**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Huomenta :wave:

Onnea Marylene :flower: =) Olipahan isot pojat, ei ihme, että vatsanahkaa kiristeli!

Poppeliini onpas vauva ottanut spurtin! Toivottavasti nyt ei kuitenkaan ihan jättivauvaa ole tulossa. Mutta kannattaa muistaa, että yleensä se toinen tulee paljon helpommin kuin esikoinen -> mullakin pelotti, kun esikoinen oli pienikokoinen (2990 g) ja meni imukupiksi, ja toisen painoarvio oli kilon enemmän... Neiti syntyi kuitenkin oikein helposti, kokoa 3665 g - ei nyt ihan kiloa isompi, mutta ihan huomattavasti isompi kuitenkin.

Nyt olen minäkin nohevoitunut sairaalakassi-asiassa niin paljon, että kun tilasin Dermosililtä, niin tilasin myös tyhjiä pikkupulloja, että saan omat shampoot sun muut mukaan, sekä minikoon rasvaa ja mitähän muuta :D Suosittelen muuten Dermosil-tuotteita kaikille herkkänahkaisille, on tosi kivoja, hajusteettomia jne. Myös vauvatuotteita löytyy, ja kaikenlaisia saippuoita, shampoita, voiteita jnejne.. Googlella löytyy Dermoshop, josta voi tilata, tulee kotiovelle jopa muutamassa päivässä.

Mä olen nyt shoppaillut myös huutiksessa, BOOBeja mulle (imetyspaitoja siis, jos jollekulle tuntematon :D - löysin edullisesti pari ihan käyttämätöntä BOOBia!), välikausivaatetta lapsille (tai yksi puku vasta huudettuna, toista kytistän -> hinnat meinaa nousta ihan älyttömiksi...), vauvallekin jotain pientä uutta olen huutanut =)

Eilen kokeiltiin illalla mitä se sekstailu tekee :whistle: Kyllähän tuo suppaili silleen, että alakerrassa tuntui painetta sen aikaa mitä vielä jalkeilla olin sen jälkeen, mutta yöllä en kylllä tiennyt mistään mitään. Että eipä tuo näköjään enää tee sitä hankalaa oloa, mitä aikaisemmin tässä raskaudessa :LOL: Tyypillistä, eka sitä varoo, kun tulee vaivalloinen olo ja sitten kun olisi ihan suotavaa niitä vaivoja vähän tullakin, niin ei :LOL:

stoppis 37+4
 
Hilipatuinen ja Marylene Onnea oikein paljon, ihanaa :heart: :flower: :flower: :heart: :flower:

Niin, se sairaalakassikin... Onneksi ei ole vielä kiirettä, en omalla kohdalla usko ennenaikaiseen synnytykseen =)

POKS 36+0 (viikko vielä niin Haikaranpesä ottaa vastaan...)
 
stoppis, varauksella noihin dermosilin tuotteisiin ;) millä niistä ei lähe nahka kuoriutumaan? kokeillu joitakin ja lopputulos kunnon ihottuma tai nahan kuoriutuminen pois. Ja ennen noita oireita mäkin tykkäsin, en enää oo vaan uskaltanut kokeilla mitään muitakaan.

Täällä on ihan märkää ja pihalla lainehtii, pitäs saada toi ulko viemäri auki ja vetämään jollain konstilla... Tai siis ukkoseni saa tehdä sille jotain josvaan keksis mitä, kuumaa vettä ajattelin kokeilla mut ideoita saa heitellä, todennäköisesti siis jäässä. Mä en ton selän kanssa enää kyllä vesiämpäreitä ala siirteleen vaiks se oliskin kivaa ;)

Unico ja Toukka 34+1
 
Unico mitähän tuotteita olet käyttänyt :eek: Niissäkin on myös hajustettuja tuotteita yms, joten jos on tosi herkkänahkainen, niin kannattaa valita niitä täysin hajusteettomia :wave: Omalle herkälle/kuivalle nahalleni ovat kyllä sopineet, suosikkeja Mieto saippua ja Babyvaahto, joilla pesen itseni =) Nyt olen uskaltautunut käyttämään myös lievästi hajustettuja, eikä mulla ole ollut ongelmia :wave:
 
stoppis aika montaa ja hajusteettomia. Ptikään ne sopi ja sit yks kaks alkovat tekeen tota. siellä oli ihan huippu käsirasva ja pesuneste mut huoh. Sen jälkeen en oo uskaltanut kokeilla ja ostaa, jossain joskus myöhemminkin laittanut käsiin niin huomaa heti :(
 
Yeb
Vau kuinka paljon vauvauutisia :heart:

Suuret onnittelut Hapsiaiselle tytöstä, Hilipatuiselle pojasta ja Marylenelle todellakin hyvänkokoisista kaksospojista! Ihanaa!

