentoinu mitenkää. Mutta siis sellaisia kipukohtauksia tullu välillä. Ei ole närästystä ainakaan. Se on sellasita repivää kokonaisvaltaista kipua ja tuntuu välillä keskiselässäkin. Ei taida olla supistuksia. :/ Kellään ollu?? Sattuu niin kovasti. Tänää tuli aamulla kerran. Varmaa jos jatkuu niin kyselen neuvolasta tarkemmin, vaikka eivät kyllä tunnu hirveesti asioista kiinnostuvan. |O

Eipä taas muuta... :p

Feles 36+4 <3
 
Feles mulla oli kans repivää se kipu sillon kun sairaalaan jouduin..ja sitä ennen oli kerran kaupungilla samanmoinen supistus. ja ylämahaan saatui tosi kovaa...terkkari sano että ne on suolistoperäistä sillo ekalla kerralla mutta nyt siellä sairaalassa kunnon käyrät piirty kun supisteli... mä oli niin kipee et en pystyny edes liikkumaan.....

aijai, tää vauva puskee mun vatsanahan läpi ihan just..jaiks!
 
Perhana, kirjoitin pitkän tarinan niin enkö painanu sitten ihan väärää kohtaa ja kaikki hävis.

Kokeillaans edes jotain uusiks...

Arska äipälle hali oloon. :hug:

Unico Mun kaveri käytti loppuraskaudessa keppejä juuri selkäkipujen vuoksi.

Lanfear toivottavasti tauti alkaisi sieltäkin hiipumaan.

AnnaBuulle
tsemppejä! :wave:

KiiajaVille täällä kans peilin edessä mutrusteltu huulia, ei näy mitään muutoksia. :LOL:

Synnytysjännitys Mä kuulun just niihin ekakertalaisiin jotka ei osaa jännittää kun ei tiedä mihin on joutumassa. En osaa jotenkin ollenkaan ajatella koko synnytystä. :eek:

Vaipoista mä itse asiassa sain kaverilta yhden paketin niitä Liberon 2-4 kiloisten vaippoja ja olin juuri ehtinyt itse ostaa itse samanlaisen. Nyt on siis kaksi tuollaista pakettia, uskoisin kuitenkin että ne tulee käytettyä, jos ei tule niin pistän sitten kiertoon seuraavalle vauvautuvalle tutulle. :D

Täällä on ollut tänään laiskapäivä, tai olen vaan tyytynyt makoilemaan. Vähän taas nuo pukamat on ilmoitelleet itsestään niin olen yrittänyt pysyä vaakatasossa.

Samaten tänään on ollut pitkin päivää selkä- ja reisisärkyä, vähän sellaista polttelua. Josko noi nyt ois yhtään mitään mikä vois ennakoida jotain... Mutta tosiaan ennemminkin tänään on tuo paineen tunne takamuksessa ollut haittana, tuon tunteen jälkeen vaan tuppaa ilmestymään lisää pukamia, ei kiva ei.

Mutta tosiaan, tässä ois nyt tasan kaksi viikkoa laskettuun aikaan. Mielellään nyt ainakin viikon olisin vielä yhtenä kappaleena niin pääsisin ensi viikolla jalkahoitoon. :D
Ja jotenkin musta tuntuu että tää raskausaika loppuu nyt kuitenkin kesken, en sillä ettenkö haluais sitä vauvaa, mutta eihän tää nyt oikeesti voi olla kohta tässä. :LOL:

Nyt taas vaakatasoon. Jos illalla sen verta jaksais että kävis vaikka vähän haukkaamassa happea. Ei menisi koko päivä neljän seinän sisällä.

- Hapsiainen 38+0
 
Äkkiä tuun vaan ilmottaa että tää lähtee nyt synnärille,kätilö ainakin meinas että käynnistetään.Vauvan sydänäänet 190 eikä laskenut ollenkaan,samoin omat verenpaineet ylhäällä,ja pissa näyte +/- joten se taitaa olla menoa NYT!!!

