**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Heipparallaa!

Vauvauutisia täältäkin. Viime tiistaina 23.3 synty Paavoliini, 36+5, 3865g ja 51cm :heart: .

Ma iltana meni vihreet lapsivedet ja vuosin verta. Kättärillä oli sulku ja mentiin Naistenklinikalle. Siellä kaikki eteni aamu kasiin asti niin et aukesin 10cm ja ponnistusvaihe oli edessä, sydänäänet laski yli 6 minuutiks alle 60, mä aloin tuntemaan maailman kamalinta repivää kipua vasemmassa kyljessä ja hirveellä vauhdilla hätäsektioon. Minuutissa synty poika hätäsektiolla mun vatsaontelosta, kohtu ja istukka revenny :( . Eli pitkä toipuminen jatkuu yhä, omat tulehdusarvot sen verran korkeet ettei kotia päästä. Vauvaa voi jo mainiosti <3.

Sonja ja Paavo 6vrk <3
 
onnea kaikille synnyttäneille!
Tekstiä oli tullut niin paljon etten osaa muuta kommentoida kun,että samoja vaivoja tuntuu olevan monilla:Joka paikkaa kolottaa ja uni ei tule...
Sitä niin toivoo,että sais pikkuisen jo syliinsä! Ja pääsisi eroon tästä kömpelöstä olotilasta.

Jukra ja poika 38+2
 
sonjasusanna paljon onnea pojasta! :flower: :flower: Hirveän dramaattisesti päättynyt synnytys sinulla, onneksi vauva voi hyvin. :hug: Ja toivottavasti oma paranemisesi sujuu kuitenkin olosuhteisiin nähden hyvin. :hug: :hug:

Chiq taisi joskus kysellä synytymäpäiväarvauksia. Meillä on ollut jo kaksi viikkoa kalenteri melkein täynnä arvauksia, vaikka niitä kysellessäni kerroinkin että esikoinenkin syntyi 2 vkoa lasketun ajan jälkeen. Vielä on kuitenkin seuraaville kahdelle viikollekin löytynyt joitakin arvaajia. Musta on hauskaa nähdä osuuko joku oikeaan ja jos, niin kuka. =)

Filuuri 40+1
 
sonjasusanna onnittelut pojasta :heart: . Hurjan kuuloinen synnytys. Ihme että antoivat olla noinkin pitkään vihreässä lapsivedessä. Saatiinko kohtu säästettyä kuitenkin? Ilmesesti kunnolla repeytynyt, jos vauva syntynyt vatsaontelosta :| . Paranemista sulle!

Tänään jatkuu mun kotiprojektit. Seuraavaksi pitäis ommella kahdelle rahille irtohuput. Voin kyllä myöntää, että täällä on kyllä kova pesänrakennusvimma päällä B) . Pitkä lista asioita jotka pitää saada tehtyä vielä ennen vauvan syntymää. Me ollaan asuttu tässä asunnossa kohta 2v ja monia asioita on jäänyt tekemättä, joten nythan ne on tehtävä eikä vasta joskus 1-2 vuoden päästä :D .

Poppeliini ja poju 36+4
 
Onnittelut mother4 ja sonjasusanna :flower: :flower: Sonjasusannalle myös paranemisia :hug:

Tänne ei mitään ihmeellistä. Viime yönä oli parin tunnin ajan kipeähköjä supistuksia ja nyt vielä alaselkä ja -vatsa kipeitä, mutta ei tässä synnyttämään olla lähdössä... Ei tässä kauaa enää jaksaisi näillä lyhyillä yöunilla, mutta pakkohan se on.

dublo 39+4
 
mother4 onnea :heart: sonjasusanna onnea ja pikaista toipumista sinulle! Hurjalta kyllä kuulostaa sinun synnytys.
Tänneppä ei ihmeitä kuulu.
Filuuri minustakin on hauska arvailla että koska vauva syntyy =) Tietyt päivämäärät on heti käytetty kuten 4.4, 13.4, 14.4 ym. Ensimmäinen arvaus on ylihuomenna =) Minullahan kaikki syntyneet etuajassa.

-C ja T 36+3
 
Sonjasusanna onnittelut pojasta :flower: :heart: ja pikaista toipumista sinulle rankasta kokemuksesta :hug: Onneksi kaikki päättyi hyvin.

