**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Tinami tervetuloa :flower: . Lisäsin sut mukaan. Ainakin mä muistin sun nimimerkin samasta kuumeilupinosta =) (ja täällä taas näitä päivittelyjä teen..)

Filuuri tsemppiä ummetuksen kanssa. Ei oo kivaa :| . Itsellä oli jossain vaiheessa raskautta kans tosi pahana ja pukamat (tai siis eihän mulla oo kuin 1 pukama B) ) kärsi + tuli verta. Suosittelen sulle kyllä sitä peräruisketta kun meet synnyttämään, ettei tarvitse heti sitten synnytyksenkään jälkeen ponnistella vessassa.

Tiitulla taitaa olla tyttö jo sylissä :heart:

Lapsenvahteina synnytyksen koittaessa meillä on molempien vanhemmat. Mun äitiä tullaan varmasti käyttämään ensisijaisesti ja mun isä voi viikonloppuna auttaa. Miehen isä on myös aika paljon käytettävissä koska on eläkkeellä, anoppi saadaan tarvittaessa myös viikonloppuna. Molempien vanhemmilla vajaan tunnin ajomatka. Jos arkiyönä alkaa synnytys, niin miehen pikkuveli tulee meille siksi aikaa (opiskelee samalla paikkakunnalla) ennen kuin joku isovanhemmista pääsee. Eli melko hyvin taitaa asiat olla. Mies lähtee 9.4 tekemään kypsyysnäytteen Vaasaan, mutta sain onneksi äitini tänne meille siksi aikaa. Eihän mulla ole silloin kun vasta rv 38+, mutta en halua olla kyllä yksin esikoisen kanssa jos lähtö tuleekin.

Käytiin tänään koko perhe Ideaparkissa. No, mies ja tyttö menivät hoploppiin 2 tunniksi, jolloin äiti sai shoppailla rauhassa. Kyllä tuntui nivusissa, lonkissa, jaloissa, selässä ja jossain tuolla alhaalla että tuli käveltyä aika reilusti. Nyt illalla tullut myös kunnon vihlaisuja kohdunsuun tienoille. Itse asiassa mä iloitesen näistä kivuista, koska ne todennäköisesti ovat vain hyväksi ajatellen mm. paikkojen kypsymistä, avautumista ja vauvan mahdollista laskeutumista :D

Poppeliini ja poju 35+4
 
Huomenet.

Luin eilen illalla kaikki loput jutut mitä tänne oli kirjoteltu (oltiin maailmalla), mutt en tietenkään muista niitä enää. Pitäs kommentoida aina samantein kun lukee.

Tosin eipä tänne paljon infottavaakaan kyllä ole täältä suunnalta. Paitsi, ett viime yönä nukuin sit jo paljon paljon paremmin kuin kahtena edellisenä yönä! Vähän ihanaa! Paljon pirteämpi olo ja vois kuvitella jaksavansa tänään tehdä jotain näkyvääkin tässä huushollissa. Tosin aattelin kyllä mennä vielä hetkeks pötköttää, kun nousin taas ylös puol kuuden aikaan....8 tuntia unta jos väli heräämisiä ei lasketa. Aika hyvin :)

Kahtia jakatumisesta ei ole oloja mihinkään suuntaan. Tosin eipä kyllä vielä tartte ollakkaan. Huomista neuvolaa odotellessa, nyt oliki reilu viikko väliä sen suhteen. Mutt nyt hetkeks pötköttelee.

Aurinkoista aamua kaikille! :wave:

*POKS* 38+0 (mieletöntä, tasan pari viikkoa "viralliseen" h-hetkeen)

JääKyynel ja Tuittu
 
Huomenta!

Olen herännyt jo puoli 5 koviin ja pitkiin supistuksiin. Niitä kesti tunnin ja loppuivat kuin seinään :headwall:
Mies jo aamulla sanoi että nyt varmaan lähtee käyntiin.. Ja pah.

Tinami tervetuloa mukaan!

AnnaBuu voihan.. :hug: Paljon voimia sulle!!

Lapsen hoitaja synnytyksen aikana on meillä hyvin epäselvää. Muutenkin on vaikea saada hoitajaa. Nyt on tietyille päiville ja ajoille hoitaja, mutta jos taas sattuu sellainen hetki ettei kukaan pääse meille niin synnytän yksin :(

Kiitos synnytystarinoista! Niitä on niin kiva lukea.

