***HUHTIKUISET Syyskuuhun***

kellopeliappelsiini onnea ihanista ultrakuulumisista! :flower:

Kunpa saisi jo itsekin huokaista helpotuksesta. No tänään meen labraan otattamaan veriseulanäytteen. Täällä Tampereella pitää käydä verikokeissa vähintään 5 pv ennen np-ultraa. Tulokset on sitten valmiina, kun menee ultraan.

manteli ja Sulo 10+0
 
Täälläkin kotiuduttu ja ihana pieni toukka siellä heilui ja sykekin näkyi hienosti!
On tää niin ihana tunne kun nyt ainakin tietää et tällä hetkellä kaikki on okei. Vauva on siellä missä pitääkin ja on kohtukin suurentunut.

:heart: :heart: :heart:

buam 7+1
 
Ihanaa buam :flower: :heart:

Meillä myös käydään verikokeissa vasta np-ultran jälkeen. Samalla käynnillä kylläkin, mutta vasta ultran jälkeen. Ekalla neuvolakäynnilläkään ei siis mitään kokeita otettu, vaan kaikki peruskokeet myöskin nyt samalla kertaa. Siihenkin vielä melkein kaksi viikkoa, plaah! Jos en olis siirtänyt, niin olisi jo ensi maanantaina.
 
Joo, nyt kun katoin sitä neuvolakorttia, niin mullakin se LA siirtyi päivällä aikaisemmaksi, niin kuin vissiin monella muullakin... eli 6.4 olisi ja vaihdettakoon se siis tuonne listaan =)

stoppis ja sala-apina siis jo 10+2

Lisätään vielä: täällä otettiin seula nyt ja on sittten tulokset valmiina odottamassa np-ultraa ja riskisuhde annetaan sillä ultra-käynnillä suoraan (sehän lasketaan tuosta veriseulasta ja turvotuksesta ja iästä yhdistellen). Eli te jotka käytte seulassa vasta ultran jälkeen siis saatte tulokset vasta myöhemmin?
 
Seulasta: Mulle neuvolassa kerrottiin että täällä Helsingissä tehdään niin että kun menen kättärille np-ultraan ottaa kättärin labra sen verikokeen ja tulos tulee joko postitse tai puhelimitse. Sai itse valita. Nyt en kyllä muista olisko ne soittanut jos tulos olis ollut normaali.. Tais olla niin että soittavat vaan jos poikkeamaa..
Ihanaa kun on niiiiin hatara pää, kärsiikö kukaan muu?? Mulla moni asia mitä mieskin on sanonut on mennyt ihan ohi korvien, oikein hävettää kun toinen sanoo että etkö sä kuuntele mitään mitä sulle puhutaan.. Ja saatan kyllä muistaa jotain vastanneeni, mutta...

Ihania ultra kuulumisia..:heart: :flower:
Voi, milläs tän pari viikkoa jaksaa odotella???

 
heipsan, viikko kulunut yllättävän nopeeta ja mä olen joka päivä kävellen liikkunut tytön kans asioita hoidellen et tullut ulkoiltua aika reippaasti siis :D tänäänki kiva päivä ku kaveri meidän seurana 11-15 käytiin iha kahviossa istumassa ja syötiin vähän suolasta siinä.

Minulla on nyt ammatti kun paperit sain koululta mutta työtön :| mut ei auta ku toivoa että työtä löytyisi ja sais työtä tehdä jonku aikaa ennenkuin mammaloma alkaisi. MIeski etsii työtä eli vaihtamassa firmaa jotta meidän rahatilanteemme kohentuisi kun ensvuonna on 2 muksua perheessämme jos vaan suinkin kaikki sujuu hyvin.

pahoinvointi tuntunut menevän pois että lämmin ruoka vähän maistuu mut pahaaoloa ei oo tuntunut kuin tosi harvoin ja vähän, eilen illalla viimeksi oli närästystä. tänään ei mitään tähän asti et ollut hyvä olo.
olemme pari päivää tytön kans olleet kahden ku mies vanhempien luona yötä ja korjaillut isänsä autoa. ikävähän miehellä on meitä ja huolissaan et pärjätäänkö me täällä.

mut pitää ruveta siivoamaan vaikka kova väsy onkin mut pakkohan siivota on kun ensviikolla pitää kuitenki aika hyvä siivous tehdä kun on ne minun juhlatkin sitten.

mutta kuulemisiin...

arska äippä+ matkustaja 8+4
 
happikselle iso voimahalaus! :hug:

Marjutti tsemppiä, toivottavasti ei enää vuoda. Kyllä se on niin rasittavaa tuo kun saa pelätä.

