**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Kuukausi laskettuun aikaan! :heart: Yö meni aika huonosti. Luin ensinnäkin kirjaa vähän liian myöhään, melkein puoli kahteen, ja sitten kun viimein aloin nukkumaan, heräsin jonkin ajan kulutua huonoon oloon. Pari kertaa ramppasin vessassa, piti työntää sormet kurkkuun, helpotti vähän. Maha piti outoa pörinää ja närästi. :x Joskus kolmen jälkeen viimein aloin nukkumaan, heräilin tasaisin väliajoin ja lopulta heräsin joskus kymmenen jälkeen. Toissayönäkin heräilin about tunnin välein, kivaa. :(

Tiitulle tsempit huomiselle, me odotellaan uutisia. :)

rv35+4
 
Mother4 Jännät paikat... Tsemppiä koitokseen..

Jastu ja muutkin esikoistaan odottavat. Ne synnytys supistukset kyllä myös ensisynnyttäjä tuntee.
Tiedän että kuulostaa ihan pöhköltä, mutta niin vaan mullekin kävi kun esikoista odotin. Ihmettelin mistä sitä tosiaan tietää koska on tosi kyseessä mutta oikeesti.. kyllä ne erotti niistä harkka supistuksista.
Kuukautiskierto on mulla ainakin pysynyt aika lailla samana riippumatta synnytyksistä ja sen jälkeisestä ajasta siis. Ei siis vaikutusta ainakaan mulla.

Hilipatuinen kiitos synnytyskertomuksesta, niitä on nyt kiva lukea ja varsinkin semmoisia jotka menee hyvin.
Aika nopeata toimintaa tosiaan. Onnittelut vielä kerran!

Tiitulle myös tsemppiä huomiseen!

Omanapa no nyt supistaa!
Aika kipeestikin, vaikka vaan istun. Tuli tuossa vähän ennen yhtä eka ja sit jo 10min päästä toinen. Sen jälkeen taas meni reilu tunti ja nyt on tässä pienessä hetkessä tullut pari ja kyllä tuntuu myös selässä.
Just tunti sitten kerkesin anopille sanomaan ettei niin mitään merkkejä tulevasta, samaten ennen puoltapäivää kaverille.
Mutta en nyt vielä ole menossa minnekkään. Seuraillaan rauhassa tilannetta ja ajattelen ennemminkin niin että nämä pian loppuu kuin että mentäisiin loppuun asti.

Tänään on meinaan se päivä kun mies sanoi ettei saa syntyä. On meinaan töissä. Sitten illalla olisi lasten vesipeuhula..
Ensviikollakin on vain perjantai milloin ei saa synnyttää, niinkin tärkeästä syystä kuin joku firma menee silloin pörssiin.. en enää muista mikä ja mies sanoi että silloin hänen pitää olla koneella passissa ostamassa oikeaan aikaan ;)

Mutta, nyt kirjoittamaan esikoisen tarinaa on kuulemma semmoinen nyt mielessä ja se pitää saada paperille.

Mukavata sunnuntain jatkoa..

KiiajaVille 38+2

 
mother4 toiveissa olisi ;) mutta ainakaan mitään kiirettä ei ole kun supistelee pari kertaa tunnissa..

Mutta tässä odotellessa on pyykätty ja viikattu vaatteet kaappiin, vauvansänky laitettu valmiiksi ja nyt vielä piti tulla katsomaan se sairaalakassilista, mitä vielä puuttuu tai puuttuuko mitään jos sen täydentäisi tänään vielä.
Illalla sitten kaikkien iloksi saunomista ja jos miehen pistäis hommiin kun lapset nukkuu :whistle:

hmm.. pitäisköhän istua koko ilta tässä koneella kun tuntuu silloin tulevan supistuksia enemmän??
 