(.) Minä kävin siinä "synnytystapa-arvioinnissa" joka jäi hieman vaillinaiseksi kun nyt ei ollut saatavilla kunnon ultralaitetta. Mutta iso vauva on tulossa, koska ei saanut otettua mittoja ultralla niin antoi "käsikopelo arvioksi" että olisi nyt n 4kg :eek: No minä pyysin että sisätutkimuksen voi tehdä vähemmän hellävaraisesti ja lekuri hieman pyöritteli kalvoja jos vaikka saisi jotain aikaiseksi. Jos kerran vauva on nyt jo noin iso niin ei todellakaan ole pahasta vaikka syntyisi lähiaikoina... No tällä tai viimeistään ensi viikolla tehdään ultralla tarkempi painoarvio vauvasta ja sitten mietitään että käynnistelläänkö vai odotellaanko luonnollista käynnistymistä. Niin ja varmistui tuo tulokkaan sukupuolikin :whistle: :D

MaMa ja kutonen 37+5 :heart:
 
Onnea kaikille uusille vauvautuneille!! :flower:
Ja Sonjasusannalle pikaista paranemista, mukavaa että vauva voi jo hyvin, toivottavasti sinäkin mahdollisimman pian! :hug:

Kaverini on saanut toissa yönä pojan ( ei ole kirjoitellut täällä..)! Torstaina käynnistettiin ja lauantaina aamuna ei ole ollut vielä hajuakaan poitsusta, lauantai-iltana on yhtäkkiä menny vedet ja sit onkin ollu menoa!! =)

Mä vaan oon ja odottelen.. =)

wentti + +weijari 36+6
 
mother4 onnittelut pojasta :flower: =) Myöskin Sonjasusannalle onnittelut pojasta :flower: =) Olipas hurja loppu kyllä synnytyksellä :eek: Varmasti on pitkä toipuminen edessä, kovasti voimia toivotan :wave: :hug: Onneksi vauva voi kuitenkin hyvin! =)

Että poikavalta se vaan pinossa vahvistuu :whistle:

Tänne ei uutta. Neuvolasta oli yritetty soittaa aamulla, en jostain syystä ole huomannut, ja sitten ei tietty vastattu, kun yritin soittaa takas :/ Nyt mietityttää mitä asiaa - ainut mikä tulee mieleen on että onko vasta-aineet pompsahtaneet :( Pitää yrittää nyt päästä puhelintunnilla läpi...

stoppis 38+6
 
kääntö siis onnistui ja meillä ollaan nyt oikeinpäin :)
Jippii!
Mun olo on ku taivaassa...tärisen vaan ja oon niin innoissani :)
Henki kulkee ihan erilailla ja mä pääsen jopa taipumaan :D

vauvan painoarvio tällähetkellä on 3,2kg. ja kaikki muutenkin kunnossa. :D

onnellinen nasum ja neiti 36+1 :heart:

pakko mennä ruuanlaittoon heti...
 
Hurjasti onnea kaikille vauvan jo syliin saaneille.. :) :flower: :flower: :flower: :flower:

Sonjasusannalla hurjan kuuloinen tapahtuma, mutta ilmeisen onneksi kaikki hyvin. Jaksamisia ja paranemisia silti ! :hug:

Nyt syömään.. =)
Fantastic4 38+3
 
Yeb
Sonjasusannalle paljon onnea! :flower: Erittäin hurja synnytys, toipumista! Eilen ihmettelinkin miten hyvin kaikilla on menneet synnytykset..

nasumasunen
, mahtavaa! Varmasti helpotti henkisesti ja fyysisesti :)
 
Toipumisia sonjasusanna! Iso oli poika vaikka syntyi noin varhain. Onnea!

Onnea muillekin vauvautuneille :flower:

Täällä kotona odotellaan, että joskos alkais jotain tapahtumaan. Illalla irtos limatulppa ja yöllä ja nyt päivällä on ollut osin heikohkoja suppareita, mutta pääosin kohtu on kokoajan "supistuksessa". Esikoisesta synnytyksen käynnistymiseen meni tiistaista sunnuntaihin. Tulppa irtos muistaakseni lauantaina, sunnuntaina sairaalaan ja maanantaiaamuyöllä poika syntyi.

Olo tosi ärsyyntynyt. Ei varsinaisia kipuja mut kokoajan tukala olo ja tosi äksy :|

Meillä muuten koko perhe ja lähisuku kipeänä. Kovaa flunssaa ja vatsatautia. Poika 1 v flunssassa ja korvatulehdus + antibiootista niin ripulilla, että kaikki kakat tulee vaipoista ja vaatteista läpi. Pyykkiä melkoisesti.
Mies kanssa kuumeessa, samoin mummo jonka piti hoitaa poikaa kun lähtö tulee...

Lisäys vielä viikot

Bassets 38+6
 
Täällä on maanantai alkanut HUONOSTI et pitänyt itkeäkkin!! :headwall: |O
eli neukkuun ei päästykkään kun auto ei taaskaa käynnistynyt et tyssäs matka siihen! perjantainaha siihe vaihtettii osa jotta lähti toimimaan mut ei kauan kestänyt!