Pitäkää peukkuja,nyt iski jännitys! :wave:
 
Maleha: Myös minulla on koko ajan sellaisia menkkamaisia kipuja. Ja kohtuullisen kovia, kipeitä supistuksiakin tuntuu usein. Joka yö herään myös kipeisiin supistuksiin ja päivisin niitä tulee vielä enemmän. Mielenkiinnolla odottelenkin perjantain synnytyspelkopolin lääkäriä, vauvan kokoarviota ja kohdunsuun tilannetta. Viikko sitten maanantainahan se oli jo pehmeä, lyhentynyt n. 2-2,5 senttiin ja ulkosuu sormelle auki.

Niiskuneiti: Me hankittiin tälle tulokkaalle uusi pinnasängyn patja. Ei tosin oltais muuten hankittu, mutta meidän esikoisen patja oli jo kierrätyspatja siskon lapsilta ja huomattiin, että esikoinen yksi öisin paljon vauva-aikoinaan. Eli liekö patjassa sitten jotain pölyä tai hometta.

Teistä useampi on käynyt ahkerasti vyöhyketerapiassa. Mä puolestani varailin aikaa ensi viikolle lymfaterapiaan, kun tuota turvotusta on alkanut kertyä. Ajattelin samalla sanoa, että painelee ihan vapaasti samalla kaikkia niitä pisteitä, jotka voi mitenkään edistää synnytystä. :kieh: . Eilen kävin kampaajalla ja vielä pitäis varata aika kulmien ja ripsien kestovärjäykseen ennen synnytystä. Olis kiva näyttää ihmiseltä sairaalassakin, kun minä en siellä todellakaan jaksa meikkailla.

Sf-mitasta. Mulla oli sekä esikoisesta että nyt mitta yläkäyrien yläpuolella koko ajan ja aika lailla samat lukemat molemmista. Rv 35+0 mitta oli tasan 36 cm :whistle: Näin sitäkin huolimatta, että nyt maha on paljon pienempi ja painoa 10 kg vähemmän kuin esikoisesta.

Sairaalakassi odottaa puolipakattuna täälläkin enkä ole vielä uhrannut ajatustakaan kotiutumisvaatteille. Pitäis varmaan hoitaa homma jo loppuun...

Vaipoista. Minä ostin Pampersin 2-5kg vaippoja (koko1). Normaalisti käytetään Liberon vaippoja, mutta ostin tuon sillä, kun tuo Liberon newborn-koko oli 2-4kg, jos vauva olisikin yli sen 4kg.

Sukupuolesta. Meillehän on kans sanottu ultrassa kaksi kertaa vauvan sukupuoli, mutta silti itse epäilen sitä..

Feles: Mulla on ollut just samanlaista kipua oikealla ylävatsalla ja selässä ja olen siitä tässä ketjussakin kirjoitelut. Samoin oli esikoisesta. Sappea ja maksaa on epäilty, mutta maksakokeissa ei näkynyt mitään ihmeellistä. Esikoiselta vaivat katosivat pian synnytyksen jälkeen ja samaa toivon nytkin. Arvelivat neuvolassa, että vauva voi painaa sisäelimiä niin kovasti, että se aiheuttaa sappikohtausmaisen kivun, kun tuota pituutta ei kuitenkaan ole minullakaan hurjasti (n. 162cm).

AnnaBuu: Tsemppiä!!! B)

Piipa rv 36+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBuu:
Äkkiä tuun vaan ilmottaa että tää lähtee nyt synnärille,kätilö ainakin meinas että käynnistetään.Vauvan sydänäänet 190 eikä laskenut ollenkaan,samoin omat verenpaineet ylhäällä,ja pissa näyte +/- joten se taitaa olla menoa NYT!!!

Pitäkää peukkuja,nyt iski jännitys! :wave:
Jännittävää! Peukkuja ja paljon tsemmpiä matkaan!
 