Tiitulle ihanaa viimeistä "vapaata" viikonloppua :)

Poppeliini, sulla on kyllä tosi kurja tilanne tuon synnytyspelon kanssa.. Ei helpota kauhukuvat esikoisen synnytyksestä.

Tervetuloa mukaan loppumetreillä Bomppu
=)

Peräruisketta ei mulle viimeksi edes tarjottu, enkä sitä ollenkaan ymmärtänyt edes pyytää.. Tavaraa kyllä tuli pöydälle vaikka kätilö ei sitä sanonutkaan, välillä vaan tuoksahteli ikävästi :ashamed: Nyt tuntuu että vatsa toimii oikein kivasti, täytyy yrittää muistaa kysyä kätilön mielipidettä tyhjennyksestä kun laitokselle päästään.

Yeb 38+0, joka lähtee tänään Nekkusen tavoin viettämään isännän kanssa viimeiset kahdenkeskeiset ajat piiitkään aikaan :heart: Syömään ja leffaan :)
 
Heti alkuun oikein paljon onnea kaikille vauvautuneille!!! :heart: =)

Nyt niitä sitten todella alkaa tulla maailmaan :) Itse tulin poksumaan 36+0 :)
Se olisi neljä viikkoa sitten vielä jäljellä.. Nyt on eilisestä asti särkenyt päätä ja turvotustakin on.. :( Noh maanantaina neuvolaan..
Toivottavasti se aika ultraan tulisi ensi viikon alussa myöskin! :)
Niin peräruiskeesta itse kun kävin taysissa sillon marraskuulla mahakipujen takia niin siellä kun niitä synnyttäjiä tuli sinne vastaanottoon niin ei niiltä kyllä edes kysytty että otatko vaan sanottiin että se laitetaan :LOL: Mutta kyllä oon joo ite miettinyt että sen ottaisi, ellei sitten suoli itsestään tyhjene mutta en mä kans kyllä siellä halua alkaa pöydälle kakkaamaan ponnistaessa.
Mutta eipä tänne muuten ihmeitä :)


jastu ja vilperi 36+0
 
Huomenta.

Tervetuloa mukaan Bomppu :flower:

Tänne ei kyllä kuulu mitään ihmeellistä. Turvotusta vaan, mutt muusta ei tietoakaan.

Noista Dermosilin tuotteista. Ite oon niihin tykästyny. Varsinkin siihen pesu/puhdistusvaahto kasvoille (ei nyt muista virallista nimee). Se ei kuivata ihoo eikä kyllä ole näppyjäkää tullu ku sillä oon pessy. Se on ehdoton suosikki. Mulla on tällä hetkellä myös käsisaippuoita ja neki on hyviä. Keittiösaippua samoin. Ja kaikkee muutaki löytyy. Laatikollinen jotain pikku tuubejaki on, mutt en oo muistanu kattoo mitä siellä on, meinaa varmaa löytys sairaalakassiin pienempinä kokoina pesuaineet nykysten normaalikokosten tilalle (ei siis dermosiliä ). Ei mullakaa näitä tuotteita olis, mutt sisko käy töissä tuolla ja siltä saanu niitä enempi ja vähempi ilmasiks tai halvemmalla, ku on jotain pikkuvirheitä esim. etiketeissä. Ja tuttu tuote tuo on kyllä ennestäänki ollu :)

Niin ja sairaalakassia ei edelleenkään pakattuna. Tavarat on kyllä läjässä ja muistilista mitä vielä tarttee, mutt laukkua ei vielä oo noiden tavaroiden lähellä näkyny.

Mutt jospa tästä lähtis aamusaunaan ja valmistautuun kynttiläkutsuille.

Kivat päivänjatkot :wave: Täällä keli plussalla ja satanukki tai sataa jossain vaiheessa VETTÄ!

JääKyynel ja Tuittu 37+4
 
Huomenta!
En ole ehtinyt lueskella ihan kaikkea mitä olette kirjoitelleet, mutta ainakin sairaalakassit ja peräruiskeasiat tuosta pomppasi tekstistä.

