**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Greddy ja KiiajaVille nuo on kuiten selvästi enteleviä supistuksia, minulla niitä tuli viikon ajan kuopuksen kanssa ja olin aivan turhautunut kunnes yks maanantai aamu tuli limatulppa ja siitä vuorokauden päästä oli tyttö sylissä.

Mukavaa maanantaita !

-C ja T rv 35+3
 
voi huoh sentään....täällähän on muitakin joilla yö on menny päin p:tä. Ite nukahin vissiin puol kakstoista ja sit kohta heräsin vessaan. Kolmelta kävin taas vessassa ja uni ei enää tullukkaan. Joskus puol kuuden jälkeen nukahin pätkittäin kun mies lähti töihin. Ja koko ajan näin unia ja heräsin:( Nyt on sit tolkuton väsymys.

Suppareita sais tännekki tulla. Eilen tuli vielä limatulppaa ettei sit perjantaina tullukkaan kaikkea. Toivoin jo et jos yöllä lähtö tulis, mutta ei sentään.

Yritetään uniset saada tuosta auringosta energiaa että jaksaa tän päivän. Jos ens yö sit olis parempi.
 
täälläkin yö ihan sanonko mistä... :headwall: |O
kädet turrat vähän väliä kun kyljillään nukkuu ja kun selällään ei oo mahollista nukkua niin vaihtoehdot käy vähiin... |O
Kyljen kääntö on kans sitä kovaa duunia, voi himpula soikoon kun kyrsii yöllä herätä vähän väliä kääntää kylkeä ja nostaa kädet ylös että turra fiilis lähtee pois ja veri kiertää taas...kaameata :X

maha on myös pinkeä kokoajan että kun vauva liikkuu niin tuntuu että koko mahanahka repeää..

neuvolaan lähtö olis ihan just joten taidan tulla kertoileen kuulumiset sitten...
toivottavasti masuasukki on tajunnu kääntyä nyt oikeinpäin ettei maanantaina tarvii kääntöön lähteä...

nasum ja neiti 35+1 :heart:
 
huomenta, noustu ylös 8.00 ku esikko herätti. joten aamupalaa syödään ja sit pitää tunnin päästä ruveta tekee päivä ruoka kun 12 aikaa on neukku. kaunis aamu täällä kun pakkasta jotain yli -10 ja aurinko paistaa.

eilen särki jalkaa koko illan ja kävely illasta alko tekee kipeää. mut tuli kuitenki sikeesti nukuttua yö wc- käynneistä huolimatta. Kauhea ku palelee jotenki :/ pitäisköhän hakea puita hieman ja lämmittää uunia vähän.

lähteeköhän joku tällä viikolla jo synnyttämään :whistle: Meillä viel jos odotellaan sinne enskuun puolelle et rv 37 o täys nii sit katotaan millo tää maailmaan putkahtais.

välillä käyny lukemas juttui eikä enää muista mitä kaikkea täällä ollu.

arska äippä+ tyty 35+3
 
huomenta |O
täällä kans uneton yö,tosin sen takia kun lapset on kipeenä. 4-vuotias oksenti yöllä ja vuosikas ei muuten vaan nukkunu ku oli niin korkeella kuume. joten taidanpa nyt perustaa kerhon "älä synny vielä".

Angelia
 
Huomenia :wave:

Tänne ei mitään uutta, pieniä harmittomia supistuksia vaan silloin tällöin. Neuvola keskiviikkona...olis ihan jännä tietää kohdunsuun tilanne, onko mitään tapahtunu vai onko paikat vielä ihan kiinni.

Tää mamma on ihan intona kun saa viimein haluamansa auton, perjantaina haetaan isompi menopeli niin sopii muksut kunnolla takapenkille. Kun johonkin automerkkiin tykästyy niin hankala sitä on muita kelpuuttaa, meillä oli BMW aiemmin mut piti vaihtaa liian pienen kontin takia, ei voitu koiria kuljettaa....Skodalla on ajeltu mutta siinä on koko ajan ollu jotain pientä vikaa ja en oo tykänny koko autosta. Nyt saan sitä isomman Bemun, ja oonhan mä intona :LOL: Harvemmin näin että naisella on talossa paha autokuume... :whistle:

No mut hauskaa alkanutta viikkoa ja menkäähän "edistyneemmät" tälläviikolla synnyttelemään :D

:heart: Lanfear 36+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chiq:
Greddy ja KiiajaVille nuo on kuiten selvästi enteleviä supistuksia, minulla niitä tuli viikon ajan kuopuksen kanssa ja olin aivan turhautunut kunnes yks maanantai aamu tuli limatulppa ja siitä vuorokauden päästä oli tyttö sylissä.

