**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Hilipatuinen Onnittelut pikku prinssistä!
Nyt niitä vauvoja oikeen jo "sataa"..

ja vielä nopeita synnytyksiä..

Ihanan suloisia vaatteita olette pikkuisille ostaneet. Mulla on vieläkin kotiintulo vaatteet ostamatta.
Mutta josko huomenna pääsis kauppaan katselemaan jotain kivaa.

Toivossa on ainakin hyvä elää..

Mutta jospa nyt alkaisi raivaamaan keittiötä sitä siivousta siis.. Eilenkin oli siivousta, suihkua ja sitä viimeistäkin. Ei niin mitään vaikutusta.
Tänään on tullut muutama hassu supistus, aika kipeä yksi tuntui jopa selässä ja yksi nivusissa/reisissä..
 
Voi kuinka ihanaa! Hapsiaiselle isot onnittelut Neidistä! :flower: :heart:

Voi ei AnnaBuu.. Iso :hug: sulle ja voimia!

Mulle ei ainakaan oo valitettu kuorsauksesta. Enkä kyllä edes usko, että kuorsaan. Kyllä ne on meillä mies ja koira jotka kuorsaa! :LOL:

(.)Täälä pääsi aamulla kyllä parit ärräpäät kun katoin ikkunasta ulos, ja lunta oli tullu taas yön aikana joku 10cm! :kieh: Vois alkaa pikkuhiljaa jo loppuun toi lumentulo ja alkaa kevät!
Lumityötkin siinä sitten tein kun poitsun kanssa pihalla oltiin..
Ja voih.. Nyt kun alkaa vauvoja syntymään, niin haluis jo omankin saada syliin.. Noh, jos sattuis syntyyn samoilla viikoilla kuin poika, niin enää ei olis kun 3 viikkoo jäljellä.. Vaikka sit kyllä tulee taas kauhee ikävä tätä mahaa! Joten täytyy nyt vielä nauttia viimeset viikot kun pieni on mahassa! :heart:

Tiitu Missäs sä synnytätkään? Tota vaan mietin, et kuinka sinne saa tulla vieraita, kun TAYS:n ei ainakaan saa tulla muita kun isä ja sisarukset.. :/
Ja ihanat vaatteet teilläkin pienelle! =)

Aa.. Ja Hilipatuinenkin on saanut pikkuisen syliinsä, ihanaa! Paljon onnea! :flower: :heart:

Katyana & NaNNa <3 34+1

 
Suuret onnittelut tytöstä hapsiainen :flower: =) Ja yhtä suuret onnittelut pojasta hilipatuinen =) :flower: :wave: Nythän tänne vauvoja putkahtelee ja vieläpä noin hyvänkokoisia näille viikoille! =)

AnnaBuu kovasti jaksuja, onpa kyllä rankka loppu raskaudelle :( Toivottavasti kerkeet vähän voimia saamaan ennen vauvelin syntymää :hug:

Netti tökkii ihan sikana, joten ei muuta :kieh:
 
Jaajuu, lisätään että KYSissä osastolle ei saa tulla vierailulle muuta kuin isä ja sisarukset, muille saa vauvaa näyttää oven läpi ja pitää seurustella käytävällä. Siksi en ketään toivoisi sairaalaan tulevankaan, mutta ainahan nuo mummot on niin innokkaita ettei ne voi sitä paria päivää oottaa... :LOL:
 
Stoppis toi on minusta huono puoli KYS:ssä ettei siellä saa vierailla osastolla muita kuin isä ja sisarukset. Minä ottaisin mielelläni innokkaimmat vierailulle hetkeksi sairaalaan mielummin kun sitten kotiin heti kun itse on kotiutunut. Viimeksikin kun tulin sairaalasta vauvan kanssa oli meillä torppa täynnä vieraita :whistle: Ja juu ihan turha sanoa niille ettei kannata tulla heti kun kotiudutaan... No eiköhän sen kestä kun sen tietää :whistle: :D
 
Hilipatuiselle myös paljon onnea. :flower:

Meillä myös valitettu kuorsaamisesta, kuten joka raskauden loppuvaiheessa... Mies kuorsaa myös ja siinä se yö sitten meneekin, kun vuoronperään tökitään toisiamme kylkeen =)

Minä olen hankkinut vauvalle kotiintulovaatteet jo jonkun aikaa sitten, mutta sairaalakassia en ole vielä alkanut pakkaamaan. Jotain olen sitä varten kuitenkin ostanut kuten hammasharjan ja -tahnan sekä jotain muuta pientä.

dublo 38+1
 
Hapsiainen ja Hilipatuinen isot onnittelut vauvoista! Komeat mitat sekä prinsessalla että prinssillä! Toivottavasti voitte kaikki hyvin! :flower:

AnnaBuu :hug: Tosi kurja tilanne! Voimia sinulle!