Mulla on tänään taas neuvola. Viimeksi sanoin terkalle, että toivottavasti ei nähdä seuraavalla viikolla =) No, tänään vaan sinne taas mennään.

Palaillaan taas (pitkin päivää )!

Greddy ja Piksu 37+6
 
AnnaBuulle :hug: jännä etteivät tee mitään käynnistyksen suhteen...

Filuuri noi pukamat on ihan :headwall:
jaksuja niiden kanssa!
Mullahan nuo kans tuolla perässä roikuu :LOL: nojoo, ei ne kyllä naurunasia oo kun kipeytyvät. :ashamed: :snotty: mä söin aikoinaan aptekista ostettua visiblin tms rouhetta joka tehos ihan hyvin. sekotin sen tuoremehuun yleensä ja join. kantsii kokeilla. ja sit semperin luumupiltti tehoaa. piltin luumusose ei niin hyvää. :D

Kiitokset synnytystarinoista!

fb muakin saa muuten lisäillä kaveris fb:ssä jos joku haluaa... siellä mä hillun pitkin päivää :whistle:

leipominen ois tänään ohjelmassa..aattelin väsätä muutaman tiikerikakun pakkaseen vierasvaraksi ja sitte jotain muutakin jos saan inspistä.

nukkuminen on meleko tuskasta nyt näköjään joka yö.. :( toivoin kovasti että vauva olis kääntyny tuossa aamuyöstä mutta pää tuntuu edelleen tuossa tissien alla :( siinon varmaan lämpönen kohta olla..
onko kellekkään tehty kääntöyritystä? sattuko se ja onnistuko?

nyt aamukahveen juontiin :)

pirtsakkaa päivää kaikille!!!

nasum ja neiti 35+2

:heart:
 
Eilen jumppasin oikein ahkerasti ja sen jälkeen esikoisen kanssa pulkalla kauppaan, noin 4,5 km. Ja ihmeellistä kyllä ei mitään hätä olo oli ja on aivan mahtava. Kyllä tämä tyttö menee yli- olen asiasta 100% varma ;)
Mutta se on hyvää, kunhan itse jaksan hyvin loppuun asti, niin miksipä ei. :kieh:
Sapfo- kiitos että kerroit pelkop. Kysyin myös kaveriltani ja se oli ainakin kehunut sitä ( hän tosiaan kävi kättärillä, minä taas menen naistenklinikalle).

Ihana oli lukea synnytyskertomuksia :heart: ja samassa tuli sellainen olo että Papu saa olla masussa ihan niiiin kauan kun se halua :LOL: :LOL: ( koska epäilen että kerken saada kipulievitystä) :ashamed:
Filuuri mullakin oli ummetusta noin kuukausi sitten+ peräpukamia. Se oli ihan kamala. Minä itkin vessassa ja ajattelin että synnytyskään ei ollut noin kamala. Ymmärrän sua ihan täysin, söin kanssa luumuja ja luumusosetta ja paljon hedelmiä ja apteekin ulostelääkettä ( Levolac taisi olla) sain siitä ihan hirveitä ilmavaivoja :ashamed:
mutta se kyllä auttoi. ja sitten ihan yhtäkkiä ummetus loppui. Siis ei se vessassa käynti mitään lystiä ole mutta ei se enää itketä mua. Valitettavasti mulla ei ole mitään neuvoa sulle antaa :|
Jaksuja sulle :hug: .
Lapsenvahteina synnytyksen koittaessa meillä on mieheni vanhemmat He asuvat onneksi lähellä. Ja anopilla on sellainen työpaikka että voi lähteä milloin vaan :D
Mmm... nyt jatkan lukemista, piti vain tulla välillä kommentoimaan koska koska raskausajan dementti on alkanut vaivata :ashamed:
Sai 2 kutsua Lapsimessuille huhtikuussa, mutta katsotaan olenko vielä yhdessä kasassa silloin :LOL: onko kukaan muu Lapsimessuille lähdössä?
 
Tervetuoa uusille!