AnnaBuulle valtavasti tsemppiä ja voimia, jos et vielä ole ehtinyt lähtemään! :hug:

Kipeille pikaista paranemista! :hug:

Vois kans ostaa paketin tai pari noita Pampersin pienimpiä vaippoja, vaikka meilläkin normaalisti Liberoja käytetään, kun niissä tosiaan käyttöaika vähän pitempi. Meidän pojat kuitenkin syntyessään painaneet 3,3 ja 3,5 kiloa. Liberon 3-6kg vaippoja onkin jo muutama ostettuna keräilykampanjan takia :)

Täällä ollut mukava päivä tänään, kun aamupäivällä oltiin kaverin pojan 2v-synttäreillä. Samalla kysyin kyseistä kaveria ja toista siellä ollutta kaveriani vauvan kummeiksi ja suostuivathan ne, oikein otettuja olivat :) Vielä pitäis sitten mun veljeä pyytää, niin sitten on sekin asia hoidossa ;)

Nyt on sitten sairaalakassikin pakattu, kun eilen sain ostettua sen toilettilaukun ja sai hygieniatarvikkeet sinne laitettua. Ehkä jotain syötävää pitäis vielä kassiin ostaa, kun nyt siellä on vasta kolme pillimehua :)

Mä odotan tulevaa synnytystä positiivisella jännityksellä, ei siis pelota ollenkaan :) Mun synnytykset kuitenkin sujuneet ihan mallikkaasti, vaikka ponnistusvaiheet onkin ollut aika pitkät...

Nyt ei muistu muuta kommentoitavaa mieleen...
Jaksamista kaikille!

-Niiskuneiti ja Julle 34+1-
 
Viimenen neuvola oli tänään tän masun kanssa.. ens kerralla on sitten neiti masusta pois. :)
Näin vihdoin sen mun oman neuvolanhoitajan joka sattu olemaan tosi tosi mukava ja jäi tosi hyvä mieli käynistä.
Vauvalla tosiaan kaikki hyvin.. neuvolanhoitajalla oli vain tosi hauskaa kun yritti saada vauvan pysymään paikoillaan kun sydänääniä kuunteli.. siitä ei siis meinannut tulla yhtään mitään..
vauva ei myöskään ole yhtään laskeutunut joten hoitaja sanoi että todennäköisesti olis muutenkin sektio tiedossa joten hyvä vain kun maanantaina leikkaavat. :)
hb oli taas laskenut ja oli nyt 102.. niiin ärsyttävää.. olisin halunnut sen saada ees 115..

tiitu ja nella rv 38+5
 
AnnaBuu tulehan heti kertomaan kun on lisää kerrottavaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja tiitu87:
vauva ei myöskään ole yhtään laskeutunut joten hoitaja sanoi että todennäköisesti olis muutenkin sektio tiedossa joten hyvä vain kun maanantaina leikkaavat. :)
Mulla ei eskoinen laskeutunut ollenkaan ennen ponnistusvaihetta / osittain itse sen "ponnistin" alemmas. Hassulta vaan kuulosti tuo sun terkkarin kommentti :whistle: . Tsmppiä maanantaille (?) sektioon.

Feles millanen turvaistuin teillä on? Jos siis menee jo 0kg lähtien.

Kummeja ei olla vielä kunnolla mietitty. Muutama vaihtoehto kyllä on jo.

Tänään tämä mamma pääsi kasvo- käsi ja jalkahoitoon. Oli kyllä niiiin luksusta maata melkein 2h ja vain olla :D . Hiukset kun vielä sais kuntoon, kun synnytyksen jälkeen ei ihan hetkeen taas pääse..

Poppeliini ja poju 34+6 (näin muuten taas viime yönä unta että tää olikin tyttö :whistle: )
 
AnnaBuu, onnea matkaan ja uutisia odotellen :flower:

Tänne ei taas mitään. Soffalla ollessa supisteli ja muutenkin nämä illat on yhtä supistelua. Naapuri naureskeli että kun minä hermoan ennenaikaista synnytystä niin tämä menee tietty toukokuun puolelle =) Sen kun näkis, ovat kaikki tulleet niiiin ajoissa.