Vauvan syntymän ajankohta on kyllä sellainen juttu, johon on mielestäni todella vaikea itse vaikuttaa. Kun oma olo alkaa muuttua vaikeaksi, sitä synnytystä alkaa odottaa ja toivoa, mutta eihän nuo lapsoset pihalle tule ennen kuin haluavat, ellei sitten lääketieteellisesti asialle jotain tehdä... Voihan toki olla, että erilaiset vaihtoehtoiset menetelmät nopeuttavat avautumista jne. Minä kuitenkin ajattelen odotuksen alkavan ja päättyvän meistä äideistä riippumattomista syistä (jos siis ei ole tarvetta tilanteeseen ulkopuolelta puuttua syystä tai toisesta).
Nyt on "hyvän kokoisia" vauvoja on syntynyt vaikkei kenelläkään ole vielä la käsillä. Ovat vain olleet valmiita tulemaan. Oma esikoinen syntyi 39+0 ja oli 3,5kg, todella jäntevä tapaus alusta asti. Erilaisia ollaan jo alusta lähtien, siksi nämä lasketut ajat, kaiken maailman keskiarvot, joiden mukaan ultrassa määritellään yhtä sun toista, yms tuntuvat jotenkin vähän "keinotekoisilta jutuilta". Antavat toki paljon tietoa ja suuntaviivoja, mutta eivät kuitenkaan kerro sitä milloin lapsi on valmis tulemaan. Siinä missä toisen vauva on 4kg ennen laskettua aikaa, toisen 42+ viikoilla käynnistetty voi olla nippa nappa 3kg ja olisi vielä mielellään köllinyt äidin masussa kaikessa rauhassa kasvamassa. Ja toisilla on kiire maailmaan jo paljon aiemmin.
Toisaalta olisi parempi kun ei tietäisi jotain tiettyä päivämäärää, jolloin lapsen voisi olettaa syntyvän. Tai minulle ainakin olisi jotenkin helpompaa oleminen kun laskettu aika ei olisi niin keskeisessä roolissa. Sitähän yleensä ensimmäisenä kaikki on kysymässä ja monesti tuntuu siltä kuin ihmiset oikeasti ajattelisivat, ettei vauva voi tulla ennen la:a ja sitten kun oletettu h-hetki lähestyy aletaan kärsimättömästi odottaa ja kysellä joko joko. Vaikken ole 40+ viikoille päässytkään, vierestä seuranneena olen huomannut miten alkaa ääni muuttua kellossa kun la on ohitettu. Sitten aletaan ihmetellä miksei se nyt ole vielä syntynyt, toitotetaan että enää pari viikkoa ja sitten viimeistään vauva on maailmassa, kehotetaan kokeilemaan sitä ja tätä jotta synnytys käynnistyisi jne... Nostan hattua jokaiselle naiselle, jonka pää on kestänyt kaiken sen kommentoinnin mitä yleensä tarjolla on kun la on ohitettu ja merkkejä synnytyksen alkamisesta ei näy! Minun pinna on sen verran lyhyt, että tulisi varmaankin avauduttua kyselijöille ja kommentoijille turhankin rumasti... :whistle: Katsotaan miten tällä kertaa käy. Pääsenkö venyttämään pinnaa vai tuleeko lähtö nytkin ennen la:a.
 
marjutti86 tyttö sen pitäis olla kun rakenneultrassa sekä 4d ultrassa niin lääkäri totes.. ja kehotti lähtemään ostamaan ihania mekkoja.. :D

Katyana-87 kättärillä täällä helsingissä.. ainakin nettisivulla luki että vierailu aika on 17-19 joka päivä ja mies saa olla 8.30-20.30 jos ei ole perhehuonetta. :)
Luulis että kaikissa sairaaloissa on vierailuajat.. paitsi jos on joku paha virusliikkeellä.

 
Hapsiaiselle ja Hilipatuiselle paljon, paljon onnea vauvoista! :flower: Onpas teillä molemmilla ollut nopea synnytys!