Tiitulle tsemppiä ja onnea huomiselle! :hug: :heart:

Tsemppiä myös muillekin, keillä jotain ennusmerkkejä havaittavissa ;)

Tänne ei taaskaan kummempia. Päivällä käytiin koko perhe kaupassa ja sen jälkeen vietiin pojat mun vanhemmille hoitoon, että me miehen kanssa päästiin kahdestaan syömään :p

Nyt ei ajatus kulje enempää, kun on vähän nuhainen olo... Täytyy mennä herättämään kuopus, että sitten illallakin nukahtaa joskus. Esikoinen on miehen kanssa hommissa :)

Huomenna olis neuvola, joten niitä kuulumisia sitten huomenissa :wave:

Jaksamista kaikille! :hug:
-Niiskuneiti ja Julle 34+5-
 
päivä hurahtanut, mies ollu koko viikonlopun sen meijän auton korjaushommissa |O jeejee kiva kiva.. ja päikkyjä ei oikee oo saanu nukuttua ja väsyttäis iha kauheana. noh iltahan täs alkaa olla et pian pääsiski jo yöunille.

huomenna tosiaan neukku et pieni piristys edes. mulla ollu vähä suppareita ja sellasia jänniä mahakipuja. mut nyt olo on ok ja aika väsynyt et ei sen kummallisempaa. vauva välillä painaa ikävästi johonkin.
maaliskuuta ei oo paljoa enää jäljellä et jospa me muutki pian pääsemme puskemaan vauvamme maailmaan.

mut leppoisaa iltaa kaikille!

arska äippä+ tyty 35+2
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille! :heart:
Nyt mulla jää lukematta kaikki tekstit edellisen kirjoitukseni jälkeen ja kirjoitan vain pikkuisen omaa napaa. :ashamed:

Eli: Kävin taas sypepolilla lääkärin luona toissapäivänä eli 36+4. Vauvan kokoarvio oli 3,2-3,3kg ja pää oli kuulemma n. 33cm, kun esikoiselta pää oli syntyessään 34cm. Lääkärin mukaan mulla ei ole estettä synnyttää pientä lasta, mutta luonnollista syntymää ei ole mahdollista jäädä odottamaan, ettei vauva kasva liian isoksi. Lääkäri oli kuitenkin selkeästi alatiesynnytyksen kannalla ja minun mielestäni väheksyi esikoisen synnytyskokemuksiani.

Joka tapauksessa tilanne on nyt tämä, että mulla on taas aika äitipolin lääkärille kokoarvioon viikon päästä ma eli 29.3. Mikäli koko on vielä ok ja itse suostun, jään samalla käynnistykseen. Mikäli koko taasen on liian suuri tai en halua käynnistystä, sovitaan tuolloin sektioaika heti seuraavan viikon alkuun eli pääsiäisen jälkeen, tod.näk. ti 6.4.

Ongelma on nyt vain se, että mun kokemukset käynnistyksestä eivät ole mitenkään ihania, kun esikoinen tosiaan käynnistettiin. Toisaalta pelkään sektiosta toipumista ihan kamalasti. Molempi pahempi. Oma mielipide toimintatavasta vaihtuu suunnilleen joka toinen tunti. :/ Välillä mietin, että jos sopisi sen sektioajan, mutta jos synnytys käynnistyisikin sitä ennen luonnostaan, antaisi vauvan syntyä luonnollisesti. Mutta en sitten tiedä, miten suhtautuisivat tällaiseen sairaalan puolella, pitänee kysyä.

Vinkkejä, apua, neuvoja, kommentteja? Kaikki ovat nyt tarpeen..

