**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Alkuperäinen kirjoittaja Greddy:
AnnaBuu ja muut jotka niitä kikkoja synnytyksen alkuun miettivät:
eilen mulle kerrottiin, että intiaanit "käynnistävät synnytyksiä" kutittamalla nenää höyhenellä :D En muistanut kokeilla eilen.. Pitääkin mennä etsimään höyhen ja kokeilla..
Täällä supparit taas loppuivat illalla kun sain pojan nukkumaan ja pääsin itse lepäämään.

Sapfo voimia lähettelen. Kylläpäs on vauva tiukasti masussa..

mammamia onnea!

Väsy on, ei jaksa enempää kirjotella..
 
maleha :LOL: onhan kumma jos ei noilla konsteilla synny, jotenkin jäi tuo mielikuvana mieleen ja nyt kyllä naurattaa kokoajan =)

Kävin kirpparilla ja voi kun löytyi taas ihania pikku vaatteita :heart: . Välillä kyllä ihmettelen niitä hintoja, mutta itse ostankin vain 0-2? vaatteita, niitä saa kuiten alemyynnissä uutena melkein samoilla hinnoilla. Onko muita kirppis- ja alefriikkejä ?

-C ja T 36+5
 
Hapsiaisen ihania vauvajuttuja lukiessa alkaa itelläkin jo oikein kädet syyhytä vauvanhakuun!

Eilen totesin miehelle että tässä sairaalakassia (viimeinkin) pakatessa on yhtäkkiä alkanut tajuta että sehän taitaa elämä kohta muuttua aikalailla. Sitä kun on tähän asti mahan kanssa vyörynyt ja hommaillut entiseen tahtiin, mutta kohtapa sitä ei enää tuonne pihalle sännätäkään ihan noin vaan hevosia ruokkimaan ja karsinoita siivoamaan.

Meillä on tosiaan omassa pihassa reilun 10 hepan satsi, osa omia ja osa hoitolaisia ja enitenhän tässä jänskättää että kuinka siellä tovi pärjätään ilman meikäläistä. Itse kun olen omasta työpaikastani ollut koko raskausajan erityisäitiysvapaalla niin olen tässä sitten vaan hoidellut tallihommia päivät pitkät. No, saampahan ensimmäisen kerran elämässäni hyvällä syyllä pitää lomaa tallihommista :)

Isyyslomasta. Kerrankin voi jostain lomautuksesta sanoa "onneksi", nimittäin ei olisi miehen lomautus voinut tulla sopivampaan aikaan; alkoi tammikuussa ja kestänee ainakin kesän puoliväliin asti. Mies on kyllä ollut nyt korvaamaton apu tallilla, kun ei ole ulkopuolista työntekijää ollut mahdollisuutta näille mun viimeviikoille palkata. Ja ompahan ainakin sitten synnytyksen jälkeen hevostenhoitaja kokoajan paikalla (joten ehkä siellä tosiaan tovi ilman minua pärjätään...). Virallisen isyysloman saa mies viettää vasta sitten kun työt taas alkaa :LOL:.

No mutta onnea vielä kaikille uusille äideille mukuloineen.
Minä lähdenkin tästä neuvolaan kuuntelemaan mitä jännää se täti minulle tällä kertaa kertoo!

Tinami 37+6
 
Sapfo onpas vauva tiukassa, kun ei edes häätämällä lähde! Jaksuja sinne, sehän vois itten ihan yhtäkkiä tilanne muuttuakin :wave:

AnnaBuu tiukassa se on nyt sullakin kyllä :hug:

Chiq mä ostan kaikki vaatteet alesta mitä vaan satun saamaan, pyrkimys olis se ettei normihintaan tarvis mitään ostaa :p Kirppareilta en ole ikinä löytänyt mitään, sen mitä olen käynyt, niin ihan karmeeta retkua hirveillä hinnoilla olen nähnyt, joten ei kiinnosta edes mennä katsomaan... Mä aina ihmettelen miten ihmiset muka tekee sieltä löytöjä, kun ite en ole koskaan törmännyt :eek:
 