Mukavaa maanantaita !

-C ja T rv 35+3
Niinpä.. mutta tosiaan kun tämä on uutta että näitä kipeitä supistuksia tulee "etukäteen" niin himpunverran vaikea asennoitua moiseen.

Mutta tosiaan sitä limatulppaahan ei ole vielä näkynyt.

No huomenna äitipoli niin selviää onko nämä tehnyt mitään vai olenko kärvistellyt (ja toivonut) turhaan.
 
Hurjaa vauhtia tulee uusia sivuja, huomaa, että kaikki (ainakin melkein) taitavat olla jo kotosalla :)

Onnea vauvan saaneille ja jaksamista joilla synntys jo lähellä :flower:

Minulla on kivut alkaneet ja liikkuminen hankaloitunut, mutta pitää sitten edetä hitaasti, mutta varmasti. Supistukset ovat harvenneet, mutta tulleet paljon napakammiksi.
Eilen illalla tuli supistus joka oli täysin erilainen aikaisempiin verrattuna, se sattui todella ja vihloi molempiin pakaroihin ja sisäreisiin. Onneksi ei jatkunut samanlaisena...en ihan vielä halua pikkuista maailmaan, vaikka millään ei malttaisi odottaa :snotty:

Tänään poksutaan, saisi mennä ainakin viikon eteenpäin tässä olomuodossa :D

epulis ja pieni 36+0
 
Piipa minulla on sektiosta kiva kokemus. Toivuin siitä miljoonasti nopeammin kuin alatiestä. Ei se sektio automaattisesti meinaa pitkää toipumisaikaa, ainakaan kaikilla.

Täällä oksutautia :wave: Tietty laukaisee mulla synnytyksen ja saan synnyttää oksussa ja vesikakassa :eek: Kuopus oksenteli koko yön ja ripuloi nyt voimakkaasti. Saa nähdä säilynkö koskemattomana. Piti oikein perua tuo vyöhyketerapiakin jos vaikka olisi se sitten laukaissut synnytyksen koska ajankohta ei voisi nyt olla huonompi synnärille.

Muuten ei mitään merkkejä että vauva olisi tulossa.

 
Pelkopolin käytäntö vähän vaihtelee että onko siellä sype (synnytyspelko)-kätilö vastassa vai lääkäri ekalla kerralla. Itselläni oli Jorvissa lääkäri jokaisella kerralla kätilön kanssa. Kartoitetaan pelkoa ja sen kohdetta, vakuutetaan ettei ole mitään pelättävää missään, kaikki on normaalia ja kipu ym. kuuluu synnytykseen. Samoin kuin se että synnytyksen kulkua ei voi ennustaa joten kukaan ei voi luvata että kaikki menee hyvin. Vähän riippuu mitä pelkää. Itse odotin aikoinaan vähän psykologisempaa ja ammattitaitoisempaa otetta tuohon pelon käsittelyyn mutta en sitä saanut. Pelko kuitenkin on aika vaikeasti pysäytettävä tunnetila noin vain.

Ehkä jollain muulla on positiivisempia kokemuksia, omani kun ei sitä ole.
 
Ihanaa aurinko paistaa :) Täällä odotellaan kanssa et joku tulis kertomaan vauva uutisia :) (omia ei vielä haluta kertoa)
Suunnitelmissa lähtä kaupungille ihan vaan muuten vaan :) kattoo mitä tekee olotilalle.

Unico ja Toukka 34+3
 
neuvolakuulumiset:

35+1
hb ei mitattu painoa +700g/vko
turvotus ++ sanoi että kasvoista huomaa että turvotusta tullu ja sormet on ihan nakit :/
rr 127/87
pissa puhdas
sf 32cm
ja PERÄTILASSA EDELLEEN

Terkka sano kun mentiin että kovasti näyttäs sille et on vauva kääntyny kun sun maha on valahtanu alaspäin...noh eihän se ollu :/ ensviikon maanantaina siis kääntöyritykseen :'( ei tykkää yhtään hän :(

Lapset oli mukana neuvolassa ja voi että kun vanhempi lapsista oli ihmeissään kun vauvan sydänäänet kuulu :heart: kehu sitten että minä nään sitten kun vauva syntyy kuinka pitkä se on :D toinen oli niin sulonen selittäessään että odottaa niin kovasti pikkusiskoaan :)

nyt pitäs alkaa laittaa ruokaa...mies tulee töistä kohta.