-C ja T
 
annabuu tsemppiä synnytykseen!

olo ollut parempi nyt mut kauhee närästys vaan ollu koko illan :headwall: mitähän lie se aamuinen oikeen oli, hirvittää et onko huomen aamuna taas sama juttu.
Mies tuli kotia vähäks aikaa pyöräthää ja lähti sit autoa korjaileen ku luultavasti sais tänää valmiiks asti tehtyy et se sais ajokuntoonkin. Pitää viel vaa katastaa ja kaikki laittaa kuntoon et voi ajaa. Mies meinas ettei tota autoo myydäkkää et pidettäis itellä se. et ois sit meillä toine auto. ku tosiaa meil pihalla on yks auto joka toisena autona ollu mut se viikko pari sit hajos eikä hajua mikä siihen tuli.

mut nyt pitää lähtä laittaa esikko sänkyyn yöunille ja jos itekki lähtis kohta. MIes ei ollu varma tuleeks yöksi kotiin vai meneeks taas vanhempien luo yöksi. tää auto on miehen kaverin hallilla ja ihan toisella paikkakunnalla vieläpä. jos menee vanhemmillensa yöksi nii pääsee aamulla töihin hyvin ku lyhyempi matka sieltä ku täältä kotoa töihin.

arska äippä+ tyty 34+5
 
AnnaBuu voi vitsit.. Jee, jännää. Onnea koitokseen vaan, ellei ole jo ohi :)

Neuvola oli siis tänään. Kortti on yläkerrassa enkä jaksa sitä nyt hakea, joten kirjotan mitä muistan:

Paino: -500g (tasan 10kg nyt tullut)
Sf: 32cm (viimeksi lääkäri mittasi 31,5cm)
Prot: + (ennen ei ole ollut)
Koska mun paineet on ihanteelliset ei terkka ollut huolissaan
Hb: 123 (10 rautakapselin jälkeen, viimeksi oli 112)
Syke: 140 (nukkui)
Rt:ssä kuulemma aika alhaalla

Kävellessä on tullut tänään tiukkoja suppareita. Yritun vaan jatkaa kävelyä, jos olisi suppailut innostuneet, mut ei..

Ajattelin nautiskella suklaalevyn nyt :p


 
Anna Buu, hui seuraava vauva tulossa :) onnea matkaan!

Himppasen kurja olo kun pulssi vetelee taas omiaan, tässä istuksiessa rauhassa on sen 100 et jipiii... Tätä tässä sit pelättykin (ja odotettu et selviääkö ilman sekoilua mut ei näköjään huoh.)
 
Annabuu tsemppiä!!

Feles mie poitsulle sain kaveriltani tuollaisen istuimen mutta meillä autossa ei riittäneet vyöt laittaa tuota selkämenosuuntaan. Ja istuin oli todella huteran tuntuinen penkillä. Halpa istuin mutta mie en voi sitä kehua. Toivottavasti on parempi teille autoon ja olet siihen tyytyväinen.

synnytyspelosta vaikka osaankin jotain odottaa tulevasta en voi sanoa et pelkään. vähän kyllä jännittää. Itselläni kuitenkin jäi edellisestä synnytyksestä ihan positiiviset kokomukset. Vuodeosastolla oloa en voikkaan ihan kehua mutta ei nyt mitään ihan kauheaa kuitenkaan.

Tänään on taas koskenut ihan kiitettävästi. Kauppaan piti raahautua ja kun kannettavaa oli ihan kiitettävästi ni kyllä sen taas omassa olossa huomasi.
Joku muukin valitteli täällä näön huonontumisesta. Mie olen kans huomannu sen ja tänään piti jopa silmälasit etsiä käyttöön. Olen siis käyttänyt silmälaseja joskus aikaisemmin mutta nyt viime aikoina en ole niitä tarvinnut ennen kuin nyt. Kylläpä maailma kirkastui. Telkkaria katsellessa ja ehkä nyt pitäisi autolla ajaessa pitää. :/ En kyllä tykkää yhtään. No toivottavasti ei tarvitse laseja jatkuvasti ryhtyä pitämään.