Ite sain viime synnytystä ennen peräruiskeen ja se kyllä helpotti oloa. Olin supistellut koko yön ilman mitään vaikutusta avautumiseen ja sitten sen ruiskeen jälkeen kai vasta alkoi kunnolla avautuminen ja pystyi olemaan rennompi. Haluan nytkin ehdottomasti ruiskeen, on sitten synnyttäessä mukavampi kaikkien osapuolien kannalta. =) Viimeks alkoi kyllä ihan luonnostaankin suolisto tyhjentyä joku viikko ennen synnytystä.

Ja sairaalakassia on täällä jo pakkailtu viikkojen ajan. On ollut ilmassa raskausmyrkytys epäily, tosin ei oo turvotusta ja pissakin ok, mutta verenpaine välillä koholla.. Senkin vuoksi on kassi ollu melkein lähtövalmiudessa, lisättävä vain päivittäiset tarvikkeet, kamera, rahapussi ja kännykän laturi. Vähä on ehkä reippaanlaisesti sitä kamaa pakattu.. :ashamed:

Täällä näyttää olevan aktiivista kirjoittelu, hienoa. Itse valvon välillä lähes koko yön ja silloin on aikaa lueskella palstoilla. Mulla on se ongelma, että jos herään niin uni ei tahdo enää tulla millään. Lisäksi nyt lapsi on sairastellut kolme viikkoa, joten yöt itkusia ja katkonaisia sekä itsellä kans flunssa.

Jee, 36+0 ja alkaa tuntua kyllä että jotain tapahtuu. Illalla kärvistelin sohvalla kun tuntui että poitsu tulee ihan just lantion läpi ja kauhea naksuminen ja poksuminen vaan kuului. Ei kumminkaan supistellut varsinaisesti. Alhaalla tuntuu pää jo olevan ja esikoinen syntyi 38+jotain.. vähän elättelen toiveita että jos ei tääkään yli menis.

Bomppu & pikkuRuu
 
stoppis mua ei hirvitä sellaisen 4kg+ olevan vauvan synnytys pahemmin. Esikoinen kun kuitenkin oli sen 4580g, ja oli erittäin vaikea synnytys/siinä ja siinä saatiinko tulemaan (eli uskon että toinen lapsi tulee helpommin). Mutta jos alkaa olemaan lähemmäs 5kg --> niin ei voi kyllä kovin luottavaisin mielin lähteä synnyttämään. Lääkärikin eilen sanoi että pari-kolmesataa grammaa ainakin pienempi kuin esikoinen olis parempi. Alatiesynnytys kuitenkin toiveissa, koska sektiosta yleensä toipuu paljon hitaammin/kipuja enemmän, enkä halua kovin helpolla isoa vatsanalueen leikkausta.

Dermosiliä minäkin käytän. Tosin mun iho ei ole herkkä, joten niitä tuoksullisia käytän. Noi pikkupullot ois kyllä hyvä tilata.

Meillä kaapinsiivoukset meneillään. Ihana saada tilaa kun miehen vanhat koulukirjat/muistiinpanot lähtee :D . Ulkonakin sataa/on niin märkää, joten uloskaan ei viitsi nyt lähteä.

Poppeliini ja poju 35+2
 
Hemmi :LOL: ehkä on tosiaan parempi pakata tuo sairaalakassi itse kuin jättää miehen harteillle..
Bomppu tervetuloa mukaan :D
Tiitulle tsemppiä maanantaille :hug: Pian saatte tuoksutella pientä nyyttiä :heart:
Sapfo sinä vissiin (täällä yksi raskausdementikko :ashamed: ) kirjoittelit noista selkäsuppari/issias kivuista.. minulla nuo selässä tuntuvat supparit on olleet aaltomaisia kun taas tuo issias kun oikuttelee niin se on jatkuvaa ja repii pakaraa ja jalkaa eli niissä on selkeä ero..

(.) Eipä täällä mitään ihmeitä.. Vauva nikottelee usein eli hengitysharjoituksia vissiin tehdään ahkerasti :D Päätä ruuvailee aika-ajoin todella reippaasti ja sen kyllä tuntee tuolla alakerrassa |O Liikkeitä tuntuu reilusti vaikka ei enää tee muuta kuin vaihtaa kylkeä, mutta ei ole tarvinnut edes miettiä mitään liikelaskentaa :whistle: Lantion löystyminen on jo siinä mallilla että välillä saa varoa liikkumista kun tuntuu että hajoaa käsiin koko lantionseutu, mutta onneksi nuo menee ohi hetken odottelulla joten päivittäisistä kävelylenkeistä on voinut vielä pitää kiinni :D

Mukavaa lauantaita kaikille!!