Piipa rv 36+6
 
Piipa onpas sinulla kinkkinen päätös edessä.. Itse varmaankin lähtisin kokeilemaan käynnistystä, sillä jos alatiesynnytys onnistuisi niin siitä toipuminen on kuitenkin "helpompaa" ja nopeampaa kuin sektiosta. Kun kuitenkin kotona odottaa pieni lapsi joka kaipaa ekstra huomiota kun vauvan kanssa kotiutuu niin siitä sektiosta toipuminen on varmasti hankalampaa kuin jos kyseessä olisi esikoinen.. Mutta tosiaan tämä on sinun päätös eikä se varmasti ole helppo :hug:
KiiajaVille toivotaan että pääset pian nyytin hakureissulle :D

(.) Tänään tuli kävelylenkistä oikea tuskien taival |O Vauvan pää alkaa olla aika alhaalla ja sen kyllä huomaa :kieh: Häpyluun seutu ja lantio on kuin tulessa, pissahätä on liki jatkuva kun pää painaa rakkoa. Jos alkaa olla näin kivuliasta tämä käveleminen niin pian saa nuo lenkit jäädä tekemättä. Muuten samaa rataa..

MaMa ja kutonen 36+4 :heart:
 
Chiq kyseli miten kerhon esittelypinoon voi kirjottaa...eli valitset sieltä ylhäältä sen lisää juttu-kohta ja siihen sitten sen esittelyn kirjoitat ja lähetät,kerhon ylläpitäjän pitää sitten hyväksyä se juttu ennen kuin tulee meille muille näkyviin.Muistaakseni noin se meni..Korjatkaa jos olen väärässä....
Tiitu tsemppiä huomiselle :heart: varmasti uskomatonta kun tietää että huomena saa oman pienen nyytin syliin =)
ja KiiajaVillekin lähtö kuopissa....jännää =)
Itsellähän ei mitään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen,mennään päivä kerrallaan....
 
jastu mulla on sen verran kokemusta, että raskaus kyllä voi muuttaa kuukautisia. Minun kivut ennen lapsia oli yhtä helvet**ä, siis oikeasti jos en ehtinyt ottaa lääkettä JA PALJON niin makasin lattialla, huusin ja oksensin. Ei niin kiva kokemus tuollaiselle 14-vuotiaalle. Jouduin ottaan buranaa 6h välein ensimmäiset 3pvä, laittaa jopa kello soimaan että yötäpäivää söin. Sitä en tiedä että voiko raskaus muuttaa kiertoa, toivotaan!

piipa entä jos uskaltaisit siihen käynnistykseen, olet kuiten sairaalassa ja siltä osin "turvassa" eli kipulääkettä on lähellä (verrattuna jos tulis vaikka syöksysynnytys autossa/kotona) jos saisit keskustella kätilön kanssa, että sinulle sitten annetaan kanssa heti ja kaikki kivunlievitys kun sitä haluat. Olikohan tästä apua.. Jokatapauksessa runsaasti jaksamista pohdintoihin :hug:

Hemmi kiitos avusta !

-C ja T-
 
piipa onpas tosiaan kinkkinen tilanne.
Ehkä itsekin päätyisin sen käynnistyksen puoleen mielummin, jos vaikka olisi otollinen tilanne alakerrassa silloin että lähtisi käyntiin pelkästään kalvojen puhkaisulla. Jos ei tarttisi niitä lääkkeitä.

Kellottelen kellottelen parhaimmillaan pari supistusta tullut 4min välein sitten taas pomppaa 7min ja nyt edellisestä kohta puoli tuntia. Joten.. vauhtia tosiaan saunasta ja ...
 
KiiajaVille Huih, tsemppiä. Jospa se tuosta lähtisi käyntiin. Onnea vauvanhakureissuun!

tiitu Onnea ja voimia huomiseen!

piipa Voih minkä päätöksen kanssa kamppailet. Itse olen myös alatien kannalla ihan vaan esikoisen takia. Toipumiseen menee sektiossa kuitenkin luultavasti kauemmin..

(.) Masu kumman tuntuinen aamusta ja tiukahkoja suppareita, muttei mitään synnytyssuppareita. Painetta alapäässä.. Odotus jatkuu siis.