Tosta sairaalakassista.. niin otattako te sen heti mukan ku meette synnyttään vai tuoko mies sen sitte seuraavana päivänä tai jotain? :ashamed: :D Kyllä tää aika menee nopeeta.. Pian on MEIDÄN kuukausi vaikka monet on ottanu jo varaslähdön :D mä oon niin kahen vaiheilla et ostaisinko kehdon ku se tulee maksaan postikulujen ja patjan kans n.240e niin se harmittaa et jos vauva ei mahdu ku muutaman kuukauden siinä nukkuun ku meillä on kuiteski pinnasänky ulakolla et ei tarttis ostaa ku patja.. ja se kehtoki pitäis tilata viimmeistään täl viikolla et se kerkee tulla ku siinä 1-2 viikon toimitusaika.. vinkkejä :D

nyt 36+6 :heart:
 
Tulin tänne puhisemaan kun niin hatuttaa |O

Maanantaina kävin siinä ns synnytystapa-arviossa joka meni siis ultran osalta pieleen kun käytössä ei silloin ollut kuin vanha ultralaite jolla painoarvion tekeminen olisi ollut ihan mahdotonta. No lääkäri laittoi kiireellisen lähetteen äitipolin puolelle (jossa siis itsekin ottaa vastaan, mutta ei juuri sinä päivänä..) ja sanoi että varata terkan kautta aika hänelle ensi keskiviikolle jos ei ala äitipolilta kuulua mitään. No kun tässä on pitkät pyhät tulossa niin ajattelin kilauttaa terkalle että jos hän nyt sitten varaisi sen ajan ensi keskiviikolle niin hän käski soittaa äitipolille josko niillä olisi jo antaa aika vaikka ensi tiistaille. Soitto äitipolille tuotti sen tuloksen että lääkäri katsoo tänään minun lähetteen ja tekee päätöksen että ottaako huomenna vastaan kun on sitten ensi viikon lomalla.. Saavat kohta pitää kaikki aikansa :kieh: alkaa hatuttamaan tämä pompottelu ja jahkailu.. Voipi olla etten soittele enää perään :whistle: kun alkaa olla turha tehdä painoarvioita ja päätöksiä mahdollisesta käynnistyksestä sitten lasketunajan nurkilla.... Anteeksi tämä vuodatus, mutta kun niiiiiin nyppii :ashamed:

Sapfo taitaa tosiaan masukki viihtyä kun ei häätäminenkään tuota tulosta :hug: Toivotaan nyt että jospa hän ymmärtäisi että vuokra-aika alkaa olla lopussa ja sieltä yksiöstä olisi hyvä poistua mitä pikemmin :D
AnnaBuu jos se yhtään lohduttaa niin ajattele asiaa niin että pääsit täräyttämään täyden 40 viikkoa rikki :whistle: :D Kovasti toivon että sinäkin pääset pian nyyttiä hakemaan :hug:
chiq täällä toinen kirppis ja alelaarien penkoja :wave: Paljon tulee tehtyä ostoksia kirppiksiltä ja etenkin juuri lapsille löytyy paljon kaikenlaista hyvää ja edullista. Onhan noita kirppismyyjiä jotka yrittää rahastaa silkalla roinalla, mutta paljon on myyjiä joilla on hyväkuntoisia tavaroita ja vaatteita kaupan edullisesti.

Minä jään "innolla" odottelemaan saanko aikaa huomiselle vai enkö..

MaMa ja kutonen 38+0 :heart:
 
Merkkailen vaan... Huomenna la, mutta oireista päätellen ei tälläkään tulokkaalla ole mikään kiirus tänne kylmään ja sateiseen maailmaan vaikka äiti kuinka suostuttelisi... Serkkukin sai eilen vauvan. Onnellinen toki hänen puolestaan, mutta jotenkin masentaa kun hälläkin laskettu aika olisi ollut vasta mun jälkeen... No kait se vaan on uskottava, että mun maha yksinkertaisesti vaan on liian mukava paikka...