MaMa ja kutonen 36+3 :heart:
 
Tiitu Joo kyllä TAYSiinkin saa yleensä tulla vieraita, mutta nyt ton sikaflunssan takia ei saa tulla. :/
Ja tsemppiä maanantaille! =)

Rosahdus Sulla onkin ollut aika kauhea synnytyskokemus.. :hug: Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee paremmin! =)

Lasketusta ajasta kysely ym.. Mua ei niinkään haittaa toi la:n kysely, mut mua jotenkin ärsyttää kun monet on sanoneet, et mulla on nyt jo isompi maha mitä esikoisesta missään vaiheessa. Joo tiedän! Mulla on nyt (sf-mitaltaan) samankokonen maha kuin esikoisen syntyessä. Ja sanoinkin tossa just miehelle, et jos tää menis vielä sen kaks viikkoo yli, niin en varmaan pysty enää liikkuun, ku oon muuten niin pieni ja sit on kauhee maha.. :whistle: :|

Marylenelle onnittelut hyvänkokosista pienistä pojista! :flower: :heart:

Nyt vauvan huoneeseen maalaileen! =)

Katyana & NaNNa <3 34+2
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille Niitähän tupsahti yhtäkkiä vaikka kuinka monta:)

Itellä tuli eilen illalla limatulppa ja eilen sai käydä kolmesti isommalla hädällä että saa nähdä millon tästä lähtö tulee :D Vauvelikin on ihan selvästi ollu hiljasempi.
Nyt ei kyllä päiväsaikaan saa lähtö tulla kun mies on lentopalloturnauksessa, mutta vaikka huomenna ois ihan hyvä päivä:)

mother4 rv38+1
 
Kauanko tää noro virus oikeen kestää?Alkoi keskiviikkona ja vielä viime yökin meni kokonaan oksentaessa,aamuun saakka! :eek:

Alkaa olla pikkasen voimat finito.Arvatkaa vaan että toivon et vauva ei todellakaan päätä syntyä nyt muutamaan päivään että saan kerättyä voimia takasin. :/

*Kömpii takas peiton alle* :wave:

38+3 :heart:
 
mother4 oi kun jännät paikat sinullakin :flower:

En muista että muistinko eilen kirjoittaa, että vauva on jo laskeutunut ja lähtökuopissaan eli kätilö epäili ettei pääse kääntymään.

Tätäpä täällä, vauvalle ostin uuden patjan ja vois alkaa sänkyä kasaamaan nyt.

-C ja T-
 
katyana-87 Tuolla TAYSissahan on otettua nykyään muutenki se käytäntö, ett vain isät ja vauvan sisarukset saa vierailla osastolla. Sen takia, että äiti saa levätä. Siitä oli oikein aamulehdessä juttua tässä taannoin.
 
AnnaBuu :hug: :hug: :hug:

Täältä oli pari ihmistä tilaillut noita imetysliivejä netistä, kehuitte niitä. Unohdin pistää merkille, että MISTÄ... Miten osasitte arvioida oikean koon, vai heitittekö hatusta? Ehkä mun kannalta ensisynnyttäjänä olisi järkevämpää vain ostaa jotkut halvat tässä vaiheessa, ja sitten kun tiedän kuppikokoni maidon noustua, tilata laadukkaampia.
Imetyspaidat on ihan törkeän hintaisia, joten oon ajatellut pärjääväni normitopeilla, jotka saa vedettyä alas. Tai niin, että on toppi alla ja muu paita päällä, niin saa tyylikkäämmin imetettyä siitä välistä :D
 
Sun Rise itse tilasin täältä: http://www.nursingbra-shop.co.uk/default.asp . Se mitä ensin tilasin olikin loppu, mutta sain sen vaihdettua sitten toiseen. Mun onni, koska tilasin itse asiassa väärän tuotteen :ashamed: . Noita monia liivejä löytyy kaupoista, joten mä ainakin kävin ensin koittamassa mitkä menee. Itse asiassa ne mitkä tilasin lopulta, niin mulla on kaapissa vanhat samanlaiset esikoisen ajoilta. Oli kyllä hyvät :) . Koot taitaa mennä niin, että 34=75, 36=80, 38=85, 40=90 jne. Kupit menee samalla tavalla kuin normaalisti.