Enkelipoikien äidille onnittelut kaksoslupauksesta. Ja pahoittelut yhdestä keskenmenneestä.

buam + muut ultrassa käyneet ja sieltä hyviä uutisia saaneet, onnea! :flower:

Eka lääkärineuvola takana. Vauvalla kaikki kunnossa, siellä se heilutteli käsiä ja jalkoja. Oli kasvanut hurjasti! Olipa ihana nähdä että kaikki hyvin, kun niitä liikkeitä ei vielä tunne.

syysmama & muru rv 11+0 (POKS!) :heart:
 
Kiva kuulla hyviäkin uutisia! =)

Mä oon tällä hetkellä työttömänä, kun edellisen äippäloman aikana ravintola jossa työskentelin meni konkkaan, mikä ei kyllä haittaa yhtään! :D Nyt oon sit liiton rahoilla kotona pojan kans, ja toivon etten joudu enää töihin :D

).( Säikähdin eilen ihan älyttömästi, kun yhtäkkiä alko mahaan sattuun ja alaselkää särkeen, mut luulisin, et johtu nälästä.. tosin mietin heti, et tuleeko km.. Illalla sit tuli kerran vessassa käydessä verta paperiin, mut en siitä säikähtänyt, ekassakin raskaudessa tuli kerran, ja kaikki oli hyvin. Nyt ei oo enempää vuotoja ollut, onneks!
Tänään taas ollu aikas veto pois ja paikat aivan sairaan kipeet eilisen jumpan jäljiltä, huh huh!
Muuten kaikki hyvin =)

Katyana & Papu <3 8+0 =)
 
Mullakin vuoto näyttää rauhoittuneen. Kyllä se aina säikäyttää, vaikka kuin yrittää aatella, et se on aika yleistä. Jospa se tästä taas. Edelliseltäkin vuoti samalla lailla ja kaikki oli kumminkin hyvin. Neuvola-aikaa soittelen maanantaina. Yritin tänään, mut ei ollu paikalla ja tulee vasta maanantaina.
Ihanaa, huomenna kahestaan reissuun miehen kans viikonlopuksi. Mennään kylpylään rentoutumaan ja ystäväpariskunta tulee sinne myös. Miehen siskot tulee hoitamaan lapsia siksi aikaa tänne kotiin. Onkin ollu tosi rankka syksy, kun miehen työajat on tyyliin 15h/päivä. Mut täytyy olla tyytyväinen siinä mielessä, et töitä kuitenkin on. Nytkin on kaks päivää ollu reissussa ja tulee yöllä myöhään, kunhan saavat työmaan valmiiksi. Ei taida edes riittää tuo 15h/vrk, kun tekevät aamuvarhaisesta yömyöhään urakalla töitä. Onneksi viikonloput on yleensä kuitenkin vapaat. Vaikka oonkin tottunu yksin pyörittämään tätä härdelliä, niin kiva päästä vähän hengähtämään välillä. =)

Voikaahan hyvin! :hug:
 
hei.vielä vierailen pinossanne, elikkäs hcg laskenut 42000 --> 25000 ja keskeytynyt keskenmeno ja eessä joko kaavinta tai lääkkeellinen tyhjennys.,,miun kysymys, kummastakaan ei ole kokemusta, olisiko jollain kertoa millaisia on olleet ja kumpikohan olisi helpompi...ymmärsin ettei ne niitä pillereitä kotiin sieltä anna vaan osastolla otetaan ja sitten 2 päivänä taas osastolle...niin selitti mulle mutta pitänekkö paikkansa? ja nukutuksessako tehään ja kanyloidaanko kaavinnassa..mie kun pelkään piikkejä? onnellista odotusta teille ja kasapäin tarrasukkia matkaan =) tässä siis miun kuulumiset...
 
Neila Kaavinta tehdään nukutuksessa ja kanyloidaan kyllä kun nukutusaineet menee sitä kautta ja nesteytetään nukutuksen ajan. Myös senkin takia kun joudut menemään syömättä ja juomatta kaavintaan. Itselle on tehty molemmat ja itse henkiläkohtaisesti valitsen kaavinnan ennemmin entä lääkkeellisen tyhjennyksen.