AnnaBuu :hug:

Tiitu87:llakin alkaa aika käydä vähiin... ei ihme, jos jännittää! :whistle:

Peräruiskeesta: Esikoisen syntyessä kätilöopiskelija suositteli sen ottamaan ja sitten löysää kakkaa valuikin synnytypöydälle pitkin synnytystä, eli peräruiske ei saanut suolta kerralla tyhjenemään, vaan vain ulostemassan pehmenemään. :( Seuraavan vuoron kätilö sanoikin, että hän ei suosittele peräruisketta, sillä ilman sitä uloste poistuu yleensä kertaponnistuksella ja ihan kiinteässä muodossa. Että enpä tiedä, kuinka tässä synnytyksessä tuon ruiskeen kanssa toimisin.

Itse en toivo synnytyksen käynnistyvän vielä ainakaan kahteen, kolmeen viikkoon. Haluan yhä tehdä järjestelyjä, siivouksia jne. ennen vauvan syntymää ja olokin on oikein hyvä, joten mikäpä tässä ollessa. (Paitsi että tuo flunssa vaivaa ja sen myötä yöt ovat olleet huonoja.) Toivon kuitenkin, että vauva lähtisi syntymään ilman käynnistystä.

Synnytysjännitystä ei oikeastaan ole havaittavissa, vaikka esikoisen synnytys olikin melko vaikea. Huom! Kerron nyt muutamalla lauseella näistä ei niin mukavista asioista, hypätkää yli, kuka ei halua lukea! Sillä en halua ketään pelotella! Vauvan sydänääniin tuli siis sen verran laskuja, että oltiin hätäsektiovalmiudessa, mutta lopulta vauva syntyi kuitenkin imukupilla avustettuna. Sen myötä repesin pahasti ja menetin verta melko runsaasti, joten jouduin leikkaussaliin ommeltavaksi eli heti eroon vauvasta. Lisäksi vauvalla oli napanuora kaulan ympäri, lapsivesi vihreää ja vauva oli niellyt runsaasti tuota lapsivettä ja hänellä todettiin suulakihalkio, joten olihan siinä ensikertalaiselle ihmettelemistä. Joten toivon, ettei nyt tarvitsisi hätääntyä vauvan puolesta, kuten silloin ja saisin hänet heti vierihoitoon ja että vauva saisi syntyä ylipäätään terveenä... mutta toisaalta tiedostan todella hyvin, että nämä ovat asioita, joihin en voi itse vaikuttaa ja tilanteen mukaan mennään.

Rosahdus 37+1
 
Voi olipa täällä ihania uutisia :heart:
Paljon onnea siis vauvoista Hapsiainen ja Hilipatuinen! :flower:

AnnaBuulle hirmuisesti jaksamista! :hug:

Mä en varmaankaan kuorsaa tai ainakaan mulle ei ole asiasta huomautettu ;)

Tänne ei kuulu mitään uutta, joten eipä nyt enempää...
:hug: kaikille ja mukavaa viikonloppua!

Sirulle oikein mukavaa reissua! Toivottavasti palaat vielä yhdessä koossa takaisin :) Niin ja meillä pojat odottavat vauvaa jo kovasti, että pääsevät sitten häntä hoitamaan :D
 
Vielä pitää kommentoida, kun Donu oli juuri kirjoitellut, miten ihmisiä kiinnostaa niin kovasti laskettu aika. Tässäkin asiassa meitä on niin erilaisia: itseäni ei ainakaan esikoista odottaessa ärsyttänyt yhtään, vaikka niitä kyselyjä ennätti tulla, kun vauva syntyi vasta 13 päivää lasketun ajan jälkeen. Itse ajattelen niin, että minä olisin loukkaantunut, jos kavereita/ystäviä/tuttuja ei kiinnostaisi, milloin vauvan odotetaan syntyvän tai joko hän on syntynyt :)

Ja samoin se tuntuu minusta hassulta, kun jotkut kaverit eivät halua paljastaa, mikä on vauvan laskettu aika, vaan vastaus on epämääräinen "huhtikuussa"... siis ymmärrän kyllä heitä tavallaan, mutta itse kai olen niin itsekeskeinen, että olen auliina jakamassa tutuille omia tietojani kyseisistä asioista ja vain iloinen saadusta huomiosta... :LOL:
 
Peräruiskeesta piti vielä sanoa, ettei viimeksi sitä edes tarjottu, enkä olisi ollut ottamassakaan. Suoli alkoi tyhjentyä jo kotona tehokkaasti, jos jotain ponnistaessa on vauvan lisäksi tullut ulos, en ole asiasta tietoinen. Kyllä sitä niin tehokkaasti tuli keskityttyä vain siihen ponnistamiseen ja vauvan syntymään, että ei käynyt edes mielessä mitä kaikkea pihalle ponnistan! Ennen synnytystä asiaa kyllä mietin, mutta salissa se ei käynyt mielessä kertaakaan.