Greddy no voihan itku!
Mulla myös pari supistusta viimeyönä. Mutta ei sentään kestänyt lupaavaa tuntia.

Lasten hoitaja synnytyksen aikana on mitä suurella todennäköisyydellä mies.
Tai se toinen vaihtoehto että isäni käy hakemassa lapset mummilaan joka edelleen ei mun mielestä ole hyvä asia, mutta katsotaan nyt miten mieli lähipäivinä muuttuu.
Äitini on vielä tämän viikon töissä, sen jälkeen ei ole tietoa.
Hän on kans ajoittanut vuosilomaansa tuohon pääsiäisen tienoille.

Miehen äiti on kiinteästi työelämässä joten olisi käytettävissä vain viikonloppuisin ja silloin pääsiäisenä myöskin (jos ei ole suunnitellut mitään reissua siihen kohtaan).

Ystäväni on tosiaan myös lupautunut katsomaan meidänkin lapsia siihen saakka kunnes joku isovanhemmista saappuu paikalle. Lohduttavaa mutta tässäkin asiassa mielessä vaan sitten pyörii se että minkälainen härdelli siinä talossa sen jälkeen on kun meidän kolme vilkasta lasta lyöttäytyy heidän kolmen vilkkaan lapsensa kanssa yhteen ja vahtijoina on vain yksi tai parhaimmassakin tapauksessa kaksi aikuista.

Mutta eiköhän nuo hoitoasiatkin selviä parhaalla mahdollisella tavalla. Tietysti takaporttina olisi yksi perhepäivähoitaja jolta voisi kysyä, mutta päivällähän se sitten ei onnistukaan.
Kun kuopus syntyi niin hänen luokseen lapset vietiin neljän jälkeen kun kodinhoitaja lähti kotiin. Vaikka meidän lapset ei siis ole hänen hoitolapsia, olivat olleen silloin kyseisen hoitajan ryhmiksessä.
Superhoitaja siis kyseessä, hänellä taitaa olla nyt kolme ryhmistä ja vielä omat hoitolapset kotona. Ryhmiksissä siis palkattu henkilökunta.

Tänään äitipoli.. reilun tunnin päästä. Aion ottaa kassini mukaan mutta en toki tyrkytä itseäni sinne jäämään, mutta ainakin on varauduttu jos pyytävät jäämään :whistle: jos niin kummasti pääsisi käymään.
Toivossa on hyvä elää !

Viimeiset tavarat siis kassiin vielä. Kummasti sinne keksii tavaraa vaikka kuvittelee että kaikki on jo pakattu.

KiiajaVille 38+4
 
KiiajaVille onnea matkaan jos sille tielle jäät :wave: =)

Tsemppiä kaikille vaivaisille, inhottavaa jos loppuaika menee kärvistellessä :/ :hug:

Meillä oli eilen illalla pientä kivaa miehen kanssa ja yöllä sitten heräsinkin supistukseen =) Mutta eipä niitä tullut kuin muutamia - mutta ehkäpä siellä kypsyilee paikat kuitenkin :)


Tässä uusien viikkolukujen kunniaksi - nyt kaikki muutkin masut esille!



stoppis ja vika masupallo :snotty: rv 38+0
 
Tinami tervetuloa mukaan kirjoittelemaan :D
KiiajaVille jospa ne vaikka ottaisi sisälle :D tai sitten pyydät "reilulla kädellä" tehdyn sisätutkimuksen :whistle: jospa se synnytys lähtisi siitä käyntiin...
Isompien lasten hoito anoppi on lupautunut tulemaan lapsenvahdiksi kun synnytys alkaa. Onneksi tuota välimatkaa ei ole kuin reilu 40km..
Filuuri :hug:

(.) täällä taas aamulla herättiin mukaviin supistuksiin |O jos tätä jatkuu seuraavat kolme viikkoa niin hermot menee.. Tosiaan aikaisemmissa raskauksissa ei kipeitä supistuksia ole ollut kuin vasta synnyttäessä ja nyt niitä tulee päivittäin.. Minähän ajattelin aluksi nukuttaa vauvaa vaunuissa (jotta kuopus hieman kasvaisi ja sen saisi siirtää jatkettavaan ja antaisi sitten vauvalle pinniksen), mutta ostin sitten kuitenkin vauvalle kehtosängyn jossa voipi alkuun nukkua. Tänään pitäisi sängyn tulla postissa niin sitten olisi kaikki valmiina vauvalle :D Pitää kokeilla josko tänään osaisi pysyä pystyssä tuolla pihalla :whistle:

MaMa ja kutonen 36+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBuu:
Miks ihmees tätä mun raskautta éi voida käynnistää tälläsellä sairauden ja kivun määrällä kun nää loppuis siihen paikkaan kun vauva tulis ulos? :'(
Tätä minäkin ihmettelen että miksi täällä ollaan niin nirsoja tuon käynnistyksen suhteen. Mieluummin annetaan vauvan kasvaa 4,5 kiloiseksi ja sitten mennään hätäsektioon kun ei mahdukaan alateitse ulos. Voimia sulle :hug:

Sektiosta joku kyseli - ei ole nyt tulossa sektiota vaikka olisin sen saanut edellisen pelkosektion perusteella. Ja tuosta kantamisesta, itsellä oli kuopuksen syntyessä kotona 1-vuotias ja voin sanoa että mun oli pakko rikkoa tuolta nostokieltoa heti. Mutta eipä se suoraan johda siihen että haavaongelmia tulee. Mulle ei tullut mitään kremppaa tästä.

 
Lääkäri soitti että saan lähteä synnärille ja katsotaan nyt tilanne tuon sapen ja maksan vuoksi ja HARKITAAN jos saan käynnistyksen heti tänään!!!

Ei siis vielä lupausta käynnistyksestä mutta harkinnassa on ja jos kohdunsuun tilanne on lääkärin mielestä tarpeeksi hyvä niin mulla on varmasti illalla vauva sylissä.

Pitäkää mulle peukkuja,mua jännittää kovasti nyt!!!! :heart: :D

Rv 38+6
 
No jo on ihme ettet [/b]AnnaBuu pääse käynnistykseen. Eihän noin voi antaa ihmisen kärsiä. Toivotaan nyt todellakin nopeaa jakautumista.

Eipä se näköjään synnytys niin nopsaan tapahdu vaikka se limatulppa lähtee.
Nyt on vähentyny harkkasupistuksetki. Eilen yritin olla toimelias....siivosin, leivoin, kävin kävelyllä, saunasin, mutta ei mitään. Mies joka ilta kysyy joko ens yönä lähetään :D

Meillä lapsenvahteina toimii anoppi kun synnyttään lähetään. Isoin tyttö on kyllä jo kohta 12 että hetken pärjää vaikka ei mummu heti joutas tullakkaan. Asuvat kyllä ihan tossa lähellä.

stoppiksella on kyllä ihana pallo. Mun maha roikkuu jo kohta polvissa. Tipahtaa kohta koko poika:)
 
Tosiaan tänne oli tullu joku uusikin. Tervetuloa siis :flower: En muista nimeä :ashamed: :ashamed:

AnnaBuulle peukut ja varpaat pystyssä, ett tänään käynnistettäs!!!

Oon saanu pestyä pari koneellista pyykkiä. Viimeset pienet vaatteet siis koneessa ja sit ois kaikki pesty :) Pitäs saada vaan inspiraatio tehä vähän muutakin kuin noi pyykit. Jos sais edes pari kukkasta vaihdettua isompiin ruukkuihin jos en muuta saa aikaan. Olis edes jotain tehny tänään.

Minun on jo jonku aikaa pitäny laittaa masukuvaa, mutt en oo muistanu ja itseasiassa kuvat kamerasta on ollu purkamatta. Otin nyt sitten ite kuva, joka nyt ei ihan paras ole laatuaan, mutt menköön tän kerran. Parempaankin oisin pystyny ;)



JääKyynel ja Tuittu 38+0
 
"Ihanaa" kuulla, että muillakin kauhukokemuksia ummetuksen kanssa. En eilen edes saanut juur mitään syötyä kun päässä pyöri vaan, että jos ton syön, niin sen täytyy tulla joskus uloskin... :( No, ei sitä paastollekaan voi alkaa, joten yritän nyt sitten vaikka erilaisilla keitoilla.