Täällä passitettiin mies hakemaan jäätelöä kun on niin huono olo että jos se edes maistuis...
Tiiän kyllä et mulla on nyt kova nälkäkin, mutta ei vaan pysty syömään mitään....

buam
 
Neila : Mulla 07/07 keskeytynyt keskenmeno rv 9 ja sain lääkkellistä tyhjennystä varten cytotecit(kirjotettiinkohan noin..)kotiin ja kasan pancodeja särkylääkkeeksi.Illan vuosin sitten kotona ja ei ollut kivaa :( Kipuja ei särkylääkkeiden ansiosta ollut,mutta henkisesti oli todella raskasta seurata,mitä itsestä ulos tulee :| Jälkivuoto kesti pari viikkoa,mutta muutaman viikon päästä tästä alkoi runsas(!)vuoto ja lääkärissä selvisi,että kaikki ei ole tullut ulos.Jouduin sitten siitä osastolle ja illalla kaavintaan ja tuon jälkeen olin ainoastaan helpottunut,että kaikki oli lopullisesti ohi.Unilääke annettiin kanyylin kautta.Jälkivuoto kesti kaavinnan jälkeen taas reilun viikon.Oma mielipiteeni on,että jos nyt tulisi keskenmeno,menisin ehdottomasti kaavintaan,niin kaikki olisi takuuvarmasti kerralla ohi.Toisaalta lääkkeellinen(jos vaan onnistuu)on hellempi kohdulle,mutta itse en sitä toista kertaa kotona kestäisi.Minulle ei edes tuolloin ehdotettu yhdistelmää lääkkeellinen ja osasto.. Jälkeenpäin ajateltuna musta oli vastuutonta lääkäriltä antaa shokissa olevalle itkuiselle ihmiselle lääkkeet ja ohjeet paperilapulla ja passittaa kotiin.
Paljon halauksia ja voimia sinulle :heart:
 
Marylene, oi kaksoset! :heart:

Täällä jänskätetään huomista ultraa. Voi tulispa sieltä hyviä uutisia.

Tämä päivä on mennyt täysin nukkuessa, ollut koko päivän veto ihan poissa ja uni on maistunut. Äsken yökkäsin ensimmäistä kertaa tälle päivälle. Melkein jo meinasin iloita ettei tarttenut tänään yökkiä kertaakaan, mutta toisin kävi. :(

- Hapsiainen ja herne 11+1
 
Neila: mulle tehtiin huhtikuussa lääkkellinen tyhjennys. Menin aamulla osastolle TYKSiin (edellisenä päivänä olin saanut valmistelevaa lääkettä), jossa laitettiin cytotetic ja tippa ja sain kipulääkettä. Sitten vain makoilin ja torkuin odotellessa. Seuraava satsi laitettiin n. kolmen tunnin jälkeen ja sitten alkoikin tapahtua. Kipuja ei oikeastaan ollut, mutta sen tunsi ihan selvästi kun vuoto oli alkamaisillaan. Siinä sitten istuin sen sairaalan astian päällä (en nyt muista sen hienoa nimitystä) ja verta tulla lorotti. Aika pian tunsin kun tuli isompi klomppi ja sikiö tuli ulos. Se oli ihan pienen nuken näköinen :'( Iltapäivällä kun vuoto rauhoittui, lääkäri ultrasi ja totesi kaiken tulleen ulos. Ja pääsin kotiin. Jälkivuotoa kesti aika niukkana pari viikkoa, kunnes luultavasti alkoi kuukautiset ja vuoto oli ihan hirveetä yhden päivän ajan. Muutenkin kuukautiset kesti tosi pitkään, samoin vielä seuraavatkin. Olen ihan tyytyväinen että tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, ettei tarvinnut nukuttaa ja kohtukin pääsi helpommalla. Ja selvisin siis ilman kovia kipuja.

Marylene, onpas jännää!! Onnittelut!

Mulle ei taaskaan kuulu mitään sen ihmeempää. Paitsi että ihmettelen kun en himoitse makeita herkkuja. Leivoin päivällä eikä tehnyt yhtään mieli maistaa. Ja esikoisen alkuraskaudessa himoitsin suklaata. No, ehkä se on vaan hyvä kun tuota lähtöpainoakin on jo ihan riittävästi :p

Eelis ja Pikkuveli 10+3
 
Jos olen siis oikein laskenut, on pinossamme KOLMET kaksosten odottajat...??? :attn: Aika hurjaa. Onnea teille!!! Ja onnea myös uusille tulokkaille! Nikkejä en todellakaan muista, vaikka päivittäin käyn viestit lukemassa. Jää myös hieman heikoille oma kirjoittelu, kun tuo tämän hetken nuorimmainen (9kk) ei juuri anna mun koneella pitkiä aikoja kerrallaan oleskella... Mie toivoin edellisessä raskaudessa kaksosia, mut eipä toive sitten toteutunutkaan. Nyt en ihan välttämättä haluais, tai muuten meillä ois keväällä neljä lasta joista 3 alle 1,5v... :p Juuei. Kyllä tälläkertaa ihan yks vauva vaan kelpais.