Miehellähän ois tää viikko ollu työkaverin kyydillä töissä kulkeminen mut työkaverilla tänää joku meno ni piti miehen mennä omalla autolla. Mies menee töiden jälkeen korjaileen autoa ja tulee huomenna kait töiden jälkee kotiin. ellei muuta mieltä et tuleeki yöllä myöhää kotia.

Torstaina uus neukku aika aamusta klo. 10.30 ja sanoin miehelle et SILLON oltava toimiva auto pihalla. MIes sit siin mulle tiuskas et ei ole hänen vika et toi romu ei käynnisty et nyt hän ei voi auttaa!

loppupäivä menee varmaa tiuskien ku nii suututtaa!! :'(

arska äippä+ tyty 36+3
 
Arska äippä Jospa loppupäivä sujuisi paremmin. :hug: Ei mullakaan mennyt suunnitelmat ihan nappiin. Meidän uudessa asunnossa olisi pitänyt rempan olla valmis viime perjantaina ja avaimet luvattiin täksi päiväksi. No minäpä sitten matkustin kahdella bussilla suuntaansa hakemaan niitä saakutin avaimia, ja eihän niitä siellä huoltoyhtiössä ollut. |O Kahdella työmiehellä oli avaimet ja asunnossa joku hanan asennus kesken, kiva. Lupasivat soittaa, kun avaimet palautetaan, toivon mukaan viimeistään huomenna. Meidän piti jo tänään päästä viemään tavaroita uuteen asuntoon, mutta eipä tuo onnistu. Pitää hoitaa kahdessa illassa koko muuttopaska, loppusiivoukset ja kaikki muu. :kieh: Mä alan olemaan jo ihan poikki...
 
En oo kerenny koko viikonloppuna käymään koneella ja tännehän on taas tullu tekstiä vaikka kuinka paljon ja vauvojakin on tullu oikein urakalla! =)
Onnittelut siis kaikille vauvan saaneille! :flower: :heart:

Mulle oli sit järkätty lauantaiks vauvakutsut! Tuli kyllä ihan puun takaa, enkä osannu yhtään odottaa että sellasta olis luvassa! Mies tuli lauantaiaamuna herättään ja toi samalla kirjekuoren mitä en ollu muka huomannu postin joukossa perjantaina.. (se ei siis oikeesti ollu postin joukossa) Kattelin sit sitä kuorta kun siinä luki et on mulle ja siinä oli vauva-aiheisia tarroja, mietin sit itekseen et mikähän tää nyt on ja sit ajattelin et oisko siel yhen kummitytön kuva, mut sit ihmettelin kun se oli vaan mulle osotettu.. Sit avasin sen ja luin, että "tervetuloa vauvakutsuillesi" ja ajattelin, että ei hitto, oonko mä lupautunu meneen johki vauvakutsuille mutta en vaan muista, ja sit luin sen uudestaan ja sit tajusin et siinähän luki, että "vauvakutsuilleSI".. :LOL:
Noh, kutsut tuli kyllä ihan hyvään saumaan, kun koko viime viikon olin niin pahalla päällä ja oli hyvä että pääsin hetkeks pois kotoo ja ystävien seuraan! Oli tosi ihana ilta! :heart:

Täällä on vauvan liikkeet vähentyny tosi paljon. Mutta taitaa vaan alkaa tila loppumaan.. Ja eilen illalla tuli taas koko ajan aika napakkoja harkkasuppareita. Mutta en kyllä toivo, että vauva vielä syntyis. Painoarvion jälkeen saa mun puolestani tulla :) Mulla on siis painoarvio rv 36+6.

Feles Mulla esikoisen kohdalla harkkasupparitkin saivat jo paikat aukeamaan, mutta kaippa se on niin yksilöllistä sekin? :)

Mappeli Tervetuloa joukkoon vielä viime metreillä! :)

Joku muukin kirjoitteli, et miettii joka ilta et joko tänä yönä syntyis, niin mulla sama! Vaikka en siis ihan vielä toivo synnytystä, mut silti se aina pyörii illalla mielessä, et mitäs jos nyt tulee lähtö..?