vauvauutisia odotellaan kuultavaksi täälläkin.. Tiituhan on sielä varmaan jo kohta vauva sylissä... :heart:

nyt siis perunoitten kuorintaan ja jos sitä vaikka nakkikastikkeen täräyttäs :p

nasum ja neiti 35+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jastu:
Tuosta synnytyskertomuksesta ja ihan yleensäkin..
Mä jotenkin eniten jännitän/pelkään juuri tota ettei ehdi saamaan kivunlievitystä ennen kun vain todetaan että joo sä olet täysin auki alahan ponnistaa..
Sit mua hämmästytti myös tuossa Hilipatuisen kertomuksessa se mikä toi supistusten väli oli jo heti kun ne alko?? :O No ehkä tässä on ero ensisynnyttäjän ja uudelleen synnyttäjän välillä? Koska jos ne heti tulisi 3-5minuutin välein niin eikö siinä todella sillon pitäisi jo mennä ja lujaa sinne sairaalaan..? :D
Jotenkin itse olen miettinyt myös sitä kun mulla on näitä supistuksia ollut yli puolet koko raskausajasta että kuinka sitä sitten tunnistaa ne todelliset supistukset kun synnytys on käynnistymässä mutta kai ne sit ainakin säännöllisiä on.. Ja varmasti myös kipeämpiä kuin nyt että ehkä nämä on vain näitä omia tyhmiä juttuja mitä jännittää etukäteen :)
Mä kerron nyt vähän tosta meidän esikoisen synnytyksestä.. Lue jos haluat! :D Eli mulla tuli alkuun n. 20min välein suppareita ja sit jonkin ajan kuluttua ne tiheni ja niitä tulikin sit jo jopa minuutin välein, mut silti me miehen kans emmittiin, et mitä jos nyt mennään liian aikasin sairaalaan ja ei mennä ihan vielä.. No sit kun mentiin sairaalaan, niin menin käyrille, jossa ollaan normaalisti n. 20min, mut multa otettiin vielä toiset 20min, koska supparit ei olleet "normaaleita", eli tuli sit kai liian tiheeseen tai jotain..? Noh, sairaalaan mentäessä olin jo 4cm auki, ja kahen tunnin päästä pyysin epiduraalia kätilöltä (vaikka en sitä alkuun halunnutkaan), joka koitti kohdunsuun tilanteen joka olikin jo kokonaan auki. Siihen asti menin siis pelkällä ilokaasulla. Kätilö lähti juoksujalkaa hakeen lääkäriä paikalle joka puhkas kalvot ja laitto puudendaalipuudutuksen, kun muuta ei kai voitu enää antaa ja poika synty sit 11min ponnistuksen jälkeen =)
Mut siis mulla oli varmaan aika lähellä etten ois saanu mitään muuta kipuun kun ton ilokaasun..

Ja noihin menkkajuttuihin.. Mulla on kans ollut aina epäsäännöllinen kierto, ja kyllä se oli sitä synnytyksen jälkeenkin siihen asti kunnes aloin syömään taas pillereitä. Mut onhan sekin varmaan niin yksilöllistä :)

Mulla on kyllä nyt niin huono päivä, että muuta en jaksa kirjotella!
Sori! :ashamed:

Katyana & NaNNa <3 34+4

 
Huomenta uudestaan :)

Menin seiskan aikaan nukkuun uudestaan. Eipä se nukkuminen nyt mitään sikeetä nukkumista ollu, mutt kuitenkin. Nousin puolisen tuntia sitten ylös ja olo oli ku krapulaisella. Nyt on vähän piristyny kun on kahvia juonu ja aamupalaa syöny. Aurinkokin paistaa niin kivasti ulkona :) Jos sitä heräis tähän päivään edes jotenkin :)

Tarttis kyllä pyykkikone laittaa pyörimään ja edelleen siivoilla tätä huushollia. Katotaan nyt mitä jaksaa. Nyt oon päättäny etten todellakaan tee jos en jaksa/huvita vaan keskitän energiani lepäämiseen jos siltä tuntuu.

Tota limatulppaa oon miettiny. Erottaako sen normaalista valkovuodosta jotenkin? Onko siis eri näköstä? Ei mulla kyllä tota valkkaria oo nyt enää kamalasti tullu (paitsi vetistä sillo tällöin) tai sit se tulee vaa paperiin pyyhittäessä...vai voiko olla jo sitä limatulppaa mikä tulee "pieninä erinä" pihalle. On iha semmosen limasen näköstä mönjää paperissa, mutt ei kyllä mitään veriviiruja tms. oo seassa. Kaikkee sitä nyt miettiikin :whistle:

Joo, jos nyt irtautus vaikka kattelee postilaatikolle onko posti tällä viikolla ihan ajallaan vai taasen myöhässä.