*muoks* en siis ole vielä noita liivejä saanut, mutta tilasin/tein vaihdoksen pari päivää sitten. Toivottavasti tulee ensi viikolla.
 
Merkkaan vaan kun viime ilta/yö oli aika härdelliä :) Esikoinen tykkää vauvaa tosiaan hoitaa, mutta äiti ei oo niin kiva kun kieltää, sitten nukuttiin kaikki samassa sängyssä varmaan tuosta puolesta yöstä eteenpäin niin unetkin jäivät vähän heikoille vaikka vauva olisikin nukkunut :)

Mulla ei ollut esikoisella yhtään imetyspaitaa nyt tilasin jo raskaus aikana henkkamaukalta 2 paitaa, mutta kyllä näin kotioloissa ainakinn niin paidan helma ylös ei ole mikään hirveä ongelma :)
 
Sun Rise , mä tilasin kanssa tuolta nursingbrasta ja aiemmin bebesiltä Suomesta. Molemmat toimivat loistavasti vaikka nursingbrasta oli mullakin toinen haluamani tuote tilapäisesti loppu. Mä jännitin kanssa aika lailla noita kokoasioita kun ei ole ennen imetysliivejä käyttänyt ja muutenkin rintaliivien tilaaminen netistä hieman epäilytti. Tilasin kahdet liivit ja yhden topin ja ne on kaikki sellaista materiaalia mikä muuttuu noin kuppikoon verran tarpeen mukaan. Imetystoppikin oli sellainen mitä voi käyttää raskausaikanakin, sillä kangas venyy mahan kohdalta mutta ei pitäisi jäädä venyneeksi. Merkit oli bravado ja anita ja molempiin olen ollut tosi tyytyväinen. Ja tosiaan tuo nursingbra oli halvempi kuin bebes, joten kannattaa tilata mielummin sieltä.
En tiedä onko kukaan tilanut noita kauniimpia, pitsisiä imetyliivejä netistä? Niitä en uskaltanut tilata sillä niissä koon täytyy todellakin natsata. Harmi vaan, että kaupoissa on aika huonot valikoimat niistä.

Ja onnea kaikille vauvan saaneille ja muille tsemppiä viimeisiin viikkoihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JääKyynel:
katyana-87 Tuolla TAYSissahan on otettua nykyään muutenki se käytäntö, ett vain isät ja vauvan sisarukset saa vierailla osastolla. Sen takia, että äiti saa levätä. Siitä oli oikein aamulehdessä juttua tässä taannoin.
Ai onko se nyt siis ihan pysyvää? ettei johdukaan vaan pelkästään tosta possuflunssasta..? :eek:
Noo, mut onhan se toisaalta ihan hyvä.. Kyllähän sitä vauvaa kerkee sit kotonakin käydä kattomassa! =)
Sit jos joutuis oleen pidempään sairaalassa, esim. viikon, niin vois olla kiva et siellä sais muutkin käydä vauvaa ihasteleen.
 
Bomppu tervetuloa mukaan keskustelemaan! Täällä samaa vaivaa, eli unettomuutta ja siihen lisäksi flunssa nyt riesana.

Poppeliini: Huh, onpas vauva kasvanut! En yhtään ihmettele, jos synnytys hirvittää entisestään. Onneksi vauvan koko tuli kuitenkin tässä vaiheessa selville eikä vasta synnytyksessä.

Sonjasusannan kuulumisia jossain välissä jo kaipailinkin, kun muistin, että sinullakin on iso vauva tuloillaan ja mietin, että joko ovat synnytyksen sen takia käynnistäneet. Mukava oli kuulumisiasi lukea. :)

Hemmi, hyvä päivän piristys! :LOL:

Mother4 tsemppiä matkaan, jos lähtö synnytykseen pian koittaa! AnnaBuulle pikaista paranemista, johan tuota tautia on kestänyt. :hug:

Täällä on menossa myös kaappien siivoukset, kuten Poppeliinilla. Kaikenlaista krääsää sitä on tullutkin säilöttyä - nyt viskon säälimättä roskiin tai esim. hyväkuntoisia koriste-esineitä arvelin lahjoittaa kirpputorille.

Nuhanenäinen Rosahdus 37+2
 

Yhteistyössä