Nasumasunen Onnittelut kääntöyrityksen onnistumisesta! =)

Nyt koittaan jos sais ton pojan päikkäreille.. (ollaan herätty vast 9.20)

Katyana & NaNNa <3 35+4




 
Ultras käyty ja vauva on pää alahanpäin :heart: :D ihanaa lekuri teki niin kovakouraisen sisätutkimuksen et vieläkin paikat ihan hellinä... vauvan painoarvio oli 2700g kyllä mä oon nyt niin happy... saa synnyttää normaalisti.. nyt viikkoja 36+4
 
Onnittelut vauvaantuneille!!! :heart:

niin tuosta käännöstä vielä...
siis se oli ihan "iisi" homma mulle itelle..olo olo kyllä melko tukala välillä kun toinen puski takaisinpäin jnejne mutta kaikki meni hyvin ja nyt ollaan pää alaspäin ja toivottavasti myös pysytään...
Menisin uudestaankin jos tarvitsisi...

tälleen se meni...

8:40 menin polille ja ottivat sydänkäyrää
sitten hetken odottelin ja pääsin lääkärille joka ultrasi ja kokeili kohdun suun tilanteen (pehmeä ja kiinni, kaulaa 2cm)
vauva oli edelleen pt:ssä.
odottelin taas hetken ja sitten kankkuu pistettiin ventolinea jonka kuulemma pitäs rentouttaa lihaksia tms.. ja laittoivat mut makaamaan 30 min. pää alaspäin.
kyljellään köllöttelin...
Lääkri ja kätilö tuli sitten ja ultrasivat samalla kun lääkäri "nosti" vauvaa pyllystä ja pää lähti samalla toisessa kyljessä valumaan alaspäin..välillä oli ankean tuntusta. vauva mölskahti ekaksi takasin mutta tokalla kerralla jäi sitten alaspäin ja arvatkaa vaan mun fiilis... :D
siis mä pystyn hengittämään :LOL: ei oo yhtään niin tukala olo kun ennen.
aivan mahtava homma!!! turhaan jännittelin sitä :D

nyt taas jatkamaan hommeloita :)

happyhappyhappy nasum ja neiti 36+1

:heart:
 
Onnea mother4 ja sonjasusanna! Hurja synnytys sonjasusannalla, mutta onneksi loppu hyvin!

Omaa napaa: Kävin siis taas Phks:ssa ultrassa ja olin varautunut jäämään käynnistykseen eli sairaalakassi oli mukana. Tällä kertaa oli eri lääkäri kuin aiemmin. Kohdunsuun tilanne ei ollut muuttunut miksikään ja vauva oli todella ylhäällä - ei ilmeisesti mahdu laskeutumaan. Johtuneekohan tästä myös iso sf-mittani, joka oli viikko sitten 39cm.. No, vauvan painoarvio oli käsikopelolla 3,3kg, mutta ultran mukaan vauva olikin jo 3,7kg!! Lääkärin mielestä näillä tiedoilla ei ollut mitään järkeä lähteä käynnistykseen, joten nyt sitten sovittiin sektioaika viikon päähän tiistaille 6.4. eli rv 39+1. Nyt on jotenkin tosi huojentunut olo, kun päätös tulikin sitten ulkoapäin. Jos vauva alkaisi sitä ennen syntymään menisin tietty sairaalaan ja katsottais tilanteen mukaan, yritetäänkö alakautta vai tehdäänkö päivystyssektio. Sopii minulle. Eli nyt vain nauttimaan vielä pääsiäisestä yhtenä kappaleena.

Piipa rv 38+0 *poks*
 
Onnitteluja syntyneistä vauvoista mother4
sonjasusanna
! Sonjasusannalle myös pikaista toipumista, hurja synnytys ollut! :eek:

Ja tosiaan, onnittelut myös Nasumasunen, hienoa että kääntäminen onnistui! Mulla esikoisestahan ei onnistunut, ja sektioon sitten päädyttiinkin.

Täällä on tänään varsin tuskaisa päivä, lauantaisen kampaaja- ja shoppailukierroksen (hitaan ja tuskaisan ;) ) sekä eilisen ompelupäivän (rottinkisängyssä sentään vihdoin pehmusteet valmiina!!!) jäljiltä olen ihan raihnainen selkään koskee, jalkoja turvottaa ja särkee tolkuttomasti jne. Supistuksia tulee, ja vauvalla taitaa olla nyt jo sukkapuikkojen sijaan pora... Vielä en kuitenkaan usko synnytyksen olevan lähellä, eiköhän tässä vielä tovi odotella, vaikka oma olo onkin jo enemmän kuin valmis. Huomenna ultra ja synnytystapa-arvio, mulla kun siis on tuo RD-diagnoosi.

Nyt väsyttää niin, että taidan laittaa lapsukaisille jonkun dvd:n pyörimään ja torkahtelen sitten tässä vieressään sohvalla... ;)

Bliss ja pikkuinen 36+6
 

Yhteistyössä