JääKyynel ja Tuittu 37+6
 
Heips! :wave:

Tulin vain nopeasti vinkkaamaan, että jos joku aikoi ergonomisen kantorepun hommata, niin Vekaravintissä on tämän päivän supertarjouksena Manduca 88 e (ovh 103 e) :wave: Niillä on jotkut synttärit ja tällä viikolla joka päivä joku supertarjous, että kannattaa seurailla :wave:

http://www.vekaravintti.fi/store/index.php?main_page=index&cPath=1_42


Pitää tulla myöhemmin höpisemään lisää, iltapäivällä neukka :wave:
 
Limatulpan kyllä erottaa normaalista valkovuodosta.
Vähän samanlainen "köntti" kuin kananmunanvalkuainen ja usein siinä on sitä verta mukana.
Semmoista hyvin hyvin venyvää limaa.

Mutta nyt yrittämään josko tuo poitsukin nukkuisi päiväunet niin saisi itsekin nukuttua.

Supistuksia ei ole eikä kuulu.
 
Onnittelut kaikille vauvan syliinsä saaneille, joita en ole vielä ehtinyt onnitella!

Myös tänne on rantautunut oksennustauti :x . Miehen esikoinen tuli eilen ja alkoi yöllä oksentaa. Nyt vain toivon ettei tuo nuorempi ala myös yökkiä ja oma olokin on epäilyttävästi sen suuntainen, että... Huomenna olisi kokoarvio ja harmittaa kyllä mahdottomasti, jos en sinne pääse!

Yöt ovat huonoja, en saa nukuttua/nukahdettua ja kolotuksiakin alkaa olla sen verran, että kunhan tästä oksennustaudista jossain vaiheessa selvitään ja epäilyni vauvan koosta ovat osuneet oikeaan (eli la pari viikkoa pielessä), saisi niitä kunnon suppareita vähitellen tulla. Vatsassa on ahdasta (tosin kyllä olo vieläkin tukalammaksi ehtii varmasti vielä tulla), sukkapuikkovihlasut ja rakon murjominen, jatkuva vessassa ramppaaminenkin alkaisi kohta puolin riittää... Minä alan kaivata omaa kehoa takaisin itselleni. Esikoista ei saa otettua kunnolla syliin kun kaikki hänen tönäisynsä yms heilumiset saavat harkkasuppareita aikaan, olisi niin ihanaa nukkua selällään jne... Toisaalta nämä tunteetkin ovat ihana juttu; niistä tietää, että ihan todella odotus alkaa olla viime metreillä ja ne valmistavat omalla tavallaan vauvan tuloon. Vaikka la on vajaan kuukauden päässä, niin loppujen lopuksi enää on vain vähän aikaa jäljellä. Ja edelleen jaksan olla kiitollinen tämän raskauden "helppoudesta" verrattuna edelliseen. En ole moneen viikkoon joutunut konttaamaan vessaan selän takia ja siinä totta vie riittää aihetta riemuun! :)

Tsemppiä kaikille, joilla on merkkejä alkavasta synnytyksestä. Kyllä ne kääröt pian on sylissä, vaikka varmasti tuskainen tunne kun ei pääse tositoimiin ja supistukset hiipuvat välissä. Toivon teille oikein reippaita ja napakoita supistuksia, joiden voimin homma alkaa todella edetä!!!

Donu ja "Pikkuinen" 35+6
 
Neuvolassa käyty täälläkin. Nyt merkkasi sitten neuvolantätikin viikot myöhäisemmän eli ultrassa saadun la:n mukaan. Etusivun listaankin voi siis vaihtaa mun la:ksi 2.5:wave:

Tässä kuulumiset:
rv 34+1
paino 77,6 (n. +0,4kg/vko itse laskettuna) Yhteensä tullut 9,6kg
turvotus +-
rr 124/74
Pissassa bakteerit yhdellä plussalla, huomenna pitää viedä uusi näyte neuvolaan.
Onko muilla ollut ja mistä syystä?
hb:a ei mitattu
sf 33 (oli noussut keskikäyrältä lähelle yläkäyrää )
tarjonta rt, pää vielä aika ylhäällä
syke 133-148
liikkeet ++

Nyt ei jaksa kirjoittaa enempää, nuhainen ja väsy olo vaivaa edelleen.
Jaksuja kaikille! :hug:

-Niiskuneiti ja Julle 34+1-
 
Merkkailen vain.. Taas väsyttää... |O |O

Tsemppiä kaikille ketä odottelee lähtöä, ehkä ne supparit siitä voimistuu eikä lakkaakaan.. :)
Tai siis tokihan jossain vaiheessa näin käy.. :D

Tiitulla varmaan pieni jo sylissä, en "ehtinyt" tsemppaamaan viikonlopun aikana.. :ashamed:

Torstaina polille.. :D Saa vihdoin sen "tuomion" synnytystavasta.. :D

Fantastic4 37+3
 
Niiskuneiti82 Mulla on ollu pissassa noita bakteereja, mutt ei sit tarvinnu viedä uutta näytettä koska olin viikkoa aikasemmin labraan vieny toisesta syystä (verihiutaleita pissassa) näytteen. Ne bakteerit hävis sit niiku itestään, vaikka ne oli vielä toisellaki neuvolakäynnillä just ja just plussalla. Nyt on ollu puhdas näyte. Pissatulehduksesta mulle terkka sillon puhui ja sanoi, ett jos siihen viittaavia oireita tulee nii soittaa. Mulle ei niitä koskaan tullu ja nyt kaikki ok, ett mitä lie sit sillo ollu. Hmm.. olipas sekava ja pitkä selitys.

On tässä päivän mittaa piristyny, mutt rehellisesti voin sanoo etten ole saanu sitten YHTÄÄN MITÄÄN aikaseks. Vähän sieppaa jo iteeniki tällanen |O

Mutt nyt ootteleen ukkelia töistä.

JääKyynel ja Tuittu 37+6
 
Kiitoksia vastauksesta JääKyynel! Tosta pissatulehduksesta munkin terkka puhui... Toivottavasti samoin kävisi mulle kuin sullekin, että korjaantuisi itsestään :whistle:

yritin äsken tehdä kauralastuja, mutta ihan pipareiksi ne meni :/
 
Nyt on mitta täynnä tätä kipua ja raskautta!!!! :'( :'( :'( Mä en oo koskaan ollu tälläsessä kunnossa raskaus aikana ja oon voinu nauttia odotuksesta loppuun asti.Nyt en jaksa muuta kun itkeä ja toivoa että laskettuun aikaan olevat 8 päivää menis äkkiä.Voin kun voisin vaikka nukkua sen ajan kunnes vauva päättää syntyä.En jaksa näitä kipuja enää. :'(

Tilanne siis se että mulla on tuon maksan kanssa ongelmaa,ei raskaudesta johtuvaa vaan jotain muuta.Lisäksi mulla on sappi vaivat joihin molempiin mulla on lääkitys+sappeen vielä ruokavalio.

Mulla on helvetilliset kivut 24h/vrk mahassa ja selässä noiden takia.Mä oon nyt oksentanu viime keskiviikko illasta asti,ensin oli noro ja nyt kettuilee toi sappi niin että yöt istun sängyssä ja oksennan vatiin vähän väliä.

Kurkku ihan palanu sappi nesteistä jotka siis lentää öisin voimalla ja kaaressa,niinkun olis kunnon oksu tauti päällä.Mun ruokavalioni koostuu enää keitetystä riisistä,banaanista ja juomisena on vichy.

Mitään muuta en uskalla enää edes koittaa,tuun niin huonoon kuntoon ja kipeeksi.Esim mitään leipää en voi syödä,en mehuja,en muita hedelmiä kuin banaani,en kasviksia paitsi keitettyä porkkanaa.

Tänään taas soitin sairaalaan hoitavalle lääkärille ja se meinas että seurataan nyt kotona vielä pari päivää.Otan sit yhteyttä jos tilanne edelleen sama ja sit tuun osasto hoitoon.

Eikö ne ymmärrä että mun pitäis näiden kipujen ja voimattomuuden keskellä jaksaa hoitaa liuta lapsia ja että mun pitäis jaksaa synnyttääkin vielä?

Miks ihmees tätä mun raskautta éi voida käynnistää tälläsellä sairauden ja kivun määrällä kun nää loppuis siihen paikkaan kun vauva tulis ulos? :'(

Mulla on kuitenki paikat auki ja kypsät ettei tarvis ku kalvot puhkasta tai tippaa laittaa niin lähtis varmasti het.Viikotkin hyvät,38+5.

Anteeksi valitus mutta eipä ollu muuta paikkaa just mihin valittaa.Mistä mä saan voimia kestää nää muutama päivä että pääsisin edes liikkumaan normaalisti?Nää sappi kivut kun estää tuon liikkumisenkin tai rajoittaa paljon. :( :( :( :(

AnnaBuu tänään niin suruissaan.
 

Yhteistyössä