Miun sairaalakassi ei edelleenkään ole edistynyt sen kassin ostoa pidemmälle. Kukahan laittaisi pakkaisi sen miun puolesta?!? ;)

Mie taidan mennä sänkyyn lepäilemään ja telkkaria katsomaan.

Voikaahan hyvin ja parantumisia sairastelijoille :hug:

Saimaanrannan äippä
 
Voi Annubuulle täältäkin tsemppiä, vaikka tuskin pääsee lukeen ennenkuin on nyytti kainalossa =)

Ite kävin tänään neuvolassa ja nyt oli valkuainen yhdellä plussalla ja alapainekki oli 94 mutta ei se sit kuitenkaan ollu huolissaan. Sano et jos on mahdollisuus mitata verenpaine niin vois joku päivä mitata tai jos tulee oireita et olis paineet korkealla.
Painoa oli tullu 500g viikossa ja nyt meni 20kg rikki:( Ikinä ei oo näin paljo tullu raskauksissa painoa.
Vauvan painoarvioks saatiin 3475g että hyvänkokonen poitsu siellä jo olis:) Istukka oli kalkkeutunu ja lapsivettä oli vähän ja enteilee kuulemma synnytystä.
Ens keskiviikkona sit uudestaan jos en oo siihen mennessä synnyttäny. Kuinka ihanalta tuntu kuulla se neukku tätin suusta:)
 
Tänään oli viimeinen neuvolalääkäri ja kaikki ihan ok, paitsi hemppa vain 105. Pidin pari viikkoa taukoa Obsidanista, kun vei masun niin kovaksi. Nyt pitää kokeilla jotain muuta, että sais lukemat hiukan nousuun ennen synnytystä. Alakerrassa ei mitään muutoksia vielä. Kaulaa oli jäljellä 3 cm ja röörit visusti kiinni. Eli ei varmaan ihan lähiaikoina tule jakaantumisuutisia täältä suunnalta. Oli kyllä niin kökkö lääkäri, että oksat pois. Joku nuori likka, joka tuskin uskalsi masuun koskea ja muutenkin tosi epävarma tekemisissään ja jutuissaan. Ei tehnyt mieli kysellä mitään ylimääräistä.

AnnaBuu on varmaan jo tositoimissa, ellei jo onnellisesti vauva kainalossa. Mutta onnea joka tapauksessa sinne! Nyt näitä uutisia rupeaa varmaan tippumaan tähänkin ketjuun. Jeee!

Ihanaa, huomenna pääsee kampaajalle. Jos vaikka samalla pyörähtäisi hiukan kaupungilla ostamassa Sulolle jotain pientä kivaa...

:hug: kaikille kipuilijolle! Muutama viikko enää "kärsimyksiä" jäljellä.

manteli ja Sulo 36+6
 
AnnaBuu tsemppiä! b :D d

Feles turvaistuimesta sen verran, että me ostimme esikoiselle Brio Zenton (0-25kg) hänen ollessa reilu ½-vuotias (kaukalo oli hänelle huonon mallinen joten uusi istuin oli pakko hommata) ja olin tuolloinkin kahden vaiheilla uskallanko siihen niin pientä laittaa. Vauvaa en olisi uskaltanut missään tapauksessa laittaa Zentoon vaikka onkin 0-25kg ja mielestämme todella tukeva ja hyvä istuin... Vaikka istuimessa mainittaisi 0-18/25kg, se ei tarkoita istuimen olevan turvallinen ihan pienellä. Kaukaloita saa vuokrattua todella halvalla mm. MML:lta. Suosittelen lämpimästi jos raha on tiukilla tai ei muuten kannata investoida uuteen kaukaloon (matkustaminen vähäistä ). Kaukalo on kuitenkin kaikista turvallisin istuin vastasyntyneelle. Meille jopa sanottiin neuvolassa, ettei sairaalasta ole lähtemistä ilman kaukaloa jos autolla ollaan liikkeellä!

Vaivaisille iso :hug: !
 

Yhteistyössä