Greddy ja Piksu 37+4
 
Minulla oli ultra 8.3.2010 raskausviikolla 35+5 ja lapsen painoksi arvioitiin 2,2kg :eek: Olin kamalan huolissani, sillä neuvolassa missä kävin 11.3.2010 oli minun painoni laskenut hieman :|
Onko tässä vaiheessa syytä huoleen jos lapsen arvioitu paino on noin pieni?
Minulla on huomenna ultra missä katsotaan miten pikkuinen kasvaa.... Olen vain kamalan huolissani.... :(
 
Yeb
Tiitulle vielä tsemppiä huomiseen, mahtaa tuntua hassulta tietää että huomenna on jo tyttö sylissä :heart:

Piipalla on tosiaan kinkkinen tilanne.. Itse tahtoisin ennemmin käynnistyksen, vaikka siitä onkin pelkkä huono kokemus tuon esikoisen kohdalla. Nyt tahtoisin sen välttää mutta jos vaihtoehtona on sektio, tahtoisin ennemmin käynnistyksen. Sinullakin on jo lapsi, joten toipumisaika ei varmaan olisi helppo. Voimia päätökseen, se on vaikea! :hug:

KiiajaVillelle tiukkoja supistuksia nyt :D Muillekin tietysti jotka vaan niitä toivovat!

Mä toivon ettei mitään tapahdu ainakaan nyt viikolla..

Yeb 38+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja PampuliPamPam87:
Minulla oli ultra 8.3.2010 raskausviikolla 35+5 ja lapsen painoksi arvioitiin 2,2kg :eek: Olin kamalan huolissani, sillä neuvolassa missä kävin 11.3.2010 oli minun painoni laskenut hieman :|
Onko tässä vaiheessa syytä huoleen jos lapsen arvioitu paino on noin pieni?
Minulla on huomenna ultra missä katsotaan miten pikkuinen kasvaa.... Olen vain kamalan huolissani.... :(
Vauvasi paino kuulostaa varsin hyvältä. Ei kannata olla huolissaan. Sen Vau´kirjan odotusoppaan mukaan keskimääräinen paino 36. viikolla on 2,5kg.
Ultrassa painoarvio saattaa heittää jonkin verran suuntaan tai toiseen.

Tuosta painoarviosta tulikin mieleen. Perjantaina kun esikoisen tarhakaverin äiti tuli lastaan hakemaan tuli puhetta synnytyksestä kun heillekin alkuvuodesta vauva syntyi.
Hänelle oli tehty painoarvio ja sen mukaan vauva oli nippa nappa 3kg joten lääkäri/kätilö oli sitä mieltä että vaikka vauva on perätilassa niin niin pientä vauvaa voisi ihan hyvin koitaa synnyttää alakautta.
Onneksi äiti ei ollut siihen suostunut koska vauva painoikin vähän vajaa 4kg!
En ole vielä koskaan kuullut että painoarvio heittäisi kilolla!

Supistukset taisi loppua.. no saunassa käyty ja lapset kohta nukkumaan. Jee jee!
 
Huh! Täällähän on tapahtunut ihan lyhyessä ajassa =)

Oikein kovasti onnea Hapsiaiselle, hilipatuiselle, ja marylenelle! :flower:
Näin ne vain alkoi tässäkin pinossa syntymään vauvat :heart:

Peräruiskeesta otin esikoisen synnytyksessä ja luultavasti otan nytkin vaikkei se sinänsä maailman mukavin toimenpide ollutkaan.

Tervetuloa minunkin puolestani Bompulle :wave:

Tiitulle tsemppiä huomiseen! Huomenna saat nähdä pikkuisen :heart:

Olikohan vielä muuta kommentoitavaa, toivottavasti ei.