-Toivotaan rv 39+6
 
Onnittelut taas uusille vauvoille ja äideille! :flower:

Jaksamista :hug: Sapfolle ja AnnaBuulle eritoten, samoin muille kaipaaville.. :)
Ja supistustuulia kaipaaville.. *puuuuuh*

Minäkin naureskelen tuota malehan "kikkakuviota" kuten chiq mulla jäi kanssa mielikuva päähän pyörimään.. :) :LOL: Ihana ajatus.. :D

Kirppis/alefriikki.. Minä jossain määrin, tosin taitaa olla enempi silkkaa saituutta.. :D
Eli koluan kyllä kaikki alelaarit läpi josko sattuis löytöjä osumaan. Kirppiksillä en ole "ehtinyt" vähään aikaan käymään, mutta.. ;)
Vinkkinä muuten jos joku itiksen suunnalla liikkuu ja kaipailee kantoliinoja, ainakin vielä eilen oli itiksen Ruohonjuuressa loput liinat -50% ;)
Ja imetysteehän on nyt Ruohonjuuren maaliskuun tuotteena 6,50? joka menee imetyksen tuelle.. ;)

Omassa olossa ei muutoksia, ei taida tämäkään ihan heti yksiöstään haluta ulos.. Tosin meillä käväs oksennustauti parilla muksulla, eli ehkä ihan hyvä vaan että pysyttelee vielä hyvin suojatussa ympäristössään.. :)

Kiiajavilleltä piti muuten kysymäni että ehditkös käyttää niitä homeopaattisia tuotteita yhtään synnytyksessä? Tai saitko käyttää? Ja jos niin oliko apuja?

Fantastic4 rv 38+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Katsoin äsken telkusta vauvataloa ja siellä neuvottiin pumppaamaan rintoja synnytyksen käynnistämiseen. Rintojen pumppaus saa suppareita aikaan.
Joten kaivakaa mammat ne lypsykoneet esille ja pumppaamaan! ;)
Ja se on oikeasti totta että lypsäminen/imeminen saa supistuksia aikaan, ainakin vauvan synnyttyä. Mulla oli muutaman päivän ajan kauheat jälkisupitukset kun imetin vauvaa. (siis esikoiselta) Ne oli niin järkkyjä et tuntui kuin olis uudestaan joutunut synnyttämään. Kauhulla odotan taas tulevaa.
Siis mulla tuli tää sama tänään aamulla mieleen ykskaks! :D Ja pitikin siitä just tulla tänne kirjottaan, mutta en sit ehtiny..
Oon siis joskus nähny kans ton kyseisen jakson..

AnnaBuu No ohhoh.. Onpas sulla ollut sit varmaan joku tosi epäpätevä lääkäri, joka on jo rv 34 sanonu et tulee koska vaan, jos tilanne on nyt sitten toi..? :eek: Mutta nyt voit ainakin ajatella, että maksimissaan on se kaks viikkoo ja sit viimestään on vauva sylissä! :D

Mammamia Suuret onnittelut pienestä tytöstä! :flower: :heart:

Voi Sapfo.. :hug: Etköhän sinäkin kohta tositoimiin pääse! =)

Nellustiina Kyllä mä ainakin otan sairaalakassin heti mukaan. Eihän sitä tiedä jos siellä joutuu viettään vähän pidemmänkin aikaa, ennenkun saa vauvan syliin, niin on sit omia tavaroita mitä voi käyttää.. Esim. lehtiä yms..

Ai jessus tota meidän poikaa, kun sen nukkumaan menosta on tullu ihan hirvee härdelli! Ihanaa rampata koko ajan yläkertaan laittaan sitä takas sänkyynsä, ei tunnu kauheen kivalta! :kieh: Täytyy varmaan kohta laittaa lukko sen oveen!
Kuinkahan jaksan sen kanssa sit tapella kun on vauvakin tossa? AAAAAARGH!
Sori purkaus.. :ashamed:

Te joilla on jo lapsia, jos eivät nuku enää päikkäreitä, niin minkä ikäisinä ovat jättäneet ne pois?

Katyana & NaNNa <3 35+6
 
Fantastic4 Kerkesin ottamaan niitä homeopaattisia lääkkeitä ennen synnytystä, kun pyysin luvan aloittamaan aikaisemmin kuin viikkoa ennen LA:n.
Sinänsä voisi sanoa että oli apua, koska 38+4 oli auki sen 4cm ja kun käynnistyksen menin niin 5cm.
Jotenkin myös supistukset tuntui siedettävimmiltä kuin aikaisemmin, tosin istuin koko avautumisvaiheen pallolla aikaisemmilla kerroilla makasin sängyssä ehkä silläkin oli jotain vaikutusta, tiedä sitten.