Hoitovapaan ja äitiysloman ilmoittamisesta työnantajalle: Mullon vakituinen työpaikka, jossa vähän ennen kuin tulin raskaaksi, alkoi oikea irtisanomisten aalto, (irtisanomiset oli aika mielivaltaisia mielestäni), joten ilmoitinkin työnantajalle raskaudesta melkein heti kun olin plussatestin tehnyt. Ihan just sillämielin, että se ei voi mua irtisanoa, ellei oikeasti ole syytä irtisanomiseen. No, siitähän alkoi sitten melkoinen raskausaika, kesä 2008 oli yhtä h....vettiä suoraan sanottuna. Henkistä alistamista, huutamista, syyttelyä, painostamista, vittuilua... Kaikennäköistä. Kerran sanoinkin suoraan pomolle, et eiköhän ois aika vaihtaa äänensävyä, sillä vaikka häntä kuinka ketuttaa mun raskauteni, niin on turha yrittää savustaa mua ulos firmasta, en lähde kuin kulumalla. Sen jälkeen sainkin olla n. 2vkoa aika rauhassa, edes päivää ei sanottu vastaantullessa... Jäin äitiyslomalle heti kun mahdollista, eli sen 50 vrk ennen LA, ja sitä ennen olin vielä 5vkoa sairaslomalla. Tämähän nyt ei tietenkään ainakaan parantanut välejäni työnantajaan. Nyt olen ilmoittanut olevani hoitovapaalla 1.4. asti, ja tulevasta äitiyslomasta ilmoitan tasan viimeisenä mahdollisena päivänä, kun on pakko. Henkisesti olin jo aivan rikki pelkästä ajatuksesta, et pitäis keväällä mennä töihin, kunnes tämä raskaus tuli. Vatsassani kasvaa siis pelastava enkeli! :heart: Kunhan olen valmis palaamaan työelämään, luulen, että etsin uuden työn, mutta näin lama-aikaan on kuitenkin jotenkin helpottavaa tietää, että ON työpaikka, johon palata, jos siltä tuntuu.

( . ) Pötsi on jo niin turvoksissa, että kaivoin äitiyshousut esille. Ongelma tässä vaan on se, et mulla on paino noussu edellisen raskauden jälkeen, joten farkut on nyt reisistä liian kapeet!!! Onneksi naapurissa asuu kahden pienen lapsen äiti, jolla nuorempi 2kk, joten sain hältä äitiysfarkkuja lainaan... Ihana ihminen. Ne kuitenki maksaa uutena niiiiiiin paljon ja on loppujen lopuksi niin vähän aikaa käytössä, etten näe mitään järkeä tässä rahatilanteessa niistä maksaa täyttä hintaa. Oisin kulkenu sit vaikka säkissä mielummin. Etova olo käväs yhtenä päivänä, mut muuten olo ollu ihan ok. Väsyttää vaan pirusti, otan päikkärit joka kerran, kun juniorikin nukkuu, muuten en varmaan jaksais sitäkään vähää. Alativaivaava nälkä on taas rantautunut, mikä ei kyllä yhtään helpota, kun ylipainoa on jo ennestään... ja kokoajan himottaa sikana kaikkea epäterveellistä, kuten voileipäpikkelsiä, ketsuppiruokia, mäkkärin hamppareita... Ja minä oon niin heikkotahtoinen, että syön kun mieli tekee, jos käsiini saan. Ei siis mikään ihme, et esikoisesta tuli aikanaan 30kg, mistä jäi 20kg, edellisestä nous vissiin 15kg ja jäi ehkä tommonen 5-7kg, saa nähä, kuin akan nyt käy... :LOL:

Mut nyt siis taas jääkaapille ja sit sohvalle töllöttämään...

Kantrimaria ja nuppunen, viikot jotain välillä 4-12 varmaan
 
Marylene: onnea kaksosista!!! :flower:
Voi miten muistan sen tilanteen vajaat kaksi vuotta sitten kun ultraaja sanoi ne maagiset sanat.. Näitähän on kaksi...
Huh.. Todella sumussa menee pari seuraavaa päivää.. :)

Mutta kyllä se siitä, aika nopeasti sitä "tottui" ajatukseen.
Positiivisella mielellä kun ottaa; juuri teille on suotu kaksi lasta kerralla.