Oli kyllä kivaa saada viettää aikaa hetki miehen kanssa kahden. Oli muitakin jotka olivat saaneet vielä ennen vauvan syntymää saman tilaisuuden en vain muista nyt että ketä.
Nyt on vaan väsähtänyt olo, oli kuitenkin sen verta touhua viikonlopun aikana.
Huomenna suunnittelin aloittaa vauvan vaatteiden silityksen ja ens viikon aikana jos sais talon kuurattua kunnolla niin sitte sais vauvakin mun puolesta tulla jos haluaa :) Paitsi se kassikin pitäisi saada vielä pakattua jossain välissä, sain kuitenkin jo listattua että mitä sinne pitäisi laittaa.
Huomenna ois hammaslääkäri vielä, toivottavasti ei kauhean kauaa tarvi selällään maata. Tiistaina sitten neuvola, että tekemistä näyttäs riittävän ens viikollekin.

Nekkunen ja Iita 36+4
 
Tulin tänne kuluttamaan aikaa kun ei pysty nukkumaan..
Onpas turhauttavaa kun supistelee 10min välein. Ei niin että tarvisi jotakin kivunlievitystä mutta kuitenkin niin ettei pysty nukkumaan. Alkoi tuossa 22 aikaan ensin puolen tunnin välein, sain nukuttua tunnin ja sitten on tullut tiukempia ja vähemmän tiukkoja supistuksia. Eikä uni enää tule :|

Tulikos KiiajaVillen supparit takasin?

Mukavaa viikon alkua!

Greddy ja Piksu 37+5
 
Huomenta.

Täälläpäs on taas tapahtunu. Varmaan tulee taas kohta liuta uusia vauvauutisia :D

Pampuli Ei mullakaan vauvan painoarvio olla tuon isompi. 36+1 ultrassa arvioksi tuli 2,3kg, mutt ei lääkäri huolissaan ollut, vaikka alakäyrillä meni. Käyrä meni muutenkin nätisti. Lääkäri vain totesi, ett yhtä pieni kuin äitinsäkin. Ite olen lähinnä helpottunu, ett tuleva syntymäpaino ei huitele missää yli 4kg tienoilla.

Olipas hyvin nukuttu yö. Oon nukkunu varmaan 4 tuntia |O Menin ysin jälkeen nukkuun avokin kans. En saanu unta ja rupesin lukeen hetkeks kirjaa. Siltikää ei väsyttäny ja nousin kattelee töllöö. Joskus 00.30-01.00 vissiin könysin takas nukkuun ja heräsin siihen kun avokki nous aamulla ylös. Aattelin, ett nukahan uudestaan vaan eipä uni tullu ja nousin vähän sen jälkee ku avokki lähti töihin ylös. Kai seki vaikutti, ett selkään koski, ei saanu sit millää mitää hyvää asentoa, ett ois nukahtanu...nyt aamulla siis. Meen kyllä uudestaan nukkuun jossain vaiheessa jos vaan alkaa väsyttää. Hyvin menee jos yöt alkaa olla tällasia. Kohta oon ku nukkuneen rukous jos ei saa kunnon yöunia.

Ai niin, avokki mulle muute viimeks eilen mainitsi, ett minun pitäs se sairaalakassi pakata. Siitä se on kyllä nyt jaksanu muistuttaa ettei vaan jää pakkaamatta :LOL: Oha mulla suurin osa tavaroista edelleen samassa läjässä. Tarttis vaan laittaa ne laukkuun ;)

Nyt sohvalle, katotaan meniskö kohta sänkyyn.

JääKyynel ja Tuittu 37+6
 
:wave:

Supistuksia tuli kans tuossa kahden maissa muutama, mutta sitten ne taas loppui.
Tämä on ihan uutta mulle, kun edellisissä raskauksissa tosiaan kun supistukset on alkanut on menty loppuun saakka "varmasti" kuin juna.
No, aina kokee jotain uutta.

Täytyy yrittää saada tällepäivää kodinhoitaja jos jotenkin sais vauhtia supistuksiin niin ei tarvitse murehtia sitä että minne lapset laitetaan jos täytyy sairaalaan äkkiseltään lähteä.

Greddy toivotaan että sulla supparit lähti kunnolla käyntiin niin että olet päässyt tositoimiin. (jos niin jo haluat)

Suppareita odotellessa..
KiiajaVille 38+3
 

Yhteistyössä