Katyana Muistaakseni nämä meidän lapsukaiset on jättänyt päikkärit pois n.2,5v iässä.. 3v viimeistään.
 
Kiitos onnittelusta kaikille!
Lämpimiä Onnentoivotuksia lähettelen miekin kaikille vauvansa saaneille :heart:
Sekä Sonjasusannalle :hug: ja voimia toipumiseen.

Itse olen edelleen sairaalassa mutta muutaman tunnin kuluttua päästään lähtemään VIHDOIN kotiin. Tyttö oli vähän aikaa sinivalossa joten meidän reissu venyi muutamalla päivällä.


Jospa tässä aikani kuluksi kerron miten meillä meni...

Edellisenä iltana oli likkakaverini kanssa puhelimessa ja totesin et ei tässä mitään. Poitsu kun oli 5 vko:a etuajassa niin ihan varmasti tämä on 2 viikkoa yli. Ei siis mitään tuntemuksia edellisenä iltana ja yönä että pitäisi johonkin lähteä.
Mutta aamulla alkoi sitten tapahtua. Heräsin käymään vessa kuuden aikoihin ja kun menin takas sänkyyn kuului hirveä rusahdus ja sattui ihan kamalasti. Samassa tuli tosi kipeä supistus. Nukahdin kuitenkin mutta heräsin ehkä puolen seitsemän maissa uudelleen supistukseen mut oli niin väsy et jatkoin unia. Seitsemältä taas tosi kipeä supistus ja tunne et on pakko mennä vessaan ja tunsin ylös noustessa et vesiä tuli.
No siinä sitten nousin ylös ja pakkasin aamulla sen sairaalakassin :whistle: mitä kukaan ei ollut pakannut... Supistukset jatku ja ne tiheni tosi nopeesti 5 minuuttiin. Mieheni herätin vähän vaille kahdeksan ja tuumasin et ei tartte lähteä töihin vaan me mennään sairaalaan. Siinä kuitenkin kotona kärvistelin ja kun me puolen yhdeksän jälkeen päästiin vihdoin lähtemään niin auton kelloa kun seurasin oli koko matkat supistukset sellaista 2-3 minuuttia väliltään. Matkaa sairaalaan oli kuitenkin 60 km.
Perille kun päästiin meinasi laitta miut käyrään mut kun teki sisätutkimuksen ni totesi et siirrytään suoraan synnytyssaliin. Olin 8 cm auki. Kello oli suurin piirtein kymmenen.
Kätilö pyysi lääkäriä että laittaisi puudutteen kohdunkaulalle mutta lääkäri totesi ettei enää pysty. Joten synnytin ilokaasun voimalla. Ja tyttö oli maailmassa 12.03. Eli aika nopeeta toimintaa loppujen lopuksi.
Kaikki meni hyvin. Olisin ollut valmis kotiin jo seuraavana päivänä mutta sitten sunnuntaina huomattiin että tyttö on keltainen ja arvot oli kohoamaan päin. Joten ti aamupäivällä joutui valoon josta pääsi seuraavana päivänä pois. Tänään oli vielä yksi kontrolli ja kun arvot oli menossa alaspäin niin päästään vihdoin kotiin. Ja nyt odotan et mies ja poitsu tulee meitä hakemaan. (Ovat jo matkalla)

Että teille jotka olette jo "luopuneet toivosta" niin ei sitä koskaan tiedä milloin se lähtö tulee.

:hug: kaikille sitä tarvitseville.
Tää oli nyt vähän oma napainen kirjoitus mutta paremmalla ajalla sitten lisää...

Saimaanrannan äippä ja Neiti "melkein aprillipila" 5 vrk
 
Mammamia82 paljon onnea tytöstä! :flower:

Sapfo :hug: Varmasti turhauttava tilanne! Milloin ja millaisia muita keinoja otetaan käyttöön, jos synnytys ei ala jo lopulta noilla lääkkeillä käynnistyä? Tippa?