Tosi hienoja masukuvia! Ja kaikki niin erilaisia. Kauniita. :flower:

Jastu mä en tiedä mitä siinä neuvolan sticksauksessa näkyy kun mulla ei silloin näkynyt virtsiskään, pissa oli aina puhdas. Ja rupesin tossa miettimään, että en kyllä tiedä oliko se kipu mitä mulla silloin oli munuaisesta lähtösin vai niistä muista elimistä siinä ympärillä jotka oli kanssa jotenkin tulehtuneet/laajentuneet munuaisen mukana. Mutta mulla oli kyllä sen sairauden kanssa tosi huonoa tuuria, joten sitä ei varmaan kannata edes vaihtoehtona miettiä.

Dagger mä kävin NKL:n pelkopolilla joitakin viikkoja sitten. Vastassa oli kätilö jolla oli mulle tunti aikaa varattuna. Mun pelot kun liittyy esikoisen synnytykseen, niin se toimi ihan hyvin kun istuttiin samanlaisessa salissa kun silloin olin ja sain puhua läpi sen mikä mua oli synnytyksessä jäänyt kaivamaan. Sitten katottiin läpi käyrät ja synnytyksen kulku koneelta ja se oliko tilanne niin vakava niiden mukaan kun mikä mielikuva mulle oli jäänyt. Sen jälkeen kätilö vakuutteli, että on todella epätodennäköistä, että sama tapahtuisi uudestaan, vaikka mitään takuitahan ei ole. Aika sellaista jutteluahan se oli, eli mitään kovin professionaalia ei siinä ollut kun vaan puhuttiin, mutta jätti mulle sellaisen paremman mielen siitä, että ne kuitenkin tietää siellä mitä tekee ja mä ja vauva ollaan turvassa. Se kun ei varsinaisesti ollut ihan se käsitys mihin jäin ekan synnytyksen jälkeen sen hoitaneen kätilön suhteen. Sain myös lähetteen lääkärille ja se käynti sitten jätti vaan paskan maun suuhun, jos näin karkeasti asian ilmaisen. Vanhempi naislääkäri joka heti vähätteli mun mielestä mun kokemusta aloittamalla keskustelun sillä, että mun esikoinenhan on nykyään ihan terve ja normaali lapsi, eikö niin? Olisiko mulla siis oikeus pelkoon vaan, jos jotain pysyvää olisi jäänyt? Lisäksi kun teki sisätutkimuksen, niin se sattui ja tuntui siltä kun tutkimusta olisi tehty sakset terä avoimena kädessä. Kun sanoin, että nyt mua muuten sattuu, kysyi lääkäri mikä mua nyt tässä pelottaa ja survoi vaan kättään syvemmälle. :eek: Lähdin sitten sieltä lähinnä tuntien itseni nöyryytetyksi ja tyhmäksi arkajalaksi joka ei edes normaaleja tutkimuksia kestä, vaikka se ei tosiaan ole ollut aiemmin näin. :( Lääkäri on kirjannut mun tietoihin, että on sovittu, että saan tulla sisään heti kun supistukset alkavat/vedet menee, mutta nyt mulla on lähinnä sellainen fiilis, että prkl en mene sinne ennen kuin tunnen hiukset jalkovälissä. Onhan tuokin tietty yksi tapa hoitaa pelkoa, ei pelota kun v****. :kieh:

Mä olen ajatellut suunnistaa Lapsimessuille huhtikuussa, jos vaan kaikki menee hyvin. Esikoinen nautti täysin rinnoin jo viime vuonna ja nyt varmaan sitten vielä enemmän hänelle sopivaa kun on jo yli 2v. Ja sitten ajattelin tietty, että siellä olisi kaikkea kivaa äidille sopivaakin. :D

Lastenhoito synnytyksen aikana toivottavasti meillä menee niin, että mun äiti pääsee hätiin. Asuu ihan tuossa naapurissa. Muu perhe kun on lasketun ajan jälkeisen viikon lentelemässä kukin tahollaan ympäri maailmaa ja miehen perhe ei edes asu Suomessa. Muuten ei auta kun mennä yksin, mikä ei mua ajatuksena kyllä haittaa, mutta luulisin miehelle olevan aika tärkeää olla paikalla kun vauva syntyy. =)

Täällä alkaa monella olemaan vahvoja merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Tsemppiä koitokseen kaikille lähtijöille! Innolla uusia vauvauutisia odotellessa. =)

Filuuri 39+2
 
Pidetään peukkuja AnnaBuu että lääkäri suostuis käynnistelyyn! :wave:

Siis taas meillä sairastetaan |O Vanhemmalla tytöllä nousi yöllä yli 40 asteen kuume. Just kun oksutaudista parannuttiin :headwall: Jospa ei tarttuis meihin kaikkiin vaan olis nopeasti ohimenevää....