Onnea vielä, samoin piti jo aiemmin enkelipoikien äitiä onnitella! Anteeksi unohdukseni.. :ashamed:
 
Neila :hug:

Onnittelut hyviä ultrauutisia saaneille!

Marylene varmasti riittää sulateltavaa tuossa uutisessa! Isot onnittelut!

(.) Mielihaluja on alkanut ilmestyä. Samoja itseasiassa kun esikoista odottessa, vain vähän eri tahdissa. Ensin oli pakko saada kirsikkatomaatteja, sen jälkeen suolakurkkuja ja nyt on alkanut pinaattikeittovaihe. En tavallisesti tykkää pinaattikeitosta, mutta tänään olen nyt yöllä keitellyt kun oli vain aivan pakko saada! :LOL:

Donu ja Pikkuinen
 
HaP
Suuret kiitokset vastauksista ja myötätunnosta :flower: Lämmitti kovasti mieltä. Ajattelin tosiaan, et ens viikolla varaisin sen ajan. Luulen kuitenkin, että käyn eka siellä neuvolassa (ens viikon to, 17.9) ja jos samalle päivälle tai perjantaille sais ajan. Tai en tiedä, voihan se olla, etten jaksa odottaa ja menen jo alkuviikosta :D

Marylene lle onnittelut ja ihana oli kuvakin :) Ja onnittelut muillekin, jotka ovat saaneet ultrassa hyviä uutisia.

Marjutti86 millon sulla olikaan la? Mulla on hyvin samantapaisia oireita ku sulla. Tissejä aristaa, maha turpoaa illalla sekä aikaisin aamusta ja pientä nippailua alavatsalla. Verta en tosin ole vuotanut. Huomaan myös edelleen noustessani nopeasti ylös sekä aivastaessani niitä repäisykipuja alavatsalla. Toivotaan, että tämä kaikki merkitsee hyvää.

on: Mies kysyi keskiviikkona aamulla, että onko mun maha kasvanut. Itse en huomaa muuta kuin tämän turvotuksen. Häpyluun ja navan välissä, hieman enemmän vasemmalla puolella (itsestä katsottuna) alavatsa tuntuu kovalta.

Hyvää viikonloppua kaikille ja 7+0 *POKS* :wave:
 
Huomenta!

Ensiksi Marylenelle paljon onnea kaksosten johdosta, ja oli tosi ihana kuvakin!!!Kyllä sä ajatukseen totut sitten hiljakseen ja onneksi on aikaa tottuakkin tähän!
Mahtavaa kun huhtikuisiin mahtuu kaksosia =)

Sitten tuosta päivittelystä, elkää hermostuko jos ei heti näy listalla muutoksia, teen niitä oman voinnin mukaan ja pliiiiiiis kaikki muutokset mitä haluatte listalle laittakaa yv:nä ne mulle koska ihan oikeesti se on kätevämpää niin, entä poimia niitä täältä tekstistä.

).( Eilen oli taas aivan järkyttävä ilta. Ei mitään tehny mieli, eikä menny alas. Piti laittaa mies hakemaan kaupasta jäätelöä ja limukkaa, et jos sitä ees, mutta ku ei nii ei. Nyt ainoa mikä menee iltaisin hyvin alas on puuro (eli kai tän kohta voi joksiki mielihaluks laskee, kun inhoon puuroja). Ja vaikka kuinka hyvän annoksen syö puuroa illalla, on näin aamuisin ihan järkyttävä NÄLKÄ! Sit ku oon sellanen muutenki etten vaan voi syödä aamuisin, kun se oksettaa jo ihan ei raskaanakin, niin nythän se vasta yökkäyttääkin. Mut aamukahvi maistuu edelleen, mutta aamu on ainoo hetki millon voin sitä juua, sen jälkeen jos koittaakin niin ulos tulee.
Kai tää tästä joskus....ehkä.. =)
mut jotenkin tän pahoinvoinnin nyt jaksaa kun tietää että siellä on joku tuolla mahassa, jonka vuoksi kärsiä.

sit vielä HaP Oon sua muutaman päivän edellä ja mulla ei maha sinänsä ole kasvanu, vaan on sitä turvotusta, mutta kohdun kohdalla tuntuu kovalta ja oikeestaan koko alavatsa on kova. Aluksi tuntu vaan seistessään ja nykyään jo maatessakin ja on jatkuvasti sellanen painon tunne alavatsalla, nyt tuntuu jo joka asennossa. ennen vain selin makuulla. Taitaa kohtu olla siellä molemmilla kasvanu :D

buam 7+2
 

Yhteistyössä