Itseltäni hävisi unet aamuyöstä klo 3.50 ja sen jälkeen en ole nukkunut. :( Toivottavasti pääsiäisen aikaan saisin vähän paikkailtua tätä nukkumista, kun mies on vapaalla. Neuvollassakin kävin ja verenpaine oli hiukan koholla sekä proteiinit pissassa -/+. Mutta paineitten syynä lienee tämä väsymys ja proteiinien syynä runsas valkovuoto.

Nyt ei taas jaksa kommentoida enempää.

Väsynyt Rosahdus 38+6
 
No niin lääkärissä käyty ja tässä olisi kuulumiset
35+1
Paino +400 (+0.60)
[/b]Turvotus+
RR 99/62
Sf mitta) 29 (28,5)
Tarjontart
syke125-130 ( oli ehkä nukkumassa)
Painoarvionkin sanoi, veikkasi nyt olevan noin 2700g. Eli tulee varma yhtä isoksi kun edellinen
:eek: apuva ( edellinen oli 3700g. ja sattui pirusti).
Eipä sen kummoisempia kuulumisia :wave:
 
Unico-Silloin joskus kun käytiin ultrassa niin se LA siirtyi, mun pitäisi oikeasti olla toukokuisissa koska LA on 04.05.2010. Mutta en halunnut vaihtaa pinoa koska viihdyin/viihdyn tässä niin hyvin :D että sen takia semmoiset viikot.
 
Pikkuinen täytti tänään 39-viikkoa!!! :heart: :heart:

Eilen oli neuvola.... Siitä nyt hieman tietoja:
Päivä: 30.3.2010
Rv:tä: 38+6
Paino: 96.9 (Oli tullu painoa aikas paljon :eek:
Painon muutos/viikko: 1870
Turvotus: +
RR: 120/60
Kohdunpohjan korkeus: 34
Tarjonta: 1 RT
Sydämen syke: 130-140+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Kaikki oli hyvin ja kunnossa :heart: =)
 
Sapfolle jaksuja :hug:

Tinami, asutteko jossain Oulun lähikunnassa, katoin että meillä on pvä eroa la:ssa ja sama synnäri? Aika joukko teillä heppoja =) Mullakin oli nuorempana suomenhevonen ja se varsoi pari kertaa meillä ollessaan. Sit tamma kuoli vanhuuttaan ja mulla jäi hevostelut siihen.
Nyttemmin lapsuuden kotonani on pikkusiskollani 2 vanhusta, shettistamma 27v ja suokkiruuna 20v ( joka on nimellisesti vaan minun...), ja niitä tulee käytyä hoitelemassa ja rapsuttelemassa silloin kun siellä käydään :D On ne vaan ihania, jos meillä olis enemmän tilaa ja aikaa niin olishan se ihana pitää hevosia omassa pihassa :heart:

Saimaanrannan äipällä on ollut kyllä nopea synnytys =) Itsekkin tahtoisin sen menevän vauhdikkaasti, paitsi että mä tahdon sen spinaalin, mikäli vaan ehdin suinkin ottaa :kieh: Muhun mitkään kohdunkaulapuudutteet ja ilokaasut ei tehoa :whistle:
 
Terveiset neuvolakäynniltä. Tänään 39+4. Mun neuvolatätinä oli tänään joku eläkkeellä oleva naishenkilö, joka oli miljoona kertaa osaavampi, kuin mun normaali neuvolatäti. (suoraan sanottuna se ei tiedä mistään mitään eikä osaa mitään...) Niin, se tän päivän neuvolatäti ihanasti nappas kiinni masuasukin jalasta ja sanoi terve vaan. =) Mun normaali neuvolatäti ei oo kertaakaan pystyny ees sanomaan miten päin vauva masussa on... :( Jäi tosi hyvät fiilikset kerrankin neuvolan jälkeen! :heart:

Ja Malehalle "ikäviä" uutisia... ;) Sä kerroit, et sun paino on noussut raskauden aikana jo 19 kg... "Valitettavasti" mun täytyy kertoa, että mun paino on noussut jo 27 kg. No viimeskin mulla nousi saman verran, mut kaikki läks pois!