Huomenna olis neuvola mut saa nähdä pääsenkö sinne, riippuu nyt tosta potilaan kunnosta. Ja huomenna oltais sit täysiaikaisia!! Jihuu :D

Lapsenvahdeista, meillä on varaa mistä valita, miehen vanhemmat asuu tuossa muutaman kilsan päässä ja mun vanhemmat 30 kilsan päässä. Ja hätätapauksessa sisko perheineen asuu myös tässä lähettyvillä, joten eiköhän me sit jonnekkin muksut saada hoitoon kun lähtö tulee. Mut meillä kun pitää koirillekkin saada hoitaja tänne kotiin, niitä kun ei voi viedä muualle, ja anoppi pelkää noita ihan kuollakseen... :whistle:

:heart: Lanfear 36+6 :heart:
 
Hyvä Kun joku asia mielessä on niin, kohta siitä joku kirjoittaa :) Sillon joskus aikaa sitte joku kirjoitti että niinkuin nenä olisi leventynyt oisko ollu empuuu.. Olin itse juuri silloin miettiny samaa ku kattoin itteeni peilistä että nenäni on jotenki leveempi ku ennen :LOL:

Peräpukamilta oon vielä onneksi säästynyt, mulla alko ummetus joskus puolenvälin jälkeen ja ostin siihen levolacia ja se auttoi, mutta sitten mulla laski hb ja se ei ole tahtonut nousta ja joudun siihen ottaan kaks niitä obsidania päivässä(otan edelleen) niin se on saanut mahan toimiin ja en oo levolacia tarttenu. Paitsi nyt ku aloitin ne maitohappobakteerikapselit niin eipä enää maha toimikkaan noilla rautalääkkeillä ja olen joutunut turvautuun levolaciin. Ehkä jätän ne maitohappobakteerit pois...

Eilen illalla sain minäkin tuntea supistusten iloja ;) kovasti tuntu selässä asti semmosta kovaa menkkakipua. Ajattelin sen supistukseksi, kestikin melko kauan. Sain onneksi unen..Eilen kyllä olikin semmonen henkisesti ressaava päivä ja muutenki piti olla liikenteessä enemmän.

Pakkasta aloin äsken sulattaa että voipi tässä alkaa leipoon pakkaseen sitte herkkuja vauvan ihastelijoita varten :)

Eilen alko virallisesti äitiysloma :)

Mitäs muuta, kaksosten äitiä en ole vielä tainnut onnitella :flower: (Marylane ?)
Ja Annabuulla oli kovasti kipuja , voimia niiden kestämiseen! :hug:

Tänään 34+6
 
AnnaBuu Täällä peukut pystyssä että saat käynnistyksen ja nyytin tänään syliin!

KiiajaVille Tsempit sulle jos jäät vauvanhakureissulle.

Stoppis sulla on kyllä mieletön pallo! =)

Noita kuvia kun katsoo, niin tuntuu että mulla on tosi pieni masu. ???

Nyt kantoliinasidontoja opettelemaan..
 
Hienoja masukuvia täällä vau!

Anna Buu Toivottavasti ne nyt sitten käynnistää niin saat olon helpottumaan ja pienen syliin.

Täällä ei kummempaa ;) aikaa kuluttaessa ja miettiessä mitä sitä sit uskaltas tehä ettei olis mahottoman kipeä. Ja lintujen puuhia seuratessa, onpahan jotain kateltavaa kun tossa ikkunan takana aina joku liikkuu :) turvoksissa ollaanmut ei mahottomia jalkojen ihossa näkee et turvottaa ja kädet srmet kankeat, noo onneksi ei pitäs olla pysyvää...

Unico ja Toukka 34+4
 

Yhteistyössä