tiitulle tsemppiä viimeisiin odotuksen täyteisiin päiviin! Pian on tyttö sylissä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosahdus:
Vielä pitää kommentoida, kun Donu oli juuri kirjoitellut, miten ihmisiä kiinnostaa niin kovasti laskettu aika. Tässäkin asiassa meitä on niin erilaisia: itseäni ei ainakaan esikoista odottaessa ärsyttänyt yhtään, vaikka niitä kyselyjä ennätti tulla, kun vauva syntyi vasta 13 päivää lasketun ajan jälkeen. Itse ajattelen niin, että minä olisin loukkaantunut, jos kavereita/ystäviä/tuttuja ei kiinnostaisi, milloin vauvan odotetaan syntyvän tai joko hän on syntynyt :)

Ja samoin se tuntuu minusta hassulta, kun jotkut kaverit eivät halua paljastaa, mikä on vauvan laskettu aika, vaan vastaus on epämääräinen "huhtikuussa"... siis ymmärrän kyllä heitä tavallaan, mutta itse kai olen niin itsekeskeinen, että olen auliina jakamassa tutuille omia tietojani kyseisistä asioista ja vain iloinen saadusta huomiosta... :LOL:
Niin, moneen junaanhan meitä onneksi on! :D
 
Donu kirjoittamasi on niin totta.. Mutta jotenkin sitä aina haluaa olla "taikauskoinen" ja uskoa että oikeesti voisi itse vaikuttaa siihen milloin vauva syntyy. Vaikka kylmä faktahan se tosiaan on ettei siihen itse kyllä pysty vaikuttamaan.

Muutenhan kaikki varmaan synnyttäisi nippa nappa rv 37.. (tai sitten ei)

Rosahdus olipas siinä tosiaan enskertalaiselle paljon kokemista synnytyksestä ja siitä että jotain saattaa mennä pieleen :hug: toivottavasti tämänkertainen synnytys on paljon ongelmattomampi.

Muakaan ei häiritse että kysellään koska laskettu aika on, mutta ne kommentit sitten kun "tuskailee" enemmän tai vähemmän tosissaan on aika tylsiä. Kammottavin on tämä "ei sinne kukaan ole jäänyt" -niinpä.. ihan kun sitä ei jokainen tietäisi.
Siinä vaiheessa ehkä toivoisi yhtä lailla enemmän tai vähemmän tosissaan heitettyjä enemmänkin humoristisia kommenteja ja "neuvoja" miten saisi synnytyksen käyntiin, kaikkea ei kuitenkaan tarvitse ottaa niin vakavasti.

Tämä varmasti pitkälti johtuu omasta ajatusmaailmasta ja suhtautumisesta ylipäätään elämään.
Tuossa hetkisitten luin kuopuksen synnytyskertomusta, huvitti oma kommenttini siitä kun kätilö totesi että kyseinen synnytys oli ollut "helppo" pitkästä aikaa.
Että kun oma perusluonne on semmoinen että mitä sitä turhia hötkyilemään asioiden kanssa joihin ei oikeastaan itse voi vaikuttaa kovinkaan paljoa.
Joten en huuda synnytyksessä, mielestäni se vaan tuhlaa turhaan energiaa vaan yritän keskittyä siihen mitä teen.
Muistaakseni kätilö ei siihen kommentoinut mitään.. Silloin mulla ei oikein pelannut yhteen kätilön kanssa.. hän oli liian vaisu. Taidan tarvita semmoisen samanlaisen rempseän humoristin kätilöksi kun itsekin olen =) (en tosin kätilö )

Kakkosta kun olin synnyttämässä silloin kätilö oli aivan ihana, oma ittensä. Pyyteli synnytyksen jälkeen anteeksi omaa käytöstään ja sanojaan vaikka mun mielestä niissä ei ollut mitään valittamista. Sopi mulle ku nenä päähän, mutta hän oli kuulemma saanut palautetta siitä että on liian "rempseä" tai jotain..

Onneksi olemme erilaisia, olisi aika tylsää jos kaikki olis samasta puusta veistettyjä.
 
Moi!

Synnytys käynnistettiin rv 36+6 alkavan toxemian vuoksi. Ihan hyvä siis et menin valittamaan turvotuksesta.
Epäidenttiset pojat syntyivät ke 10.3. A-vauva 51 cm 3760g ja B-vauva 50 cm 3050. Aika isoja et miten mahtuivat mun mahaani :D

Jaksamisia lopuille odottajille! Nyt vielä harvemmin jaksan täällä käydä.

Marylene ja kääryleet (38+3)
 

Yhteistyössä