Mul on sellanen fiilis, et huomen tapahtuu jotain... :heart:
 
Sapfo: Eikö ne pillerit tehnyt tosiaan yhtään mitään edistystä sulla? :eek: Aika samassa veneessä näytetään olevan.Mua pelottaa kun menee yliajalle kun riskit kasvaa...mun siskolla ellei olis lopuksi itekseen käynnistynyt synnytys niin olis vauva kuollu pian,sillä oli istukka kuoliossa eikä sitä huomattu ultralla..se oli rv 41+jotain. :(

Toivon kans että jotain tapahtuis ennen rv 41,sitten mä kyllä alan jännittää jo niin lujaa..ehkä sekin kun mulla ei oo raskaudet koskaan mennyt yli ja meidän sairaalassa pari vuotta sitten kuoli vielä tutun vauva kun päästettiin liikaa yli ja sillä tuli raskausmyrkytys jota ei noteerattu tarpeeksi. :/

No,pyöritän kaikkia kauhu skenaarioita mielessäni.Nyt lopetan ja koitan ajatella positiivisesti.Mulla ei oo sovittu tällä hetkellä yliaikais kontrollia,neuvola on viikon päästä.Mietin vaan että eikö tätä pitäis jo rv 41 taas vähän ultratakin että on vettä tarpeeksi jne.
 
No niin josko kertoisin nyt synnytystarinan....
Eli meidän piti mennä sinne käynnistykseen perjantaina nopsien synnytysten takia. Torstaina lääkäri teki kyllä aikas kovakouraisen tutkimuksen ja paikat 3cm auki ja kanava hävinny. Sen jälkeen supisteliki välillä kipeestikki koko päivä ja ilta.

Yöllä heräsin vartin yli 3 vessaan ja sänkyyn päästessäni tuli supistus. Katoin kelloa ja oottelin tuleeko seuraavaa. No tulihan se 10min päästä ja siitä vielä yhden supparin ootin ja herätin miehen. Lähettiin heti sairaalaan jossa oltiin varttia vaille 5.

Koko matkan supisteli 4-5min välein. Sairaalassa olin käyrällä 20min ja sit tutkimus et paikat auki 5-6cm. Kyseltiin haluanko puudutusta ja totesin et voisin kokeilla kohdunkaulanpuudutusta. Lääkäri oli kotona, mutta tuli aika nopsaan. Pantiin puudutus ja puhkaistiin kalvot. Ilokaasun otin kans käyttöön. Puudutuksesta ei ollu mitään apua ilokaasun voimalla meni synnytys loppuun asti. Muutamat loppusupistukset oli melko sietämättömän kipeitä. Ihmettelee sitä että miten sen voi muka unohtaa:)

Ponnistusvaihe kesti 11min ja kyllä seki käy niin kipeetä että auts. Vauva syntyi 6.46. Että tällä kertaa ehittiin ihan hyvin olla sairaalassa ettei tullu kiirus =)

Saapas nähä milloin seuraavat vauvauutiset tulee, toivottavasti piakkoin että saatte tekin nyytin sykkyyn. On ne vaan niin ihania:) :heart:

mother4 +poitsu 5vrk
 
Chiq Täällä kans yks joka kyttää alet ja kiertelee kirpparit läpi =) Kyllä niitä löytöjä tuleekin sitten aina välillä tehtyä.

Sapfolle ja Annabuulle jaksamisia, toivottavasti vauvat pian päättäisivät syntyä!

Tänään oli se neuvola

Rv: 38+0
Paino: +1662 :eek: Ilmeisesti turvotusta kiitettävästi, en mielestäni ole kyllä syönytkään mitään ihmeellistä.
RR: 132/85
Pissa: puhdas
Hb: ei otettu
sf: 34
Tarjonta: RT
Syke: 135
Liikkeet: ++

Tuo paino kyllä yllätti ihan tosistaan kun oli yhtäkkiä noin paljo kerralla noussu. Tarjonta käytiin tarkistamassa ultrassa kun neukkutätiä huoletti kun ei kunnolla saanut päähän tuntumaa, mutta se johtui siitä että vaavin pää oli jo niin alhaalla.

Mitään muuta uutta eikä ihmeellistä tänne sitten taas kuulukaan. Kurkkuun vähän pistää kun nielaisee, toivottavasti ei nyt mitään flunssaa puske päälle :|

Nekkunen ja Iita 38+0
 

Yhteistyössä